REGULAMENT din 1 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA ANTI-DOPING
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 219 din 12 martie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 27 21/02/2022
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 114 14/05/2020
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 01/03/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 27 21/02/2022
ActulREFERIT DEORDIN 27 21/02/2022





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 96 din 1 martie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 219 din 12 martie 2018.
 + 
Capitolul ICadru legislativ + 
Articolul 1Agenția Națională Anti-Doping, denumită în continuare Agenția, organizează procedura de soluționare a contestațiilor formulate împotriva deciziilor prevăzute la art. 73 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege, și a deciziilor Agenției cu privire la încălcarea reglementărilor anti-doping de sportivii de nivel național și/sau personalul asistent al acestora, în conformitate cu dispozițiile art. 74 și 76 din Lege.  + 
Articolul 2Procedura soluționării contestațiilor se desfășoară în fața Comisiei de apel, denumită în continuare Comisia, care se constituie în temeiul art. 14 din Lege.
 + 
Capitolul IIOrganizare + 
Articolul 3(1)Comisia este formată din 8 membri, după cum urmează: a)7 membri care participă la deliberările Comisiei și au drept de vot, desemnați, la solicitarea Agenției, după cum urmează: – un membru desemnat de Comitetul Olimpic și Sportiv Român; – 4 membri desemnați de Secretariatul General al Guvernului; – 2 membri desemnați de facultăți de drept acreditate potrivit legii, din rândul cadrelor didactice ale acestora; b)1 membru fără drept de vot desemnat de Agenție din rândul salariaților acesteia, care asigură secretariatul tehnic al Comisiei și nu participă la deliberările acesteia. (2)Secretarul Comisiei se numește din rândul salariaților Agenției, prin ordin al președintelui. (3)Membrii Comisiei sunt numiți prin ordin al președintelui Agenției în urma desemnării acestora de către autoritățile menționate la alin. (1) lit. a). (4)Membrii Comisiei desemnați potrivit alin. (1) lit. a) nu pot fi angajați ai Agenției Naționale Anti-Doping.
 + 
Articolul 4(1)Durata mandatului membrilor Comisiei este de 2 ani. (2)Durata mandatului este unică pentru Comisie, chiar dacă membrii acesteia nu au fost desemnați toți la aceeași dată sau dacă au intervenit schimbări în componența Comisiei pe parcursul mandatului. Numărul mandatelor unui membru nu este limitat. (3)Cu 30 de zile înainte de data încheierii mandatului, Agenția va declanșa procedura de numire a noilor membri.  + 
Articolul 5Membrii Comisiei trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a)să fie cetățeni români cu domiciliul în România; b)să aibă capacitate deplină de exercițiu; c)să aibă o bună reputație și pregătire profesională; d)să nu fi suferit condamnări pentru comiterea unei fapte prevăzute de legea penală care îi face nedemni pentru îndeplinirea acestei activități; e)să aibă studii superioare juridice cu durata stabilită de lege, atestate în condițiile legii; f)să cunoască legislația sportivă și legislația antidoping.  + 
Articolul 6(1)Mandatul unui membru al Comisiei încetează înainte de termen în următoarele situații: a)prin renunțarea la calitatea de membru; b)ca urmare a transferului în cadrul altei autorități/organizații; c)prin revocare de către autoritățile/organizațiile care l-au desemnat; d)prin revocare dispusă prin ordin al președintelui Agenției, în cazul în care nu mai sunt întrunite cerințele prevăzute la art. 5 sau ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor stabilite prin Lege și prin prezentul regulament; e)prin deces. (2)Secretarul Comisiei se revocă prin ordin al președintelui Agenției. (3)În cazurile prevăzute la alin. (1) se numește un nou membru, desemnat de aceeași entitate care l-a desemnat pe cel al cărui mandat a încetat.
 + 
Articolul 7Pentru asigurarea condițiilor organizatorice necesare desfășurării activității Comisiei, secretariatul tehnic al acesteia este asigurat de către membrul prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. b).
 + 
Capitolul III Funcționare + 
Articolul 8(1)Ședințele Comisiei se desfășoară la sediul Agenției, cu excepția cazului în care acestea sunt realizate în sistem videoconferință sau teleconferință, în condițiile prevăzute de prezentul regulament. (2)Ședințele Comisiei nu sunt publice.(la 21-05-2020,
Articolul 8 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 9(1)Comisia este legal întrunită în prezența a 5 membri, iar deciziile se adoptă cu votul majorității membrilor Comisiei. (2)În situația în care nu este întrunit cvorumul necesar prevăzut la alin. (1), ședința se amână pentru cel mult 14 zile calendaristice. (3)Membrii Comisiei își exercită mandatul potrivit legii.  + 
Articolul 9^1(1)Părțile trebuie să fie informate asupra dreptului de a cere recuzarea unui membru al Comisiei dacă există temei pentru un posibil conflict de interese. Solicitarea se face în termen de 7 zile de la data la care au luat cunoștință de existența motivului de recuzare. (2)Anterior începerii procedurii în apel, pentru fiecare caz în parte, membrii Comisiei au obligația să declare președintelui de caz existența sau potențialitatea unui conflict de interese, în raport cu speța dedusă spre soluționare. Existența sau inexistența unei situații de conflict de interese va fi consemnată în încheierea de ședință.(3)Părțile pot cere motivat Comisiei recuzarea unuia dintre membrii săi, în condițiile legii, în legătură cu cazul dedus spre soluționare Comisiei.(4)Cererea de recuzare se poate formula numai pentru motive care afectează independența și imparțialitatea în ceea ce privește cazul dedus spre soluționare Comisiei.(5)Membrul Comisiei față de care s-a formulat o cerere de recuzare, precum și orice alt membru care consideră că se află într-o situație care este de natură a afecta independența și imparțialitatea sa în cauza dedusă soluționării Comisiei poate formula cerere de abținere.(6)Cererea de recuzare sau, după caz, cererea de abținere se soluționează de către un complet compus din ceilalți membri ai Comisiei, în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se dispune prin încheierea de ședință.(7)În caz de admitere a cererii, membrul Comisiei față de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a formulat cererea de abținere nu participă la soluționarea cauzei. (la 21-05-2020,
Capitolul III a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 9^2(1)Dispozițiile art. 9^1 se aplică în mod corespunzător și secretarului Comisiei de apel.(2)Cererea de recuzare sau declarația de abținere a secretarului Comisiei se soluționează potrivit art. 9^1 alin. (4). Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se consemnează în încheierea de ședință.(3)În caz de admitere a cererii de recuzare sau de abținere, Comisia sesizează Agenția în vederea desemnării unei alte persoane care să asigure secretariatul Comisiei în cauza respectivă, în condițiile art. 7 din prezentul regulament.(la 21-05-2020,
Capitolul III a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 10Prin grija secretariatului, convocarea membrilor Comisiei se face prin poștă electronică, cu confirmare de primire la secretariatul Comisiei.  + 
Articolul 11(1)Pentru fiecare apel înregistrat, conducerea ședințelor va fi încredințată unui președinte, denumit în continuare președinte de caz. Acesta este ales înaintea primei ședințe stabilite pentru respectivul apel, cu votul majorității membrilor prezenți ai comisiei înaintea primei ședințe stabilite pentru respectivul apel. Alegerea președintelui de caz poate avea loc și prin consultarea electronică a membrilor Comisiei. Corespondența electronică se arhivează de către secretarul Comisiei.(la 21-05-2020,
Alineatul (1) din Articolul 11 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(2)În situația în care președintele de caz nu este prezent la una dintre ședințe, conducerea ședinței este asigurată de către un alt membru, ales cu majoritatea voturilor membrilor prezenți.
 + 
Articolul 12Președintele de caz are următoarele atribuții principale în legătură cu respectivul caz: a)stabilește primul termen de soluționare a apelului; b)verifică, la deschiderea ședinței, existența cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, precum și calitatea de reprezentant legal sau convențional a unei persoane; c)conduce ședința; d)coordonează activitatea Comisiei și a secretariatului acesteia; e)reprezintă Comisia în fața altor autorități sau instituții publice, precum și în fața oricărei persoane fizice sau juridice, în legătură cu cazul pe care îl conduce. f)decide cu privire la desfășurarea ședințelor Comisiei în regim de teleconferință sau videoconferință.(la 21-05-2020,
Articolul 12 din Capitolul III a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 13(1)Ședințele Comisiei pot fi înregistrate prin mijloace audio, înregistrările fiind arhivate prin grija secretarului Comisiei și păstrate la sediul Agenției. (2)Consemnarea scrisă a declarației părții audiate se atașează la dosarul cauzei și se comunică acesteia, sub semnătura președintelui de caz și a secretarului Comisiei, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de termenul stabilit pentru continuarea procedurii. Contestarea acurateței consemnării declarației se face în scris, în termen de două zile lucrătoare de la primirea acesteia.(la 21-05-2020,
Alineatul (2) din Articolul 13 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(2^1)Dispozițiile alin. (2) se aplică în mod corespunzător și în cazul în care Comisia a rămas în pronunțare.(la 21-05-2020,
Articolul 13 din Capitolul III a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(3)Măsurile dispuse de Comisie la fiecare termen se consemnează în încheierile de ședință întocmite de secretarul Comisiei și semnate de președintele de caz. (4)Încheierile de ședință sunt cuprinse într-un registru special, numerotat, ținut de secretarul Comisiei și păstrat la sediul Agenției. Încheierile sunt arhivate și în format electronic.
 + 
Articolul 14(1)Activitatea de secretariat a Comisiei este asigurată de secretarul acesteia. (2)Secretarul Comisiei are următoarele atribuții principale: a)înregistrarea apelului; b)stabilirea termenului administrativ pentru desemnarea președintelui de caz și punerea la dispoziție a documentației, în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării apelului; c)preluarea dosarului de la Comisia de audiere a sportivilor și a personalului asistent al sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping, denumită în continuare Comisia de audiere; d)convocarea contestatarului, a Agenției, precum și, dacă este cazul, a persoanelor care urmează să fie audiate; e)punerea la dispoziția membrilor Comisiei a documentației aferente apelului (pe suport hârtie sau electronic, după caz); f)transcrierea declarațiilor, tehnoredactarea încheierilor de ședință și a deciziilor pronunțate; g)comunicarea deciziei contestatarului și intimatului, clubului la care sportivul este legitimat, Agenției, federației sportive naționale de specialitate, Ministerului Educației Naționale, Ministerului Tineretului și Sportului, Comitetului Olimpic și Sportiv Român, federației internaționale de specialitate, precum și Agenției Mondiale Anti-Doping, după caz; h)păstrarea și arhivarea înregistrărilor audio și a documentelor cazului, în conformitate cu prevederile art. 13; i)eliberarea, la cererea persoanelor îndreptățite, de copii de pe actele aflate la dosarul cazului sau certificate cuprinzând minuta deciziei; j)îndeplinirea oricăror altor sarcini stabilite în cadrul ședințelor și dispuse de președintele de caz sau, în absența acestuia, de înlocuitorul său.
 + 
Articolul 15Pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, Comisia pronunță încheieri și decizii, sub semnătura președintelui de caz, cu respectarea dispozițiilor prezentului regulament.
 + 
Capitolul IVAtribuțiile Comisiei + 
Articolul 16Comisia are următoarele atribuții principale: a)cercetează aspectele în legătură cu care a fost sesizată; b)analizează cazul pe fond; c)dispune orice măsură necesară pentru justa soluționare a cazului cu care a fost sesizată; d)pronunță decizia.
 + 
Capitolul V Confidențialitatea informațiilor + 
Articolul 17(1)Membrii Comisiei au obligația de a păstra confidențialitatea cu privire la activitatea legată de caz, precum și la orice informație la care au acces în cursul procedurii de stabilire a gradului de vinovăție și/sau a sancțiunilor. (2)Membrii Comisiei semnează declarații de confidențialitate. (3)Membrii Comisiei au obligația de a se abține de la participarea la soluționarea unui apel în situația unui conflict de interese și de a-i informa corespunzător în acest sens pe ceilalți membri ai Comisiei. (4)Prin conflict de interese, în sensul alin. (3), se înțelege situația sau împrejurarea în care interesul personal, direct ori indirect, al unui membru al Comisiei în exercitarea activității sale în această calitate afectează sau ar putea afecta independența și imparțialitatea sa în soluționarea unui apel.
 + 
Capitolul VI Procedura de soluționare a apelurilor + 
Articolul 18(1)Procedura de soluționare a apelurilor se desfășoară într-un interval de 60 de zile calendaristice, calculat de la data stabilită pentru prima ședință, cu respectarea următoarelor principii: a)dreptul la o audiere echitabilă și imparțială; b)dreptul persoanei de a fi reprezentată pe cheltuiala sa; c)dreptul la o decizie în formă scrisă, motivată, datată și comunicată. (2)În cazul în care administrarea de probe o impune, termenul prevăzut la alin. (1) va putea fi prelungit cu cel mult 30 de zile.  + 
Articolul 19(1)Sesizarea Comisiei se face prin depunerea și înregistrarea apelului în registrul secretariatului Comisiei. (2)Transmiterea cererii de apel, a documentelor însoțitoare, precum și a oricăror alte cereri, completări, precizări, declarații, note sau concluzii scrise formulate de contestatar în legătură cu cererea de apel poate fi realizată și prin e-mail la adresa secretariat.apel@anad.gov.ro. (3)În cazul transmiterii în sistem electronic, cererea de apel, precum și orice alte cereri, completări, precizări, declarații, note sau concluzii scrise formulate de contestatar în legătură cu cererea de apel, personal sau prin reprezentant, pe parcursul procedurii apelului, trebuie să cuprindă semnătura electronică sau semnătura scanată a contestatarului sau a reprezentantului acestuia.(4)Modelul cererii de apel este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.(la 21-05-2020,
Articolul 19 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 20(1)Cererea de apel cuprinde în mod obligatoriu: a)numele, prenumele, domiciliul sau reședința, precum și calitatea contestatarului, iar pentru persoanele juridice, denumirea și sediul lor. Se vor menționa totodată numărul certificatului de identitate sportivă, dacă este cazul, numărul de telefon, numărul de fax, adresa de e-mail; b)dacă este cazul, numele și calitatea celui care reprezintă partea în litigiu; c)decizia apelată; d)obiectul apelului; e)motivele apelului în fapt și în drept; f)arătarea dovezilor pe care se întemeiază apelul; g)semnătura contestatarului; h)chitanța atestând plata taxei de apel. (2)Lipsa mențiunilor prevăzute la alin. (1) lit. a), c), d), e) și h) atrage clasarea apelului. Celelalte mențiuni pot fi complinite cel târziu la prima ședință.
 + 
Articolul 20^1Cererile de apel formulate de către Agenția Națională Anti-Doping sunt scutite de taxa de apel.(la 21-05-2020,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 21Agenția transmite de îndată apelul secretarului Comisiei, care verifică dacă acesta îndeplinește cerințele prevăzute de art. 20 alin. (1). În cazul neconformității cererii de apel, secretariatul Comisiei transmite constatările sale în scris contestatarului și îi pune în vedere să își completeze, să precizeze sau să își modifice cererea în termen de 5 zile de la data comunicării, sub sancțiunea clasării apelului.  + 
Articolul 22(1)La primirea apelului, respectiv după completarea sau modificarea acestuia în condițiile prevăzute la art. 20, secretarul Comisiei informează membrii acesteia, care stabilesc de comun acord data primei ședințe, în vederea soluționării apelului. (2)Termenul stabilit pentru întrunirea membrilor Comisiei nu poate fi mai mare de 15 zile de la data depunerii apelului, cu respectarea prevederilor art. 20. (3)Secretarul convoacă membrii Comisiei, părțile, reprezentantul Comisiei de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic sau al Agenției, după caz, precum și martorii, dacă este cazul, pentru data, ora și locul stabilite.(la 21-05-2020,
Alineatul (3) din Articolul 22 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(4)Punctul de vedere al intimatului este prezentat în scris și susținut personal sau prin reprezentant în fața Comisiei și este menționat în decizia Comisiei. (5)Comunicarea datei stabilite pentru soluționarea apelului se face în scris, cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.
 + 
Articolul 22^1Operațiunile prevăzute la art. 21, art. 22 alin. (1), (3) și (5) pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail.(la 21-05-2020,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 23(1)În situația în care contestatarul, până la data stabilită pentru soluționarea apelului, renunță în scris la soluționarea acestuia, Comisia se întrunește la data stabilită pentru a lua act de renunțare. (2)În situația în care contestatarul renunță la apel în cadrul dezbaterilor, acesta are obligația de a da o declarație scrisă în acest sens. (3)Declarația de renunțare se depune la dosarul cazului, apelul urmând a fi clasat.  + 
Articolul 24(1)Procedura de soluționare a apelului se desfășoară în prezența părților. (2)Dacă una dintre părți, deși convocată conform prevederilor art. 22 alin. (5), nu se prezintă la ședința Comisiei la două termene consecutive, la cel de-al doilea termen Comisia poate proceda la deliberare în absența acesteia. (3)În situația în care Comisia apreciază ca fiind necesară prezența la dezbateri a părții lipsă, aceasta poate stabili un nou termen, cu notificarea părții în cauză. Termenul nu poate fi mai mare de 14 zile calendaristice. (3^1)Comisia este competentă să soluționeze orice cereri accesorii sau incidentale cererii de apel.(la 21-05-2020,
Articolul 24 din Capitolul VI a fost completat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
(4)La cererea motivată și însoțită de acte doveditoare, depusă de una dintre părți cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte de data întrunirii Comisiei, aceasta va putea acorda un nou termen, care nu va depăși 14 zile calendaristice.
 + 
Articolul 25(1)După deschiderea ședinței, dacă cerințele de cvorum sunt îndeplinite, președintele de caz verifică dacă apelul a fost formulat în termen și dacă cererea de apel este conformă. Depășirea termenului legal atrage respingerea apelului ca tardiv introdus. Neconformitatea cererii atrage clasarea apelului, dacă neconformitatea nu este remediată la data primei ședințe sau până la data stabilită în acest scop de Comisie. (2)În situația în care apelul a fost formulat în termen și cererea de apel este conformă, președintele de caz acordă cuvântul părților, fiind audiat mai întâi contestatarul și apoi intimatul. La cererea părților, poate fi încuviințată administrarea de probe, dacă acestea sunt concludente, pertinente și utile cauzei. Comisia poate dispune din oficiu administrarea de probe. (3)Toți membrii Comisiei pot pune întrebări părților și martorilor. (4)Părțile sau reprezentanții acestora pot pune întrebări martorilor și celorlalte părți numai prin intermediul președintelui de caz.
 + 
Articolul 26(1)Aspectele dezbătute în cadrul ședinței Comisiei sunt consemnate în încheierea de ședință. (2)Încheierea de ședință trebuie să cuprindă mențiuni privind: a)componența nominală a Comisiei; b)locul și data dezbaterilor; c)numele sau denumirea părților, precum și numele reprezentanților legali sau convenționali ai acestora; d)cererile formulate de părți; e)înscrisurile noi depuse de părți. (3)Încheierea de ședință se semnează, sub sancțiunea nulității, de președintele de caz și de secretarul Comisiei. (4)La cererea părților, acestora li se comunică o copie de pe încheierea de ședință.  + 
Articolul 27Comisia verifică motivele apelului și temeinicia deciziei contestate pe baza înscrisurilor aflate la dosarul cauzei, precum și a probelor noi administrate în cadrul procedurii apelului.  + 
Articolul 28(1)Comisia se pronunță în ședință secretă, prin decizie scrisă și motivată, cu respectarea dispozițiilor art. 9 alin. (1) și (3), precum și ale art. 30 sau, după caz, prin încheiere. (2)În situația în care complexitatea cazului o impune, Comisia poate amâna pronunțarea de cel mult două ori, cu respectarea prevederilor art. 18.(3)Decizia Comisiei este obligatorie pentru persoanele fizice și juridice prevăzute la art. 74 alin. (1) din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în funcție de dreptul acestora de a face apel, după caz.(la 21-05-2020,
Articolul 28 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 29Soluționând apelul, Comisia poate decide: a)respingerea apelului și menținerea deciziei contestate, dacă apelul a fost tardiv formulat ori dacă este nefondat; b)admiterea apelului, cu modificarea sau desființarea deciziei contestate.  + 
Articolul 30(1)Decizia Comisiei trebuie să conțină următoarele elemente, sub sancțiunea nulității: a)data, ora și locul ședinței Comisiei; b)obiectul apelului; c)decizia contestată; d)numele și prenumele părților, cu arătarea calității lor și cu indicarea prezenței acestora la ședința în care s-a pronunțat Comisia; e)susținerile părților; f)temeiurile de fapt și de drept care au dus, după caz, la admiterea sau respingerea apelului; g)decizia luată de Comisie; h)termenul de exercitare a căii de atac și instanța competentă; i)data și numărul deciziei; j)semnăturile președintelui de caz și secretarului. (2)În situația în care există opinii separate, acestea vor fi anexate deciziei.
 + 
Articolul 31(1)Decizia se comunică părților în cel mult 14 zile lucrătoare de la data pronunțării ei. Termenul de comunicare nu este cuprins în durata prevăzută la art. 18. (2)Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire. (3)Decizia poate fi înmânată și personal contestatarului ori reprezentantului acestuia, sub semnătură certificată de secretarul Comisiei, cu precizarea datei înmânării. (4)Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei. (5)Minuta deciziei se consemnează în registrul de pronunțări sub semnătura președintelui de caz. (6)Registrul de pronunțări se păstrează la sediul Agenției.
 + 
Articolul 32Abrogat.(la 21-05-2020,
Articolul 32 din Capitolul VI a fost abrogat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 32^1(1)Semnarea de către președintele de caz, membrii Comisiei sau secretarul Comisiei, după caz, a oricăror acte de procedură poate fi realizată și în sistem electronic, prin aplicarea semnăturii scanate sau a semnăturii electronice.(2)Pe parcursul soluționării cererii de apel, comunicările scrise către părți, reprezentanții acestora sau alte persoane participante la ședința de audiere sau comunicările adresate de acestea Comisiei pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail.(3)În cazul transmiterii în format electronic, aceste comunicări, completări, precizări, declarații, note sau concluzii scrise formulate de părți, personal sau prin reprezentant, pe parcursul procedurii, trebuie să cuprindă semnătura electronică sau semnătura scanată a părților sau a reprezentanților acestora.(4)În caz de contestare a acurateței declarației prevăzute la art. 13 alin. (2), aceasta este confruntată cu înregistrarea audio sau, după caz, audiovideo a declarației din arhiva Comisiei, ocazie cu care se încheie un proces-verbal semnat de președintele de caz, care se comunică părților în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării contestației.(5)La cererea declarantului, acesta poate audia, la sediul Comisiei și în prezența secretarului Comisiei și a președintelui de caz, înregistrarea declarației sau răspunsurilor sale date în fața Comisiei. Audierea se consemnează într-un proces-verbal semnat de președintele de caz.(la 21-05-2020,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Capitolul VI^1Organizarea ședințelor în sistem de teleconferință sau videoconferință(la 21-05-2020,
Actul a fost completat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 32^2(1)Ședințele Comisiei pot fi organizate prin videoconferință sau teleconferință. (2)Videoconferința este conferința la care toți participanții la procedură se pot vedea și auzi în timp real.(3)Pentru validitatea videoconferinței sau a teleconferinței, sistemul electronic utilizat pentru aceasta trebuie să asigure înregistrarea audio/video a ședinței.(4)Accesul la platforma on-line prin care se asigură organizarea ședințelor în sistem videoconferință sau teleconferință este asigurat de Agenția Națională Anti-Doping. (la 21-05-2020,
Capitolul VI^1 a fost completat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 32^3(1)În cazul prevăzut la art. 32^2, identificarea părților, a reprezentanților acestora și a persoanelor audiate de Comisie se realizează prin compararea imaginii acestora cu fotografia din documentul de identitate care trebuie transmis, în prealabil, prin e-mail, scanat în format color, secretariatului Comisiei.(2)În caz de dubiu asupra identității persoanelor care participă la ședințele organizate în sistem videoconferință sau teleconferință, președintele de caz poate dispune administrarea de probe suplimentare în vederea determinării identității acestora și acordarea unui termen în acest scop sau, după caz, revenirea asupra hotărârii de organizare a ședinței.(la 21-05-2020,
Capitolul VI^1 a fost completat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Articolul 32^4În cazul prevăzut la art. 32^2, ședința secretă de pronunțare asupra cererii de apel poate fi realizată în același sistem.(la 21-05-2020,
Capitolul VI^1 a fost completat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)
 + 
Capitolul VII Dispoziții finale + 
Articolul 33Prevederile prezentului regulament se completează cu dispozițiile art. 102 din Lege, precum și cu prevederile actelor normative incidente în vigoare.
 + 
ANEXĂ COMISIA DE APELDE PE LÂNGĂ AGENȚIA NAȚIONALĂ ANTI-DOPING Subsemnatul(a)/Subscrisul(a), …………….(numele)/(denumirea)……………………, cu domiciliul/sediul în localitatea ………………………….., str. ………………………., nr. ……, bl. ……, sc. ……., et. ……, ap. …………, cod poștal ……..….., județul ………………., telefon ………………………., e-mail ……………………………., identificat(ă) cu ………., seria ………… nr. ……, eliberat de …………………………….…… la data de …………………………………. valabil până la data de ………………………………………., CNP …………………………………………………, legitimat la ……………………….…../date de identificare ale persoanei juridice, reprezentat legal/convențional prin ……………………….. formulez prezenta
CERERE DE APEL^1
împotriva Deciziei Comisiei de audiere a sportivilor și personalului asistent al sportivilor nr. ……../………………, prin care solicit admiterea acestuia și modificarea în tot/în parte a acesteia pentru următoarele
MOTIVE
În fapt^2, …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Probe^3 ………………………………………………………………………..• Anexez prezentei cereri dovada achitării taxei de apel^4.• Menționez că anexez dovada achitării taxei de apel până cel târziu la primul termen stabilit pentru judecarea apelului^4.În drept^5, ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Semnătura

Data ^1 Cererea se completează de sportiv sau de personalul asistent al sportivilor personal sau prin reprezentant legal și/sau convențional sau de către persoanele juridice care au dreptul de a exercita apel împotriva deciziei Comisiei de audiere a sportivilor și personalului asistent al sportivilor.Agenția Națională Anti-Doping și Comisia de audiere a sportivilor și personalului asistent al sportivilor prelucrează datele și informațiile cu caracter personal numai în scopul gestionării cauzei ce mă privește, cu respectarea prevederilor Standardului internațional pentru protecția datelor cu caracter personal, Codului mondial anti-doping și a art. 5 și art. 6 alin. (1) lit. c), e) și f), alin. (2) și (3) din Regulamentul general pentru protecția datelor cu caracter personal. ^2 Se prezintă situația de fapt pentru care se consideră că decizia apelată nu este legală și temeinică și că s-a făcut o greșită aplicare a legii.^3 Se solicită administrarea probelor care susțin situația de fapt prezentată, respectiv înscrisuri, audierea unor alte persoane etc.^4 Se bifează una dintre opțiuni sau se menționează una dintre opțiuni.^5 Se va preciza temeiul legal al cererii în raport cu motivele invocate pentru care s-a formulat apelul.(la 21-05-2020,
Capitolul VII a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 114 din 14 mai 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 21 mai 2020
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x