Informatii Document
Emitent: MINISTERUL SANATATII Nr. 1.069 din 29 iunie 2021CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE Nr. 629 din 28 iunie 2021
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 639 din 29 iunie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.069/629/2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 629 din 28 iunie 2021.(la 01-04-2022,
Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 942 din 30 martie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 31 martie 2022
)
+
Articolul 1Prezentul regulament stabilește modalitatea de organizare și funcționare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 87 alin. (3) și (4) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.(la 01-04-2022,
sintagma: dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive a fost înlocuită de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 942 din 30 martie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 31 martie 2022
)
+
Articolul 2(1)Comisia este formată din 5 membri de drept, dintre care: 2 reprezentanți ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanți ai direcției de sănătate publică și un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor. La lucrările comisiei participă cu rol consultativ un reprezentant al autorităților administrației publice locale. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al directorului general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanților instituțiilor/organizațiilor anterior menționate de conducătorii acestora. Pentru fiecare membru desemnat, instituțiile/ organizațiile menționate anterior vor nominaliza și membrii supleanți echivalenți numeric.(2)În situația în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituția/organizația care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanți.(3)Desemnarea și revocarea reprezentanților instituțiilor/organizațiilor menționate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituții/organizații.(4)Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condițiilor prevăzute la alin. (1)-(3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent. +
Articolul 3Comisia își desemnează un președinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (șase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea președintelui se face prin votul membrilor comisiei. +
Articolul 4(1)Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.(2)Comisia poate adopta hotărâri dacă sunt prezente două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, respectiv 3 din cei 5 membri.(3)Pentru adoptarea hotărârilor este necesar votul favorabil al majorității membrilor cu drept de vot prezenți. +
Articolul 5În condițiile în care instituțiile/organizațiile menționate la art. 2 alin. (1), existente la nivel județean, nu își îndeplinesc obligația de a asigura prezența membrilor desemnați/membrilor supleanți la lucrările comisiei, respectiv prezența celor 5 membri cu drept de vot, în termen de maximum 48 de ore se convoacă o nouă ședință a comisiei, la care cvorumul de două treimi necesar pentru adoptarea hotărârii comisiei se raportează la numărul membrilor cu drept de vot prezenți. +
Articolul 6(1)Dezbaterile din ședințele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale ședințelor. Procesele-verbale ale ședințelor vor fi semnate de toți membrii comisiei prezenți la dezbateri și de secretarul comisiei.(2)Hotărârile comisiei sunt semnate numai de președintele comisiei și vor fi făcute publice pe site-ul instituțiilor. +
Articolul 7(1)Sediul comisiei unde aceasta își desfășoară activitatea este la casa de asigurări de sănătate.(2)Comisia are ștampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu. +
Articolul 8(1)Comisia se întrunește obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, și o dată la 6 luni pentru evaluarea situațiilor de fapt raportate la atribuțiile proprii, precum și ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei și reprezentantul autorităților administrației publice locale sunt convocați în scris de secretarul comisiei.(2)Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.(3)Odată cu primirea convocatorului și a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunță în scris secretarul comisiei pentru convocarea membrilor supleanți, care pot participa la dezbateri, cu respectarea prevederilor alin. (2). +
Articolul 9Comisia are următoarele atribuții:a)stabilește zonele/localitățile deficitare din punctul de vedere al existenței medicilor de o anumită specialitate în cadrul unităților sanitare cu paturi, în vederea analizării situațiilor prevăzute la lit. b); pentru stabilirea zonelor/localităților menționate anterior se va avea în vedere numărul de medici de specialitate existent în cadrul unităților sanitare cu paturi, conform structurii acestora, având în vedere actele normative în vigoare elaborate de Ministerul Sănătății cu privire la personalul de specialitate (medici) corespunzător specialității secției/compartimentului; … b)analizează situațiile în care un medic poate acorda servicii medicale spitalicești în cadrul a două/trei unități sanitare distincte aflate în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în condiții de siguranță și calitate a serviciilor medicale acordate, cu respectarea legislației muncii. … +
Articolul 10(1)Comisia își îndeplinește atribuțiile prevăzute în baza unor criterii care se aprobă prin ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.(2)Comisia constituită la nivelul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești elaborează criterii în funcție de specificul activității din rețeaua sanitară a ministerelor și instituțiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești.