REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE din 3 iunie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 405 din 15 iunie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LADECIZIE 1023 24/10/2008
ART. 3REFERIRE LALEGE 160 26/09/2008
ART. 3REFERIRE LAOUG 34 19/03/2008
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 682 03/06/2009
ActulCONTINUT DEHG 682 03/06/2009

a Comitetului naţional de coordonare a activităţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, precum şi a Secretariatului tehnic permanent



 + 
Articolul 1Comitetul naţional de coordonare a activităţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), denumit în continuare Comitet, se organizează şi funcţionează ca organism interinstituţional fără personalitate juridică, sub autoritatea Guvernului României.
 + 
Articolul 2Comitetul are următoarea componenţă:a) preşedinte – ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale;b) vicepreşedinte – directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;c) membri – la nivel de secretar de stat/subsecretar de stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Sănătăţii, precum şi unul dintre vicepreşedinţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
 + 
Articolul 3Comitetul îndeplineşte următoarele atribuţii:a) elaborează şi adoptă politica şi strategia privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU, precum şi a serviciului de urgenţă 112 în România;b) coordonează la nivel naţional, în mod unitar, acţiunile tuturor organismelor implicate în funcţionarea SNUAU potrivit cerinţelor europene în domeniu;c) dispune măsuri privind elaborarea politicii şi strategiei în domeniu, asigurând alinierea la cerinţele europene;d) analizează şi aprobă soluţii tehnice şi operaţionale, însoţite de planurile de măsuri, privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU;e) examinează modul în care sunt duse la îndeplinire obligaţiile organismelor implicate în funcţionarea SNUAU, stabilite prin legislaţia în vigoare, şi face recomandări privind soluţionarea deficienţelor;f) este informat cu privire la stadiul implementării măsurilor adoptate;g) solicită organismelor implicate în funcţionarea SNUAU rapoarte privind stadiul implementării măsurilor adoptate de Comitet;h) dispune efectuarea de analize/evaluări tehnice şi operaţionale privind stadiul implementării măsurilor adoptate;i) analizează periodic progresele înregistrate în atingerea obiectivelor stabilite prin documentele adoptate şi propune soluţii;j) face propuneri privind reducerea numărului de apeluri abuzive şi a alertărilor false către serviciul de urgenţă 112;k) examinează rezultatele implementării Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă;l) urmăreşte modul de aplicare a prevederilor protocoalelor (metodologiilor) de cooperare încheiate între administratorul SNUAU şi structurile autorităţilor administraţiei publice care subordonează activitatea agenţiilor specializate de intervenţie;m) avizează cererile administratorului SNUAU pentru a încheia convenţii şi protocoale de colaborare cu organizaţii neguvernamentale, societăţi comerciale şi cu alte servicii publice care pot contribui la funcţionarea SNUAU;n) stabileşte participarea, în calitate de invitaţi la şedinţele Comitetului, a reprezentanţilor furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ai societăţii civile, ai autorităţilor şi instituţiilor publice cu responsabilităţi în domeniu;o) nominalizează şi aprobă membrii Secretariatului tehnic permanent la propunerea instituţiilor reprezentate în cadrul Comitetului;p) supune aprobării Guvernului Regulamentul de organizare, funcţionare şi atribuţiile Comitetului, precum şi ale Secretariatului tehnic permanent, precum şi propunerile de modificare a acestuia potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008;q) avizează proiectul de buget al SNUAU;r) stabileşte responsabilităţile personalului de operare şi regulamentul de operare a SNUAU.
 + 
Articolul 4Preşedintele Comitetului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) convoacă şi conduce şedinţele Comitetului;b) aprobă proiectul ordinii de zi a şedinţei, lista documentelor ce urmează să fie transmise tuturor participanţilor la şedinţă, precum şi lista invitaţilor;c) aprobă, după caz, publicarea pe pagina web dedicată SNUAU/Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a documentelor adoptate în cadrul Comitetului;d) semnează corespondenţa, hotărârile Comitetului şi procesele-verbale ale şedinţelor.
 + 
Articolul 5(1) Ca organism de lucru al Comitetului se înfiinţează Secretariatul tehnic permanent.(2) Secretariatul tehnic permanent este compus din:a) şeful structurii de profil a administratorului SNUAU, care îndeplineşte funcţia de şef al Secretariatului tehnic permanent;b) un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, din cadrul Direcţiei pentru politici şi programe în domeniul comunicaţiilor, afaceri europene şi relaţii internaţionale;c) un reprezentant al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii;d) 3 specialişti din domeniul operaţional şi tehnic ai administratorului SNUAU;e) 6 specialişti din domeniul operaţional ai agenţiilor de intervenţie subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Sănătăţii.(3) Membrii Secretariatului tehnic permanent sunt nominalizaţi prin hotărâre a Comitetului în baza propunerilor formulate de către conducătorii instituţiilor reprezentate în cadrul acestuia.
 + 
Articolul 6Secretariatul tehnic permanent îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) elaborează, centralizează şi transmite Comitetului propuneri privind operarea, funcţionarea şi dezvoltarea SNUAU;b) asigură pregătirea logistică a şedinţelor Comitetului;c) transmite invitaţiile la şedinţele Comitetului;d) pregăteşte documentele ce urmează să fie transmise tuturor participanţilor la şedinţă, lista invitaţilor, precum şi proiectul ordinii de zi a şedinţei;e) publică pe pagina web dedicată SNUAU ordinea de zi a şedinţelor şi procesele-verbale ale acestora;f) poate furniza membrilor Comitetului, până în preziua şedinţei, alte informaţii relevante cu privire la ordinea de zi, astfel încât aceştia să aibă la dispoziţie cele mai recente informaţii cu privire la subiectele aflate pe agendă;g) actualizează permanent pagina web dedicată SNUAU;h) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comitetului şi transmite forma finală a acestuia, semnată de preşedinte, tuturor membrilor, precum şi celor interesaţi, în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care a avut loc şedinţa;i) monitorizează implementarea hotărârilor Comitetului şi asigură schimbul de informaţii referitor la acestea între părţile implicate;j) constituie un registru special de evidenţă a hotărârilor Comitetului;k) asigură activităţile de registratură şi arhivare a documentelor destinate Comitetului.
 + 
Articolul 7(1) Comitetul îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi al şedinţelor extraordinare.(2) Şedinţele ordinare se desfăşoară semestrial şi sunt convocate de către preşedintele Comitetului.(3) Şedinţele extraordinare ale Comitetului se pot organiza la solicitarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau a oricărui membru titular.
 + 
Articolul 8(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor membrilor la şedinţele ordinare ale Comitetului se fac în scris de către Secretariatul tehnic permanent, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării şedinţei.(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor membrilor la şedinţele extraordinare ale Comitetului se fac cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data şedinţei, de către Secretariatul tehnic permanent.(3) Invitaţiile la şedinţele Comitetului cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfăşurării şi proiectul ordinii de zi, precum şi adresa site-ului care conţine informaţii şi documente privind şedinţa respectivă.(4) Ordinea de zi a şedinţei Comitetului şi materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă, în cazul şedinţelor ordinare, şi cu cel puţin 5 zile lucrătoare, în cazul şedinţelor extraordinare.(5) La începutul fiecărei şedinţe se adoptă ordinea de zi a şedinţei respective.(6) La şedinţele Comitetului pot participa membrii titulari sau înlocuitorii acestora desemnaţi de conducerea instituţiilor reprezentate în Comitet, precum şi reprezentanţi ai entităţilor prevăzute la art. 11.
 + 
Articolul 9(1) La cererea membrilor Comitetului, ordinea de zi poate fi completată şi cu alte teme decât cele comunicate iniţial, cu condiţia transmiterii documentelor respective, în scris, Secretariatului tehnic permanent al Comitetului, cu 5 zile lucrătoare înaintea datei şedinţei, în cazul şedinţelor ordinare, şi cu 3 zile lucrătoare înaintea datei şedinţei, în cazul şedinţelor extraordinare. Decizia asupra completării ordinii de zi revine preşedintelui Comitetului.(2) La sfârşitul fiecărei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comitetului.
 + 
Articolul 10(1) Şedinţele Comitetului se pot desfăşura numai în prezenţa tuturor membrilor acestuia.(2) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1), şedinţa se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de 5 zile. Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară fără a fi necesară respectarea prevederilor alin. (1).
 + 
Articolul 11În funcţie de problematica supusă dezbaterii Comitetului, la şedinţe pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ai societăţii civile, ai autorităţilor şi instituţiilor publice cu responsabilităţi în domeniu.
 + 
Articolul 12(1) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Comitetul adoptă hotărâri prin consens.(2) Hotărârile adoptate se comunică, de drept, membrilor Comitetului, instituţiilor şi organizaţiilor menţionate în textul hotărârilor, de către Secretariatul tehnic permanent, după semnarea lor de către preşedinte şi sunt obligatorii.(3) Procesele-verbale şi hotărârile Comitetului se publică pe site-ul dedicat SNUAU.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x