REGULAMENT din 1 noiembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 736 din 4 noiembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 14REFERIRE LALEGE 330 05/11/2009
ART. 14REFERIRE LALEGE 272 23/06/2003
ART. 14REFERIRE LAOUG 19 02/04/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2414 01/11/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 2414 01/11/2010

privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor sau examenelor de ocupare a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Angajarea personalului contractual în cadrul aparatului propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, denumit în continuare minister, pe posturi vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale se face prin concurs sau examen, după caz.(2) La concursurile organizate pentru ocuparea unor posturi contractuale vacante sau temporar vacante pot participa atât persoane care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ministerului, cât şi persoane din afara ministerului care îndeplinesc condiţiile generale şi specifice stabilite.(3) În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării unui post vacant sau temporar vacant se prezintă un singur candidat, încadrarea în muncă se face prin examen.
 + 
Articolul 2(1) Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi desfăşurare a concursurilor sau examenelor, după caz, pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din cadrul aparatului propriu al ministerului.(2) Sunt exceptate de la prevederile prezentului regulament persoanele care urmează să ocupe funcţii corespunzătoare personalului contractual la cabinetele demnitarilor.
 + 
Capitolul IIOrganizarea concursului sau examenului + 
Secţiunea 1Etape preliminare în organizarea concursului sau examenului + 
Articolul 3Posturile vacante/temporar vacante prevăzute în statul de funcţii al ministerului vor fi scoase la concurs, luându-se în considerare următoarele criterii:a) necesităţile de personal identificate în mod obiectiv, eventual pe baza analizei încărcării cu sarcini a personalului;b) alocaţiile bugetare aprobate pentru cheltuielile de personal pentru anul în curs;c) alte criterii considerate relevante în anumite situaţii care nu pot fi prevăzute.
 + 
Articolul 4(1) Compartimentele de specialitate vor transmite Direcţiei resurse umane, sub forma unui memorandum intern, solicitarea motivată de scoatere a posturilor vacante sau temporar vacante la concurs.(2) La solicitarea prevăzută la alin. (1) se vor anexa, în mod obligatoriu, condiţiile specifice, bibliografia şi, dacă este cazul, tematica necesare în vederea ocupării postului, precum şi fişa-cadru a postului.(3) Dacă se consideră necesar, Direcţia resurse umane poate solicita transmiterea unei analize actualizate privind gradul de încărcare cu sarcini a personalului din compartimentul respectiv.
 + 
Articolul 5Direcţia resurse umane va centraliza solicitările primite, va verifica existenţa posturilor vacante/temporar vacante, conformitatea cu prevederile prezentului regulament şi cu alte acte normative specifice şi va transmite ordonatorului principal de credite spre aprobare propunerea de organizare a concursului.
 + 
Articolul 6După aprobarea de către ordonatorul principal de credite a scoaterii la concurs a unor posturi vacante/temporar vacante, Direcţia resurse umane va demara procedurile necesare organizării concursului.
 + 
Secţiunea a 2-aPublicitatea concursului sau examenului + 
Articolul 7Anunţurile privind posturile pentru care se organizează concurs se aduc la cunoştinţa publicului, prin grija Direcţiei resurse umane, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării concursului/examenului, prin afişarea anunţului la sediul ministerului şi pe pagina de internet a instituţiei şi, dacă se consideră necesar, prin publicarea într-un cotidian de largă circulaţie.
 + 
Articolul 8(1) Anunţul prevăzut la art. 7 va conţine obligatoriu următoarele elemente:a) denumirea posturilor pentru care se organizează concursul, precum şi a compartimentului/compartimentelor din care fac parte;b) locul desfăşurării concursului;c) condiţiile generale de participare la concurs stabilite de prezentul regulament;d) condiţiile specifice de participare la concurs stabilite potrivit fişei postului şi altor acte normative relevante;e) probele de concurs, data şi ora susţinerii acestora;f) nota minimă necesară promovării probelor de concurs;g) documentele necesare înscrierii la concurs;h) locul şi data până la care se pot depune dosarele de înscriere la concurs;i) datele de contact la care se pot obţine informaţii suplimentare referitoare la desfăşurarea concursului;j) bibliografia şi, după caz, tematica aferente posturilor scoase la concurs.(2) Anunţul publicat în presa scrisă poate conţine numai elementele prevăzute la alin. (1) lit. a), h) şi i), însă va cuprinde, în mod obligatoriu, şi precizarea potrivit căreia documentele necesare înscrierii la concurs, condiţiile generale şi specifice, tematica şi, după caz, bibliografia sunt afişate la sediul ministerului din str. Apolodor nr. 17, latura nord, sectorul 5, Bucureşti, şi pe site-ul ministerului www.mdrt.ro
 + 
Articolul 9Modificările intervenite în desfăşurarea concursului sau examenului vor fi comunicate candidaţilor prin aceleaşi mijloace prin care s-a făcut publicitatea concursului.
 + 
Secţiunea a 3-aCondiţii generale şi specifice pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante + 
Articolul 10(1) În vederea participării la concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale:a) să aibă cetăţenia română sau cetăţenia unui stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European, potrivit legii;b) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia cazului în care a intervenit reabilitarea;c) să aibă o stare de sănătate corespunzătoare exercitării funcţiei, certificată conform legii;d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;e) să cunoască limba română, scris şi vorbit;f) să nu fie incompatibili cu ocuparea postului respectiv, potrivit legii.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), în situaţii excepţionale, conducerea ministerului poate decide, de la caz la caz, angajarea unor specialişti, cetăţeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 11(1) Condiţiile specifice elaborate de conducătorul compartimentului în care se află postul vacant ori temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului vizează următoarele:a) studiile de specialitate;b) perfecţionările/specializările;c) vechimea în muncă/vechimea în specialitatea studiilor;d) cunoştinţele de limbi străine;e) cunoştinţele de operare pe calculator;f) abilităţile şi aptitudinile corespunzătoare postului;g) alte cerinţe specifice postului respectiv.(2) Stabilirea condiţiilor specifice pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant se va face cu respectarea legislaţiei în vigoare aplicabile, a principiilor egalităţii de şanse, nediscriminării şi competenţei profesionale.(3) La cererea expresă a candidatului, angajatorul poate furniza informaţii suplimentare referitoare la clauzele generale care urmează să fie înscrise în contractele individuale de muncă, prin punerea la dispoziţie a unui model-tip de contract individual de muncă şi/sau a unui model de fişă de post aferentă postului pentru care candidează.
 + 
Articolul 12Nivelul studiilor pentru posturile vacante/temporar vacante se stabileşte în concordanţă cu prevederile legii şi cerinţele specifice postului, în principal dintre cele prezentate mai jos:a) studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;b) studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă;c) studii postliceale, absolvite cu diplomă de absolvire/ certificat de competenţe profesionale;d) studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;e) alte studii.
 + 
Articolul 13În funcţie de competenţele necesare pentru exercitarea atribuţiilor specifice postului vacant/temporar vacant, natura studiilor necesare se stabileşte de către conducătorul compartimentului din care face parte postul, cu respectarea reglementărilor legale specifice funcţiei scoase la concurs, precum şi, dacă este cazul, a nomenclatoarelor domeniilor şi specializărilor din învăţământul universitar de lungă şi scurtă durată.
 + 
Articolul 14(1) Condiţiile minime de vechime pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale, care nu sunt reglementate prin alte acte normative cu caracter specific, pentru care sunt necesare studii superioare se stabilesc, în general, după cum urmează:a) minimum un an, pentru ocuparea funcţiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant;b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).(2) Condiţiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii medii şi care nu sunt reglementate prin alte acte normative cu caracter specific se stabilesc după cum urmează:a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant;b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).(3) Condiţiile minime de vechime pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiei de consilier pentru afaceri europene vor fi stabilite de conducătorii compartimentelor, respectând prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 272/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.
 + 
Secţiunea a 4-aComisiile de concurs/examinare şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor + 
Articolul 15(1) În vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, cu minimum 5 zile înaintea desfăşurării concursului, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, se constituie comisia de concurs/examinare, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor.(2) Comisiile de concurs/examinare vor avea în componenţă un număr de 5 membri, care trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:a) cel puţin unul dintre membrii comisiei are funcţia cel puţin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs;b) au probitate morală şi profesională;c) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare, conform legii;d) nu au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;e) membrul în comisie, soţul sau soţia, după caz, nu are relaţii ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi;f) nu sunt sau nu urmează a fi subordonaţi ierarhic oricăruia dintre candidaţi.(3) În cazul în care în cadrul ministerului nu există specialişti în domeniul de activitate al postului vacant/temporar vacant, din comisii pot face parte şi specialişti în domeniu din alte instituţii ori cadre universitare.(4) Din comisia de concurs/examinare face parte, în mod obligatoriu, conducătorul compartimentului în care se află postul vacant/temporar vacant pentru care se organizează concurs sau o persoană desemnată de acesta.(5) Calitatea de membru în comisia de concurs/examinare este incompatibilă cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.(6) Preşedintele comisiei de concurs/examinare, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor acestora prin ordinul menţionat la alin. (1).(7) Fiecare comisie de concurs/examinare, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul administrativ de numire a comisiei.(8) Secretariatul comisiei de concurs/examinare şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către angajaţi cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, din cadrul Direcţiei resurse umane.
 + 
Articolul 16Comisia de concurs/examinare are următoarele atribuţii:a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;b) având în vedere bibliografia şi, după caz, tematica stabilite prin anunţul de concurs, precum şi complexitatea postului, elaborează subiectele cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea probei scrise;c) stabileşte baremul detaliat de corectare a lucrărilor;d) stabileşte durata probei scrise în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitatea subiectelor, fără a depăşi limita maximă de 3 ore;e) stabileşte planul de interviu şi realizează interviul;f) notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;g) stabileşte criteriul de departajare a concurenţilor, în cazul în care se obţine aceeaşi notă finală;h) transmite, în timp util, secretarului comisiei rezultatele probelor de concurs şi rezultatele concursului, pentru a putea fi comunicate candidaţilor;i) are obligaţia să semneze în aceeaşi zi documentaţia de concurs.
 + 
Articolul 17(1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din 3 membri, dintre care cel puţin un specialist în domeniul aferent atribuţiilor funcţiei scoase la concurs.(2) Membrii comisiilor de soluţionare a contestaţiilor trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 15 alin. (2).
 + 
Articolul 18Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi la notarea probei scrise şi a interviului;b) transmite, în timp util, secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor, pentru a fi comunicate candidaţilor.
 + 
Articolul 19Secretarul comisiei de concurs/examinare are următoarele atribuţii:a) primeşte dosarele de înscriere la concurs sau examen ale candidaţilor;b) verifică conformitatea fotocopiilor prezentate cu documentele originale, menţionând pe acestea, sub semnătură, expresia "conform cu originalul";c) redactează şi semnează, alături de comisia de concurs/examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;d) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului/examenului – spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor;e) oferă candidaţilor informaţii privind desfăşurarea concursului, respectând prevederile legale şi prevederile prezentului regulament;f) afişează rezultatele selecţiei dosarelor, probei scrise şi interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului;g) transmite documentaţia (dosarul candidatului şi procesul-verbal cu rezultatele finale ale concursului sau examenului) pentru a fi întocmite actele necesare încadrării în muncă a candidaţilor admişi.
 + 
Articolul 20Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:a) primeşte contestaţiile depuse în termenul legal de candidaţi şi le prezintă comisiei de soluţionare a contestaţiilor;b) redactează şi semnează, alături de comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;c) afişează rezultatele contestaţiilor.
 + 
Articolul 21(1) Membrii comisiilor de concurs/examinare şi de soluţionare a contestaţiilor, înainte de exercitarea acestei calităţi, vor da o declaraţie despre luarea la cunoştinţă a situaţiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzute la art. 15 alin. (2) lit. d), e) şi f).(2) În cazul în care se constată că unul dintre membri nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 15 alin. (2) lit. d), e) şi f), angajatorul va dispune măsuri de înlocuire a acestuia.
 + 
Articolul 22Membrii comisiilor de concurs/examinare şi de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarii acestora au obligaţia de a păstra în deplină securitate documentele şi de a asigura confidenţialitatea subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen.
 + 
Articolul 23Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a planului de interviu, în întregime sau în părţi componente ale acestora, atrage asupra celor vinovaţi măsuri disciplinare ori penale, după caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul IIIDesfăşurarea concursului sau examenului + 
Secţiunea 1Depunerea şi selecţia dosarelor de înscriere la concurs sau examen + 
Articolul 24(1) În vederea participării la concurs, fiecare candidat are obligaţia de a depune, în termenul comunicat prin anunţul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs, după cum urmează:a) cererea de înscriere;b) actul de identitate, în copie şi original, pentru confirmare;c) documentele care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului, în copie şi original, pentru confirmare;d) copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţa care să ateste activitatea desfăşurată, vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitate, însoţită de original, pentru confirmare;e) certificatul de cazier judiciar;f) adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată în condiţiile legii;g) curriculum vitae;h) dacă este cazul, orice alte documente necesare, stabilite în funcţie de caracteristicile posturilor scoase la concurs.(2) Pe lângă documentele menţionate la alin. (1), candidaţii la concurs vor depune la înscriere o fotografie tip buletin şi un dosar cu şină.(3) Candidaţii care au altă cetăţenie decât cea română vor face dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen prin documente originale, însoţite de traducerile autorizate în limba română.(4) Persoanele care nu au cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European vor prezenta atestatul de recunoaştere a actelor de studii.(5) Cetăţenii români care au efectuat studii în străinătate vor prezenta atestate de echivalare pentru actele de studii emise de instituţii de învăţământ străine depuse la dosar.
 + 
Articolul 25(1) Termenul de depunere a dosarelor menţionat în anunţul de concurs se stabileşte astfel încât să nu se depăşească 10 zile de la data publicării anunţului de concurs.(2) Dosarele de înscriere la concurs sau examen sunt verificate de membrii comisiei de concurs/examinare, în termen de 24 de ore de la data-limită de depunere a acestora.(3) Rezultatul selectării dosarelor de înscriere se afişează la sediul şi pe pagina de internet a ministerului, în termenul prevăzut la alin. (2), cu menţiunea "admis" sau, după caz, "respins" şi precizarea motivelor de respingere.(4) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor.(5) Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei dosarelor se soluţionează şi se afişează la sediul ministerului, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.(6) La stabilirea termenelor de depunere şi de soluţionare a contestaţiilor nu se iau în considerare zilele nelucrătoare.
 + 
Secţiunea a 2-aElaborarea subiectelor pentru concurs sau examen + 
Articolul 26(1) Pentru proba scrisă a concursului/examenului, comisia de concurs/examinare elaborează subiectele ţinând cont de următoarele cerinţe:a) să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu bibliografia şi, eventual, tematica afişate;b) să poată fi rezolvate în timpul alocat probei respective.(2) Proba scrisă poate consta în redactarea unei lucrări şi/sau rezolvarea unor teste-grilă.(3) În cazul redactării unei lucrări, criteriile de evaluare a probei scrise sunt stabilite de comisia de concurs/examinare în funcţie de specificul postului şi vizează, în principal:a) cunoştinţe teoretice şi/sau abilităţi practice necesare exercitării funcţiei;b) aptitudini şi calităţi necesare exercitării funcţiei în raport cu specificul postului (de exemplu, capacitatea de sinteză şi analiză, abilitatea de comunicare scrisă a candidatului, creativitatea etc.).
 + 
Articolul 27(1) Comisia de concurs/examinare va stabili minimum două seturi de subiecte pentru proba scrisă, care se semnează de toţi membrii comisiei de concurs/examinare şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila ministerului.(2) Până la ora stabilită pentru finalizarea probei scrise, membrii comisiei de concurs/examinare au obligaţia de a stabili baremul detaliat de corectare a lucrărilor, care se afişează la locul desfăşurării probei scrise.
 + 
Articolul 28(1) Pentru proba de interviu a concursului/ examenului, comisia de concurs/examinare va stabili planul de interviu.(2) Planul de interviu se stabileşte în ziua desfăşurării interviului pe baza criteriilor de evaluare.(3) Planul de interviu va cuprinde, în principal, următoarele elemente:a) data desfăşurării interviului;b) locul desfăşurării interviului;c) postul vacant/temporar vacant;d) compartimentul din care face parte postul vacant/temporar vacant;e) conţinutul probei;f) promovarea interviului;g) modalitatea de comunicare a planului de interviu;h) modalitatea de comunicare a rezultatelor obţinute de candidaţi la interviu.(4) În afara subiectelor pe teme profesionale, interviul poate aborda şi alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obţinute în muncă, comportamentul în situaţii-limită, abilităţile de lucru în echipă, competenţele de comunicare şi proiectele profesionale de viitor ale candidatului, în situaţia în care va ocupa postul pentru care candidează.(5) Criteriile de evaluare vor fi stabilite de comisia de concurs/examinare pe baza cerinţelor postului, respectând bibliografia şi, după caz, tematica de concurs, şi pot cuprinde:a) cunoştinţe teoretice şi/sau abilităţi practice necesare exercitării funcţiei;b) aptitudini şi calităţi necesare exercitării funcţiei în raport cu specificul postului (de exemplu, abilităţi de comunicare, creativitate, responsabilitate etc.);c) capacitatea de adaptare la cerinţele postului (de exemplu, comportamentul în situaţii de criză, capacitatea de lucru în echipă şi/sau în mod individual, lucrul cu publicul etc.);d) motivaţia candidatului;e) experienţa profesională necesară exercitării funcţiei;f) alte criterii specifice stabilite de comisie ca fiind relevante pentru recrutarea candidatului celui mai competent în vederea ocupării postului prin concurs.(6) În cazul în care anunţul de concurs nu face nicio referire la experienţa profesională necesară exercitării funcţiei, experienţa profesională a unui candidat nu poate constitui un criteriu de evaluare în cadrul interviului.(7) În cazul în care la concurs se prezintă doar candidaţi interni, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor poate include şi elemente referitoare la performanţele profesionale anterioare ale candidatului (de exemplu, fişe de evaluare).(8) Ponderea fiecărui criteriu de evaluare la notarea candidatului va fi stabilită în ziua desfăşurării interviului de către comisia de concurs/examinare, în funcţie de importanţa criteriilor în raport cu specificul postului.
 + 
Articolul 29(1) În situaţia în care concursul/examenul cuprinde şi o probă practică, aceasta va fi organizată astfel încât să se aprecieze cât mai corect potenţialul de utilizare, în context profesional, a acelor abilităţi care sunt indispensabile realizării atribuţiilor postului.(2) În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, proba practică poate consta, între altele, în demonstrarea abilităţilor de lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice, de conducere a unor autovehicule, de cunoaştere a unei limbi străine ori altele similare.
 + 
Secţiunea a 3-aProbele de concurs sau examen + 
Articolul 30(1) După selecţia dosarelor de concurs/examen, candidaţii selectaţi se vor prezenta la probele de concurs/examen.(2) Pot participa la probele de concurs/examen doar candidaţii ale căror dosare au fost selectate de comisia de concurs/examinare.(3) În general, concursurile constau în două probe principale:a) proba scrisă;b) interviu.(4) Se pot prezenta la interviu numai candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă.(5) În situaţii excepţionale, în care nu există probă scrisă, ci probă practică, se pot prezenta la interviu doar candidaţii declaraţi admişi în urma probei practice.(6) În cazul în care există mai mult de două probe de concurs, candidatul poate participa la proba următoare numai în condiţiile promovării probei anterioare, în ordinea stabilită de comisia de concurs/examinare.(7) Desfăşurarea probelor de concurs se planifică în zilele lucrătoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai mult de 72 de ore. Prin excepţie, cu acordul candidaţilor sau la cererea scrisă a acestora, preşedintele comisiei de concurs/examinare poate aproba reducerea termenului de 48 de ore menţionat anterior.
 + 
Articolul 31(1) Înainte de începerea probei scrise, secretarul comisiei de concurs/examinare va verifica identitatea candidaţilor pe baza buletinului de identitate.(2) La ora stabilită pentru proba scrisă, comisia de concurs/examinare va prezenta candidaţilor seturile de subiecte şi va invita un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.(3) Secretarul comisiei de concurs/examinare va înmâna candidaţilor subiectele şi seturile de hârtie asigurate de minister, purtând ştampila instituţiei, în vederea redactării lucrării.(4) Lucrările se sigilează de către secretarul comisiei de concurs/examinare, după care se aplică ştampila ministerului, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru postul vacant/temporar vacant.(5) Deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare, a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă pe toată perioada derulării probei scrise, însemnarea lucrării în vederea identificării candidatului atrage eliminarea candidatului din proba de concurs, comisia de concurs/examinare anulând lucrarea şi consemnând cele întâmplate în procesul-verbal.(6) Din momentul comunicării subiectelor niciun candidat nu mai poate intră în sală şi niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predarea acesteia.(7) În cazuri excepţionale determinate de apariţia unor nevoi fiziologice, candidaţii pot părăsi sala pe o perioadă limitată de timp, fiind însoţiţi de un membru al comisiei de concurs/examinare.
 + 
Articolul 32(1) În cadrul interviului, fiecare membru al comisiei de concurs/examinare va adresa întrebări candidaţilor pe baza criteriilor de evaluare stabilite anterior.(2) Întrebările adresate de membrii comisiei de concurs/examinare nu pot face referire la opţiunile politice ale candidaţilor, activitatea sindicală, religie, etnie, stare materială, origine socială sau la alte aspecte care pot avea un caracter discriminatoriu.(3) Întrebările şi răspunsurile candidaţilor la interviu se consemnează de către secretarul comisiei de concurs/ examinare. Consemnările la interviu constituie anexă la procesul-verbal şi se semnează de membrii comisiei de concurs/examinare şi de candidat.
 + 
Secţiunea a 4-aNotarea probelor de concurs sau examen şi comunicarea rezultatelor + 
Articolul 33(1) Membrii comisiei de concurs/examinare notează separat fiecare probă obligatorie cu note de la 1 la 10.(2) Nota fiecărei probe reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examinare.(3) Nota finală reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la probele obligatorii.(4) Pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să obţină minimum nota 5 la fiecare probă de concurs, cu excepţia posturilor de consilier pentru afaceri europene, situaţie în care candidatul trebuie să obţină minimum nota 7 la fiecare probă de concurs.
 + 
Articolul 34(1) Stabilirea candidaţilor care urmează să ocupe posturile vacante sau temporar vacante scoase la concurs se face în ordinea notelor finale obţinute de candidaţi.(2) Rezultatele concursului/examenului se consemnează într-un proces-verbal final semnat de toţi membrii comisiei de concurs/examinare. Procesul-verbal final cuprinde, în mod obligatoriu: numele şi prenumele candidaţilor, denumirea posturilor scoase la concurs, notele obţinute de către candidaţi la fiecare probă, nota finală, precum şi menţiunea: "admis", "respins", "absent", "eliminat din concurs/examen", după caz. Procesul-verbal final se încheie în maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării concursului.
 + 
Articolul 35(1) Rezultatele la fiecare probă şi rezultatele finale se afişează la sediul şi pe pagina de internet a ministerului.(2) Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea ultimei probe sau de la soluţionarea contestaţiilor, după caz.
 + 
Secţiunea a 5-aDepunerea şi soluţionarea contestaţiilor + 
Articolul 36(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute la probele de concurs sau examen pot depune contestaţie la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor.(2) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrări.(3) Nu pot fi contestate rezultatele obţinute la probele practice.(4) Contestaţiile se soluţionează în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora.(5) La stabilirea termenelor de depunere şi de soluţionare a contestaţiei se iau în considerare numai zilele lucrătoare.
 + 
Articolul 37(1) Nota acordată iniţial se modifică numai dacă între aceasta şi nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor se constată o diferenţă de cel puţin un punct.(2) Dacă diferenţa dintre cele două note este mai mică de un punct, nota iniţială rămâne neschimbată.
 + 
Articolul 38(1) Rezultatele la contestaţii se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi semnat de preşedintele şi membrii acesteia.(2) Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor, prin afişare la sediul ministerului.
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale + 
Articolul 39(1) Candidatul declarat admis la concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului concursului.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulării unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat admis la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post, dar nu mai mult de 30 de zile lucrătoare de la data afişării rezultatului concursului.(3) În cazul neprezentării la post la termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducătorul ministerului poate comunică în scris candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în această situaţie, termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.(4) Candidaţii declaraţi respinşi la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în cadrul ministerului.
 + 
Articolul 40Pentru fiecare concurs/examen de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante, secretarul comisiei de concurs/examinare întocmeşte un dosar de concurs care cuprinde întreaga documentaţie elaborată cu ocazia organizării şi desfăşurării concursului, dosar care se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
 + 
Articolul 41După afişarea rezultatelor concursului/examenului, dar nu mai târziu de un an calendaristic, la cererea candidatului respins la concurs, secretarul comisiei de concurs/examinare îi restituie acestuia documentele depuse pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x