Informatii Document
Emitent: MINISTERUL SANATATIICASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 384 din 1 iunie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
de organizare şi funcţionare al comisiei constituite în baza prevederilor art. 44 alin. (4) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011-2012, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.389/2010, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru medicina dentară – Anexa 3
+
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 44 alin. (4) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011-2012, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.389/2010, cu modificările ulterioare. +
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică/direcţiilor medicale sau structurilor similare din ministerele şi instituţiile centrale cu reţea sanitară proprie, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor dentişti, un reprezentant al patronatului judeţean al medicilor dentişti reprezentativ la nivel judeţean sau un reprezentant al asociaţiei profesionale judeţene a medicilor dentişti reprezentative la nivel judeţean şi un reprezentant al organizaţiei sindicale reprezentative la nivel judeţean. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de către casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al preşedintelui – director general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor anterior menţionate de către conducătorii acestora. Pentru fiecare membru desemnat, instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric. … (2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi. … (3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii. … (4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1)-(3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent. … +
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei. … (2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi. … +
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot. … (2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri. … (3) Hotărârile se adoptă cu votul a cel puţin 4 membri dintre membrii cu drept de vot prezenţi. … +
Articolul 5În condiţiile în care la nivel judeţean nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale. +
Articolul 6(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Proceseleverbale ale şedinţelor vor fi semnate de către toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de către secretarul comisiei. … (2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de către preşedintele comisiei. … +
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate. … (2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu. … +
Articolul 8(1) Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei sunt convocaţi în scris de către secretarul comisiei. … (2) Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial. … (3) Odată cu primirea convocatorului şi a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunţă în scris secretarul comisiei pentru convocarea membrilor supleanţi, care pot participa la dezbateri, cu respectarea prevederilor alin. (2). … +
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte numărul de norme necesar pentru specialitatea de medicină dentară, pe judeţ. Prin normă se înţelege un program de lucru de 7 ore/zi, din care 5 ore în medie/zi la cabinet şi două ore în medie/zi la laboratorul de tehnică dentară, şi, respectiv, 35 de ore/săptămână; … b) stabileşte numărul necesar de medici dentişti pe judeţ, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale de medicină dentară cu casa de asigurări de sănătate; … c) analizează situaţiile de încadrare a localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de medicină dentară; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de medicină dentară a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de medicină dentară în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate. … +
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.–-