REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCTIONARE din 12 februarie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 23 februarie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 3 04/01/2001
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 7REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 40
ART. 7REFERIRE LALEGE (R) 40 01/06/1991 ANEXA 9
ART. 8REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 6
ART. 8REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995 ART. 40
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 3 04/01/2001
ActulCONTINUT DEHG 70 12/02/1996

a Inspecţiei de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului şi a inspecţiilor teritoriale din subordinea acesteia



 + 
Articolul 1(1) Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului exercita controlul de stat cu privire la respectarea disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi la aplicarea unitara a prevederilor legale în domeniul calităţii construcţiilor, în toate etapele de concepere, realizare, exploatare şi postutilizare a acestora şi în toate componentele sistemului calităţii în constructii.(2) Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului are în subordine inspecţiile în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului judetene şi a municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 2Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului are urmatoarele atribuţii generale:1. organizeaza şi conduce întreaga activitate privind controlul de stat al disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi al calităţii în constructii;2. efectueaza controale de importanţa majoră, împreună cu alte organe de control ale statului, prin atragerea specialistilor din domeniu;3. efectueaza controale tematice dispuse de conducerea ministerului;4. participa, alaturi de organele abilitate, la actiunile de urgenta determinate de calamitati naturale, dezastre sau accidente tehnice care pot avea repercusiuni asupra stării şi sigurantei construcţiilor sau care pun în pericol viaţa şi bunurile oamenilor;5. propune periodic corectiile necesare componentelor sistemului calităţii în constructii privind conţinutul reglementarilor tehnice, acordarea agrementelor tehnice pentru produse şi procedee, expertizarea şi receptia construcţiilor etc., ca rezultat al constatarilor din timpul controalelor efectuate în teritoriu, al analizelor şi sintezelor realizate;6. colaboreaza cu alte organe de control ale statului, cu prefecturile, cu instituţiile de invatamint superior şi cu specialistii din domeniu, în vederea respectarii disciplinei în urbanism şi amenajarea teritoriului şi a sistemului calităţii în constructii, precum şi pentru elaborarea de reglementari tehnice cu scop de protejare a populatiei.
 + 
Articolul 3Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului are urmatoarele atribuţii specifice:1. stabileste sistemul de aplicare unitara a prevederilor legale din domeniile sale de activitate, cu respectarea limitelor de autoritate şi a principiului autonomiei locale şi a agentilor economici controlati;2. elaboreaza metodologiile, instrucţiunile şi procedurile de inspecţie care se utilizeaza la investitori, la unitatile: de proiectare, de execuţie, de exploatare şi de postutilizare a construcţiilor, precum şi la organele de specialitate ale administraţiei publice locale cu atribuţii în eliberarea autorizaţiilor de construire/desfiinţare a construcţiilor;3. efectueaza inspecţii în toate etapele şi componentele sistemului calităţii în constructii şi cu privire la autorizarea executarii construcţiilor, constata contraventiile şi aplica sanctiunile sau amenzile prevăzute de reglementarile legale;4. dispune oprirea executarii lucrărilor realizate necorespunzator sau a celor realizate nelegal, precum şi, după caz, desfiintarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;5. îndrumă şi controlează activitatea inspecţiilor teritoriale din subordine;6. participa la actiunile de punere în siguranţa a fondului construit existent şi de aparare împotriva dezastrelor, prin colaborare cu consiliile judetene şi cu cele locale;7. emite, după caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a construcţiilor existente;8. autorizeaza pe sefii compartimentelor de control tehnic al calităţii, pe dirigintii de specialitate şi pe personalul care efectueaza urmarirea speciala din unitatile participante la procesul de concepere, realizare şi exploatare a construcţiilor;9. autorizeaza sau, după caz, acrediteaza laboratoarele de încercări în constructii, autorizeaza personalul acestora şi asigura secretariatul comisiei centrale de autorizare;10. urmareste valorificarea informaţiilor de la punctele de observare seismologica din teritoriul tarii, prelucrate de Institutul de Cercetare în Constructii şi Economia Construcţiilor – INCERC;11. realizează programul de informatizare a activităţii proprii şi asigura dotarea cu aparatura tehnica şi de control de interes general, necesare domeniilor sale de activitate;12. editeaza publicatii de specialitate şi de informare tehnica, specifice domeniilor sale de activitate;13. propune, în cazuri motivate, suspendarea atestării specialistilor verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia şi experti tehnici de calitate;14. indeplineste orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau dispuse de conducerea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului în domeniile sale de activitate;15. îndrumă şi sprijina din punct de vedere metodologic activitatea compartimentelor de resort, abilitate să efectueze controlul de stat pentru constructii din cadrul obiectivelor cu caracter secret ale Ministerului Apararii Naţionale, Ministerului de Interne şi Serviciului Roman de Informaţii.
 + 
Articolul 4Inspecţiile în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului judetene şi a municipiului Bucureşti au urmatoarele atribuţii specifice:1. exercita controlul de stat în toate etapele şi componentele sistemului calităţii în constructii, pe baza metodologiilor, instructiunilor şi a procedurilor elaborate de Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului;2. verifica, la organele de specialitate ale administraţiei publice locale, respectarea legalităţii privind emiterea autorizaţiilor de construire/desfiinţare;3. constata contraventiile şi aplica sanctiunile sau amenzile prevăzute de reglementarile în vigoare cu privire la calitatea construcţiilor şi la autorizarea executarii acestora, în toate cazurile în care această competenţă o are Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului;4. dispun oprirea executarii lucrărilor realizate necorespunzator sau a celor realizate nelegal, precum şi, după caz, desfiintarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;5. avizeaza fazele determinante pentru rezistenta şi stabilitatea construcţiilor stabilite de proiectantii lucrărilor şi autorizeaza, după caz, continuarea lucrărilor ajunse în faze determinante;6. urmaresc respectarea reglementarilor privind modul de tratare a accidentelor tehnice produse la constructii, care pot avea repercusiuni asupra stării şi sigurantei acestora;7. emit, după caz, la cererea proprietarilor, acorduri de modificare a construcţiilor existente;8. verifica la proprietari respectarea prevederilor legale privind instituirea şi realizarea urmaririi speciale a construcţiilor pe care le deţin;9. urmaresc realizarea programului de măsuri de urgenta privind cresterea sigurantei în exploatare a construcţiilor şi a instalaţiilor care prezinta surse de mare risc;10. efectueaza controlul tehnic în teritoriu al activităţilor de punere în siguranţa a fondului construit existent, afectat de seisme;11. participa la actiunea de punere în siguranţa a fondului construit existent, cu destinaţia de locuinta, afectat de seisme, prin:– vizarea listei cladirilor care urmeaza a fi expertizate;– vizarea deconturilor justificative pentru expertizare;– vizarea listei cladirilor expertizate, propuse pentru acordarea de credite necesare proiectarii şi executarii lucrărilor de punere în siguranţa;– vizarea situaţiilor de lucrari privind stadiile fizice realizate;– verificarea modului în care beneficiarii de subventii executa lucrarile de consolidare;12. urmaresc aplicarea masurilor stabilite de comisiile judetene şi a municipiului Bucureşti de prevenire, interventie operativa şi refacere în cazul dezastrelor;13. verifica respectarea prevederilor legale care revin investitorilor, proprietarilor şi utilizatorilor de constructii cu privire la receptia construcţiilor, intocmirea, pastrarea şi completarea cartilor tehnice ale construcţiilor;14. urmaresc respectarea prevederilor legale privind asigurarea activităţii metrologice în constructii;15. asigura secretariatul comisiilor judetene şi a municipiului Bucureşti pentru autorizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercări în constructii;16. verifica respectarea prevederilor legale privind functionarea laboratoarelor de încercări în constructii;17. indeplinesc orice atribuţii stabilite prin acte normative sau, după caz, de către conducerea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului sau a Inspecţiei de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, în domeniile lor de activitate.
 + 
Articolul 5Atribuţiile detaliate, raspunderile şi competentele individuale ale personalului din Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului şi din inspecţiile teritoriale din subordinea acesteia se stabilesc prin fisa postului, semnata de seful ierarhic superior şi de titular.
 + 
Articolul 6(1) Inspectorul de stat sef al Inspecţiei de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului este subordonat ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului.(2) Inspecţiile în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului judetene şi a municipiului Bucureşti sunt în subordinea Inspecţiei de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, funcţionează ca servicii publice descentralizate ale ministerului, la nivel de direcţie, şi sunt conduse de cite un inspector sef.(3) Structura organizatorica şi numărul de posturi de execuţie şi de conducere pentru Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, precum şi pentru inspecţiile teritoriale din subordinea acesteia, se aproba prin ordin al ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului.(4) În exercitarea atribuţiilor de conducere, inspectorul de stat sef şi inspectorii şefi ai inspecţiilor teritoriale emit decizii.
 + 
Articolul 7(1) Cheltuielile de achizitie, functionare, întreţinere şi reparatii ale autovehiculelor din parcul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, aprobate pentru activitatea specifică a Inspecţiei de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, se asigura din veniturile extrabugetare constituite la aceasta prin cota de participare a inspecţiilor teritoriale pentru cheltuielile de interes general al controlului de stat; conducătorii auto respectivi sunt angajaţi ai ministerului.(2) Cheltuielile de personal, cheltuielile materiale şi cele de capital ale inspecţiilor teritoriale se suporta din veniturile extrabugetare constituite la dispoziţia acestora potrivit prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în constructii.(3) Salarizarea personalului din inspecţiile teritoriale se face potrivit anexei nr. 9 la Legea nr. 40/1991, republicată.
 + 
Articolul 8Activitatea financiară a inspecţiilor teritoriale se supune dispoziţiilor legale privind finanţele publice, în care sens:1. veniturile extrabugetare se încasează, se administreaza şi se contabilizeaza de către fiecare inspecţie judeteana şi, respectiv, a municipiului Bucureşti;2. din veniturile realizate conform legii, inspecţiile teritoriale păstrează la dispoziţia lor 60% şi virează Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului:– 30% în contul deschis pentru elaborarea reglementarilor tehnice;– 10% în contul deschis pentru Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, în vederea suportarii cheltuielilor materiale şi de capital în interesul general al controlului de stat, precum şi pentru editarea publicatiilor de specialitate specifice;3. în afara veniturilor constituite în baza prevederilor art. 40 din Legea nr. 10/1995, inspecţiile teritoriale pot realiza venituri şi din activităţile desfăşurate pe bază de contract pentru autorizarea şi acreditarea laboratoarelor de încercări în constructii, autorizarea specialistilor din activitatea de control al calităţii, editarea de publicatii de specialitate şi pregătirea profesionala a personalului din domeniile calităţii construcţiilor şi disciplinei în urbanism, în care caz tarifele şi preturile pentru serviciile executate se stabilesc prin negociere de către conducatorul fiecarei inspecţii teritoriale, cu avizul inspectorului de stat sef;4. bugetele de venituri şi cheltuieli ale inspecţiilor teritoriale se aproba în condiţiile prevăzute la art. 6 lit. d) din Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice;5. utilizarea veniturilor constituite la dispoziţia inspecţiilor teritoriale, a Inspecţiei de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului şi cele pentru elaborarea reglementarilor tehnice, prevăzute la pct. 2, inclusiv cele rezultate potrivit prevederilor pct. 3, se urmareste prin personalul de specialitate economica al fiecarui beneficiar. Pentru raportarea executiei bugetului de venituri şi cheltuieli, beneficiarii de venituri extrabugetare intocmesc o dare de seama contabila pe care o depun la directia de specialitate economica din minister la termenele şi pe formularele aprobate prin lege;6. disponibilitatile la finele anului din veniturile extrabugetare se reporteaza în anul următor şi au aceeasi destinatie.
 + 
Articolul 9Personalul de specialitate din Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului şi din inspecţiile teritoriale raspunde de:1. exercitarea controlului de stat cu privire la aplicarea unitara a prevederilor legale în domeniul calităţii construcţiilor, în toate etapele şi în toate componentele sistemului calităţii în constructii;2. exercitarea controlului cu privire la respectarea regimului de autorizare a construcţiilor;3. constatarea contraventiilor, aplicarea sanctiunilor prevăzute de lege şi, după caz, oprirea lucrărilor realizate necorespunzator din punct de vedere al calităţii construcţiilor;4. constatarea contraventiilor, aplicarea sanctiunilor corespunzătoare şi, după caz, oprirea executarii lucrărilor realizate nelegal sau desfiintarea construcţiilor realizate în aceste condiţii;5. urmarirea indeplinirii, la termenul stabilit, a masurilor cuprinse în actele de control intocmite;6. exercitarea altor atribuţii stabilite prin fisa postului.
 + 
Articolul 10În exercitarea controlului de stat, personalul de specialitate cu atribuţii de control din inspecţiile teritoriale în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului beneficiaza de echipament de protecţie, aprobat potrivit normativelor Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale.
 + 
Articolul 11Pe baza prezentului regulament se vor întocmi noile fise ale posturilor pentru intregul personal din Inspecţia de stat în constructii, lucrari publice, urbanism şi amenajarea teritoriului şi din inspecţiile teritoriale.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x