REGULAMENT-CADRU din 30 mai 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIICASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 403 din 30 mai 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 771 29/06/2016
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 390 31/03/2015
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 390 31/03/2015
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 390 31/03/2015
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 400 13/05/2014 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 13/05/2014 ART. 22
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 13/05/2014 ART. 40
ART. 9REFERIRE LAOG (R) 124 29/08/1998
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 771 29/06/2016
ActulREFERIT DEORDIN 389 31/03/2015
ActulREFERIT DEORDIN 189 30/03/2015
ActulREFERIT DEORDIN 188 30/03/2015
ActulAPROBAT DEORDIN 621 30/05/2014
ActulCONTINUT DEORDIN 621 30/05/2014
ActulREFERIT DEORDIN 620 30/05/2014
ActulREFERIT DEORDIN 362 29/05/2014
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 390 31/03/2015
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 390 31/03/2015
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 390 31/03/2015

de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 22 alin. (3) şi (4) şi art. 40 alin. (2) şi (3) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea reabilitare medicală (Anexa nr. 2)



 + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 22 alin. (3) şi (4) şi art. 40 alin. (2) şi (3) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015.
 + 
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică/direcţiilor medicale sau structurilor similare din ministerele şi instituţiile centrale cu reţea sanitară proprie, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialităţile clinice, un reprezentant al patronatului medicilor de specialitate din specialităţile clinice reprezentativ la nivel judeţean sau un reprezentant al societăţilor profesionale ale medicilor de specialitate din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice reprezentative la nivel judeţean şi un reprezentant al organizaţiei sindicale reprezentative la nivel judeţean. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al preşedintelui-director general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor anterior menţionate de conducătorii acestora. Pentru fiecare membru desemnat, instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/ organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1)-(3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
 + 
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
 + 
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.(3) Hotărârile se adoptă cu votul a cel puţin 4 membri dintre membrii cu drept de vot prezenţi.
 + 
Articolul 5În condiţiile în care la nivel judeţean nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 6(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de secretarul comisiei.(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de preşedintele comisiei.
 + 
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
 + 
Articolul 8(1) Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei sunt convocaţi în scris de secretarul comisiei.(2) Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.(3) Odată cu primirea convocatorului şi a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunţă în scris secretarul comisiei pentru convocarea membrilor supleanţi, care pot participa la dezbateri, cu respectarea prevederilor alin. (2).
 + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte numărul de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică şi specialitatea reabilitare medicală pe judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti. Prin normă se înţelege un program de lucru de 7 ore în medie pe zi şi, respectiv, de 35 de ore pe săptămână;b) stabileşte numărul necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică şi specialitatea reabilitare medicală, pe judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale, în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi specialitatea reabilitare medicală, cu casa de asigurări de sănătate;c) analizează situaţiile de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;d) stabileşte, pentru cabinetele medicale din specialităţile clinice şi din specialitatea reabilitare medicală organizate conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, situaţiile în care casa de asigurări de sănătate poate încheia contracte de furnizare de servicii medicale pentru un program de lucru al cabinetului medical mai mic de 35 de ore pe săptămână, în funcţie de condiţiile existente în localităţile/zonele în care se înregistrează cereri în acest sens şi în corelaţie cu numărul de norme, precum şi cu numărul necesar de medici;e) analizează situaţiile de încadrare a localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de specialitate pentru specialităţi clinice şi de specialitate reabilitare medicală pentru îndeplinirea obligaţiei prevăzute la lit. d); localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de o anumită specialitate clinică, inclusiv specialitatea reabilitare medicală, a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de o anume specialitate clinică, respectiv de specialitate reabilitare medicală în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x