REGULAMENT din 15 ianuarie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU GEODEZIE SI CARTOGRAFIE
Publicat în: BROSURA nr. 1 din 15 ianuarie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 983 05/12/2000
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 7 13/03/1996
ART. 30REFERIRE LALEGE 7 13/03/1996 ART. 61
ART. 33REFERIRE LACRITERII 2665 28/02/1992
ART. 33REFERIRE LAHG 834 14/12/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 983 05/12/2000

privind recepţia lucrărilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetectie



 + 
Capitolul 1DISPOZIŢII GENERALE + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte condiţiile de recepţie prin care Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (ONCGC) şi Oficiile Judeţene de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (OJCGC) îşi exercită atribuţiile în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996. Prevederile regulamentului sunt obligatorii pentru persoanele fizice şi juridice care desfăşoară activităţi în domeniile geodeziei, cartografiei şi cadastrului.
 + 
Articolul 2Recepţia lucrărilor specificate în prezentul regulament se efectuează, după caz, de către ONCGC sau OJCGC, în funcţie de emitentul avizului.
 + 
Articolul 3Recepţia tuturor categoriilor de lucrări are ca scop verificarea îndeplinirii condiţiilor de execuţie impuse de normativele, metodologiile şi instrucţiunile elaborate sau avizate de ONCGC, a standardelor tehnice în vigoare şi a avizelor eliberate potrivit "Regulamentului privind avizarea lucrărilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetectie".
 + 
Articolul 4Recepţia se face în condiţiile în care s-a executat controlul lucrărilor şi validarea acestora, pe etapele menţionate în aviz, conform normelor tehnice specificate pe categorii de lucrări.
 + 
Articolul 5Executantul are obligaţia sa angajeze persoane juridice sau persoane fizice autorizate din afară personalului propriu, pentru verificarea şi întocmirea dosarului de verificare al lucrărilor, atât pentru faza de teren cat şi pentru cea de birou.
 + 
Articolul 6Documentele tehnice care compun lucrarea, precum şi dosarul de verificare, vor fi puse la dispoziţia ONCGC sau OJCGC pentru realizarea recepţiei parţiale sau finale a lucrărilor.
 + 
Articolul 7Executantul şi persoana fizica sau juridică angajata pentru verificarea lucrării rămân răspunzători pentru calitatea generală a întregii lucrări, inclusiv pentru procentul de elemente neverificate.
 + 
Articolul 8Cheltuielile ocazionate de recepţia lucrării, ca şi cele de verificare şi întocmire a dosarului de verificare, vor fi prevăzute în valoarea contractului de execuţie. Costul recepţiei este prevăzut în tarifele aprobate prin ordinul preşedintelui ONCGC, iar costurile de verificare şi întocmire a dosarului de verificare se vor stabili în contractul de execuţie, prin negocierea directa între părţi.
 + 
Articolul 9Executantul lucrărilor este obligat să solicite recepţia de către ONCGC sau, după caz, de către OJCGC, în termen de 10 zile de la terminarea lucrării. Datele de începere a receptiilor se stabilesc de către ONCGC sau OJCGC, de comun acord cu executanţii lucrărilor.
 + 
Articolul 10Recepţia este obligatorie pentru toate categoriile de lucrări cuprinse în prezentul regulament, indiferent de sursa lor de finanţare.
 + 
Articolul 11Recepţia se executa de către ONCGC sau OJCGC prin personalul propriu. În cazul în care recepţia nu poate fi executată prin personalul propriu, ONCGC sau OJCGC pot încheia contracte sau convenţii cu persoane fizice sau juridice autorizate, cu acordul conducerii ONCGC, potrivit normelor legale.
 + 
Articolul 12(1) Documentaţia întocmită în urma realizării recepţiei va cuprinde, în funcţie de specificul lucrării, următoarele:– copie după aviz;– dosarul de verificare;– memoriul tehnic, cu specificarea operaţiunilor prevăzute la recepţie;– procesul-verbal de recepţie (anexa 1);– harti, planuri, schite şi alte documente grafice şi textuale, prevăzute în aviz.(2) Fac excepţie de la întocmirea documentelor prevăzute la alin. (1), lucrările care fac obiectul Capitolului VI din prezentul regulament.
 + 
Capitolul 2RECEPŢIA REŢELELOR GEODEZICE, HARTILOR ŞI PLANURILOR ANALOGICE ŞI DIGITALE ŞI ORTOFOTOHARTILOR + 
Articolul 13Recepţia, va parcurge următoarele etape:(a) analiza generală, urmărind:– respectarea prevederilor din aviz şi a modului de îndeplinire a acestora;– verificarea respectării normelor şi a nivelului de prezentare a documentaţiei;– constatarea modului de folosire a lucrărilor anterior executate în zona;– conţinutul şi modul de întocmirii a dosarului de verificare;– respectarea prevederilor din proiectul de execuţie (dacă este cazul);(b) verificarea lucrărilor de teren, urmărind:– modul de materializare şi amplasare a punctelor reţelelor geodezice şi a punctelor reţelelor de ridicare;– corespondenta conţinutului hartilor şi planurilor analogice şi digitale şi ortohărţilor, cu terenul;– gradul de precizie a hartilor şi planurilor analogice şi digitale.(c) verificarea lucrărilor de birou, urmărind:– modul de utilizare a datelor iniţiale în realizarea lucrării şi de respectare a proiectului tehnic de execuţie;– calitatea şi corectitudinea operaţiunilor, măsurătorilor şi calculelor;– calitatea produselor şi documentelor finale, din punct de vedere al conţinutului, formei de prezentare şi gradului de precizie.
 + 
Capitolul 3RECEPŢIA LUCRĂRILOR DE AEROFOTOGRAFIERE + 
Articolul 14Recepţia, va cuprinde analizarea şi verificarea lucrărilor de teren şi birou, urmărind:– modul de întocmire şi conţinutul schemei de dispunere a fotogramelor şi fotomozaicului aerofotografierii zonei;– asigurarea calităţii fotografice a fotogramelor prin imagini cu contraste corespunzătoare, care să răspundă complet condiţiilor cerute de lucrările fotogrammetrice;– modul de verificare a rezultatelor aerofotografierii cu privire la calitatea fotografica;– corectitudinea şi corespondenta datelor de recepţie a aerofotografierii cu fişa tehnica.
 + 
Articolul 15În urma realizării recepţiei, în plus faţă de prevederile art. 12 se vor preda la ONCGC sau, după caz, la OJCGC, următoarele:                                                            cantitate                                                            ────────── – negative originale pe film sau înregistrările numerice 1 – diapozitive 1 – copii contact pe hârtie fotografica 2 – amplificari pe hârtie de 2 ori faţă de original 1 – certificat de calibrare a camerei fotoaeriene 1 – mozaicul cu dispunerea fotogramelor 1 – fişa tehnica de recepţie a aerofotografierii 1
 + 
Capitolul 4RECEPŢIA LUCRĂRILOR DE CADASTRU GENERAL TEHNIC + 
Articolul 16În scopul realizării recepţiei, executantul va preda la OJCGC documentele tehnice care compun lucrarea şi dosarul de verificare, întocmite conform prevederilor din "Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general", conţinând datele şi documentele stabilite în aviz şi în prezentul regulament.
 + 
Articolul 17Potrivit prevederilor contractuale, se pot efectua recepţii parţiale, dar numai la lucrările sau etapele încheiate, prevăzute în contract.
 + 
Articolul 18Recepţia lucrărilor de introducere a cadastrului general – partea tehnica – consta din analizarea şi verificarea prin sondaj a tuturor documentaţiilor, atât la teren cat şi la birou, tinindu-se seama şi de documentele de control ale ONCGC/OJCGC, încheiate pe parcursul executării lucrărilor, de procesele-verbale de recepţie parţială şi de avizare a proiectului tehnic de ansamblu şi a celui tehnic de execuţie.
 + 
Articolul 19În cazurile în care se constată că lucrările necesita remedieri de conţinut sau de prezentare grafica, atunci la procesul-verbal de recepţie (lucrare respinsă) se anexează o "Nota de constatări" în care se nominalizeaza deficientele constatate şi completările necesare, precum şi termenele în care se vor efectua remedierile. Procesul-verbal de recepţie, respectiv Nota de constatări se semnează de către împuterniciţii ONCGC sau OJCGC şi de către executantul lucrării.
 + 
Articolul 20După recepţie se va realiza publicarea rezultatelor prin afişarea, la sediul primăriei teritoriului administrativ respectiv, a datelor rezultate în urma măsurătorilor cadastrale – date de identificare, suprafaţa parcelelor, a corpurilor de proprietate şi partidele cadastrale pe proprietari. Proprietarii care au domiciliul în alte localităţi decât cele în care s-au executat lucrările, vor fi înştiinţaţi, prin grija primăriei, în mod obligatoriu prin adresa scrisă, expediată prin posta.
 + 
Articolul 21La rezolvarea contestaţiilor, depuse în termen de 60 zile de la publicarea rezultatelor, se va avea în vedere soluţionarea numai a acelor probleme care se referă la exactitatea măsurătorilor cadastrale, dovedite printr-o documentaţie tehnica întocmită de o persoană fizica sau juridică autorizata.
 + 
Articolul 22Stabilirea soluţiilor şi modului de compensare a unor suprafeţe găsite în plus sau în minus, prin măsurătorile executate pentru introducerea cadastrului general, faţă de înscrisurile din titlurile de proprietate şi din alte documente legale, intră în responsabilitatea consiliilor locale.
 + 
Articolul 23La introducerea cadastrului general, datele cadastrale modificatoare vor fi actualizate – pe baza documentaţiilor elaborate pentru înscrierea cu caracter definitiv în cartea funciară – de către executantul lucrării.
 + 
Articolul 24Recepţia finala a lucrărilor de cadastru general se va realiza în termen de 30 de zile de la data expirării celor 60 de zile prevăzute pentru depunerea contestaţiilor, timp în care se vor rezolva, de către executantul lucrării, problemele legate de afaceri sau corectii ale datelor privind exactitatea măsurătorilor.
 + 
Articolul 25Procesul-verbal de recepţie finala se întocmeşte în doua exemplare şi se semnează de componentii comisiei de recepţie, se consemnează luarea la cunoştinţa de către primar şi se aproba de către directorul general al OJCGC. Data definitivării lucrărilor de cadastru coincide cu data întocmirii proceselor-verbale de recepţie finala.
 + 
Capitolul 5RECEPŢIA DATELOR DE GEODEZIE, CARTOGRAFIE ŞI CADASTRU GENERAL DIN LUCRĂRILE CADASTRELOR DE SPECIALITATE + 
Articolul 26La recepţia datelor de geodezie, cartografie şi cadastru general din lucrările cadastrelor de specialitate se va avea în vedere, în mod special, asigurarea condiţiilor tehnice pentru recuperarea şi integrarea datelor în baza de date a cadastrului general.
 + 
Articolul 27Pe baza cunoaşterii situaţiei anuale asupra lucrărilor de cadastru de specialitate finalizate, OJCGC, împreună cu beneficiarul şi fiecare executant de cadastru de specialitate, va întocmi programe comune pentru efectuarea receptiilor.
 + 
Articolul 28În scopul realizării recepţiei, executantul va preda la OJCGC documentele tehnice care conţin datele de geodezie, cartografie şi cadastru general şi dosarul de verificare, întocmite conform prevederilor normelor metodologice ale fiecărui cadastru de specialitate, aprobate sau avizate de ONCGC.
 + 
Articolul 29În cazul în care, datorită mărimii sau ariei de răspândire şi amplasare a lucrărilor de cadastru de specialitate, acestea se finalizează în perioade de timp care depăşesc 12 luni, atunci se admite şi efectuarea de recepţii pe zone, dar numai pe faze de lucrări încheiate, finalizate cu documentaţii care pot fi preluate pentru a fi integrate în baza de date a cadastrului general.
 + 
Capitolul 6RECEPŢIA PLANURILOR DE AMPLASAMENT ŞI DELIMITARE A BUNURILOR IMOBILE, NECESARE ÎNREGISTRĂRII ÎN EVIDENTELE CADASTRAL-JURIDICE SAU UTILIZĂRII ÎN CIRCUITUL CIVIL + 
Articolul 30Recepţia planurilor de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, necesare înregistrării în evidentele cadastral juridice, întocmite potrivit prevederilor art. 61 din Legea nr. 7/1996, se realizează prin OJCGC. În aceleaşi condiţii se vor receptiona şi planurile de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, necesare utilizării în circuitul civil.
 + 
Articolul 31Recepţia documentelor se efectuează din punct de vedere tehnic. Consemnarea verificării lucrărilor şi recepţiei va consta din aplicarea parafei OJCGC pe documentaţia de întocmire a planurile de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, conform modelului din anexa nr. 2, cu menţionarea datei, numelui şi prenumelui celui care a efectuat verificarea.
 + 
Articolul 32Executantul va preda la OJCGC un exemplar al documentaţiei de întocmire a planurilor de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, care consta din:– memoriul justificativ;– planul de încadrare în zona, la scarile 1:2.000-1:10.000;– planul de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile;– inventarul de coordonate ale punctelor vechi şi noi din reţeaua de sprijin;– descrierile topografice ale punctelor de sprijin noi.
 + 
Articolul 33Recepţia documentaţiei topografice elaborata conform H.G nr. 834/1991 şi pe baza Criteriilor MLPAT şi MF nr. 2665/IC/311 de stabilire şi evaluare a terenurilor aflate în patrimoniul societăţilor comerciale cu capital de stat, având în vedere modificările şi completările ulterioare, se face pe baza prevederilor acestora, cu participarea unui delegat al ONCGC sau OJCGC, după caz.
 + 
Capitolul 7DATE ŞI DOCUMENTE CARE SE PREDAU LA ONCGC/OJCGC + 
Articolul 34Categoriile de date şi documente care trebuie să fie transmise, în mod obligatoriu – odată cu recepţia lucrărilor – la ONCGC sau OJCGC sunt cele stabilite la emiterea avizelor.
 + 
Articolul 35Pentru lucrările care au făcut obiectul avizării conţinutului topografic al documentelor cartografice destinate uzului public, beneficiarul este obligat ca, după tipărirea (editarea, reproducerea) lucrării, sa transmită, în termen de 10 zile, 2 exemplare la ONCGC sau, după caz, la OJCGC.
 + 
Capitolul 8DISPOZIŢII FINALE + 
Articolul 36La finalul lucrării se încheie "procesul-verbal de recepţie", în conformitate cu modelul prezentat la anexa nr. 1, în doua exemplare, unul pentru beneficiar şi altul pentru oficiul care a efectuat analiza.
 + 
Articolul 37În cazul lucrărilor care nu pot fi recepţionate, procesul-verbal de recepţie şi Nota de constatare se semnează de reprezentanţii executantului şi de cei ai ONCGC sau OJCGC. Refuzul semnării acestor documente nu modifica valabilitatea constatărilor reţinute de ONCGC sau OJCGC.
 + 
Articolul 38Lucrările care fac obiectul prezentului regulament sunt considerate valide şi adecvate scopurilor pentru care au fost comandate de beneficiari, numai dacă au fost declarate "Admise" prin procesul-verbal de recepţie.
 + 
Articolul 39Beneficiarii au obligaţia de a nu prelua, utiliza sau pune la dispoziţie categoriile de date şi documente rezultate din procesul de realizare a lucrărilor descrise în cap. II, III, IV, V şi VI, dacă acestea nu au fost recepţionate conform prevederilor prezentului regulament.
 + 
Articolul 40Lucrările realizate prin forte şi mijloace proprii de OJCGC sau IGFCC, finanţate de la bugetul de stat, sunt recepţionate de ONCGC, fără plata tarifelor pentru serviciile prestate.
 + 
Articolul 41Personalul angajat din ONCGC şi instituţiile subordonate, care executa în calitate de persoane fizice autorizate operaţiuni de verificare, specificate prin contracte de execuţie a lucrărilor prevăzute în prezentul regulament, nu pot face parte din comisia de recepţie a acelor lucrări.
 + 
Articolul 42Recepţia lucrărilor de teledetectie se va face pe baza unor reglementări speciale, elaborate de ONCGC, ca urmare a solicitării avizului, pentru fiecare caz în parte.
 + 
Articolul 43Nerespectarea prezentului regulament de către persoanele fizice şi juridice se sancţionează potrivit legii.
 + 
Articolul 44Prezentul regulament este urmat de doua anexe, numerotate de la 1 la 2, care sunt parte integrantă din acesta.
 + 
Anexa 1Model de proces-verbalGUVERNUL ROMÂNIEIONCGC/OJCGCNr … data ….PROCES – VERBAL DE RECEPŢIEÎntocmit azi, ………….Privind lucrarea ……. avizată de ONCGC/OJCGC cu nr. …., la data de …..1/Beneficiar……………………………………………2/Executant ……………………………………………3/Date despre membrii comisiei de recepţie (numele şi prenumele persoanelor şi funcţiile): ……………………………………………………….. 4/Lista categoriilor de lucrări recepţionate (denumire, amplasament, cantităţi, valori, numele beneficiarului, sursa de finanţare)5/Nominalizarea documentelor şi a documentaţiilor care se predau la ONCGC/OJCGC conform avizului.6/Concluziile comisiei de recepţie. Lucrarea este declarata ADMISĂ/RESPINSĂ.7/În cazul calificativului de lucrare RESPINSĂ se anexează o nota de constatare.Semnături:EXECUTANT MEMBRII COMISIEI DE RECEPŢIE……… ……………………….……………………….……………………….
 + 
Anexa 2Parafaprin care se atesta receptionarea planurilor de amplasament şidelimitare a bunurilor imobile

OFICIUL DE CADASTRU,
GEODEZIE ŞI CARTOGRAFIE
Judeţul ………………….
Nr. inreg. …… data …….
VERIFICAT ŞI RECEPTIONAT:
Inspector,

──────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x