Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.069/629/2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 629 din 28 iunie 2021.(la 01-04-2022,
Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 942 din 30 martie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 31 martie 2022
)
+
Articolul 1Prezentul regulament stabilește modalitatea de organizare și funcționare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 22 alin. (4) și (5) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.(la 01-04-2022,
Articolul 1 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 942 din 30 martie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 31 martie 2022
)
+
Articolul 2(1)Comisia este formată din 5 membri de drept, dintre care 2 reprezentanți ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanți ai direcției de sănătate publică/direcțiilor medicale sau structurilor similare din ministerele și instituțiile centrale cu rețea sanitară proprie și un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor – pentru specialitățile clinice. La lucrările comisiei participă cu rol consultativ un reprezentant al patronatului medicilor de specialitate din specialitățile clinice reprezentativ la nivel județean sau un reprezentant al societăților profesionale ale medicilor de specialitate din asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare reprezentative la nivel județean și un reprezentant al organizației sindicale reprezentative la nivel județean, în condițiile în care sunt constituite astfel de organizații la nivel local. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de casa de asigurări de sănătate. Comisia se constituie prin act administrativ al directorului general al casei de asigurări de sănătate, ca urmare a desemnării reprezentanților instituțiilor/organizațiilor anterior menționate de conducătorii acestora. Pentru fiecare membru desemnat, instituțiile/organizațiile menționate anterior vor nominaliza și membrii supleanți echivalenți numeric.(la 01-04-2022,
sintagma: asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice a fost înlocuită de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 942 din 30 martie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 31 martie 2022
)
(2)În situația în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituția/organizația care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanți.(3)Desemnarea și revocarea reprezentanților instituțiilor/organizațiilor menționate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituții/organizații.(4)Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condițiilor prevăzute la alin. (1)-(3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent. +
Articolul 3Comisia își desemnează un președinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (șase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea președintelui se face prin votul membrilor comisiei. +
Articolul 4(1)Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.(2)Comisia poate adopta hotărâri dacă sunt prezente două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, respectiv 3 din cei 5 membri.(3)Pentru adoptarea hotărârilor este necesar votul favorabil al majorității membrilor cu drept de vot prezenți. +
Articolul 5În condițiile în care instituțiile/organizațiile menționate la art. 2 alin. (1), existente la nivel județean, nu își îndeplinesc obligația de a asigura prezența membrilor desemnați/membrilor supleanți la lucrările comisiei, respectiv prezența celor 5 membri cu drept de vot, în termen de maximum 48 de ore se convoacă o nouă ședință a comisiei la care cvorumul de două treimi necesar pentru adoptarea hotărârii comisiei se raportează la numărul membrilor cu drept de vot prezenți. +
Articolul 6(1)Dezbaterile din ședințele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale ședințelor. Procesele-verbale ale ședințelor vor fi semnate de toți membrii comisiei prezenți la dezbateri și de secretarul comisiei.(2)Hotărârile comisiei sunt semnate numai de președintele comisiei și vor fi făcute publice pe site-ul instituțiilor. +
Articolul 7(1)Sediul comisiei unde aceasta își desfășoară activitatea este la casa de asigurări de sănătate.(2)Comisia are ștampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu. +
Articolul 8(1)Comisia se întrunește obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare, astfel încât să se poată încheia procesul de contractare la termenul stabilit, și o dată la 6 luni pentru evaluarea situațiilor de fapt raportate la atribuțiile proprii, precum și ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei, reprezentantul organizațiilor patronale/reprezentantul societăților profesionale ale medicilor de specialitate din asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitarereprezentative la nivel județean și reprezentantul organizațiilor sindicale sunt convocați în scris de secretarul comisiei.(la 01-04-2022,
sintagma: asistența medicală ambulatorie pentru specialitățile clinice a fost înlocuită de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 942 din 30 martie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 31 martie 2022
)
(2)Membrii comisiei care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude până la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial legat de problema/problemele supusă/supuse dezbaterii nu participă la lucrările comisiei referitoare la problema/problemele pentru care se constată că au un interes patrimonial.(3)Odată cu primirea convocatorului și a ordinii de zi, membrii comisiei care au un interes patrimonial legat de una sau mai multe probleme dintre cele supuse dezbaterii anunță în scris secretarul comisiei pentru convocarea membrilor supleanți, care pot participa la dezbateri, cu respectarea prevederilor alin. (2). +
Articolul 9Comisia are următoarele atribuții:a)stabilește numărul de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică și pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare pe județ, respectiv la nivelul municipiului București. Prin normă se înțelege un program de lucru de 7 ore în medie pe zi și, respectiv, de 35 de ore pe săptămână; … b)stabilește numărul necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică și pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, pe județ, respectiv la nivelul municipiului București, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate; … c)analizează situațiile de încadrare a cabinetelor medicale din asistența medicală ambulatorie de specialitate în funcție de condițiile în care își desfășoară activitatea, în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate; … d)stabilește localitățile/zonele deficitare din punctul de vedere al existenței medicilor de specialitate pentru specialități clinice și pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare; localitățile/zonele se încadrează în localități/zone deficitare în situația în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de o anumită specialitate clinică, inclusiv specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, a fost sub numărul necesar de medici sau dacă în localitatea/zona respectivă nu a funcționat un medic de o anume specialitate clinică, respectiv de specialitate clinică medicină fizică și de reabilitare, în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate. … +
Articolul 10Comisia își îndeplinește atribuțiile prevăzute în baza unor criterii care se aprobă prin ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.