de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti
+
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism – I.N.C.D.T. Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română în coordonarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare minister coordonator. … (2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente, conduce evidenţa contabilă în regim economic şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament. … +
Articolul 2(1) Institutul naţional este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul turismului. … (2) Institutul naţional contribuie, în principal, la elaborarea strategiei de dezvoltare a turismului, potrivit hotărârii de înfiinţare, şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică. … +
Capitolul IIObiectul de activitate +
Articolul 3(1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde: … A. Activităţi de cercetare-dezvoltare în turism:a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare; … b) alte activităţi de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică; … c) pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu; … d) în cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare. … În acest scop, institutul naţional realizează:A.1. cercetări fundamentale de bază pentru dezvoltarea turismului, a metodelor şi metodologiei de studiere a fenomenelor şi proceselor desfăşurate în domeniul turismului sau în sectoarele conexe acestuia;A.2. cercetări aplicative pentru dezvoltarea şi creşterea eficienţei activităţii de turism şi integrarea turismului românesc în cel mondial, care se referă la: valorificarea optimă a resurselor turistice şi protejarea acestora, modernizarea şi dezvoltarea turismului românesc în ansamblu, la nivel sectorial şi teritorial, recâştigarea pieţelor turistice tradiţionale şi atragerea de noi pieţe, optimizarea activităţii de turism, creşterea competitivităţii ofertei şi serviciilor turistice româneşti pe piaţa externă, integrarea turismului românesc în cel european şi mondial, îmbunătăţirea imaginii României peste hotare prin turism;A.3. studii şi cercetări privind: conjunctura pieţei interne şi internaţionale, investigaţii sociologice în domeniu, prognoze şi strategii pentru dezvoltarea turismului, a politicii de marketing şi management în turism, monitorizarea şi managementul resurselor turistice, informatizare, bănci de date în turism, proiectare şi design în amenajarea şi dezvoltarea turismului, utilizarea resurselor materiale, financiare şi umane în turism, sinteze şi materiale documentare tehnico-ştiinţifice;A.4. studii şi cercetări privind: impactul socio-economic şi asupra mediului înconjurător, fundamentarea unor criterii şi norme de identificare a resurselor turistice, de clasificare şi protejare a acestora, determinarea capacităţii de suport ecologic în localităţile şi zonele ce se amenajează în scopuri turistice, elaborarea şi perfecţionarea metodelor, metodologiilor de cercetare şi a tehnicilor de calcul în domeniu.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare în turism:a) participare la elaborarea strategiei în domeniul turismului; … b) studii de oportunitate şi fezabilitate pentru dezvoltarea unor zone şi pentru obiective de investiţii; … c) strategii de marketing şi planuri de afaceri pentru produse turistice şi obiective de investiţii; … d) studii privind piaţa produselor şi serviciilor turistice, precum şi a domeniilor conexe turismului; … e) evaluări de societăţi comerciale, active şi terenuri; … f) elaborare de documentaţii tehnice pentru participarea la licitaţii pentru proiectare, modernizare şi execuţie în turism; … g) consultanţă şi asistenţă tehnică de specialitate pentru restructurarea agenţilor economici; … h) asistenţă tehnică pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor de investiţii din turism şi din domenii conexe acestuia; … i) formare şi specializare profesională în meserii din domeniul turismului; … j) pregătire profesională în colaborare cu unităţi de învăţământ în domeniul propriu de activitate la nivel postuniversitar prin cursuri postuniversitare, studii aprofundate şi altele asemenea; … k) editare şi tipărire de publicaţii de specialitate: buletine de informare, studii, rapoarte, sinteze, cursuri tematice, ghiduri, hărţi, pliante, reviste, monografii şi alte publicaţii în domeniu; … l) prestări de servicii turistice; … m) proiectare şi realizare de baze de date, pagini web şi altele asemenea; … n) activităţi de transfer ştiinţific al rezultatelor cercetării din turism către alte unităţi de cercetare interesate sau către agenţi economici; … o) organizări şi participări la expoziţii şi manifestări tehnico-ştiinţifice interne şi internaţionale; … p) activităţi de cooperare tehnico-ştiinţifică internaţională. … (2) În cadrul obiectului său de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. … +
Capitolul IIIPatrimoniul +
Articolul 4(1) Patrimoniul institutului naţional este de 621.004 mii lei, conform situaţiei financiare anuale încheiate la data de 31 decembrie 2003. … (2) Institutul naţional administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publică şi privată a statului administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii se înregistrează distinct în patrimoniul acestuia, în conformitate cu reglementările în vigoare. … (3) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare. … (4) În exercitarea drepturilor sale, institutul naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate. … (5) Institutul naţional poate realiza servicii sau activităţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. … (6) Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare. … +
Capitolul IVStructura organizatorică şi funcţională +
Articolul 5(1) Institutul naţional poate avea în structură departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate. … (2) Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al ministrului coordonator, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, şi cuprinde, pe lângă structura organizatorică prevăzută la alin. (1), şi următoarele compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing, compartimentul financiar-contabil, compartimentul de audit şi control financiar, compartimentul de diseminare a informaţiilor, relaţii publice şi mass-media. … (3) Prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate. … +
Capitolul VOrganele de conducere +
Articolul 6Conducerea institutului naţional este asigurată de:a) consiliul de administraţie; … b) comitetul de direcţie; … c) directorul general. … +
Articolul 7Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.Consiliul de administraţie +
Articolul 8(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit pentru încă o perioadă de cel mult 4 ani. … (2) Din consiliul de administraţie fac parte: … a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie; … b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional; … c) un reprezentant al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare; … d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; … e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei; … f) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului; … g) un specialist în domeniu, propus de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. … (3) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin. … +
Articolul 9(1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate. … (2) Pentru activitatea desfăşurată în calitatea de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiază de o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional. … (3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente. … (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil sau cu care institutul naţional se află în relaţii comerciale directe. … +
Articolul 10(1) Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii: … a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare ale institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate; … b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional; … c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale; … d) analizează şi avizează situaţia financiară anuală şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent; … e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; … f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional; … g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii; … h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale; … i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 30 şi stabileşte modul de rambursare a acestora; … j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută; … k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă; … l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional. … (2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 11Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. +
Articolul 12(1) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui ori la solicitarea unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie. … (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales de către membrii consiliului. … +
Articolul 13(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramată într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. … (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor. … +
Articolul 14La şedinţele consiliului de administraţie poate participa, în calitate de invitat, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. +
Articolul 15Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale. +
Articolul 16(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional. … (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator. … (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 9 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt. … +
Articolul 17În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă ministerului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. +
Articolul 18Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie +
Articolul 19(1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional. … (2) La şedinţele comitetului de direcţie poate participa, în calitate de invitat, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. … +
Articolul 20(1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie. … (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: … a) strategia programelor de dezvoltare ale institutului naţional; … b) programul anual de cercetare-dezvoltare; … c) bugetul de venituri şi cheltuieli; … d) programul de investiţii; … e) sistemul de asigurare a calităţii; … f) alte obligaţii. … +
Articolul 21Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun, la convocarea directorului general.Directorul general +
Articolul 22(1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform legislaţiei în vigoare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru încă o perioadă de cel mult 4 ani. … (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. … +
Articolul 23Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate; … b) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional; … c) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie; … d) angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă; … e) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă; … f) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; … g) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing; … h) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat; … i) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional; … j) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie; … k) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie; … l) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate. … Consiliul ştiinţific +
Articolul 24(1) Consiliul ştiinţific este format din 5 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare. … (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional. … (3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional. … (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific. … (5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu aprobat de consiliul de administraţie. … +
Articolul 25Atribuţiile consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a institutului naţional şi la elaborarea programelor proprii de cercetare-dezvoltare; … b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică; … c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional; … d) avizează hotărârile consiliului de administraţie care implică politica de cercetare a institutului naţional; … e) propune măsuri pentru perfecţionare profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; … f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific; … g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; … h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare, în ţară şi în străinătate. … +
Capitolul VIBugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare +
Articolul 26(1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară şi contul de profit şi pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. … (2) Situaţia financiară anuală se aprobă de către ministerul coordonator, în condiţiile legii. … +
Articolul 27(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. … (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobă prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei. … +
Articolul 28Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată. +
Articolul 29(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii. … (2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementărilor legale în vigoare. … +
Articolul 30(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. … (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator şi a Ministerului Finanţelor Publice. … +
Articolul 31(1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii. … (2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul său fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări cu aparatură, echipamente, instalaţii şi altele asemenea. … (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii. … +
Articolul 32(1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România. … (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutară stabilite prin actele normative în vigoare. … (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România. … +
Articolul 33Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii. +
Capitolul VIIReglementarea litigiilor +
Articolul 34Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecătoreşti române de drept comun. +
Capitolul VIIIDispoziţii finale +
Articolul 35(1) Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale aplicabile activităţii institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare. … (2) Modificările şi completările prezentului regulament se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi cu avizul autorităţii centrale pentru cercetare-dezvoltare, şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului. … +
Articolul 36Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificările obiectului de activitate al institutului naţional._______________