REGULAMENT din 15 decembrie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARCHETUL DE PE LÂNGA ÎNALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 36 din 16 ianuarie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 71 15/03/2024
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 15/12/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 434 din 15 decembrie 2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 36 din 16 ianuarie 2015.
 + 
Articolul 1Evaluarea activității profesionale anuale a personalului auxiliar de specialitate și a personalului conex din cadrul Ministerului Public se realizează potrivit legii și prezentului regulament. + 
Articolul 2(1)Prezentul regulament stabilește cadrul general pentru realizarea următoarelor obiective:a)asigurarea concordanței dintre cerințele și standardele postului, descrise în fișa postului, și calitățile angajatului: profesionale, aptitudinale și atitudinale;b)asigurarea unui sistem motivațional, care să determine creșterea performanțelor profesionale individuale, prin avansarea sau promovarea în grade ori trepte profesionale superioare.(2)Pentru atingerea acestor obiective, prezentul regulament prevede:a)evaluarea posturilor în funcție de caracteristicile descriptive privind exigențele și performanțele pe care acestea le impun angajaților;b)evaluarea performanțelor profesionale ale angajaților în raport cu cerințele posturilor.
 + 
Articolul 3Evaluarea activității profesionale a personalului auxiliar de specialitate și a personalului conex are ca scop aprecierea criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă și a rezultatelor obținute în mod efectiv. + 
Articolul 4(1)Activitatea personalului auxiliar de specialitate și a personalului conex al parchetelor este evaluată anual de către conducătorul parchetului în care își desfășoară activitatea, prin acordarea calificativelor "foarte bine", "bine", "satisfăcător" și "nesatisfăcător".(2)Prin conducătorul parchetului se înțelege: prim-procurorul parchetului de pe lângă judecătorie și tribunal, procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel și procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.(3)Absolvirea oricărei forme de pregătire continuă, organizată de Școala Națională de Grefieri sau, după caz, de instituțiile de profil, constituie un criteriu care se are în vedere la evaluarea anuală a personalului auxiliar de specialitate al parchetelor.(4)În cazul specialiștilor IT, evaluarea se realizează cu sprijinul compartimentului de specialitate informatică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și se avizează de șeful compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.(5)La evaluarea activității personalului auxiliar de specialitate cu funcții de conducere se va avea în vedere și modul de îndeplinire a atribuțiilor manageriale specifice.(6)Evaluarea personalului prevăzut de prezentul regulament, detașat sau delegat la alte instituții, se face de instituția la care acesta funcționează, în raport cu specificul activității desfășurate.
 + 
Articolul 5(1)Activitatea se apreciază anual, prin evaluarea performanțelor profesionale individuale.(2)Perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie și 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea.(3)Evaluarea activității profesionale a personalului auxiliar de specialitate și a personalului conex se va efectua în anul următor perioadei evaluate.(la 21-03-2024,
Alineatul (3) , Articolul 5 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 71 din 15 martie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 21 martie 2024
)
(4)Sunt supuși evaluării anuale salariații care au desfășurat activitate cel puțin 6 luni în cursul perioadei evaluate.(5)Sunt exceptate de la evaluarea anuală, desfășurată în perioada prevăzută la alin. (2), următoarele categorii de salariați:a)persoanele angajate ca debutanți, pentru care evaluarea se face după expirarea perioadei corespunzătoare stagiului de debutant;b)persoanele al căror raport de muncă este suspendat, în condițiile legii, pentru care evaluarea se face la expirarea unei perioade cuprinse între 6 și 12 luni de la reluarea activității.
 + 
Articolul 6În mod excepțional, evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate și ale personalului conex se face și în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:a)atunci când pe parcursul perioadei evaluate raporturile de muncă ale salariatului evaluat încetează sau se modifică, în condițiile legii. În acest caz, salariatul va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea sau modificarea raporturilor de muncă;b)la sfârșitul perioadei de stagiu pentru personalul debutant. + 
Articolul 7Criteriile generale de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate și ale personalului conex sunt cele prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 8(1)Performanțele profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate și ale personalului conex din cadrul parchetelor sunt evaluate și în funcție de specificul activității compartimentului în care salariatul își desfășoară activitatea, după cum urmează:a)criterii specifice de evaluare comune pentru funcțiile de conducere și pentru funcțiile de execuție:– capacitatea de rezolvare eficientă a problemelor;– capacitatea de asumare a responsabilităților;– capacitatea de autoperfecționare și de valorificare a experienței dobândite;– creativitate și spirit de inițiativă;– capacitatea de planificare și organizare a timpului de lucru;– capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate;– integritatea morală și etică profesională;b)criterii specifice de evaluare pentru funcțiile de conducere:– capacitatea de organizare;– capacitatea de conducere;– capacitatea de coordonare;– capacitatea de control;– competența decizională;– capacitatea de delegare;– capacitatea de dezvoltare a abilităților personalului;– abilitățile de mediere și negociere;c)criterii specifice de evaluare pentru funcțiile de execuție:– capacitatea de a lucra independent;– capacitatea de a lucra în echipă.(2)În funcție de atribuțiile concrete ale fiecărei categorii de personal auxiliar de specialitate și personal conex, potrivit regulamentului de ordine interioară al parchetelor, evaluatorul poate stabili și alte criterii de evaluare; criteriile astfel stabilite se aduc la cunoștința salariatului evaluat la începutul perioadei evaluate.(3)Salariații care exercită cu caracter temporar o funcție de conducere vor fi evaluați pentru perioada exercitării temporare a acestei funcții pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcția de conducere respectivă.(4)Personalul debutant este evaluat conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 3. + 
Articolul 9(1)Procedura evaluării se realizează prin completarea fișei de evaluare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, respectiv în anexele nr. 2 și 3, de către procurorul șef ierarhic al persoanei evaluate sau, în lipsa unui șef direct, de persoana care are calitatea de evaluator, după caz.(2)Prin procurorul șef ierarhic al persoanei evaluate se înțelege procurorul șef al compartimentului în care își desfășoară activitatea cel evaluat.
 + 
Articolul 10Completarea fișelor de evaluare se face după cum urmează:a)se stabilește gradul de îndeplinire a obiectivelor, prin raportare la atribuțiile stabilite prin fișa postului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4;b)se consemnează, după caz, rezultatele deosebite ale salariatului, dificultățile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluată și orice alte observații considerate relevante;c)se stabilesc criteriile specifice de evaluare pentru următoarea perioadă de evaluare, dacă este cazul;d)se stabilesc eventualele necesități de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate. + 
Articolul 11(1)Notările și consemnările procurorului șef ierarhic conform art. 9 sunt supuse aprobării evaluatorului.(2)Pentru stabilirea calificativului, evaluatorul va proceda la notarea criteriilor de evaluare prin acordarea unei note de la 1 la 5 pentru fiecare criteriu, nota exprimând aprecierea gradului de îndeplinire a acestora.(3)Pentru a obține nota finală se face media aritmetică a notelor obținute ca urmare a aprecierii criteriilor, rezultate din media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare criteriu.(4)Fișa de evaluare conținând nota finală se semnează și se datează de către evaluator și de către persoana evaluată.(5)Semnificația notelor prevăzute la alin. (1) este următoarea: nota 1 – nivel minim și nota 5 – nivel maxim. + 
Articolul 12(1)Calificativul final al evaluării se stabilește pe baza notei finale, după cum urmează:a)între 4,01 și 5,00 – foarte bine;b)între 3,01 și 4,00 – bine;c)între 2,01 și 3,00 – satisfăcător;d)între 1,00 și 2,00 – nesatisfăcător.(2)Fișa de evaluare se atașează la dosarul profesional.
 + 
Articolul 13Salariații nemulțumiți de calificativul acordat se pot adresa instanței competente, în condițiile legii. + 
Articolul 14Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament. + 
Anexa nr. 1la regulamentFIȘĂ DE EVALUAREa activității profesionale a persoanelor care ocupă funcții deconducere din cadrul personalului auxiliar de specialitate

Numele și prenumele persoanei evaluate: Funcția: ………………………………………………… Gradul: …………………………………………………. Data ultimei promovări: ……………………………………
Perioada evaluată: de la …………….. la …………………………..
Criteriile generale de evaluare a performanței profesionale individuale Nota  Comentarii 
1. Cunoștințe și experiență    
2. Complexitate, creativitate și diversitatea activităților    
3. Judecata și impactul deciziilor    
4. Influență, coordonare și supervizare    
5. Contacte și comunicare    
6. Condiții de muncă    
7. Incompatibilități și regimuri speciale    
8.    Absolvirea oricărei forme de pregătire continuă organizate de Școala Națională de Grefieri sau, după caz,de instituțiile de profil        
Criteriile specifice de evaluare a performanței profesionale individuale  Nota  Comentarii
1. Capacitatea de organizare    
2. Capacitatea de conducere    
3. Capacitatea de coordonare    
4. Capacitatea de control    
5. Competența decizională    
6. Capacitatea de a delega    
7. Capacitatea de a dezvolta abilitățile personalului    
8. Abilități de mediere și negociere    
9. Capacitatea de a rezolva eficient problemele    
10. Capacitatea de asumare a responsabilităților    
11.  Capacitatea de autoperfecționare și de valorificare a experienței dobândite      
12. Creativitate și spirit de inițiativă    
13.  Capacitatea de planificare și organizare a timpului de lucru      
14. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate    
15. Integritatea morală și etică profesională    
16. Alte criterii specifice    
Nota finală a evaluării: Calificativul evaluării:
Rezultate deosebite: 1. ………………………………………………………………. 2. ……………………………………………………………….
Dificultăți obiective întâmpinate în perioada evaluată: 1. ………………………………………………………………. 2. ……………………………………………………………….
Alte observații: 1. ………………………………………………………………. 2. ……………………………………………………………….
Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare: ………………………………………………………………….

Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

Criteriul
1.
2.

1.Numele și prenumele persoanei care a completat fișa de evaluare ……..Funcția ……………………….Semnătura ……………………..Data ………………………….

2.Numele și prenumele persoanei care a făcut evaluarea ……………….Funcția ……………………….Semnătura ……………………..Data ………………………….3.Numele și prenumele persoanei evaluate ……………………………Luarea la cunoștință a calificativului …………………Semnătura …………………………………………..Data ………………………………………………. + 
Anexa nr. 2la regulamentFIȘĂ DE EVALUAREa activității profesionale a persoanelor care ocupă funcții deexecuție din cadrul personalului auxiliar de specialitateși al personalului conex

Numele și prenumele persoanei evaluate: Funcția: ………………………………………………… Gradul: …………………………………………………. Data ultimei promovări: ……………………………………
Perioada evaluată: de la …………….. la …………………………..
Criteriile generale de evaluare a performanței profesionale individuale Nota Comentarii
1. Cunoștințe și experiență
2. Complexitate, creativitate și diversitatea activităților
3. Judecata și impactul deciziilor
4. Influență, coordonare și supervizare
5. Contacte și comunicare
6. Condiții de muncă
7. Incompatibilități și regimuri speciale
8. Absolvirea oricărei forme de pregătire continuă organizate de Școala Națională de Grefieri sau, după caz, de instituțiile de profil
Criteriile specifice de evaluare a performanței profesionale individuale Nota Comentarii
1. Capacitatea de a rezolva eficient problemele
2. Capacitatea de asumare a responsabilităților
3. Capacitatea de autoperfecționare și de valorificare a experienței dobândite
4. Creativitate și spirit de inițiativă
5. Capacitatea de planificare și organizare a timpului de lucru
6. Capacitatea de a lucra independent
7. Capacitatea de a lucra în echipă
8. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate
9. Integritatea morală și etică profesională
10. Alte criterii specifice
Nota finală a evaluării: Calificativul evaluării:
Rezultate deosebite: 1. ……………………………………………………………….. 2. ………………………………………………………………..
Dificultăți obiective întâmpinate în perioada evaluată: 1. ……………………………………………………………….. 2. ………………………………………………………………..
Alte observații: 1. ……………………………………………………………….. 2. ………………………………………………………………..
Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare: …………………………………………………………………..

Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

Criteriul
1.
2.

1.Numele și prenumele persoanei care a completat fișa de evaluare ……..

Funcția ……………………….Semnătura ……………………..Data ………………………….2.Numele și prenumele persoanei care a făcut evaluarea ……………….Funcția ……………………….Semnătura ……………………..Data ………………………….3.Numele și prenumele persoanei evaluate ……………………………Luarea la cunoștință a calificativului ……………………….Semnătura …………………………………………………Data …………………………………………………….. + 
Anexa nr. 3la regulamentFIȘA DE EVALUAREa activității profesionale a personalului auxiliar de specialitate/personalului conex care ocupă posturi de debutant,la sfârșitul perioadei de stagiuNumele ………………………. prenumele ……………………….Funcția …………………………………………………………Locul de muncă/compartimentul ……………………………………..Perioada de stagiu: de la …………….. la ………………………Criteriile de evaluare pentru personalul auxiliar de specialitate/personalul conex debutant

Criteriile generale de evaluare a performanței profesionale individuale Nota Comentarii
1. Cunoștințe și experiență
2. Complexitate, creativitate și diversitatea activităților
3. Judecata și impactul deciziilor
4. Influență, coordonare și supervizare
5. Contacte și comunicare
6. Condiții de muncă
7. Incompatibilități și regimuri speciale
8. Absolvirea oricărei forme de pregătire continuă organizatede Școala Națională de Grefieri sau, după caz, de instituțiile de profil
Criteriile specifice de evaluare a performanței profesionale individuale Nota
Gradul de realizare a atribuțiilor prevăzute în fișa postului
Calitatea lucrărilor executate și a activităților desfășurate
Gradul de cunoaștere a reglementărilor specifice domeniului
Gradul de adaptare și flexibilitate în îndeplinirea atribuțiilor
Capacitatea de transmitere a ideilor în scris și verbal
Capacitatea de lucru în echipă, de a se integra în aceasta, de a-și aduce contribuția, prin activitatea desfășurată, la îndeplinirea obiectivelor echipei, respectarea regulilor stabilite de conducerea structurii din care face parte etc.
Mențiuni privind intervalul de evaluare: …………………………………………………………………..…………………………………………………………………..
Calificativul de evaluare: …………………………………………..
Recomandări: ……………………………………………………….

1.Numele și prenumele persoanei care a completat fișa de evaluare ……..Funcția ……………………….Semnătura ……………………..Data ………………………….2.Numele și prenumele persoanei care a făcut evaluarea ……………….Funcția ……………………….Semnătura ……………………..Data ………………………….3.Numele și prenumele persoanei evaluate ……………………………Luarea la cunoștință a calificativului ……………………….Semnătura …………………………………………………Data …………………………………………………….. + 
Anexa nr. 4la regulamentDenumirea parchetului:Direcția/Serviciul/Biroul/Compartimentul:Aprobat*1)Notă
*1) Conducătorul parchetului.
FIȘA POSTULUINr. ………A.Informații generale privind postul1.Denumirea postului:2.Nivelul postului (de conducere/de execuție):3.Obiectivul/Obiectivele postului:B.Cerințe specifice pentru ocuparea postului1.Pregătire:– studii– cursuri/programe de perfecționare/specializare– limbi străine și nivelul de cunoaștere– cunoștințe de operare/programe pe calculator și nivelul de cunoaștere– autorizații speciale2.Abilități, calități, aptitudini necesare3.Experiență:– vechime în muncă– vechime în specialitate4.Competență managerială (pentru posturile de conducere)C.Descrierea sarcinilor ce revin postului1.2.………………………………………………………D.Responsabilitatea implicată de post1.De pregătire/luare a deciziilor*2):2.Delegarea de atribuții și competență:3.De păstrare a confidențialității:Notă
*2) Pentru posturile de conducere.
E.Sfera relațională a titularului postului1.Sfera relațională internă:a)relații ierarhice:– subordonat față de:– superior pentru:b)relații funcționale:c)relații de control:d)relații de reprezentare:2.Sfera relațională externă:a)cu autorități și instituții publice:b)cu organizații internaționale:c)cu persoane juridice private:F.Atribuțiile postului– descrierea activităților și responsabilităților corespunzătoare postuluiG.Întocmit de:1.Numele și prenumele:2.Funcția de conducere:3.Semnătura:4.Data întocmirii:Avizat de:1.Numele și prenumele:2.Funcția publică de conducere:3.Semnătura:4.Data:Luat la cunoștință de către ocupantul postului1.Numele și prenumele:2.Funcția și gradația corespunzătoare tranșei de vechime (dacă este cazul):3.Semnătura:4.Data:

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x