REGULAMENT din 12 iulie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 31 iulie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 19MODIFICAT DEHG 226 07/03/2002
ART. 24MODIFICAT DEHG 226 07/03/2002
ART. 27MODIFICAT DEHG 226 07/03/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 28REFERIRE LAOG 95 27/08/1998
ART. 28REFERIRE LAOG 8 31/01/1997 ART. 12
ART. 28REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 28REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 19MODIFICAT DEHG 226 07/03/2002
ART. 24MODIFICAT DEHG 226 07/03/2002
ART. 27MODIFICAT DEHG 226 07/03/2002

de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cetare-Dezvoltare pentru Energie – ICEMENERG Bucureşti



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie – ICEMENERG Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Industriei şi Resurselor, care funcţionează în baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este prevăzută în anexa nr. 2 la hotărârea Guvernului.(2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati fără personalitate juridică, necesare în vederea realizării obiectului sau de activitate, în condiţiile legii. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inginerie în domeniul energiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi prin activităţi de inginerie şi consultanţa pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul energiei.
 + 
Articolul 4(1) Obiectul de activitate al institutului consta în:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:a) în cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare realizează cercetări fundamentale şi aplicative în domeniul energiei electrice şi termice, şi anume:– modele de analiza şi decizie pentru modificări structurale, tehnologice şi de management în sectorul energiei electrice şi termice, în vederea unei dezvoltări economice şi sociale durabile;– modele şi studii de planificare integrată a resurselor de energie, la nivel naţional şi local;– tehnologii curate de producere a energiei electrice şi termice, inclusiv combustibili pentru acestea;– tehnologii pentru reducerea impactului negativ asupra mediului;– tehnologii pentru surse regenerabile de energie;– tehnologii avansate de conservare a energiei;– tehnologii de stocare a energiei pe termen scurt, mediu şi lung;– sisteme avansate de management al proceselor din domeniul energiei;– tehnologii şi materiale pentru creşterea eficientei utilizării energiei în industrie, locuinţe şi în sectorul tertiar;– tehnologii şi materiale de mentenanţă şi metode de diagnoza;– tehnologii şi materiale pentru reabilitarea şi protejarea echipamentului şi a construcţiilor din sistemele de alimentare cu energie;– tehnologii de compatibilitate electromagnetica;– tehnologii de tratare şi valorificare a deşeurilor nenucleare din industria energiei electrice şi termice;b) studii pentru elaborarea strategiilor de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului ştiinţei şi tehnologiei energiei;c) cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul energiei.B. Activităţi de inginerie şi consultanţa din domeniul energiei:a) probe şi măsurători pentru echipamente energetice;b) soluţii pentru reabilitarea/modernizarea instalaţiilor energetice;c) diagnoza, măsurători, teste, încercări, monitorizari;d) tehnologii specifice echipamentelor energetice;e) studii de impact, bilanţuri de mediu;f) expertize şi puneri în funcţiune;g) analize de avarii;h) audituri, certificari;i) asistenţa tehnica.C. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:a) recepţia, administrarea şi valorificarea rezultatelor cercetărilor în domeniu, finanţate din fonduri publice;b) consultanţa de specialitate acordată instituţiilor publice centrale şi locale în pregătirea deciziilor de politica interna şi externa;c) participarea la îndeplinirea obligaţiilor României, care decurg din tratatele şi convenţiile semnate în domeniul energiei;d) participarea ca membru în organizaţiile ştiinţifice internaţionale de interes deosebit pentru România;e) atragerea de fonduri pentru desfăşurarea programelor de cercetare-dezvoltare naţionale din: industrie, sectorul bancar-financiar, alte organizaţii interne şi internaţionale;f) integrarea cercetării cu învăţământul;g) organizarea manifestărilor tehnico-ştiinţifice de interes naţional în domeniul energiei, precum şi a unor intalniri cu reprezentanţi de înalt nivel ai instituţiilor publice, pentru a se discuta probleme de interes comun din domeniile energie, economie şi ecologie;h) sprijinirea prin acţiuni specifice, inclusiv material, a afirmarii personalitatilor ştiinţifice din România pe arena internationala;i) asistenţa tehnica, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;j) testare şi certificare de produse.D. Elaborare de normative tehnice şi economice de interes naţional privind asigurarea cerinţelor fundamentale din domeniul energiei electrice şi termiceE. Formare şi specializare de cercetători, personal tehnic de specialitate din industrie şi din serviciile în domeniul energieiF. Activităţi de informare-documentare, editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitateG. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării către alte unităţi de cercetare interesate sau către agenţi economiciH. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul energiei prin implementarea în industrie şi în alte unităţi interesate.(2) Activităţile menţionate la alin. (1) lit. A-H pot fi efectuate şi în cadrul unor programe sau contracte externe.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Patrimoniul institutului, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 martie 2001, este de 61.755.358 mii lei, din care imobilizari corporale în valoare de 20.915.771 mii lei şi imobilizari necorporale în valoare de 19.860 mii lei. Activul şi pasivul se preiau pe bază de protocol de predare-preluare de la Societatea Comercială "Institutul de Cercetări şi Modernizări Energetice – ICEMENERG" – S.A. Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite, în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite din fonduri publice se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite şi trec în administrarea institutului, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a acestuia.(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţilor de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Resurselor, în calitate de organ coordonator, şi cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati fără personalitate juridică, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizării obiectului sau de activitate.(2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducătorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 8Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 9(1) Conducerea institutului este asigurata de:– consiliul de administraţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
Consiliul de administraţie + 
Articolul 10(1) Consiliul de administraţie este format din 5 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.(2) Consiliul de administraţie este alcătuit din:– un preşedinte;– un vicepreşedinte;– 3 membri.
 + 
Articolul 11(1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:a) directorul general al institutului – preşedinte;b) un reprezentant al Ministerului Industriei şi Resurselor;c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;e) preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.(3) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, la propunerea conducătorului autorităţii de la care aceştia provin.(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.
 + 
Articolul 12Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români care:a) îşi păstrează calitatea de angajat la institutul sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societăţi comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare.
 + 
Articolul 13Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul/sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe ori concurente.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15Consiliul de administraţie are în principal următoarele atribuţii:a) aproba regulamentul propriu de funcţionare;b) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;c) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;d) aproba programul de cercetare-dezvoltare pe care îl înaintează Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;e) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la Ministerul Industriei şi Resurselor în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;f) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Resurselor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;g) analizează raportarea semestriala privind activitatea realizată de institut şi aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;h) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează să fie realizate de institut;i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;j) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;k) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;l) fundamentează şi prezintă Ministerului Industriei şi Resurselor propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia şi pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;m) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;n) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;o) aproba, în condiţiile legii, sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenţa şi cu munca efectiv prestată, respectându-se prevederile contractului colectiv de muncă la nivelul institutului;p) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;q) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 17(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 18La şedinţele consiliului de administraţie participa, în calitate de invitat permanent, un delegat al sindicatului reprezentativ sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
 + 
Articolul 19Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 20(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi a obligaţiilor lor.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriei şi Resurselor un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie + 
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie format din directorul general, directorul economic, secretarul ştiinţific, precum şi directorii centrelor din structura organizatorică a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;b) programul anual de cercetare-dezvoltare;c) bugetul de venituri şi cheltuieli;d) programul de investiţii;e) sistemul de asigurare a calităţii;f) alte obligaţii.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
 + 
Articolul 26(1) La nivelul subunitatilor din structura organizatorică a institutului se organizează şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului industriei şi resurselor cu acordul Ministerului Educaţiei şi Cercetării dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi care au pregătire managerială.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;c) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie, şi aproba salariile rezultate din negocierea directa;e) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;f) angajează şi concediază personalul institutului în condiţiile legii şi ale contractelor colective de muncă;g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III şi de cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată cu modificări prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi ale art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovarii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 95/1998, cu modificările ulterioare;i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi exterior prin compartimentele proprii specializate;k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;m) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
Consiliul ştiinţific + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri, reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioadă de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general, directorii centrelor, secretarul ştiinţific al institutului şi, în calitate de invitat permanent, un delegat al sindicatului reprezentativ sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi pentru Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;b) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului;c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;d) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;e) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II, III şi de cercetator ştiinţific;i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;j) avizează acţiunile de cooperare interne şi internaţionale cu scop ştiinţific;k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în străinătate.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.Relaţii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.(2) Bilanţul contabil anual se avizează de consiliul de administraţie, se aproba de Ministerul Industriei şi Resurselor, se transmite Ministerului Finanţelor Publice şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli, pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bănci, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice, conform prevederilor legii bugetare anuale.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile care urmează să fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993 privind unele măsuri pentru restructurarea activităţii regiilor autonome.(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare, stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii finale + 
Articolul 40Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale aplicabile institutelor de cercetare-dezvoltare.
 + 
Articolul 41Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x