privind organizarea şi funcţionarea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor(actualizat la data de 20 mai 2015*)
–––- +
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte organizarea, atribuţiile şi funcţionarea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor, denumit în continuare CSC. +
Articolul 2(1) CSC funcţionează ca organ deliberativ la nivelul Ministerului Apărării Naţionale prin care se realizează managementul activităţilor din cadrul sistemului de emitere a cerinţelor. … (2) CSC este abilitat să analizeze şi să hotărască asupra nevoilor materiale şi a cerinţelor operaţionale necesare îndeplinirii misiunilor încredinţate Armatei României. … (3) Hotărârile adoptate de către CSC, în îndeplinirea atribuţiilor sale, sunt obligatorii pentru structurile Ministerului Apărării Naţionale. … (4) CSC îşi desfăşoară activitatea, de regulă, la sediul Statului Major General. … +
Articolul 3În sensul prezentului regulament, definiţiile termenilor şi expresiilor utilizate sunt prevăzute în anexa nr. 1. +
Articolul 4(1) CSC este compus din: … a) locţiitorul şefului Statului Major General; … b) locţiitorul pentru operaţii şi instrucţie al şefului Statului Major General; … c) locţiitorul pentru resurse al şefului Statului Major General; … c^1) directorul Statului Major General;–––-Lit. c^1) a alin. (1) al art. 4 a fost introdusă de art. I din ORDINUL nr. M.45 din 12 mai 2015 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 349 din 20 mai 2015.d) locţiitorul şefului Departamentului pentru armamente; … e) locţiitorul directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării; … f) locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Terestre; … g) locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Aeriene; … h) locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Navale; … i) şeful de stat major al Comandamentului logistic întrunit; … j) directorul Direcţiei planificare integrată a apărării; … k) şeful Direcţiei personal şi mobilizare; … l) şeful Direcţiei operaţii; … m) şeful Direcţiei logistice; … n) şeful Direcţiei planificare strategică; … o) şeful Direcţiei comunicaţii şi informatică; … p) şeful Direcţiei instrucţie şi doctrină; … q) şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării. … (2) Persoana numită în funcţia prevăzută la alin. (1) lit. a) are calitatea de preşedinte al CSC. … (3) Persoanele numite în funcţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) au calitatea de vicepreşedinţi ai CSC. … +
Articolul 5CSC are următoarele atribuţii:a) analizează, evaluează şi aprobă Documentul cu nevoile misiunii, denumit în continuare DNM, şi Documentul cu cerinţele operaţionale, denumit în continuare DCO, ale căror conţinut şi structură se stabilesc prin dispoziţie a şefului Statului Major General; … b) validează Sinteza studiului de concept, denumită în continuare SSC; … c) analizează variantele de realizare a obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC, corelate cu cerinţele operaţionale şi varianta propusă de beneficiar pentru realizarea obiectivelor de înzestrare; … d) validează una dintre variantele de realizare a obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC, considerată viabilă pentru asigurarea cerinţelor operaţionale aprobate; … e) analizează oportunitatea actualizării DCO, pe baza variantei aprobate, rezultată din evaluarea alternativelor cost/performanţă prezentate în SSC; … f) identifică limitările tehnico-operaţionale ale produselor din înzestrare şi propune iniţierea unor noi programe de modernizare/înzestrare; … g) analizează, evaluează şi validează parametrii de performanţă cuprinşi în proiectul Bazei Programului de achiziţie, denumit în continuare BPA, precum şi modificările ce survin la fiecare punct de decizie al procesului de achiziţie, înainte de analiza acestora de către Consiliul de achiziţii, denumit în continuare CODA; … h) evaluează programele de înzestrare pe parcursul derulării acestora, în vederea certificării performanţelor tehnicooperaţionale impuse de nevoile misiunii, precum şi de cerinţele operaţionale aferente; … i) propune CODA măsuri de prioritizare a derulării programelor de înzestrare, măsuri care să nu intre în contradicţie cu prevederile contractuale; … j) analizează şi avizează lista cu propunerile beneficiarilor/directorilor de programe majore pentru proiectele prioritare care urmează a fi finanţate din fonduri externe nerambursabile; … k) analizează propunerile de nominalizare a directorilor pentru testarea şi evaluarea operaţională de la categoriile de forţe ale armatei şi structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale; … l) analizează datele din raportul de informare întocmit în urma acţiunilor de testare şi evaluare operaţională, precum şi cele din raportul de informare în urma acţiunilor de testare şi evaluare prin trageri reale. … +
Articolul 6(1) Preşedintele CSC are următoarele atribuţii: … a) aprobă data de desfăşurare şi ordinea de zi a şedinţelor CSC; … b) aprobă planul principal de testare şi evaluare operaţională; … c) aprobă Planul de măsuri pentru pregătirea şedinţei trimestriale a CSC; … d) coordonează activitatea Grupului de lucru; … e) aprobă propunerile Grupului de lucru referitoare la documentele de pe ordinea de zi a şedinţei CSC; … f) aprobă propunerile prezentate în Minuta şedinţei Grupului de lucru; … g) avizează rapoartele de informare sau informările privind stadiul de execuţie a programelor de înzestrare şi încadrarea în graficele de livrare a produselor; … h) avizează rapoartele de informare privind modul de comportare în exploatare a sistemelor nou-intrate în înzestrare; … i) avizează lista cu propunerile privind scoaterea din înzestrare a produselor care nu mai corespund cerinţelor operaţionale, după parcurgerea activităţilor de testare şi evaluare operaţională, pe care o înaintează şefului Statului Major General pentru a fi supusă aprobării ministrului apărării naţionale; … j) desemnează directorii pentru testarea şi evaluarea operaţională de la categoriile de forţe ale armatei şi structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale; … k) coordonează procesul de testare şi evaluare operaţională; … l) informează şeful Statului Major General privind hotărârile CSC; … m) reprezintă CSC în relaţia cu CODA. … (2) Preşedintele CSC poate delega vicepreşedinţilor CSC competenţa îndeplinirii unor atribuţii aflate în responsabilitatea sa. … (3) În absenţa preşedintelui CSC, vicepreşedinţii CSC îndeplinesc atribuţiile acestuia, în funcţie de domeniile de competenţă ale acestora. … +
Articolul 7(1) Membrii CSC analizează subiectele înscrise pe ordinea de zi a şedinţei CSC în ceea ce priveşte: … a) corectitudinea elaborării documentelor; … b) misiunile specifice; … c) capabilităţile şi cerinţele tehnico-operaţionale ale produsului; … d) parametrii de performanţă ai produsului; … e) raportul cost-performanţă şi riscurile aferente alternativelor prezentate în SSC, în vederea validării variantei optime; … f) modul de comportare în exploatare a produselor nou-intrate în înzestrare şi implicaţiile asupra cerinţelor operaţionale; … g) stadiul derulării programelor de achiziţii; … h) rezultatele obţinute în cadrul activităţii de testare şi evaluare operaţională. … (2) Membrii CSC pot prezenta puncte de vedere şi pot face propuneri privind: … a) forma şi conţinutul documentelor analizate, potrivit domeniilor de competenţă ale structurilor pe care le reprezintă; … b) respingerea documentelor şi returnarea acestora la structura iniţiatoare, în vederea reanalizării, corectării şi completării conţinutului. … +
Articolul 8(1) Sub autoritatea CSC se constituie ca structură funcţională ad-hoc Grupul de lucru pentru emiterea cerinţelor şi planificarea înzestrării, denumit în continuare Grup de lucru, a cărui activitate se desfăşoară în perioada dintre şedinţele CSC. … (2) Grupul de lucru se compune din: … a) şeful Secţiei supraveghere cerinţe şi normative de înzestrare din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării; … b) personalul desemnat de structurile care au membri în CSC; … c) personalul desemnat de directorii programelor de înzestrare din cadrul Departamentului pentru armamente şi responsabilii de programe de înzestrare din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării pentru programele care se află pe ordinea de zi a şedinţei CSC; … d) specialiştii desemnaţi din structurile de cercetare, pentru sistemul sau echipamentul militar aferent programului de înzestrare analizat în şedinţa CSC; … e) personalul desemnat de alte structuri, al căror domeniu de activitate este influenţat de subiectele de pe ordinea de zi a şedinţei Grupului de lucru. … (3) Grupul de lucru are următoarele atribuţii: … a) expertizează documentele elaborate de structura iniţiatoare pentru a fi prezentate în şedinţa CSC; … b) elaborează şi prezintă, după caz, puncte de vedere referitoare la forma şi conţinutul documentelor expertizate. … (4) În funcţie de rezultatul expertizării documentelor, Grupul de lucru propune spre aprobare preşedintelui CSC: … a) returnarea documentelor la structura iniţiatoare, în vederea reanalizării şi corectării conţinutului; … b) transmiterea documentelor pentru avizare de către categoriile de forţe ale armatei, Direcţia personal şi mobilizare, Direcţia informaţii militare, Direcţia operaţii, Direcţia logistică, Direcţia planificare strategică, Direcţia comunicaţii şi informatică, Direcţia instrucţie şi doctrină, Departamentul pentru armamente, precum şi includerea acestora pe ordinea de zi a şedinţei CSC. … +
Articolul 9(1) Secretariatul CSC se asigură de către Direcţia structuri şi planificarea înzestrării prin Biroul supraveghere cerinţe, care constituie, pe timpul desfăşurării şedinţelor, Secretariatul de şedinţă. … (2) Conducerea secretariatului CSC se exercită de către şeful Serviciului planificarea înzestrării din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării. … (3) Secretariatul de şedinţă este format din 2-3 ofiţeri, care consemnează conţinutul discuţiilor, propunerilor şi hotărârilor. … +
Articolul 10Secretariatul CSC are următoarele atribuţii:a) elaborează şi prezintă pentru aprobare preşedintelui CSC planul anual cu principalele activităţi ale CSC, denumit în continuare Plan anual, al cărui model este prezentat în anexa nr. 2; … b) întocmeşte şi transmite Planul de măsuri pentru pregătirea şedinţei trimestriale a CSC, pe care îl prezintă spre aprobare preşedintelui CSC; … c) asigură desfăşurarea activităţii Grupului de lucru; … d) elaborează şi prezintă pentru aprobare preşedintelui CSC proiectul ordinii de zi şi lista cu persoanele convocate/invitate la şedinţa CSC, pe baza dispoziţiilor primite sau a propunerilor membrilor CSC; … e) elaborează documentele de convocare a membrilor CSC şi a persoanelor invitate să participe la şedinţele CSC şi întreprinde măsurile organizatorice necesare pentru desfăşurarea în condiţii normale a acestora; … f) pune la dispoziţia membrilor CSC şi a persoanelor invitate ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi analizate; … g) prezintă în plenul CSC hotărârile CODA adoptate în intervalul dintre şedinţele CSC; … h) constituie dosarele cu documentaţia pentru şedinţele CSC; … i) redactează hotărârile adoptate de CSC şi le prezintă componenţilor acestuia pentru semnare; … j) transmite hotărârile CSC componenţilor CSC şi structurilor a căror activitate este influenţată de adoptarea acestora; … k) monitorizează aplicarea hotărârilor adoptate şi îl informează pe preşedintele CSC asupra modului de îndeplinire a acestora; … l) elaborează raportul anual referitor la modul de îndeplinire a activităţilor CSC cuprinse în Planul anual, pe care îl prezintă în prima şedinţă ordinară; … m) asigură punctul de contact între CSC şi Statul Major General, Departamentul pentru armamente, Direcţia planificare integrată a apărării, precum şi cu alte structuri cu responsabilităţi în problematica analizată de către acesta; … n) se ocupă de arhivarea documentelor privind activitatea CSC. … +
Articolul 11(1) Activitatea CSC se desfăşoară pe baza Planului anual. … (2) Elaborarea Planului anual are la bază următoarele elemente: … a) obiectivele din cadrul Strategiei de înzestrare a Armatei României; … b) prevederile din cadrul Directivei de planificare a apărării şi din Planul de înzestrare al Armatei României; … c) hotărârile Consiliului de Planificare a Apărării, denumit în continuare CPA; … d) hotărârile CSC; … e) deciziile CODA; … f) hotărârile Comitetului Şefilor Statelor Majore, denumit în continuare CSSM; … g) propunerile membrilor CSC, aprobate de preşedintele CSC. … +
Articolul 12(1) Propunerile pentru elaborarea Planului anual se transmit secretariatului CSC până la 30 septembrie a anului în curs pentru anul următor. … (2) Solicitările privind planificarea anuală a activităţilor CSC se analizează şi se armonizează în cadrul Grupului de lucru. … (3) Proiectul Planului anual se prezintă, spre analiză şi aprobare, în şedinţa CSC din trimestrul IV al anului în curs pentru anul următor. … (4) După aprobarea Planului anual, secretariatul CSC transmite structurilor care au membri în CSC şi structurilor a căror activitate este influenţată, în părţile ce le privesc, responsabilităţile ce le revin din Planul anual, în vederea pregătirii documentelor ce urmează a fi prezentate şi analizate în şedinţele CSC. … +
Articolul 13(1) CSC se convoacă de către preşedintele acestuia, prin intermediul secretariatului CSC, trimestrial în şedinţă ordinară sau, atunci când situaţia impune, în şedinţe extraordinare. … (2) Şedinţele CSC se desfăşoară în prezenţa a minimum două treimi din numărul membrilor, a preşedintelui şi/sau a cel puţin unuia dintre vicepreşedinţii CSC. … (3) În situaţia absenţei motivate a componenţilor CSC, la şedinţe pot participa înlocuitorii legali ai acestora. … +
Articolul 14(1) Şedinţele extraordinare sunt convocate în situaţii de urgenţă pentru analizarea/aprobarea DNM şi/sau DCO, precum şi pentru analizarea/validarea variantei de realizare a obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC. … (2) Şedinţele extraordinare sunt convocate în maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitării de la structura iniţiatoare. Convocarea şedinţelor extraordinare se face pe baza unui raport scris, temeinic argumentat, aprobat de preşedintele consiliului. … (3) Documentele care urmează a fi prezentate în şedinţa extraordinară vor fi distribuite componenţilor CSC, pentru analiză, cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de data de desfăşurare a şedinţei şi, când situaţia o impune, trebuie să obţină avizul scris al structurilor a căror activitate este influenţată. … +
Articolul 15(1) Pentru buna desfăşurare a şedinţelor CSC se elaborează Planul de măsuri pentru pregătirea şedinţei trimestriale a CSC. … (2) Planul de măsuri se prezintă, spre aprobare, preşedintelui CSC cu cel puţin 60 de zile înainte de data planificată pentru desfăşurarea şedinţei ordinare a CSC. … (3) După aprobarea Planului de măsuri pentru pregătirea şedinţei trimestriale a CSC, în termen de 5 zile calendaristice de la aprobare, acesta se transmite componenţilor CSC şi structurilor a căror activitate este influenţată. … +
Articolul 16(1) Şedinţele CSC sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în absenţa sa, de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de către acesta. … (2) Ministrul apărării naţionale, secretarii de stat şi şeful Statului Major General pot participa la şedinţele CSC, din proprie iniţiativă sau la invitaţia preşedintelui CSC. În aceste situaţii, lucrările şedinţei sunt conduse de către ministrul apărării naţionale, secretarii de stat sau şeful Statului Major General, după caz. … (3) În situaţii excepţionale sunt invitaţi de către preşedintele CSC şi şefii categoriilor de forţe ale armatei. … (4) La şedinţele CSC participă cu rol consultativ: … a) şeful Serviciului coordonare şi evaluare programe din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării; … b) şeful Grupului de lucru. … (5) La invitaţia preşedintelui sau a altor membri ai CSC, la şedinţele CSC participă: … a) responsabilii de programe de înzestrare din cadrul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării, pentru programele care se află pe ordinea de zi a şedinţei; … b) şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, în situaţia în care documentele ce se analizează intră, prin conţinutul lor, în sfera de atribuţii a acestuia; … c) personalul desemnat de structurile beneficiare şi specialiştii din structurile de cercetare pentru sistemul sau echipamentul militar aferent programului de înzestrare analizat; … d) personalul desemnat de alte structuri, al căror domeniu de activitate este influenţat de subiectele de pe ordinea de zi. … +
Articolul 17(1) Ordinea de zi a şedinţelor CSC se elaborează de către secretariatul CSC pe baza Planului anual, a sarcinilor rezultate din hotărârile CSC adoptate ulterior aprobării acestuia, a hotărârilor CPA, CSSM şi CODA, a propunerilor membrilor CSC, precum şi a propunerilor Grupului de lucru. … (2) Proiectul ordinii de zi se prezintă preşedintelui CSC, spre aprobare, cu cel puţin 10 zile înainte de data propusă pentru desfăşurarea şedinţei. … (3) După aprobare, în termen de 5 zile lucrătoare, ordinea de zi se transmite membrilor CSC şi invitaţilor. … +
Articolul 18Secretariatul CSC pregăteşte şi prezintă preşedintelui şi vicepreşedinţilor CSC, pentru studiu şi analiză, documentele prevăzute pe ordinea de zi, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de data de desfăşurare a şedinţei CSC. +
Articolul 19Prezentările, intervenţiile şi punctele de vedere, exprimate pe timpul şedinţelor CSC, se înregistrează pe medii de stocare acreditate, se arhivează şi se păstrează cu respectarea prevederilor legale în vigoare. +
Articolul 20(1) Şedinţele CSC se finalizează prin adoptarea unei hotărâri, al cărei model este prezentat în anexa nr. 3, pentru fiecare punct înscris pe ordinea de zi a şedinţei. … (2) Hotărârile CSC se adoptă prin vot în urma exprimării libere a punctelor de vedere ale componenţilor acestuia. … (3) Hotărârile se consideră adoptate dacă întrunesc cel puţin jumătate plus unu din numărul total al voturilor exprimate. … (4) În cazul în care numărul voturilor "pentru" şi "împotrivă" este egal, determinant este punctul de vedere exprimat de preşedintele CSC. … (5) Hotărârile CSC, semnate de către componenţii CSC, se transmit acestora în termen de 7 zile lucrătoare de la data desfăşurării şedinţei. … +
Articolul 21(1) Documentelor aprobate de către CSC li se aplică pe fiecare filă ştampila preşedintelui CSC. … (2) Un exemplar al documentelor aprobate de către CSC se arhivează la Statul Major General, conform reglementărilor în vigoare. … +
Articolul 22(1) DNM şi DCO aprobate se transmit în original la CODA şi în fotocopie la structurile iniţiatoare. … (2) Documentele care nu au fost aprobate se returnează structurilor iniţiatoare. … +
Articolul 23Documentele privind activitatea CSC se postează în reţeaua INTRAMAN, pe portalul informaţional al Statului Major General şi website-ul Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării. +
Articolul 24(1) Grupul de lucru se convoacă prin secretariatul CSC conform precizărilor şefului Grupului de lucru. … (2) Datele de desfăşurare şi ordinea de zi a şedinţelor Grupului de lucru se stabilesc de către şeful Grupului de lucru în colaborare cu secretariatul CSC, care asigură şi măsurile organizatorice necesare bunei desfăşurări a acestora. … +
Articolul 25(1) Şedinţele Grupului de lucru se finalizează prin adoptarea Minutei şedinţei Grupului de lucru pentru emiterea cerinţelor şi planificarea înzestrării, al cărei model este prezentat în anexa nr. 4. … (2) Minuta şedinţei Grupului de lucru se transmite, în termen de 5 zile lucrătoare de la semnarea acesteia, membrilor CSC, precum şi structurilor a căror activitate este influenţată pentru îndeplinirea responsabilităţilor care le revin. … +
Articolul 26(1) Prin grija structurii iniţiatoare, proiectele de documente sunt transmise spre analiză structurilor care au membri în CSC şi secretariatului CSC, cu menţionarea datei-limită până la care se înaintează puncte de vedere pentru îmbunătăţirea acestora, care nu poate depăşi 5 zile lucrătoare de la data transmiterii proiectelor. … (2) Structurile consultate au obligaţia să studieze şi să analizeze proiectele de documente şi să elaboreze puncte de vedere pentru îmbunătăţirea acestora. … (3) Punctul de vedere, potrivit domeniilor de competenţă, se transmite structurii iniţiatoare şi secretariatului CSC pe suport hârtie şi în format electronic, până la data-limită comunicată de către structura iniţiatoare, conform alin. (1). … +
Articolul 27(1) Structura iniţiatoare centralizează şi analizează toate punctele de vedere primite şi stabileşte propunerile/observaţiile care se însuşesc şi se includ în noua formă a proiectului, respectiv cele care nu se însuşesc. Structura iniţiatoare înştiinţează structura consultată, precum şi secretariatul CSC, în termen de 3 zile lucrătoare de la data-limită de primire a observaţiilor, asupra punctului de vedere neînsuşit, împreună cu argumentele pentru care nu a fost acceptat. … (2) După expirarea perioadei de consultare, dacă nu se primeşte un punct de vedere din partea structurilor consultate, se consideră că acestea nu au formulat observaţii sau propuneri privind proiectele de documente trimise spre analiză. … +
Articolul 28(1) După reanalizarea şi armonizarea punctelor de vedere în Grupul de lucru, structura iniţiatoare are obligaţia de a integra în conţinutul documentului propunerile adoptate în cadrul acestuia şi de a elabora forma finală a documentului care se prezintă în şedinţa CSC. … (2) Forma finală a documentului se avizează, conform responsabilităţilor, de către categoriile de forţe ale armatei, Direcţia personal şi mobilizare, Direcţia informaţii militare, Direcţia operaţii, Direcţia logistică, Direcţia planificare strategică, Direcţia comunicaţii şi informatică, Direcţia instrucţie şi doctrină, Departamentul pentru armamente. … (3) Structura iniţiatoare are obligaţia de a transmite secretariatului CSC documentul avizat, în original, pe suport hârtie şi în format electronic, cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de şedinţa ordinară a CSC. … (4) Forma finală a documentului se transmite pe suport hârtie şi în format electronic, de către secretariatul CSC, structurilor care au membri în CSC, cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de şedinţă. … (5) Structura iniţiatoare este responsabilă pentru corectitudinea datelor transmise, precum şi pentru concordanţa dintre informaţiile prezentate în forma scrisă şi în forma electronică. … +
Articolul 29Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament. +
Anexa 1la regulamentDEFINIŢIIAprobare – atestarea şi certificarea oficială, care confirmă că procesul de validare este complet.Baza Programului de achiziţie – documentul care conţine parametrii-cheie de performanţă, costuri şi grafic de realizare ai programului, selectaţi din DCO şi aprobaţi.Capabilitatea produsului – proprietatea unui produs de a îndeplini cerinţe şi performanţe operaţionale, parametrii-cheie de performanţă şi indicatori de eficacitate operaţională, definiţi de acest produs.Cerinţă – declaraţia care identifică o caracteristică sau o restricţie operaţională, funcţională sau de proiectare a unui proces ori a unui produs. Cerinţa este necesară pentru acceptarea produsului sau a procesului şi trebuie să fie fără ambiguităţi şi măsurabilă.Cerinţă operaţională – caracteristica sau capabilitatea produsului necesară să îndeplinească nevoile aprobate ale misiunii.Evaluare – examinarea sistematică a măsurii în care o entitate este capabilă să satisfacă condiţiile specificate.Parametru de performanţă – caracteristica ce defineşte modul de comportare al unui produs, în diferite scenarii de executare a misiunilor, în funcţie de profilurile acestor misiuni, tactica adoptată, contramăsurile şi condiţiile ambientale.Validare – procesul de verificare oficială a unui document de către o autoritate, alta decât utilizatorul, pentru confirmarea faptului că sunt satisfăcute condiţiile particulare pentru o anumită utilizare prevăzută. +
Anexa 2la regulament– Model –ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALESTATUL MAJOR GENERALConsiliul de Supraveghere a CerinţelorNr. …….. din ………..Bucureşti Nivel de clasificareExemplar unicAprobPreşedintele Consiliului de Supraveghere a CerinţelorLocţiitorul şefului Statului Major General(gradul) ………………………………….(prenumele, numele, semnătura şi ştampila)PLANcu principalele activităţi ale Consiliului de Supraveghere a Cerinţelorîn anul ……….A. Programul major "Forţe terestre"*Font 9*┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────┐│Nr. │Programul de │Documentul │ Activitatea │ Perioada │ Structura│Structura│ ││crt.│ înzestrare/ │ analizat │ (problematica │ planificată│ care │ colabo- │ Obser- ││ │capabilităţi │ │ abordată în │(trimestrul)│ prezintă │ ratoare │ vaţii ││ │ funcţionale │ │cadrul analizei│ │documentul│ │ ││ │ │ │ /informării) │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││… │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────┘ B. Programul major "Forţe aeriene"┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────┐│ │ │ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││… │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────┘ C. Programul major "Forţe Navale"┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────┐│Nr. │Programul de │Documentul │ Activitatea │ Perioada │ Structura│Structura│ ││crt.│ înzestrare/ │ analizat │ (problematica │ planificată│ care │ colabo- │ Obser- ││ │capabilităţi │ │ abordată în │(trimestrul)│ prezintă │ ratoare │ vaţii ││ │ funcţionale │ │cadrul analizei│ │documentul│ │ ││ │ │ │ /informării) │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││… │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────┘ D. Programul major "Statul Major General/Conducere strategică"┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────┐│ │ │ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││… │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────┘ E. Programul major "Informaţii pentru Apărare"┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────┐│ │ │ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││… │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────┘ F. Diverse┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────┐│ │ │ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││… │ ├───────────┼───────────────┤ ├──────────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────┤│… │ │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────┘ Secretarul Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor Şeful Serviciului planificarea înzestrării Întocmit, Şeful Biroului supraveghere cerinţe (gradul) ………………………….. (gradul) ……………………… (prenumele, numele, semnătura şi ştampila) (prenumele, numele, semnătura şi ştampila) +
Anexa 3la regulament– Model –ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALESTATUL MAJOR GENERALConsiliul de Supraveghere a Cerinţelor Nivel de clasificareExemplar unicHOTĂRÂREÎn temeiul art. 32 alin. (8) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare, şi al Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M. 86/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor, analizând ……….(denumirea documentului prezentat spre analiză)………., înscris la pct. nr. …… de pe ordinea de zi,Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor hotărăşte:Art. 1. – …………………………………………………………………………………………………………………………….Art. 2. – …………………………………………………………………………………………………………………………….Art. n. – …………………………………………………………………………………………………………………………….Hotărârea a fost adoptată în şedinţa Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor din ……(data)……..BucureştiNr. ……….. PREŞEDINTELE CSC Locţiitorul şefului Statului Major General …………………………………… (gradul, semnătura, numele şi prenumele) VICEPREŞEDINTELE CSC Locţiitorul pentru operaţii şi instrucţie al şefului Statului Major General ………………………………….. (gradul, semnătura, numele şi prenumele) VICEPREŞEDINTELE CSC Locţiitorul pentru resurse al şefului Statului Major General ………………………………………………….. (gradul, semnătura, numele şi prenumele) Locţiitorul şefului Departamentului pentru armamente, …………………………………………….. ………. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Locţiitorul directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării, ……………………………………….. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Terestre, ………………………………………………. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Aeriene, ………………………………………………. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Locţiitorul şefului Statului Major al Forţelor Navale, ……………………………………………… ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful de stat major al Comandamentului logistic întrunit, ………………………………………………. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Directorul Direcţiei planificare integrată a apărării, ………………………………………….. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei personal şi mobilizare, ………………………………… ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei operaţii, …………………………… ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei logistice, ………………………….. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei planificare strategică, ……………………………….. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei comunicaţii şi informatică, ……………………………………. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei instrucţie şi doctrină, ………………………………… ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) Şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării, …………………………………………….. ……….. (gradul, prenumele şi numele) (semnătura) +
Anexa 4la regulament– Model –ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALESTATUL MAJOR GENERALConsiliul de Supraveghere a CerinţelorNr. ……….din ………..Bucureşti Nivel de clasificareExemplar unicMINUTAşedinţei Grupului de lucru pentru emiterea cerinţelorşi planificarea înzestrăriiLoc de desfăşurare:Data:Condusă de:Participanţi:Scop:Obiective:1. Analizarea cerinţelor operaţionale şi a misiunilor specifice cuprinse în DNM şi DCO2. Analizarea cerinţelor tehnico-operaţionale cuprinse în DCO, pe baza identificării soluţiei optime din punctul de vedere al raportului cost-performanţă şi analizei riscurilor cuprinse în Studiul de concept şi SSC, conform Instrucţiunii 1000.2-01 privind managementul achiziţiilor pentru apărare, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 160/2001*)Notă …
──────────
*) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M 160/2001 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
──────────3. Prezentarea stadiului derulării programelor de înzestrare (achiziţionarea, integrarea şi modernizarea echipamentelor), precum şi comportarea în exploatare a echipamentelor şi sistemelor, cuprinse pe agenda de lucru a şedinţei CSC din trimestrul …4. Analizarea în vederea integrării în conţinutul documentelor prevăzute a se prezenta în CSC a punctelor de vedere formulate de către membrii Grupului de lucru.Problematica rezultată în urma analizării documentelor┌────┬─────────────┬───────────┬───────────────┬────────────┬───────────┐│ │ Denumirea │ │ Structura │ Propunerea │ ││Nr. │programul de │Documentul │ care │ Grupului │ Argumente ││crt.│ înzestrare │ analizat │ prezintă │ de lucru │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼───────────┤│ │ │ │ │ │ ││ 1. │ ├───────────┼───────────────┼────────────┤ ││ │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼───────────┤│ 2. │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼───────────┤│… │ │ │ │ │ │├────┼─────────────┼───────────┼───────────────┼────────────┼───────────┤│ n │ │ │ │ │ │└────┴─────────────┴───────────┴───────────────┴────────────┴───────────┘Şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării(gradul) …………………………….(numele prenumele)Şeful Grupului de lucru pentru emitereacerinţelor şi planificarea înzestrării(gradul) …………………………(numele şi prenumele)Întocmit…………………………….(grad, nume, prenume, telefon)––-