REGULAMENT-CADRU din 9 decembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 3 din 3 ianuarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1332 23/12/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 36REFERIRE LALEGE 371 20/09/2004
ART. 37REFERIRE LALEGE 371 20/09/2004
ART. 40REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1332 23/12/2010
ActulAPROBAT DEHG 2295 09/12/2004
ActulCONTINUT DEHG 2295 09/12/2004
ART. 23REFERIT DEHG 1332 23/12/2010
ART. 23REFERIT DEREGULAMENT 23/12/2010

de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Personalul Poliţiei Comunitare se compune din funcţionari publici şi personal contractual.(2) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară este înarmat, poartă uniformă în timpul serviciului şi exercită atribuţiile specifice stabilite prin lege.
 + 
Articolul 2(1) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară este învestit cu exerciţiul autorităţii publice, pe timpul şi în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor şi îndatoririlor de serviciu, în limitele competenţelor stabilite prin lege.(2) Autoritatea funcţiei nu poate fi exercitată în interes personal.
 + 
Articolul 3Funcţionarul public din Poliţia Comunitară îşi desfăşoară activitatea profesională în interesul comunităţii locale, pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice, pazei şi protecţiei obiectivelor de interes public, local şi privat de pe raza de competenţă, acţionează în sprijinul instituţiilor statului şi execută orice alte activităţi date în competenţă, exclusiv pe baza şi în executarea legii, cu respectarea principiilor imparţialităţii, nediscriminării, proporţionalităţii şi gradualităţii.
 + 
Articolul 4(1) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară este obligat să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, Constituţia şi legile ţării, jurământul, angajamentul de serviciu, prevederile normelor interne şi să îndeplinească dispoziţiile legale ale superiorilor ierarhici privind activitatea sa profesională.(2) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară răspunde, în condiţiile legii, pentru modul în care îşi execută atribuţiile de serviciu.
 + 
Articolul 5Funcţionarii publici de conducere din cadrul Poliţiei Comunitare răspund pentru legalitatea dispoziţiilor date personalului din subordine şi sunt obligaţi să verifice dacă acestea au fost înţelese corect şi să controleze modul de îndeplinire a acestora.
 + 
Articolul 6Calitatea de funcţionar public din Poliţia Comunitară se dobândeşte şi se pierde în condiţiile prevăzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul IIStructura organizatorică şi categorii de funcţionari publici + 
Articolul 7(1) La nivelul municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, Poliţia Comunitară se organizează, după caz, ca serviciu public ori ca structură fără personalitate juridică – direcţie, serviciu, birou sau compartiment – în cadrul aparatului propriu de specialitate al consiliilor locale, în condiţiile legii.(2) În funcţie de necesităţi, consiliile locale, municipale, orăşeneşti şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti pot aproba organizarea structurilor de Poliţie Comunitară pe domenii de activitate, astfel:a) ordine publică, pază bunuri şi valori;b) instruire.
 + 
Articolul 8(1) Funcţiile din Poliţia Comunitară se clasifică după cum urmează:a) clasa I cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare sunt necesare studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalent;b) clasa a II-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare sunt necesare studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă;c) clasa a III-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare sunt necesare studii medii liceale, absolvite cu diplomă.(2) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară, numiţi în funcţiile publice prevăzute pentru clasele a II-a şi a III-a, pot ocupa numai funcţii publice de execuţie.
 + 
Articolul 9(1) După nivelul atribuţiilor, funcţionarii publici din cadrul Poliţiei Comunitare pot fi funcţionari publici de conducere sau funcţionari publici de execuţie.(2) Funcţionarii publici de conducere din cadrul Poliţiei Comunitare sunt numiţi în una dintre următoarele funcţii publice:a) director executiv;b) director executiv adjunct;c) şef serviciu;d) şef birou.
 + 
Articolul 10(1) Funcţionarii publici de execuţie din cadrul Poliţiei Comunitare sunt numiţi în funcţia publică specifică de agent comunitar.(2) Funcţia publică de execuţie de agent comunitar este structurată pe grade profesionale, astfel:a) superior, ca nivel maxim;b) principal;c) asistent;d) debutant.
 + 
Articolul 11(1) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară pot fi numiţi debutanţi sau definitivi, în condiţiile legii.(2) La terminarea perioadei de stagiu, activitatea funcţionarilor publici debutanţi din Poliţia Comunitară se evaluează în conformitate cu procedura de evaluare a activităţii funcţionarilor publici debutanţi.
 + 
Capitolul IIISelecţionarea, pregătirea şi numirea poliţiştilor comunitari + 
Articolul 12Statutul de funcţionar public în cadrul Poliţiei Comunitare se dobândeşte în condiţiile legii.
 + 
Articolul 13(1) La înfiinţarea Poliţiei Comunitare, personalul acesteia va fi angajat din rândul gardienilor publici care vor fi testaţi din punct de vedere psihologic şi medical de către instituţii specializate, iar profesional, de către o comisie de specialişti stabilită prin hotărâre a consiliului local, municipal, orăşenesc sau al sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, la propunerea primarului.(2) La testări pot participa toţi gardienii publici care îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentul regulament.(3) În vederea participării la testări, solicitanţii întocmesc o cerere adresată primarului sau persoanei desemnate de acesta, după caz.(4) Testarea profesională se realizează în scris, pe baza tematicii stabilite şi aduse la cunoştinţă publică prin afişare sau publicare în mass-media locale, în condiţiile legii.(5) Pentru persoanele declarate admise, primarul emite dispoziţii de numire în funcţia publică, respectiv de încadrare a personalului contractual, în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor testării şi de soluţionare a acestora.
 + 
Articolul 14Pentru funcţiile neocupate în condiţiile art. 13 se organizează concurs conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 15Persoana care se înscrie la concurs şi urmează să fie numită pe o funcţie publică în cadrul Poliţiei Comunitare, indiferent de rasă, naţionalitate, sex, religie, avere sau origine socială, trebuie să îndeplinească condiţiile generale legale prevăzute pentru funcţionarii publici şi condiţiile specifice de ocupare a funcţiei publice pentru care se organizează concurs.
 + 
Articolul 16(1) Funcţiile publice vacante din cadrul Poliţiei Comunitare se ocupă prin promovare, transfer, redistribuire sau concurs, în condiţiile legii.(2) Condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, cu respectarea prevederilor legale.
 + 
Articolul 17(1) Concursul va cuprinde trei etape, astfel:a) selectarea dosarelor de înscriere;b) lucrare scrisă/teste-grilă, pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor funcţiei sau postului;c) interviu.(2) Condiţiile generale, condiţiile specifice, precum şi bibliografia concursului se stabilesc în conformitate cu dispoziţiile legale referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice.
 + 
Articolul 18Ocuparea postului de către personalul contractual se face prin susţinerea unei probe practice şi a interviului, în raport cu cerinţele stabilite prin fişa postului, conform prevederilor legale aplicabile personalului contractual.
 + 
Articolul 19(1) Dosarele candidaţilor se întocmesc, în condiţiile legii, diferenţiat pentru funcţionarii publici sau personalul contractual, după caz.(2) Documentele privind organizarea şi desfăşurarea concursului, lucrările candidaţilor la probele susţinute şi procesul-verbal cuprinzând punctajul obţinut se îndosariază separat, pentru fiecare concurs.
 + 
Articolul 20(1) Dosarele întocmite conform prevederilor art. 19, în cazul candidaţilor admişi, se completează cu copia procesului-verbal cuprinzând punctajul obţinut.(2) Dosarele candidaţilor respinşi se restituie acestora, la cerere, pe bază de semnătură.
 + 
Articolul 21(1) Candidaţii declaraţi admişi au obligaţia să se prezinte în vederea numirii în funcţia publică în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut de lege pentru soluţionarea contestaţiilor.(2) Dosarele candidaţilor admişi se prezintă primarului de către comisia de concurs, însoţite de propunerea de numire. Primarul emite dispoziţia de numire în funcţia publică în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care candidaţii au fost declaraţi admişi.(3) Neprezentarea candidaţilor în vederea numirii atrage decăderea din dreptul de a fi numiţi în funcţiile publice pentru care au candidat. În acest caz, este notificat următorul candidat din lista cuprinzând punctajele finale ale concursului, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul final minim necesar promovării concursului.
 + 
Articolul 22(1) După prezentarea în vederea numirii, funcţionarii publici din Poliţia Comunitară urmează un curs de formare, cu durata de 3 luni, organizat în centrele proprii ale Poliţiei Comunitare sau în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform planificării.(2) La terminarea cursurilor, funcţionarii publici din Poliţia Comunitară obţin certificate de absolvire.(3) Contravaloarea cursurilor de formare se suportă din bugetul primăriei la care a fost numit în funcţia publică.
 + 
Articolul 23(1) La numirea în funcţia publică, funcţionarii publici din Poliţia Comunitară depun jurământul de credinţă în faţa şefului Poliţiei Comunitare, în prezenţa superiorului ierarhic şi a unui coleg.(2) Jurământul are următorul conţinut: "Jur să respect Constituţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, să aplic în mod corect şi fără părtinire legile ţării, să îndeplinesc conştiincios îndatoririle ce îmi revin potrivit funcţiei, să respect normele de conduită profesională şi civică şi să păstrez secretul profesional. Aşa să-mi ajute Dumnezeu." Formula de încheiere va respecta libertatea convingerilor religioase.(3) Refuzul depunerii jurământului prevăzut la alin. (2) atrage revocarea actului administrativ de numire în funcţie.(4) Jurământul de credinţă este semnat de către funcţionarul public din Poliţia Comunitară, de şeful Poliţiei Comunitare, superiorul ierarhic, precum şi de către colegul asistent.(5) Jurământul de credinţă este contrasemnat de primar, se păstrează la dosarul personal al funcţionarului public din Poliţia Comunitară, iar o copie se înmânează acestuia.(6) Prevederile alin. (1)-(5) se aplică şi funcţionarilor publici din Poliţia Comunitară proveniţi din rândul gardienilor publici.
 + 
Articolul 24(1) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară nou-încadraţi sunt obligaţi să încheie angajamente de serviciu pentru o perioadă de 3 ani.(2) Angajamentul se încheie în formă scrisă şi cuprinde clauze pentru ambele părţi, referitoare la drepturi şi obligaţii, condiţiile de pregătire şi perioada pentru care funcţionarul public se obligă să desfăşoare activităţi în cadrul Poliţiei Comunitare.(3) După semnare, angajamentul va fi inclus în dosarul personal al fiecărui funcţionar public din Poliţia Comunitară.(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică şi pentru funcţionarii publici din Poliţia Comunitară proveniţi din rândul gardienilor publici.
 + 
Articolul 25Dacă funcţionarului public din Poliţia Comunitară numit în funcţia publică îi încetează raporturile de serviciu din motive imputabile acestuia, înaintea expirării perioadei prevăzute în angajamentul de serviciu, acesta este obligat să restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate cu pregătirea sa, proporţional cu perioada rămasă neefectuată până la expirarea termenului prevăzut la art. 24 alin. (1).
 + 
Articolul 26(1) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară au dreptul la uniformă de serviciu şi echipament de protecţie specific locului şi condiţiilor de desfăşurare a serviciului, care se acordă gratuit din fondurile primăriei.(2) Articolele din care se compune uniforma şi durata maximă de uzură sunt prevăzute în anexa nr. 1.(3) Descrierea uniformei de serviciu, a legitimaţiei de serviciu şi a însemnelor distinctive de ierarhizare ale personalului Poliţiei Comunitare este prevăzută în anexa nr. 2.(4) Uniforma şi însemnele distinctive se poartă numai în timpul executării serviciului.
 + 
Capitolul IVAtribuţiile personalului Poliţiei Comunitare + 
Articolul 27În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, conform legii, Poliţiei Comunitare, personalul de conducere, de coordonare, de pază şi de ordine răspunde de organizarea şi funcţionarea pazei unităţilor stabilite prin hotărâre a consiliului local sau preluate pe bază de contract de prestări de servicii, participă la asigurarea climatului de ordine şi linişte publică, a siguranţei persoanelor, integrităţii corporale, vieţii sau bunurilor cetăţenilor ori ale domeniului public, urmăreşte respectarea regulilor de comerţ stradal şi a curăţeniei localităţilor, conform competenţelor stabilite prin legi, hotărâri ale consiliilor locale sau prin dispoziţii ale primarilor.
 + 
Articolul 28(1) Directorul executiv îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului, este şef al întregului personal din subordine şi are următoarele atribuţii:a) organizează, planifică şi conduce întreaga activitate a Poliţiei Comunitare;b) întreprinde măsurile necesare pentru încadrarea cu personal corespunzător;c) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către întregul personal a prevederilor legale;d) răspunde de pregătirea profesională a personalului din subordine;e) coordonează activitatea de preluare a obiectivelor în pază şi urmăreşte îndeplinirea întocmai a clauzelor prevăzute în contractele de prestări de servicii încheiate;f) aprobă planurile de pază întocmite pentru obiectivele preluate pe bază de contract de prestări de servicii;g) studiază şi propune unităţilor beneficiare de pază introducerea amenajărilor tehnice şi a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei;h) analizează trimestrial activitatea Poliţiei Comunitare şi indicatorii de performanţă stabiliţi de consiliul local;i) asigură informarea operativă a consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi a poliţiei locale despre evenimentele deosebite ce au avut loc în cadrul activităţii Poliţiei Comunitare;j) colaborează cu alte organe ale statului cu atribuţii privind asigurarea climatului de ordine şi linişte publică, siguranţa persoanelor, integritatea corporală, viaţa, bunurile acestora ori ale domeniului public, curăţenia şi combaterea comerţului stradal neautorizat;k) asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, având dreptul să propună acordarea de recompense şi aplicarea de sancţiuni în condiţiile legii;l) studiază şi propune consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti adoptarea de măsuri, în cadrul obiectului de activitate, menite să asigure realizarea de beneficii suplimentare, cum ar fi: întreţinerea şi repararea mijloacelor tehnice de pază şi a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei, asigurarea pazei transporturilor de valori importante, înfiinţarea şi deservirea dispeceratelor de zonă pentru semnalarea pătrunderilor prin efracţie şi altele asemenea;m) propune spre aprobare consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti tarifele la care se vor executa prestările de servicii pentru beneficiari;n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin directorul executiv emite decizii cu caracter obligatoriu pentru întregul personal din subordine.
 + 
Articolul 29(1) Directorul executiv adjunct se subordonează directorului executiv şi are următoarele atribuţii principale:a) coordonează activitatea de aprovizionare, repartizare, întreţinere şi păstrare, în condiţii de siguranţă, a armamentului şi muniţiei din dotare;b) urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;c) întreprinde măsuri de aprovizionare şi menţinere în stare de funcţionare a aparaturii de pază şi alarmare, radiocomunicaţii şi a celorlalte amenajări destinate serviciului de pază şi ordine;d) menţine legătura permanentă cu beneficiarii privind modul în care se desfăşoară activitatea de pază, semnalează neregulile referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale şi propune măsurile necesare pentru creşterea eficienţei pazei;e) analizează contribuţia funcţionarilor publici din Poliţia Comunitară la apărarea ordinii şi liniştii publice, la constatarea contravenţiilor în domeniile prevăzute de lege şi ia măsuri de îmbunătăţire a acesteia;f) organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către funcţionarii publici din Poliţia Comunitară;g) organizează sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite;h) organizează activităţile de protecţie a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor.(2) În lipsa directorului executiv, directorul executiv adjunct exercită prerogativele acestuia.
 + 
Articolul 30Conducătorul compartimentului ordine publică, pază bunuri şi valori se subordonează directorului executiv şi directorului executiv adjunct şi are următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului Poliţiei Comunitare privind asigurarea pazei bunurilor, participarea la apărarea ordinii şi liniştii publice, a vieţii şi integrităţii persoanelor;b) participă, la solicitare, la încheierea contractelor de prestări de servicii cu beneficiarii din zona de competenţă, întocmeşte planurile de pază, asigură cunoaşterea prevederilor acestora şi punerea lor în practică, menţine legătura permanentă cu beneficiarii, urmărind modul de desfăşurare a activităţilor specifice, şi ia măsuri de remediere a neregulilor constatate;c) urmăreşte ca în planurile de pază să se prevadă toate punctele vulnerabile pătrunderii în obiectiv, amenajările tehnice necesare, sistemele de alarmare împotriva efracţiei, obligativitatea cu privire la menţinerea lor în stare de funcţionare şi răspunderea concretă în cazul nerealizării lor;d) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către funcţionarii publici din Poliţia Comunitară din subordine a prevederilor legale ce reglementează activitatea de pază, asigurarea ordinii şi liniştii publice, regulile de convieţuire socială, integritatea corporală a persoanelor, curăţenia şi comerţul stradal şi a normelor de protecţie a muncii;e) constată contravenţiile date în competenţă, aplică sancţiunile potrivit legii şi ţine evidenţa acestora;f) conduce pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;g) stabileşte reguli cu privire la predarea-primirea armamentului şi muniţiei, portul şi folosirea acestora în timpul serviciului, precum şi întreţinerea şi asigurarea deplinei lor securităţi când nu se află asupra personalului;h) informează de îndată conducerea Poliţiei Comunitare despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de pază şi apărare a ordinii publice şi ţine evidenţa acestora;i) analizează lunar activitatea personalului din subordine;j) întreprinde măsuri eficiente pentru ca întregul personal să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare.
 + 
Articolul 31(1) Conducătorul compartimentului instruire este subordonat directorului executiv şi directorului executiv adjunct şi are următoarele atribuţii:a) întocmeşte planul de pregătire profesională a personalului, coordonează activitatea de elaborare a temelor, urmăreşte modul de desfăşurare a pregătirii şi ţine evidenţa rezultatelor obţinute;b) asigură cunoaşterea armamentului din dotare, condiţiile de păstrare şi întreţinere a acestuia şi instruieşte personalul dotat cu armament cu privire la modul de folosire;c) sesizează de îndată şefii ierarhici şi structurile Inspectoratului General al Poliţiei Române competente, potrivit legii, despre cazurile de pierdere, deteriorare, distrugere sau folosire a armamentului din dotare;d) întocmeşte zilnic nota cu principalele evenimente şi o prezintă şefului Poliţiei Comunitare ori adjunctului acestuia.(2) La structurile Poliţiei Comunitare care nu au constituit compartiment instruire, atribuţiile prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite de directorul executiv sau de directorul executiv adjunct al Poliţiei Comunitare.
 + 
Articolul 32Funcţionarii publici de execuţie din Poliţia Comunitară au următoarele atribuţii specifice:a) să se prezinte la serviciu în condiţii corespunzătoare pentru îndeplinirea îndatoririlor ce le revin şi să nu consume băuturi alcoolice pe timpul executării sarcinilor de serviciu;b) la intrarea în serviciu să verifice locurile şi punctele vulnerabile, existenţa şi starea încuietorilor, a amenajărilor tehnice şi a sistemelor de pază şi alarmare şi să ia, în caz de nevoie, măsurile care se impun;c) să cunoască prevederile legale privind accesul în obiective şi regulile stabilite în planurile de pază;d) să supravegheze ca persoanele cărora li s-a permis accesul în incintă, pe baza documentelor stabilite, să se deplaseze numai în locurile pentru care au primit permisiunea de acces;e) să nu părăsească postul încredinţat decât în situaţiile şi condiţiile prevăzute în consemnul postului;f) să verifice obiectivul încredinţat spre pază, cu privire la existenţa unor surse care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. În cazul în care acestea s-au produs, să ia primele măsuri de salvare a persoanelor şi a bunurilor, precum şi pentru limitarea consecinţelor acestor evenimente şi să sesizeze organele competente;g) în cazul săvârşirii unei infracţiuni flagrante ia măsuri de conducere şi de predare a făptuitorului structurilor Inspectoratului General al Poliţiei Române competente potrivit legii. Dacă făptuitorul a dispărut, asigură paza bunurilor, nu permite pătrunderea în câmpul infracţional a altor persoane şi anunţă unitatea de poliţie competentă, întocmind totodată proces-verbal cu cele constatate;h) să constate contravenţiile date în competenţă şi să aplice sancţiunile potrivit legii;i) să facă uz de armamentul din dotare numai cu respectarea strictă a prevederilor legale.
 + 
Articolul 33Pe timpul patrulării pe raza sectoarelor municipiului Bucureşti, municipiilor, oraşelor şi comunelor, personalul Poliţiei Comunitare poate folosi autovehicule cu însemnul distinctiv "POLIŢIA COMUNITARĂ".
 + 
Articolul 34Pe timpul executării serviciului, funcţionarului public din Poliţia Comunitară îi este interzis:a) să încredinţeze arma altei persoane;b) să întreprindă acţiuni care nu au legătură cu îndeplinirea îndatoririlor de serviciu;c) să încredinţeze fără aprobarea superiorului ierarhic paza postului unei alte persoane;d) să părăsească postul înainte de ora stabilită prin consemn sau înainte de a fi schimbat, atunci când serviciul de pază se execută pe mai multe schimburi.
 + 
Articolul 35Atribuţiile personalului încadrat pe funcţii tehnico-economice şi în alte specialităţi administrative se stabilesc de directorul executiv.
 + 
Capitolul VValorificarea patrimoniului, soluţionarea drepturilor şi obligaţiilor născute din contracte + 
Articolul 36(1) Patrimoniul Corpului Gardienilor Publici constituit până la intrarea în vigoare a Legii nr. 371/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare, administrat de fiecare corp la nivel judeţean, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, inclusiv centrele de pregătire, se preiau în condiţiile legii de către consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.(2) Inventarierea patrimoniului se realizează de comisii constituite la nivelul fiecărui judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, din reprezentanţi ai consiliului şi ai gardienilor publici.(3) Patrimoniul inventariat potrivit prevederilor alin. (2) se repartizează autorităţilor administraţiei publice locale, pentru înfiinţarea Poliţiei Comunitare, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a Legii nr. 371/2004.
 + 
Articolul 37(1) Comisiile constituite conform art. 36 alin. (2) se pronunţă şi asupra drepturilor şi obligaţiilor născute din contractele încheiate de Corpul Gardienilor Publici până la intrarea în vigoare a Legii nr. 371/2004.(2) Drepturile şi obligaţiile menţionate la alin. (1) se preiau de către structurile Poliţiei Comunitare, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a Legii nr. 371/2004, în limita efectivului existent.(3) În situaţia în care efectivele Poliţiei Comunitare sunt insuficiente, obiectivele asigurate cu paza de gardienii publici vor fi asigurate cu alte sisteme de pază, conform legii.
 + 
Articolul 38Asigurarea tehnico-materială a structurilor Poliţiei Comunitare la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale se va desfăşura conform reglementărilor proprii, stabilite prin hotărâri ale consiliilor locale.
 + 
Articolul 39Poliţia Comunitară este autorizată să achiziţioneze, să deţină şi să folosească arme letale şi arme neletale, precum şi muniţia corespunzătoare, pentru înarmarea personalului propriu, în condiţiile prevăzute de lege.
 + 
Capitolul VIDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 40Prevederile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative în vigoare referitoare la funcţionarii publici se aplică în mod corespunzător funcţionarilor publici din Poliţia Comunitară, în măsura în care prin legea de organizare şi funcţionare a acesteia nu se dispune altfel.
 + 
Articolul 41(1) Personalul Poliţiei Comunitare îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi nu poate primi însărcinări din partea altor persoane.(2) Primarul poate delega prerogativele ce îi revin unei persoane desemnate prin dispoziţie.
 + 
Articolul 42Personalul Poliţiei Comunitare poate înfiinţa şi se poate asocia în organizaţii sindicale sau în alte organizaţii, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 43Personalul Poliţiei Comunitare beneficiază de salarizarea funcţionarilor publici sau a personalului contractual, în funcţie de categoria din care face parte, potrivit legii.
 + 
Articolul 44Până la definitivarea preluării de către Poliţia Comunitară a patrimoniului, a drepturilor şi obligaţiilor născute din contractele încheiate de Corpul Gardienilor Publici, în termenul prevăzut de lege, vor fi menţinute normele actuale referitoare la salarizare, raporturile financiar-contabile cu instituţiile administraţiei centrale şi locale şi cu personalul de conducere şi execuţie existent.
 + 
Articolul 45Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1────────la regulament──────────────ARTICOLELEdin care se compune uniforma şi durata maximă de uzură

       
  Nr. crt. Denumirea articolului Durata maximă de uzură – ani –
  1. Şapcă pentru costum de vară 2
  2. Şapcă pentru costum de iarnă 3
  3. Bască 2
  4. Şepcuţă cu cozoroc 2
  5. Pălărie (femei) 2
  6. Căciulă 3
  7. Cravată 1
  8. Fular din P.N.A. 3
  9. Cămaşă 1/2
  10. Cămaşă – bluză 1
  11. Costum de vară 2
  12. Costum de iarnă 3
  13. Scurtă de vânt 2
  14. Pulover 2
  15. Costum de intervenţii de vară 2
  16. Costum de intervenţii de iarnă 2
  17. Pelerină de ploaie 3
  18. Scurtă îmblănită 3
  19. Mănuşi din piele 3
  20. Pantofi de vară de culoare neagră 1
  21. Pantofi de iarnă de culoare neagră 2
  22. Ghete din piele de culoare neagră 2
  23. Centură din piele 6
  24. Curea din piele 6
  25. Portcarnet din piele 6
  26. Portbaston din piele 6
  27. Emblemă pentru şapcă, basc, căciulă, pălărie şi şepcuţă 1
  28. Însemne distinctive 1
  29. Portcătuşe din piele 3

NOTĂ:1. Însemnele distinctive se asigură pentru fiecare articol de echipament (haină, cămaşă-bluză, scurtă de vânt, scurtă îmblănită, pulover, pelerină de ploaie).2. La solicitări personale se pot confecţiona, contra cost, haine din piele tip geacă, de culoare neagră.3. După expirarea duratei de uzură sau după încetarea raporturilor de muncă, articolele de uniformă nu pot fi înstrăinate; articolele se pot transforma în echipament cu croială civilă, eliminându-se în mod obligatoriu accesoriile, însemnele şi vipuştile. + 
Anexa 2────────la regulament──────────────DESCRIEREAuniformei de serviciu, a legitimaţiei de serviciu şi a însemnelor distinctive de ierarhizare ale personalului Poliţiei ComunitareA. Uniforma de serviciuUniforma de serviciu pentru personalul Poliţiei Comunitare este confecţionată în varianta vară-iarnă şi se compune din:1. Haina se confecţionează din tergal pentru varianta de vară, iar pentru varianta de iarnă, din stofă, ambele fiind de culoare neagră.Croiala este dreaptă, puţin cambrată în talie (pentru a acoperi în întregime bazinul), şi se încheie la un rând de nasturi.Spatele hainei se confecţionează din două bucăţi, având cusătura pe mijloc, fără şliţ.Are în partea inferioară, lateral, la nivelul mijlocului dintre cei doi nasturi, două buzunare ascunse, prevăzute cu clapă. În partea superioară, stânga sus, are prevăzută o bentiţă, cusută în partea exterioară, iar sub guler este prinsă cu un nasture, pe care se pun tresele pentru ierarhizare.Haina se poartă cu cămaşă de culoare bleu şi cravată de culoare neagră.2. Pantalonul, în varianta vară-iarnă, se confecţionează din aceleaşi materiale ca şi haina, fiind de culoare gri-închis, cu vipuşcă de culoare neagră inclusă în cusătură. Are croiala dreaptă, fără manşetă, lungimea poate ajunge până la partea superioară a tocului încălţămintei, iar lărgimea ei este între 210-250 mm, în raport cu talia. Pantalonul este prevăzut cu două buzunare laterale şi un buzunar la spate, închis cu clapă şi nasture. Pantalonul se confecţionează cu betelie obişnuită şi este prevăzut cu patru găici lungi de 70 mm şi late de 20 mm, prinse în partea superioară prin cusătura beteliei, iar în partea inferioară prinse cu nasture de format mic, astfel încât pantalonul să permită portul centurii a cărei lăţime este de 50 mm.3. Fusta se confecţionează, în locul pantalonului, numai la costumul de vară al femeilor. Croiala este dreaptă, lărgimea stabilindu-se în raport cu talia, iar lungimea este de 50 mm sub rotula genunchiului.4. Cămaşa-bluză se confecţionează din poplin sau tercot de culoare bleu, închisă la gât şi încheiată cu 5 nasturi; mâneca este scurtă, în partea superioară având două buzunare cu burduf şi clape care se încheie cu câte un nasture de format mic. Pe clapa buzunarului din partea stângă se aplică o bentiţă lată de 30 mm, cusută în partea exterioară şi prinsă cu un nasture spre interior, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.Cămaşa-bluză se poartă deschisă la gât (sau cu cravată), cu partea inferioară introdusă în pantaloni sau în fustă. Poate fi purtată şi sub haină, cu cravată.5. Cămaşa se confecţionează din pânză, poplin sau tercot de culoare bleu. Se poartă cu cravată sub veston sau scurtă de vânt.6. Scurta de vânt se confecţionează din tercot impermeabilizat de culoare neagră. Se poartă deschisă la gât, putând fi purtată şi închisă datorită croiului cu revere răsfrânte; se încheie cu fermoar pe interior şi la 4 nasturi pe exterior.În partea de jos şi la mâneci este prevăzută cu elastic.Scurta de vânt este prevăzută cu două buzunare oblice ascunse, care se încheie cu fermoar. Pe interior, în partea dreaptă, este prevăzută cu un buzunar care se încheie cu un nasture.Pe cusătura de deasupra buzunarului oblic, din partea stângă, se aplică o bentiţă din acelaşi material, lată de 30 mm, cusută în exterior şi prinsă cu nasture în interior, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.Spatele este confecţionat din trei părţi, una în partea de sus şi două în partea de jos, prevăzute cu pense. Lungimea trebuie să depăşească talia cu 100-120 mm.7. Pelerina de ploaie are croială tip raglan şi este deschisă la gât, cu posibilitatea de a fi purtată şi închisă. Se încheie în faţă la un rând cu 4 nasturi ascunşi, iar ajustarea în talie se face cu ajutorul unui cordon cu două catarame din metal sau înlocuitori.Mâneca are croială raglan. Pelerina este prevăzută cu două buzunare aşezate oblic (ascunse) cu nasturi (de 170-180 mm lungime şi de 40 mm lăţime) sub guler, şi se prinde cu 3 nasturi mici.Gluga este confecţionată din acelaşi material.Pelerina de ploaie este de culoare neagră şi se confecţionează dintr-un material impermeabil.În partea stângă sus are o bentiţă cusută în exterior (lungă de 100 mm şi lată de 30 mm) şi prinsă cu un nasture sub rever, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.8. Scurta îmblănită se confecţionează din tercot impermeabilizat de culoare neagră, uşor matlasată, cu mesadă detaşabilă, de culoare asortată cu faţa scurtei. Modelul este tip sport, se încheie cu fermoar în interior şi cu butoni în exterior, are guler pe gât, prevăzut cu şnur ascuns.În talie şi în partea de jos, pentru ajustare pe corp, este prevăzută tot cu şnur ascuns. Lateral (stânga-dreapta), în partea de jos, sunt dispuse două buzunare aplicate, drepte, cu clape care se încheie cu nasturi. În partea de sus (stânga-dreapta) va fi prevăzută cu buzunare drepte cu clape care se închid cu nasturi. Pe clapa buzunarului de sus, din partea stângă, este prevăzută o bentiţă (100 mm lungime şi 30 mm lăţime) cusută în partea dinspre umăr şi prinsă cu un nasture în partea interioară, pe care se aplică tresele de ierarhizare. Lărgimea scurtei îmblănite se stabileşte în raport cu talia, acoperind în întregime bazinul.9. Şapca se confecţionează din acelaşi material cu costumul de vară sau de iarnă, după caz.Calota şepcii este de formă ovală, cu distanţă de 20 mm între diametrul lăţimii şi diametrul lungimii, este întinsă cu ajutorul unei sârme din oţel, pentru a-şi menţine forma.Banda are diametrul ce rezultă din mărimea şepcii şi se confecţionează din carton tare. Pe partea exterioară a benzii se aplică o ţesătură din lână (lată de 40 mm) de culoare neagră, cu romburi de culoare bleu.Şapca este căptuşită cu ţesătură de culoare asortată calotei.Cozorocul este de culoare neagră, de formă ovalizată, şi se fixează la şapcă, înclinat.Şapca este prevăzută deasupra cozorocului cu un şnur dublu de culoare neagră. Capetele şnurului sunt prinse pe linia colţurilor cozorocului cu câte un buton de culoare galbenă. Şapca are aplicată, în faţă – la centru – pe bandă, emblemă.Cozorocul de la şapca şefului Poliţiei Comunitare şi a adjunctului (adjuncţilor) acestuia este prevăzut cu trei rânduri de frunze de stejar, pentru şefii de servicii cu două rânduri de frunze de stejar, pentru şefii de birouri şi compartimente cu un rând de frunze de stejar, iar pentru funcţionarii publici de execuţie acesta este simplu. Frunzele de stejar se confecţionează din metal de culoare galbenă.10. Şepcuţa cu cozoroc se confecţionează din tercot de culoare gri-petrol. Calota se confecţionează în clini şi are inscripţionat pe mijlocul ei "POLIŢIA COMUNITARĂ".La spate este prevăzută cu un sistem reglabil de strângere. În faţă, sub inscripţia "POLIŢIA COMUNITARĂ", este aplicată emblema pentru coifură.11. Bascul se confecţionează din stofă de postav, este de culoare neagră, iar în lateral, pe partea stângă, se aplică emblema.12. Căciula este de culoare neagră, confecţionată din postav, prevăzută cu două clape din blană naturală de ovine. Clapa din faţă este rotunjită, iar cea din spate formează două urechi laterale, prevăzute cu doi nasturi şi o bentiţă pentru încheierea acestora deasupra capului sau sub bărbie. La mijlocul clapei din faţă se aplică emblema.Căciula este căptuşită cu ţesătură din celofibră în amestec cu fibre poliamidice sau poliesterice, asortată la culoarea calotei.Pentru şeful Poliţiei Comunitare şi adjunctul (adjuncţii) acestuia, blana de la căciulă este din astrahan (caracul).13. Bocancii sau ghetele sunt din piele de culoare neagră, prevăzuţi cu bombeuri, au talpă şi tocuri din cauciuc şi se încheie cu şireturi sau cu fermoar.14. Pantofii sunt din piele de culoare neagră, prevăzuţi cu bombeuri, fără ornamentaţie, şi se încheie cu şireturi.Pentru sezonul de vară se pot confecţiona pantofi perforaţi, iar pentru femei aceştia pot avea decupaj.15. Centura este de culoare neagră, fără diagonală, are lăţimea de 50 mm şi se încheie cu o cataramă din metal de culoare galbenă.16. Emblema se aplică pe şapcă şi pe căciulă de către personalul Poliţiei Comunitare cu drept de uniformă. Se confecţionează din metal de culoare galbenă, în formă de rozetă circulară, cu diametrul de 40 mm, încadrată cu un rând de frunze de stejar.Pentru şeful Poliţiei Comunitare, adjunctul (adjuncţii) şi şefii de servicii emblema este încadrată cu trei rânduri de frunze de stejar, este bombată, având în centrul său un triunghi echilateral cu colţurile rotunjite şi latura de 35 mm, emailat în culorile drapelului de stat al României, şi are imprimată în relief, în partea superioară, inscripţia de culoare albă "ROMÂNIA", iar în partea inferioară, iniţialele "P.C."17. Cravata se confecţionează din ţesătură poliesterică tip mătase, este de culoare neagră, cu un medalion cu inscripţia "P.C." pe fond de culoare albastră şi cu tricolorul în diagonală.18. Fularul se confecţionează din fibre P.N.A. tip lână, de culoare neagră.19. Puloverul se confecţionează din fire tip lână de culoare gri-petrol cu anchior, cu sau fără mâneci.Puloverul este prevăzut pe umeri cu platcă şi epoleţi de culoare bleu. Pe spatele mânecii sunt prevăzute cotiere din acelaşi material. Pe pieptul stâng este prevăzută o bandă velcro pentru fixarea însemnului de grad. La 3 cm de umeri se aplică ecusonul "POLIŢIA COMUNITARĂ".20. Ecusonul pentru mânecă se confecţionează din fibre poliesterice pe fond de culoare bleu, având în partea superioară inscripţia "POLIŢIA COMUNITARĂ", la mijloc culorile drapelului de stat al României, aşezate în poziţie verticală, iar în partea inferioară se înscrie denumirea oraşului. Se poartă pe braţul stâng de către întregul personal cu drept de uniformă şi se aplică la 5 cm de cusătura umărului.21. Numărul matricol se confecţionează din metal în formă de octogon, pe fond de culoare galbenă, în care se înscrie o rozetă circulară reprezentând culorile drapelului de stat al României şi inscripţia "POLIŢIA COMUNITARĂ", iar la mijloc, un cerc de culoare bleu, unde sunt trecute numărul matricol al personalului cu drept de uniformă şi abrevierea denumirii oraşului. Se poartă pe partea dreaptă, deasupra buzunarului.22. Portcarnetul se confecţionează din piele sau din înlocuitori, de culoare neagră, şi se compune din două feţe prinse printr-un burduf. Partea din spate se rabatează sub formă de capac şi se încheie în faţă printr-un buton sau tic-tuc. Se poartă fixat pe centură prin două găici.23. Pălăria pentru femei se confecţionează din fetru de culoare neagră; deasupra borului se montează o bandă la fel ca la şapcă.B. Legitimaţia de serviciuLegitimaţia de serviciu se confecţionează din imitaţie de piele (ecologică), cu dimensiunile de 200 x 80 mm, cu deschidere pe verticală, cuprinzând următoarele menţiuni: în partea superioară, tricolorul, iar sub acesta, inscripţia "ROMÂNIA"; sub acestea se înscriu în partea stângă consiliul local care a eliberat-o, menţiunea "POLIŢIA COMUNITARĂ", numărul legitimaţiei, iar în partea dreaptă va fi aplicată fotografia deţinătorului; după aceasta se înscriu numele şi prenumele funcţionarului public din Poliţia Comunitară, codul numeric personal, numărul matricol, data emiterii legitimaţiei, semnătura şefului Poliţiei Comunitare din care face parte deţinătorul şi ştampila structurii.În partea inferioară a legitimaţiei se introduce emblema Poliţiei Comunitare, după care se alocă 6 spaţii suprapuse pentru aplicarea vizelor anuale care se semnează de şeful Poliţiei Comunitare.C. Însemnele distinctive de ierarhizareÎn raport cu funcţiile îndeplinite, însemnele distinctive de ierarhizare au următoarele forme şi mărimi:a) şeful Poliţiei Comunitare – trei stele tip octogon metalice, de culoare galbenă, aşezate pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, la o distanţă de 5 mm între ele;b) adjunctul şefului – două stele tip octogon metalice, de culoare galbenă, aşezate pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, la o distanţă de 5 mm între ele;c) şeful de serviciu – o stea tip octogon metalică, de culoare galbenă, aşezată pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, prinsă la jumătatea bentiţei;d) şeful de birou sau compartiment – trei trese din metal, de culoare galbenă, cu lăţimea de 10 mm, aşezate paralel pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, având între ele o distanţă de 5 mm;e) funcţionarul public superior – două trese din metal, de culoare galbenă, cu lăţimea de 10 mm, aşezate paralel pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, având între ele o distanţă de 5 mm;f) funcţionarul public principal – o tresă din metal, de culoare galbenă, cu lăţimea de 10 mm, aşezată pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, prinsă la jumătatea bentiţei;g) funcţionarul public – o tresă din poliester de culoare albastră, cu lungimea de 15 mm, având inscripţia "P.C."______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x