REGULAMENT-CADRU din 9 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIICASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 9 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1944 09/06/2023
ActulREFERIRE LAHOTARARE 521 26/05/2023
ActulREFERIRE LAANEXA 26/05/2023
ActulREFERIRE LACONTRACT CADRU 26/05/2023
ActulREFERIRE LACONTRACT CADRU 26/05/2023 ART. 24
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 521 26/05/2023
ART. 1REFERIRE LAANEXA 26/05/2023
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 26/05/2023
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 26/05/2023 ART. 24
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1944 09/06/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 1944 09/06/2023





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.944/448/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 9 iunie 2023.
 + 
Articolul 1Prezentul regulament stabilește modalitatea de organizare și funcționare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 24 alin. (4) și (5) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. + 
Articolul 2(1)Comisia este formată din 5 membri de drept, dintre care 2 reprezentanți ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanți ai direcției de sănătate publică/direcțiilor medicale sau structurilor similare din ministerele și instituțiile centrale cu rețea sanitară proprie și un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor – pentru specialitățile clinice. La lucrările comisiei participă cu rol consultativ un reprezentant al patronatului medicilor de specialitate din specialitățile clinice reprezentativ la nivel județean sau un reprezentant al societăților profesionale ale medicilor de specialitate din asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu, reprezentative la nivel județean, și un reprezentant al organizației sindicale reprezentative la nivel județean, în condițiile în care sunt constituite astfel de organizații la nivel local. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al directorului general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanților instituțiilor/organizațiilor anterior menționate de conducătorii acestora.(2)În situația în care unul dintre membrii nu poate participa la lucrările comisiei, instituția/organizația desemnează un alt reprezentant.(3)Desemnarea și revocarea reprezentanților instituțiilor/ organizațiilor menționate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituții/organizații. + 
Articolul 3Comisia își desemnează un președinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (șase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea președintelui se face prin votul membrilor comisiei. + 
Articolul 4(1)Comisia poate adopta hotărâri în prezența a două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, respectiv 3 din cei 5 membri.(2)Pentru adoptarea hotărârilor este necesar votul favorabil al majorității membrilor cu drept de vot prezenți.
 + 
Articolul 5În condițiile în care membrii comisiei menționate la art. 2 alin. (1) nu participă la lucrările comisiei, în urma convocării, în termen de maximum 48 de ore se convoacă o nouă ședință a comisiei la care cvorumul de două treimi necesar pentru adoptarea hotărârii comisiei se raportează la numărul membrilor cu drept de vot prezenți. + 
Articolul 6(1)Dezbaterile din ședințele comisiei sunt consemnate în procese-verbale ale ședințelor. Procesele-verbale ale ședințelor vor fi semnate de toți membrii comisiei prezenți la dezbateri și de secretarul comisiei.(2)Hotărârile comisiei sunt semnate numai de președintele comisiei și vor fi făcute publice pe site-ul instituțiilor pe care le reprezintă.
 + 
Articolul 7(1)Sediul comisiei unde aceasta își desfășoară activitatea este la casa de asigurări de sănătate.(2)Comisia are ștampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
 + 
Articolul 8(1)Comisia se întrunește obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, și o dată la 6 luni pentru evaluarea situațiilor de fapt raportate la atribuțiile proprii, precum și ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei, reprezentantul organizațiilor patronale/reprezentantul societăților profesionale ale medicilor de specialitate din asistența medicală ambulatorie pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu, reprezentative la nivel județean, și reprezentantul organizațiilor sindicale sunt convocați în scris de secretarul comisiei, la solicitarea casei de asigurări de sănătate.(2)Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.(3)Odată cu primirea convocatorului și a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunță în scris secretarul comisiei asupra acestui aspect. + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuții:a)stabilește numărul de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică, inclusiv pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu pe județ, respectiv la nivelul municipiului București. Prin normă se înțelege un program de lucru de 7 ore în medie pe zi și, respectiv, de 35 de ore pe săptămână;b)stabilește numărul necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu, pe județ, respectiv la nivelul municipiului București, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate;c)analizează situațiile de încadrare a cabinetelor medicale din asistența medicală ambulatorie de specialitate în funcție de condițiile în care își desfășoară activitatea, în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate;d)stabilește localitățile/zonele deficitare din punctul de vedere al existenței medicilor de specialitate pentru specialități clinice și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu; localitățile/zonele se încadrează în localități/zone deficitare în situația în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de o anumită specialitate clinică, inclusiv de îngrijiri paliative în ambulatoriu, a fost sub numărul necesar de medici sau dacă în localitatea/zona respectivă nu a funcționat un medic de o anume specialitate clinică, respectiv de îngrijiri paliative în ambulatoriu, în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x