REGULAMENT din 13 iunie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL CONCURENTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 1 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 300 21/12/2006
ActulABROGAT DEREGULAMENT 21/12/2006
ActulPUS IN APLICAREORDIN 123 13/06/2005
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 13ABROGA PEORDIN 94 22/04/2004
ART. 13ABROGA PEREGULAMENT 22/04/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 143 27/07/1999 ART. 26
ActulREFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 28
ART. 1REFERIRE LALEGE 143 27/07/1999
ART. 4REFERIRE LAOUG (R) 24 30/09/1998
ART. 8REFERIRE LAORDIN 120 21/05/2004
ART. 8REFERIRE LAREGULAMENT 21/05/2004
ART. 13ABROGA PEORDIN 94 22/04/2004
ART. 13ABROGA PEREGULAMENT 22/04/2004
ANEXA 1REFERIRE LAHG 656 06/10/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 300 21/12/2006
ActulABROGAT DEREGULAMENT 21/12/2006
ActulREFERIT DERAPORT 14/02/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 123 13/06/2005
ActulPUS IN APLICAREORDIN 123 13/06/2005
ActulREFERIT DEORDIN 124 13/06/2005
ActulREFERIT DEREGULAMENT 13/06/2005

privind procedurile de raportare şi monitorizare a ajutoarelor de stat



În temeiul art. 28 alin. (1) şi (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 26^1 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament. + 
Capitolul IProcedura de raportare a ajutoarelor de stat + 
Articolul 1(1) Potrivit Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare legea, Consiliul Concurenţei întocmeşte un raport anual privind ajutoarele de stat acordate în România, în baza inventarului ajutoarelor de stat.(2) Inventarul ajutoarelor de stat se actualizează periodic, astfel încât să permită întocmirea anuală a raportului prevăzut la alin. (1).
 + 
Articolul 2Inventarul ajutoarelor de stat cuprinde date şi informaţii privind:a) ajutoarele de stat existente, aşa cum sunt ele reglementate de prevederile art. 3 din lege;b) ajutoarele de stat având caracter social, precum şi cele pentru înlăturarea efectelor cauzate de dezastre naturale sau de evenimente excepţionale, definite conform prevederilor art. 2 alin. (2) din lege;c) ajutoarele de stat care nu cad sub incidenţa obligaţiei de notificare prevăzute la art. 20 din lege.
 + 
Articolul 3Cuantumul ajutorului de stat se determină în conformitate cu scopul ajutorului de stat şi cu metodele de calcul stabilite prin regulamente, instrucţiuni şi decizii ale Consiliului Concurenţei, după caz.Obiectivele acordării ajutoarelor de stat
 + 
Articolul 4(1) Obiectivele acordării ajutoarelor de stat pot fi principale şi/sau secundare, în funcţie de scopul prioritar urmărit de iniţiator sau de furnizor.a) Obiectivul principal are în vedere motivaţia adoptării actului normativ/administrativ prin care s-a iniţiat schema sau ajutorul de stat individual în cauză şi care, de regulă, constituie un domeniu prioritar de politică economică la nivel micro sau macroeconomic. Dacă un ajutor de stat are destinaţie regională, aceasta va fi considerată întotdeauna obiectiv principal.b) Obiectivul secundar se referă la precizarea altor criterii decât cel avut în vedere la definirea obiectivului principal şi care, în subsidiar, a condus la autorizarea schemei sau a ajutorului de stat individual.(2) În funcţie de destinaţie, ajutoarele de stat pot avea obiective orizontale, sectoriale sau regionale.a) Obiectivele orizontale se referă la ajutoarele de stat acordate unui beneficiar, indiferent de domeniul de activitate al acestuia, pentru realizarea în bune condiţii a unor acţiuni, cum ar fi: cercetare-dezvoltare, protecţia mediului, susţinerea şi promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii, ocuparea forţei de muncă, instruirea angajaţilor sau alte destinaţii orizontale.b) Obiectivele sectoriale se referă la ajutoarele de stat destinate strict unui anumit sector de activitate, clasificarea lor pe grupe punând în evidenţă sectoarele sensibile concurenţial, respectiv cele cu probleme structurale de supracapacitate (pe piaţa europeană: oţel, construcţii navale, cărbune etc.).c) Obiectivele regionale au în vedere ajutoarele de stat destinate dezvoltării regiunilor defavorizate, prin susţinerea investiţiilor şi crearea de locuri de muncă, prin promovarea dezvoltării, modernizării şi diversificării activităţii agenţilor economici localizaţi în acele regiuni şi prin încurajarea înfiinţării de noi firme în regiune.(3) Ajutoarele regionale cuprind ajutoarele de stat acordate:a) zonelor pentru care au fost elaborate programe naţionale de dezvoltare regională, respectiv cele pentru care se acordă ajutor de stat în vederea facilitării dezvoltării anumitor activităţi economice, în condiţiile în care un astfel de ajutor de stat nu afectează climatul concurenţial;b) zonelor defavorizate, respectiv zonelor declarate defavorizate prin acte normative, ca urmare a încadrării în criteriile stabilite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Obiectivul principal poate fi inclus în categoria obiectivelor orizontale, sectoriale şi regionale, iar cel secundar poate aparţine categoriei obiectivelor orizontale şi sectoriale.(4) Obiectivele ajutorului de stat clasificate în conformitate cu prevederile art. 14 din lege şi cu reglementările existente în Uniunea Europeană sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 5(1) Autorităţile responsabile, respectiv furnizorii de ajutor de stat, precum şi oricare alte organisme care administrează surse ale statului sau ale colectivităţilor locale au obligaţia de a raporta Consiliului Concurenţei datele şi informaţiile din fişele prevăzute în anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D şi 1E.(2) Autorităţile responsabile vor transmite Consiliului Concurenţei până la sfârşitul lunii următoare încheierii fiecărui trimestru formularele prevăzute în anexele la prezentul regulament, completate cu informaţiile specificate, în vederea actualizării inventarului şi monitorizării ajutoarelor de stat.(3) Pentru a fi cuprinse în Raportul anual privind ajutoarele de stat acordate în România, ajutoarele de stat acordate pentru agricultură şi piscicultură se raportează de către autorităţile implicate.(4) Informaţiile transmise vor cuprinde şi precizări cu privire la contextul acordării ajutoarelor de stat, respectiv existenţa unor programe de salvare/restructurare, de dezvoltare regională, procese de privatizare, a altor programe guvernamentale, cu specificarea condiţiilor de acordare.(5) Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.(6) Răspunderea pentru realitatea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare stabilite prin prezentul regulament revine furnizorului de ajutor de stat sau altor organisme care administrează surse ale statului sau ale colectivităţilor locale.(7) Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile solicitate vor transmise într-un termen de maximum 15 zile de la primirea solicitării.
 + 
Articolul 6Erorile şi corecţiile legale (anulări, recuperări, rambursări) se raportează de către autorităţile responsabile la termenele prevăzute la art. 5 alin. (2).Raportul privind ajutoarele de stat
 + 
Articolul 7(1) Conform prevederilor art. 27 din lege, activitatea de inventariere se finalizează prin realizarea unui raport cu periodicitate anuală, întocmit de către Consiliul Concurenţei până la data de 30 noiembrie a anului curent pentru trei ani anteriori.(2) Raportul se înaintează spre aprobare Guvernului, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se transmite Comisiei Europene în vederea asigurării transparenţei în acest domeniu şi a îndeplinirii de către România a obligaţiilor asumate prin acordurile internaţionale la care este parte.
 + 
Capitolul IIProcedura de monitorizare a ajutoarelor de stat Conţinutul monitorizării ajutoarelor de stat + 
Articolul 8(1) Potrivit prevederilor art. 26 alin. (3) din lege, Consiliul Concurenţei, în exercitarea atribuţiilor sale, monitorizează toate ajutoarele de stat acordate, respectiv ajutoarele de stat supuse obligaţiei de notificare şi autorizare, precum şi ajutoarele exceptate de la această obligaţie. Această activitate se realizează prin:a) urmărirea aplicării efective a deciziilor de autorizare emise de Consiliul Concurenţei;b) supravegherea respectării de către furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat a prevederilor actelor normative sau administrative prin care se instituie ajutoare de stat;c) verificarea respectării de către furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat a regulilor privind cumulul de ajutoare;d) verificarea încadrării ajutoarelor de stat în pragurile de intensitate maximă admisibilă prevăzute de legislaţia în domeniu;e) supravegherea modificării condiţiilor de piaţă şi a posibilei afectări semnificative, în noile condiţii, a mediului concurenţial;f) urmărirea concordanţei dintre efectele scontate prin acordarea ajutoarelor de stat şi cele obţinute efectiv în practică.(2) Sunt supuse monitorizării toate ajutoarele de stat existente, în derulare.(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 26 din lege, personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei poate solicita furnizorilor de ajutoare de stat, organismelor care administrează resurse ale statului sau ale colectivităţilor locale, precum şi beneficiarilor de ajutor de stat informaţiile şi documentele care îi sunt necesare, menţionând baza legală şi scopul solicitării, putând stabili termene până la care aceste informaţii şi documente să-i fie furnizate;(4) Personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei întreprinde acţiuni de supraveghere a respectării obligaţiilor prevăzute de lege în domeniul relaţiilor financiare dintre autorităţile publice şi întreprinderile publice, precum şi pentru asigurarea transparenţei în cadrul anumitor întreprinderi.(5) În derularea acţiunilor prevăzute la alin. (4) se au în vedere şi prevederile Regulamentului privind transparenţa relaţiilor financiare dintre autorităţile publice şi întreprinderile publice, precum şi transparenţa financiară în cadrul anumitor întreprinderi, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 120/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 10 iunie 2004.Activitatea de supraveghere a ajutoarelor de stat
 + 
Articolul 9Supravegherea respectării prevederilor actelor normative sau administrative care instituie ajutoare de stat şi a deciziilor de autorizare emise de Consiliul Concurenţei se realizează verificându-se:a) existenţa unei decizii a Consiliului Concurenţei, luată conform prevederilor art. 8 şi 12 din lege;b) încadrarea ajutorului de stat în conformitate cu prevederile art. 20 din lege;c) respectarea condiţiilor impuse prin actul normativ de acordare, prin decizia de autorizare emisă de Consiliul Concurenţei sau prin regulamentele şi instrucţiunile puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei;d) existenţa evidenţei ajutoarelor de stat la furnizori, la oricare alte organisme care administrează surse ale statului sau ale colectivităţilor locale, precum şi la beneficiarii de ajutor de stat, astfel încât să fie posibilă identificarea formei, modalităţii de acordare (naturii), originii, duratei, metodelor de calcul al acestora etc., aşa cum au fost definite prin actul normativ de adoptare, prin decizia de autorizare emisă de Consiliul Concurenţei sau prin regulamentele şi instrucţiunile puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei;e) măsurile luate în urma recomandărilor formulate de Consiliul Concurenţei în timpul derulării schemelor de autor de stat sau a ajutorului de stat individual, conform prevederilor art. 13 din lege;f) aplicarea clauzei suspensive, conform căreia un ajutor de stat nou nu poate fi acordat, iar un ajutor de stat existent nu poate fi modificat până în momentul în care Consiliul Concurenţei nu ia o decizie de autorizare sau până când ajutorul de stat nu poate fi considerat autorizat;g) aplicarea deciziilor de revocare a ajutoarelor de stat autorizate ori de rambursare sau de recuperare a ajutoarelor de stat interzise sau ilegale, precum şi a celor de suspendare, rămase definitive în condiţiile legii;h) îndeplinirea obiectivelor schemelor de ajutor de stat sau a ajutoarelor de stat individuale, înscrise în programele guvernamentale care au stat la baza iniţierii lor;i) respectarea programelor întocmite de beneficiarii de ajutor de stat (program de redresare economică, plan de salvare şi/sau restructurare, de dezvoltare, de atragere a forţei de muncă, de protecţie a mediului sau orice alt program de acest fel) şi modul lor de derulare;j) existenţa şi respectarea raportării periodice către autorităţile responsabile a modalităţii de realizare a obiectivelor înscrise în programele proprii, de către beneficiarii de ajutor de stat.Controlul efectuat de Consiliul Concurenţei
 + 
Articolul 10(1) Consiliul Concurenţei efectuează controale la furnizorii de ajutor de stat, la organismele care administrează surse de stat sau ale colectivităţilor locale, precum şi la beneficiarii de ajutor de stat, inclusiv la obiectivele la care au fost puse în aplicare măsurile de sprijin.(2) Personalul împuternicit de către Consiliul Concurenţei verifică la furnizorii de ajutor de stat şi la oricare alte organisme care administrează surse ale statului sau ale colectivităţilor locale:a) respectarea termenelor şi a condiţiilor din programele proprii de realizare a obiectivelor propuse şi concordanţa lor cu modul efectiv de derulare a schemei de ajutor de stat sau a ajutorului de stat individual, precum şi existenţa rapoartelor periodice privind realizarea acestor programe, după caz;b) concordanţa dintre efortul preliminat al statului şi cel efectiv, respectiv dintre impactul estimat prin programe guvernamentale şi cel efectiv realizat;c) respectarea procedurii legale sub aspectul eligibilităţii beneficiarului, termenelor şi condiţiilor de acordare a unor alocări specifice;d) evidenţa sumelor acordate pe beneficiar, pe obiective etc. în conformitate cu raportările transmise Consiliului Concurenţei.(3) Furnizorii de ajutor de stat şi oricare alte organisme care administrează surse ale statului sau ale colectivităţilor locale sunt obligaţi să pună la dispoziţia personalului împuternicit de Consiliul Concurenţei evidenţa pe fiecare beneficiar de ajutor de stat a sumelor alocărilor specifice acordate în cadrul fiecărei scheme de ajutor de stat pe care o au în administrare, a tranşelor acordate în cazul ajutoarelor de stat individuale, precum şi orice alte date şi informaţii necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de monitorizare a ajutoarelor de stat, în termen de maximum 15 zile de la data solicitării.(4) Beneficiarii de ajutor de stat vor ţine o evidenţă specifică din care să reiasă cu claritate cel puţin suma totală a ajutoarelor de stat primite, defalcată pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind forma ajutoarelor de stat primite (scheme de ajutor de stat şi/sau ajutoare individuale) şi baza legală prin care acestea au fost acordate (actele normative sau administrative, decizii ale Consiliului Concurenţei).(5) Beneficiarii de ajutor de stat sunt obligaţi să pună la dispoziţia personalului împuternicit de Consiliul Concurenţei datele şi informaţiile solicitate atât la faţa locului, cât şi în scris, în termen de maximum 15 zile de la data solicitării.(6) La beneficiarii de ajutor de stat personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei verifică existenţa investiţiilor, datele necesare pentru evaluarea ajutorului de stat, precum şi pentru determinarea intensităţii acestuia, în conformitate cu forma şi obiectivele ajutorului de stat.
 + 
Articolul 11Acţiunile de monitorizare se încheie prin întocmirea unui raport de monitorizare pentru fiecare acţiune, care cuprinde constatările, concluziile şi propunerile de măsuri pentru a fi valorificate de Consiliul Concurenţei, în conformitate cu atribuţiile prevăzute de lege.Dispoziţii tranzitorii şi finale
 + 
Articolul 12Raportările pentru primele două trimestre ale anului 2005 se vor realiza odată cu raportarea pentru trimestrul al III-lea al anului 2005.
 + 
Articolul 13(1) Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.(2) Prezentul regulament intră în vigoare la data de 1 august 2005.(3) La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă Regulamentul privind procedurile de raportare şi monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 94/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 18 mai 2004.
 + 
Anexa 1A–––la regulament––––-

Furnizorul de ajutor de stat:
…………………………………
Adresa …………………………..
Localitatea ………………………
Judeţul ………………………….
Telefon ………. fax:…………….
Codul fiscal ……………………
Persoana de contact ………………

FIŞAprivind ajutoarele de stat acordate în trim … anul …1. Titlul schemei de ajutor de stat: ……..2. Baza legală: ………………..3. Obiectivele acordării ajutorului de stat:– Principal ………………….– Secundar…………………..4. Modalitatea de acordare (natura) ajutorului de stat: ……….5. Originea ajutorului de stat: ………………6. Condiţii de acordare: …………………….7. Beneficiarii şi cuantumul alocărilor specifice în cadrul schemei de ajutor de stat:┌───┬──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│ │ │ Valoarea ajutorului ││ │ Beneficiarii de ajutor de stat │ de stat – mii lei – ││ │ │ din care: ││Nr.├────────────┬────────────┬────────────────────┼──────────┬────────────────┤│crt│ Denumirea │ │ Sectorul de │ │Corecţii pentru ││ │ / │Localitatea/│ activitate │ În │anii precedenti ││ │ Cod unic │ Judeţul │ │perioada │ perioadei de ││ │ de │ │ (cod │ de │ raportare ││ │înregistrare│ │ C.A.E.N.) │raportare ├───────┬────────┤│ │ │ │ │ trim … │În anul│În anul ││ │ │ │ │ anul … │ …. │ …. │├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤│ 1.│ │ │ │ │ │ │├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤│ 2.│ │ │ │ │ │ │├───┼────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤│ 3.│ │ │ │ │ │ │├───┴────────────┴────────────┴────────────────────┼──────────┼───────┼────────┤│ TOTAL: │ │ │ │└──────────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────┴────────┘8. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat:9. Observaţii:Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1ASe completează câte o fişă pentru fiecare schemă de ajutor de stat, menţionându-se şi durata schemei conform deciziei de autorizare.Autorităţile responsabile vor completa pentru perioada de raportare (trimestru) fişa privind alocările specifice acordate în baza schemei de ajutor de stat precum şi corecţiile constatate pentru ultimii doi ani consecutivi.În cazul în care printr-un act normativ se promovează mai multe scheme de ajutor de stat se completează câte o fişă pentru fiecare schemă. În cazul în care prin actul normativ care promovează schema de ajutor de stat sunt prevăzute ajutoare de stat de naturi (modalităţi de acordare) diferite, se completează câte o fişă pentru fiecare natură a ajutorului de statPct. 1. – Titlul schemei de ajutor de stat va cuprinde descrierea sintetică a acesteia.Pct. 2. – Baza legală va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiată schema de ajutor de stat, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul schemei de ajutor de stat după caz. De asemenea, se va trece şi numărul deciziei de autorizare emisa de Consiliul Concurenţei.Pct. 3. – În stabilirea şi codificarea obiectivului se vor avea în vedere prevederile cuprinse la art. 4 din prezentul regulament. Atât în cazul obiectivului principal, cât şi în cazul obiectivelor secundare se menţionează în mod obligatoriu şi codul de clasificare al acestuia.Pct. 4. – Se menţionează natura (modalitatea de acordare) a ajutorului de stat, conform prevederilor art. 2, alin (8) din lege.Pct. 5. – Se precizează originea ajutorului de stat, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau din alte surse ale statului.Pct. 6. – Se menţionează condiţiile (criterii, limite etc.) pentru acordarea de alocări specifice agenţilor economici beneficiari de ajutor de stat, aşa cum sunt ele prevăzute atât în baza legală a schemei de ajutor de stat cât şi în decizia Consiliului Concurenţei, când este cazul.Pct. 7. – (col. 1, 2 şi 3) Se specifică toţi beneficiarii de alocări specifice. Pentru fiecare beneficiar de ajutor de stat se va specifică şi sectorul de activitate (prin codul C.A.E.N.) în care operează. În cazul în care ajutorul de stat se acordă pentru o altă activitate decât cea de bază, se specifică activitatea pentru care a fost acordat ajutorul.– (col. 4) Se vor înscrie sumele primite sub forma de ajutor de stat în trimestrul respectiv fără a se cumula cu trimestrele precedente.– (col. 5 şi 6) Se precizează sumele primite sub formă de ajutor de stat, care corectează raportările anterioare.Pct. 8. – Se menţionează informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului de stat, cum ar fi: preţurile de referinţă, dobânda de referinţă în cazul creditelor cu dobândă preferenţială, regimul acordării garanţiei de stat, nivelul penalizărilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul.Pct. 9. – Se prezintă comentarii privind derularea schemei de ajutor de stat şi se menţionează dacă sunt respectate deciziile de autorizare emise de Consiliului Concurenţei sau dacă ajutoarele de stat acordate se încadrează în categoria ajutoarelor de stat exceptate de la obligaţia notificării către Consiliul Concurenţei, conform prevederilor art. 20 din lege. Se înscriu orice alte observaţii referitoare la schemele de ajutor de stat. + 
Anexa 1Bla regulament––––-

Furnizorul de ajutor de stat:
…………………………………
Adresa …………………………..
Localitatea ………………………
Judeţul ………………………….
Telefon ………. fax,…………….
Codul fiscal ……………………
Persoana de contact ………………

FIŞAprivind ajutoarele de stat individuale acordateîn trimestrul …… anul ……1. Beneficiarul de ajutor de stat individual:Denumirea ………………………………………Adresa …………………………………………Localitatea ………….., judeţul ……………….Telefon ……………. fax …………………..Codul fiscal …………………………………..Sectorul de activitate (se va specifică şi codul CAEN) ……..2. Baza legală a acordării ajutorului de stat individual:3. Obiectivele acordării ajutorului de stat individual:– principal– secundar4. Modalitatea de acordare (natura ajutorului de stat individual):5. Originea ajutorului de stat individual:6. Valoarea ajutorului de stat individual:din care:    – în trimestrul …… anul …… : ……. mii lei    – corecţii pentru 2 ani anteriori perioadei de raportare:                            anul …. : …… mii lei                            anul …. : …… mii lei7. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat individual:8. Observaţii:Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1BSe completează de către furnizorul de ajutor de stat câte o fişă pentru fiecare dintre ajutoarele de stat individuale acordate în perioada de raportare (trimestru) şi în ultimii 2 ani anteriori. În cazul în care printr-un act normativ se promovează pentru un beneficiar mai multe ajutoare de stat individuale, diferite în funcţie de natura lor (modalitatea de acordare), se completează câte o fişă pentru fiecare.Pct. 1. – Se prezintă datele de identificare privind beneficiarul de ajutor de stat individual.Pct. 2. – Baza legală va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiat ajutorul de stat individual, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi decizia de autorizare emisă de Consiliul Concurenţei.Pct. 3. – În stabilirea şi codificarea obiectivului se vor avea în vedere prevederile art. 4 din prezentul regulament. Atât în cazul obiectivului principal, cât şi în cazul obiectivelor secundare se menţionează în mod obligatoriu şi codul de clasificare prevăzut în anexa nr. 2.Pct. 4. – Se menţionează natura (modalitatea de acordare) ajutorului de stat individual, conform prevederilor art. 2 alin. (8) din lege.Pct. 5. – Se precizează originea ajutorului de stat individual, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau din alte surse ale statului.Pct. 6. – Se specifică sumele primite sub formă de ajutor de stat individual în perioada de raportare, precum şi corecţiile constatate de furnizor care se referă la ultimii 2 ani anteriori.Pct. 7. – Se menţionează informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului de stat individual, cum ar fi: preţurile de referinţă, dobânda de referinţă în cazul creditelor cu dobândă preferenţială, regimul acordării garanţiei de stat, nivelul penalizărilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul.Pct. 8. – Se prezintă comentarii privind derularea ajutorului de stat individual şi referitoare la problemele ce apar în acordarea acestuia şi dacă sunt respectate condiţiile prevăzute în decizia de autorizare a Consiliului Concurenţei sau dacă ajutoarele acordate fac parte din categoria ajutoarelor exceptate de la obligaţia notificării către Consiliul Concurenţei, conform prevederilor art. 20 din lege. Se înscriu orice alte informaţii utile referitoare la ajutoarele de stat individuale. + 
Anexa 1C–––la regulament–––––

                       Fişa centralizatoare
    1. Titlul schemei: ……………………..
    2. Baza legală: ………………………..
    3. Natura ajutorului ……………………
    4. Tabel centralizator
                                                                   -mii lei-
Valoarea ajutorului
de stat
din care:
Domeniul de activitate al beneficiarului
conform codului C.A.E.N.

În trim…
anul…..
Corecţii pentru
anii anteriori
anului de
raportare
În anul
….
În anul
….
I.) Agricultură
din care:
a) sector vegetal
b) sector zootehnic
c) mecanizare
d) sector piscicol
e) sector silvic
f) îmbunătăţiri funciare
g) alte activităţi agricole
II.) Total Industrie Prelucrătoare:
din care:
a) industria alimentară
b) industria chimică
din care:
– fibre şi fire sintetice ;
c) industria hârtiei şi cartonului
d) industria lemnului
e) industria metalurgică feroasă (exclusiv
produsele siderurgice)
f) Industria metalurgică neferoasă (exclusiv
produsele siderurgice)
g) otel
h) industria de maşini şi echipamente
din care:
– autovehicule cu motor
i) construcţii navale
j) industria mobilei
k) alte activităţi industriale
III.) Edituri şi activităţi de editare
IV.) Construcţii şi activităţi de construcţii
din care:
întreţinerea şi exploatarea de drumuri şi poduri
V.) Comerţ cu ridicata şi cu amănuntul
VI.) Total Energie Electrică:
din care:
a) producţia
b) distribuţia
VII.) Total Energie Termică:
din care:
a) producţia
b) distribuţia
VIII.) Industria extractivă
din care:
a) cărbune: ajutoare pentru producţia curentă
b) cărbune: alte ajutoare
c) minereuri feroase
d) minereuri neferoase
e) alte industrii extractive (exclusiv petrolul)
f) extracţia şi prelucrarea petrolului
g) producţia şi distribuţia gazelor naturale
IX.) Captarea, tratarea şi distribuirea apei
X.) TotaL Transporturi:
din care:
a) Transporturi auto de marfă
b) Transporturi auto de călători
c) Transporturi Aeriene
d) Transporturi Feroviare de marfă
e) Transporturi Feroviare de călători
f) Transporturi Fluviale
din care:
– tronsonul Delta Dunării şi Tulcea
g) Transporturi Maritime
h) activităţi anexe transporturilor
XI.) Poştă şi Telecomunicaţii
XII.) Total Servicii:
din care:
a) servicii de închiriere
b) servicii informatice
c) servicii de consultanţa
d) alte servicii
XIII.) Invăţământ
XIV.) Servicii (activităţi) financiare
XV.) Administraţie publică
XVI.) Sănătate şi asistenţă socială
XVII.) Media:
din care:
a) activităţi radio şi televiziune
b) activităţi cinematografice şi video
c) activităţi ale agenţiilor de presa
d) activităţi de spectacole
XVIII.) Cultura şi Conservarea
patrimoniului
XIX.) Turism
XX.) Hoteluri şi restaurante
XXI.) Alte activităţi de servicii:
din care:
a) activităţi de salubrizare
b) activităţi sportive
                                Semnătura şi ştampila
                                autorizată ………….

Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1CFurnizorul de ajutor de stat completează câte o fişă centralizatoare pentru fiecare schemă de ajutor de stat pentru perioada de raportare şi corecţiile aferente ultimilor 2 ani anteriori.Pct. 1. – Titlul schemei de ajutor de stat va cuprinde descrierea sintetică a acesteia.Pct. 2. – Baza legală va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiată schema de ajutor de stat, actele normative prin care aceasta a fost reînnoită, prelungită sau modificată, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul schemei de ajutor de stat, după caz.Pct. 3. – Se menţionează natura (modalitatea de acordare) ajutorului de stat, conform art. 2 alin. (8) din lege.Pct. 4. – La completarea tabelului se va ţine seama de încadrarea activităţilor în categoriile prevăzute în Clasificarea activităţilor din economia naţională – CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu modificările ulterioare.Pct. I din fişa centralizatoare, respectiv domeniul "Agricultură", cuprinde suma ajutoarelor de stat acordate agenţilor economici care operează în sectoarele menţionate la lit. a)-g), procedându-se asemănător şi pentru celelalte domenii de activitate prevăzute în tabel.Pct. II din fişa centralizatoare, respectiv "Total industrie prelucrătoare", cuprinde suma ajutoarelor de stat acordate agenţilor economici care operează în sectoarele prevăzute la lit. a)-k) din tabel.În categoria "Autovehicule cu motor" de la pct. II lit. h) se vor include ajutoarele de stat acordate agenţilor economici care au ca obiect de activitate producerea de automobile, autocamioane, tractoare sau componente ale acestora (de exemplu: motoare pentru DACIA, pompe de injecţie pentru tractoare etc.), codurile pentru aceste activităţi fiind 2931 şi 341-343 conform codului CAEN.Pentru domeniul "Învăţământ" de la pct. XIII vor fi înscrise ajutoarele de stat acordate unităţilor de învăţământ cu finanţare privată, conform clasificării CAEN.Categoria "Servicii financiare" de la pct. XIV se referă la ajutoarele de stat acordate agenţilor economici care au activitate în domeniul financiar-bancar şi al asigurărilor, corespunzător clasificării CAEN. + 
Anexa 1Dla regulament––––-  ┌───────────────────────────────────────┐  │Furnizorul de ajutor social: │  │…………………………………│  │Adresa …………………………..│  │Localitatea ………………………│  │Judeţul ………………………….│  │Telefon ………. fax,…………….│  │Codul fiscal …………………… │  │Persoana de contact ……………… │  └───────────────────────────────────────┘                                FIŞA                 privind ajutoarele cu caracter social acordate                           în trimestrul ….. anul …….    1. Denumirea ajutorului social ……………………..    2. Baza legală ……………………………………    3. Natura (modalitatea de acordare) …………………    4. Originea ajutorului social ………………………    5. Condiţii de acordare ……………………………    6. Beneficiarii finali – consumatorii individuali – ai acestor       ajutoare sociale:┌─────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐│ │ Valoarea totală a ajutoarelor │ Numărul total de beneficiari – ││ │ sociale acordate │ consumatori individuali ││ │ – mii lei – │ ││Nr. ├────────────────┬────────┬────────┼───────────────┬──────────┬──────────┤│crt. │ Trimestrul ….│Anul …│Anul …│Trimestrul ….│ Anul … │ Anul … ││ │ Anul ……….│ │ │Anul ……….│ │ │├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤├─────┼────────────────┼────────┼────────┼───────────────┼──────────┼──────────┤└─────┴────────────────┴────────┴────────┴───────────────┴──────────┴──────────┘Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1DSe completează de către furnizorul de ajutor social pentru perioada de raportare şi pentru 2 ani anteriori perioadei de raportare câte o fişă centralizatoare pentru fiecare act normativ care conţine ajutoare sociale.În cazul în care printr-un act normativ se promovează mai multe tipuri de ajutoare sociale, se completează câte o fişă pentru fiecare tip de ajutor social.Pct. 1. – Denumirea ajutorului social va cuprinde descrierea sintetică a acestuia.Pct. 2. – Baza legală va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiat ajutorul social, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat.Pct. 3. – Se menţionează natura (modalitatea de acordare) ajutorului social, conform prevederilor art. 2 alin. (8) din lege.Pct. 4. – Se precizează originea ajutorului social, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau din alte surse ale statului.Pct. 5. – Se menţionează condiţiile (criterii, limite etc.) de acordare, aşa cum sunt ele prevăzute în actul normativ de instituire a ajutorului social.Pct. 6. – (col. 1, 2 şi 3) Se menţionează valoarea totală a ajutoarelor sociale acordate în perioada de raportare, precum şi în 2 ani anteriori.– (col. 4, 5 şi 6) Se precizează numărul total de beneficiari – consumatori individuali – care au primit aceste ajutoare, în perioada de raportare, precum şi în 2 ani anteriori.
 + 
Anexa 1E–––la regulament––––-

Furnizorul de ajutor:
…………………………………
Adresa …………………………..
Localitatea ………………………
Judeţul ………………………….
Telefon ………. fax,…………….
Codul fiscal ……………………
Persoana de contact ………………

FIŞAprivind ajutoarele pentru înlăturarea efectelorcauzate de dezastre naturale sau de evenimente excepţionale,acordate în baza ………………., în trimestrul ……… anul …….1. Denumirea ajutorului ……………………….2. Baza legală ……………………………….3. Natura (modalitatea de acordare) …………….4. Originea ajutorului ………………………..5. Condiţii de acordare ……………………….6. Agenţii economici beneficiari, valoarea totală a acestor ajutoare, precum şi, dacă este cazul, numărul beneficiarilor:┌─────┬─────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────┐│ │ │ Valoarea totală a │ Numărul total de ││ │ Agentii economici │ ajutoarelor │ beneficiari – ││ │ │ acordate │ (persoane fizice) ││ │ │ – mii lei – │ ││Nr. ├───────┬────────┬────────┼─────────┬──────┬──────┼────────┬──────┬──────┤│crt. │ Denu- │ Locali-│Sectorul│ Trimes- │Anul..│Anul..│Trimes- │Anul..│Anul..││ │ mirea │ tatea/ │de acti-│ trul …│ │ │trul …│ │ ││ │ │Judeţul │vitate │ Anul …│ │ │Anul …│ │ ││ │ │ │(cod │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │CAEN) │ │ │ │ │ │ │├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤├─────┼───────┼────────┼────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤├─────┴───────┴────────┴────────┼─────────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┤│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │└───────────────────────────────┴─────────┴──────┴──────┴────────┴──────┴──────┘Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1ESe completează de către furnizorul de ajutor pentru perioada de raportare şi pentru 2 ani anteriori câte o fişă centralizatoare pentru fiecare act normativ care conţine ajutoare.În cazul în care printr-un act normativ se promovează mai multe tipuri de ajutoare, se completează câte o fişă pentru fiecare.Pct. 1. – Denumirea ajutorului va cuprinde descrierea sintetică a acestuia.Pct. 2. – Baza legală va cuprinde atât actul normativ prin care a fost iniţiat ajutorul, cât şi actele normative prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat.Pct. 3. – Se menţionează natura (modalitatea de acordare) ajutorului, conform prevederilor art. 2 alin. (8) din lege.Pct. 4. – Se precizează originea ajutorului pentru înlăturarea efectelor cauzate de dezastre naturale sau de evenimente excepţionale, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau din alte surse ale statului.Pct. 5. – Se menţionează condiţiile (criterii, limite etc.) de acordare, aşa cum sunt ele prevăzute în actul normativ de instituire a ajutorului, după caz. + 
Anexa 2––-la regulament––––-        CLASIFICAREA ŞI CODIFICAREA OBIECTIVELOR AJUTORULUI DE STAT────────────────────────────────────────────────────────────────────  Codul de clasificare Denumirea obiectivului   a obiectivelor────────────────────────────────────────────────────────────────────      1.1. Agricultură      1.2. Pescuit      2.1. Obiective orizontale      2.1.1. Cercetare-dezvoltare      2.1.2. Mediul înconjurător      2.1.3. Întreprinderi mici şi mijlocii      2.1.4. Comerţ      2.1.5. Economisirea energiei      2.1.6. Salvare-restructurare      2.1.7. Combaterea şomajului      2.1.8. Pregătire profesională      2.1.9. Alte obiective      2.2. Obiective sectoriale (sectoare sensibile)      2.2.1. Oţel      2.2.2. Construcţii navale      2.2.3. Alte sectoare prelucrătoare      2.2.4.1. Cărbune: ajutoare pentru producţia curentă      2.2.4.2. Cărbune: alte ajutoare      2.2.5. Transporturi, din care:      2.2.5.1 – transport feroviar      2.2.5.2 – transport aerian      2.2.6. Turism      2.2.7. Servicii financiare      2.2.8. Media şi cultură      3. Ajutoare regionale      3.1. Zone pentru care au fost elaborate                          programe naţionale de dezvoltare                          regională, altele decât zonele defavorizate      3.2. Zone defavorizate──────────────────────────────────────────────────────────────────────–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x