REGULAMENT din 1 august 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 24 august 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1010 01/08/2017
ART. 3REFERIRE LALEGE 52 21/01/2003
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 52 21/01/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 1010 01/08/2017
ActulREFERIT DEORDIN 1010 01/08/2017





Notă
Conținut de Ordinul nr. 1.010 din 1 august 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 din 24 august 2017.
 + 
Capitolul IOrganizarea și funcționarea Consiliului Național de Vânătoare + 
Articolul 1Consiliul Național de Vânătoare, denumit în continuare Consiliu, este organismul de avizare și consultare cu autoritate științifică în domeniul cinegetic, care funcționează pe lângă autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare. + 
Articolul 2Consiliul avizează proiectele de acte normative transmise acestuia de către autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare.  + 
Articolul 3Proiectele de acte normative sunt supuse avizării Consiliului în forma finală rezultată în urma consultării publice conform Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată. + 
Articolul 4Calitatea de membru în Consiliu se dobândește conform procedurii stabilite de legislația în vigoare. + 
Articolul 5Calitatea de membru încetează de drept în următoarele cazuri:a)desemnarea de către organizația/instituția din care face parte membrul respectiv a unui alt reprezentant;b)absența nejustificată la mai mult de 2 ședințe consecutive în condițiile prezentului regulament;c)condamnarea, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate;d)punerea sub interdicție judecătorească;e)demisie;f)deces.
 + 
Capitolul IIOrganele de conducere ale Consiliului și atribuțiile acestora + 
Articolul 6Consiliul este condus de un președinte, un vicepreședinte și un secretar aleși prin vot din rândul membrilor săi, cu majoritatea simplă, în prima ședință după constituire.  + 
Articolul 7Președintele, vicepreședintele și secretarul pot fi schimbați din funcție prin demisie sau la solicitarea scrisă a cel puțin unei treimi din numărul membrilor, depuse în timpul unei ședințe de Consiliu. Atât demisia, cât și inițiativa de schimbare se analizează și se aprobă cu votul majorității simple în următoarea ședință de Consiliu, ocazie cu care se alege o altă persoană înlocuitoare. + 
Articolul 8Președintele exercită următoarele atribuții principale:a)conduce ședințele Consiliului;b)supune votului membrilor, în vederea avizării, proiectele de acte normative; c)anunță rezultatul votării, cu precizarea voturilor „pentru“ și a voturilor „împotrivă“. Nu se admit voturi de „abținere“;d)semnează avizele în urma hotărârilor adoptate de Consiliu, chiar dacă a votat împotriva adoptării lor, precum și procesul- verbal, după semnarea acestuia de către membrii Consiliului;e)asigură menținerea ordinii și respectarea regulamentului de desfășurare a ședințelor;f)supune votului membrilor orice problemă care intră în competența de soluționare a Consiliului. + 
Articolul 9Președintele îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de prezentul regulament sau însărcinări date de Consiliu, cu respectarea prevederilor legale. + 
Articolul 10În cazul în care președintele nu își poate îndeplini atribuțiile, acestea sunt preluate de către vicepreședinte. + 
Articolul 11Secretarul Consiliului este unul dintre reprezentanții autorității publice centrale care răspunde de vânătoare și poate fi asistat, dacă este cazul, de 1-2 angajați ai aceleiași autorități. + 
Articolul 12În cazul în care secretarul nu își poate îndeplini atribuțiile, acestea sunt preluate de către un alt membru al Consiliului ales prin votul majorității membrilor în ședința curentă. + 
Articolul 13Principalele atribuții ale secretarului sunt următoarele:a)asigură îndeplinirea procedurilor de convocare a Consiliului conform prezentului regulament;b)asigură efectuarea lucrărilor de secretariat și pregătește lucrările supuse dezbaterii Consiliului;c)efectuează apelul nominal și ține evidența participării la ședințe a membrilor Consiliului;d)numără voturile și consemnează rezultatul votării, pe care îl prezintă președintelui;e)informează președintele cu privire la existența sau inexistența cvorumului, la începerea ședinței și pe parcursul desfășurării acesteia; f)asigură întocmirea procesului-verbal de ședință, pe care îl transmite ulterior membrilor Consiliului;g)asigură transmiterea, în condițiile prevăzute în prezentul regulament, a materialelor de pe ordinea de zi a ședinței, precum și a oricăror altor materiale referitoare la activitatea Consiliului;h)întocmește proiectele de avize pe baza hotărârilor adoptate de Consiliu. + 
Articolul 14Secretarul îndeplinește și alte atribuții, în limitele de competență, privitoare la buna organizare și desfășurare a ședințelor Consiliului.
 + 
Capitolul IIIFuncționarea Consiliului + 
Articolul 15Consiliul își exercită mandatul de la data intrării în vigoare a ordinului autorității publice centrale care răspunde de vânătoare privind constituirea acestuia și până la data revocării lui. + 
Articolul 16Consiliul se întrunește în locul, la data și ora stabilite odată cu convocarea acestuia de către autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare. + 
Articolul 17Consiliul se întrunește în ședințe ori de câte ori este necesar, la solicitarea autorității publice centrale care răspunde de vânătoare.  + 
Articolul 18(1)Consiliul lucrează valabil în prezența a 2/3 din membrii săi, iar deciziile acestuia se adoptă cu votul majorității simple a celor prezenți.(2)În lipsă de cvorum conform alin (1), ședința se amână pentru o dată ulterioară care nu poate fi la mai mult de 20 de zile calendaristice de la data primei programări.(3)Dacă nici la a doua întrunire nu se constituie cvorum, ședința se desfășoară în prezența a minimum 7 membri, iar hotărârile se adoptă cu votul majorității acestora.(4)În cazul în care Consiliul este convocat legal de 2 ori consecutiv pentru aceeași ordine de zi, dar nu se întrunește pentru dezbatere conform alin. (2) și (3), din vina acestuia, se consideră emis tacit avizul favorabil de către Consiliu pentru proiectele de acte normative în cauză, opozabil autorității publice centrale care răspunde de vânătoare în vederea adoptării actelor normative pentru care a fost solicitat aviz.(5)Situația prevăzută la alin. (4) se constată de către autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare la sesizarea secretarului, care încheie un proces-verbal în acest sens împreună cu alte două persoane din cadrul autorității.  + 
Articolul 19În situații excepționale, ce vizează un interes public major care impune adoptarea unor măsuri în regim de urgență, autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare poate solicita votul membrilor Consiliului și, implicit, avizul acestuia, prin mijloace electronice de comunicare, dacă situația nu permite întrunirea Consiliului în condițiile prezentului regulament. + 
Articolul 20Actele normative supuse avizării pentru fiecare ședință, însoțite de nota de fundamentare sau de referatul de aprobare, după caz, precum și de toate documentele relevante care pot sta la baza promovării respectivului act normativ, se transmit membrilor pe e-mail sau fax în momentul convocării ședinței sau, după caz, în momentul solicitării votului electronic. La începerea ședinței, toate aceste documente se pun la dispoziția fiecărui membru, în format hârtie. + 
Articolul 21Lucrările ședinței Consiliului se consemnează în procese-verbale care se arhivează împreună cu documentația aferentă la autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare pentru o perioadă de 5 ani. + 
Articolul 22(1)Dacă un membru al Consiliului nu poate lua parte la ședință, este obligat să aducă la cunoștință această situație, în scris, președintelui/vicepreședintelui sau secretarului, cu cel puțin 24 de ore înainte de data ședinței.(2)În situația în care un membru al Consiliului absentează nejustificat la mai mult de două ședințe consecutive în condițiile în care a fost convocat sau i s-a solicitat votul electronic potrivit prezentului regulament, autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare constată încetarea de drept a calității de membru în cazul acestuia și va solicita înlocuirea lui.
 + 
Articolul 23Proiectele de acte normative și celelalte materiale asupra cărora urmează să se delibereze se înscriu pe ordinea de zi și pot fi dezbătute numai dacă sunt însoțite de nota de fundamentare sau de referatul direcției de specialitate, după caz, precum și de toate documentele relevante care pot sta la baza promovării respectivului act normativ. + 
Articolul 24Dezbaterea problemelor se face, de regulă, în ordinea în care acestea sunt înscrise pe ordinea de zi, prin prezentarea pe scurt de către președinte a proiectului de act normativ sau a materialelor de dezbătut. + 
Articolul 25Membrii își vor exprima punctele de vedere în ordinea înscrierii la cuvânt. Președintele are dreptul să limiteze durata luărilor de cuvânt, în funcție de obiectul dezbaterii. În acest scop el poate propune Consiliului spre aprobare timpul ce va fi alocat fiecărui vorbitor, precum și timpul total de dezbatere a proiectului. Membrii Consiliului sunt obligați ca în exprimarea lor să se refere exclusiv la problema care formează obiectul dezbaterii.  + 
Articolul 26Președintele va permite oricând unui membru să răspundă atât într-o problemă de ordin personal sau atunci când a fost nominalizat de un alt vorbitor, cât și când cere cuvântul în probleme privitoare la regulament. + 
Articolul 27Președintele sau orice membru poate propune încheierea dezbaterii unei probleme puse în discuția Consiliului. Propunerea de încheiere a dezbaterii se supune votului. Discuțiile vor fi sistate dacă propunerea a fost acceptată de majoritatea membrilor prezenți. + 
Articolul 28Dacă în urma dezbaterilor din ședință se constată că proiectul de act normativ trebuie să suporte modificări, președintele supune la vot fiecare propunere de modificare, pe articole, pentru ca în final proiectul să primească, tot prin vot, avizul care poate fi „pozitiv“ sau „negativ“.  + 
Articolul 29Este interzisă proferarea de insulte sau calomnii de către membrii prezenți la ședință. + 
Articolul 30În cazul în care desfășurarea lucrărilor este perturbată, președintele poate întrerupe dezbaterile. El poate propune Consiliului excluderea din ședința respectivă a membrului/membrilor care perturbă ședința. + 
Articolul 31Hotărârile Consiliului sunt adoptate cu vot deschis, prin ridicarea mâinii în cazul votului „pentru“. Neridicarea mâinii când se solicită exprimarea votului „pentru“ reprezintă vot „împotrivă“. Nu se acceptă abțineri în exprimarea votului.  + 
Articolul 32Votul prin împuternicire și votul prin corespondență, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 19, sunt interzise. + 
Articolul 33Secretarul va înregistra toate subiectele discutate, chiar dacă acestea au fost adoptate sau respinse.  + 
Articolul 34La cererea președintelui sau a membrilor care au votat împotrivă, votul acestora este consemnat distinct în procesul-verbal al ședinței, însoțit de motivare. + 
Articolul 35Hotărârile se adoptă cu majoritate simplă.  + 
Articolul 36Procesul-verbal de ședință se semnează de regulă de toți membrii prezenți, obligatorii fiind semnăturile președintelui și secretarului. + 
Articolul 37Președintele, împreună cu secretarul, își asumă, prin semnătură, responsabilitatea veridicității celor consemnate. + 
Articolul 38Procesul-verbal și documentele care au fost dezbătute în ședință se depun într-un dosar distinct al ședinței respective, care va fi numerotat, semnat și arhivat de secretar conform art. 21. + 
Articolul 39(1)În termen de 3 zile lucrătoare de la desfășurarea ședinței, secretarul redactează avizul Consiliului împreună cu forma proiectului de act normativ adoptată, pe care le înaintează președintelui pentru semnare.(2)Documentele prevăzute la alin. (1), semnate de către președinte, se comunică de către acesta autorității publice centrale care răspunde de vânătoare, în termen de 3 zile lucrătoare.
 + 
Articolul 40Prezentul regulament poate fi modificat și/sau completat de către autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare la inițiativa acesteia sau a 2/3 din membrii Consiliului, din rațiuni de ordin legal, organizatoric sau funcțional.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x