Informatii Document
Emitent: MINISTERUL SANATATIIMINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALEAUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 30 ianuarie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.493/265/6/2012, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 75 din 30 ianuarie 2012. +
Articolul 1(1)Se înființează Secretariatul tehnic ca organism executiv al Comisiei interministeriale pentru mențiuni de sănătate înscrise pe produsele alimentare, denumită în continuare Comisia, în cadrul Institutului Național de Sănătate Publică, fără să facă parte din structura organizatorică a acestuia.(2)Personalul Secretariatului este desemnat prin decizia conducerii Institutului Național de Sănătate Publică. +
Articolul 2Principalele atribuții ale Secretariatului sunt:a)confirmă primirea dosarului de solicitare a autorizării mențiunii de sănătate asociate alimentelor, denumit în continuare dosar, prin înregistrarea acestuia; … b)convoacă Comisia; … c)supune dosarul Comisiei pentru aplicarea procedurii de evaluare; … d)solicită, la cererea Comisiei, date suplimentare pentru susținerea științifică a mențiunii de sănătate propuse spre autorizare; … e)desfășoară activitatea de secretariat pentru Comisie; … f)transmite dosarul către Ministerul Sănătății pentru a fi înaintat Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor; … g)introduce în registrul național toate informațiile privind mențiunea de sănătate autorizată de Comisia Europeană; … h)îndeplinește orice alte activități solicitate de către Comisie. … +
Articolul 3(1)Procedura de evaluare a conformității constă în confirmarea că dosarul de solicitare a autorizării mențiunii/ mențiunilor de sănătate cuprinde documentele menționate la art. 15 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind mențiunile nutriționale și de sănătate înscrise pe produsele alimentare:a)cererea solicitantului, cu menționarea numelui și a adresei; … b)nutrientul, substanța sau alimentul, ori categoria de alimente care face obiectul mențiunii de sănătate; … c)caracteristicile mențiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea; … d)copie a studiilor care au fost efectuate pentru susținerea mențiunii de sănătate și alte documente care să susțină mențiunea; … e)informații, proprietate a solicitantului, care susțin mențiunea; … f)copie a altor studii științifice relevante pentru acea mențiune de sănătate; … g)propunere privind formularea mențiunii de sănătate pentru care se solicită autorizarea; … h)date privind condițiile specifice de utilizare; … i)rezumatul solicitării. … (2)Comisia va ține seamă în cadrul procedurii de evaluare și de următoarele aspecte:a)rezultatele evaluării riscurilor, în special relația dintre expunere și efect; … b)beneficiile ce rezultă în urma utilizării mențiunii de sănătate; … c)orice efecte inacceptabile relevante; … d)concluziile care rezultă din examinarea de către grupul de experți a efectelor asupra sănătății umane. … +
Articolul 4(1)Persoanele nominalizate în anexa nr. 1 la ordin, denumite în continuare membri ai Comisiei, își exercită activitatea pe o perioadă de 5 ani.(2)Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de 5 ani, mandatul poate fi reînnoit sau membrii pot fi înlocuiți.(3)Comisia funcționează la sediul unde își desfășoară activitatea Secretariatul, respectiv Institutul Național de Sănătate Publică. +
Articolul 5(1)Ședințele Comisiei sunt conduse de președinte și sunt convocate prin Secretariat, la cererea acestuia.(2)În lipsa președintelui, Comisia este coordonată de unul dintre cei 2 vicepreședinți, care preia toate atribuțiile președintelui, fiind desemnat în scris de președinte.(3)În cazul în care oricare dintre membrii Comisiei nu poate participa la ședință, acesta anunță Secretariatul Comisiei în scris cu privire la mandatarea cu drepturi depline a unui înlocuitor; înlocuitorul este unul dintre membrii Comisiei.(4)În cazul în care nici președintele și niciunul dintre vicepreședinții desemnați nominal prin anexa nr. 1 la ordin nu sunt prezenți, fiind reprezentați de înlocuitori, ședința Comisiei se va reprograma la o dată ulterioară.(5)Membrii Comisiei pot fi schimbați pe baza cererii scrise a acestora sau la propunerea conducătorilor structurilor cărora aparțin, precum și în cazul în care nu își îndeplinesc responsabilitățile. +
Articolul 6În cazul în care este necesară prezența unui expert în cadrul ședinței, se va transmite o invitație de către Secretariatul Comisiei; invitația se transmite prin fax sau prin email. Expertul va participa la ședință numai pentru problematica pentru care a fost solicitat și are statut de invitat. +
Articolul 7(1)La ședințele Comisiei pot participa, în calitate de invitați sau observatori, delegați din partea instituțiilor reprezentate în Comisie, cu rol de consultanți tehnici.(2)Observatorii, înainte de începerea ședinței Comisiei, vor prezenta Secretariatului Comisiei un document prin care au fost desemnați să participe la lucrările Comisiei de către instituția pe care o reprezintă. În document se va preciza domeniul pentru care au fost delegați. +
Articolul 8(1)Ordinea de zi a ședinței va fi transmisă în format electronic de către Secretariatul Comisiei membrilor Comisiei, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data desfășurării lucrărilor ședinței.(2)În cazuri excepționale, președintele Comisiei poate adăuga pe ordinea de zi noi subiecte de discuție, motivat și cu avizul tuturor membrilor Comisiei, dar nu cu mai mult de 3 zile calendaristice înainte de data desfășurării ședinței; în caz contrar, acestea vor fi discutate la o ședință ulterioară a Comisiei. Motivarea va fi menționată în procesul-verbal al ședinței Comisiei.(3)Ședința Comisiei se declară deschisă de către președintele Comisiei, numai dacă se asigură cvorumul în ceea ce privește numărul de participanți cu drept de vot, respectiv cel puțin 6 dintre persoanele reprezentante ale celor 3 autorități și nominalizate în anexa nr. 1 la ordin.(4)În procesul-verbal al ședinței se va consemna situația prezenței componenței Comisiei, a invitaților, a experților și a observatorilor.(5)Discuțiile din timpul ședinței se consemnează în procesul-verbal de către secretarul Comisiei.(6)Documentele adresate Comisiei sunt prezentate în timpul ședinței, consemnându-se rezoluția în procesul-verbal al ședinței.(7)Comisia decide prin vot cu majoritate simplă.(8)La sfârșitul ședințelor Comisiei, procesul-verbal al ședinței împreună cu ordinea de zi este semnat de către fiecare participant la ședință. +
Articolul 9(1)Membrii Comisiei, personalul Secretariatului și experții completează Declarația de confidențialitate (anexa nr. 3 la ordin) și Declarația de interese (anexa nr. 4 la ordin) anual, la prima ședință din an și ori de câte ori intervin modificări în cadrul componenței acesteia.(2)Invitații și observatorii la ședințele Comisiei completează Declarația de confidențialitate (anexa nr. 3 la ordin), cu ocazia participării la aceste ședințe.––