Notă …
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 841/4.844/309/2006, publicat în Monitorul Oficial nr. 680 din 8 august 2006. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar, denumită în continuare SNSPMS, este organizată și funcționează potrivit prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, titlul XVI, și ale prezentului regulament. +
Articolul 2(1)SNSPMS este persoană juridică română, instituție publică finanțată integral din venituri proprii și funcționează în coordonarea Ministerului Sănătății Publice.(2)SNSPMS este autorizată provizoriu pe o perioadă de 5 ani, perioadă în care va face demersurile legale în vederea acreditării, conform prevederilor Legii nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior.(la 01-10-2007,
Alineatul (2) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(3)În perioada când funcționează în regim de autorizare provizorie, SNSPMS este îndreptățită, în condițiile reglementărilor în vigoare, să organizeze cursuri, inclusiv de nivel universitar și postuniversitar, și să certifice competențe manageriale în domeniul sanitar. +
Articolul 3SNSPMS are sediul în municipiul București, Str. Vaselor nr. 31, sectorul 2. +
Capitolul IIScopul și obiectul de activitate +
Articolul 4SNSPMS este instituție specializată care asigură elaborarea și certificarea standardelor de competență managerială, precum și pregătirea prin cursuri, în principal, în domeniul sănătății publice, administrației și managementului sanitar, desfășoară activități de cercetare științifică, de promovare a sănătății, având rol de for tehnic și profesional al Ministerului Sănătății Publice, pentru elaborarea propunerilor de strategii specifice sănătății publice. SNSPMS asigură acordarea asistenței tehnice în domeniul sănătății publice și private și al managementului de sănătate.(la 01-10-2007,
Articolul 4 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 2, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
+
Articolul 5SNSPMS are următoarele obiecte de activitate:1.elaborarea standardelor și a metodologiei de formare, perfecționare și certificare a competențelor manageriale în domeniul sanitar; … 2.corelarea și integrarea standardelor naționale de competență managerială în domeniul sanitar cu standardele și bunele practici din Uniunea Europeană; … 3.organizarea și desfășurarea de cursuri în domeniul sănătății publice, promovării sănătății, administrației și al managementului sanitar și perfecționarea personalului cu studii superioare, precum și a celui cu studii medii și postliceale, cu precădere din domeniul sanitar; … 4.organizarea și desfășurarea cursurilor de atestat, cursurilor de scurtă durată și a altor cursuri specifice din domeniul sănătății publice, promovării sănătății, managementului sanitar, cu precădere pentru personalul ce lucrează în domeniul sanitar, inclusiv în administrația publică sanitară și comunitară; … 5.organizarea și desfășurarea de cursuri universitare/ postuniversitare de masterat, inclusiv în parteneriat cu instituții de profil naționale și internaționale; programele specifice ciclurilor de studii de masterat și doctorat se supun evaluării externe, în vederea acreditării de către ARACIS;(la 01-10-2007,
Punctul 5. din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
… 6.formarea și perfecționarea funcționarilor publici din sistemul sanitar și al asigurărilor sociale de sănătate; … 7.desfășurarea de activități de cercetare-dezvoltare în domeniul sănătății publice și private, al promovării sănătății și al managementului în sănătate; … 8.desfășurarea de activități aferente programelor naționale de sănătate și activități de analiză, evaluare și monitorizare a serviciilor de sănătate decontate din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate; … 9.acordarea asistenței tehnice în domeniul sănătății publice și private, al promovării sănătății și al managementului serviciilor de sănătate; … 10.realizarea altor activități specifice din domeniul sănătății publice și al managementului sanitar, precum: efectuarea de studii și aplicații pentru evaluarea și eficientizarea performanțelor sistemului de sănătate sau a altor documentări, analize și proiecte pentru sprijinirea procesului de reformă în contextul integrării europene; … 11.Abrogat.(la 03-07-2008,
Punctul 11. din Articolul 5 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
… 12.asigurarea sprijinului tehnic și metodologic pentru Comisia interdepartamentală pentru asistența medicală comunitară, prin Unitatea de management al programelor de asistență medicală comunitară din structura sa, prin desfășurarea, după caz, de activități de cercetare specifice programelor naționale de asistență medicală comunitară.(la 01-10-2007,
Punctul 12. din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
… 13.desfășurarea de activități de editare și tipărire a publicațiilor de specialitate:– Revista "Management în sănătate"; … – publicații metodologice și tehnice de specialitate în domeniile de competență ale SNSPMS; … … 14.alte activități conexe:– realizarea prin forțe proprii și/sau prin cooperare națională și internațională de instrumente de analiză și evaluare în domeniul sănătății publice și managementului sanitar;(la 01-10-2007,
Prima liniuță din Punctul 14. din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 4, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
… – efectuarea directă de activități de import-export, legate de realizarea și dezvoltarea activităților prevăzute în obiectele sale de activitate; … – elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor și serviciilor ce intră în sfera de activitate a SNSPMS. … … +
Articolul 6Pentru realizarea obiectelor sale de activitate, SNSPMS are următoarele atribuții principale:a)asigură orientarea activităților de formare, cercetare-dezvoltare, asistență tehnică, în funcție de:– nevoile sănătății publice, perspectiva promovării sănătății și modelele eficiente de management în sistemul sanitar, ce reies din studiile proprii și din programele elaborate de Ministerul Sănătății Publice; … – programele naționale de cercetare ale Ministerului Educației și Cercetării, Academiei Române și Academiei de Științe Medicale; … – nevoile de dezvoltare ale SNSPMS și de aliniere la nivelul științific mondial; … – necesitățile de integrare în sistemul de formare și de cercetare al Uniunii Europene; … … b)participă la procesul de educație medicală și perfecționare postuniversitară în domeniul sănătății publice și al managementului sanitar, desfășurând, după caz, și următoarele activități:– organizarea de manifestări științifice naționale sau internaționale în domeniul sănătății publice, al promovării sănătății și al managementului sanitar; … – organizarea unui sistem de documentare științifică, inclusiv accesul la servicii internaționale specializate de documentare-informare științifică; … … c)desfășoară activități de formare și învățământ, conform obiectelor sale de activitate, eliberând, după caz, în baza prevederilor legale, certificate sau diplome de absolvire; … d)evaluează nevoile de formare și perfecționare în domeniul sănătății publice, al promovării sănătății și al managementului sanitar și elaborează oferta educațională; … e)implementează un sistem de monitorizare și asigurare a calității programelor de formare; … f)desfășoară activități de cercetare-dezvoltare în domeniul sănătății publice și private, al promovării sănătății și al managementului în sănătate; … g)acordă asistență tehnică în domeniul sănătății publice și private, al promovării sănătății și al managementului serviciilor de sănătate; … h)efectuează studii descriptive de analiză a evoluției temporale și a distribuției indicatorilor stării de sănătate și de evaluare a serviciilor de sănătate; … i)efectuează studii de cercetare (elaborează designul de cercetare, eșantionează, culege date, prelucrează și interpretează) pentru fundamentarea programelor de promovare a sănătății, inclusiv campanii de informare, educare, comunicare (IEC) și studii de evaluare a acestora; … j)realizează instrumente de analiză și evaluare în domeniul sănătății publice, al promovării sănătății și al managementului sanitar; … k)evaluează programele de sănătate la nivelul populației și al furnizorilor de servicii de sănătate; … l)evaluează activitățile furnizorilor de servicii de sănătate și dezvoltă metode de alocare optimă a resurselor; … m)măsoară și evaluează calitatea serviciilor medicale, inclusiv investigarea satisfacției pacienților și a furnizorilor de servicii medicale; … n)stabilește criteriile de ordonare și ierarhizare a problemelor de sănătate și a celor din domeniul furnizării serviciilor de sănătate; … o)evaluează activitatea clinică a spitalelor, pe baza datelor privind pacienții externați, și sprijină spitalele pentru utilizarea acestor date în scopul creșterii eficienței și calității serviciilor furnizate; … p)analizează, validează și îmbunătățește sistemul de clasificare a pacienților pe grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic și al consumului de resurse; … q)analizează, validează și îmbunătățește valorile relative asociate grupelor de diagnostice; … r)analizează și evaluează activitățile furnizorilor de servicii de sănătate, pe baza datelor la nivel de pacient, procesează și analizează datele privind activitatea furnizorilor de servicii de sănătate pentru diverse programe, studii și cercetări; … s)dezvoltă criterii de performanță și de calitate pentru furnizorii de servicii de sănătate și colectează electronic date privind pacienții externați, clasifică pacienții externați pe grupe de diagnostice, monitorizează activitățile spitalelor, pe baza datelor clinice raportate, calculează costurile și valorile relative privind grupele de diagnostice, propune variante alternative privind tarifele pe grupe de diagnostice; … t)asigură servicii specifice, pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate; … u)încheie contracte, în calitate de furnizor de servicii de formare, cercetare științifică și altele, cu organisme naționale și internaționale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale; … v)Abrogată.(la 03-07-2008,
Litera v) din Articolul 6 , Capitolul II a fost abrogată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
… w)inițiază și încheie convenții de cooperare și colaborare în domeniul învățământului, cercetării științifice, promovării și altele cu instituții și organizații naționale și internaționale în domeniile sale de activitate; … x)asigură asistență tehnică de profil, în vederea experimentării și aplicării tehnicilor și studiilor elaborate, și execută lucrări de consultanță tehnică pentru instituțiile sau organizațiile de profil interesate, corespunzător domeniilor sale de activitate; … y)furnizează servicii din domeniile sale de activitate oricăror beneficiari interesați; … z)în domeniul asistenței medicale comunitare, SNSPMS, prin structura specializată Unitatea de management a asistenței medicale comunitare, are următoarele atribuții:(la 03-07-2008,
Litera z) din Articolul 6 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
… aa)asigură dezvoltarea profesională a specialiștilor angajați ai SNSPMS, pentru îmbunătățirea calității activităților, serviciilor și performanțelor; … bb)evaluează periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare, precum și a celorlalte activități desfășurate; … cc)urmărește și sprijină, din punct de vedere organizatoric și material, difuzarea și promovarea rezultatelor științifice proprii în circuitul științific național și internațional; … dd)asigură, conform prevederilor legale, protecția rezultatelor științifice brevetabile; … ee)urmărește asigurarea corelării acțiunilor de specializare și promovare a personalului propriu cu necesitățile dezvoltării programelor de cercetare ale SNSPMS; … ff)pregătește, negociază și contractează întreaga gamă de servicii furnizate; … gg)fundamentează cheltuielile de funcționare, negociază și stabilește taxe, tarife și prețuri pentru serviciile și produsele furnizate; … hh)inițiază și încheie acțiuni de cooperare tehnică cu firme sau instituții din țară sau din străinătate, pentru realizarea de instrumente de analiză și evaluare în domeniul sănătății publice și al managementului sanitar; … ii)coordonează și asigură, cu forțe proprii sau împreună cu terți, realizarea tuturor lucrărilor de întreținere și reparații ale echipamentelor din dotare, în vederea realizării activităților de învățământ, cercetare, asistență tehnică la parametrii de calitate corespunzători; … jj)stabilește și răspunde de aplicarea măsurilor pentru protecția produselor, a mediului înconjurător, precum și a măsurilor de protecție și securitate în muncă; … kk)urmărește și verifică modul de realizare a lucrărilor de investiții, în vederea respectării proiectelor de execuție, și asigură condițiile de punere în funcțiune a acestora; … ll)efectuează după caz, importul sau achiziția de echipamente, piese de schimb, materiale consumabile, tehnologii sau licențe necesare pentru realizarea obiectelor sale de activitate; … mm)asigură dezvoltarea aplicațiilor informatice în toate sectoarele de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul organizatoric și tehnico-economic, precum și pentru susținerea documentării învățământului și cercetării științifice; … nn)urmărește implementarea sistemului de protecție a informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzător cu domeniile sale de activitate; … oo)asigură funcționarea unui sistem de protecție a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; … pp)utilizează cu eficiență resursele umane și materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă; … qq)asigură respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuțiilor de serviciu și a prevederilor legale de către întregul personal; … rr)elaborează documentațiile necesare pentru obținerea unor credite și a altor surse de finanțare, potrivit prevederilor legale; … ss)realizează programarea și executarea activității economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuției acestora, întocmește bilanțul contabil și stabilește destinația veniturilor încasate conform prevederilor legale; … tt)organizează inventarierea patrimoniului propriu și valorifică, conform legii, rezultatele acestei activități; … uu)promovează și asigură dezvoltarea și funcționalitatea bazei de informare și documentare pentru salariații proprii și cursanți;(la 03-07-2008,
Litera uu) din Articolul 6 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
… vv)asigură dezvoltarea și funcționarea pe baze economice a propriei edituri. … +
Capitolul IIIPatrimoniul +
Articolul 7(1)Patrimoniul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate București s-a transferat la SNSPMS și s-a preluat pe bază de protocol de predare-preluare, pe baza datelor din bilanțul contabil întocmit la data de 31 decembrie 2005, actualizat potrivit prevederilor legale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prevederilor Legii nr. 95/2006 (titlul XVI).(2)Imobilul compus din construcțiile, anexele și terenul aferent, situate în municipiul București, Str. Vaselor nr. 31, sectorul 2, în care a funcționat Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate București, trec în administrarea SNSPMS.(3)Activul și pasivul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate București s-au preluat pe bază de protocol de predare-preluare de către SNSPMS, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prevederilor Legii nr. 95/2006 (titlul XVI).(4)SNSPMS preia toate drepturile și este ținută de toate obligațiile Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Sănătate București, potrivit reglementărilor legale și contractuale.(5)SNSPMS administrează bunuri proprietate publică și privată a statului, precum și alte bunuri dobândite în condițiile legii.(la 01-10-2007,
Alineatul (5) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(6)Bunurile proprietate publică aflate în administrarea SNSPMS, precum și cele dobândite din fonduri publice se evidențiază distinct în patrimoniul acesteia.(7)Rezultatele cercetărilor efectuate și finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, concretizate în bunuri de orice fel, inclusiv drepturi de proprietate intelectuală, sunt bunuri dobândite cu titlu de proprietate sau în administrare, după caz, de SNSPMS ori de Ministerul Sănătății Publice, dacă prin contracte nu se prevede altfel, și se înregistrează în evidența contabilă ca active corporale sau necorporale, după caz.(la 01-10-2007,
Alineatul (7) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(8)În exercitarea drepturilor sale SNSPMS deține și folosește bunurile aflate în patrimoniul său și, după caz, dispune de acestea, în condițiile legii, în scopul realizării obiectelor sale de activitate, și beneficiază de rezultatele utilizării acestora.(9)Patrimoniul SNSPMS poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.(10)Ministerul Sănătății Publice, Ministerul Educației și Cercetării, împreună cu ministerele de profil, vor dispune măsurile corespunzătoare pentru asigurarea sediilor și a bazei materiale necesare SNSPMS. +
Capitolul IVStructura organizatorică și funcțională +
Articolul 8SNSPMS are în structura sa următoarele structuri funcționale principale:a)Centrul de formare postuniversitară în domeniul sănătății publice, administrației și managementului serviciilor de sănătate; … b)Centrul de management al serviciilor de sănătate; … c)Centrul de cercetare și evaluare a serviciilor de sănătate; … d)Centrul Național de Promovare a Sănătății; … e)Abrogată.(la 03-07-2008,
Litera e) din Articolul 8 , Capitolul IV a fost abrogată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
… f)Departamentul de sănătate publică și management al serviciilor de sănătate pentru persoane cu studii medii și postliceale din domeniul sănătății publice și private. … +
Articolul 9Pentru realizarea obiectelor lor de activitate, structurile funcționale au următoarele atribuții principale:a)Centrul de formare postuniversitară în domeniul sănătății publice, administrației și managementului serviciilor de sănătate:1.asigură orientarea activităților de formare și perfecționare și acordă, după caz, asistență tehnică în funcție de:– nevoile sănătății publice, perspectiva promovării sănătății, rezultatele studiilor proprii și programele elaborate de Ministerul Sănătății Publice și Casa Națională de Asigurări de Sănătate, precum și de nevoile de formare ale altor instituții; … – programele naționale de cercetare ale Ministerului Educației și Cercetării, Academiei Române și Academiei de Științe Medicale; … – nevoile de dezvoltare ale SNSPMS și de aliniere la nivelul științific mondial; … – necesitățile de integrare în sistemul de formare/perfecționare și de cercetare al Uniunii Europene; … … 2.desfășoară activități de formare/perfecționare și învățământ, conform obiectelor sale de activitate, desfășurând, după caz, și următoarele activități:– organizarea de manifestări științifice naționale sau internaționale în domeniul sănătății publice, promovării sănătății și managementului sanitar; … – organizarea unui sistem de documentare profesională și științifică, inclusiv accesul la servicii internaționale specializate de documentare-informare științifică; … … 3.evaluează nevoile de formare și perfecționare în domeniul sănătății publice, promovării sănătății și al managementului sanitar și elaborează oferta educațională; … 4.elaborează și implementează un sistem de asigurare a calității programelor de formare/perfecționare și a activității pedagogice și de evaluare a participanților la formele de pregătire; … 5.elaborează curricula/programa de învățământ, potrivit specificului domeniului de pregătire și duratei programului de formare/perfecționare; … 6.inițiază și elaborează convenții de cooperare și colaborare în domeniul învățământului cu instituții și organizații naționale și internaționale în domeniile sale de activitate; … 7.asigură furnizarea de servicii, din domeniile sale de activitate, oricăror beneficiari interesați și inițiază procesele de afiliere la instituții și organizații sau asociații internaționale de profil; … 8.asigură dezvoltarea aplicațiilor informatice în sectorul propriu de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul specific de activitate, precum și pentru susținerea documentării activității de formare; … 9.urmărește implementarea sistemului de protecție a informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzător cu domeniile sale de activitate; … 10.utilizează cu eficiență resursele umane și materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă; … … b)Centrul de management al serviciilor de sănătate:1.inițiază și elaborează convenții de cooperare și colaborare cu instituții și organizații naționale și internaționale în domeniile sale de activitate; … 2.asigură asistență tehnică de profil, în vederea experimentării și aplicării tehnicilor și studiilor elaborate, și execută lucrări de consultanță tehnică pentru instituțiile sau organizațiile de profil interesate, corespunzător domeniilor sale de activitate; … 3.asigură furnizarea de servicii, din domeniile sale de activitate, oricăror beneficiari interesați; … 4.evaluează periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare, precum și a celorlalte activități desfășurate; … 5.asigură, conform prevederilor legale, protecția rezultatelor științifice brevetabile; … 6.asigură dezvoltarea aplicațiilor informatice în vederea susținerii realizării unei documentări eficiente și operative necesare în domeniul său de activitate; … 7.urmărește implementarea sistemului de protecție a informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzător cu domeniile sale de activitate; … 8.utilizează cu eficiență resursele umane și materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă; … 9.inițiază și participă la încheierea convențiilor de cooperare și colaborare, în domeniile proprii de activitate, cu instituții și organizații naționale și internaționale; … 10.asigură încheierea de contracte, în calitate de furnizor de cercetare științifică și altele, cu organisme naționale și internaționale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale; … … c)Centrul de cercetare și evaluare a serviciilor de sănătate:1.desfășoară activități de cercetare-dezvoltare și acordare a asistenței tehnice necesare în domeniul sănătății publice și private și al managementului serviciilor de sănătate, urmărind, după caz, și realizarea următoarelor activități:– evaluarea activității furnizorilor de servicii de sănătate și dezvoltarea unor metode de alocare optimă a resurselor; … – efectuarea unor studii descriptive de analiză a evoluției temporale și a distribuției indicatorilor stării de sănătate și de evaluare a serviciilor de sănătate; … – evaluarea programelor de sănătate la nivelul populației și al furnizorilor de servicii de sănătate; … – realizarea de instrumente de analiză și evaluare în managementul sanitar; … – evaluarea calității serviciilor medicale, inclusiv investigarea satisfacției pacienților și a furnizorilor de servicii medicale; … – stabilirea criteriilor de ordonare și ierarhizare a problemelor de sănătate și a celor din domeniul furnizării serviciilor de sănătate; … – evaluarea activității clinice a spitalelor, pe baza datelor privind pacienții externați, și sprijinirea spitalelor pentru utilizarea acestor date în scopul creșterii eficienței și calității serviciilor furnizate; … – analizarea, validarea și îmbunătățirea sistemului de clasificare a pacienților pe grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic și al consumului de resurse; … – procesarea și analizarea datelor privind activitatea furnizorilor de servicii de sănătate, pentru diverse programe, studii și cercetări; … – dezvoltarea criteriilor de performanță și de calitate pentru furnizorii de servicii de sănătate; … – colectarea electronică a datelor privind pacienții externați, validarea și clasificarea pacienților externați pe grupe de diagnostice, monitorizarea activității spitalelor pe baza datelor clinice raportate; … – calcularea de costuri și valori relative privind grupele de diagnostice; … – propunerea de variante alternative privind metodologia de calculare a tarifelor pe caz ponderat pentru spitale; … – propuneri de ajustare a finanțării bazate pe caz pentru spitale; … – asigurarea de servicii specifice pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate; … … 2.asigură asistență tehnică de profil, în vederea experimentării și aplicării tehnicilor și studiilor elaborate, execută lucrări de consultanță tehnică pentru instituțiile sau organizațiile de profil interesate și asigură formarea prin cursuri a specialiștilor din unitățile sanitare, corespunzător domeniilor sale de activitate; … 3.asigură furnizarea de servicii din domeniile sale de activitate oricăror beneficiari interesați; … 4.evaluează periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare, precum și a celorlalte activități desfășurate; … 5.urmărește și sprijină, din punct de vedere organizatoric și material, difuzarea și promovarea rezultatelor științifice proprii în circuitul științific național și internațional; … 6.inițiază și încheie acțiuni de cooperare tehnică cu firme sau instituții din țară sau din străinătate, pentru realizarea de instrumente de analiză și evaluare în domeniul sănătății publice și al managementului sanitar; … 7.asigură dezvoltarea aplicațiilor informatice în sectorul propriu de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul organizatoric și tehnico-economic, precum și pentru susținerea documentării învățământului și cercetării științifice; … 8.urmărește implementarea sistemului de protecție a informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzător cu domeniile sale de activitate; … 9.utilizează cu eficiență resursele umane și materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă; … 10.inițiază și participă la încheierea convențiilor de cooperare și colaborare în domeniile proprii de activitate cu instituții și organizații naționale și internaționale; … … d)Centrul Național de Promovare a Sănătății:1.inițiază și elaborează convenții de cooperare și colaborare cu instituții și organizații naționale și internaționale în domeniile sale de activitate, participă la realizarea de parteneriate și mediază relații între parteneri; … 2.contribuie la dezvoltarea sistemului de politici de promovare a sănătății și educație pentru sănătate, cu precădere referitoare la rețeaua națională de promovare a sănătății și asistență comunitară; … 3.stabilește prioritățile pentru implementarea programelor, inclusiv campanii IEC, și a activităților în domeniul său de activitate; … 4.desfășoară activități de cercetare fundamentală și aplicată (evaluare) pentru a furniza evidențe în scopul fundamentării programelor, inclusiv campanii IEC, a politicilor de dezvoltare și strategie în domeniul promovării sănătății, inclusiv educație pentru sănătate; … 5.avizează elaborarea, implementarea și managementul programelor de promovare a sănătății, inclusiv educație pentru sănătate și campanii IEC, pentru a transpune în practică programele și strategia Ministerului Sănătății Publice, în special prin rețeaua națională de promovare a sănătății și asistență medicală comunitară; … 6.elaborează ghiduri de practică, criterii de eficiență și principii etice, precum și alte materiale metodologice utile în desfășurarea activității profesionale în domeniul specific; … 7.monitorizează și supraveghează programe, inclusiv campanii IEC și activități de promovare a sănătății, educație pentru sănătate, în special cele derulate prin rețeaua națională de promovare a sănătății desfășurate la nivel național și local; … 8.dezvoltă capacitatea și competența profesională a persoanelor cu atribuții în promovarea sănătății, inclusiv educație pentru sănătate, din orice domeniu de activitate, prin educație și formare profesională; … 9.elaborează programe care orientează și sprijină activitățile de promovare, protejare și menținere a sănătății populației; derulează programe, inclusiv campanii IEC, și activități de interes național și experimental în domeniul specific de activitate; … 10.oferă consultanță și asistență tehnică instituțiilor și organizațiilor guvernamentale și neguvernamentale care desfășoară activități și programe de promovare a sănătății, inclusiv educație pentru sănătate și campanii IEC; … 11.inițiază și organizează activitățile comitetelor de consultanță, seminarii, întâlniri de lucru, conferințe în domeniile sale de activitate; … 12.dezvoltă și actualizează baze de informații, baze de date și diseminează informații și rezultatele cercetărilor din studii și publicații naționale și internaționale; … 13.evaluează periodic stadiul de realizare a programelor de promovare a sănătății, precum și a celorlalte activități desfășurate; … 14.asigură dezvoltarea aplicațiilor informatice în sectorul propriu de activitate; … 15.urmărește implementarea sistemului de protecție a informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzător cu domeniile sale de activitate; … 16.utilizează cu eficiență resursele umane și materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă; … … e)Abrogată.(la 03-07-2008,
Litera e) din Articolul 9 , Capitolul IV a fost abrogată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
… f)Departamentul de sănătate publică și management al serviciilor de sănătate pentru persoane cu studii medii și postliceale din domeniul sănătății publice și private:1.asigură orientarea activităților de formare și acordă, după caz, asistență tehnică în funcție de:– nevoile sănătății publice, reieșite din studii proprii și din programele elaborate de Ministerul Sănătății Publice; … – programele naționale de cercetare ale Ministerului Educației și Cercetării, Academiei Române și Academiei de Științe Medicale; … – nevoile de dezvoltare ale SNSPMS și de aliniere la nivelul științific mondial; … – necesitățile de integrare în sistemul de formare și de cercetare al Uniunii Europene; … … 2.desfășoară activități de formare și învățământ, conform obiectelor sale de activitate; … 3.evaluează nevoile de formare și perfecționare în domeniul sănătății publice și al managementului sanitar și elaborează oferta educațională pentru persoanele cu studii medii și postliceale din domeniul sănătății publice și private; … 4.implementează un sistem de asigurare a calității programelor de formare; … 5.furnizează servicii din domeniile sale de activitate oricăror beneficiari interesați; … 6.asigură dezvoltarea aplicațiilor informatice în sectorul propriu de activitate; … 7.urmărește implementarea sistemului de protecție a informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, corespunzător cu domeniile sale de activitate; … 8.utilizează cu eficiență resursele umane și materiale în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru fiecare etapă. … … +
Capitolul VOrganele de conducere ale SNSPMS +
Articolul 10(1)Conducerea SNSPMS este asigurată de Consiliul de administrație, care are în componență 7 membri: 2 reprezentanți ai Ministerului Sănătății Publice, 2 reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării, 2 reprezentanți ai Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și directorul general.(2)Membrii Consiliului de administrație sunt numiți prin ordin comun al ministrului sănătății publice, ministrului educației și cercetării și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, pentru un mandat de 3 ani.(3)Mandatul membrilor Consiliului de administrație încetează la data expirării termenului de 3 ani, prin revocarea unuia sau ambilor reprezentanți, la propunerea uneia dintre persoanele prevăzute la alin. (2), prin demisie sau deces. În oricare dintre aceste situații se va promova un ordin comun de modificare a componenței nominale a Consiliului de administrație, în condițiile prevăzute la art. 684 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (titlul XVI), cu modificările ulterioare.(la 01-10-2007,
Alineatul (3) din Articolul 10 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 6, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(4)Situațiile care necesită completarea numărului membrilor Consiliului de administrație vor fi soluționate în termen de maximum 30 de zile de la data constatării acestora.(5)Pentru activitatea desfășurată, membrii Consiliului de administrație au dreptul la o indemnizație lunară, stabilită de Consiliul de administrație, în limita a 20% din salariul de bază al directorului general al SNSPMS.(6)Președintele Consiliului de administrație este ales prin vot secret, de către membrii Consiliului de administrație, în prima ședință legal constituită.(7)Membrii Consiliului de administrație sunt cetățeni români și își păstrează calitatea de angajat la instituția de la care provin și toate drepturile și obligațiile ce derivă din această calitate.(8)Membrii Consiliului de administrație nu pot deține funcția de membru al consiliului de administrație în cadrul oricăror persoane juridice, instituții sau unități care au activități sau interese concurente cu cele ale SNSPMS ori cu care SNSPMS are relații contractuale.(la 01-10-2007,
Alineatul (8) din Articolul 10 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 6, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(9)Sunt incompatibili cu calitatea de membru al Consiliului de administrație cei care au suferit condamnări penale, precum și cei care personal, direct sau prin interpuși ori soțul sau soția, copiii, rudele ori afinii de până la gradul al doilea inclusiv au calitatea de asociat, acționar, administrator, director sau dețin altă funcție de conducere la societăți comerciale cu capital privat cu același profil ca SNSPMS sau cu care SNSPMS se află în relații contractuale.(la 01-10-2007,
Alineatul (9) din Articolul 10 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 6, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(10)Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcționare parte componentă a Statutului SNSPMS.(11)Consiliul de administrație hotărăște în problemele privind activitatea SNSPMS, cu excepția celor care, potrivit legii, sunt în competența altor organe.(12)Membrii Consiliului de administrație sunt răspunzători, în condițiile legii, pentru îndeplinirea atribuțiilor ce le revin.(13)În primul trimestru al fiecărui an, Consiliul de administrație redactează un raport privind activitatea desfășurată în anul precedent și programul propus pe anul curent, care vor fi prezentate pentru informare ministrului sănătății publice, ministrului educației și cercetării și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. +
Articolul 11(1)Conducerea executivă a SNSPMS este asistată de Comitetul director.(2)Comitetul director este coordonat de directorul general al SNSPMS, iar din componența sa mai fac parte directorii structurilor din cadrul SNSPMS.(la 03-07-2008,
Alineatul (2) din Articolul 11 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.132 din 11 iunie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 03 iulie 2008
)
(3)Atribuțiile, responsabilitățile și competențele Comitetului director sunt stabilite prin Statutul SNSPMS. +
Articolul 12(1)Activitățile de învățământ și cercetare-dezvoltare desfășurate în cadrul SNSPMS vor fi coordonate de Consiliul științific și pedagogic.(2)Președintele Consiliului științific și pedagogic este unul dintre reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării din Consiliul de administrație al SNSPMS.(3)Atribuțiile și sarcinile, numărul membrilor, condițiile necesare pentru a face parte din Consiliul științific și pedagogic, componența nominală a acestuia, precum și modul de organizare și funcționare vor fi stabilite prin Statutul Consiliului științific și pedagogic, care va fi aprobat de Consiliul de administrație al SNSPMS, în termen de 30 de zile de la constituirea acestuia. +
Articolul 13(1)Conducerea executivă a SNSPMS este asigurată de directorul general, care are calitatea de ordonator de credite.(2)Directorul general este numit prin ordin comun al ministrului sănătății publice, ministrului educației și cercetării și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, pentru o perioadă de 3 ani, în urma promovării concursului organizat de Consiliul de administrație al SNSPMS. Până la organizarea concursului, pentru asigurarea continuității activităților de conducere curentă ale SNSPMS, directorul general este numit prin ordin comun al ministrului sănătății publice, ministrului educației și cercetării și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.(3)Atribuțiile directorului general sunt stabilite prin Statutul SNSPMS.(4)Persoana care participă la concursul pentru ocuparea funcției de director general al SNSPMS trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a)condiții generale:– să aibă cetățenie română și domiciliul în România; … – să aibă capacitatea deplină de exercițiu; … – să fie aptă din punct de vedere medical; … – să fie absolventă a facultății de medicină; … – să dețină titlul de doctor în medicină; … – să fie absolventă a unor cursuri organizate în domeniul managementului sanitar; … – să prezinte referințe profesionale relevante pentru domeniul de activitate; … … b)condiții specifice:– să aibă vechime de minimum 8 ani în funcții de conducere în sistemul sanitar; … – să aibă vechime de minimum 8 ani în învățământul superior; … – să fie autor de lucrări practice – ca prim sau unic autor ori de monografii/cursuri – ca autor sau coautor; … – să cunoască legislația specifică domeniilor de activitate ale SNSPMS; … – să aibă participări la conferințe naționale și internaționale în domeniul sănătății; … … c)alte condiții:– să nu aibă antecedente penale; … – să nu fi fost sancționată pentru încălcarea dispozițiilor legale în materie fiscală; … – să nu dețină părți sociale sau acțiuni, atât persoana respectivă, cât și rudele, soția și afinii acesteia până la gradul al doilea inclusiv, la o societate comercială cu care SNSPMS este în relații contractuale. … … (la 01-10-2007,
Alineatul (4) din Articolul 13 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 7, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(5)Publicarea și afișarea anunțului, stabilirea comisiei de concurs și a secretariatului acesteia, organizarea și desfășurarea concursului pentru funcția de director general al SNSPMS sunt de competența Consiliului de administrație. +
Capitolul VIBugetul de venituri și cheltuieli și administrarea acestuia. Relații financiare și contractuale +
Articolul 14(1)SNSPMS întocmește anual bugetul de venituri și cheltuieli și situațiile financiare trimestriale și anuale, potrivit normelor legale în vigoare.(la 01-10-2007,
Alineatul (1) din Articolul 14 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 8, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(2)Bilanțul contabil anual se avizează de Consiliul de administrație al SNSPMS, se supune spre aprobare Ministerului Sănătății Publice, se transmite Ministerului Finanțelor Publice și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. +
Articolul 15(1)Veniturile și cheltuielile SNSPMS se stabilesc prin bugetul de venituri și cheltuieli pentru fiecare exercițiu financiar, asigurându-se corelarea cu contractele încheiate pentru perioada programată.(2)Bugetul de venituri și cheltuieli se aprobă de Ministerul Sănătății Publice. +
Articolul 16(1)Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plății salariilor, prevăzut în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, potrivit legii.(2)Salariul de bază al directorului general se stabilește prin ordin al ministrului sănătății publice, având în vedere propunerile formulate de Consiliul de administrație al SNSPMS. +
Articolul 17(1)SNSPMS hotărăște cu privire la investițiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului său de activitate, finanțarea efectuându-se din venituri proprii și din credite bancare, cu avizul Ministerului Sănătății Publice, în condițiile legii.(la 01-10-2007,
Alineatul (1) din Articolul 17 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 9, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(2)Execuția investițiilor prevăzute se realizează potrivit legislației privind achizițiile publice.(3)Contractele de credite mai mari de 50.000 lei, în vederea realizării de investiții de natura celor prevăzute la alin. (1), se încheie cu aprobarea Ministerului Sănătății Publice. +
Articolul 18SNSPMS își va organiza auditul intern și controlul financiar preventiv propriu în baza prevederilor legale în vigoare. +
Articolul 19Finanțarea SNSPMS se realizează din venituri proprii, precum și din donații, sponsorizări și din alte surse, potrivit prevederilor legale. +
Articolul 20(1)Veniturile proprii se realizează pe baza contractelor încheiate cu persoane juridice sau fizice, după caz, din tarife aferente produselor și serviciilor furnizate, din alte surse de venituri, în condițiile legii.(la 01-10-2007,
Alineatul (1) din Articolul 20 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 10, Litera A, Articolul I din ORDINUL nr. 1.294 din 19 iulie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 01 octombrie 2007
)
(2)Potrivit prevederilor legale în vigoare, SNSPMS este autorizată să contracteze, în sistem direct, cu Ministerul Sănătății Publice activitățile aferente programelor naționale de sănătate finanțate de la bugetul acestui minister, precum și activități de monitorizare și evaluare a serviciilor de sănătate pe bază de contracte, încheiate în sistem direct, cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, care vor fi decontate din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.(3)Activitățile de contractare prevăzute la alin. (2) se realizează prin negociere directă. +
Capitolul VIIDispoziții finale +
Articolul 21Litigiile SNSPMS cu persoane fizice sau juridice, care nu au fost soluționate pe cale amiabilă, sunt supuse spre soluționare instanțelor judecătorești de drept comun, potrivit legii. +
Articolul 22(1)Prezentul regulament se completează, după caz, cu dispozițiile legale aplicabile instituțiilor de învățământ și cercetare-dezvoltare.(2)Modificările și, după caz, completările prezentului regulament se pot face, la propunerea Consiliului de administrație al SNSPMS, prin ordin comun al ministrului sănătății publice, ministrului educației și cercetării și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.––-