de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor(actualizat pânâ la data de 13 decembrie 2006*)
–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 16 mai 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 13 decembrie 2006, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Comisia privind determinarea oportunităţii proiectelor, denumită în continuare Comisia, este structura naţională, fără personalitate juridică, cu rol decizional în selectarea şi aprobarea proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Program. +
Articolul 2Comisia este organizată şi funcţionează conform prezentului regulament. +
Articolul 3(1) Comisia are în componenţa sa 9 membri: un preşedinte, 7 reprezentanţi ai Guvernului şi un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România. … (2) Membrii Comisiei sunt: … a) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului; … b) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; … c) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor; … d) un reprezentant al Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor; … e) un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului; … f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale; … g) 2 reprezentanţi ai primului-ministru; … h) un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România. … (3) Reprezentanţii instituţiilor publice prevăzute la alin. (2) lit. b)-f) vor fi desemnaţi la nivel de secretar de stat. … (4) Componenţa nominală şi preşedintele Comisiei se stabilesc prin decizie a primului-ministru. … (5) Înlocuirea unui membru al Comisiei se face, la propunerea instituţiei care l-a desemnat, prin decizie a primului-ministru. … ––––-Art. 3 a fost modificat de pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006. +
Articolul 4(1) Preşedintele Comisiei este unul dintre reprezentanţii primului-ministru. … ––––-Alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006.(2) În caz de indisponibilitate, membrii Comisiei pot desemna prin mandat un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintă, cu drept de vot. … (3) Mandatul prevăzut la alin. (2) se transmite în scris Comisiei, până cel târziu în ziua şedinţei. … (4) Membrii Comisiei îşi exercită atribuţiile cu titlu gratuit. … +
Articolul 5(1) Secretariatul Comisiei este format din specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. … (2) În cadrul Secretariatului Comisiei se va înfiinţa un Birou, care va funcţiona la Cancelaria Primului-Ministru. … +
Capitolul IIAtribuţiile Comisiei +
Articolul 6Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:a) elaborează, aprobă şi actualizează Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Ghid de eligibilitate, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului; … b) analizează, selectează şi aprobă cererile de finanţare adresate de către titularul proiectului de investiţie, în baza criteriilor stabilite prin Ghidul de eligibilitate şi a rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei şi de către Birou; … c) formulează propuneri şi priorităţi de proiecte, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului; … d) stabileşte măsuri în vederea eliminării blocajelor ce pot apărea în diferite faze ale realizării proiectelor aprobate şi aflate în curs de desfăşurare; … e) monitorizează, prin Secretariatul Comisiei, buna desfăşurare a proiectelor aprobate; … f) soluţionează sesizările privind derularea proiectelor. … +
Articolul 7Preşedintele Comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii:a) convoacă, coordonează pregătirea şi conduce şedinţele Comisiei; … b) semnează hotărârile Comisiei şi procesele-verbale ale şedinţelor; … c) reprezintă Comisia în relaţiile cu alte organisme. … +
Articolul 8Secretariatul Comisiei are următoarele atribuţii:a) primeşte şi înregistrează cererile de finanţare declarate conforme de către Birou, împreună cu documentaţia ataşată; … b) analizează documentaţia primită în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate; … c) întocmeşte raportul de verificare a proiectelor; … d) transmite la termenele stabilite în prezentul regulament lista proiectelor analizate şi a rapoartelor de verificare; … e) la solicitarea Comisiei, analizează diferitele situaţii apărute în teritoriu şi prezintă o notă scrisă acesteia; … f) monitorizează derularea Programului, în conformitate cu normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1, fapt pentru care: … 1. primeşte de la beneficiari raportări trimestriale privind lucrările executate;2. ţine evidenţa sintetică a lucrărilor executate;3. verifică, prin sondaj şi la cerere, calitatea lucrărilor, cu sprijinul Inspectoratului de Stat în Construcţii, precum şi realizarea stadiului fizic declarat;4. transmite Comisiei raportări trimestriale şi anuale privind stadiul fizic al derulării proiectelor, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor decontate. +
Articolul 9Biroul din cadrul Secretariatului Comisiei are următoarele atribuţii:a) transmite invitaţiile la şedinţele Comisiei; … b) pregăteşte documentele necesare şedinţelor Comisiei; … c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comisiei şi transmite forma finală a acestuia, semnată de preşedinte, tuturor membrilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa; … d) constituie un registru de evidenţă a hotărârilor Comisiei; … e) asigură activităţile de registratură şi arhivare a documentelor destinate Comisiei; … f) primeşte şi înregistrează mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament; … g) primeşte şi înregistrează în registru cererile de finanţare pentru proiectele din cadrul Programului şi verifică împreună cu reprezentantul solicitantului dacă documentaţia pentru determinarea eligibilităţii este conformă; întocmeşte fişa de verificare a conformităţii; … h) transmite Secretariatului Comisiei, în termen de 10 zile de la primire şi înregistrare, cererile de finanţare declarate conforme împreună cu documentaţia tehnico-economică, în vederea analizării acestora; … i) primeşte de la Secretariatul Comisiei, în termen de 30 de zile de la înaintarea către acesta, lista şi rapoartele pentru proiectele analizate; … j) asigură informaţiile şi comunicarea cu potenţialii beneficiari; … k) întocmeşte lunar un raport de activitate pe care îl înaintează Comisiei spre aprobare; … l) transmite Secretariatului Comisiei, după caz, sesizările primite privind derularea proiectelor, pentru analizare şi emiterea unui punct de vedere; … m) răspunde la sesizările privind derularea proiectelor, aferente atribuţiilor; … n) analizează documentaţia primită în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate; … o) întocmeşte Raportul final de verificare a proiectelor, pe care îl înaintează Comisiei. … +
Capitolul IIIActivitatea Comisiei +
Articolul 10(1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi şedinţelor extraordinare. … (2) Şedinţele ordinare au loc trimestrial şi sunt convocate de către preşedintele Comisiei. … (3) Şedinţele extraordinare ale Comisiei se pot organiza în cazuri deosebite, la solicitarea motivată a preşedintelui. … +
Articolul 11(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele ordinare ale Comisiei se fac în scris de către Birou, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei. … (2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele extraordinare ale Comisiei se fac de către Birou, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei. … (3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei cuprind în mod obligatoriu ziua, ora şi locul desfăşurării, precum şi ordinea de zi. … +
Articolul 12(1) Şedinţele Comisiei se pot desfăşura numai în prezenţa majorităţii membrilor acesteia. … (2) În cazul în care nu sunt întrunite condiţiile prevăzute la alin. (1), şedinţa se amână, urmând să fie convocată Comisia pentru o nouă şedinţă în termen de 5 zile; şedinţa organizată în urma unei amânări este legal constituită dacă participă cel puţin o treime din numărul membrilor Comisiei. … (3) La sfârşitul fiecărei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comisiei. … +
Articolul 13(1) Hotărârile Comisiei vor fi adoptate cu votul majorităţii membrilor prezenţi. … (2) Hotărârile adoptate şi semnate de către preşedinte se comunică, de drept, membrilor Comisiei de către Birou. … +
Articolul 14(1) În funcţie de lucrările supuse dezbaterii, cu acordul preşedintelui Comisiei, la şedinţele acesteia pot lua parte, în calitate de invitat, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai autorităţilor administraţiei publice locale, ai unor instituţii şi organizaţii implicate în Program. … (2) Participanţii la şedinţele Comisiei, alţii decât membrii săi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri Comisiei, ce pot fi dezbătute şi supuse la vot. … +
Articolul 15Pe baza hotărârilor Comisiei, Secretariatul General al Guvernului va elabora un proiect de hotărâre a Guvernului cu privire la lista proiectelor aprobate de Comisie în cadrul Programului, prin care se vor asigura autorităţilor administraţiei publice locale fondurile necesare pentru realizarea proiectelor, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, cu modificările ulterioare.––––-Art. 15 a fost modificat de pct. 3 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.737 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 995 din 13 decembrie 2006. +
Capitolul IVDispoziţii finale +
Articolul 16Comisia va realiza evaluarea anuală a Programului. +
Articolul 17În baza evaluării anuale se asigură cadrul de decizie pentru primul-ministru şi autorităţile administraţiei publice centrale, precum şi celelalte entităţi implicate, în vederea îmbunătăţirii şi actualizării anuale a Programului.––-