REGULAMENT din 1 iunie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 513 din 14 iunie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 629 01/06/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 629 01/06/2006
ART. 167REFERIT DEORDIN 6312 12/06/2006
ART. 167REFERIT DENORMA 12/06/2006

de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate



 + 
Capitolul IDispoziţii generale1. Agenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, denumită în continuare Agenţie, funcţionează ca direcţie în cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, în subordinea directă a ministrului sănătăţii publice, având ca principale atribuţii elaborarea, coordonarea şi evaluarea programelor naţionale de sănătate finanţate de la bugetul de stat şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.2. În realizarea atribuţiilor sale, Agenţia colaborează cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Comisia Interdepartamentală de Asistenţă Medicală Comunitară, alte instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale.3. – (1) Agenţia colaborează cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice, alte instituţii şi specialişti în domeniu, în vederea asigurării îngrijirilor medicale integrate pentru bolile cu impact major asupra sănătăţii publice.(2) Serviciile medicale integrate, menţionate la alin. (1), cuprind o gamă variată de servicii medicale specifice, inclusiv promovarea sănătăţii, asistenţă medicală primară, asistenţă medicală ambulatorie de specialitate, asistenţă spitalicească, asistenţă comunitară, îngrijiri la domiciliu etc.4. Agenţia poate solicita informaţii legate de activităţile specifice programelor naţionale de la unităţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, casele judeţene de asigurări de sănătate, precum şi de la unităţile sanitare subordonate direcţiilor medicale ale ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.5. Agenţia elaborează proiecte de acte normative privind organizarea, finanţarea şi implementarea programelor naţionale de sănătate, pe care le propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice şi/sau preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, după caz.6. – (1) Pentru asigurarea implementării şi monitorizării programelor la nivel naţional Agenţia poate constitui unităţi centrale de implementare a programelor şi subprogramelor, structuri funcţionale fără personalitate juridică în coordonarea sa, aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice sau ordin comun al ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, după caz.(2) Unitatea centrală de implementare a programului/subprogramului este constituită din:– coordonatorul de program/subprogram din cadrul Agenţiei;– persoana desemnată din partea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în cazul subprogramelor finanţate şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate;– experţi din cadrul altor direcţii de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;– specialişti din domeniul respectiv, precum şi medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari, după caz;– personal tehnic propriu.(3) Unităţile centrale de implementare a programelor/subprogramelor funcţionează în cadrul unor institute de specialitate, institute de sănătate publică, al Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar sau al altor instituţii aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice.(4) Cheltuielile aferente funcţionării unităţilor centrale de implementare a programelor/subprogramelor se asigură din bugetul alocat fiecărui program/subprogram.7. – (1) Implementarea programelor la nivel local se realizează prin serviciile regionale şi judeţene de programe de sănătate, organizate în cadrul autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, subordonate din punct de vedere metodologic Agenţiei.(2) Serviciile judeţene de programe de sănătate constituie, prin decizie a directorului autorităţii de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, unităţi judeţene de implementare a programelor/subprogramelor, structuri funcţionale fără personalitate juridică în coordonarea serviciilor de programe din cadrul autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.(3) Unitatea judeţeană de implementare a programului/subprogramului este constituită din:– coordonatorul programului de la nivelul autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;– persoana desemnată din partea casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti;– experţi din cadrul altor structuri de specialitate din cadrul autorităţii de sănătate publică şi din partea casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti;– specialişti din domeniul respectiv, precum şi medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari, după caz;– personal tehnic propriu.(4) Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti asigură condiţiile de funcţionare a unităţilor judeţene de implementare, precum şi cheltuielile necesare realizării activităţilor de monitorizare şi implementare specifice, din bugetul alocat fiecărui program/subprogram.8. Specialiştii şi personalul tehnic din cadrul unităţilor centrale şi judeţene de implementare a programelor/subprogramelor sunt angajaţi cu contract de muncă pe durată determinată.9. – (1) Evaluarea modului de derulare a programelor de sănătate poate fi realizată de un evaluator independent, la solicitarea ministrului sănătăţii publice.(2) Finanţarea activităţii de evaluare se asigură din fondul programelor.
 + 
Capitolul IIAtribuţiiAgenţia Naţională pentru Programe de Sănătate10. Agenţia are următoarele atribuţii:a) stabileşte domeniile prioritare de acţiune pe baza rapoartelor de evaluare a stării de sănătate, elaborate de către:– institutele şi centrele de sănătate publică;– Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii;– serviciile de programe de sănătate regionale;– alte instituţii cu atribuţii în monitorizarea stării de sănătate a populaţiei;b) pe baza propunerilor direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, defineşte şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice domeniile prioritare de acţiune în structurarea programelor de sănătate;c) elaborează şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice strategia programelor naţionale de sănătate, de organizare şi funcţionare a acestora, având în vedere şi recomandările altor instituţii şi organizaţii internaţionale din domeniu;d) elaborează structura programelor şi subprogramelor de sănătate pe baza propunerilor primite de la:– direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice;– comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice;– Casa Naţională de Asigurări de Sănătate;e) analizează împreună cu Comisia de strategie terapeutică propunerile de obiective, acţiuni şi strategii terapeutice elaborate de comisiile de specialitate, pe care le înaintează spre avizare Comisiei naţionale de transparenţă;f) fundamentează necesarul de resurse financiare pe programe şi subprograme de sănătate, pe baza propunerilor primite de la:– direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice;– comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice;– Casa Naţională de Asigurări de Sănătate;g) elaborează şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice criteriile de selecţie a unităţilor sanitare de specialitate prin care se derulează programele de sănătate;h) propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice lista unităţilor sanitare prin care se derulează programele de sănătate;i) propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice alocarea fondurilor pe programe şi subprograme de sănătate, precum şi repartiţia fondurilor pe judeţe şi unităţi sanitare, având în vedere realizarea indicatorilor fizici şi financiari ai anilor anteriori şi propunerile primite de la:– serviciile de programe de sănătate regionale;– comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice;– Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, pentru programele de sănătate cu scop curativ;j) urmăreşte modul de organizare a programelor de formare profesională pentru personalul implicat în activităţile specifice din cadrul programelor naţionale de sănătate;k) elaborează şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice norme tehnice de implementare şi evaluare a programelor de sănătate;l) propune spre aprobare ministrului sănătăţii publice programele şi subprogramele de sănătate pentru care se organizează licitaţii la nivel naţional şi coordonează organizarea acestora;m) avizează solicitările de finanţare lunară ale autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti şi ale unităţilor republicane pentru programele finanţate de la bugetul de stat;n) primeşte trimestrial, anual şi ori de câte ori este nevoie, de la serviciile de programe regionale şi de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate analiza modului în care s-au derulat programele şi indicatorii specifici pe fiecare program;o) primeşte lunar de la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice execuţia bugetară pentru programele finanţate de la bugetul de stat;p) poate solicita de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate informaţii privind execuţia bugetară pentru programele finanţate de la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate;q) evaluează trimestrial şi anual realizarea obiectivelor programelor şi subprogramelor, pe baza indicatorilor specifici, şi stabileşte măsuri pentru îmbunătăţirea acestora;r) asigură reprezentarea Ministerului Sănătăţii Publice în raporturile cu organismele internaţionale pe domeniul de activitate:s) furnizează informaţii specifice, precum şi asistenţă tehnică serviciilor de sănătate regionale în monitorizarea şi evaluarea activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate;t) asigură monitorizarea integrată a programelor de sănătate prin analiza trimestrială, anuală şi ori de câte ori este nevoie a indicatorilor specifici pentru programele finanţate de la bugetul de stat şi programele naţionale cu scop curativ;u) poate solicita comisiilor de specialitate analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice şi de îndeplinire a obiectivelor programelor naţionale de sănătate, după caz.Unitatea centrală de implementare a programului/subprogramului11. Unitatea centrală de implementare a programului/subprogramului participă la monitorizarea şi evaluarea programului/subprogramului la nivel naţional prin îndeplinirea următoarelor atribuţii:a) analizează trimestrial şi anual, pe baza datelor primite de la Agenţie şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, indicatorii specifici de program/subprogram, conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii publice;b) evaluează trimestrial, anual şi ori de câte ori i se solicită modul de implementare şi realizare a obiectivelor programului/subprogramului şi propune Agenţiei şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate măsuri de îmbunătăţire a acestuia;c) elaborează rapoarte de evaluare a programului/subprogramului;d) asigură gestionarea registrului naţional specific programului şi transmite Agenţiei, anual sau ori de câte ori i se solicită, rapoarte rezultate din analiza datelor din registru;e) are rol consultativ pentru Agenţie şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în ceea ce priveşte implementarea şi finanţarea programului/subprogramului;f) experţii din cadrul altor direcţii de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi echipa interdisciplinară de specialişti au rol consultativ în cadrul unităţilor de implementare a programelor/subprogramelor;g) propune colaborări cu instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale care desfăşoară activităţi specifice programului, în vederea asigurării îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelării programului naţional de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate finanţate din alte surse;h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Agenţie.Unitatea judeţeană de implementare a programului12. Unitatea judeţeană de implementare a programului participă la monitorizarea şi implementarea programelor la nivel judeţean prin îndeplinirea următoarelor atribuţii şi responsabilităţi:a) face propuneri serviciului programe de sănătate din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti privind fondurile necesare pe program la nivel de judeţ;b) propune spre aprobare serviciului programe de sănătate din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti repartizarea pe unităţi sanitare a fondurilor din bugetul de stat aprobate la nivelul judeţului;c) asigură, atunci când este cazul, gestionarea la nivel judeţean a registrului specific programului, precum şi raportarea datelor conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii publice;d) primeşte trimestrial, anual şi ori de câte ori este nevoie de la serviciul programe de sănătate şi de la casa de asigurări de sănătate judeţeană sau a municipiului Bucureşti realizarea indicatorilor specifici de program/ subprogram;e) analizează modul de implementare şi realizarea obiectivelor programului/subprogramului la nivel judeţean şi elaborează propuneri de îmbunătăţire la nivel judeţean a activităţilor specifice din cadrul programului/subprogramului pe care le transmite serviciului programe de sănătate şi casei de asigurări de sănătate judeţene sau a municipiului Bucureşti;f) are rol consultativ pentru serviciul programe de sănătate şi casa de asigurări de sănătate judeţeană sau a municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte implementarea şi finanţarea programului/subprogramului la nivel judeţean;g) propune colaborări cu instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale de la nivel local pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient, cu asigurarea complementarităţii şi corelării programului de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate, finanţate din alte surse;h) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de serviciul programe de sănătate din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x