REGULAMENT din 12 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 482 din 26 iunie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1230 05/06/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 584 12/06/2017
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 584 12/06/2017
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 584 12/06/2017
ANEXA 5REFERIRE LAHG 20 12/01/2017
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 107 25/09/1996
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1230 05/06/2020
ActulAPROBAT DEORDIN 584 12/06/2017
ActulCONTINUT DEORDIN 584 12/06/2017
ActulREFERIT DEORDIN 584 12/06/2017





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 584 din 12 iunie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 26 iunie 2017
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul regulament stabilește procedura de atestare de către Ministerul Apelor și Pădurilor a instituțiilor publice sau private specializate în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor și asigură cadrul organizatoric și regulile unitare pentru atestarea capacității tehnico-profesionale a solicitanților. + 
Articolul 2Atestarea instituțiilor publice sau private are drept scop verificarea capacității tehnico-economice a acestora de a îndeplini cerințele tehnice și de calitate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. + 
Articolul 3Atestarea instituțiilor publice sau private specializate în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor se realizează de către Comisia de atestare, care se organizează și funcționează în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
 + 
Capitolul IIOrganizarea, funcționarea și atribuțiile Comisiei de atestare + 
Articolul 4(1)Comisia de atestare se organizează și funcționează în cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor.(2)Componența Comisiei de atestare este următoarea:a)secretarul de stat care coordonează activitatea de gospodărire a apelor din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor;b)directorul general al Direcției generale ape;c)directorul Direcției managementul riscului la inundații și siguranța barajelor din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor;d)directorul adjunct al Direcției managementul riscului la inundații și siguranța barajelor din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor;e)directorul Direcției managementul resurselor de apă din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor;f)directorul general al Administrației Naționale "Apele Române";g)directorul Institutului Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor;h)directorul Departamentului managementul resurselor de apă din cadrul Administrației Naționale "Apele Române";i)un cadru didactic universitar de specialitate.(3)Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare este asigurat de Direcția managementul riscului la inundații și siguranța barajelor.
 + 
Articolul 5Componența nominală a Comisiei de atestare și a Secretariatului tehnic se aprobă prin ordin al ministrului apelor și pădurilor. + 
Articolul 6(1)Președintele Comisiei de atestare este secretarul de stat care coordonează activitatea de gospodărire a apelor din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor.(2)Vicepreședintele Comisiei de atestare este directorul general al Direcției generale ape din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor.
 + 
Articolul 7Atribuțiile Comisiei de atestare sunt următoarele:1.Președintele Comisiei de atestare are următoarele atribuții:a)aprobă graficele cu programarea ședințelor Comisiei de atestare;b)conduce lucrările ședințelor Comisiei de atestare;c)semnează, în conformitate cu hotărârile Comisiei de atestare, certificatele de atestare sau, după caz, comunicările de respingere motivată a cererilor de atestare;2.Vicepreședintele Comisiei de atestare are următoarele atribuții:a)urmărește și coordonează desfășurarea activităților secretariatului Comisiei de atestare;b)urmărește prezența membrilor Comisiei de atestare la ședințele acesteia;c)conduce, în lipsa președintelui, ședințele Comisiei de atestare.3.Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare are următoarele atribuții:a)evaluează documentațiile întocmite de instituțiile publice sau private, în prezența reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite de acesta, în conformitate cu cerințele prezentului regulament;b)înregistrează numai documentațiile complete întocmite de instituțiile publice sau private, în conformitate cu cerințele prezentului regulament;c)programează, la propunerea președintelui Comisiei de atestare, ședințele acesteia;d)convoacă reprezentantul legal al instituției publice sau private pentru interviu;e)convoacă membrii Comisiei de atestare la ședințe;f)întocmește un referat în care se va specifica dacă instituția publică sau privată solicitantă a elaborat lucrări de bună calitate în domeniul gospodăririi apelor, pe baza recomandărilor primite din partea beneficiarilor pentru fiecare lucrare;g)întocmește procesele-verbale ale ședințelor Comisiei de atestare;h)redactează certificatele de atestare obținute în urma interviului de către instituțiile publice sau private;i)păstrează documentele Comisiei de atestare și asigură arhivarea acestora. + 
Articolul 8(1)Comisia de atestare funcționează legal în prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor săi. Ședințele Comisiei de atestare sunt conduse de președinte sau, în absența acestuia, de vicepreședinte.(2)Hotărârile Comisiei de atestare se iau cu votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți. Voturile se consemnează nominal în procesul-verbal al ședinței.
 + 
Articolul 9Comisia de atestare răspunde în solidar de desfășurarea corespunzătoare a lucrărilor, având următoarele responsabilități:a)examinează cererile și documentațiile prezentate pentru atestare de către instituțiile publice sau private;b)hotărăște eliberarea certificatelor de atestare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5;c)hotărăște respingerea cererilor de atestare care nu întrunesc condițiile de atestare prevăzute în prezentul regulament.
 + 
Articolul 10Membrii Comisiei de atestare au următoarele drepturi și obligații:a)să participe la ședințele Comisiei de atestare, cu drept de vot direct;b)să semneze procesele-verbale întocmite la fiecare ședință;c)să solicite consemnarea în procesele-verbale ale ședințelor a opiniilor și punctelor de vedere separate față de hotărârile adoptate;d)să nu divulge date și informații de care iau cunoștință în cadrul procesului de atestare;e)să nu fie soț, soție, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre solicitanții atestării;f)în cazul în care unul dintre membrii Comisiei de atestare se va afla în situație de incompatibilitate, va fi înlocuit cu o altă persoană din cadrul aceleiași instituții, care să îndeplinească condițiile cerute.
 + 
Capitolul IIIDomeniile de atestare + 
Articolul 11Domeniile pentru care Comisia de atestare este abilitată să ateste instituții publice sau private sunt următoarele:a)întocmirea studiilor hidrologice;b)întocmirea studiilor hidrogeologice;c)întocmirea studiilor de gospodărire a apelor;d)elaborarea documentațiilor pentru obținerea avizului/ autorizației de gospodărire a apelor.
 + 
Capitolul IVCondiții de atestare a instituțiilor publice sau private + 
Articolul 12Atestarea instituțiilor publice sau private specializate în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor se solicită și se acordă cu respectarea domeniilor cuprinse în prezentul regulament. + 
Articolul 13În vederea atestării, instituțiile publice sau private interesate vor depune la Direcția managementul riscului la inundații și siguranța barajelor din cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor un dosar de atestare care va cuprinde, în copie legalizată sau cu prezentarea originalului și copiilor în vederea confruntării și verificării concordanțelor, următoarele documente:a)cerere-tip pentru obținerea atestării, prevăzută în anexa nr. 1, cu specificarea domeniilor în care se solicită atestarea. Activitățile pentru care se solicită atestarea trebuie să fie conforme cu cele prevăzute în Clasificarea activităților din economia națională;b)copia actului de identitate al reprezentantului legal al instituției publice sau private;c)documente care atestă personalitatea juridică a solicitantului:– statutul ori hotărârea de înființare a instituției publice sau private;– certificatul de înregistrare fiscală emis de organul fiscal teritorial;d)memoriu de activitate al instituției publice sau private în domeniile solicitate, în care lucrările menționate sunt însoțite de recomandări din partea beneficiarilor;e)documente care să ateste calificările profesionale, instruirea relevantă și experiența profesională ale personalului de specialitate angajat al instituției, prevăzute în anexa nr. 2:– curriculum vitae – elocvent pentru domeniul solicitat;– copie de pe diploma de studii universitare;f)documente care să certifice faptul că specialiștii au încheiat una dintre următoarele forme de colaborare cu instituția publică sau privată:1.contract individual de muncă, încheiat pe perioadă nedeterminată sau pe perioadă determinată de cel puțin 3 ani, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă; sau2.contract de colaborare cu persoană fizică sau persoană fizică autorizată, înregistrat la organele fiscale teritoriale, pe perioadă nedeterminată ori pe perioadă determinată de cel puțin 3 ani;3.extras din Registrul general de evidență al salariaților din România – REVISAL;g)situația privind dotarea cu echipamente, instalații și utilaje specifice deținute în proprietate sau închiriate în vederea desfășurării activității pentru care se solicită atestarea, prevăzută în anexa nr. 4;h)apartenența la organisme științifice de specialitate/organizații tehnice profesionale a angajaților, prevăzută în anexa nr. 3;i)dovada achitării tarifului pentru evaluarea dosarului de atestare. + 
Articolul 14(1)În cazul în care Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare constată că documentațiile întocmite de instituțiile publice sau private sunt complete, acestea vor fi înregistrate în vederea programării pentru susținerea interviului în fața Comisiei de atestare.(2)În urma susținerii interviului, Comisia de atestare hotărăște emiterea certificatului de atestare sau, după caz, respingerea cererii.(3)Certificatul de atestare se emite în două exemplare egal valabile, după modelul din anexa nr. 5. Exemplarul nr. 1 al certificatului se transmite instituției publice sau private, iar exemplarul nr. 2 al certificatului se păstrează la Comisia de atestare.(4)Eliberarea certificatelor de atestare se face numai după achitarea tarifului pentru emiterea certificatului.(5)Dacă în urma susținerii interviului în fața Comisiei de atestare instituțiilor publice sau private solicitante nu li se acordă certificatul de atestare, documentațiile prezentate pentru atestare vor fi arhivate.(6)Hotărârea Comisiei de atestare de a respinge cererea de atestare se poate contesta în condițiile legii.
 + 
Articolul 15În cazul în care instituția publică sau privată nu a mai elaborat lucrări în domeniile în care solicită atestarea, aceasta va prezenta dovada efectuării a cel puțin două lucrări sub coordonarea unor instituții publice ori private ce dețin certificate de atestare în domeniu. Pentru fiecare dintre cele două lucrări se vor prezenta recomandări din partea beneficiarilor, raport din partea coordonatorului lucrării și copie de pe atestatul acestuia.
 + 
Capitolul VPreschimbarea certificatelor de atestare + 
Articolul 16Durata valabilității certificatului de atestare este de 3 ani, cu posibilitatea extinderii/reducerii numărului domeniilor de atestare acordate, în cazul în care instituția publică sau privată îndeplinește ori nu condițiile de atestare stabilite. + 
Articolul 17Procedura de preschimbare a certificatului de atestare presupune depunerea și analizarea unei noi documentații, în conformitate cu prevederile cap. IV, ca pentru o nouă atestare.
 + 
Capitolul VIRetragerea certificatului de atestare + 
Articolul 18Certificatul de atestare eliberat unei instituții publice sau private poate fi retras în situația în care nu mai sunt întrunite condițiile și criteriile cuprinse în prezentul regulament, precum și în cazul neîndeplinirii obligației de a elabora documentații pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor în conformitate cu prevederile legale în vigoare. + 
Articolul 19(1)Constatarea faptei de refuz sau de neîndeplinire a obligației de a elabora documentații în conformitate cu prevederile legale în vigoare se face de către personalul împuternicit de ministrul apelor și pădurilor, din cadrul autorității publice centrale din domeniul apelor, prin referat înaintat președintelui Comisiei de atestare.(2)În cazul aprobării referatului de retragere a atestării, Comisia de atestare va emite o hotărâre de retragere a certificatului de atestare.(3)În cazul încadrării în prevederile alin. (2), instituția publică sau privată va fi obligată să returneze certificatul de atestare în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii hotărârii de retragere din partea Comisiei de atestare, fără a putea solicita returnarea tarifelor achitate.(4)Degradarea, distrugerea sau pierderea certificatului de atestare se declară în scris la Ministerul Apelor și Pădurilor, în termen de 48 de ore de la constatare, și totodată va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, de către reprezentantul legal al instituției publice sau private atestate.(5)După publicarea anunțului prevăzut la alin. (4), Comisia de atestare hotărăște eliberarea unui duplicat al exemplarului nr. 1 al certificatului de atestare. + 
Articolul 20Tarifele pentru obținerea certificatului de atestare, pe tipuri de activități, sunt prevăzute în anexa nr. 6, în funcție de activitățile pe care solicitanții doresc să le desfășoare.
 + 
Capitolul VIIDispoziții finale + 
Articolul 21(1)Tarifele percepute pentru analiza dosarelor de atestare și emiterea certificatelor de atestare se virează în contul de venituri extrabugetare RO06TREZ7005032XXX012286, deschis de Ministerul Apelor și Pădurilor la Trezoreria Municipiului București.(2)Sumele provenite din încasarea tarifelor pentru analiza dosarelor de atestare și emiterea certificatelor se fac venit la bugetul de stat.
 + 
Articolul 22 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament……………………………………………………(date de identificare pentru instituția publică sau privată)Nr. …………… din ………………………………
CERERE
pentru obținerea atestării
Instituția publică/privată ………………., cu sediul în ………….., str. ………. nr. ……, județul …………, telefon ……….., fax …………, e-mail ………………, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului …………. cu nr. J …../…./………., având C.U.I. ………….., reprezentată de ………….., în calitate de …………., solicit, în conformitate cu prevederile art. 13 din Regulamentul privind organizarea activității de atestare a instituțiilor publice sau private specializate în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor, aprobat prin Ordinul ministrului apelor și pădurilor nr. 584/2017, participarea la ședința Comisiei de atestare în vederea eliberării certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua următoarele activități:a)întocmirea studiilor hidrologice;b)întocmirea studiilor hidrogeologice;c)întocmirea studiilor de gospodărire a apelor;d)elaborarea documentațiilor pentru obținerea avizului/autorizației de gospodărire a apelor.Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute la art. 13 din regulament.Data ……………..……………………………………(numele, prenumele, semnătura și ștampila)
 + 
Anexa nr. 2la regulament
Calificările profesionale și instruirea relevantă ale personalului
de specialitate angajat la instituția publică/privată …………

Numele și prenumelepersonalului de specialitate   Studiile absolvite șicalificarea obținută (diplomă, masterat, doctorat) Anul absolvirii,durata    Instituția de învățământ   Principala atribuție în cadrul instituției  
         
         
         

(Se atașează copiile de pe diplomele/certificatele pentru calificarea de cel mai înalt grad și pentru cursurile de instruire pentru persoanele menționate mai sus.)Data …………………Semnătura autorizată……………………….

 + 
Anexa nr. 3la regulament
Apartenența la organisme științifice de specialitate/organizații tehnice profesionale a angajaților
Instituția publică/privată …………………………………

Numele și prenumele   Organismul profesional   Data intrării   Nivelul/ Calificarea apartenenței Tipul   
         
         
         

(Se anexează copiile de pe certificatele sau documentele care atestă această apartenență.)Data …………………Semnătura autorizată………………………

 + 
Anexa nr. 4la regulament
SITUAȚIA
privind dotarea cu echipamente, instalații și utilaje specifice
deținute în proprietate sau închiriate în vederea desfășurării
activității pentru care se solicită atestarea
Instituția publică/privată ……………………

Nr. crt.  Denumirea și marcainstalațiilor și utilajelor Anul fabricației  Starea tehnică (gradul de uzură)*)  Modul de deținere(proprietate/ închiriere)
         
         
         

Notă
*) Se pot înscrie și performanțele tehnice ale utilajelor.
Data completării ………………….Semnătura autorizată…………………. + 
Anexa nr. 5la regulamentROMÂNIAMINISTERUL APELOR ȘI PĂDURILORCOMISIA DE ATESTAREÎn conformitate cu prevederile Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 20/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apelor și Pădurilor și ale Ordinului ministrului apelor și pădurilor nr. 584/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activității de atestare a instituțiilor publice sau private specializate în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor, emite prezentul
CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. ………….pentruInstituția publică/privată ……………, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului al Județului ………… cu nr. J/……/…….., având C.U.I. …….., cu sediul în județul …………, localitatea ……….., str. ………………. nr. ……, ce îndeplinește condițiile prevăzute în Regulamentul privind organizarea activității de atestare a instituțiilor publice sau private specializate în elaborarea documentațiilor pentru fundamentarea solicitării avizului de gospodărire a apelor și a autorizației de gospodărire a apelor, aprobat prin Ordinul ministrului apelor și pădurilor nr. 584/2017 (regulament), și are competența tehnică și profesională de a efectua lucrări în următoarele domenii:………………………………………………………………Prezentul certificat a fost emis la data de ……………… având valabilitatea de 3 (trei) ani până la data de ……………………….Președintele comisiei de atestare,…………………………………………(numele și prenumele, semnătura SS indescifrabil)Certificatul a fost emis în două exemplare, egal valabile.Exemplarul nr. 1 din 2 (Exemplarul nr. 2 din 2)
 + 
Anexa nr. 6la regulament
TARIFE
pentru obținerea certificatului de atestare, pe tipuri de activități

Nr. crt.   Scopul lucrării sau serviciului prestat  Tipul serviciilor care se presteazăpentru domeniile de atestare   Cuantumul tarifului care se încasează, fără TVA (lei)
1.     Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea certificatului de atestare pentru întocmirea studiilor hidrologice  1.1. analiza documentației 800
1.2. emiterea certificatului de atestare  300
2.     Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea certificatului de atestare pentru întocmirea studiilor hidrogeologice 2.1. analiza documentației 800
2.2. emiterea certificatului de atestare  300
3.     Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea certificatului de atestare pentru întocmirea studiilor de gospodărire a apelor 3.1. analiza documentației 800
3.2. emiterea certificatului de atestare  300
4.      Parcurgerea procedurilor legale pentru emiterea certificatului de atestare pentru elaborarea documentațiilor necesare obținerii avizului/ autorizației de gospodărire a apelor 4.1. analiza documentației 800
4.2. emiterea certificatului de atestare    300  

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x