REGULAMENT din 1 martie 2006 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2ABROGAT DEHOTARARE 279 05/04/2012
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 01/03/2006
ART. 2ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 14
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 32
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 87
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 14
ART. 4ARE LEGATURA CUHOTARARE 229 14/04/2011 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUHOTARARE 80 15/02/2007 ART. 1
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 14
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 33
ART. 5ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 12ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUHOTARARE 229 14/04/2011 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 14
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 33
ART. 16ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 17ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 21REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
ART. 22ARE LEGATURA CUHOTARARE 381 06/06/2011 ART. 2
ART. 22ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 22REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 14
ART. 23ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 24ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUHOTARARE 229 14/04/2011 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 26REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 33
ART. 27ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 27REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 14
ART. 27REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 33
ART. 27REFERIRE LALEGE (R) 303 28/06/2004 ART. 86
ART. 27REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
ART. 30ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 31ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 31ARE LEGATURA CUHOTARARE 80 15/02/2007 ART. 1
ART. 32ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 32ARE LEGATURA CUHOTARARE 80 15/02/2007 ART. 1
ART. 33ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 34ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 34ARE LEGATURA CUHOTARARE 80 15/02/2007 ART. 1
ART. 35ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 36ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
ART. 37ARE LEGATURA CUHOTARARE 229 14/04/2011 ART. 1
ART. 37ARE LEGATURA CUHOTARARE 123 07/02/2008 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 2ABROGAT DEHOTARARE 279 05/04/2012

privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecător şi procuror, fără concurs(actualizat până la data de 21 iunie 2011*)



––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 230 din 14 martie 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 21 iunie 2011, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 80 din 15 februarie 2007; HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008; HOTĂRÂREA nr. 229 din 14 aprilie 2011; HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Admiterea în magistratură se face, de regulă, prin concurs, pe baza competenţei profesionale, a aptitudinilor şi a bunei reputaţii, cu respectarea principiilor transparenţei şi egalităţii.(2) Concursul se organizează de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, în condiţiile prezentului regulament.
 + 
Articolul 2La concursul de admitere în magistratură pot participa foştii judecători şi procurori care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 303/2004, avocaţii, notarii, asistenţii judiciari, consilierii juridici, personalul de probaţiune cu studii superioare juridice, ofiţerii de poliţie judiciară cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au îndeplinit funcţii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române şi Institutul Român pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din învăţământul juridic superior acreditat, precum şi magistraţii-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, la data susţinerii testului-grilă, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) şi, după caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004.–––––Art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 3În mod excepţional pot fi numite în funcţia de judecător sau de procuror, fără concurs, persoanele care au îndeplinit funcţia de judecător, procuror şi magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cel puţin 10 ani şi a căror activitate a încetat din motive neimputabile, precum şi avocaţii cu o vechime în profesie de cel puţin 10 ani, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul IIOrganizarea concursului + 
Articolul 4(1) Concursul de admitere se organizează, anual sau ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante de la judecătorii şi de la parchetele de pe lângă acestea.(2) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, numărul şi lista posturilor scoase la concurs, taxa de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii sau a Direcţiei de resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, după caz.–––––Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(3) Datele prevăzute la alin. (2) se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 45 de zile înainte de data stabilită pentru concurs.–––––Alin. (3) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Alin. (4) al art. 4 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(5) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului de admitere, numărul de posturi scoase la concurs şi taxa de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţă şi printr-un comunicat de presă, care se publică în 3 cotidiene centrale.(6) Cererile de înscriere tipizate, emise de Consiliul Superior al Magistraturii, se înaintează tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea, odată cu tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs, în termenul prevăzut la alin. (3).–––––Alin. (6) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(7) La înscriere candidaţii primesc cererea tipizată şi un exemplar al prezentului regulament, precum şi tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs.(8) Cererile pentru înscrierea la concurs se depun cu cel puţin 30 de zile înainte de data acestuia, în raport de opţiunea pentru funcţia de judecător sau procuror, la tribunale, respectiv la parchetele de pe lângă acestea, în ale căror circumscripţii domiciliază candidaţii.–––––Alin. (8) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(9) Candidatul va menţiona în cerere funcţia pentru care optează, judecător sau procuror, fiind posibilă o singură opţiune, care nu poate fi modificată după înregistrarea cererii de înscriere. De asemenea, candidatul va menţiona şi faptul că a primit un exemplar al prezentului regulament.–––––Alin. (9) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(10) La cererea de înscriere se anexează următoarele acte:a) certificatul de naştere;b) actul de identitate;c) diploma de licenţă;d) chitanţa de plată a taxei de înscriere;e) certificatul de cazier judiciar;f) certificatul de cazier fiscal;g) declaraţia pe propria răspundere că nu a avut întreruperi în activitate;h) curriculum vitae;i) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate;j) adeverinţa din care rezultă că persoana este aptă din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei, eliberată de orice instituţie sau persoană autorizată.–––––Litera j) a alin. (10) al art. 4 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 229 din 14 aprilie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 18 mai 2011.Actele prevăzute la lit. a), b), c) şi i) se depun în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către candidat.–––––Alin. (10) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(11) Taxa de înscriere stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii se plăteşte la casieria tribunalului sau, după caz, a parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentă. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de plată.–––––Alin. (11) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(12) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d), a condiţiei de a fi apt din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei, prevăzută la art. 14 alin. (2) lit. e), sau a condiţiilor prevăzute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi candidaţilor care se retrag din concurs anterior afişării listelor finale cu rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare de către Direcţia economică şi administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.–––––Alin. (12) al art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 229 din 14 aprilie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 18 mai 2011.(13) Conducătorii tribunalelor şi, după caz, ai parchetelor de pe lângă acestea vor transmite dosarele candidaţilor, cu cel puţin 25 de zile înainte de data concursului, la comisia de organizare a concursului.
 + 
Articolul 5(1) Consiliul Superior al Magistraturii numeşte comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de contestaţii.(2) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini, până la gradul al patrulea inclusiv, în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii în acest sens. Aceeaşi persoană poate face parte dintr-o singură comisie.(3) Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (2) se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.–––––Art. 5 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 6(1) Comisia de organizare a concursului se constituie prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii, şi coordonează organizarea şi desfăşurarea acţiunilor pentru concursul de admitere în magistratură.(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:– preşedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;– vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;– membri: directori, şefi de serviciu sau birou, judecători şi procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri asimilaţi magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.–––––Alin. (2) al art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 7Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:1. transmite cererea tipizată de înscriere, împreună cu toate datele referitoare la organizarea concursului, către tribunale şi parchetele de pe lângă acestea;–––––Pct. 1 al art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.2. verifică îndeplinirea condiţiilor de înscriere, centralizează dosarele candidaţilor, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de înscriere, afişează lista finală a candidaţilor;3. controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului – identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare şi masă pentru membrii comisiilor;4. asigură paza subiectelor şi a lucrărilor scrise, la sediul comisiei şi în timpul transportului acestora, pentru păstrarea ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare;5. asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru examen, care sunt numerotate;6. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului, persoanele care asigură supravegherea în sălile de examen – responsabili de sală şi supraveghetori -, numite prin hotărâre a preşedintelui comisiei de organizare;7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe bază de delegaţie nominală, subiectele pentru proba scrisă şi baremele de evaluare şi de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;–––––Pct. 7 al art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.8. păstrează, în condiţii de deplină siguranţă, subiectele şi baremele de evaluare şi notare;9. coordonează multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare sală;–––––Pct. 9 al art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisă;–––––Pct. 10 al art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.11. repartizează candidaţii pe săli, pentru proba scrisă, în ordine alfabetică, dispune afişarea listelor respective cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea acesteia, pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi pe uşile sălilor în care se desfăşoară proba;–––––Pct. 11 al art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.12. predă comisiei de contestaţii lucrările scrise contestate, precum şi baremele de evaluare şi de notare;–––––Pct. 12 al art. 7 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.13. afişează baremul de evaluare şi notare la centrele de examen cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise şi asigură publicarea acestuia pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;14. organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de examen la centrul de evaluare şi răspunde de securitatea acestora;–––––Pct. 15 al art. 7 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.16. ia măsuri pentru ca în spaţiile în care se realizează corectarea lucrărilor sau se desfăşoară proba scrisă de concurs să nu pătrundă persoane străine neautorizate de comisie ori neprevăzute de prezentul regulament;–––––Pct. 16 al art. 7 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.17. calculează mediile generale şi întocmeşte listele finale;18. asigură respectarea procedurii de evaluare şi notare;19. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;20. informează conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;–––––Pct. 20 al art. 7 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.21. asigură afişarea şi publicarea simultană pe paginile de Internet, de către Consiliul Superior al Magistraturii şi Institutul Naţional al Magistraturii, a rezultatelor concursului şi asigură transmiterea rezultatelor către tribunale şi parchetele de pe lângă acestea;22. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;23. exercită orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.
 + 
Articolul 8(1) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 7.(2) În acest scop preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru supraveghetori, precum şi sarcinile ce revin tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea, în vederea bunei desfăşurări a concursului.(3) Preşedinţii tribunalelor şi prim-procurorii parchetelor de pe lângă acestea răspund de ducerea la îndeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
 + 
Articolul 9(1) Elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor de evaluare şi notare se realizează de comisia de elaborare a subiectelor. Soluţionarea contestaţiilor la baremele de evaluare şi notare şi la punctajul stabilit prin procesare electronică se realizează de comisia de contestaţii.–––––Alin. (1) al art. 9 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi sunt conduse de câte un preşedinte. Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor veghează la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs şi coordonează activitatea comisiei.–––––Alin. (2) al art. 9 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Alin. (3) al art. 9 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(4) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.(5) Componenţa nominală a acestor comisii se stabileşte în conformitate cu dispoziţiile legii şi ale prezentului regulament. Membrii comisiilor vor fi numiţi, de regulă, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi a Consiliului Superior al Magistraturii şi care au urmat cursurile Institutului Naţional al Magistraturii privind metodele şi tehnicile de evaluare.(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi de contestaţii vor semna contracte de participare în comisii cu privire la respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului regulament şi cu privire la modalităţile de plată.–––––Alin. (6) al art. 9 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(7) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii vor fi centralizate de comisia de organizare a concursului şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.(8) În comisiile prevăzute la alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotărârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se dispune de preşedintele comisiei din care face parte membrul înlocuit.–––––Alin. (8) al art. 9 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 10Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor se face cu cel puţin 10 zile înaintea datei de desfăşurare a probei scrise.–––––Art. 10 a fost modificat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 11Comisia de elaborare a subiectelor are, în principal, următoarele atribuţii:1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea următoarelor reguli:a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;b) să evidenţieze operaţiile gândirii – analiză, sinteză, generalizare – în trăsături ale procesului de gândire – flexibilitate, dimensiunea critică etc.;–––––Litera c) a pct. 1 al art. 11 a fost abrogată de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.d) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;e) să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;f) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei de concurs;g) să anunţe/să indice pentru fiecare tip de subiect atât punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;–––––Litera g) a pct. 1 al art. 11 a fost modificată de pct. 15 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.h) subiectele nu pot conţine probleme controversate în doctrină sau în practică.–––––Litera h) a pct. 1 al art. 11 a fost modificată de pct. 15 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Litera i) a pct. 1 al art. 11 a fost abrogată de pct. 16 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Litera j) a pct. 1 al art. 11 a fost abrogată de pct. 16 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.2. predarea către comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, în plicuri închise şi sigilate;–––––Pct. 2 al art. 11 a fost modificat de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Pct. 3 al art. 11 a fost abrogat de pct. 18 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Pct. 4 al art. 11 a fost abrogat de pct. 18 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
–––––Art. 12 a fost abrogat de pct. 19 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008. + 
Articolul 13(1) Comisia de contestaţii se constituie prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.(2) Numirea membrilor comisiei de contestaţii pentru proba scrisă va avea loc odată cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.–––––Alin. (2) al art. 13 a fost modificat de pct. 20 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(3) Comisia de contestaţii examinează contestaţiile la barem şi adoptă baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.–––––Alin. (3) al art. 13 a fost modificat de pct. 20 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(4) Comisia de contestaţii reevaluează lucrările ale căror note iniţiale au fost contestate şi stabileşte notele finale, conform baremelor de evaluare şi notare.–––––Alin. (4) al art. 13 a fost introdus de pct. 21 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 14(1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d), a condiţiei de a fi apt din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei, prevăzută la art. 14 alin. (2) lit. e), sau a condiţiilor prevăzute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează de comisia de organizare a concursului.–––––Alin. (1) al art. 14 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 229 din 14 aprilie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 18 mai 2011.(2) Rezultatele verificării se afişează la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea şi se publică simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, cel mai târziu cu 15 zile înainte de data concursului.(3) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.–––––Alin. (3) al art. 14 a fost modificat de pct. 22 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(4) Contestaţiile se depun la tribunale şi parchetele de pe lângă acestea şi se înaintează de îndată, prin fax, comisiei de organizare a concursului.(5) Contestaţiile se soluţionează, prin hotărâre definitivă, de secţia Consiliului Superior al Magistraturii, corespunzătoare opţiunii din cererea de înscriere.–––––Alin. (5) al art. 14 a fost modificat de pct. 22 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(6) Lista finală a candidaţilor se afişează la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea şi se publică simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
 + 
Capitolul IIIDesfăşurarea concursului + 
Articolul 15Examinarea candidaţilor se va face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice la următoarele materii:a) drept civil;b) drept procesual civil;c) drept penal;d) drept procesual penal;e) organizare judiciară şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului.
 + 
Articolul 16(1) Proba scrisă va consta în susţinerea unui test-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice.(2) Testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice cuprinde 70 de întrebări teoretice şi practice din materiile de concurs prevăzute la art. 15 lit. a)-e), astfel:a) câte 10 întrebări teoretice din materiile drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, respectiv câte 5 întrebări teoretice din materiile organizare judiciară şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului;b) 10 întrebări practice din materiile drept civil şi drept procesual civil şi 10 întrebări practice din materiile drept penal şi drept procesual penal.(3) Pentru întrebările teoretice, fiecare răspuns corect primeşte 0,1 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.(4) Pentru întrebările practice, fiecare răspuns corect primeşte 0,25 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.(5) Nota lucrărilor care au primit notări între 0 şi 1 va fi 1.(6) Evaluarea răspunsurilor la întrebările testului-grilă se realizează prin procesare electronică.–––––Art. 16 a fost modificat de pct. 23 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
–––––Art. 17 a fost abrogat de pct. 24 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008. + 
Articolul 18(1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei scrise, comisia de organizare a concursului repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi afişarea acestora pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul.(2) Accesul candidaţilor în săli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea concursului. În mod excepţional, pentru motive temeinic justificate, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea concursului, dar nu şi după deschiderea plicului cu subiecte.(3) Înainte de aducerea subiectelor în săli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probei şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.–––––Art. 18 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 19(1) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloace de comunicare. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din sală a candidatului.(2) Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate, pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampilează în momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată.(4) Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.(5) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi încălcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.–––––Art. 19 a fost modificat de pct. 26 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 20(1) Niciun membru al comisiei nu poate părăsi centrul de concurs şi nu poate comunică în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probei scrise.(2) Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verifică integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.(3) Pe parcursul desfăşurării probei scrise, membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisia de elaborare a subiectelor.(4) Baremele de evaluare şi notare se afişează la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţionează în termen de 24 de ore potrivit art. 13 alin. (3). Soluţia se motivează în termen de 3 zile de la expirarea termenului de 24 de ore prevăzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremele definitive stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.(5) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.(6) În ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în barem, se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective pentru oricare dintre cele două variante de răspuns.(7) În cazul admiterii contestaţiilor la barem, consecinţele suportate de membrii comisiei de elaborare a subiectelor, care sunt răspunzători pentru această situaţie, pot consta fie în reducerea drepturilor băneşti cuvenite pentru activitatea prestată în cadrul comisiei, fie în imposibilitatea de a mai face parte din comisii similare, pe o perioadă de până la 3 ani.(8) Măsurile prevăzute la alin. (7) pot fi aplicate de Consiliul Superior al Magistraturii în urma unei analize a cauzelor care au determinat această situaţie.–––––Art. 20 a fost modificat de pct. 27 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 21(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intră în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.(2) În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.(3) Timpul destinat elaborării lucrării scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor de concurs pentru fiecare candidat.(4) Pentru elaborarea lucrării scrise, candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.(5) În cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele «anulat», se semnează de cei 2 supraveghetori şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.–––––Art. 21 a fost modificat de pct. 28 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22(1) Pe măsură ce îşi încheie lucrările candidaţii le predau supraveghetorilor.(2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.(3) Toţi candidaţii semnează, în momentul predării lucrărilor, în procesele-verbale de predare-primire a acestora.(4) Pentru fiecare sală se întocmeşte un proces-verbal.(5) Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs.(6) Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, reprezentantului comisiei de organizare a concursului.–––––Art. 22 a fost modificat de pct. 29 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22^1Rezultatele se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişării la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea.–––––Art. 22^1 a fost introdus de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22^2(1) Candidaţii pot contesta notele obţinute la proba scrisă tip grilă.(2) Contestaţiile se depun, în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor, la sediul Institutului Naţional al Magistraturii ori se trimit, în acelaşi termen, prin fax, Institutului Naţional al Magistraturii.(3) În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise se renumerotează şi se sigilează, fiind înscrise într-un borderou separat.(4) Lucrările se predau comisiei de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare-primire în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor.–––––Art. 22^1 a fost introdus de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22^3Nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.–––––Art. 22^3 a fost introdus de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22^4(1) În urma soluţionării contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.(2) Rezultatele finale ale concursului se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişării la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea.–––––Art. 22^4 a fost introdus de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22^5(1) Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 7.(2) La medii egale departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea în activitatea juridică. În situaţia în care există posturi vacante de judecători şi procurori, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numărul de posturi scoase la concurs, astfel încât să poată fi repartizaţi toţi candidaţii care au obţinut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.–––––Art. 22^5 a fost introdus de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Articolul 22^6(1) Candidaţii admişi la proba scrisă vor fi verificaţi sub aspectul bunei reputaţii de către Biroul organizare concursuri din cadrul Direcţiei resurse umane şi organizare a Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi vor fi programaţi pentru a se prezenta la vizita medicală.–––––Alin. (1) al art. 22^6 a fost modificat de pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(1^1) În vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, candidaţii admişi au obligaţia de a depune la tribunalele, respectiv la parchetele de pe lângă tribunalele în a căror circumscripţie domiciliază, în termen de 10 zile de la data publicării rezultatelor finale ale concursului, următoarele documente:a) curriculum vitae care să cuprindă datele de identificare, datele de stare civilă, datele cu privire la studiile absolvite şi locurile de muncă anterioare;b) caracterizarea de la ultimul loc de muncă, care să cuprindă inclusiv referiri la eventualele sancţiuni disciplinare sau administrative aplicate;c) adeverinţe eliberate de administraţiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii testului grilă, din care să rezulte, dacă este cazul, natura şi tipul contravenţiilor comise şi sancţiunile contravenţionale aplicate în această perioadă;d) orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.–––––Alin. (1^1) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(1^2) La expirarea termenului prevăzut la alin. (1^1), tribunalele, respectiv parchetele de pe lângă tribunalele în a căror circumscripţie domiciliază candidaţii centralizează documentele depuse în vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii şi le transmit de îndată la Consiliul Superior al Magistraturii, unde sunt înregistrate la Direcţia resurse umane şi organizare – Biroul organizare concursuri.–––––Alin. (1^2) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(1^3) Direcţia resurse umane şi organizare – Biroul organizare concursuri solicită Inspectoratului General al Poliţiei Române comunicarea datelor rezultate din evidenţa operativă a organelor judiciare cu privire la candidaţii declaraţi admişi, Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor transmiterea informaţiilor cu privire la domiciliile avute de candidaţi în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii testului-grilă şi poate solicita, în măsura în care consideră necesar, relaţii şi de la alte instituţii.–––––Alin. (1^3) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(1^4) Direcţia resurse umane şi organizare – Biroul organizare concursuri verifică documentele prevăzute la alin. (1^1) şi (1^3) şi, atunci când este cazul, sesizările primite cu privire la candidaţii declaraţi admişi. În cazul persoanelor care au mai îndeplinit anterior funcţia de judecător sau procuror, va constitui obiect al verificării şi datele cuprinse în dosarul profesional al acestora.–––––Alin. (1^4) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(1^5) Rezultatele verificării se consemnează în cuprinsul raportului referitor la îndeplinirea condiţiilor de numire în funcţia de judecător sau procuror, care se înaintează secţiei corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii.–––––Alin. (1^5) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei, din punct de vedere medical, precum şi cei care nu se bucură de o bună reputaţie sunt declaraţi respinşi.(3) Pentru stabilirea condiţiei bunei reputaţii sunt analizate faptele pentru care candidaţilor admişi li s-au aplicat sancţiuni contravenţionale, amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 18^1 din Codul penal, sancţiuni disciplinare în alte profesii în ultimii 3 ani anteriori datei desfăşurării testului-grilă, precum şi faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni de drept penal.–––––Alin. (3) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 3 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.(4) La verificarea condiţiei bunei reputaţii sunt avute în vedere următoarele criterii: tipul şi împrejurările de săvârşire a faptei, forma de vinovăţie, tipul de sancţiune aplicată, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau a procesului judiciar, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum şi perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancţiunii disciplinare, contravenţionale, administrative sau de la rămânerea definitivă a condamnării.–––––Alin. (4) al art. 22^6 a fost introdus de pct. 3 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 381 din 6 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 21 iunie 2011.–––––Art. 22^6 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 229 din 14 aprilie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 18 mai 2011.
 + 
Articolul 22^7Secţiile Consiliului Superior al Magistraturii verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) şi la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004de către candidaţii declaraţi admişi la concurs.–––––Art. 22^7 a fost introdus de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Capitolul IVValidarea concursului + 
Articolul 23(1) Tabelul cu rezultatele finale se supune spre validare Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.(2) După validarea concursului de admitere în magistratură, Consiliul Superior al Magistraturii efectuează repartizarea candidaţilor declaraţi admişi pe posturile scoase la concurs, în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute, pe baza opţiunilor acestora.(3) Candidaţii care nu au fost declaraţi admişi pentru funcţia pentru care au concurat, dar care îndeplinesc condiţiile de medie prevăzute la art. 22^5 alin. (1), pot opta pentru posturile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului.–––––Alin. (3) al art. 23 a fost modificat de pct. 31 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(4) Repartizarea lor pe aceste posturi se va face, în ordinea descrescătoare a mediilor obţinute, după încheierea repartizării candidaţilor care şi-au exprimat opţiunea pentru funcţiile respective prin cererea de înscriere.
 + 
Articolul 24În termen de cel mult 30 de zile de la data validării concursului de admitere în magistratură, Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României numirea în funcţia de judecător sau, după caz, de procuror a candidaţilor admişi.
 + 
Articolul 24^1După numirea în funcţia de judecător sau de procuror, candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi să urmeze, pe o perioadă de 6 luni, un curs de formare profesională în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va cuprinde în mod obligatoriu şi elemente de drept comunitar.–––––Art. 24^1 a fost introdus de pct. 32 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Capitolul VProcedura de numire în funcţia de judecător sau de procuror, fără concurs + 
Articolul 25(1) Pentru numirea în funcţia de judecător sau de procuror, fără concurs, a persoanelor prevăzute la art. 3, ori de câte ori este nevoie, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii stabileşte numărul de posturi ce pot fi ocupate în condiţiile prezentului capitol, precum şi instanţele şi parchetele la care acestea pot funcţiona.(2) Lista posturilor stabilite potrivit alin. (1) se publică pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi se afişează la sediile instanţelor şi parchetelor.
 + 
Articolul 26(1) Cererile pentru ocuparea posturilor menţionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de cel mult 30 de zile de la data afişării, însoţite de înscrisurile prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 33 alin. (5), (7), (8) şi (10) din Legea nr. 303/2004, precum şi de orice alte înscrisuri considerate relevante de candidat.–––––Alin. (1) al art. 26 a fost modificat de pct. 33 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(2) Fiecare candidat va opta în cerere pentru postul pe care doreşte să îl ocupe.
 + 
Articolul 27(1) În termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) – d) şi la art. 33 alin. (5), (7) şi (8), după caz, din Legea nr. 303/2004.–––––Alin. (1) al art. 27 a fost modificat de pct. 34 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.(2) După întocmirea referatului se solicită Inspecţiei judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.(3) Condiţia bunei reputaţii se verifică de Inspecţia judiciară, în termen de 30 de zile de la solicitarea prevăzută la alin. (2), cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001, aplicate în mod corespunzător.
 + 
Articolul 28(1) După verificarea condiţiei bunei reputaţii, Inspecţia judiciară înaintează Direcţiei resurse umane şi organizare procesele-verbale din care rezultă îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea condiţiei bunei reputaţii.(2) Candidaţii care se bucură de o bună reputaţie vor fi programaţi pentru a se prezenta la testarea psihologică şi la vizita medicală. Rezultatul testării psihologice şi al vizitei medicale se transmite Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.(3) Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte, în termen de 30 de zile de la primirea înscrisurilor prevăzute la alin. (1) şi (2), propunerile pentru numirea în posturile de judecător şi de procuror şi le înaintează secţiei corespunzătoare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.(4) Propunerile se întocmesc cu respectarea următoarelor criterii:– vechimea în funcţiile de judecător, procuror, magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau în activitatea de avocat;– vechimea în alte funcţii ori activităţi prevăzute la art. 86 din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările ulterioare, ca fiind vechime în magistratură;– calificativul acordat cu ocazia ultimei evaluări a activităţii judecătorului, procurorului sau magistratului-asistent, precum şi aprecieri asupra activităţii desfăşurate ca avocat, eliberate de secretarul Comisiei permanente a Uniunii Naţionale a Barourilor din România;– deţinerea unor titluri ştiinţifice în domeniul juridic sau, după caz, participarea ori desfăşurarea unor activităţi ştiinţifice în acest domeniu;– absolvirea unor cursuri de specializare;– alte aspecte relevante.
 + 
Articolul 29(1) În vederea numirii în funcţia de judecător sau de procuror, candidaţii apţi din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei şi care se bucură de o bună reputaţie vor susţine un interviu în faţa secţiei corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii.(2) Secţiile recomandă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii numirea persoanelor selectate în funcţia de judecător, respectiv de procuror, precum şi postul pe care urmează să îl ocupe.(3) Candidaţii recomandaţi de secţii şi aprobaţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor fi propuşi Preşedintelui României pentru numirea în funcţia de judecător sau, după caz, de procuror.(4) Persoanele care au funcţionat ca judecător sau procuror cel puţin 10 ani ori care îndeplinesc această condiţie de vechime prin cumularea vechimii ca judecător, procuror şi avocat pot fi numite judecător sau procuror, fără concurs, la instanţele ori parchetele de acelaşi grad cu al celor la care au funcţionat, cu excepţia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.(5) Persoanele care au îndeplinit funcţia de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cel puţin 10 ani, precum şi avocaţii cu aceeaşi vechime în profesie pot fi numiţi fără concurs numai la judecătorii sau parchetele care funcţionează pe lângă acestea.
 + 
Capitolul VICursuri de formare profesională–––––Art. 30 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Art. 31 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Art. 32 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Art. 33 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Art. 34 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Art. 35 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.–––––Art. 36 a fost abrogat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 123 din 7 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii speciale privind testarea psihologică–––––Art. 37 a fost abrogat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 229 din 14 aprilie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 18 mai 2011.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii finale + 
Articolul 38Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit dispoziţiilor art. 101 din Codul de procedură civilă.
 + 
Articolul 39(1) Pentru cazurile în care prezentul regulament stipulează că un document urmează să fie afişat la sediile instanţelor sau ale parchetelor, anunţul se va afişa de îndată pe sau lângă uşa de intrare a instanţei sau parchetului.(2) Preşedinţii tribunalelor sau, după caz, prim-procurorii parchetelor de pe lângă acestea transmit documentele primului-grefier sau grefierului însărcinat cu activitatea de registratură, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul afişării, precum şi al retragerii documentului, grefierul va nota ora şi data afişării sau a retragerii pe document, însoţite de semnătura sa. Grefierul transmite de îndată documentul retras preşedintelui tribunalului sau conducătorului parchetului.
 + 
Articolul 40(1) Lucrările de concurs ale candidaţilor declaraţi admişi se înaintează, în original, la mapele profesionale întocmite acestora, după numirea în funcţie, în condiţiile legii.(2) Restul lucrărilor scrise, precum şi toate celelalte documente privind desfăşurarea concursului se arhivează şi se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.(3) Originalele documentelor în privinţa cărora prezentul regulament dispune că se înaintează Direcţiei resurse umane şi organizare prin fax se transmit de către tribunale sau parchetele de pe lângă acestea, prin grija preşedinţilor tribunalelor şi a prim-procurorilor parchetelor de pe lângă acestea, după caz, în cel mai scurt timp şi se arhivează la mapele de concurs.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x