REGULAMENT din 13 ianuarie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 19 ianuarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 216 29/12/1999
ActulREFERIRE LALEGE 189 14/10/1998 ART. 51
ActulREFERIRE LAHG 293 02/06/1992
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 15 13/01/2000

de funcţionare a comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale



1. Comisia de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie, constituită în baza prezentei hotărâri, îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor.2. Comisia este condusă de un secretar general adjunct din Ministerul Finanţelor, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, 3 ai Departamentului pentru Administraţie Publică Locală şi câte un reprezentant al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, al Băncii Naţionale a României şi al autorităţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducătorului instituţiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îşi păstrează calitatea de angajat al instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile care deriva din aceasta calitate.3. Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie la sediul Ministerului Finanţelor. Hotărârile comisiei se iau cu o majoritate simpla, condiţionat de prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.4. La şedinţele comisiei pot participa ca invitaţi reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale şi ai altor instituţii interesate.5. Lucrările de secretariat ale comisiei vor fi asigurate, ca activitate permanenta şi distinctă, de Ministerul Finanţelor. Secretariatul comisiei va fi coordonat de un specialist desemnat de Ministerul Finanţelor. Secretariatul va asigura convocarea comisiei. Convocarea comisiei se va face cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru şedinţa. O dată cu convocarea se vor transmite membrilor comisiei proiectul ordinii de zi şi setul de materiale ce urmează să fie supuse discuţiilor.6. La secretariatul comisiei se primesc şi se înregistrează într-un registru special de evidenta cererile primite de la autorităţile administraţiei publice locale, ocazie cu care se va verifica şi primirea documentaţiilor prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente solicitantului i se cere sa completeze documentaţia.7. Secretariatul comisiei, pe baza documentaţiei complete aferente primite de la autorităţile administraţiei publice locale prezintă în comisie, în termen de maximum 15 zile calendaristice, cererea prin care se solicita autorizarea contractării împrumutului extern.8. Pentru autorizarea contractării împrumutului extern comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:a) încadrarea în plafonul de îndatorare publică externa;b) întrunirea condiţiilor legale pentru contractarea împrumuturilor;c) oportunitatea lansării de titluri de valoare, corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finanţelor, în scopul evitării concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pieţele de capital;d) respectarea stricta a prevederilor art. 51 alin. (1) din Legea nr. 189/1998, astfel cum a fost modificat prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 216/1999, potrivit cărora autorităţilor administraţiei publice locale li se interzice accesul la orice fel de împrumut, dacă totalul costurilor anuale reprezentând rate scadente la împrumuturile contractate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv la împrumuturi care urmează să fie angajate în anul respectiv, depăşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.9. Comisia analizează documentaţia completa şi avizează contractarea de împrumuturi externe în condiţiile în care sunt îndeplinite prevederile stipulate în Normele şi procedurile privind autorizarea contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, prezentate în anexa nr. 1.10. Lucrările comisiei se consemnează într-un proces-verbal, pe baza căruia se comunică solicitanţilor aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a contractării de împrumuturi externe. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care l-a întocmit şi va fi aprobat, prin semnatura, de membrii comisiei care au luat hotărârea de aprobare sau de respingere a cererii, conform prevederilor pct. 3.11. Hotărârea comisiei se transmite solicitantului în termen de 3 zile de la adoptarea sa. În cazul unui aviz nefavorabil, hotărârea va fi însoţită de motivarea respingerii autorizării de contractare a împrumutului extern.12. Contractul de împrumut încheiat cu instituţia finanţatoare se transmite comisiei în termen de 5 zile de la data semnării, ca parte a documentaţiei aferente pentru evidenta şi actualizarea bazei de date proprii.13. Pentru analiza documentelor prevăzute în normele cuprinse în anexa nr. 1 autorităţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local o taxa de 0,001%, calculată asupra valorii împrumutului. Taxa se achită la depunerea documentaţiei complete. În cazul autorizării de către comisie a contractării împrumutului extern, în vederea eliberării hotărârii de autorizare, autorităţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local un comision de 0,2%, calculat asupra valorii împrumutului, din care se deduce taxa achitată la depunerea documentaţiei complete.14. Gestionarea fondului de autorizare se face de către Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului. Sumele din comisioane se încasează în contul "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor", deschis pe seama Ministerului Finanţelor la Trezoreria municipiului Bucureşti.15. Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele încasate de la autorităţile administraţiei publice locale, reprezentând taxa de analiza şi comisionul de autorizare, precum şi din dobânzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.16. Toate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei, inclusiv indemnizaţiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de autorizare. Competentele de aprobare a cheltuielilor din mijloace extrabugetare se vor stabili prin ordin al ministrului finanţelor.17. Pentru activitatea efectiv depusa în cadrul comisiei persoanele vor primi o indemnizaţie lunară. Nivelul indemnizaţiilor lunare ale persoanelor numite în comisie este similar cu nivelul indemnizaţiilor membrilor Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 293/1992.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x