REGULAMENT din 14 iunie 2006 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1037 12/10/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 1180 04/10/2007
ActulARE LEGATURA CUHG 500 30/05/2007
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 14/06/2006
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1037 12/10/2011

pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor(actualizat până la data de 9 octombrie 2007*)



––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 27 iunie 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 9 octombrie 2007, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 500 din 30 mai 2007; HOTĂRÂREA nr. 1.180 din 4 octombrie 2007. + 
Articolul 1(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii, integritatea şi obligaţia de formare profesională continuă şi, după caz, unei evaluări privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.(2) Criteriile de evaluare aplicabile sunt cele prevăzute în fişa postului, în condiţiile prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se face în luna ianuarie a fiecărui an şi are în vedere perioada cuprinsă între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale anului anterior.(2) În mod excepţional, evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se poate realiza şi în cursul anului, în situaţia în care raporturile de serviciu ale celui evaluat încetează, se suspendă sau se modifică, în condiţiile legii; în acest caz, persoana în cauză va fi evaluată pentru toată perioada, până la încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu.
 + 
Articolul 3(1) În condiţiile în care în cursul unui an preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor renunţă ori sunt revocaţi din funcţia deţinută, se efectuează, în mod excepţional, o evaluare a acestora, ţinându-se cont de specificul activităţii desfăşurate până la acel moment.(2) Evaluarea menţionată la alin. (1) se efectuează în termen de 15 zile de la data revocării din funcţia deţinută sau de la data la care a fost depusă cererea de transfer ori de demisie.
 + 
Articolul 4Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se efectuează după cum urmează:a) se alcătuiesc 3 grupuri, formate din câte 7 membri ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. În fiecare dintre cele 3 grupuri se regăseşte câte un membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care deţine şi calitatea de coordonator al grupului respectiv;b) fiecare dintre grupurile constituite efectuează evaluarea unui grup, astfel încât niciunul dintre grupuri să nu se evalueze reciproc;c) fiecare dintre membrii unui grup efectuează evaluarea individuală a membrilor celuilalt grup, potrivit criteriilor de evaluare prevăzute în Fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională care sunt avute în vedere pentru evaluarea anuală a activităţii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, anexă la prezentul regulament;d) evaluarea fiecărui membru este rezultatul mediei aritmetice a evaluărilor individuale realizate de membrii grupului evaluator;e) în cazul preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi al membrilor Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se ţine cont în evaluarea efectuată şi de criteriile specifice prevăzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională, menţionată la lit. c).
 + 
Articolul 5Evaluatorii au în vedere în cursul procedurii de evaluare verificarea criteriilor prevăzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională şi pot utiliza orice lucrare îndeplinită în perioada avută în vedere, precum şi dosarul profesional al persoanei evaluate.
 + 
Articolul 6Procedura de evaluare cuprinde completarea raportului de evaluare de către evaluatori şi contrasemnarea raportului de evaluare final de către persoana evaluată.
 + 
Articolul 7În vederea completării raportului de evaluare, evaluatorii:a) notează criteriile de performanţă profesională în funcţie de importanţa acestora;b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;c) consemnează rezultatul final al evaluării în fişa de evaluare şi rezultatele persoanei evaluate, dificultăţile obiective întâmpinate de aceasta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante.
 + 
Articolul 8(1) Pentru membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională au următoarea pondere:a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişă, ponderea acestora este de 25% din nota finală; în măsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluată, se vor lua în considerare doar criteriile menţionate la pct. 2 din fişă;b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişă, ponderea acestora este de 75% din nota finală, după cum urmează: obiectivele menţionate la lit. A din fişă au o pondere de 60% din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B din fişă au o pondere de 40 % din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la lit. c) 5%.(2) Pentru preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau pentru membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişă au următoarea pondere:a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişă, ponderea acestora este de 10 % din nota finală; în măsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluată, ponderea menţionată pentru acest punct se va lua în considerare la ponderea acordată pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişă;b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişă, ponderea acestora este de 60% din nota finală, după cum urmează: obiectivele menţionate la lit. A au o pondere de 60% din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B au o pondere de 40 % din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la lit. c) 5%;c) pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişă, ponderea acestora este de 30% din nota finală.
 + 
Articolul 9Raportul de evaluare a activităţii profesionale se întocmeşte separat, pentru fiecare dintre persoanele evaluate şi de către fiecare dintre membrii grupului de evaluare.
 + 
Articolul 10Prin raportul de evaluare a activităţii profesionale a persoanei evaluate, întocmit de evaluatori, se poate acorda unul dintre calificativele prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 11(1) Notarea criteriilor de performanţă se face parcurgându-se următoarele etape:a) fiecare criteriu de performanţă se notează de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţă în realizarea activităţii;b) pentru fiecare criteriu de performanţă se stabileşte ponderea individuală, astfel încât suma totală a ponderilor să fie 100%;c) nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă se obţine prin însumarea notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui criteriu, ţinându-se cont de ponderea acordată fiecărui criteriu.(2) Semnificaţiile notelor prevăzute la alin. (1) sunt următoarele: nota 1 – nivel minim şi nota 5 – nivel maxim.
 + 
Articolul 12Raportul final de evaluare se înaintează pentru semnare şi luare la cunoştinţă persoanei evaluate. Acest raport se semnează şi de membrul Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor coordonator al grupului.
 + 
Articolul 13Persoana evaluată care este nemulţumită de calificativul obţinut poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatului final al evaluării la instanţa competentă.
 + 
Articolul 14(1) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor care la evaluare a primit calificativul "Nesatisfăcător" este eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru, raportul de serviciu al acestuia încetând în condiţiile legii.(2) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care la evaluare a primit calificativul "Satisfăcător" este obligat să urmeze cursurile de formare specializată indicate de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 15(1) Evoluţia persoanei evaluate se consemnează în fişa din dosarul profesional care se întocmeşte şi se păstrează la Serviciul economic-administrativ.(2) Datele conţinute în dosarul profesional sunt confidenţiale, în condiţiile prevăzute de lege.(3) Fiecare persoană are acces la propriul dosar profesional şi poate obţine copii de pe actele existente la dosar.Anexăla regulamentul de verificare                                      FIŞA           pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională        care sunt avute în vedere pentru evaluarea anuală a activităţii         membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor    Numele: ………………………………………………………….    Prenumele: ……………………………………………………….    Funcţia ocupată: ………………………………………………….    Perioada evaluată: ………………………………………………..    1. Programele de instruire sau de perfecţionare urmate în perioada evaluată:    (Pondere 25% din total, respectiv pondere 10% din total în cazul     preşedintelui/colegiului de conducere)    A. Programe de formare continuă organizate la nivelul Consiliului Naţional    de Soluţionare a Contestaţiilor:    Tematica: ………………………………………………………..    Rezultatul obţinut: ……………………………………………….    B. Programe de perfecţionare sau de instruire organizate prin intermediul    formelor centralizate de pregătire (Institutul Naţional de Administraţie ori    alte forme de instruire sau de perfecţionare centralizată):    Instituţia formatoare: …………………………………………….    Perioada desfăşurării: …………………………………………….    Tematica: ………………………………………………………..    Rezultatul obţinut: ……………………………………………….    C. Alte forme de perfecţionare sau de instruire urmate în perioada evaluată    (instituţii de învăţământ ori de formare din ţară sau din străinătate):    Tematica: ………………………………………………………..    Diploma obţinută: …………………………………………………    Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 1:    2. Activitatea profesională a membrilor Consiliului Naţional de soluţionare    a contestaţiilor    (Pondere 75% din total, respectiv pondere 60% din total în cazul     preşedintelui/colegiului de conducere)    A. Obiective                                        (Pondere 60% din total pondere pct. 2) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Indicatori Pondere obiectiv Număr Nota acordată crt. (%) ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────      Exemple: ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Nr. decizii casate 20% ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Nr. decizii casate imputabile 40% ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Nr. avize de legalitate emise 10% ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Plângeri, reclamaţii, cereri     soluţionate 20% ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Alte activităţi 10% ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Nota acordată pentru îndeplinirea obiectivelor: ………………………    Comentarii: ………………………………………………………    B. Criteriile referitoare la performanţa profesională                  (Pondere 40% din total pondere pct. 2)    a) Competenţa profesională               (Pondere 20% din total pondere pct. 2 lit. B) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Criteriu Nota crt. acordată ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Cunoaşterea legislaţiei specifice domeniului de activitate ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Capacitatea de interpretare şi aplicare a legii ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Capacitatea de rezolvare a lucrărilor cu un grad de    complexitate ridicat ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Capacitatea de organizare a timpului propriu de lucru pentru    rezolvarea lucrărilor la termenele planificate ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Capacitate de sinteză şi analiză în redactarea lucrărilor    specifice domeniului de activitate ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Capacitate de rezolvare a problemelor ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Capacitate de implementare a soluţiilor ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 8. Flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor suplimentare:    adaptarea programului de lucru în funcţie de necesităţi ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de competenţă profesională:    ………………………………………………………….    Comentarii: ……………………………………………….    b) Calităţi ale persoanei evaluate                                  (Pondere 15% din total pondere pct. 2 lit. B) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Criteriu Nota crt. acordată ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Capacitatea de a lucra în echipă ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Capacitatea de a lucra independent ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Iniţiativa în muncă ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Asumarea responsabilităţilor ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Conduita în timpul orelor de serviciu (în relaţiile cu colegii    şi în relaţiile cu justiţiabilii) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Respectarea normelor de deontologie ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Capacitatea de adaptare la noi reguli sau la noi sarcini    în timpul serviciului ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 8. Rezistenţa la stres ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Nota acordată pentru îndeplinirea criteriului: ………………….    Comentarii: …………………..    c) Alte cunoştinţe de specialitate                                   (Pondere 5% din total pondere pct. 2 lit. B) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Criteriu Nota crt. acordată ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Abilităţi în utilizarea calculatorului şi a echipamentelor    informatice ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Abilităţi de comunicare în limbi de circulaţie internaţională,    în măsura în care acestea sunt cerute în îndeplinirea    atribuţiilor de serviciu ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Nota acordată pentru îndeplinirea criteriului: ……………………….    Comentarii: ………………………………………………………    Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 2: ……………    Comentarii: ………………………………………………………    3. Criterii avute în vedere pentru evaluarea performanţelor preşedintelui/    colegiului de conducere al Consiliului Naţional de Soluţionare a    Contestaţiilor                                                        (Pondere 30% din total) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Criteriu Nota crt. acordată ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Capacitatea de organizare a activităţilor specifice prin    repartizarea echilibrată a sarcinilor, în funcţie de obiectivele    individuale ale fiecărui angajat ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Capacitatea de decizie în organizarea activităţilor specifice ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Capacitatea de monitorizare a activităţii desfăşurate ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Capacitatea de coordonare şi gestionare a resurselor umane    existente, în sensul motivării acestora, a dezvoltării    abilităţilor profesionale şi personale, a identificării nevoii    de perfecţionare individuală ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Gradul de comunicare cu persoanele aflate în subordonare ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Atitudinea în relaţiile cu: ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    – subordonaţii; ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    – petiţionarii; ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    – alte instituţii ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Obiectivitatea în aprecierea referitoare la munca    subalternilor şi în evaluarea anuală a acestora ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 8. Gradul de complexitate al activităţii desfăşurate ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 9. Capacitatea de gestionare a resurselor materiale şi    financiare disponibile, în scopul bunei desfăşurări    a activităţii ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────10. Capacitatea de delegare obiectivă a atribuţiilor    în funcţie de obiectivele individuale ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────11. Capacitatea de a gestiona situaţiile de criză ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────12. Abilităţi de mediere şi negociere ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────13. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────14. Capacitatea de îndrumare ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────15. Capacitate şi spirit de iniţiativă ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 3: ……………    Comentarii: ………………………………………………………    Rezultate deosebite: ………………………………………………    Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: ……………….    Alte observaţii: ………………………………………………….    Comentariile persoanei evaluate: ……………………………………    Nota finală a evaluării: …………………………………………..    Nota finală a evaluării după contestaţie: ……………………………    Calificativul final al evaluării: …………………………………..    Calificativul final al evaluării după contestaţie: ……………………    Semnătura evaluatorului: …………………………………………..    Data: ……………………………………………………………    Semnătura persoanei evaluate: ………………………………………    Data: ……………………………………………………………–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x