REGULAMENT din 16 martie 2009 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 398 21/03/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 762 15/06/2009
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 16/03/2009
ART. 7REFERIRE LAORDIN 50 23/01/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 398 21/03/2013

de organizare şi funcţionare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii(actualizat până la data de 22 iunie 2009*)



–––––-*) Forma actualizata a acestui act normativ până la data de 22 iunie 2009 este realizata de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamt prin includerea tuturor modificarilor şi completarilor aduse de către ORDINUL nr. 762 din 15 iunie 2009.Conţinutul acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamt şi nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor. + 
Capitolul IPrevederi generale + 
Articolul 1Comisia de specialitate reprezintă structura tehnică prin care Ministerul Sănătăţii coordonează din punct de vedere ştiinţific şi metodologic domeniul de specialitate din sfera de competenţă a comisiei.
 + 
Articolul 2(1) Comisia de specialitate este formată dintr-un număr variabil de personalităţi ale lumii medicale, numite prin ordin de către ministrul sănătăţii.(2) Comisia este organizată pe următoarele funcţii: preşedinte, vicepreşedinte, membri, secretar.(3) Comisia poate avea în structura sa una sau mai multe subcomisii.(4) Comisia poate invita la lucrările sale şi alţi specialişti din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordată.(5) La lucrările comisiei de specialitate participă în calitate de observator maximum 2 reprezentanţi desemnaţi de fiecare dintre asociaţiile reprezentative ale bolnavilor.
 + 
Articolul 3(1) Comisia de specialitate îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate lunar sau ori de câte ori este necesar.(2) Şedinţele comisiei se convoacă de către preşedinte, se desfăşoară numai în prezenţa acestuia şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.(3) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrările comisiei, deleagă această competenţă vicepreşedintelui comisiei.(4) Deciziile comisiei se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor.(5) În situaţia egalităţii de voturi, decizia aparţine preşedintelui comisiei.(6) Preşedintele comisiei are dreptul la un singur vot.(7) Secretarul comisiei şi invitaţii care participă la lucrările comisiei nu au drept de vot.
 + 
Articolul 4(1) Membrii comisiei de specialitate completează declaraţia de interese şi semnează angajamentul de confidenţialitate, prevăzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin. Semnarea angajamentului de confidenţialitate se realizează şi de către reprezentanţii desemnaţi în calitate de observator pe lângă comisia de specialitate.(2) Declaraţiile de interese ale membrilor comisiei de specialitate se actualizează anual sau ori de câte ori apar modificări semnificative şi se păstrează la Secretariatul general al Ministerului Sănătăţii.
 + 
Articolul 5(1) Comisia de specialitate se întruneşte la sediul Ministerului Sănătăţii.(2) Situaţia prezenţei membrilor comisiei, certificată prin semnătura preşedintelui acesteia, se depune, prin grija Secretariatului comisiei din cadrul Ministerului Sănătăţii, lunar, până la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată.
 + 
Articolul 6(1) Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea la şedinţele comisiei sunt suportate de instituţiile în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfăşoară activitate prin integrare clinică.(2) Cheltuielile de deplasare din alte localităţi, ocazionate de participarea membrilor în Comisia de specialitate de medicină de familie, sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătăţii de la titlul II "Bunuri şi servicii – Deplasări, detaşări, transferări". În vederea decontării, documentele de transport se depun la serviciul financiar din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sănătăţii, până la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată.(3) Specialiştii invitaţi la lucrările comisiei de specialitate nu beneficiază de decontarea cheltuielilor de deplasare.
 + 
Capitolul IIAtribuţiile comisiei de specialitate + 
Articolul 7Comisia de specialitate are următoarele atribuţii:a) coordonează, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, domeniul de specialitate din sfera sa de competenţă;b) elaborează propuneri pentru pachetul de bază de servicii medicale din cadrul sistemului de asigurări sociale şi private de sănătate;c) fundamentează deciziile ministrului sănătăţii în probleme specifice domeniului de specialitate, vizând:– elaborarea politicilor şi strategiilor Ministerului Sănătăţii în domeniul său de competenţă;– elaborarea şi aplicarea ghidurilor de practică medicală şi a protocoalelor diagnostice şi terapeutice;– proiectarea de criterii şi standarde de performanţă pentru organizarea şi evaluarea activităţii medicale din unităţile sanitare publice;– achiziţia de aparatură de înaltă performanţă pentru dotarea unităţilor sanitare publice;– pregătirea continuă a personalului de specialitate din sistemul de sănătate;– pregătirea prin rezidenţiat a medicilor specialişti (numărul de posturi necesar pentru pregătirea pentru rezidenţiat, criteriile de admitere, structura pregătirii etc.);– elaborarea criteriilor de admitere pentru obţinerea celei de-a doua specialităţi;– programul de investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea sistemului de sănătate;– organizarea structurilor de specialitate ale instituţiilor din sistemul de sănătate;d) elaborează criterii specifice în vederea constituirii registrelor naţionale pentru bolile cu impact major asupra sănătăţii;e) colaborează cu Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti pentru elaborarea programelor de pregătire profesională, organizarea şi desfăşurarea activităţii de învăţământ;f) participă la organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de control şi evaluare a activităţii de specialitate întreprinse de Ministerul Sănătăţii în instituţiile sanitare;g) colaborează cu Comisia naţională de acreditare la elaborarea şi fundamentarea criteriilor şi standardelor de performanţă în vederea acreditării unităţilor sanitare publice;h) elaborează standarde, pe tipuri de spitale, privind dotarea cu aparatură medicală, materiale sanitare, precum şi nomenclatoare cu medicamente specifice asistenţei terapeutice;i) participă la elaborarea documentaţiei pentru achiziţiile de medicamente şi materiale sanitare pentru programele naţionale de sănătate;j) consultă societăţile ştiinţifice sau asociaţiile profesional-ştiinţifice în problemele majore ori de interes naţional ale specialităţii;k) formulează criteriile de evaluare a instituţiilor sau secţiilor/compartimentelor din specialitate;l) evaluează bolnavii pentru trimiterea la tratament în străinătate, în conformitate cu metodologia stabilită prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 50/2004 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare;m) analizează şi avizează, în termen de 10 zile de la primire, caietele de sarcini sau documentaţia descriptivă elaborate în vederea achiziţionării de medicamente, materiale sanitare, aparate/echipamente medicale şi mijloace de transport specifice, primite de la comisiile de întocmire a documentaţiei de atribuire;n) îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de ministrul sănătăţii, în acord cu specificul domeniului de activitate pe care îl coordonează.
 + 
Articolul 8(1) Avizul prevăzut la art. 7 lit. m) este aviz consultativ.(2) În situaţia nerespectării termenului prevăzut la art. 7 lit. m), la propunerea motivată a directorului Direcţiei pentru infrastructură sanitară, logistică şi dispozitive medicale, ministrul sănătăţii dispune înlocuirea din comisia de specialitate a persoanelor care se fac vinovate de neîndeplinirea atribuţiei.
 + 
Articolul 9Comisia de specialitate colaborează cu Direcţia generală de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe pentru rezolvarea următoarelor probleme:– definirea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în programele naţionale de sănătate;– estimarea necesarului de fonduri pentru organizarea şi desfăşurarea programelor naţionale de sănătate;– elaborarea de criterii şi standarde pentru evaluarea impactului, oportunităţii şi eficienţei programelor naţionale de sănătate;– analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice şi de îndeplinire a obiectivelor programelor naţionale de sănătate;– elaborarea, în proiect, a listelor de medicamente şi materiale sanitare ce urmează a fi achiziţionate pentru programele naţionale de sănătate.
 + 
Articolul 10Comisia de specialitate poate solicita, prin intermediul direcţiilor din cadrul Ministerului Sănătăţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activităţii ei.
 + 
Articolul 11Ministerul Sănătăţii, prin direcţiile de specialitate, asigură buna desfăşurare a lucrărilor comisiei de specialitate.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x