privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Ministerului de Interne
+
Articolul 1Bunurile aflate în administrarea Ministerului de Interne, scoase din funcţiune potrivit reglementărilor în vigoare, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma demolarii ori dezmembrarii lor, prin licitaţie publică deschisă cu strigare. +
Articolul 2În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produse, echipamente şi alte obiecte fizice de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clădirilor, terenurilor şi a animalelor de serviciu. +
Articolul 3(1) Pentru bunurile scoase din funcţiune potrivit reglementărilor în vigoare şi care urmează să fie valorificate se interzice efectuarea oricăror lucrări (cu excepţia celor de dezmembrare) care necesita consum de manopera şi materiale pentru schimbarea stării tehnice în care se aflau la data scoaterii din funcţiune (folosinţă). … (2) În cazul în care la schimbarea bunului cu altul nou se solicita diferenţe de preţ, plata se aproba de către ordonatorul principal de credite, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice. … (3) Dacă în urma dezmembrarii bunurilor scoase din funcţiune rezultă repere de natura altor domenii de activitate (auto, cazarmare, informatica, echipament etc.), acestea se predau cu documente către compartimentele respective, care vor decide asupra modului lor de valorificare. … +
Articolul 4Bunurile care implica apărarea tarii, ordinea publică şi siguranţa naţionala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datorită caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate vor fi valorificate conform prevederilor legale în vigoare. +
Articolul 5Bunurile dezafectate de dotările specific militare, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie publică deschisă cu strigare. +
Articolul 6Bunurile scoase la licitaţie vor fi evaluate de o comisie de evaluare numita în acest scop prin ordin de zi pe unitate, având următoarea componenta:a) preşedinte – şeful compartimentului de al cărui resort sunt bunurile în cauza; … b) 2-4 membri (din care, în mod obligatoriu, un cadru din compartimentul financiar şi unul din compartimentul logistic de al cărui resort sunt bunurile). … +
Articolul 7(1) Comisia de evaluare stabileşte preţul iniţial de vânzare, conform reglementărilor în vigoare, şi întocmeşte un raport de evaluare care va fi supus aprobării ordonatorului de credite al unităţii care are în evidenţa contabilă bunurile ce urmează să fie valorificate. … (2) Prin acest raport comisia de evaluare va supune totodată spre aprobare ordonatorului de credite preţurile diminuate potrivit prevederilor art. 25. … +
Articolul 8(1) Licitaţiile se organizează de către structurile stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului de interne. … (2) Locul de desfăşurare a fiecărei licitaţii va fi stabilit de organizatorul acesteia. … +
Articolul 9(1) Structurile organizatoare numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formată din minimum 3 membri cu experienta profesională şi probitate morala, în următoarea componenta: … a) preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din unitatea organizatoare a licitaţiei; … b) membri – alţi reprezentanţi, specialişti în domeniu. … (2) Nu pot face parte din comisie membrii comisiei de evaluare a bunurilor scoase la licitaţie. … +
Articolul 10(1) În vederea asigurării transparenţei unitatea care organizează licitaţia va publică un anunţ de vânzare. … (2) Anunţul de vânzare se prezintă comisiei de licitaţie spre avizare înainte de data publicării (afişării). … +
Articolul 11(1) Anunţul de vânzare prin licitaţie pentru bunurile al căror preţ iniţial de vânzare este de peste 500 euro/produs se va publică prin grija unităţii organizatoare, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită pentru licitaţie, într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional. … (2) Anunţul se va afişa, de asemenea, la aceeaşi dată, atât la sediul unităţii organizatoare, cat şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorială funcţionează. … (3) În cazul bunurilor al căror preţ iniţial de vânzare este sub 500 euro/produs anunţul publicitar se va face numai prin afişare la sediul unităţii organizatoare şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorială funcţionează. … +
Articolul 12Anunţul de vânzare va conţine următoarele date:a) denumirea şi adresa unităţii organizatoare, numărul de telefon şi/sau de fax, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase la licitaţie; … b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi datele de desfăşurare a următoarelor licitaţii în caz de neadjudecare; … c) condiţiile de participare la licitaţie; … d) preţul de pornire a licitaţiei; … e) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie. … +
Articolul 13(1) Garanţia de participare este stabilită de comisia de licitaţie, reprezentând 5-10% din preţurile iniţiale de vânzare stabilite în urma evaluării bunurilor, şi se depune în contul unităţii organizatoare a licitaţiei sau se plăteşte la casieria acesteia cu cel puţin 3 zile lucrătoare înaintea desfăşurării licitaţiei. … (2) Garanţia de participare se restituie participanţilor cărora nu li s-au adjudecat bunuri sau care nu s-au prezentat la licitaţie, în termen de maximum 15 zile de la data desfăşurării acesteia. … +
Articolul 14(1) La licitaţiile de vânzare a bunurilor poate participa orice persoană fizica sau juridică care va prezenta, până la data limita stabilită prin caietul de sarcini, următoarele documente: … a) chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberata de casieria unităţii organizatoare; taxa de participare reprezintă contravaloarea documentelor întocmite în vederea organizării licitaţiei (liste, cataloage etc.), puse la dispoziţie persoanelor interesate; … b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate, pentru persoanele fizice; … c) dovada virarii în contul unităţii a garanţiei de participare la licitaţie. … (2) Documentele de participare la licitaţie se primesc de unitatea organizatoare cu cel mult 5 zile înaintea datei stabilite pentru ţinerea licitaţiei de vânzare a bunurilor. … +
Articolul 15La licitaţiile organizate de unităţi nu pot participa în calitate de cumpărător membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitaţie şi nici rudele de gradul I-IV ale acestora. +
Articolul 16(1) Unitatea organizatoare a licitaţiei va întocmi şi va pune la dispoziţie persoanelor fizice şi juridice interesate, contra cost, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data desfăşurării licitaţiei, următoarele documente: … a) caietul de sarcini; … b) fişele tehnice ale bunurilor scoase la licitaţie (în care se vor face şi precizări referitoare la starea de funcţionare a acestora); … c) modelul contractului de vânzare-cumpărare, conţinând clauzele asiguratorii pe care comisia de licitaţie le considera necesare pentru a fi introduse; … d) liste, cataloage etc. … (2) Caietul de sarcini cuprinde: … a) obiectul licitaţiei; … b) cantitatea oferită; … c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare; … d) modalităţile de plată; … e) termenul limita de prezentare a documentelor de către licitator; … f) data, ora, locul şi modalitatea de desfăşurare a licitaţiei; … g) cuantumul garanţiei, precum şi locul unde solicitanţii trebuie să o depună pentru a fi admişi la licitaţie. … (3) Salturile de supralicitare vor fi stabilite de comisia de licitaţie, procentual sau în progresie aritmetica. … +
Articolul 17Licitatorul are obligaţia sa examineze documentele prevăzute la art. 16 şi poate solicita în scris lămuriri sau poate propune modificarea acestora. Organizatorul licitaţiei răspunde în scris la toate solicitarile primite, înainte de termenul limita de depunere a documentelor de către licitatori. +
Articolul 18Modificarea documentelor licitaţiei, efectuată de organizator din proprie iniţiativă sau la solicitarea licitatorilor, va fi notificată în scris tuturor licitatorilor cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor. +
Articolul 19Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu doua zile înainte de data desfăşurării licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzând potentialii cumpărători acceptaţi, excluzând de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate şi la termenul stabilit documentele de participare. +
Articolul 20Solicitanţilor care prezintă chitanţele de plată a garanţiei şi a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amănunţită a bunurilor, fără punerea în funcţiune sau fără efectuarea de probe. +
Articolul 21(1) Licitaţia se desfăşoară sub conducerea comisiei de licitaţie. … (2) Şedinţa de licitaţie este condusă de preşedintele comisiei de licitaţie. … (3) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie verifica dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea licitaţiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenta participanţilor, citeşte lista celor excluşi şi motivele excluderii, după care anunta obiectul licitaţiei şi preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie. … (4) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigări. Oferta de preţ trebuie să respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferită de licitant. … (5) Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea bunului licitat în favoarea participantului care a oferit ultima suma. … (6) După anunţarea castigatorului preşedintele comisiei de licitaţie declara închisă licitaţia, intocmindu-se un proces-verbal care se semnează de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie. … (7) Procesul-verbal împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei se arhiveaza la sediul unităţii organizatoare. Un exemplar al procesului-verbal se va trimite unităţii militare gestionare, constituind baza legală a încheierii contractului de vânzare-cumpărare. … +
Articolul 22(1) Eventualele contestaţii formulate de participanţii la licitaţie se depun la sediul unităţii care a organizat licitaţia, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia. … (2) Unitatea este obligată să soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acestora. … +
Articolul 23(1) Câştigătorul licitaţiei este obligat să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi sa achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data licitaţiei. În cazul neprezentarii pentru semnarea contractului câştigătorul pierde garanţia de participare. … (2) Dacă s-a formulat o contestaţie la licitaţie, contractul de vânzare-cumpărare va fi semnat în termen de 5 zile de la soluţionarea acesteia. … +
Articolul 24În cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 participanţi sau nici un participant nu a oferit preţul de pornire, licitaţia va fi repetată, încheindu-se proces-verbal de constatare. +
Articolul 25(1) Licitaţia se va repeta după trecerea a cel puţin 5 zile de la data organizării precedentei licitaţii, iar preţul iniţial va fi diminuat cu până la 20%. … (2) În cazul în care nici de această dată nu se prezintă cel puţin 2 participanţi la licitaţie sau nu se oferă cel puţin preţul de pornire, licitaţia va fi reluată după cel puţin 5 zile, iar preţul va fi diminuat cu până la 40% faţă de prima licitaţie. … (3) În cazul în care nici de această dată nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire al licitaţiei, bunurile se vor valorifica potrivit prevederilor art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţa naţionala, aprobată şi modificată prin Legea nr. 28/2001. … +
Articolul 26Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri sau care nu au fost transmise fără plata altor instituţii publice pot fi valorificate, cu aprobarea ordonatorului de credite al unităţii care le are în evidenţa contabilă, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile, prin oferte de preţ negociabil. În cazul în care s-au desfăşurat negocierile de preţ, acestea se vor consemna într-un proces-verbal de negociere. +
Articolul 27Bunurile care nu au putut fi valorificate pot fi declasate şi casate conform reglementărilor în vigoare. +
Articolul 28(1) Veniturile realizate din valorificarea bunurilor potrivit prezentului regulament vor fi reţinute integral de unităţile care le-au avut în dotare, sub forma de venituri extrabugetare, şi vor fi utilizate pentru finanţarea cheltuielilor materiale şi de capital. … (2) Sumele neutilizate la finele anului se virează la bugetul de stat. … –––––