de organizare şi funcţionare al comitetului regional de evaluare strategică şi corelare
+
Capitolul IOrganizarea comitetului regional de evaluare strategică şi corelare +
Articolul 1(1) Comitetul regional de evaluare strategică şi corelare, denumit în continuare CRESC, reprezintă organismul consultativ, fără personalitate juridică, în cadrul căruia sunt discutate şi analizate priorităţile de investiţii publice la nivel regional, cu finanţare din fonduri comunitare sau bugete locale, în vederea atingerii obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii. … (2) CRESC îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor prezentului regulament-cadru, precum şi a propriului regulament de organizare şi funcţionare, elaborat de către secretariatul CRESC şi aprobat de către consiliul pentru dezvoltare regională din regiune, cu avizul prealabil al Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor. … +
Articolul 2(1) CRESC este alcătuit din reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi ai mediului economico-social din regiune, în număr egal. … (2) Autorităţile administraţiei publice locale din regiune vor fi reprezentate în CRESC de câte două autorităţi publice locale pentru fiecare judeţ component al regiunii. … (3) Reprezentanţii în CRESC ai mediului economico-social din regiune pot fi desemnaţi din partea următoarelor categorii de organizaţii: … a) organizaţii culturale; … b) organizaţii pentru tineret; … c) organizaţii sportive; … d) organizaţii ale cultelor; … e) organizaţii reprezentative ale minorităţilor naţionale; … f) organizaţii ale unităţilor de învăţământ preuniversitar; … g) organizaţii ale unităţilor de învăţământ universitar; … h) federaţii ale sindicatelor; … i) federaţii ale patronatelor; … j) organizaţii ale întreprinderilor mici şi mijlocii; … k) organizaţii pentru protejarea şi ajutorarea persoanelor cu dizabilităţi; … l) organizaţii pentru ajutorarea categoriilor defavorizate; … m) organizaţii ale pensionarilor; … n) organizaţii pentru egalitatea de şanse; … o) organizaţii pentru protecţia mediului; … p) organizaţii implicate în dezvoltarea locală/regională; … q) organizaţii profesionale în domeniul dezvoltării regionale. … (4) Consiliul pentru dezvoltare regională va adopta, prin hotărâre, lista autorităţilor publice locale şi a organizaţiilor reprezentând mediul economico-social din regiune care vor desemna membrii titulari şi supleanţi ai CRESC, pe baza propriei metodologii şi în conformitate cu regulile prevăzute în prezentul regulament-cadru, inclusiv prin consultarea tuturor organizaţiilor relevante prevăzute la alin. (3). … +
Articolul 3Numărul membrilor titulari ai CRESC este următorul:a) Regiunea de Dezvoltare Nord-Est: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … b) Regiunea de Dezvoltare Sud-Est: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … c) Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia: 28 de membri, din care 14 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 14 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … d) Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia: 20 de membri, din care 10 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 10 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … e) Regiunea de Dezvoltare Vest: 16 membri, din care 8 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 8 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … f) Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … g) Regiunea de Dezvoltare Centru: 24 de membri, din care 12 reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale şi 12 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune; … h) Regiunea de Dezvoltare Bucureşti-Ilfov: 18 membri, din care 2 reprezentanţi ai judeţului Ilfov, câte un reprezentant al fiecărui sector al municipiului Bucureşti, un reprezentant al Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 9 reprezentanţi ai mediului economico-social din regiune. … +
Articolul 4(1) Fiecare autoritate publică locală şi, respectiv, organizaţie reprezentând mediul economico-social din regiune, din lista prevăzută la art. 2 alin. (4), va propune, în vederea numirii ca membru al CRESC, câte un reprezentant ca membru titular şi un reprezentant ca membru supleant, dintre persoanele cu drept de decizie în cadrul autorităţii publice locale sau al organizaţiei respective. În cazul în care membrul titular desemnat nu poate participa la reuniunea CRESC, acesta va fi înlocuit de către membrul supleant desemnat, care va prelua de drept şi în integralitate drepturile şi obligaţiile membrului titular. … (2) Numirea, revocarea şi înlocuirea membrilor CRESC cu drept de vot, atât titulari, cât şi supleanţi, se fac prin hotărâre a consiliului pentru dezvoltare regională, pe baza propunerilor înaintate de către autorităţile publice locale şi, respectiv, organizaţiile reprezentând mediul economico-social din regiune stabilite prin lista prevăzută la art. 2 alin. (4). … (3) Membrii titulari şi supleanţi, precum şi observatorii şi/sau, după caz, invitaţii prezenţi la reuniunile CRESC semnează, la data numirii, respectiv – în cazul observatorilor şi/sau invitaţilor – înainte de începerea şedinţei, declaraţii de imparţialitate şi confidenţialitate. … +
Articolul 5(1) CRESC alege, dintre membrii săi titulari, un preşedinte şi un vicepreşedinte. … (2) În cazul în care preşedintele CRESC nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea sunt preluate de drept şi integral de către vicepreşedinte. … (3) În cazul absenţei motivate atât a preşedintelui, cât şi a vicepreşedintelui, lucrările reuniunilor CRESC vor fi conduse de un preşedinte de şedinţă, ales prin vot majoritar simplu de către membrii CRESC prezenţi la reuniunea respectivă. … +
Articolul 6Secretariatul CRESC este constituit în cadrul agenţiei pentru dezvoltare regională din regiune şi este asigurat prin personal dedicat din cadrul acesteia. +
Articolul 7(1) La fiecare reuniune a CRESC participă de drept câte un observator, fără drept de vot, desemnat de către Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, precum şi de către fiecare autoritate de management/autoritate comună de management/autoritate naţională şi/sau, după caz, organism intermediar pentru programele operaţionale prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, precum şi de către fiecare autoritate de management pentru alte programe finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare. … (2) În funcţie de problematica supusă dezbaterii, la reuniunile CRESC pot participa, în calitate de invitaţi, fără drept de vot, şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale din regiune, ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi/sau ai altor instituţii/organizaţii din regiune, care pot fi consultaţi în domeniul specific de activitate; aceştia pot face propuneri/recomandări, pe care CRESC le poate dezbate şi supune la vot. … +
Capitolul IIFuncţionarea comitetului regional de evaluare strategică şi corelare +
Articolul 8(1) Reuniunile CRESC se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. … (2) În cazul neîntrunirii condiţiei de cvorum prevăzute la alin. (1), şedinţa se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de maximum 5 zile. Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară fără a fi necesară întrunirea condiţiei prevăzute la alin. (1). … +
Articolul 9(1) Şedinţele ordinare ale CRESC se desfăşoară în mod obligatoriu trimestrial, la convocarea preşedintelui sau, în absenţa acestuia, a vicepreşedintelui. … (2) În cazuri deosebite, şedinţe extraordinare ale CRESC se pot organiza la solicitarea unei treimi din numărul total al membrilor comitetului, la iniţiativa preşedintelui, la cererea Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale sau a Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional. … +
Articolul 10(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la reuniunile CRESC se fac în scris de către secretariatul comitetului, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării reuniunii. În mod obligatoriu acestea conţin ziua, ora, locul desfăşurării şi ordinea de zi, precum şi adresa site-ului de pe care pot fi obţinute informaţii privind reuniunea respectivă. … (2) Ordinea de zi este propusă de către secretariatul CRESC, prin consultarea membrilor CRESC, decizia asupra acesteia aparţinând preşedintelui sau, în absenţa acestuia, vicepreşedintelui. În cazul în care reuniunea CRESC se derulează la cererea Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale sau a Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, pe ordinea de zi vor fi incluse obligatoriu punctele solicitate de către acestea. Ordinea de zi a reuniunii CRESC se publică pe site-ul agenţiei pentru dezvoltare regională, cu cel puţin 5 zile înainte de data reuniunii. … (3) Materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă. … +
Articolul 11(1) În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, CRESC emite opinii şi recomandări sau acordă avize consultative, prin consens. În situaţia în care consensul nu poate fi stabilit, decizia asupra opiniilor, recomandărilor sau avizelor, după caz, se adoptă cu minimum două treimi din totalul voturilor valabil exprimate. … (2) În cazul în care pe ordinea de zi a reuniunii CRESC se regăsesc activităţile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. c), membrii CRESC desemnaţi de autorităţi publice locale şi/sau organizaţii reprezentând mediul economico-social care au propus proiecte incluse în lista transmisă de către Autoritatea de management pentru Programul operaţional regional nu vor participa la discuţiile respective şi nu vor avea drept de vot în legătură cu avizul consultativ emis. … +
Capitolul IIIAtribuţiile comitetului regional de evaluare strategică şi corelare +
Articolul 12(1) CRESC îndeplineşte următoarele atribuţii principale: … a) analizează nevoile de investiţii publice la nivel regional şi recomandă autorităţilor administraţiei publice locale din regiune, pe baza obiectivelor prevăzute în strategia de dezvoltare regională şi în vederea atingerii acestora, ordinea de prioritate a proiectelor din portofoliul regional identificat de agenţia pentru dezvoltare regională, în vederea propunerii spre finanţare a acestora; … b) emite opinii şi recomandări privind corelarea la nivelul regiunii de dezvoltare a proiectelor finanţate şi/sau finanţabile din fonduri comunitare sau bugete locale, incluse în portofoliul de proiecte regional; … c) la solicitarea Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, emite un aviz consultativ cu privire la importanţa şi prioritatea pentru regiune a proiectelor depuse pentru finanţare în cadrul Programului operaţional regional 2007-2013 (POR 2007-2013) pentru care a fost finalizată evaluarea tehnică şi financiară; … d) recomandă Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, din proprie iniţiativă sau la solicitarea acesteia, realocări financiare în regiune între domeniile majore de intervenţie din cadrul axelor prioritare şi între axele prioritare, pe baza analizei numărului de proiecte sustenabile pentru care a fost sau poate fi solicitată finanţare nerambursabilă în cadrul programului, în vederea supunerii spre aprobare Comitetului de monitorizare a Programului operaţional regional; … e) recomandă autorităţilor de management/autorităţilor comune de management/autorităţilor naţionale şi/sau, după caz, organismelor intermediare pentru programele operaţionale prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 457/2008, autorităţilor de management pentru programele finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum şi instituţiilor care elaborează şi/sau gestionează alte programe finanţate din fonduri publice, din proprie iniţiativă sau la solicitarea acestora, direcţii de acţiune în scopul corelării programelor în regiune şi/sau, după caz, în vederea atingerii obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii; … f) elaborează şi adoptă rapoarte anuale de activitate şi le supune spre avizare consiliului pentru dezvoltare regională. … (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin cu privire la activitatea de corelare la nivelul regiunii de dezvoltare, CRESC poate solicita agenţiei pentru dezvoltare regională, precum şi entităţilor prevăzute la alin. (1) lit. e) transmiterea informaţiilor necesare, în conformitate cu instrucţiunile emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor. … +
Articolul 13Preşedintele CRESC îndeplineşte următoarele atribuţii:a) dispune convocarea, coordonează pregătirea şi conduce reuniunile CRESC; … b) aprobă proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitaţii, precum şi materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării şedinţelor CRESC; … c) semnează opiniile, recomandările şi/sau, după caz, avizele consultative adoptate de CRESC, precum şi procesele-verbale ale şedinţelor CRESC şi rapoartele anuale de activitate ale acestuia; … d) reprezintă CRESC în relaţiile cu alte instituţii/organisme. … +
Articolul 14Activităţile principale ale secretariatului CRESC sunt:a) pregătirea logistică necesară în vederea derulării reuniunilor CRESC; … b) pregătirea şi supunerea spre aprobare preşedintelui CRESC a documentelor necesare convocării reuniunilor CRESC; … c) publicarea pe site-ul agenţiei pentru dezvoltare regională a ordinii de zi a şedinţelor CRESC şi a proceselor-verbale ale acestora; … d) convocarea şi transmiterea invitaţiilor la reuniunile CRESC, precum şi a materialelor necesare, conform prevederilor art. 10; … e) întocmirea procesului-verbal al reuniunilor CRESC, agrearea şi transmiterea formei finale semnate de preşedintele acestuia tuturor membrilor CRESC, precum şi instituţiilor care au desemnat observatori sau au avut invitaţi la reuniunea respectivă, în termen de 20 de zile de la data la care a avut loc reuniunea; … f) întocmirea opiniilor, recomandărilor şi/sau, după caz, a avizelor consultative adoptate de către CRESC şi transmiterea acestora, după semnarea de către preşedinte, instituţiilor vizate, în termen de maximum 15 zile de la data la care a avut loc reuniunea; … g) redactarea rapoartelor anuale de activitate ale CRESC şi transmiterea acestora, după adoptarea de către CRESC, consiliului pentru dezvoltare regională spre avizare, în maximum 30 de zile de la adoptare, dar nu mai târziu de 60 de zile de la finele anului calendaristic; … h) asigurarea, între reuniuni, a asistenţei de specialitate preşedintelui sau, după caz, vicepreşedintelui CRESC; … i) înregistrarea şi păstrarea în condiţii specifice adecvate a declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate date de membrii CRESC, observatori şi/sau invitaţi, conform art. 4 alin. (3); … j) primirea, înregistrarea şi distribuirea corespondenţei destinate CRESC; … k) constituirea şi păstrarea unui registru de evidenţă complet privind reuniunile şi activităţile CRESC; … l) asigurarea activităţilor de registratură şi arhivare a documentelor privind activităţile CRESC; … m) alte activităţi care sunt stabilite de către CRESC. … +
Capitolul IVDispoziţii finale +
Articolul 15Membrii şi observatorii CRESC îşi îndeplinesc atribuţiile cu titlu gratuit. +
Articolul 16(1) Adoptarea regulamentului de organizare şi funcţionare a CRESC se face cu votul a două treimi din numărul voturilor valabil exprimate, iar după adoptare şi obţinerea avizului favorabil din partea Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale şi a Autorităţii de management pentru Programul operaţional regional, regulamentul este transmis consiliului pentru dezvoltare regională, în vederea aprobării. … (2) Până la aprobarea propriului regulament de organizare şi funcţionare, conform prevederilor alineatului precedent, CRESC se va organiza şi va funcţiona pe baza prezentului regulament-cadru. … (3) Modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a CRESC se poate face în condiţiile prevăzute la alin. (1). … ––-