privind ajutorul de stat pentru ocuparea forţei de muncă, elaborat în temeiul Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat
În temeiul dispoziţiilor art. 28 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi ale art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.IntroducereElaborarea unui cadru juridic care reglementează materia ajutorului de stat reprezintă continuarea armonizării legislaţiei româneşti cu legislaţia europeană, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeană.Scopul notificării şi autorizării ajutoarelor de stat acordate de autorităţile publice sau de organismele care administrează fonduri publice este de a urmări măsura în care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurential normal, într-o economie de piaţa în care preţurile produselor şi tarifele serviciilor sunt determinate de cerere şi oferta.Domeniul de aplicare +
Articolul 1(1) Prezentul regulament se aplică schemelor care constituie ajutorul de stat ce se acordă pentru crearea de locuri de muncă, pentru încadrarea în munca a persoanelor defavorizate sau a persoanelor cu handicap, precum şi pentru acoperirea costurilor suplimentare pentru încadrarea în munca a persoanelor cu handicap. … (2) Prezentul regulament se aplică ajutorului de stat pentru ocuparea forţei de muncă, acordat în toate sectoarele economiei, inclusiv ajutorului de stat ce poate fi acordat agenţilor economici care desfăşoară activităţi legate de producerea, prelucrarea sau comercializarea produselor agricole menţionate în anexa nr. 1 la Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, adoptat prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 92/2002 privind punerea în aplicare a regulamentelor Consiliului Concurentei, elaborate în baza Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat. … (3) Prezentul regulament nu se aplică: … a) în cazul ajutorului de stat acordat în industria carbunelui sau a construcţiilor de nave; … b) în cazul ajutorului de stat pentru crearea de locuri de muncă, în sensul art. 4, acordat în domeniul transporturilor; acest ajutor de stat va fi notificat Consiliului Concurentei conform art. 6 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu completările ulterioare; … c) în cazul ajutorului de stat acordat activităţilor legate de export, şi anume al ajutorului legat direct de cantităţile exportate, de stabilirea şi exploatarea unei reţele de distribuţie sau al ajutorului care se referă la alte cheltuieli curente legate de activitatea de export; … d) în cazul ajutorului de stat care favorizează produsele interne în raport cu produsele importate. … Definiţii +
Articolul 2(1) La alin. (2)-(10) este precizată semnificatia termenilor utilizaţi în prezentul regulament. … (2) Intensitatea bruta a ajutorului reprezintă valoarea ajutorului de stat exprimată ca procent din costurile eligibile. Toate sumele utilizate vor fi luate în considerare înainte de deducerea oricăror impozite directe. Dacă ajutorul se acordă sub alta forma decât cea a unor fonduri nerambursabile, valoarea ajutorului va fi echivalentul subventiei nete (ESN). Ajutorul ce se acordă în transe va fi actualizat la valoarea sa din momentul acordării. Rata dobânzii utilizata pentru operaţiuni de actualizare şi pentru calcularea valorii ajutorului în cazul unui credit preferenţial va fi rata de referinţa din momentul acordării ajutorului. … (3) Intensitatea neta a ajutorului reprezintă suma actualizată neta rămasă după ce s-au scăzut taxele, acestea fiind exprimate ca procent din costurile eligibile. … (4) Numărul de salariaţi reprezintă numărul anual de unităţi de muncă (NAUM), alcătuit din numărul de persoane angajate cu norma întreaga în cursul unui an şi din numărul de persoane care au fost angajate în regim parţial sau sezonier, fiind exprimate ca fractie din NAUM. … (5) Persoana marginalizata social sau ameninţată cu riscul excluderii profesionale ori persoana dificil de mediat, denumita în continuare persoana defavorizată, reprezintă orice persoană care aparţine unei categorii ce se confrunta cu dificultăţi de intrare pe piaţa muncii, şi anume orice persoană care îndeplineşte cel puţin unul dintre următoarele criterii: … a) nu a împlinit vârsta de 25 de ani sau a terminat de maximum 2 ani studiile secundare ori universitare şi nu a fost încă angajata într-o activitate remunerată în mod regulat; … b) orice persoană care emigreaza în România sau care se stabileşte în România cu scopul de a-şi găsi un loc de muncă; … c) orice persoană care aparţine unei minorităţi etnice şi care doreşte să îşi dezvolte cunoştinţe lingvistice, formarea profesională sau experienta profesională pentru a-şi creşte sansele de a obţine un loc de muncă stabil; … d) orice persoană care doreşte să între sau sa reintre pe piaţa muncii şi care nu a lucrat sau nu a frecventat nici o formă de învăţământ pe o perioadă de cel puţin 2 ani, în special orice persoană care a încetat lucrul din cauza dificultăţilor intampinate în legătură cu concilierea activităţii profesionale cu viaţa de familie; … e) orice persoană care are statut de unic intretinator al unuia sau mai multor copii; … f) orice persoană care nu a frecventat o formă de învăţământ secundar ori echivalentul acestuia şi care nu are un loc de muncă sau care este pe punctul de a-şi pierde locul de muncă; … g) orice persoană în vârsta de peste 50 de ani, care nu are un loc de muncă sau care este pe punctul de a-şi pierde locul de muncă; … h) orice persoană care nu a fost angajata de o perioadă îndelungată, adică orice persoană care nu a avut un loc de muncă timp de 12 luni din ultimele 16 luni sau de 6 luni din ultimele 8 luni, în cazul persoanelor sub 25 de ani; … i) orice persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute de legea română pentru a se considera ca a fost sau ca este dependenta de substanţe narcotice; … j) orice persoană care nu a obţinut un loc de muncă permanent de la începerea executării unei pedepse privative de libertate sau a altei măsuri penale; … k) orice femeie dintr-o regiune de dezvoltare unde rata medie a somajului a depăşit 100% din media comunităţii pe o perioadă de cel puţin 2 ani calendaristici sau unde rata somajului în rândul femeilor a depăşit 150% din rata somajului în rândul bărbaţilor, în regiunea respectiva, pe o perioadă de cel puţin 2 ani din ultimii 3 ani calendaristici. … (6) Persoana cu handicap înseamnă orice persoană în sensul Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobată cu modificări prin Legea nr. 519/2002, cu modificările ulterioare. … (7) Angajare protejata înseamnă angajare într-o unitate operationala în care cel puţin 50% din numărul angajaţilor sunt persoane cu handicap, care nu sunt apte sa munceasca pe piaţa libera a muncii. … (8) Costurile salariale conţin următoarele componente care sunt în sarcina beneficiarului ajutorului de stat ca urmare a noilor angajari realizate: … a) salariul brut înainte de aplicarea impozitelor; … b) contribuţiile obligatorii la asigurările sociale. … (9) Un loc de muncă este legat de realizarea unui proiect de investiţii, dacă se referă la activitatea la care se raportează investiţia şi dacă este creat în decursul a 3 ani de la finalizarea investiţiei. În timpul acestei perioade locurile de muncă create ca urmare a creşterii ratei de utilizare a capacităţii create de investiţie sunt, de asemenea, legate de investiţie. … (10) Investiţia în imobilizari corporale reprezintă investiţia în mijloace fixe care au legătură cu crearea unei noi unităţi operationale, extinderea uneia existente sau angajarea într-o activitate care presupune schimbări fundamentale ale produsului ori procesului de producţie al unei unităţi operationale existente (în special prin rationalizare, diversificare sau modernizare). O investiţie în mijloace fixe, facuta prin preluarea unei unităţi operationale care a fost închisă sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, poate fi considerată ca fiind o investiţie corporală. … (11) Investiţia în imobilizari necorporale reprezintă investiţia în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor decurgând din brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate. … Condiţii pentru exceptarea de la notificarea măsurilor de ajutor de stat privind ocuparea forţei de muncă +
Articolul 3(1) Fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 9, schemele de ajutor de stat care îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de prezentul regulament sunt considerate compatibile cu un mediu concurential normal şi sunt exceptate de la obligaţia notificării prealabile prevăzute de art. 6 alin. (1) din Legea nr. 143/1999, cu completările ulterioare, dacă: … a) prevăd ca orice alocare specifică, care poate fi acordată ca parte a unei astfel de scheme, îndeplineşte toate condiţiile prezentului regulament; … b) schema conţine o referire expresă la prezentul regulament, cu specificarea titlului şi a datei publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. … (2) Alocarile specifice acordate ca parte a schemei prevăzute la alin. (1) sunt considerate compatibile cu un mediu concurential normal şi sunt exceptate de la obligaţia notificării prealabile prevăzute de art. 6 alin. (1) din Legea nr. 143/1999, cu completările ulterioare, dacă îndeplinesc toate condiţiile stabilite prin prezentul regulament. … Crearea de locuri de muncă +
Articolul 4(1) Schemele de ajutor de stat pentru crearea de locuri de muncă şi orice alt ajutor care poate fi acordat în cadrul acestor scheme trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la alin. (2), (3) şi (4). … (2) Intensitatea neta a ajutorului de stat nu va depăşi plafonul ajutorului de stat regional pentru investiţii. Pentru întreprinderile mici şi mijlocii acest plafon poate fi mărit cu 15% brut, cu condiţia ca intensitatea totală neta a ajutorului de stat sa nu depăşească 75%. … (3) Plafonul maxim al ajutorului de stat regional se va aplica doar dacă contribuţia beneficiarului la finanţare este de minimum 25% şi dacă locurile de muncă sunt menţinute în cadrul regiunii. … (4) Plafonul maxim se aplică şi ajutorului de stat pentru ocuparea forţei de muncă în scopul producerii, prelucrării sau comercializării produselor agricole menţionate în anexa nr. 1 la Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii. … (5) Plafoanele stabilite la alin. (2)-(4) sunt aplicabile în cazul unei intensitati a ajutorului de stat, calculată ca procentaj din costurile salariale aferente locurilor de muncă create pe o perioadă de 2 ani, în următoarele condiţii: … a) locurile de muncă create trebuie să reprezinte o creştere neta a numărului de angajaţi atât în unitatea operationala, cat şi în întreprinderea în cauza, prin raportare la media ultimelor 12 luni; … b) locurile de muncă create sunt menţinute pe o perioadă de cel puţin 3 ani sau de 2 ani, în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii; … c) noii angajaţi care beneficiază de aceste locuri de muncă trebuie să nu fi avut niciodată un loc de muncă, să-şi fi pierdut sau să fie pe cale de a-şi pierde locul de muncă. … (6) În cazul ajutorului de stat pentru crearea de locuri de muncă, acordat ca parte a unei scheme exceptate de la notificare în condiţiile prezentului regulament, se poate acorda suplimentar şi un ajutor pentru angajarea de persoane defavorizate sau de persoane cu handicap, conform art. 5 sau 6, după caz. … Angajarea persoanelor defavorizate şi a persoanelor cu handicap +
Articolul 5(1) Schemele de ajutor de stat pentru angajarea, de către un agent economic, de persoane cu handicap, persoane defavorizate şi orice alocari specifice care pot fi acordate ca parte a unor astfel de scheme vor trebui sa îndeplinească condiţiile prevăzute la alin. (2) şi (3). … (2) Intensitatea bruta a ajutorului de stat în legătură cu angajarea persoanelor cu handicap sau a persoanelor defavorizate, calculată ca procentaj din costurile salariale pe o perioadă de un an de la angajare, nu va depăşi 50% în cazul persoanelor defavorizate sau 60% în cazul persoanelor cu handicap. … (3) Următoarele condiţii se aplică cumulativ: … a) când angajarea nu reprezintă o creştere neta a numărului de salariaţi ai unităţii operationale în cauza, postul sau posturile trebuie să fi devenit vacante în urma unor plecari voluntare, a pensionării pentru limita de vârsta, a reducerii voluntare a timpului de lucru sau a unor concedieri legale pentru motive imputabile angajatului, dar nu ca urmare a reducerii numărului de posturi; … b) angajatul sau angajaţii trebuie să poată beneficia de un loc de muncă continuu pe o perioadă de minimum 12 luni, cu excepţia cazurilor de concedieri legale pentru motive imputabile angajatului. … Costurile suplimentare pentru angajarea persoanelor cu handicap +
Articolul 6(1) Schemele de ajutoare de stat pentru angajarea persoanelor cu handicap şi orice alocari specifice care pot fi acordate ca parte a acestor scheme vor trebui sa îndeplinească condiţiile prevăzute la alin. (2) şi (3). … (2) Ajutorul de stat nu va putea depăşi nivelul necesar pentru a compensa o productivitate scăzută, rezultat al unui handicap al angajatului sau angajaţilor, precum şi oricare dintre următoarele costuri, care sunt suplimentare celor pe care beneficiarul ajutorului de stat le-ar fi suportat dacă ar fi angajat persoane fără handicap pe parcursul unei perioade pentru care persoana sau persoanele cu handicap au fost angajate efectiv: … a) costuri cu adaptarea locului de muncă; … b) costuri cu angajarea personalului însărcinat exclusiv cu asistenţa persoanei sau persoanelor cu handicap; … c) costuri cu adaptarea echipamentelor existente sau cu achiziţionarea unora noi, care să poată fi utilizate de către angajaţii cu handicap. … (3) Atunci când beneficiarul ajutorului de stat asigura "angajare protejata", acesta poate primi ajutor suplimentar care poate acoperi, fără să depăşească, costurile de construcţie, instalare, extindere a locatiei respective şi orice cost de administrare şi transport care sunt determinate de angajarea persoanelor cu handicap. … (4) Schemele exceptate de la notificare de prezentul articol vor conţine prevederi conform cărora ajutorul de stat este acordat cu condiţia ca beneficiarul sa păstreze dosarele/înregistrările care să permită verificarea faptului ca ajutorul ce i s-a acordat îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezentul articol şi de art. 8 alin. (4). … Necesitatea acordării ajutorului de stat +
Articolul 7(1) Prezentul regulament nu exceptează de la notificare ajutoarele de stat prevăzute la art. 4, decât dacă una dintre următoarele condiţii este îndeplinită înainte de crearea locurilor de muncă în cauza: … a) orice cerere de acordare a unui ajutor de stat a fost propusă furnizorului de către beneficiar; … b) exista prevederi legale care stabilesc dreptul la un ajutor de stat în conformitate cu criterii obiective şi fără alt exerciţiu discretionar. … (2) În cazurile în care: … a) crearea de locuri de muncă este legată de executarea unui proiect de investiţie în imobilizari corporale sau necorporale; şi/sau … b) locurile de muncă sunt create într-un termen de 3 ani începând de la finalizarea investiţiei, … ajutoarele de stat nu beneficiază de exceptarea de la notificare prevăzută la art. 4 decât cu condiţia ca cererea menţionată la alin. (1) lit. a) sau adoptarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b) sa fi intervenit înainte de începerea executării proiectului de investiţie.Cumulul +
Articolul 8(1) Plafoanele ajutorului de stat, stabilite la art. 4, 5 şi 6, se vor aplica indiferent dacă ajutorul de stat pentru crearea de locuri de muncă sau pentru angajare este finanţat total ori parţial de Uniunea Europeană. … (2) Orice ajutor de stat exceptat de la notificare conform art. 3 nu se va cumula cu nici un alt ajutor de stat sau cu alte finanţări ale Uniunii Europene, în legătură cu aceleaşi costuri salariale, dacă prin acest cumul va rezultă o intensitate a ajutorului mai mare decât cea stabilită de prezentul regulament. … (3) Orice ajutor de stat exceptat de la notificare conform art. 3 nu se va cumula: … a) cu nici un alt ajutor de stat sau cu alte fonduri comunitare, în legătură cu costurile oricărei investiţii cu care locul de muncă creat are legătură şi care nu a fost finalizată la momentul creării locului de muncă ori care nu a fost finalizată cu 3 ani înainte ca locul de muncă să fie creat; … b) cu nici un alt ajutor de stat sau finanţare, în legătură cu aceleaşi costuri salariale sau cu alte angajari legate de aceeaşi investiţie, … dacă din acest cumul va rezultă o intensitate ce depăşeşte plafonul maxim al ajutorului de stat regional, asa cum este stabilită în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii. În cazurile în care plafonul corespunzător a fost stabilit pentru un caz particular prin aplicarea regulilor ajutorului de stat pentru sectoare specifice sau prin aplicarea regulilor prevăzute în Regulamentul multisectorial privind ajutorul de stat pentru proiecte mari de investiţii şi în Regulamentul multisectorial privind regulile tranzitorii aplicabile ajutorului de stat regional pentru proiecte mari de investiţii în sectoare industriale nespecifice, plafoanele stabilite se aplică în mod corespunzător.(4) Prin derogare de la prevederile alin. (2) şi (3), ajutoarele de stat prevăzute de art. 5 şi 6 pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat sau cu alte finanţări ale Uniunii Europene, în legătură cu aceleaşi costuri, inclusiv cu ajutorul de stat prevăzut la art. 4, care respecta prevederile alin. (2) şi (3), cu condiţia ca schemele de ajutor de stat respective sa prevadă ca un asemenea cumul nu conduce la o intensitate bruta a ajutorului, care să depăşească 100% din costurile salariale pe orice perioada de angajare a persoanei sau persoanelor respective. … (5) Plafoanele precizate la alin. (4) se aplică fără a aduce atingere limitelor de intensitate prevăzute de Regulamentul privind ajutorul de stat pentru cercetare şi dezvoltare, adoptat prin ordinul preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 92/2002. … Ajutoarele de stat care rămân supuse obligaţiei notificării prealabile +
Articolul 9(1) Schemele de ajutor de stat pentru sectoare specifice nu vor fi exceptate de la notificare. … (2) Prezentul regulament nu exceptează de la obligaţia notificării ajutorul de stat care depăşeşte valoarea de 15 milioane euro brut pe o perioadă de 3 ani, acordat unui agent economic. Consiliul Concurentei va evalua un asemenea ajutor pe baza criteriilor prevăzute de prezentul regulament, chiar dacă este acordat ca parte a unei scheme exceptate de la notificare conform prezentului regulament. … (3) Nu sunt exceptate de la obligaţia notificării ajutoarele de stat pentru promovarea angajării unor categorii de persoane care nu sunt defavorizate în sensul art. 2 alin. (5). În notificare furnizorul de ajutor de stat poate prezenta argumente Consiliului Concurentei ca persoanele care urmează a fi angajate sunt defavorizate. Prevederile art. 5 se aplică în mod corespunzător. … (4) Ajutorul pentru menţinerea locurilor de muncă este supus obligaţiei de notificare conform art. 6 alin. (1) din Legea nr. 143/1999, cu completările ulterioare. Sub rezerva regulilor sectoriale aplicabile, ajutorul de stat având acest obiectiv va putea fi autorizat de Consiliul Concurentei dacă se intenţionează a fi acordat pentru remedierea pagubelor cauzate de dezastre naturale sau de alte evenimente excepţionale ori în cazul îndeplinirii condiţiilor prevăzute pentru ajutorul de operare, stabilite în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul pentru întreprinderile mici şi mijlocii. … (5) Ajutorul pentru conversia contractelor de muncă temporară sau pe durata determinata în contracte de muncă pe durata nedeterminată se va notifica Consiliului Concurentei în conformitate cu dispoziţiile art. 6 din Legea nr. 143/1999, cu completările ulterioare. … (6) Schemele de ajutor de stat pentru angajarea pe bază de contract de muncă individual cu timp parţial, ajutoarele pentru părinţii care lucrează şi măsurile similare pentru ocuparea forţei de muncă, ce promovează angajarea, dar care nu au ca rezultat final o creştere neta a numărului locurilor de muncă, o creştere a angajării persoanelor defavorizate sau a angajării de persoane cu handicap, vor fi notificate Consiliului Concurentei în vederea autorizării. … (7) Alte măsuri de ajutor, ale căror obiective sunt legate de piaţa muncii şi de ocuparea forţei de muncă, cum ar fi măsurile care încurajează pensionarea anticipata, vor fi notificate Consiliului Concurentei în conformitate cu dispoziţiile art. 6 din Legea nr. 143/1999, cu completările ulterioare. … (8) Ajutoarele de stat individuale pentru ocuparea forţei de muncă vor fi notificate Consiliului Concurentei în conformitate cu dispoziţiile art. 6 din Legea nr. 143/1999, cu completările ulterioare, şi vor fi evaluate în lumina dispoziţiilor prezentului regulament. Un astfel de ajutor poate fi autorizat de către Consiliul Concurentei dacă este compatibil cu regulile specifice, în cazul în care astfel de reguli au fost stabilite pentru sectorul în care operează beneficiarul şi numai dacă se poate demonstra ca efectele ajutorului de stat asupra ocupării forţei de muncă compensează impactul pe care acesta îl are asupra concurentei pe piaţa relevanta. … Transparenta şi monitorizare +
Articolul 10(1) În termen de 20 de zile lucrătoare de la implementarea unei scheme de ajutor de stat, exceptată de la notificare prin acest regulament, furnizorii de ajutor de stat vor trimite Consiliului Concurentei informaţii privind schema de ajutor de stat în forma prevăzută în anexa nr. I. … (2) Furnizorii de ajutor de stat trebuie să păstreze înregistrări privind schemele de ajutor de stat exceptate de la notificare conform prezentului regulament, precum şi cu privire la alocarile specifice acordate ca parte a acestor scheme. Aceste înregistrări trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a se putea stabili ca sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de prezentul regulament în ceea ce priveşte exceptarea de la obligaţia notificării şi în special informaţii privind statutul agentului economic al cărui drept de a beneficia de ajutor are la baza calitatea sa de I.M.M. Furnizorii de ajutor de stat vor păstra aceste înregistrări timp de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată. La cererea scrisă a Consiliului Concurentei, furnizorii de ajutor de stat vor transmite, în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de Consiliul Concurentei, toate informaţiile pe care acesta le considera necesare pentru evaluarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezentul regulament. … (3) Furnizorii de ajutor de stat vor întocmi rapoarte de monitorizare privind schemele de ajutor de stat cărora li se aplică dispoziţiile prezentului regulament pentru fiecare an în care ajutorul de stat este acordat. Rapoartele de monitorizare se întocmesc după modelul prezentat în anexa nr. II şi vor fi transmise Consiliului Concurentei în termen de 3 luni de la expirarea perioadei de raportare. … Dispoziţii finale +
Articolul 11(1) Prezentul regulament se pune în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurentei şi intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. … (2) Anexele nr. I şi II fac parte integrantă din prezentul regulament. … (3) Prezentul regulament se aplică ajutoarelor de stat acordate pentru ocuparea forţei de muncă, notificate după intrarea în vigoare a prezentului regulament, precum şi atunci când ajutoarele de stat au fost notificate înainte de intrarea lor în vigoare, dar decizia Consiliului Concurentei este ulterioară acestei date sau Consiliul Concurentei nu a emis încă o decizie. … +
Anexa I––-la regulament––––-INFORMAŢIILE COMUNICATE DE FURNIZORprivind ajutorul de stat acordat în conformitatecu Regulamentul privind ajutorul de statpentru ocuparea forţei de muncăFurnizorul:Regiunea:Observatie explicativa: indicaţi numele regiunii, dacă ajutorul de stat este acordat de autorităţile locale.Titlul schemei de ajutor de stat:Indicaţi numele schemei de ajutor de stat.Baza legală:Indicaţi actul normativ/administrativ prin care se acordă ajutorul de stat, numărul şi data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Cheltuielile anuale planificate în cadrul schemei:Sumele trebuie precizate în lei, precum şi echivalentul în euro. Indicaţi cuantumul ajutorului de stat acordat în baza schemei de ajutor de stat.Pentru garanţii, indicaţi suma (maxima) pentru împrumuturile garantate.Intensitatea maxima a ajutorului de stat defalcat pe destinatiile următoare:– art. 4 din regulament: crearea de locuri de muncă;– art. 5 din regulament: recrutarea de persoane dezavantajate şi cu handicap;– art. 6 din regulament: costuri suplimentare pentru angajarea persoanelor cu handicap.Indicaţi intensitatea maxima a ajutorului de stat, făcând o diferentiere între art. 4, 5 şi 6 din regulament.Data acordării ajutorului de stat:Indicaţi data de la care ajutorul de stat a fost acordat în cadrul schemei.Durata schemei de ajutor de stat:Indicaţi data (anul şi luna) până la care ajutorul de stat este acordat în cadrul schemei de ajutor de stat.Obiectivul ajutorului de stat:– art. 4 din regulament: crearea de locuri de muncă;– art. 5 din regulament: recrutarea de persoane dezavantajate şi cu handicap;– art. 6 din regulament: angajarea persoanelor cu handicap.Obiectivul principal al măsurii trebuie identificat dintre cele 3 optiuni. Acest domeniu acorda posibilitatea de a indica mai departe şi alte obiective secundare care vor fi urmărite.Sectoarele economice în cauza:Cu excepţia sectorului de construcţie de nave şi a altor sectoare care sunt subiectul unor reguli speciale.Numele şi adresa autorităţii-furnizor:Alte informaţii:Dacă schema de ajutor de stat este cofinantata din fonduri ale Uniunii Europene, va rugăm sa adaugati următoarea menţiune:Schema de ajutor de stat este cofinantata conform … [referinţa] +
Anexa II–––la regulament––––-FORMULAR DE RAPORT PERIODICcare trebuie înaintat către Consiliul Concurentei1. Titlul şi numărul schemei de ajutor de stat2. CheltuieliTrebuie prezentate cifre separate pentru fiecare instrument de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat (de exemplu: sume nerambursabile, împrumuturi preferenţiale, garanţii, reduceri de taxe, subvenţii etc.) Cifrele trebuie să fie exprimate în lei, precum şi echivalentul în euro. În cazul reducerilor de taxe, veniturile la care statul renunţa trebuie să fie raportate. Dacă nu exista cifre exacte, asemenea venituri trebuie estimate.Aceste cifre trebuie furnizate pentru anul de raportare, separat pentru fiecare ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat, indicandu-se:2.1. Sumele estimate reprezentând scutirile de taxe sau alte venituri de încasat, date referitoare la garanţii etc., referitoare la acordarea de noi ajutoare de stat.2.2. Plăţile curente, scutirile de taxe sau alte venituri de încasat, date referitoare la garanţii etc., pentru ajutoarele noi şi cele existente. În cazul ajutorului de stat sub forma de garanţie, trebuie furnizate următoarele date: suma totală a garanţiei nerecuperate, prime, rambursări, indemnizaţii plătite, rezultatele operationale ale schemei de ajutor de stat în anul respectiv.2.3. Numărul de alocari specifice noi, acordate.2.4. Numărul general estimativ al locurilor de muncă create sau al muncitorilor cu handicap ori dezavantajati, care au fost recrutati sau angajaţi în cadrul noilor decizii de acordare de ajutor de stat . Ajutorul de stat pentru recrutarea persoanelor dezavantajate trebuie defalcat în conformitate cu categoriile cuprinse în art. 2 alin. (5) din regulament.2.5. Analiza sumelor pe regiuni, în conformitate cu pct. 2.1.2.6. Analiza sumelor pe sectoare, în conformitate cu pct. 2.1, de către beneficiarii din acele sectoare de activitate (dacă sunt implicate mai multe sectoare, indicaţi suma pentru fiecare):– sectorul carbonifer:– unul dintre următoarele sectoare de producţie:– oţel;– construcţie de nave;– fibre sintetice;– autovehicule;– altele;– unul dintre următoarele servicii:– servicii de transport;– servicii financiare;– alte servicii;– alte sectoare.3. Alte informaţii şi remarci.–––