REGULAMENT din 1 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA ANTI-DOPING
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 218 din 12 martie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 16 31/01/2022
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 113 14/05/2020
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 01/03/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 16 31/01/2022





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 95 din 1 martie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 218 din 12 martie 2018.
Notă
Conform pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020, sintagma „Regulamentului pentru organizarea și funcționarea Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping“ se înlocuiește cu sintagma „Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping“.
 + 
Capitolul ICadrul legislativ + 
Articolul 1Agenția Națională Anti-Doping, denumită în continuare Agenția, prin Comisia de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping, organizează procedura de audiere pentru sportivul sau personalul asistent al acestuia învinuit de una dintre încălcările reglementărilor anti-doping, în conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2Comisia de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping, denumită în continuare Comisia de audiere, se constituie în conformitate cu art. 14 alin. (1) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIOrganizare + 
Articolul 3(1)Comisia de audiere este compusă din 5 membri, după cum urmează: a)3 membri aleși de o Comisie de selecție și numiți prin ordin al președintelui Agenției Naționale Anti-Doping; b)un reprezentant al Ministerului Justiției; c)un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului.(la 21-05-2020,
Alineatul (1) din Articolul 3 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(2)Comisia de audiere este condusă de un președinte și un vicepreședinte, aleși dintre membrii săi, la prima reuniune a comisiei.(3)Președintele și vicepreședintele Comisiei de audiere trebuie să aibă studii juridice.(4)Comisia de selecție este formată din 3 membri, aleși dintre membrii Consiliului director al Agenției.(5)Comisia pentru contestații este compusă din 3 membri, din rândul membrilor Consiliului director al Agenției, alții decât cei prevăzuți la alin. (4).(6)Membrii Comisiei pentru contestații sunt numiți prin ordin al președintelui Agenției.(7)Criteriile de selecție se vor stabili prin ordin al președintelui Agenției.(8)Abrogat.(la 21-05-2020,
Alineatul (8) din Articolul 3 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(9)Abrogat.(la 21-05-2020,
Alineatul (9) din Articolul 3 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 4(1)Membrii Comisiei de audiere prevăzuți la art. 3 alin. (1) lit. a)-c) sunt numiți prin ordin al președintelui Agenției Naționale Anti-Doping.(2)Durata mandatului membrilor Comisiei de audiere prevăzuți la art. 3 alin. (1) lit. a)-c) este de 5 ani.(3)Un membru poate avea cel mult două mandate. + 
Articolul 5Membrii Comisiei de audiere trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a)să fie cetățeni români cu domiciliul în România;b)să aibă capacitate deplină de exercițiu;c)să aibă o bună reputație;d)să nu fi primit o sentință definitivă pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;e)să aibă vechime de cel puțin 8 ani în profesii juridice, medicale sau de științele naturii.
 + 
Articolul 6(1)Mandatul membrilor Comisiei de audiere încetează înainte de termen în următoarele situații:a)renunțarea la calitatea de membru;b)neîndeplinirea obligațiilor ce le revin în raport cu obiectivele Comisiei de audiere;c)refuzul semnării declarațiilor de confidențialitate și conflict de interese;d)deces;e)pierderea calității pentru care a fost desemnat inițial;f)dobândirea unei calități, demnități sau funcții de natură a genera o stare de incompatibilitate cu calitatea de membru al Comisiei de audiere.(2)În cazurile prevăzute la alin. (1) se numește un nou membru, al cărui mandat durează până la expirarea mandatului celui în locul căruia a fost numit.
 + 
Articolul 7(1)Pentru asigurarea condițiilor organizatorice necesare desfășurării activității Comisiei de audiere, activitatea de secretariat este asigurată de către doi reprezentanți ai Agenției, desemnați prin ordin al președintelui Agenției.(2)Secretarii Comisiei de audiere sunt asimilați, sub aspect administrativ, membrilor Comisiei de audiere, însă nu au drept de vot și nu sunt incluși în componența comisiei.
 + 
Capitolul IIIFuncționare + 
Articolul 8(1)Procedura de audiere se desfășoară la sesizarea sportivului și/sau a personalului asistent al sportivilor suspectat de încălcarea reglementărilor anti-doping sau în condițiile art. 47 și 50 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2)Cerințele minime de sesizare a Comisiei de audiere de către sportiv și/sau personalul asistent al sportivilor sunt următoarele:a)cererea-tip «Cerere de sesizare a Comisiei de audiere»“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament; b)dovada achitării taxei de audiere;c)dosarul privind gestionarea rezultatelor controlului doping întocmit de Agenția Națională Anti-Doping.(3)În situația în care sportivul sau personalul asistent al sportivilor nu achită taxa de audiere, cererea de audiere se clasează.(la 21-05-2020,
Articolul 8 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 9Convocarea membrilor Comisiei de audiere se face în scris, cu minimum 7 zile calendaristice înainte de data ședinței, prin grija secretariatului, care va transmite fiecărui membru invitația de participare. + 
Articolul 10Ședințele Comisiei de audiere nu sunt publice. + 
Articolul 11Ședințele Comisiei de audiere sunt conduse de președinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședinte, ori de către decanul de vârstă dintre ceilalți membri prezenți, împuternicit de către președintele Comisiei de audiere. + 
Articolul 12(1)Comisia de audiere este legal întrunită în prezența a minimum 3 membri, iar deciziile se adoptă cu votul majorității membrilor prezenți.(2)În caz de egalitate de voturi, votul președintelui sau, în absența acestuia, cel al înlocuitorului de drept care conduce ședința este hotărâtor.(3)În situația în care nu este întrunit cvorumul necesar prevăzut la alin. (1), ședința se amână pentru cel mult 14 zile calendaristice.(4)Decizia adoptată este obligatorie pentru toți membrii Comisiei de audiere, membrii care au votat împotrivă putându-și consemna opinia separată în încheierea de ședință.
 + 
Articolul 12^1(1)Părțile trebuie să fie informate asupra dreptului de a cere recuzarea unui membru al Comisiei de audiere dacă există temei pentru un posibil conflict de interese. Solicitarea se face în termen de 7 zile de la data la care au luat cunoștință de existența motivului de recuzare. (2)Anterior începerii procedurii de audiere, pentru fiecare caz în parte, membrii Comisiei de audiere au obligația să declare președintelui Comisiei de audiere existența sau potențialitatea unui conflict de interese, în raport cu speța dedusă spre soluționare. Existența sau inexistența unei situații de conflict de interese va fi consemnată într-o încheiere de ședință. (3)Părțile pot cere motivat Comisiei de audiere recuzarea unuia dintre membrii săi, în condițiile legii, în legătură cu cazul dedus spre soluționare Comisiei de audiere.(4)Cererea de recuzare se poate formula numai pentru motive care afectează independența și imparțialitatea în ceea ce privește cazul dedus spre soluționare Comisiei de audiere.(5)Membrul Comisiei de audiere față de care s-a formulat o cerere de recuzare, precum și orice alt membru care consideră că se află într-o situație care este de natură a afecta independența și imparțialitatea sa în cauza dedusă soluționării Comisiei de audiere pot formula cerere de abținere.(6)Cererea de recuzare sau, după caz, cererea de abținere se soluționează de către un complet compus din ceilalți membri ai comisiei, în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se dispune prin încheiere. (7)În caz de admitere a cererii, membrul Comisiei de audiere față de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a formulat cererea de abținere nu participă la soluționarea cauzei.(la 21-05-2020,
Capitolul III a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 12^2(1)Dispozițiile art. 12^1 se aplică în mod corespunzător și secretarilor Comisiei de audiere.(2)Cererea de recuzare sau declarația de abținere a secretarilor Comisiei de audiere se soluționează de către membrii desemnați de președintele Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se consemnează în încheierea de ședință.(3)În situația în care motivele invocate în cererea de recuzare sau în declarația de abținere sunt întemeiate, Comisia de audiere sesizează Agenția în vederea desemnării unor alte persoane care să asigure secretariatul Comisiei de audiere, în condițiile art. 7.(la 21-05-2020,
Capitolul III a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 13(1)La ședințele Comisiei de audiere este convocat, în calitate de observator, un reprezentant al federației sportive naționale la care sportivul sau persoana din cadrul personalului asistent al sportivului suspectat/suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping este legitimat/legitimată.(2)Reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping este legitimat/legitimată se numește cu minimum 7 zile calendaristice înainte de data ședinței Comisiei de audiere.(3)Reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti doping este legitimat/legitimată nu are calitatea de membru al Comisiei de audiere și nu are drept de vot. + 
Articolul 14(1)Pentru fiecare ședință a Comisiei de audiere se întocmește un proces-verbal semnat de membrii prezenți la lucrările ședinței, de sportiv ori de persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau de reprezentantul acestuia, de martorii audiați în cauză, precum și de reprezentantul federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping este legitimat/legitimată. Acest proces-verbal va fi arhivat într-un registru special, numerotat și păstrat de secretarul Comisiei de audiere.(2)Procesul-verbal de ședință va cuprinde: a)componența nominală a Comisiei de audiere, locul și data întrunirii acesteia; b)locul și data pronunțării deciziei; c)numele părților, domiciliul sau reședința lor sau, după caz, denumirea și sediul, precum și numele reprezentanților părților și ale tuturor persoanelor care au participat la procedura desfășurată în fața Comisiei de audiere; d)declarația persoanei audiate semnată de aceasta și atestată prin semnătură de președintele Comisiei de audiere; e)susținerile părților și declarațiile martorilor audiați; f)opinia separată a membrilor care au votat împotrivă, dacă este cazul, cu indicarea considerentelor pe care aceasta se întemeiază; g)semnătura membrilor prezenți și a secretarului Comisiei de audiere.(la 21-05-2020,
Articolul 14 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 15Secretariatul Comisiei de audiere ține o evidență strictă a documentației aferente fiecărui caz analizat, a încheierilor de ședință întocmite în cadrul ședințelor acesteia, a deciziilor luate, precum și a celorlalte documente depuse la Comisia de audiere sau emise de aceasta. + 
Articolul 16Pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, Comisia de audiere emite decizii, sub semnătura președintelui, cu respectarea dispozițiilor prezentului regulament.
 + 
Capitolul IVAtribuții + 
Articolul 17(1)Președintele Comisiei de audiere are următoarele atribuții: a)stabilește locul, data și ora la care vor avea loc ședințele Comisiei de audiere; b)verifică existența cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, la deschiderea ședințelor; c)conduce ședințele Comisiei de audiere; d)coordonează activitatea Comisiei de audiere și a secretariatului acesteia; e)reprezintă Comisia de audiere în fața Agenției, a altor autorități sau instituții publice, în fața oricărei alte persoane fizice sau juridice;f)decide cu privire la desfășurarea ședințelor Comisiei de audiere în regim de teleconferință sau videoconferință(la 21-05-2020,
Alineatul (1) din Articolul 17 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(2)În lipsa președintelui Comisiei de audiere, un alt membru al acesteia, împuternicit în conformitate cu art. 11, îndeplinește atribuțiile prevăzute la alin. (1).
 + 
Articolul 17^1Ședințele Comisiei de audiere pot fi înregistrate prin mijloace audio și/sau video, înregistrările fiind arhivate prin grija secretarului Comisiei de audiere și păstrate la sediul Agenției.(la 21-05-2020,
Capitolul IV a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 18Principalele atribuții ale secretariatului Comisiei de audiere sunt:a)întocmirea dosarului cauzei și înregistrarea actelor din dosar;b)convocarea membrilor Comisiei de audiere, la solicitarea președintelui;c)punerea la dispoziția membrilor a documentelor ce fac obiectul ședințelor (pe suport hârtie sau electronic, după caz);d)redactarea încheierilor de ședință și a deciziilor emise;e)comunicarea deciziei adoptate sportivilor și/sau personalului asistent al sportivilor, clubului la care acesta este legitimat, federației sportive naționale responsabile, Agenției Naționale Anti-Doping, Ministerului Tineretului și Sportului, Comitetului Olimpic și Sportiv Român, federației internaționale responsabile, precum și Agenției Mondiale Anti-Doping;f)păstrarea și arhivarea documentelor în conformitate cu prevederile art. 14 și 15;g)îndeplinirea oricăror altor sarcini stabilite în cadrul ședințelor și dispuse de președinte sau, în absența acestuia, de înlocuitorul de drept;h)convocarea reprezentantului federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping este legitimat/legitimată.
 + 
Capitolul VConfidențialitatea informațiilor + 
Articolul 19(1)Membrii Comisiei de audiere au obligația de a păstra confidențialitatea cu privire la orice activitate legată de caz, precum și la orice informație aflată în cursul procedurii de audiere.(2)Membrii Comisiei de audiere semnează declarații de confidențialitate și conflict de interese.
 + 
Capitolul VIProcedura de audiere + 
Articolul 20Procedura de audiere se desfășoară cu respectarea următoarelor principii și drepturi:a)organizarea audierii într-un interval de timp rezonabil, cu respectarea echității și imparțialității;(la 21-05-2020,
Litera a) din Articolul 20 , Capitolul VI a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
b)dreptul de a fi audiat de o comisie de audiere corectă și imparțială;c)dreptul de a fi reprezentat pe cheltuiala persoanei;d)dreptul de a fi informat corect și la timp despre învinuirea adusă privind încălcarea reglementărilor anti-doping;e)dreptul de a se apăra în fața învinuirii aduse privind încălcarea reglementărilor anti-doping și față de consecințele decurgând din aceasta;f)dreptul fiecărei părți de a prezenta probe, inclusiv de a chema și interoga martori, acceptarea mărturiei sub forma declarației scrise fiind la latitudinea Comisiei de audiere;g)dreptul persoanei la un interpret pe durata audierii, pe cheltuiala proprie;h)dreptul la o decizie în formă scrisă, motivată, datată și comunicată într-un timp rezonabil sau, atunci când sportivul renunță la audiere, o decizie motivată care va explica acțiunea întreprinsă.
 + 
Articolul 21Comisia de audiere informează de îndată sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping asupra întrunirii acesteia, precum și federația sportivă națională responsabilă și totodată clubul la care sportivul sau persoana suspectă de încălcarea reglementărilor anti-doping este legitimat/legitimată. + 
Articolul 22După deschiderea ședinței, dacă cerințele de cvorum sunt îndeplinite, sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping, precum și reprezentantul acestuia/acesteia, după caz, au obligația de a se legitima și de a oferi orice alte date necesare pentru stabilirea situației personale. + 
Articolul 23(1)Președintele Comisiei de audiere aduce la cunoștința sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau a reprezentantului acestuia/acesteia, după caz, fapta care face obiectul audierii.(1^1)Comisia de audiere este competentă să soluționeze orice cereri accesorii sau incidentale formulate de părți în cadrul dosarului.(la 21-05-2020,
Articolul 23 din Capitolul VI a fost completat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(2)Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau reprezentantul acestora sunt întrebați cu privire la probele pe care înțeleg să le propună în apărarea lor și sunt invitați să declare tot ce știu referitor la cauză.(3)După ce sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping sau reprezentantul acestora declară tot ce știu referitor la cauză, membrii Comisiei de audiere pot pune întrebări și, după caz, pot interoga martorii propuși.(4)Aspectele dezbătute în cadrul ședinței Comisiei de audiere vor fi consemnate în încheierea de ședință, înregistrată și semnată potrivit prevederilor art. 14.(5)Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping dă o declarație scrisă prin care recunoaște sau infirmă acuzația ce i se aduce.
 + 
Articolul 24(1)După analizarea documentelor și a probelor existente la dosarul cauzei, a declarațiilor și, după caz, a rezultatului contraexpertizei, în baza încheierii de ședință, Comisia de audiere, printr-o decizie scrisă și motivată, se pronunță asupra reglementării anti-doping încălcate și a sancțiunii aplicabile ori asupra nevinovăției sportivului sau a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping, după caz, cu respectarea dispozițiilor art. 12 alin. (1), (2) și (4).(2)Comisia de audiere se pronunță în ședință secretă, în termen de cel mult 30 de zile.(3)În cazul în care complexitatea cazului o impune, Comisia de audiere poate amâna pronunțarea de cel mult două ori, cu respectarea prevederilor art. 20 lit. a).(4)Dacă, cu prilejul deliberării, Comisia de audiere constată necesitatea clarificării unor aspecte sau a administrării de probe suplimentare, aceasta poate repune cazul pe rol. În acest caz, termenul prevăzut la art. 20 lit. a) poate fi prelungit cu cel mult 20 de zile.
 + 
Articolul 25Decizia Comisiei de audiere trebuie să conțină următoarele elemente, sub sancțiunea nulității:a)data, ora și locul unde s-a desfășurat ședința Comisiei de audiere;b)datele de identificare ale sportivului ori ale personalului asistent al acestuia care se face vinovat de o încălcare a reglementărilor anti-doping, precum și cele ale reprezentantului acestuia, dacă este cazul;c)fapta care constituie încălcarea reglementărilor anti-doping;d)sancțiunea stabilită pentru fapta respectivă;e)termenul în care poate fi contestată decizia Comisiei de audiere și organismul competent să soluționeze contestația conform legii;f)data de la care începe să curgă sancțiunea aplicată sportivului și/sau personalului asistent al acestuia;g)data și numărul deciziei;h)obligația federațiilor, cluburilor sau ligilor de punere în aplicare a sancțiunilor aplicate sportivilor sau personalului asistent al sportivilor;i)dispoziții referitoare la deducerea suspendării provizorii din perioada de suspendare impusă printr-o decizie definitivă, în cazul în care suspendarea provizorie este aplicată și respectată;j)dispoziții referitoare la posibilitatea acceptării voluntare de către sportiv sau persoana care a încălcat reglementările anti-doping a suspendării provizorii din partea unei organizații anti-doping cu autoritate în gestionarea rezultatelor și mențiuni referitoare la deducerea duratei perioadei de suspendare provizorie din perioada de suspendare aplicată printr-o decizie definitivă;k)interdicția sportivului sau persoanei care a încălcat reglementările anti-doping, pe parcursul perioadei de suspendare, de a deține vreo calitate în cadrul unei structuri sportive semnatare a Codului Mondial Anti-Doping și de a avea vreun raport contractual cu aceasta;l)obligația sportivului de a rămâne disponibil pentru testare și de a comunica informații privind localizarea pe perioada suspendării;m)dispoziții referitoare la încălcarea de către sportiv a prevederilor art. 61 alin. (1) și (2) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare;n)informarea asupra faptului că pe perioada de suspendare se retrage, parțial sau total, sprijinul financiar oferit de către semnatari și organizațiile membre ale semnatarilor, cu excepția încălcărilor anti-doping care implică o sancțiune redusă pentru substanțe specifice;o)informații referitoare la situația sportivului sau a persoanei din cadrul personalului asistent al sportivului, suspendată pe o perioadă mai mare de 4 ani, după scurgerea perioadei de suspendare de 4 ani, sub aspectul posibilității participării la competiții sportive locale, care nu se află sub jurisdicția unui semnatar al Codului, doar dacă acea competiție nu îl califică direct sau indirect în vederea participării la un campionat național sau manifestare sportivă internațională;p)dispoziții referitoare la interzicerea asocierii între un sportiv și o persoană care a suferit o suspendare ca urmare a implicării într-un caz de încălcare a reglementărilor anti-doping sau a fost condamnat în baza unei proceduri profesionale, disciplinare sau penale, pentru o faptă care ar fi constituit o încălcare a reglementărilor anti-doping, după ce sportivul sau o persoană din personalul asistent al sportivului a fost notificată în scris;q)semnătura președintelui Comisiei de audiere.
 + 
Articolul 25^1(1)Semnarea de către președintele Comisiei de audiere, membrii Comisiei de audiere sau secretarul Comisiei de audiere, după caz, a oricăror acte de procedură poate fi realizată și în sistem electronic, prin aplicarea semnăturii scanate sau a semnăturii electronice.(2)Pe parcursul soluționării dosarului, comunicările scrise către părți, reprezentanții acestora sau alte persoane participante la ședința de audiere sau comunicările adresate de acestea Comisiei de audiere pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail la adresa secretariat.audiere@anad.gov.ro. (3)În cazul transmiterii în format electronic, aceste comunicări, completări, precizări, declarații, note sau concluzii scrise formulate de părți, personal sau prin reprezentant, pe parcursul procedurii, trebuie să cuprindă semnătura electronică sau semnătura scanată a părților sau a reprezentanților acestora.(4)Declarația persoanei audiate dată în regim de videoconferință sau teleconferință se transmite în format electronic, certificată prin semnătură de președintele și secretarul Comisiei de audiere cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de termenul stabilit pentru continuarea procedurii sau, în cazul în care Comisia de audiere a rămas în pronunțare, înaintea datei stabilite pentru pronunțare.(5)Contestarea acurateței consemnării se face în scris în termen de două zile lucrătoare de la primirea acesteia. (6)În caz de contestare a acurateței consemnării, înscrisul prevăzut la alin. (4) este confruntat cu înregistrarea audio sau, după caz, audiovideo a declarației din arhiva Comisiei de audiere. Confruntarea se face în prezența președintelui și secretarului Comisiei de audiere, ocazie cu care se încheie un proces-verbal semnat de președintele Comisiei de audiere, document ce se comunică părților în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării contestației.(la 21-05-2020,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 26(1)Decizia Comisiei de audiere se comunică persoanelor fizice și juridice care au dreptul de a formula apel potrivit art. 74 alin. (1) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cel mult 15 zile de la data pronunțării ei.(la 21-05-2020,
Alineatul (1) din Articolul 26 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(2)Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de comunicare.(3)Decizia poate fi înmânată și personal sportivului sau persoanei vinovate de încălcarea reglementărilor anti-doping ori reprezentantului acestuia/acesteia, sub semnătura certificată de secretarul Comisiei de audiere, cu precizarea datei înmânării.(4)Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei.
 + 
Articolul 27(1)Aspectele dezbătute în cadrul ședinței Comisiei de audiere sunt consemnate în încheierea de ședință, semnată de toți membrii comisiei.(2)Încheierea de ședință va cuprinde:a)componența nominală a Comisiei de audiere, locul și data ședințelor de audiere;b)locul și data pronunțării deciziei;c)numele părților, domiciliul sau reședința lor ori, după caz, denumirea și sediul, precum și numele reprezentanților părților și ale celorlalte persoane care au participat la procedura în fața Comisiei de audiere;d)o scurtă descriere a desfășurării ședinței;e)opinia separată a membrilor care au votat împotrivă, dacă este cazul, cu indicarea considerentelor pe care aceasta se sprijină;f)semnăturile membrilor prezenți și a reprezentantului federației sportive naționale la care sportivul sau persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping este legitimat/legitimată.(3)La cererea sportivului sau a persoanei vinovate de încălcarea reglementărilor anti-doping ori a reprezentantului acestuia/acesteia, precum și a structurilor sportive responsabile se comunică o copie de pe încheierea de ședință. + 
Articolul 28În caz de neprezentare nejustificată a sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping sau a reprezentantului acestuia/acesteia la ședința Comisiei de audiere, aceasta decide în lipsă, conform prevederilor prezentului regulament. La cererea motivată, depusă cu cel puțin 5 zile calendaristice înainte de data întrunirii Comisiei de audiere, sau în situații de forță majoră, procedura de audiere poate fi amânată o singură dată pentru maximum 14 zile calendaristice. + 
Articolul 29(1)În aplicarea prevederilor art. 47 alin. (4) din Legea nr. 227/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, procedura în regim de urgență se desfășoară la solicitarea președintelui Agenției. (2)În aplicarea prevederilor art. 50 alin. (1) și (3) din Legea nr. 227/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, audierea provizorie se realizează de către unul dintre membrii Comisiei de audiere desemnat de către președintele Comisiei de audiere. (3)Membrul Comisiei de audiere care a dispus suspendarea provizorie în condițiile art. 50 alin. (1) sau ale alin. (3) din Legea nr. 227/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, are obligația de a se abține de la soluționarea cauzei în care a pronunțat decizia de suspendare provizorie. (4)În cazul prevăzut la alin. (1) și (2) Agenția Națională Anti-Doping este scutită de plata taxei de audiere.(la 21-05-2020,
Articolul 29 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 30Deciziile Comisiei de audiere pot fi contestate în conformitate cu dispozițiile art. 73 lit. a) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul VI^1Organizarea ședințelor în sistem de teleconferință sau videoconferință(la 21-05-2020,
Actul a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 30^1(1)Ședințele Comisiei de audiere pot fi organizate prin teleconferință sau videoconferință.(2)Videoconferința este conferința la care toți participanții la procedură se pot vedea și auzi în timp real.(3)Pentru validitatea videoconferinței sau teleconferinței, sistemul electronic utilizat pentru aceasta trebuie să asigure înregistrarea audio/video a ședinței.(4)Accesul la platforma on-line prin care se asigură organizarea ședințelor în sistem videoconferință sau teleconferință este asigurat de Agenția Națională Anti-Doping. (la 21-05-2020,
Capitolul VI^1 a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 30^2(1)În cazul prevăzut la art. 30^1, identificarea părților, a reprezentanților acestora și a persoanelor audiate de Comisia de audiere se realizează prin compararea imaginii acestora cu fotografia din documentul de identitate care trebuie transmis, în prealabil, prin e-mail, scanat în format color, secretariatului Comisiei de audiere.(2)În caz de dubiu asupra identității persoanelor care participă la ședințele organizate în sistem videoconferință sau teleconferință, președintele Comisiei de audiere poate dispune administrarea de probe suplimentare în vederea determinării identității acestora și acordarea unui termen în acest scop sau, după caz, revenirea asupra hotărârii de organizare a ședinței.(la 21-05-2020,
Capitolul VI^1 a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 30^3 În cazul prevăzut la art. 30^1, ședința secretă de pronunțare asupra cauzei poate fi realizată în același sistem.(la 21-05-2020,
Capitolul VI^1 a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Capitolul VIIDispoziții finale + 
Articolul 31(1)Responsabilitatea aplicării sancțiunilor revine federațiilor sportive naționale.(2)În aplicarea sancțiunilor sportivilor sau personalului asistent al sportivilor, federațiile sportive naționale trebuie să respecte prevederile legale în vigoare, precum și reglementările internaționale în domeniu, în conformitate cu dispozițiile art. 89 din Legea nr. 227/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 32Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziții legale care privesc organizarea unei audieri echitabile, transparente și care să asigure părților garantarea drepturilor fundamentale prevăzute de tratatele internaționale la care România este parte, precum și de Constituția României, republicată.
 + 
ANEXĂla regulamentCătreAGENȚIA NAȚIONALĂ ANTI-DOPING
Domnule președinte,
Subsemnatul/Subsemnata, ………………….……….., cu domiciliul în localitatea ……………………….…………, str. ………………..…………………. nr. ……, bl. …….., sc. ……, et. ………, ap. ……, cod poștal …..……………………….., județul/sectorul ……………………………., și reședința în localitatea …………….………, str. …………..…………………. nr. ……, bl. …….., sc. ……, et. ……, ap. ……, cod poștal…..…………….., județul/sectorul ……………………………………………………………, număr telefon ………………, adresă de e-mail ………………………………, identificat(ă) cu ….. seria……. nr. ……………………, eliberat(ă) de ……………….…… la data de …………………, valabil(ă) până la data de ………………., CNP ……., legitimat(ă) la……………………………..,ca urmare a Notificării Agenției Naționale Anti-Doping nr. ……………/………….., primită la data de ……………………, formulez prezenta
CERERE DE SESIZARE A COMISIEI DE AUDIERE^1
prin care solicit sesizarea Comisiei de audiere a sportivilor și personalului asistent al sportivilor de pe lângă Agenția Națională Anti-Doping („Comisia de audiere“) în vederea organizării audierii mele cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificare.Poziția mea cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping, descrisă în notificare, precum și motivarea în fapt și în drept le voi menționa în fața Comisiei de audiere sau într-un memoriu separat^2 pe care îl voi formula și transmite Comisiei de audiere potrivit dispozițiilor Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping, aprobat prin Ordinul președintelui Agenției Naționale Anti-Doping nr. 95/2018, cu modificările și completările ulterioare.

Semnătura

Data^1 Agenția Națională Anti-Doping și Comisia de audiere a sportivilor și personalului asistent al sportivilor prelucrează datele și informațiile cu caracter personal numai în scopul gestionării cauzei, cu respectarea prevederilor Standardului internațional pentru protecția datelor cu caracter personal, Codului mondial anti-doping și ale art. 5 și art. 6 alin. (1) lit. c), e) și f), alin. (2) și alin. (3) din Regulamentul general pentru protecția datelor cu caracter personal.^2 Memoriul nu este obligatoriu atunci când motivarea în fapt și în drept se realizează în fața Comisiei de audiere.(la 21-05-2020,
Actul a fost completat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x