REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCTIONARE din 15 octombrie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 253 din 18 octombrie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINLOCUIT DEHG 379 22/03/2006
ActulINLOCUIT DEREGULAMENT 22/03/2006
ART. 8MODIFICAT DEHG 1356 27/11/1996
ART. 27COMPLETAT DEHG 596 03/10/1997
ART. 27MODIFICAT DEHG 596 03/10/1997
ART. 40ABROGAT PARTIAL DEHG 596 03/10/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 4REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995
ART. 28REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 28REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINLOCUIT DEHG 379 22/03/2006
ActulINLOCUIT DEREGULAMENT 22/03/2006
ActulCONTINUT DEHG 984 15/10/1996
ART. 8MODIFICAT DEHG 1356 27/11/1996
ART. 27COMPLETAT DEHG 596 03/10/1997
ART. 27MODIFICAT DEHG 596 03/10/1997
ART. 40ABROGAT PARTIAL DEHG 596 03/10/1997

a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Constructii şi Economia Construcţiilor – INCERC Bucureşti



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Constructii şi Economia Construcţiilor – INCERC Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridica aflata în coordonarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Institutul are structura organizatorica cuprinsa în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.(2) Institutul are urmatoarele subunitati:1. Filiala INCERC Iasi, str. Uranus nr. 37, judeţul Iasi;2. Filiala INCERC Timisoara, str. Traian Lalescu nr. 2, judeţul Timiş;3. Filiala INCERC Cluj-Napoca, str. Floresti nr. 117, judeţul Cluj.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde:A. Activităţi de cercetare-dezvoltarea) În cadrul Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica, institutul efectueaza cercetari fundamentale şi aplicative, de interes public şi de interes naţional, care privesc asigurarea cerințelor fundamentale impuse construcţiilor şi instalaţiilor aferente prin Legea nr. 10/1995 şi prin Directiva Comunităţii Europene nr. 89/106, şi anume:– rezistenta şi stabilitatea;– siguranţa în exploatare;– siguranţa la foc;– igiena, sănătatea oamenilor, refacerea şi protectia mediului;– protectia termica şi hidrofuga, economia de energie;– protectia împotriva zgomotului, precum şi asigurarea durabilitatii acestora.În acest scop, institutul efectueaza:– cercetari fundamentale de baza şi orientate, pentru dezvoltarea stiintei construcţiilor în special în domeniul mecanicii construcţiilor, ingineriei seismice şi fizicii construcţiilor;– cercetari aplicative pentru cresterea sigurantei, functionalitatii şi confortului construcţiilor, precum şi dezvoltarea şi perfectionarea tehnicilor şi tehnologiilor specifice executiei construcţiilor, incluzind şi realizarea de modele experimentale, standuri, platforme şi statii-pilot, încercări "în situ", care se referă la:* rezistenta, stabilitatea şi durabilitatea construcţiilor;* protectia antiseismica a construcţiilor şi metode de interventii;* geotehnica şi fundatii;* reabilitarea şi modernizarea fondului construit;* protectia construcţiilor contra coroziunii;* finisarea şi estetica construcţiilor;* inchideri şi compartimentari;* instalaţii şi echipamente aferente construcţiilor;* îmbunătăţirea performantelor produselor de constructii şi instalaţii;* solutii noi de proiectare şi tehnologii performante pentru execuţia construcţiilor;* economia construcţiilor şi studii prospective;* urmarirea comportarii construcţiilor în timp;– studii şi cercetari privind:* strategii ale sectorului de constructii;* diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului stiintei şi tehnologiei construcţiilor;* sinteze tehnico-stiintifice;* informatizarea construcţiilor;– elaborari de standarde privind conceptia, alcatuirea, calculul şi execuţia construcţiilor şi a elementelor de constructii şi instalaţii.b) În afara Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica, institutul efectueaza cercetari aplicative pentru solutionarea problemelor din domeniul sau de activitate, şi anume:– dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a masuratorilor în laborator şi "în situ";– elaborarea reglementarilor tehnice şi economice care stau la baza activităţii de proiectare, execuţie, exploatare şi postutilizare a construcţiilor.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:– asistenţa tehnica pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor de constructii şi instalaţii, precum şi consultanţă de specialitate;– expertize privind starea şi situaţia construcţiilor, echipamentelor şi instalaţiilor aferente;– expertize de specialitate în domeniul proiectarii şi executiei construcţiilor şi instalaţiilor;– solutii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi executare de aparatura de laborator, scule şi dispozitive;– studii de fezabilitate, evaluari de active, oferte, documentaţii pentru participarea la licitatii pentru proiectare, execuţie şi expertizare în domeniu;– proiecte pentru execuţia construcţiilor, instalaţiilor, produselor şi echipamentelor aferente.Institutul, ca membru al Uniunii Europene pentru Agremente Tehnice în Constructii şi în calitate de institut naţional de cercetare-dezvoltare, elaboreaza:– agremente tehnice pentru materiale, produse, echipamente şi procedee noi în constructii şi instalaţii atit pentru cele produse în tara, cit şi pentru cele realizate în strainatate;– certificari de calitate pentru produse folosite în constructii;– certificari de conformitate a calităţii pentru fabrici şi producători de materiale şi elemente de constructii şi instalaţii;– certificate şi rapoarte de calitate în urma testelor efectuate.C. Activităţi de formare şi specializare profesionala în domeniul propriu de activitate:– pregatire profesionala şi specializare de nivel mediu;– pregatire profesionala de nivel universitar, postuniversitar şi doctorantura, potrivit legii.D. Activităţi de editare şi tiparire a publicatiilor de specialitate:– Buletinul construcţiilor;– Revista "Constructii";– Colectia "Reglementari" în constructii;– Colectia "Probleme economice" în constructii;– studii, rapoarte, sinteze şi alte publicatii în domeniul propriu de activitate.E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul construcţiilor şi instalaţiilorF. Valorificarea rezultatelor cercetarilor din domeniul reabilitarii construcţiilor prin execuţia experimentala de lucrari de reparatii-întreţinere-urmărire a comportarii în timpG. Activitate de execuţie în vederea sustinerii cercetării şi dezvoltării tehnologice în domeniu prin unicate şi serii mici de produse, microproductie (pentru valorificarea cercetarilor experimentale elaborate), precum şi expozitii pe profilActivităţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.Institutul poate efectua şi activităţi de import-export, potrivit legii.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Conform bilantului contabil la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 13.690.798 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 13.089.432 mii lei şi active circulante 601.366 mii lei.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobindite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobindite se afla în administrarea institutului şi se evidentiaza distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetarilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobindite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimularii transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi a Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat prin ordin al ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului, cu avizul Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, în cazul în care aceasta se realizează ca urmare a acumularii de resurse proprii. În caz contrar, patrimoniul poate fi modificat prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorica şi functionala + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, sectii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2) În functie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
 + 
Articolul 8Modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului se propune de către directorul general, cu avizul consiliului de administratie, şi se aproba de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului. Consiliul de administratie stabileste relatiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relatiile acestora cu tertii şi le poate acorda imputerniciri de reprezentare în numele institutului.
 + 
Articolul 9Subunitatile din structura institutului raspund în faţa consiliului de administratie şi a directorului general de indeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitatilor şi competentelor încredinţate de acesta.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administratie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-stiintifice din institut sunt asigurate de Consiliul ştiinţific.Consiliul de administratie
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.(2) Structura consiliului de administratie este:– 1 presedinte;– 1 vicepresedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administratie fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – presedinte;– un reprezentant al Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei;– un reprezentant al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– preşedintele Consiliului ştiinţific.(2) Ceilalti membri din consiliul de administratie pot fi ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum şi reprezentanti ai agentilor economici de profil.(3) Consiliul de administratie îşi desemneaza vicepresedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului, cu avizul ministrului cercetării şi tehnologiei.(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelasi organ care a facut numirea.
 + 
Articolul 13Membrii consiliului de administratie sunt cetăţeni români şi:a) îşi păstrează calitatea de angajaţi la institutia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi oblibaţiile derivind din aceasta calitate;b) sunt platiti pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie sau participa în aceeasi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare;d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelasi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla în relatii comerciale directe.
 + 
Articolul 14Consiliul de administratie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de functionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotaraste în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administratie se intruneste o dată pe luna sau ori de cite ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către presedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numărul membrilor consiliului de administratie.(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de vicepresedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administratie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este indeplinita aceasta condiţie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeasi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 17La sedintele consiliului de administratie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, în condiţiile legii, pentru indeplinirea atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administratie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administratie are, în principal, urmatoarele atribuţii:a) aproba organizarea de subunitati, sectii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului de activitate al institutului în cadrul structurii organizatorice aprobate;b) aproba, la propunerea Consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl inainteaza Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica şi Dezvoltare Tehnologica;d) propune programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice, pe care îl inainteaza Comitetului tehnic de coordonare generală al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului;e) analizeaza şi avizeaza proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;f) analizeaza şi avizeaza bilantul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;g) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli.h) analizeaza, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeaza a fi realizate de institut;i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;j) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezinta interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;k) aproba valorificarea bunurilor dobindite şi înregistrate în afara bilantului contabil;l) fundamentează şi prezinta Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului: exploatarea şi dezvoltarea retelei seismografice din teritoriu, punerea în functiune a platformelor seismice, dezvoltarea bazei materiale a cercetării, realizarea de solutii tehnice şi echipamente specifice pentru asigurarea igienei, sănătăţii oamenilor, refacerii şi protectiei mediului etc.;m) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 alin. (1) şi stabileste modul de rambursare;n) aproba utilizarea disponibilitatilor în valută;o) adopta sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenţa şi cu munca efectiv prestata, respectindu-se prevederile legale şi ale contractului colectiv de muncă la nivelul institutului;p) aproba contractul colectiv de muncă;r) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în Regulamentul de functionare a consiliului de administratie.Comitetul de direcţie
 + 
Articolul 23Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorica a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare;– programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investitii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se intruneste decadal sau ori de cite ori interesele o impun.
 + 
Articolul 26(1) La nivelul filialelor din structura organizatorica a institutului se organizeaza şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi functionare, aprobat de consiliul de administratie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administratie.Directorul general
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general numit prin ordin al ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului, cu acordul ministrului cercetării şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Stiintifica şi Dezvoltare Tehnologica, dintre cercetatorii stiintifici principali care lucreaza în domeniu şi au pregatire manageriala.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, urmatoarele atribuţii şi responsabilităţii:– reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului în relatiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenti economici, precum şi cu persoane fizice din tara şi din strainatate;– stabileste atribuţiile, competentele şi relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relatiile acestora cu tertii;– numeste şi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;– angajează şi concediaza personalul propriu;– asigura negocierea contractului colectiv de muncă şi a salariilor personalului din institut;– raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;– adopta măsuri şi urmareste realizarea operaţiunilor de comert exterior prin compartimentele proprii specializate;– are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile prevederilor art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobata şi modificata prin Legea nr. 51/1996;– exercita atribuţiile şi are raspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementarilor legale, în competenţa altor organe;– exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administratie;– poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentind toate departamentele stiintifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din invatamintul superior, salariati ai institutului sau din afara, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un presedinte şi un vicepresedinte, aleşi pe 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia. Din Consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorii stiintifici ai institutului.(4) Consiliul ştiinţific se organizeaza şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale Consiliului ştiinţific sunt urmatoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica, în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice;b) întocmeşte programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice;c) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica;d) examineaza şi avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum şi realizarea acestora;e) avizeaza hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii constructii;f) propune măsuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I;i) organizeaza şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;j) avizeaza actiunile de cooperare, interne şi internationale, cu scop ştiinţific;k) avizeaza acordarea de burse de studii şi stagii de perfectionare în strainatate.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relatii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilantul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern la propunerea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului.(3) Din veniturile realizate, institutul acopera toate cheltuielile evidentiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat platii salariilor, de către directorul general, iar salariul acestuia se negociaza cu ministrul lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotaraste cu privire la investiţiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuindu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investitiilor care intra sub incidenţa art. 6 şi art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.(2) În cazul investitiilor, altele decit cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se incadreze în alocatiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investitiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică potrivit Legii privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investitii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la societăţi comerciale bancare cu sediul în România.Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele normative în vigoare.Institutul poate efectua operaţiuni de comert exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societăţile comerciale bancare cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente.
 + 
Capitolul 8Dispozitii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi cu avizul Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament, se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x