REGULAMENT din 1 iunie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.206 din 16 decembrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREATRATAT 01/06/2000
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 1
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 3
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 4
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 5
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 6
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 7
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 8
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 11
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 12
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 13
ActulREFERIRE LATRATAT 01/06/2000 ART. 14
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DELEGE 537 25/11/2004
ActulCONTINUT DETRATAT 01/06/2000

de aplicare a Tratatului privind dreptul brevetelor, adoptat la Geneva la 1 iunie 2000*)



_____________Notă *) Traducere.REGULA 1Expresii abreviate(1) [Tratat; articol]a) În înţelesul prezentului regulament, cuvântul tratat înseamnă Tratatul privind dreptul brevetelor.b) În înţelesul prezentului regulament, cuvântul articol se referă la un anumit articol din tratat.(2) [Expresii abreviate definite în cadrul tratatului] Expresiile abreviate definite în art. 1 din tratat au acelaşi sens şi în înţelesul prezentului regulament.REGULA 2Detalii referitoare la data de depozit conform art. 5(1) [Termene prevăzute de art. 5 alin. 3 şi 4 lit. b)] Sub rezerva dispoziţiilor alin. (2), termenele prevăzute de art. 5 alin. 3 şi alin. 4 lit. b) nu pot fi mai scurte de două luni de la data notificării menţionate în art. 5 alin. 3.(2) [Excepţii de la termenele prevăzute de art. 5 alin. 4 lit. b)] În cazul în care notificarea prevăzută la art. 5 alin. 3 nu a fost făcută, ca urmare a lipsei indicaţiilor care să permită Oficiului să îl contacteze pe solicitant, termenul prevăzut de art. 5 alin. 4 lit. b) nu poate fi mai scurt de două luni de la data la care unul sau mai multe dintre elementele prevăzute la art. 5 alin. 1 lit. a) au fost primite de Oficiu.(3) [Termene prevăzute de art. 5 alin. 6 lit. a) şi b)] Termenele prevăzute de art. 5 alin. 6 lit. a) şi b) nu pot fi:(i) mai scurte de două luni de la data notificării, dacă aceasta a fost făcută conform art. 5 alin. 5;(îi) mai scurte de două luni de la data la care unul sau mai multe dintre elementele prevăzute la art. 5 alin. 1 lit. a) au fost primite de Oficiu, dacă notificarea nu a fost făcută.(4) [Cerinţe prevăzute de art. 5 alin. 6 lit. b)] În scopul stabilirii datei de depozit conform art. 5 alin. 6 lit. b), sub rezerva regulii 4(3), orice parte contractantă poate dispune:(i) depunerea unei copii a cererii anterioare în termenul aplicabil conform alin. 3;(îi) depunerea, la cererea Oficiului, a unei copii a cererii anterioare şi a datei de depozit a cererii anterioare, certificată de oficiul la care cererea anterioară a fost depusă, într-un termen care nu poate fi mai mic de 4 luni de la data la care Oficiul a cerut acest lucru sau în termenul prevăzut la regula 4(1), aplicabil fiind termenul care expiră mai devreme;(iii) în cazul în care cererea anterioară nu este redactată într-o limbă acceptată de Oficiu, depunerea unei traduceri a cererii anterioare în termenul prevăzut la alin. 3;(iv) ca partea lipsă din descriere sau desenele lipsă să se regăsească integral în cererea anterioară;(v) ca cererea, la data la care unul sau mai multe dintre elementele prevăzute la art. 5 alin. 1 lit. a) au fost primite de Oficiu, să conţină o indicaţie a faptului că cererea anterioară este inclusă în cerere;(vi) depunerea, în termenul prevăzut la alin. (3), a unei indicaţii conform căreia partea lipsă din descriere sau desenele lipsă se regăsesc în cererea anterioară sau în traducerea la care se face referire la pct. (iii).(5) [Cerinţe prevăzute de art. 5 alin. 7 lit. a)]a) Referirea la cererea depusă anterior conform art. 5 alin. 7 lit. a) trebuie să indice faptul că, în scopul atribuirii datei de depozit, descrierea şi desenele sunt înlocuite prin referirea la cererea depusă anterior; referirea trebuie să indice şi numărul acelei cereri, precum şi oficiul la care a fost depusă respectiva cerere. Părţile contractante pot cere şi ca această referire să indice data de depozit a cererii depuse anterior.b) Sub rezerva prevederilor regulii 4(3), părţile contractante pot dispune:(i) depunerea la Oficiu a unei copii a cererii depuse anterior şi, dacă cererea depusă anterior nu este redactată într-o limbă acceptată de Oficiu, a traducerii acestei cereri, într-un termen care nu poate fi mai mic de două luni de la data la care cererea conţinând referirea menţionată la art. 5 alin. 7 lit. a) a fost primită de Oficiu;(îi) depunerea la Oficiu a unei copii certificate a cererii depuse anterior, într-un termen care nu poate fi mai mic de 4 luni de la data primirii cererii care conţine referirea menţionată la art. 5 alin. 7 lit. a).c) Părţile contractante pot cere ca referirea menţionată la art. 5 alin. 7 lit. a) să se facă la o cerere depusă anterior de către solicitant sau de către predecesorul ori succesorul în drepturi al acestuia.(6) [Excepţii prevăzute la art. 5 alin. 8 (îi)] Tipurile de cereri la care se referă art. 5 alin. 8 (îi) sunt:(i) cereri divizionare;(îi) cereri de continuare sau de continuare în parte;(iii) cereri ale unui nou solicitant despre care s-a stabilit că este persoană îndreptăţită în legătură cu o invenţie conţinută într-o cerere anterioară.REGULA 3Detalii referitoare la cererea de brevet conform art. 6 alin. 1, 2 şi 3(1) [Alte condiţii prevăzute la art. 6 alin. 1 (iii)]a) Părţile contractante pot dispune ca solicitantul care doreşte ca cererea sa să fie tratată ca o cerere divizionară conform regulii 2(6)(i) să indice:(i) faptul că doreşte ca cererea sa să fie tratată în acest mod;(îi) numărul şi data de depozit ale cererii prin divizarea căreia a rezultat cererea în cauză.b) Părţile contractante pot cere ca solicitantul care doreşte ca cererea sa să fie tratată conform regulii 2(6)(iii) să indice:(i) faptul că doreşte ca cererea sa să fie tratată în acest mod;(îi) numărul şi data de depozit ale cererii anterioare.(2) [Formularul de cerere prevăzut la art. 6 alin. 2 lit. b)] Părţile contractante vor accepta prezentarea conţinutului la care face referire art. 6 alin. 2 lit. a):(i) pe un formular de cerere, dacă acesta corespunde prevederilor PCT cu privire la formularul de cerere, cu oricare dintre modificările prevăzute la regula 20(2);(îi) pe un formular de cerere PCT, dacă acesta este însoţit de o indicaţie din care să reiasă că solicitantul doreşte ca cererea sa să fie tratată ca o cerere naţională sau regională, caz în care formularul de cerere trebuie să conţină modificările prevăzute la pct. (i);(iii) pe un formular de cerere PCT care conţine o indicaţie din care să reiasă că solicitantul doreşte ca cererea sa să fie tratată ca o cerere naţională sau regională, dacă un astfel de formular de cerere PCT există.(3) [Condiţii prevăzute la art. 6 alin. 3] Părţile contractante pot solicita, conform art. 6 alin. 3, o traducere a titlului, revendicărilor şi rezumatului unei cereri care este redactată într-o limbă acceptată de Oficiu, în oricare dintre celelalte limbi acceptate de Oficiul respectiv.REGULA 4Disponibilitatea unei cereri anterioare conform art. 6 alin. 5 şi regulii 2(4) sau a unei cereri depuse anterior conform Regulii 2(5) b)(1) [Copia unei cereri anterioare prevăzută la art. 6 alin. 5] Sub rezerva respectării prevederilor alin. (3), părţile contractante pot solicita depunerea la Oficiu a unei copii a cererii anterioare menţionate la art. 6 alin. 5 într-un termen care nu poate fi mai scurt de 16 luni de la data de depozit a cererii anterioare sau, dacă există mai multe astfel de cereri anterioare, de la cea mai veche dintre datele de depozit ale acestora.(2) [Certificare] Sub rezerva respectării prevederilor alin. (3), părţile contractante pot dispune ca oficiul la care a fost depusă cererea anterioară să certifice conformitatea copiei menţionate la alin. (1) şi corectitudinea datei de depozit a cererii anterioare.(3) [Disponibilitatea cererii anterioare sau a cererii depuse anterior] Nici una dintre părţile contractante nu poate cere depunerea unei copii sau a unei copii certificate a cererii anterioare sau a certificării datei de depozit conform alin. (1) şi (2) şi regulii 2(4), nici a unei copii sau a unei copii certificate a unei cereri depuse anterior conform regulii 2(5) b), dacă cererea anterioară sau cererea depusă anterior a fost depusă la Oficiul său sau este disponibilă într-o bibliotecă digitală acceptată de Oficiu în acest scop.(4) [Traducere] Dacă cererea anterioară nu este redactată într-o limbă acceptată de Oficiu şi valabilitatea revendicării priorităţii este relevantă pentru a se putea stabili dacă invenţia este brevetabilă, partea contractantă poate dispune depunerea de către solicitant a unei traduceri a cererii anterioare, menţionată la alin. (1), la cererea Oficiului sau a altei autorităţi competente, într-un termen care nu poate fi mai scurt de două luni de la data la care Oficiul a cerut acest lucru şi nici mai scurt decât termenul aplicabil conform alineatului respectiv, dacă este cazul.REGULA 5Dovezi conform art. 6 alin. 6 şi art. 8 alin. 4 lit. c) şi regulilor 7(4), 15(4), 16(6), 17(6) şi 18(4)Dacă Oficiul notifică solicitantului, titularului sau altei persoane că este necesară aducerea unei dovezi conform art. 6 alin. 6 sau art. 8 alin. 4 lit. c) ori regulilor 7(4), 15(4), 16(6), 17(6) sau 18(4), notificarea trebuie să precizeze motivele pentru care Oficiul se îndoieşte de corectitudinea chestiunii expuse, a indicaţiei ori a semnăturii sau, după caz, de exactitatea traducerii.REGULA 6Termene referitoare la o cerere conform art. 6 alin. 7 şi 8(1) [Termene conform art. 6 alin. 7 şi 8] Sub rezerva respectării alin. (2) şi (3), termenele prevăzute la art. 6 alin. 7 şi 8 nu pot fi mai mici de două luni de la data notificării menţionate la art. 6 alin. 7.(2) [Excepţii de la termenele prevăzute la art. 6 alin. 8] Sub rezerva respectării prevederilor alin. (3), dacă notificarea prevăzută la art. 6 alin. 7 nu a fost făcută din lipsa indicaţiilor care să permită Oficiului să îl contacteze pe solicitant, termenul prevăzut de art. 6 alin. 8 nu poate fi mai mic de 3 luni de la data la care unul sau mai multe dintre elementele prevăzute la art. 5 alin. 1 lit. a) au fost primite de Oficiu.(3) [Termene prevăzute de art. 6 alin. 7 şi 8 referitoare la plata taxelor aferente cererii în conformitate cu PCT] În caz de neplată a oricăreia dintre taxele prevăzute la art. 6 alin. 4 cu privire la depunerea unei cereri, părţile contractante pot impune, conform art. 6 alin. 7 şi 8, termene de plată, inclusiv de plată cu întârziere, care sunt aceleaşi cu cele impuse de PCT cu privire la componenta de bază a taxei internaţionale.REGULA 7Detalii referitoare la reprezentare conform art. 7(1) [Alte proceduri prevăzute la art. 7 alin. 2 lit. a) (iii)] Celelalte proceduri prevăzute la art. 7 alin. 2 lit. a) (iii), pentru care părţile contractante nu pot cere desemnarea unui mandatar, sunt:(i) depunerea unei copii a unei cereri anterioare conform regulii 2(4);(îi) depunerea unei copii a unei cereri înregistrate anterior conform regulii 2(5) lit. b).(2) [Desemnarea unui mandatar conform art. 7 alin. 3]a) Părţile contractante trebuie să accepte desemnarea unui mandatar, dacă aceasta este depusă la Oficiu:(i) sub forma unei comunicări separate (care în cele ce urmează va fi numită procură), semnată de solicitant, de titular sau de altă persoană interesată, care să indice numele şi adresa mandatarului; sau conform opţiunii solicitantului;(îi) în cadrul formularului de cerere prevăzut la art. 6 alin. 2, semnat de solicitant.b) O singură procură este suficientă, chiar dacă este vorba despre mai multe cereri de brevet sau brevete ale aceleiaşi persoane sau despre una sau mai multe cereri şi unul sau mai multe brevete ale aceleiaşi persoane, cu condiţia ca toate cererile şi brevetele respective să fie menţionate în procura unică. O singură procură este suficientă şi atunci când se referă la toate cererile sau brevetele existente şi viitoare ale aceleiaşi persoane, cu excepţiile indicate de persoana care desemnează mandatarul. În cazul unei procuri unice, depuse pe hârtie sau în alt mod acceptat de Oficiu, Oficiul poate dispune depunerea câte unei copii a procurii pentru fiecare cerere sau brevet la care aceasta se referă.(3) [Traducerea procurii] Părţile contractante pot pretinde ca, în cazul în care procura nu este redactată într-o limbă acceptată de Oficiu, ea să fie însoţită de o traducere.(4) [Dovezi] Părţile contractante pot pretinde depunerea la Oficiu a unor dovezi, numai dacă Oficiul are motive rezonabile pentru a se îndoi de corectitudinea indicaţiilor conţinute în oricare dintre comunicările menţionate la alin. (2) lit. a).(5) [Termene prevăzute la art. 7 alin. 5 şi 6] Sub rezerva dispoziţiilor alin. (6), termenele prevăzute la art. 7 alin. 5 şi 6 nu pot fi mai scurte de două luni de la data notificării prevăzute la art. 7 alin. 5.(6) [Excepţii de la termenele prevăzute la art. 7 alin. 6] Dacă notificarea prevăzută la art. 7 alin. 5 nu a fost făcută din lipsa indicaţiilor care să permită Oficiului să îl contacteze pe solicitant, titular sau altă persoană interesată, termenul prevăzut la art. 7 alin. 6 nu poate fi mai scurt de 3 luni de la data începerii procedurii prevăzute la art. 7 alin. 5.REGULA 8Depunerea comunicărilor conform art. 8 alin. 1(1) [Comunicări depuse pe suport hârtie]a) După data de 2 iunie 2005 fiecare parte contractantă poate decide, sub rezerva respectării dispoziţiilor art. 5 alin. 1 şi art. 8 alin. 1 lit. d), să excludă posibilitatea depunerii pe suport hârtie a comunicărilor sau să permită în continuare depunerea comunicărilor în acest mod. Până la această dată toate părţile contractante trebuie să permită depunerea comunicărilor pe suport hârtie.b) Sub rezerva respectării prevederilor art. 8 alin. 3 şi lit. c), părţile contractante pot stabili condiţiile cu privire la forma comunicărilor pe suport hârtie.c) Dacă o parte contractantă permite depunerea comunicărilor pe suport hârtie, Oficiul va permite depunerea comunicărilor pe suport hârtie în conformitate cu cerinţele cu privire la forma comunicărilor pe suport hârtie prevăzute de PCT.d) Dacă se consideră că primirea sau prelucrarea unei comunicări pe suport hârtie nu este posibilă din pricina caracterului sau dimensiunii sale, părţile contractante pot pretinde, fără a ţine seama de prevederile lit. a), depunerea comunicării respective în altă formă sau prin alte mijloace de transmitere.(2) [Comunicări depuse în formă electronică sau folosind mijloace electronice de transmitere]a) Dacă o parte contractantă permite depunerea unei comunicări la Oficiul său, într-o anumită limbă, în formă electronică sau folosind mijloace electronice de transmitere, inclusiv depunerea pe cale telegrafică, prin teleimprimator, fax sau prin alte mijloace de transmitere, iar PCT prevede condiţii aplicabile acelei părţi contractante cu privire la comunicările depuse în acea limbă, în formă electronică sau prin mijloace electronice de transmitere, Oficiul respectiv va permite depunerea comunicărilor în acea limbă, în formă electronică sau folosind mijloace electronice de transmitere, conform condiţiilor menţionate.b) Partea contractantă care permite depunerea comunicărilor la Oficiul său în formă electronică sau folosind mijloace electronice de transmitere informează Biroul Internaţional asupra condiţiilor privitoare la această depunere, conform legislaţiei sale în vigoare. Orice astfel de informare se publică de Biroul Internaţional în limba în care a fost transmisă şi în limbile prevăzute conform art. 25 din Tratatul pentru redactarea textelor autentice şi oficiale.c) Dacă o parte contractantă permite, conform lit. a), depunerea comunicărilor pe cale telegrafică, prin teleimprimator, fax sau prin alte mijloace de transmitere asemănătoare, ea poate pretinde ca originalul oricărui document transmis prin astfel de mijloace, însoţit de o scrisoare referitoare la transmiterea sus-menţionată, să fie depus la Oficiu pe suport hârtie, într-un termen care nu poate fi mai scurt de o lună de la data transmiterii.(3) [Copii, depuse în formă electronică sau prin mijloace electronice, ale comunicărilor depuse pe suport hârtie]a) În cazul în care o parte contractantă permite depunerea în formă electronică sau prin mijloace electronice de transmitere a unei copii a comunicării depuse pe suport hârtie, într-o limbă acceptată de Oficiu, iar PCT prevede condiţii aplicabile acelei părţi contractante cu privire la depunerea unor astfel de copii ale comunicărilor, Oficiul respectiv va permite depunerea acestor copii în formă electronică sau prin mijloace electronice de transmitere, în conformitate cu condiţiile menţionate.b) Alin. (2) lit. b) se aplică mutatis mutandis copiilor în formă electronică sau prin mijloace electronice de transmitere ale comunicărilor depuse pe suport hârtie.REGULA 9Detalii referitoare la semnătură, conform art. 8 alin. 4(1) [Indicaţii care însoţesc semnătura] Părţile contractante pot cere ca semnătura unei persoane fizice să fie însoţită de:(i) o indicaţie în clar a numelui şi prenumelui (prenumelor) persoanei respective sau, în funcţie de opţiunea acesteia, a numelui sau numelor sub care persoana respectivă este cunoscută în mod obişnuit;(îi) o indicaţie a calităţii în care a semnat persoana respectivă, dacă această calitate nu reiese în mod evident la citirea comunicării.(2) [Data semnării] Părţile contractante pot prevedea ca semnătura să fie însoţită de o indicaţie referitoare la data semnării. Dacă această indicaţie a fost prevăzută, dar nu a fost furnizată, data semnării se consideră a fi data la care comunicarea ce poartă semnătura în cauză a fost primită de Oficiu sau, dacă părţile contractante permit acest lucru, o dată anterioară acesteia.(3) [Semnătura în cazul comunicării pe suport hârtie] În cazul unei comunicări adresate Oficiului unei părţi contractante şi depuse pe suport hârtie, la care este necesară prezenţa semnăturii, partea contractantă:(i) trebuie să accepte o semnătură olografă, conform pct. (iii);(îi) poate accepta folosirea în locul semnăturii olografe a altor forme de semnătură, de exemplu semnătura tipărită sau utilizarea unei ştampile ori a unei etichete cu cod de bare;(iii) în cazul în care comunicarea este semnată de o persoană fizică, cetăţean al părţii contractante, şi adresa acestei persoane se află pe teritoriul părţii contractante sau în cazul în care persoana juridică în numele căreia este semnată comunicarea este înfiinţată în conformitate cu legislaţia părţii contractante şi are sediul sau un centru de activitate industrială şi comercială, real şi efectiv, pe teritoriul acesteia, partea contractantă poate cere utilizarea unei ştampile în locul semnăturii olografe.(4) [Semnătura care apare ca reprezentare grafică în cazul comunicărilor depuse în formă electronică sau prin mijloace electronice de transmitere] În cazul în care o parte contractantă permite depunerea comunicărilor în formă electronică sau prin mijloace de transmitere electronice, o astfel de comunicare se consideră semnată dacă pe comunicarea în cauză, aşa cum a fost primită de Oficiul părţii contractante, apare o reprezentare grafică a semnăturii respective, acceptată de partea contractantă în virtutea alin. (3).(5) [Semnătura care nu apare ca reprezentare grafică în cazul comunicărilor depuse în formă electronică sau prin mijloace electronice de transmitere]a) În cazul în care o parte contractantă permite depunerea comunicărilor în formă electronică, iar pe comunicarea în cauză, aşa cum a fost primită de Oficiul părţii contractante, nu apare o reprezentare grafică a semnăturii respective, acceptată de partea contractantă în virtutea alin. (3), partea contractantă poate cere ca acea comunicare să fie semnată în formă electronică, în conformitate cu dispoziţiile sale.b) În cazul în care o parte contractantă permite depunerea comunicărilor în formă electronică, într-o anumită limbă, iar PCT prevede condiţii speciale, aplicabile părţii contractante, cu privire la semnătura în formă electronică ce nu apare ca reprezentare grafică în cazul comunicărilor depuse în formă electronică în limba respectivă, Oficiul părţii contractante acceptă, fără a ţine seama de dispoziţiile lit. a), semnătura în formă electronică, în conformitate cu condiţiile menţionate.c) Regula 8 (2) b) se aplică mutatis mutandis.(6) [Excepţii de la certificarea semnăturii prevăzute la art. 8 alin. 4 lit. b)] Orice parte contractantă poate cere ca orice semnătură menţionată la alin. (5) să fie confirmată printr-un procedeu de certificare a semnăturilor în formă electronică, specificat de partea contractantă respectivă.REGULA 10Detalii referitoare la indicaţiile menţionate la art. 8 alin. 5, alin. 6 şi alin. 8(1) [Indicaţii menţionate la art. 8 alin. 5]a) Părţile contractante pot dispune ca orice comunicare:(i) să indice numele şi adresa solicitantului, titularului sau ale altei persoane interesate;(îi) să indice numărul cererii de brevet sau al brevetului la care se referă;(iii) să conţină, dacă solicitantul, titularul sau altă persoană interesată este înregistrată la Oficiu, numărul sau altă indicaţie sub care este înregistrată;b) Părţile contractante pot dispune ca orice comunicare făcută de un mandatar, în legătură cu o procedură în faţa Oficiului, să conţină:(i) numele şi adresa mandatarului;(îi) o referire la procură sau la altă comunicare prin care mandatarul este sau a fost desemnat şi în baza căreia acţionează mandatarul;(iii) dacă mandatarul este înregistrat la Oficiu, numărul sau altă indicaţie sub care este înregistrat.(2) [Adresa pentru corespondenţă şi adresa pentru citarea în justiţie] Orice parte contractantă poate dispune ca adresa pentru corespondenţă menţionată la art. 8 alin. 6 (i) şi adresa pentru citarea în justiţie menţionată la art. 8 alin. 6 (îi) să se afle pe un teritoriu stabilit de această parte.(3) [Adresa atunci când nu a fost desemnat un mandatar] În cazul în care nu a fost desemnat un mandatar, iar solicitantul, titularul sau altă persoană interesată a indicat o adresă aflată pe un teritoriu stabilit de partea contractantă, conform alin. (2), drept adresa sa, partea contractantă consideră acea adresă drept adresa pentru corespondenţă menţionată la art. 8 alin. 6 (i) sau adresa pentru citarea în justiţie menţionată la art. 8 alin. 6 (îi), conform dispoziţiei părţii contractante, cu excepţia cazului în care solicitantul, titularul sau altă persoană interesată indică în mod expres o altă adresă, conform art. 8 alin. 6.(4) [Adresa atunci când a fost desemnat un mandatar] În cazul în care a fost desemnat un mandatar, partea contractantă consideră adresa acestuia drept adresa pentru corespondenţă menţionată la art. 8 alin. 6 (i) sau adresa pentru citarea în justiţie menţionată la art. 8 alin. 6 (îi), conform dispoziţiei părţii contractante, cu excepţia cazului în care solicitantul, titularul sau altă persoană interesată indică în mod expres o altă adresă, conform art. 8 alin. 6.(5) [Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor prevăzute de art. 8 alin. 8] Nici o parte contractantă nu poate prevedea respingerea unei cereri pe motiv de nerespectare a oricăreia dintre condiţiile referitoare la depunerea la Oficiu a unui număr de înregistrare sau a altei indicaţii conform alin. (1) lit. a) (iii) şi lit. b) (iii).REGULA 11Termene referitoare la comunicările menţionate la art. 8 alin. 7 şi 8(1) [Termene menţionate la art. 8 alin. 7 şi 8] Sub rezerva respectării dispoziţiilor alin. (2), termenele menţionate la art. 8 alin. 7 şi 8 nu pot fi mai scurte de două luni de la data notificării menţionate la art. 8 alin. 7.(2) [Excepţii referitoare la termene menţionate la art. 8 alin. 8] În cazul în care o notificare prevăzută la art. 8 alin. 7 nu a fost făcută ca urmare a lipsei indicaţiilor care să permită Oficiului să îl contacteze pe solicitant, pe titular sau altă persoană interesată, termenul menţionat la art. 8 alin. 8 nu poate fi mai scurt de 3 luni de la data la care comunicarea prevăzută la art. 8 alin. 7 a fost primită la Oficiu.REGULA 12Detalii referitoare la exceptarea cu privire la termene prevăzută la art. 11(1) [Condiţii menţionate la art. 11 alin. 1]a) Părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la art. 11 alin. 1:(i) să fie semnată de solicitant sau de titular;(îi) să conţină o indicaţie a solicitării prelungirii unui termen, cu identificarea termenului în cauză.b) În cazul în care cererea de prelungire a unui termen este depusă după expirarea termenului respectiv, părţile contractante pot impune ca toate cerinţele în legătură cu acţiunea la care se referă termenul în cauză să fie îndeplinite la data depunerii cererii de prelungire.(2) [Perioada şi termenul menţionate la art. 11 alin. 1]a) Perioada de prelungire a termenului, menţionată la art. 11 alin. 1, nu poate fi mai scurtă de două luni de la data expirării termenului neprelungit.b) Termenul menţionat la art. 11 alin. 1 (îi) nu poate expira mai devreme de două luni de la data expirării termenului neprelungit.(3) [Condiţii menţionate la art. 11 alin. 2 (i)] Părţile contractante pot dispune ca cererea menţionată la art. 11 alin. 2:(i) să fie semnată de solicitant sau de titular;(îi) să conţină o indicaţie a solicitării exceptării de la măsurile care se iau în caz de nerespectare a unui termen, cu indicarea termenului în cauză.(4) [Termenul de depunere a cererii prevăzute la art. 11 alin. 2) (îi)] Termenul menţionat la art. 11 alin. 2 (îi) nu poate expira mai devreme de două luni de la data la care Oficiul notifică solicitantului sau titularului faptul că acesta nu a respectat termenul stabilit de Oficiu.(5) [Excepţii prevăzute la art. 11 alin. 3]a) Părţilor contractante nu li se poate cere să acorde, în virtutea art. 11 alin. 1 sau 2:(i) o a doua prelungire a unui termen pentru care a fost deja acordată o prelungire conform art. 11 alin. 1 sau 2;(îi) exceptarea de la obligaţia de depunere a cererii de prelungire prevăzută la art. 11 alin. 1 sau 2 ori a cererii de repunere în drepturi, prevăzută la art. 12 alin. 1;(iii) prelungirea termenului de plată a taxei de menţinere în vigoare;(iv) prelungirea termenului prevăzut la art. 13 alin. 1, 2 sau 3;(v) prelungirea unui termen de acţiune în faţa unei comisii de apeluri sau a altui organism de revizuire similar constituit în cadrul Oficiului;(vi) prelungirea termenului de acţiune în procedurile "inter partes".b) Părţilor contractante care prevăd un termen maxim pentru îndeplinirea tuturor cerinţelor referitoare la o procedură în faţa Oficiului nu li se poate cere să acorde, în virtutea art. 11 alin. 1 sau 2 prelungiri ale termenului de acţiune în cadrul procedurii respective, pentru oricare dintre cerinţe, peste limita maximă menţionată.REGULA 13Detalii referitoare la repunerea în drepturi după ce Oficiul a constatat că au fost depuse toate diligenţele necesare sau că nerespectarea a fost neintenţionată, conform art. 12(1) [Condiţii prevăzute la art. 12 alin. 1 (i)] Părţile contractante pot dispune că cererea menţionată la art. 12 alin. 1 (i) să fie semnată de solicitant sau de titular.(2) [Termenul prevăzut la art. 12 alin. 1 (îi)] Termenul de depunere a cererii şi de îndeplinire a cerinţelor prevăzute la art. 12 alin. 1 (îi) este primul care expiră dintre următoarele:(i) nu mai puţin de două luni de la data la care motivul nerespectării termenului de acţiune în cauză a încetat să mai existe;(îi) nu mai puţin de 12 luni de la data expirării termenului de acţiune în cauză sau, dacă cererea se referă la neplata taxelor de menţinere în vigoare, nu mai puţin de 12 luni de la data expirării perioadei de graţie prevăzute la art. 5 bis din Convenţia de la Paris.(3) [Excepţii prevăzute la art. 12 alin. 2] Excepţiile prevăzute la art. 12 alin. 2 se referă la nerespectarea următoarelor termene:(i) termenul de acţiune în faţa comisiei de apeluri sau a altui organism de revizuire similar constituit în cadrul Oficiului;(îi) termenul de depunere a cererii de prelungire, prevăzută la art. 11 alin. 1 sau 2, sau a cererii de repunere în drepturi, prevăzută la art. 12 alin. 1;(iii) termenul prevăzut la art. 13 alin. 1, 2 sau 3;(iv) termenul de acţiune în procedurile "inter partes".REGULA 14Detalii referitoare la corectarea sau adăugarea revendicării unei priorităţi şi la restaurarea dreptului de prioritate conform art. 13(1) [Excepţii prevăzute la art. 13 alin. 1] Nici o parte contractantă nu este obligată să prevadă corectarea sau adăugarea revendicării unei priorităţi în virtutea art. 13 alin. 1, dacă cererea menţionată la art. 13 alin. 1 (i) este primită după ce cererea de publicare înainte de termen sau de examinare de urgenţă a fost făcută de către solicitant, cu excepţia cazului în care cererea de publicare înainte de termen sau de prelucrare prioritară ori de urgenţă este retrasă înainte de terminarea preparativelor tehnice pentru publicarea cererii de brevet.(2) [Condiţii prevăzute la art. 13 alin. 1 (i)] Părţile contractante pot dispune ca cererea menţionată la art. 13 alin. 1 (i) să fie semnată de solicitant.(3) [Termenul prevăzut la art. 13 alin. 1 (îi)] Termenul prevăzut la art. 13 alin. 1 (îi) nu poate fi mai scurt decât termenul aplicabil conform PCT unei cereri internaţionale pentru revendicarea unei priorităţi ulterior depunerii unei cereri internaţionale.(4) [Termene prevăzute la art. 13 alin. 2]a) Termenul prevăzut în prima parte a art. 13 alin. 2 nu poate expira mai devreme de două luni de la data expirării perioadei de prioritate.b) Termenul prevăzut la art. 13 alin. 2 (îi) este fie termenul aplicat în virtutea lit. a), fie momentul în care se încheie preparativele tehnice pentru publicarea cererii ulterioare, aplicabil fiind termenul care expiră primul.(5) [Condiţii prevăzute la art. 13 alin. 2 (i)] Părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la art. 13 alin. 2 (i):(i) să fie semnată de solicitant; şi(îi) dacă în cererea de brevet nu se invocă prioritatea unei cereri anterioare, să fie însoţită de revendicarea priorităţii.(6) [Condiţii prevăzute la art. 13 alin. 3]a) Părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la art. 13 alin. 3 (i):(i) să fie semnată de solicitant; şi(îi) să indice oficiul căruia i s-a solicitat copia cererii anterioare şi data solicitării.b) Părţile contractante pot dispune ca:(i) o declaraţie sau o altă probă care să susţină cererea prevăzută la art. 13 alin. 3 să fie depusă la Oficiu într-un termen fixat de acesta;(îi) copia cererii anterioare la care se face referire în art. 13 alin. 3 (iv) să fie depusă la Oficiu într-un termen care nu poate fi mai scurt de o lună de la data la care solicitantul primeşte copia de la oficiul la care a fost depusă cererea anterioară.(7) [Termenul prevăzut la art. 13 alin. 3 (iii)] Termenul prevăzut la art. 13 alin. 3 (iii) expiră cu două luni înaintea expirării termenului prevăzut la regula 4 (1).REGULA 15Cererea de înregistrare a unei schimbări de nume sau adresă(1) [Cererea] În cazul în care solicitantul sau titularul nu se schimbă, dar apare o schimbare de nume sau de adresă a acestuia, orice parte contractantă trebuie să accepte ca cererea de înregistrare a schimbării să fie făcută printr-o comunicare semnată de solicitant sau de titular şi care să conţină următoarele indicaţii:(i) o indicaţie a faptului că se solicită înregistrarea schimbării de nume sau de adresă;(îi) numărul cererii de brevet sau al brevetului în cauză;(iii) schimbarea care urmează să fie înregistrată;(iv) numele şi adresa solicitantului sau titularului înainte de schimbare.(2) [Taxe] Părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la alin. (1) să fie supusă plăţii unei taxe.(3) [Cerere unică]a) O singură cerere este suficientă, chiar dacă schimbarea se referă atât la numele, cât şi la adresa solicitantului sau titularului.b) O singură cerere este suficientă şi în cazul în care schimbarea se referă la mai multe cereri de brevet sau brevete ale aceleiaşi persoane sau la una ori mai multe cereri sau la unul ori mai multe brevete ale aceleiaşi persoane, cu condiţia ca numărul tuturor acestor cereri de brevet sau brevete să fie indicat în cerere. Părţile contractante pot dispune ca, în cazul depunerii unei astfel de cereri unice, pe suport hârtie sau în alt mod permis de Oficiu, câte o copie a acesteia să fie depusă pentru fiecare cerere de brevet şi fiecare brevet la care ea se referă.(4) [Dovezi] Părţile contractante pot dispune depunerea de dovezi numai dacă Oficiul are motive rezonabile să se îndoiască de autenticitatea oricăreia dintre indicaţiile conţinute în cerere.(5) [Interzicerea altor condiţii] Nici o parte contractantă nu poate impune îndeplinirea altor condiţii de formă în afara celor prevăzute la alin. (1)-(4) cu privire la cererea menţionată la alin. (1), cu excepţia cazului în care tratatul sau prezentul regulament prevăd altfel. În mod special, nu se poate dispune depunerea vreunui certificat cu privire la schimbarea în cauză.(6) [Notificare] În cazul în care una sau mai multe dintre condiţiile impuse de o parte contractantă în virtutea alin. (1)(4) nu au fost îndeplinite, Oficiul notifică acest lucru solicitantului sau titularului, oferindu-i posibilitatea de a îndeplini aceste condiţii şi de a face observaţii, într-un termen care nu poate fi mai scurt de două luni de la data notificării.(7) [Nerespectarea condiţiilor]a) În cazul în care una sau mai multe condiţii impuse de partea contractantă în virtutea alin. (1)-(4) nu au fost îndeplinite în termenul prevăzut la lit. b), partea contractantă poate decide să nu accepte cererea de înregistrare a schimbării, dar nu poate aplica sancţiuni mai severe.b) Termenul prevăzut la lit. a) va fi;(i) nu mai scurt de două luni de la data notificării, sub rezerva respectării dispoziţiilor pct. (îi);(îi) în lipsa indicaţiilor care să permită Oficiului să contacteze persoana care a depus cererea, prevăzute la alin. (1), nu mai scurt de 3 luni de la data la care cererea de înregistrare a schimbării a fost primită la Oficiu.(8) [Schimbarea numelui sau adresei mandatarului, a adresei pentru corespondenţă sau a adresei pentru citarea în justiţie] alin. (1)-(7) se aplică mutatis mutandis în cazul oricărei schimbări de nume sau de adresă a mandatarului, precum şi în cazul oricărei schimbări referitoare la adresa pentru corespondenţă sau la adresa pentru citarea în justiţie.REGULA 16Cererea de înregistrare a schimbării solicitantului sau titularului(1) [Cererea de înregistrare a schimbării solicitantului sau titularului]a) În cazul schimbării solicitantului sau titularului, părţile contractante acceptă ca cererea de înregistrare a schimbării să fie făcută printr-o comunicare semnată de solicitant sau de titular ori de noul solicitant sau de noul titular şi care să conţină următoarele indicaţii:(i) o indicaţie a faptului că se solicită înregistrarea schimbării solicitantului sau titularului;(îi) numărul cererii de brevet sau al brevetului în cauză;(iii) numele şi adresa solicitantului sau titularului;(iv) numele şi adresa noului solicitant sau noului titular;(v) data schimbării solicitantului sau titularului;(vi) după caz, denumirea statului al cărui cetăţean este noul solicitant sau noul titular, denumirea statului în care noul solicitant sau noul titular îşi are domiciliul şi denumirea statului în care noul solicitant sau noul titular are un centru de activitate industrială sau comercială, real şi efectiv;(vii) documentaţia în baza căreia este solicitată înregistrarea schimbării.b) Părţile contractante pot dispune ca cererea să mai conţină:(i) o declaraţie care să ateste veridicitatea şi corectitudinea informaţiilor pe care cererea le conţine;(îi) informaţii referitoare la orice interese de stat ale părţii contractante.(2) [Documentaţia în baza căreia se efectuează schimbarea solicitantului sau titularului]a) În cazul în care schimbarea solicitantului sau a titularului rezultă în urma unui contract, părţile contractante pot dispune ca cererea să includă informaţii referitoare la înregistrarea contractului, dacă înregistrarea este obligatorie în conformitate cu legislaţia în vigoare, şi să fie însoţită, în funcţie de opţiunea părţii care solicită schimbarea, de unul dintre următoarele documente:(i) o copie a contractului pentru care părţile contractante pot cere certificarea conformităţii cu originalul de către un notar public sau altă autoritate publică competentă sau, acolo unde legislaţia în vigoare permite, de către un reprezentant autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită schimbarea;(îi) un extras din contract, din care să rezulte schimbarea pentru care părţile contractante pot cere certificarea conformităţii cu originalul de către un notar public sau altă autoritate publică competentă sau, acolo unde legislaţia în vigoare permite, de către un mandatar autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită schimbarea;(iii) un certificat de transfer de drepturi, redactat în conformitate cu formularul internaţional tipizat referitor la certificatele de transfer, neautentificat, semnat atât de solicitant sau titular, cât şi de noul solicitant sau noul titular.b) Dacă schimbarea de solicitant sau de titular rezultă ca urmare a unei fuziuni ori ca urmare a unei reorganizări sau divizări a unei persoane juridice, părţile contractante pot dispune ca cererea să fie însoţită de o copie a unui document care emană de la o autoritate competentă şi dovedeşte fuziunea, reorganizarea sau diviziunea şi orice atribuire de drepturi pe care aceasta o presupune, precum şi de o copie de pe un extras din registrul comerţului. Părţile contractante pot dispune şi certificarea conformităţii cu originalul a acestei copii de către autoritatea care a eliberat documentul sau de către un notar public ori o altă autoritate competentă sau, dacă legislaţia în vigoare permite, de către un reprezentant autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită schimbarea.c) Dacă schimbarea de solicitant sau titular nu rezultă dintr-un contract, nici ca urmare a unei fuziuni, reorganizări sau divizări a unei persoane juridice, ci dintr-un alt motiv, de exemplu prin efectul legii sau ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti, părţile contractante pot dispune ca cererea să fie însoţită de copia unui document care dovedeşte schimbarea. Părţile contractante pot dispune şi certificarea conformităţii cu originalul a acestei copii de către autoritatea care a eliberat documentul sau de către un notar public ori de o altă autoritate competentă sau, dacă legislaţia în vigoare permite, de către un mandatar autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită schimbarea.d) Dacă schimbarea se referă la persoana unuia sau mai multora, dar nu a tuturor cosolicitanţilor ori cotitularilor, părţile contractante pot dispune ca o dovadă a consimţământului la schimbare al fiecăruia dintre cosolicitanţii sau cotitularii care rămân neschimbaţi să fie depusă la Oficiu.(3) [Traducere] Părţile contractante pot dispune traducerea oricărui document depus în conformitate cu alin. (2), care nu a fost redactat într-o limbă acceptată de Oficiu.(4) [Taxe] Părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la alin. (1) să fie supusă plăţii unei taxe.(5) [Cerere unică] O singură cerere este suficientă chiar dacă schimbarea se referă la mai multe cereri de brevet sau la mai multe brevete ale aceleiaşi persoane ori la una sau mai multe cereri şi unul ori mai multe brevete ale aceleiaşi persoane, cu condiţia ca schimbarea de solicitant sau titular să fie aceeaşi pentru toate cererile de brevet ori pentru toate brevetele în cauză, iar numerele tuturor cererilor de brevet şi ale tuturor brevetelor în cauză să fie indicate în cerere. Părţile contractante pot dispune ca, în cazul depunerii unei cereri unice pe suport hârtie sau în alt mod acceptat de Oficiu, pentru fiecare cerere de brevet şi fiecare brevet la care se referă cererea unică să se depună câte o copie a acesteia.(6) [Dovezi] Părţile contractante pot dispune depunerea la Oficiu a unei dovezi sau a unei dovezi în plus, în cazul menţionat la alin. (2), dacă Oficiul are motive rezonabile să se îndoiască de corectitudinea vreuneia dintre indicaţiile conţinute în cerere sau în oricare dintre documentele menţionate în prezenta regulă sau de conformitatea vreuneia dintre traducerile la care face referire alin. (3).(7) [Interzicerea altor condiţii] Nici o parte contractantă nu poate impune îndeplinirea altor condiţii de formă în afara celor prevăzute la alin. (1)-(6) cu privire la cererea la care se referă prezenta regulă, cu excepţia cazului în care tratatul sau prezentul regulament prevede altfel.(8) [Notificare; nerespectarea condiţiilor] Regula 15(6) şi (7) se aplică mutatis mutandis în cazul în care una sau mai multe condiţii prevăzute la alin. (1)-(5) nu sunt respectate sau în cazul în care s-a dispus depunerea de dovezi, conform alin. (6).(9) [Excluderea schimbărilor cu privire la calitatea de inventator] Părţile contractante pot exclude aplicarea prezentei reguli cu privire la schimbarea calităţii de inventator. Definirea calităţii de inventator se va face conform legii aplicabile.REGULA 17Cererea de înregistrare a unei licenţe sau a unei garanţii reale(1) [Cererea de înregistrare a unei licenţe]a) Dacă, în conformitate cu legislaţia în vigoare, o licenţă referitoare la o cerere de brevet sau la un brevet poate fi înregistrată, părţile contractante acceptă ca cererea de înregistrare a acelei licenţe să fie făcută prin intermediul unei comunicări semnate de licenţiator sau de licenţiat şi care să conţină următoarele indicaţii;(i) o indicaţie a faptului că se solicită înregistrarea unei licenţe;(îi) numărul cererii de brevet sau al brevetului în cauză;(iii) numele şi adresa licenţiatorului;(iv) numele şi adresa licenţiatului;(v) o indicaţie asupra caracterului exclusiv sau neexclusiv al licenţei;(vi) după caz, denumirea statului al cărui cetăţean este licenţiatul, a statului în care domiciliază licenţiatul şi a statului în care licenţiatul are un centru de activitate industrială sau comercială, real şi efectiv.b) Orice parte contractantă poate dispune ca cererea să mai conţină:(i) o declaraţie care să ateste veridicitatea şi corectitudinea informaţiilor pe care cererea le conţine;(îi) informaţii cu privire la orice interese de stat ale părţii contractante;(iii) informaţii referitoare la înregistrarea licenţei, dacă înregistrarea este obligatorie în conformitate cu legislaţia în vigoare;(iv) data licenţei şi durata acesteia.(2) [Documentaţia care stă la baza acordării licenţei]a) Dacă licenţa rezultă dintr-un acord liber încheiat, părţile contractante pot dispune ca cererea menţionată să fie însoţită de unul dintre documentele următoare, în funcţie de opţiunea părţii care solicită înregistrarea:(i) o copie a acordului pentru care părţile contractante pot cere certificarea conformităţii cu originalul de către un notar public sau o altă autoritate competentă ori, dacă legislaţia în vigoare permite, de către un mandatar autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită înregistrarea;(îi) un extras din acord constând în acele părţi ale acordului din care rezultă drepturile asupra cărora s-a acordat licenţa şi întinderea acestora, pentru care se poate cere certificarea autenticităţii de către un notar public sau o altă autoritate competentă ori, dacă legislaţia în vigoare permite, de către un mandatar autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită înregistrarea.b) În cazul în care licenţa rezultă dintr-un acord liber încheiat, părţile contractante pot dispune ca solicitantul, titularul, deţinătorul licenţei exclusive, cosolicitanţii, cotitularii sau codeţinătorii licenţei exclusive care nu sunt parte la acord să îşi dea consimţământul la înregistrarea acordului prin intermediul unei comunicări adresate Oficiului.c) În cazul în care licenţa nu rezultă în urma unui acord liber încheiat, de exemplu rezultă prin efectul legii sau în urma unei hotărâri judecătoreşti, părţile contractante pot dispune ca cererea să fie însoţită de copia unui document care să dovedească licenţierea. Părţile contractante pot cere şi certificarea conformităţii cu originalul a acestei copii de către autoritatea care a eliberat documentul, de către un notar public sau o altă autoritate publică competentă ori, dacă legislaţia în vigoare permite, de către un mandatar autorizat pentru procedurile în faţa Oficiului, în funcţie de opţiunea părţii care solicită înregistrarea.(3) [Traducerea] Părţile contractante pot cere traducerea oricărui document depus conform alin. (2) care nu este redactat într-o limbă acceptată de Oficiu.(4) [Taxe] Părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la alin. (1) să fie supusă plăţii unei taxe.(5) [Cerere unică] Regula 16(5) se aplică mutatis mutandis cererilor de înregistrare a unei licenţe.(6) [Dovezi] Regula 16(6) se aplică mutatis mutandis cererilor de înregistrare a unei licenţe.(7) [Interzicerea altor condiţii] Nici o parte contractantă nu poate impune respectarea altor condiţii de formă în afara celor prevăzute la alin. (1)-(6) cu privire la cererea prevăzută la alin. (1), cu excepţia cazului în care tratatul sau prezentul regulament prevede altfel.(8) [Notificare; nerespectarea condiţiilor] Regula 15(6) şi (7) se aplică mutatis mutandis dacă una sau mai multe condiţii prevăzute la alin. (1)-(5) nu sunt respectate sau dacă s-a dispus depunerea de dovezi conform alin. (6).(9) [Cererea de înregistrare a unei garanţii reale sau de anulare a înregistrării licenţei ori a unei garanţii reale] Alin. (1)-(8) se aplică mutatis mutandis cererilor de:(i) înregistrare a unei garanţii reale cu privire la o cerere de brevet sau la un brevet;(îi) anularea înregistrării unei licenţe ori a unei garanţii reale cu privire la o cerere de brevet sau la un brevet.REGULA 18Cererea de corectare a unei erori(1) [Cerere]a) În cazul în care o cerere de brevet, un brevet sau orice altă comunicare făcută la Oficiu cu privire la o cerere de brevet sau la un brevet conţine o eroare care nu este legată de cercetarea documentară ori de examinarea de fond şi care, conform legislaţiei în vigoare, este corectabilă de către Oficiu, acesta acceptă ca cererea de corectare a erorii în înregistrările şi publicaţiile Oficiului să fie făcută sub forma unei comunicări adresate Oficiului, semnată de solicitant sau de titular şi conţinând următoarele indicaţii;(i) o indicaţie a faptului că se solicită corectarea erorii;(îi) numărul cererii de brevet sau al brevetului în cauză;(iii) eroarea care urmează a fi corectată;(iv) corectura care urmează a fi făcută;(v) numele şi adresa părţii care solicită corectarea.b) Părţile contractante pot dispune ca cererea să fie însoţită de o parte amendată sau o parte care include corectura ori, în cazul aplicării prevederilor alin. (3), de câte o astfel de parte amendată sau parte care include corectura pentru fiecare dintre cererile de brevet şi brevetele la care se referă cererea.c) Părţile contractante pot dispune ca cererea să fie însoţită de o declaraţie a părţii care solicită corectarea, care să ateste faptul că eroarea a fost neintenţionată.d) Părţile contractante pot dispune ca cererea să fie însoţită de o declaraţie a părţii care solicită corectarea, care să ateste faptul că cererea a fost făcută în cel mai scurt timp după descoperirea erorii, fără nici o întârziere nemotivată sau fără nici o întârziere intenţionată, în funcţie de opţiunea părţii contractante.(2) [Taxe]a) Sub rezerva aplicării lit. b), părţile contractante pot dispune ca cererea prevăzută la alin. (1) să fie supusă plăţii unei taxe.b) Erorile Oficiului vor fi corectate de acesta, din oficiu sau la cerere, fără plata nici unei taxe.(3) [Cerere unică] Regula 16(5) se aplică mutatis mutandis la cererile de corectare a unei erori, cu condiţia ca atât eroarea, cât şi corectura care urmează a fi făcută să fie identice pentru toate cererile de brevet şi toate brevetele în cauză.(4) [Dovezi] Părţile contractante pot cere depunerea la Oficiu de dovezi în sprijinul cererii, numai dacă Oficiul are motive rezonabile pentru a se îndoi de faptul că presupusa eroare este în realitate o eroare ori dacă are motive rezonabile pentru a se îndoi de autenticitatea oricăror elemente conţinute în cerere sau a oricăror documente depuse în legătură cu cererea de corectare a erorii.(5) [Interzicerea altor condiţii] Nici o parte contractantă nu poate impune respectarea altor condiţii de formă, în afara celor prevăzute la alin. (1)-(4) cu privire la cererea menţionată la alin. (1), cu excepţia cazului în care tratatul sau prezentul regulament prevede altfel.(6) [Notificare; nerespectarea condiţiilor] Regula 15(6) şi (7) se aplică mutatis mutandis în cazul în care una sau mai multe condiţii prevăzute la alin. (1)-(3) nu sunt respectate sau în cazul în care s-a dispus depunerea de dovezi conform alin. (4).(7) [Excludere]a) Părţile contractante pot exclude aplicarea prezentei reguli cu privire la schimbarea calităţii de inventator. Definirea calităţii de inventator se va face conform legii aplicabile.b) Părţile contractante pot exclude aplicarea prezentei reguli cu privire la orice eroare care trebuie corectată în cadrul părţii contractante respective prin intermediul unei proceduri de republicare a brevetului.REGULA 19Modul de identificare a unei cereri de brevet în lipsa numărului de cerere(1) [Modul de identificare] În cazul în care este necesară identificarea unei cereri de brevet după numărul de cerere, dar acest număr nu a fost încă atribuit sau nu este cunoscut persoanei în cauză ori mandatarului acesteia, cererea se consideră identificată dacă se furnizează una dintre următoarele informaţii, la alegerea persoanei în cauză:(i) un număr provizoriu al cererii, dacă există, dat de Oficiu;(îi) o copie a părţii în care se solicită explicit acordarea brevetului împreună cu data la care cererea a fost transmisă Oficiului;(iii) un număr de referinţă dat cererii de către solicitant sau de către mandatarul acestuia şi indicat în cerere, împreună cu numele şi adresa solicitantului, titlul invenţiei şi data la care cererea a fost transmisă la Oficiu.(2) [Interzicerea altor condiţii] Nici o parte contractantă nu poate impune obligaţia de furnizare a altor mijloace de identificare decât cele prevăzute la alin. (1), în vederea identificării cererii în cazul în care numărul de cerere nu a fost încă atribuit sau nu este cunoscut persoanei în cauză ori mandatarului acesteia.REGULA 20Stabilirea formularelor internaţionale tipizate(1) [Formulare internaţionale tipizate] În virtutea art. 14 alin. 1 lit. c), adunarea stabileşte formularele internaţionale tipizate în fiecare dintre limbile menţionate la art. 25 alin. 1, cu privire la:(i) procură;(îi) cererea de înregistrare a unei schimbări de nume sau adresă;(iii) cererea de înregistrare a schimbării solicitantului sau titularului;(iv) un certificat de transfer;(v) cererea de înregistrare sau de anulare a înregistrării unei licenţe;(vi) cererea de înregistrare sau de anulare a înregistrării unei garanţii reale;(vii) cererea de corectare a unei erori.(2) [Modificări prevăzute la regula 3(2)(i)] Adunarea stabileşte modificările aplicabile formularului de cerere PCT conform regulii 3(2)(i).(3) [Propuneri ale Biroului Internaţional] Biroul Internaţional prezintă adunării propuneri privind:(i) stabilirea unui formular internaţional tipizat prevăzut la alin. (1);(îi) modificări ale formularului de cerere PCT prevăzut la alin. (2).REGULA 21Condiţia de unanimitate conform art. 14 alin. 3Stabilirea sau amendarea următoarelor reguli presupune unanimitate:(i) orice regulă referitoare la art. 5 alin. 1 lit. a);(îi) orice regulă referitoare la art. 6 alin. 1(iii);(iii) orice regulă referitoare la art. 6 alin. 3;(iv) orice regulă referitoare la art. 7 alin. 2 lit. a)(iii);(v) regula 8(1) lit. a);(vi) prezenta regulă.Declaraţii comune ale Conferinţei diplomatice referitoare la Tratatul privind dreptul brevetelor şi la Regulamentul de aplicare a acestuia*1)1 şi 2 …*2)___________*1) Titlul original în limba engleză este: "Agreed Statements by the Diplomatic Conference Regarding the Patent Law Treaty and the Regulations under the Patent Law Treaty".*2) v. "Industrial Property Laws and Treaties," MULTILATERAL TREATIES – Text 2-0153. La adoptarea art. 6 alin. 5 şi art. 13 alin. 3 şi a regulilor 4 şi 14, Conferinţa diplomatică referitoare la Tratatul privind dreptul brevetelor a cerut OMPI să urgenteze implementarea sistemului de bibliotecă digitală pentru documente de prioritate. De un astfel de sistem ar beneficia atât titularii de brevet, cât şi alte persoane care doresc acces la documentele de prioritate.4. În vederea facilitării aplicării regulii 8(1) lit. a), Conferinţa diplomatică cere Adunării Generale OMPI şi părţilor contractante să ofere ţărilor în curs de dezvoltare, ţărilor mai puţin dezvoltate şi ţărilor în tranziţie asistenţă tehnică pentru îndeplinirea obligaţiilor care le revin în conformitate cu acest tratat, chiar înainte de intrarea în vigoare a acestuia.Conferinţa diplomatică mai cere statelor industrializate cu economie de piaţă să facă, la cerere sau în termeni şi condiţii care se vor stabili de comun acord, oferte de cooperare tehnică şi financiară în beneficiul ţărilor în curs de dezvoltare, al ţărilor mai puţin dezvoltate şi al ţărilor în tranziţie.Conferinţa diplomatică cere Adunării Generale OMPI ca, după intrarea în vigoare a tratatului, să monitorizeze şi să evalueze evoluţia acestei cooperări la fiecare sesiune ordinară.5. La adoptarea regulilor 12(5)(vi) şi 13(3)(iv), Conferinţa diplomatică a considerat că, deşi excluderea acţiunilor în procedurile "inter partes" de la exceptările prevăzute de art. 11 şi 12 este normală, este de dorit ca legislaţia aplicabilă părţilor contractante să prevadă exceptarea cuvenită în anumite circumstanţe, luând în considerare interesele concurenţiale ale terţilor, precum şi interesele altor persoane care nu se constituie ca parte la proceduri.6. S-a convenit ca orice litigiu apărut între două sau mai multe părţi contractante cu privire la interpretarea sau aplicarea tratatului şi a regulamentului de aplicare a acestuia să fie rezolvat pe cale amiabilă, prin consultare sau mediere sub auspiciile directorului general.Sursa: Biroul Internaţional OMPINOTĂ:Au fost reproduse mai sus numai declaraţiile comune referitoare la Regulamentul de aplicare a Tratatului privind dreptul brevetelor.Declaraţiile referitoare la Tratatul privind dreptul brevetelor se găsesc în "Industrial Property Laws and Treaties," Multilateral Treaties – Text 2-015.________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x