REGULAMENT din 14 iunie 2006 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1037 12/10/2011
ART. 4MODIFICAT DEHG 525 18/05/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 14/06/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 287
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 1180 04/10/2007 ART. 2
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 500 30/05/2007 ART. 3
ART. 10REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 11REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 263
ART. 13REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 263
ART. 18REFERIRE LAHG 1209 14/10/2003
ART. 18REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 19REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 261
ART. 19REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 24REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 264
ART. 25REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 30REFERIRE LAHG 1210 14/10/2003
ART. 30REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 31REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 41REFERIRE LAOUG 1 29/01/2006
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1037 12/10/2011
ART. 4MODIFICAT DEHG 525 18/05/2011
ART. 18REFERIT DEDECIZIE 105 28/09/2011
ART. 18REFERIT DEDECIZIE 106 28/09/2011
ART. 18REFERIT DEDECIZIE 107 28/09/2011
ART. 18REFERIT DEDECIZIE 271 07/12/2010

de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor(actualizat până la data de 9 octombrie 2007*)



––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 27 iunie 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 9 octombrie 2007, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 500 din 30 mai 2007; HOTĂRÂREA nr. 1.180 din 4 octombrie 2007. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţionează ca organism administrativ-jurisdicţional pe lângă Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, având următoarele competenţe:a) să soluţioneze contestaţiile formulate în cadrul procedurilor de atribuire înainte de încheierea contractelor;b) să se pronunţe asupra legalităţii procedurilor şi operaţiunilor desfăşurate de autoritatea contractantă în atribuirea contractelor de achiziţie publică;c) să emită opinii asupra existenţei unei încălcări a legislaţiei în domeniu deduse judecăţii, dacă instanţa de judecată solicită acest lucru, în conformitate cu prevederile art. 287 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.(2) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are obligaţia apărării şi realizării drepturilor şi intereselor legitime supuse soluţionării, fără privilegii şi discriminări.
 + 
Articolul 2(1) Competenţele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se realizează cu respectarea principiilor independenţei şi stabilităţii în funcţie a membrilor săi, ale transparenţei şi imparţialităţii în luarea deciziilor, precum şi cu cele ale legalităţii, celerităţii, contradictorialităţii şi a dreptului la apărare, potrivit legii.(2) În desfăşurarea activităţii sale, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor stabileşte contacte şi cooperează cu instituţiile corespondente din statele membre ale Uniunii Europene sau cu organisme internaţionale similare.
 + 
Articolul 3Sediul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este în municipiul Bucureşti.
 + 
Capitolul IIOrganizarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor + 
Articolul 4Numărul maxim de posturi al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este de 97, din care 33 de posturi sunt alocate pentru membrii Consiliului, denumiţi consilieri de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice, iar 64 de posturi sunt alocate pentru personalul tehnico-administrativ.––––-Art. 4 a fost modificat de art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.180 din 4 octombrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 686 din 9 octombrie 2007.
 + 
Articolul 5(1) Structura organizatorică a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este prevăzută în anexa nr. 1.(2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, se pot organiza şi alte servicii, birouri sau oficii.(3) Structura personalului şi numărul salariaţilor, pentru fiecare serviciu, birou sau oficiu, se stabilesc în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(4) Atribuţiile individuale ale membrilor şi personalului tehnic-administrativ se stabilesc prin fişa postului.
 + 
Articolul 6(1) Conducerea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este asigurată de un preşedinte ales prin vot secret cu majoritate simplă, de către cei 21 de membri ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor reuniţi în plen.(2) Preşedintele este ales pentru o perioadă de 3 ani, mandatul său putând fi reînnoit o singură dată.
 + 
Articolul 7(1) În termen de 5 zile de la numire, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia alegerii unui preşedinte dintre consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care şi-au exprimat intenţia de a candida.(2) Candidaturile se depun într-un termen de cel mult 48 de ore de la numirea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, la o comisie constituită în acest scop, formată din 3 persoane, alese în ordinea descrescătoare a clasamentului notelor obţinute la concursul de admitere în Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(3) În măsura în care dintre membrii desemnaţi potrivit alin. (2) unul sau mai mulţi dintre aceştia îşi exprimă intenţia de a candida la preşedinţia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, din comisie vor face parte următorii clasaţi.(4) Procedura de votare se organizează în termen de 24 de ore de la expirarea perioadei de depunere a candidaturilor.(5) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot contesta procedura de alegere a preşedintelui într-un termen de 24 de ore de la validarea votului. Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult 24 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiilor, de către comisia pentru organizarea procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(6) Procedura de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei şi care are calitatea de act de învestitură a preşedintelui.(7) În situaţia în care unul dintre termenele prevăzute la alin. (1), (2), (4) şi (5) se împlineşte într-o zi nelucrătoare, acesta se prelungeşte corespunzător.
 + 
Articolul 8(1) Preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor poate fi revocat înainte de expirarea mandatului la cererea scrisă şi motivată a majorităţii membrilor, pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a atribuţiilor care îi revin potrivit legii.(2) După luarea la cunoştinţă a cererii, Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor convoacă de urgenţă membrii în plen şi se ia act, prin proces-verbal semnat de către aceştia, asupra măsurii revocării.(3) Măsura de revocare poate fi contestată într-un termen de 5 zile de la luarea la cunoştinţă, la instanţa competentă.(4) Revocarea din funcţia de preşedinte nu conduce la pierderea calităţii de membru al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(5) În caz de vacanţă a funcţiei de preşedinte, într-un termen de cel mult 7 zile se procedează la alegerea noului preşedinte.
 + 
Articolul 9(1) Până la data de 31 decembrie 2006, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţionează fără personalitate juridică, iar preşedintele acestuia îl reprezintă în relaţiile care nu implică raporturi patrimoniale cu celelalte autorităţi şi instituţii publice naţionale sau internaţionale.(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor dobândeşte personalitate juridică, iar preşedintele acestuia îl angajează patrimonial prin semnătura sa în raporturile cu terţii, având calitatea de ordonator terţiar de credite.(3) În situaţia în care preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nu îşi poate îndeplini atribuţiile pe o perioadă mai mare de 3 zile, acesta are obligaţia de a-şi delega prin ordin atribuţiile unuia dintre membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 10(1) În scopul organizării eficiente a activităţii, preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are următoarele atribuţii manageriale:a) aprobă, ulterior dobândirii personalităţii juridice, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;b) ia măsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;c) înaintează primului-ministru, ulterior dobândirii personalităţii juridice, propunerile de numire a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de soluţionare a contestaţiilor;d) asigură şi verifică respectarea prevederilor legale şi a regulamentelor, atât de către membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi de personalul tehnic-administrativ;e) asigură şi răspunde de repartizarea aleatorie a contestaţiilor către consilierii de soluţionare a contestaţiilor;f) desemnează membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor care urmează să îndeplinească şi alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, în condiţiile legii;g) răspunde de organizarea activităţii de formare profesională continuă;h) convoacă Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau sesizează Comisia de disciplină ori de câte ori este cazul;i) numeşte personalul tehnic-administrativ, aprobă delegarea, detaşarea, dispune promovarea şi aplică sancţiunile pentru această categorie de personal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;j) ia măsuri pentru respectarea de către personalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a tuturor drepturilor şi obligaţiilor stabilite prin reglementările legale în vigoare şi a regulamentelor interne;k) răspunde de modul de organizare a arhivei;l) numeşte consilierul de serviciu, stabilind locul, atribuţiile şi programul de desfăşurare a activităţii acestuia;m) prezintă şi susţine în faţa Parlamentului raportul de activitate anual, pe care îl transmite spre informare şi Cancelariei Primului-Ministru;n) coordonează activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;o) asigură constituirea de baze de date privind litigiile cu care a fost sesizat spre soluţionare Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;p) colaborează cu Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în scopul promovării unor politici optime în domeniul achiziţiilor publice.(2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor emite ordine.(3) Îndeplinirea atribuţiilor manageriale prevăzute la alin. (2) nu conduce la restrângerea sarcinilor care decurg din calitatea de membru al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 11(1) Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este format din 3 membri aleşi prin vot cu majoritate simplă de toţi membrii Consiliului, dintre consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care şi-au exprimat intenţia de a candida.(2) Procedura de alegere a Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se desfăşoară cu respectarea procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prevăzută la art. 7.(3) Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este ales pentru o perioadă de 2 ani, numărul de mandate nefiind limitat.(4) La şedinţele Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot participa şi reprezentanţi ai altor instituţii, care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile prevăzute la art. 263 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006.
 + 
Articolul 12(1) Membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot fi revocaţi înainte de expirarea mandatului la cererea scrisă şi motivată a majorităţii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile prevăzute la art. 8.(2) În caz de vacanţă a funcţiei de membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, într-un termen de cel mult 15 zile se procedează la alegerea noului membru.
 + 
Articolul 13Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are următoarele atribuţii:a) asigură efectuarea evaluării membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile art. 263 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006;b) elaborează şi propune spre aprobare preşedintelui, ulterior dobândirii personalităţii juridice, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;c) elaborează şi propune spre aprobare membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, reuniţi în plen, Codul etic aplicabil personalului acestuia;d) analizează activitatea desfăşurată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi întocmeşte raportul de activitate anual, pe care îl înaintează preşedintelui, în vederea aprobării acestuia de către membrii reuniţi în plen;e) propune preşedintelui măsuri pentru suplimentarea sau reducerea numărului de posturi;f) formulează puncte de vedere la proiectele de acte normative în domeniul achiziţiilor publice, la solicitarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;g) propune preşedintelui componenţa completelor de soluţionare a contestaţiilor la începutul fiecărui an calendaristic, urmărind pe cât posibil asigurarea continuităţii acestora;h) propune preşedintelui schimbarea membrilor completelor de soluţionare a contestaţiilor, în cazurile în care, potrivit legii, se impune acest lucru;i) soluţionează cererile membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi le supune spre aprobare preşedintelui;j) avizează proiectul de buget al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 14Personalul tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţionează în cadrul următoarelor compartimente:a) Serviciul registratură, arhivă şi bibliotecă;b) Serviciul economic-administrativ ce include şi Oficiul de informare şi relaţii publice.
 + 
Articolul 15Serviciul registratură, arhivă şi bibliotecă are următoarele atribuţii:a) întocmeşte şi completează registrul general de dosare, opisul alfabetic, condica şedinţelor de soluţionare a contestaţiilor şi orice alte registre speciale;b) primeşte şi înregistrează actele de sesizare ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, dosarele de la alte instanţe, precum şi restul corespondenţei;c) ţine evidenţa actelor de sesizare, precum şi a circulaţiei acestora în cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;d) arhivează dosarele soluţionate;e) întocmeşte citaţiile şi toate celelalte acte de procedură dispuse de membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;f) completează borderourile şi predă corespondenţa privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor pentru expediere;g) tehnoredactează deciziile completelor de soluţionare a contestaţiilor sau orice alte lucrări repartizate de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;h) comunică deciziile completelor de soluţionare a contestaţiilor în termenul prevăzut de lege;i) asigură păstrarea în bună stare a dosarelor şi registrelor;j) înaintează curţilor de apel dosarele în care s-a formulat plângere;k) ţine evidenţa legislaţiei, jurisprudenţei şi a doctrinei;l) ţine evidenţa şi gestiunea bibliotecii;m) informează periodic Serviciul economic-administrativ asupra necesarului de carte sau de alte publicaţii;n) informează periodic membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor cu privire la actele normative în domeniu, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I;o) asigură accesul părţilor la dosarele în curs de soluţionare.
 + 
Articolul 16(1) Serviciul economic-administrativ are următoarele atribuţii:a) răspunde de aprovizionarea cu materialele necesare desfăşurării activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;b) asigură, ulterior dobândirii personalităţii juridice, gestionarea şi administrarea resurselor materiale şi băneşti ale Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;c) verifică modul în care se respectă regulile de acces al publicului în incinta Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;d) întocmeşte corespondenţa cu caracter administrativ a Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;e) duce la îndeplinire măsurile pentru asigurarea pazei sediului Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, securitatea bunurilor, paza contra incendiilor şi protecţia muncii;f) ţine legătura cu Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, în scopul asigurării de către aceasta a sprijinului logistic;g) îndeplineşte orice alte sarcini cu caracter administrativ dispuse de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;h) asigură fundamentarea şi elaborarea proiectului de buget propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor; proiectul de buget pentru anul 2007 se înaintează Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru includerea în proiectul de buget al Cancelariei Primului-Ministru, în mod distinct;i) întocmeşte, ulterior dobândirii personalităţii juridice, raportările financiar-contabile şi operative potrivit legii;j) propune modul de cheltuire a fondurilor puse la dispoziţie;k) analizează petiţiile înregistrate şi face propuneri preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în legătură cu modul de soluţionare;l) face menţiune în registrul de petiţii, înregistrând cererile şi răspunsurile privind accesul la informaţiile publice;m) organizează activitatea de formare şi perfecţionare profesională a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi a personalului tehnic-administrativ;n) organizează, ulterior dobândirii personalităţii juridice, procedurile legale privind recrutarea, încadrarea, numirea, promovarea, transferul, detaşarea, delegarea ori încetarea din funcţie a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi a personalului tehnic-administrativ;o) fundamentează şi întocmeşte deciziile de stabilire a drepturilor salariale ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi ale personalului tehnic-administrativ, pe care le supune aprobării preşedintelui;p) coordonează activitatea de completare, actualizare şi de ţinere a evidenţei fişelor posturilor din cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;q) coordonează activitatea de completare, actualizare şi de ţinere a evidenţei declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese pentru membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, potrivit legii;r) alcătuieşte şi gestionează dosarele profesionale ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(2) Oficiul de informare şi relaţii publice din cadrul Serviciului economic-administrativ are următoarele atribuţii:a) asigură îndeplinirea obligaţiei de furnizare a informaţiilor cu caracter public cu privire la activitatea de soluţionare a contestaţiilor, prin afişare în locuri vizibile la sediul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor ori prin publicarea pe pagina web proprie;b) identifică ştirile difuzate în mass-media, care au un impact asupra activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, verifică veridicitatea informaţiilor şi asigură informarea corectă a opiniei publice;c) redactează comunicate şi participă la conferinţe de presă, furnizând informaţiile de interes public, în scopul unei informări corecte şi complete;d) sprijină membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în exercitarea dreptului la replică;e) asigură legătura Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor cu mass-media în vederea garantării transparenţei activităţii desfăşurate, în condiţiile legii;f) organizează şi gestionează pagina web a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;g) redactează Buletinul Oficial al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;h) orice alte atribuţii stabilite în sarcina oficiului de conducerea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 17Conducerea structurilor organizatorice din aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se asigură de şefi de serviciu, birou sau oficiu, după caz, care organizează, coordonează, îndrumă şi răspund de activitatea compartimentului pe care îl conduc.
 + 
Capitolul IIIStatutul membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor + 
Articolul 18(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt numiţi în funcţie prin decizie a primului-ministru, pe baza promovării concursului organizat în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare.(2) Până la dobândirea personalităţii juridice, concursul este organizat de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice. Ulterior dobândirii personalităţii juridice, concursul se organizează de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 19(1) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei publice de consilier de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice persoanele care îndeplinesc condiţiile generale prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile specifice prevăzute la art. 261 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006.(2) Experienţa în domeniul achiziţiilor publice se poate demonstra prin prezentarea unor documente din care să rezulte îndeplinirea următoarelor activităţi:a) organizarea în mod regulat a unor proceduri de achiziţie publică;b) întocmirea în mod regulat a unor documentaţii pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor;c) participarea în mod regulat la evaluarea ofertelor, în calitate de membru al comisiei de evaluare;d) soluţionarea unor contestaţii la procedura de atribuire a unor contracte de achiziţie publică.(3) În aplicarea prevederilor alin. (2), documente doveditoare sunt considerate, fără a se limita la acestea, fişa postului din care să rezulte atribuţiile exprese în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei, ordinele de numire în comisiile de evaluare sau de soluţionare a contestaţiilor, diplomele obţinute în urma absolvirii unor cursuri în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei.
 + 
Articolul 20(1) Membrii comisiei de concurs, precum şi cei ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să îndeplinească aceleaşi condiţii ca şi cele prevăzute pentru înscrierea candidaţilor la concurs.(2) Numărul membrilor fiecărei comisii este de 5, dintre care unul este numit preşedinte.
 + 
Articolul 21(1) Concursul de admitere constă în două probe, o probă scrisă, cu caracter teoretic şi practic, şi o probă orală, care constă într-un interviu.(2) Tematica de concurs se stabileşte din legislaţia aplicabilă în domeniul achiziţiilor publice şi în domeniile conexe.(3) Pentru proba scrisă se elaborează minimum 5 variante de subiecte.(4) Partea cu caracter practic a probei scrise constă în soluţionarea unei contestaţii.(5) Interviul urmăreşte motivaţia, abilităţile de comunicare, aptitudinile şi experienţa profesională ale candidaţilor; întrebările şi răspunsurile candidaţilor se consemnează în fişa de interviu, care se semnează la sfârşitul acestuia de membrii comisiei de examinare, candidat şi secretarul comisiei de concurs.(6) Ponderea probelor de concurs este următoarea: 80% proba scrisă, din care proba scrisă cu caracter teoretic 50%, iar proba scrisă cu caracter practic 30%, şi 20% proba orală.
 + 
Articolul 22Pentru a fi admişi la interviu, candidaţii trebuie să obţină la proba scrisă cel puţin 70 de puncte.
 + 
Articolul 23Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au următoarele îndatoriri:a) să soluţioneze în termen contestaţiile repartizate, dând dovadă de imparţialitate şi obiectivitate;b) să asigure prin activitatea desfăşurată respectarea legislaţiei în vigoare, precum şi independenţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;c) să aducă la cunoştinţă preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi instituţiilor abilitate orice ingerinţă în activitatea de soluţionare a contestaţiilor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;d) să participe la şedinţele de soluţionare a contestaţiilor şi să respecte secretul deliberărilor;e) să îşi perfecţioneze continuu pregătirea profesională, conform cerinţelor de specializare;f) să dea dovadă de competenţă profesională, calm, politeţe şi imparţialitate faţă de persoanele cu care intră în contact în calitate oficială;g) să asigure securitatea şi confidenţialitatea dosarelor pe perioada în care acestea le sunt încredinţate spre soluţionare;h) să îndeplinească, în limitele funcţiei şi competenţei, alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, stabilite de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;i) să respecte normele codului deontologic al funcţionarilor publici, obligaţiile stabilite în sarcina funcţionarilor publici prin Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi deciziile Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi ale Comisiei de disciplină.
 + 
Articolul 24(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt obligaţi să se abţină de la orice activitate legată de soluţionarea unei contestaţii, în cazurile în care se presupune existenţa unui conflict de interese, aşa cum acesta este definit la art. 264 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006.(2) Exercitarea activităţilor în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice se poate desfăşura de membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor numai în afara programului de lucru.
 + 
Articolul 25Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor beneficiază anual de un concediu de odihnă, precum şi de alte concedii, în condiţiile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 26(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia soluţionării contestaţiilor cu celeritate, înaintea oricăror alte obligaţii.(2) Completul de soluţionare a contestaţiei este independent, deciziile pronunţate fiind bazate pe stricta aplicare şi respectare a legii.(3) Completul de soluţionare a contestaţiei poate fi considerat răspunzător pentru decizia pronunţată, în următoarele cazuri:a) nu ia în considerare documentele relevante aflate la dosarul cauzei;b) se demonstrează reaua-credinţă, respectiv soluţionarea contestaţiei cu părtinire;c) interpretează în sens contrar dispoziţiilor legale documentele relevante aflate la dosarul cauzei.(4) Constatarea existenţei unuia dintre cazurile prevăzute la alin. (3) se face de Comisia de disciplină şi de alte organe abilitate potrivit legii, după caz.
 + 
Articolul 27(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia formării profesionale continue.(2) Formarea profesională continuă trebuie să ţină seama de dinamica procesului legislativ şi constă, în principal, în cunoaşterea şi aprofundarea legislaţiei achiziţiilor publice şi a domeniilor conexe, a jurisprudenţei instanţelor judecătoreşti şi a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene în domeniu.(3) Responsabilitatea pentru organizarea activităţii de formare profesională continuă revine preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în calitatea sa de conducător al instituţiei, precum şi fiecărui membru, prin pregătire individuală.
 + 
Articolul 28(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi personalul tehnic-administrativ au obligaţia de a participa anual la programe de formare profesională continuă organizate de instituţii de formare profesională specializate din ţară sau din străinătate, cel puţin 15 zile pe an.(2) Complementar activităţilor de formare profesională, în cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se organizează lunar activităţi constând în dezbateri şi consultări privind soluţiile pronunţate, în scopul aplicării unitare a legislaţiei.
 + 
Articolul 29(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluări privind eficienţa şi calitatea activităţii, integritatea, absolvirea unor cursuri de specializare şi de formare continuă şi, după caz, privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.(2) Evaluarea prevăzută la alin. (1) se realizează în conformitate cu Regulamentul pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 30(1) Abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt cele prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Constatarea abaterilor disciplinare ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se realizează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.210/2003 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplină şi a comisiilor paritare din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.(3) Membrii Comisiei de disciplină nu pot avea calitatea de membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Articolul 31(1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot fi suspendaţi din funcţie în condiţiile dispoziţiilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Încetarea raporturilor de serviciu ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor poate avea loc în condiţiile dispoziţiilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IVStatutul personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor + 
Articolul 32(1) Personalul tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este constituit din personal angajat pe bază de contract individual de muncă, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.(2) Angajarea, modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului tehnic-administrativ se aprobă prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile legii.(3) Drepturile şi obligaţiile specifice ale personalului tehnic-administrativ se stabilesc prin contractul individual de muncă, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 33Poate ocupa un post de personal contractual în aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:a) are capacitate deplină de exerciţiu şi vârsta de cel puţin 18 ani;b) are studii ce corespund funcţiei;c) îndeplineşte condiţiile de vechime stabilite pentru ocuparea funcţiei respective;d) are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei respective, atestată pe bază de certificat medical;e) nu are antecedente penale;f) a promovat concursul de angajare.
 + 
Articolul 34Personalul contractual din aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este supus anual unei verificări privind îndeplinirea criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă stabilite prin fişa postului, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 35(1) Personalul tehnic-administrativ răspunde disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de serviciu.(2) Constituie abateri disciplinare următoarele:a) nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialităţii lucrărilor care au acest caracter;b) manifestările care aduc atingere probităţii şi demnităţii profesionale;c) întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;d) absenţele nemotivate de la serviciu;e) nerespectarea în mod repetat a programului de lucru;f) refuzul de a îndeplini atribuţiile de serviciu;g) desfăşurarea în timpul programului de lucru a altor activităţi decât cele profesionale.
 + 
Articolul 36Până la dobândirea personalităţii juridice, concursul pentru angajarea personalului tehnic-administrativ este organizat de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, conform Regulamentului de organizare a concursului pentru numirea personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prevăzut în anexa nr. 3. Ulterior dobândirii personalităţii juridice, concursul se organizează de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Capitolul VModul de întocmire a evidenţei activităţii desfăşurate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor + 
Articolul 37În concordanţă cu obiectul său de activitate, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor întocmeşte şi păstrează următoarele registre:a) Registrul general de contestaţii: în acest registru se trec în ordinea intrării toate contestaţiile primite, cu rubricile stabilite în acest scop. Toate cererile depuse ulterior sau corespondenţa în legătură cu dosarul vor fi înregistrate sub acelaşi număr;b) Registrul informativ: în acest registru se menţionează, pentru fiecare dosar înregistrat în ordine numerică, data ieşirii dosarului din arhivă şi persoana căreia i s-a predat, data reintrării în arhivă, numărul, data deciziei şi soluţia pe scurt, data trimiterii dosarului către instanţa competentă şi data revenirii dosarului, conexarea sau ataşarea acestuia;c) Registrul de termene al arhivei: în acest registru se trec toate dosarele soluţionate pe termene de soluţionare, consemnându-se numărul şi data înregistrării lor;d) Opisul alfabetic: în acest registru se trec numele şi prenumele sau, după caz, denumirea părţilor din dosar, inclusiv a celor introduse ulterior în procedura de soluţionare, precum şi numărul dosarului;e) Registrul de evidenţă a redactării deciziilor: în acest registru se trec în ordine numerică toate deciziile pronunţate şi se notează numărul dosarului şi numele membrului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor care a redactat decizia;f) Registrul de evidenţă a căilor de atac: în acest registru se trec, în ordinea datei introducerii plângerii, denumirea părţii care a introdus plângerea, numărul dosarului, data declarării căii de atac şi data înaintării dosarului către Curtea de Apel;g) Registrul privind evidenţa practicii instanţelor de judecată: în acest registru se trec toate dosarele sosite de la Curtea de Apel şi soluţiile pronunţate în căile de atac;h) Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei administrative.
 + 
Articolul 38Înregistrările în registrele existente la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se ţin de regulă în sistem informatizat.
 + 
Articolul 39Evidenţa în sistem informatizat se păstrează şi pe suport hârtie, prin listarea periodică a înregistrărilor şi legarea lor în mape distincte.
 + 
Capitolul VIRelaţia cu Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice + 
Articolul 40(1) Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice asigură suportul logistic pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(2) Relaţiile funcţionale dintre Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor vor face obiectul unui protocol semnat între preşedinţii celor două instituţii.
 + 
Articolul 41Până la intrarea în vigoare a unor dispoziţii contrare:a) cheltuielile curente şi de capital ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se asigură prin bugetul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;b) înregistrările contabile şi evidenţa resurselor umane pentru personalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor vor fi efectuate prin grija Direcţiei economic-administrativ din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
 + 
Articolul 42(1) La solicitarea scrisă a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice are obligaţia de a asigura, în limita fondurilor disponibile, resursele necesare pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.(2) Responsabilitatea privind gestiunea resurselor prevăzute la alin. (1) revine preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 43Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor utilizează un parc propriu de mijloace de transport dotat cu două autoturisme, prin suplimentarea numărului de autoturisme aflat la dispoziţia Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.
 + 
Articolul 44(1) Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice va începe demersurile pentru operaţionalizarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.(2) Primul concurs de admitere în Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor va fi organizat potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006 privind unele măsuri pentru întărirea capacităţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeană.
 + 
Articolul 45Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1la regulament                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ             a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor ┌────────────────────┐ ┌──────────┐ │Colegiul Consiliului│ │ │ │ Naţional │←─────────→│Preşedinte├───────────────────┐ │ de Soluţionare │ │ │ │ │a Contestaţiilor │ └─────┬────┘ ↓ └────────────────────┘ │ ┌─────────────────────────┐                                        │ │Completele de soluţionare│                                        │ │ a contestaţiilor │                                        │ └─────────────────────────┘                                        │                   ┌────────────────────┴─────────────────┐                   ↓ ↓        ┌───────────────────────┐ ┌───────────────────────┐        │Serviciul registratură,│ │ Serviciul │        │ arhivă şi bibliotecă │ │economic-administrativ │        └───────────────────────┘ └────────────┬──────────┘                                                          ↓                                              ┌────────────────────┐                                              │Oficiul de informare│                                              │ şi relaţii publice │                                              └────────────────────┘
 + 
Anexa 2la regulamentREGULAMENT 14/06/2006
 + 
Anexa 3la regulamentREGULAMENT 14/06/2006

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x