REGULAMENT-CADRU din 28 mai 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 598 din 13 august 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 278 09/12/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 362 15/04/2002
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAHG 741 13/09/1999 ART. 7
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAHG 716 02/09/1999 ART. 11
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAHG 612 06/10/1997 ART. 10
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAHG 694 29/10/1992
ART. 1REFERIRE INDIRECTA LAHG 395 11/06/1991
ART. 1REFERIRE LAHG 477 05/05/1990
ART. 8REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
ART. 13REFERIRE LAOUG 38 21/03/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 278 09/12/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 223 28/05/2002
ActulCONTINUT DEORDIN 223 28/05/2002

de organizare şi funcţionare, lista oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale (OSPA), structura organizatorică, atribuţiile şi dimensionarea activităţii acestor unităţi publice



A. Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale + 
Articolul 1(1) Oficiile de studii pedologice şi agrochimice teritoriale sunt organizate şi funcţionează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 477/1990 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a altor unităţi agricole, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor.(2) Lista oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale, cu denumirea şi sediul acestora, este prevăzută la lit. C.(3) Structura organizatorică a oficiului de studii pedologice şi agrochimice teritorial este prevăzută la lit. D.
 + 
Articolul 2Oficiile de studii pedologice şi agrochimice au sarcini ce decurg din Programul naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, privind elaborarea de studii pedologice şi agrochimice, precum şi realizarea şi reactualizarea periodică a Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
 + 
Articolul 3(1) Oficiile de studii pedologice şi agrochimice, denumite în continuare OSPA, sunt organe tehnice de specialitate ale Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, în teritoriu, şi funcţionează ca instituţii de stat de interes public, cu personalitate juridică, în subordinea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.(2) Directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti vor urmări respectarea prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea OSPA şi vor sprijini unităţile în asigurarea cu fonduri şi dotări în vederea bunei funcţionari a acestora.
 + 
Articolul 4OPSA funcţionează în subordonarea tehnica a Serviciului de fond funciar şi cadastru forestier din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor şi în subordonarea metodologică a Institutului de Cercetări pentru Pedologie şi Agrochimie Bucureşti.
 + 
Articolul 5Pe baza prezentului regulament-cadru fiecare OSPA va funcţiona conform regulamentului de organizare şi funcţionare întocmit cu respectarea tuturor prevederilor legale.
 + 
Articolul 6OSPA sunt unităţi finanţate din surse extrabugetare, veniturile acestora provenind din:a) alocaţii bugetare din bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, prin direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru:– întocmirea de studii pedologice în vederea realizării şi reactualizarii periodice a Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura şi necesare fundamentarii programelor Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, care constau în: stabilirea, delimitarea şi inventarierea unităţilor de sol-teren, favorabilitatii terenurilor agricole pentru culturi, a claselor de calitate după nota de bonitare pentru folosinţe agricole, determinarea stării de aprovizionare/asigurare a solurilor cu nutrienti, precum şi reactia solurilor, stabilirea categoriilor şi subcategoriilor de folosinţă pentru agricultura sau silvicultura pe baza pretabilitatii terenurilor, identificarea, delimitarea şi inventarierea tipurilor de degradari ale solurilor/terenurilor, stabilirea restrictiilor terenurilor pentru diferite utilizări şi stabilirea măsurilor agropedoameliorative şi antierozionale corespunzătoare;– constituirea şi întreţinerea la nivel de judeţ a băncilor de date aferente sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura;b) surse atrase din elaborarea de:– studii pedologice şi încadrarea terenurilor agricole în clase de calitate, în vederea furnizarii datelor necesare sistemului de impozite şi taxe pentru stabilirea corecta a obligaţiilor fiscale ale contribuabililor pe teritorii administrative şi la nivel de deţinător;– studii pedologice şi de bonitare a terenurilor agricole, în scopul stabilirii sarcinilor ce revin asupra terenurilor agricole ca urmare a circulaţiei juridice a acestora;– studii pedologice şi bonitarea terenurilor agricole, în vederea concesionarii, arendării, comasarii parcelelor pe proprietari/exploataţii, obţinerea creditului ipotecar;– documentaţii de evaluare a terenurilor agricole potrivit legii;– studii de evaluare, prognoza şi avertizare pentru determinarea efectelor economice şi ecologice ale lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi pentru terenurile degradate;– studii pedologice pentru fundamentarea proiectelor privind impactul unor însuşiri ale solului asupra obiectivelor social-economice;– studii de impact şi ale bilanţului de mediu pentru obţinerea autorizaţiei de mediu, potrivit prevederilor legale;– studii de specialitate privind poluarea solului;– studii pedologice necesare aplicării prevederilor legale pentru scoaterea definitivă sau temporară a terenurilor din circuitul agricol şi stabilirea corecta a taxelor aferente;– studii pedologice pentru silvicultura;– studii pedologice pentru fundamentarea proiectelor de redare în circuitul productiv a terenurilor degradate şi poluate sau pentru prevenirea şi combaterea aridizarii;– studii de specialitate pentru înfiinţarea plantaţiilor de livezi, vii, amenajări orizicole şi legumicole, silvice şi piscicole şi alte amenajări agrosilvice;– studii şi analize de sol specifice privind calitatea terenurilor, poluarea mediului şi altele, solicitate de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Ministerul Industriei şi Resurselor, Ministerul Dezvoltării şi Prognozei şi de alte ministere sau organe centrale;– studii agrochimice pentru utilizarea raţională şi eficienta a ingrasamintelor şi amendamentelor;– studii agropedologice privind exploatarea raţională şi eficienta a terenurilor agricole;– studii de planificare a utilizării optime a terenurilor agricole;– analize de sol, planta, îngrăşăminte, reziduuri de pesticide din sol şi planta;– analize privind calitatea produselor agroalimentare, potrivit legii;– cercetări ştiinţifice în campurile experimentale proprii şi parcele de referinţa, testări sau verificări de produse şi tehnologii de producţie pentru agricultura, direct sau în colaborare;– servicii de consultanţa şi extensie;– supravegherea şi controlul privind respectarea legilor fondului funciar cu privire la protecţia solului;– supravegherea şi controlul modului de aplicare şi respectare a reglementărilor privind utilizarea ingrasamintelor chimice;– alte analize care privesc solul, plantele, ingrasamintele şi amendamentele.
 + 
Articolul 7Activităţile prevăzute la art. 6 lit. a) şi b) constituie obiectul de activitate al OSPA.
 + 
Articolul 8(1) Veniturile realizate prin efectuarea lucrărilor specifice prevăzute la art. 6 de către OSPA sunt destinate acoperirii cheltuielilor pentru realizarea acestora şi sunt utilizate potrivit prevederilor Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice.(2) Soldul anual rezultat din execuţia bugetului OSPA rămâne la dispoziţia acestora, urmând a fi folosit în anul următor cu aceeaşi destinaţie.
 + 
Articolul 9OSPA elaborează studiile pedologice şi agrochimice, realizează şi reactualizează sistemele judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura prin direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 10Studiile şi cercetările elaborate potrivit art. 6 se întocmesc potrivit cerinţelor beneficiarului, prin contracte economice.
 + 
Articolul 11Studiile pedologice şi agrochimice realizate prin contractare cu direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti se vor întocmi potrivit Normelor de conţinut pentru studiile pedologice elaborate în vederea realizării şi reactualizarii periodice a Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
 + 
Articolul 12Sistemul judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura se elaborează potrivit Metodologiei privind realizarea şi reactualizarea Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
 + 
Articolul 13Studiile pedologice întocmite, precum şi bazele de date aferente sistemelor judeţene de monitorizare sunt în administrarea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea fundamentarii acţiunilor specifice Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea şi finanţarea studiilor pedologice şi agrochimice şi finanţarea Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, precum şi solvegetatie forestieră pentru silvicultura.
 + 
Articolul 14Prelucrarea şi/sau reactualizarea studiilor pedologice şi a sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren se fac de OSPA, potrivit reglementărilor tehnice specifice.
 + 
Articolul 15Studiile pedologice şi agrochimice şi informaţiile din Baza de date a sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren, aflate la OSPA, reprezintă bun proprietate publică şi sunt accesibile contra cost persoanelor fizice şi juridice interesate, cu excepţia cazurilor reglementate potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 16Institutul de Cercetări pentru Pedologie şi Agrochimie Bucureşti, denumit în continuare ICPA, integreaza Baza de date a sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura, obţinute de către OPSA, în Sistemul naţional de monitorizare sol-teren şi realizează Banca de date pedologice pentru agricultura.
 + 
Articolul 17Datele şi informaţiile din Sistemul naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura, actualizate, vor fi puse anual la dispoziţie Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor – Serviciul de fond funciar şi cadastru forestier.
 + 
Articolul 18Studiile pedologice şi agrochimice elaborate în vederea realizării/reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura pot fi utilizate şi în alte scopuri, prin actualizare, adaptare şi/sau completare, corespunzător cerinţelor, numai de către OSPA, organe tehnice de specialitate ale Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor.
 + 
Articolul 19Salarizarea personalului OSPA se va face în conformitate cu legislaţia în vigoare privind unităţile extrabugetare.
 + 
Articolul 20(1) Patrimoniul existent (clădiri, terenuri, aparatura de laborator, birotica, mijloace de transport şi întreţinere) sunt şi rămân în administrarea OPSA, potrivit legii.(2) Terenurile agricole pe care OSPA au organizat sau organizează câmpuri experimentale de lungă durata fac parte din domeniul public al statului şi rămân în administrarea acestora, potrivit legii.
 + 
Articolul 21Compartimentul analize de laborator din cadrul OSPA funcţionează pentru analize specifice obiectului de activitate numai cu aviz favorabil din partea ICPA şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 22(1) Controlul interlaboratoare şi avizarea funcţionarii compartimentului analize de laborator din cadrul OSPA se vor efectua anual, contra cost, de către ICPA.(2) Rezultatul controlului şi propunerile de reavizare pentru compartimentul analize de laborator din cadrul OSPA sunt transmise anual Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor care va lua măsurile ce se impun potrivit reglementărilor tehnice/organizatorice specifice.
 + 
Articolul 23Condiţiile de avizare pentru compartimentul analize de laborator din cadrul OSPA sunt cele elaborate de ICPA, conform reglementărilor tehnice specifice în vigoare.
 + 
Articolul 24(1) Studiile pedologice şi agrochimice elaborate în vederea realizării/reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura vor fi avizate de comisia de avizare constituită la nivel judeţean, având componenta prevăzută la lit. B.(2) Nominalizarea membrilor comisiei judeţene de avizare se va face prin decizie a directorului general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 25(1) Se va organiza la nivel de ţara Corpul de inspecţie în domeniul protecţiei şi conservării solului.(2) Personalul Corpului de inspecţie va fi selectat, pe bază de concurs organizat de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, din cadrul specialiştilor din OSPA şi din ICPA şi va fi numit prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor.(3) Sarcinile Corpului de inspecţie sunt în conformitate cu prevederile legilor fondului funciar cu privire la constatarea şi aplicarea de sancţiuni pentru încălcarea prevederilor din domeniul conservării şi utilizării rationale a terenului, utilizării ingrasamintelor şi amendamentelor, poluarii şi degradării solurilor, privind protecţia solului şi alte acte normative în domeniu, stabilite prin ordin al ministrului.
 + 
Articolul 26(1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor, prin direcţiile de specialitate, va verifica prin sondaj calitatea studiilor pedologice şi agrochimice şi modul de tarifare.(2) În cazul constatării de abateri de la metodologia aprobată se va dispune refacerea acestora.
 + 
Articolul 27Directorul OSPA va fi desemnat prin concurs organizat de direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana şi a municipiului Bucureşti, cu avizul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pădurilor.
 + 
Articolul 28Anual direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti vor contracta cu OSPA elaborarea de studii pedologice şi agrochimice şi realizarea/reactualizarea sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura, în limita sumelor alocate.
B. Componenta comisiei judeţene de avizare a studiilor pedologice şi agrochimice necesare pentru realizarea şi reactualizarea Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura:

       
  director producţie vegetală din direcţia generală pentru agricultură şi industrie alimentară judeţeană sau a municipiului Bucureşti – preşedinte;
  1 specialist agronom al direcţiei generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene sau a municipiului Bucureşti – membru;
  1 economist al direcţiei generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene sau a municipiului Bucureşti – membru;
  1 specialist al ICPA – membru;
  directorul OSPA – secretar.

C. Lista oficiilor de studii pedologice şi agrochimice teritoriale                        (denumire, sediu)

         
  Nr. crt. Denumirea unităţii Sediul
  Localitatea Judeţul
  1. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Alba Alba-Iulia Alba
  2. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Arad Arad Arad
  3. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Argeş Piteşti Argeş
  4. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Bacău Bacău Bacău
  5. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Bihor Oradea Bihor
  6. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Botoşani Botoşani Botoşani
  7. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Braşov Braşov Braşov
  8. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Brăila Brăila Brăila
  9. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Buzău Buzău Buzău
  10. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Călăraşi Călăraşi Călăraşi
  11. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Cluj Cluj-Napoca Cluj
  12. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Constanţa Constanţa Constanţa
  13. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Dâmboviţa Târgovişte Dâmboviţa
  14. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Dolj Craiova Dolj
  15. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Galaţi Galaţi Galaţi
  16. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Giurgiu Giurgiu Giurgiu
  17. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Gorj Târgu Jiu Gorj
  18. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Harghita Miercurea-Ciuc Harghita
  19. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Hunedoara Deva Hunedoara
  20. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Ialomiţa Slobozia Ialomiţa
  21. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Iaşi Iaşi Iaşi
  22. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Maramureş Baia Mare Maramureş
  23. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Mehedinţi Turnu Severin Mehedinţi
  24. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Mureş Târgu Mureş Mureş
  25. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Neamţ Piatra-Neamţ Neamţ
  26. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Olt Slatina Olt
  27. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Prahova Ploieşti Prahova
  28. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Satu Mare Satu Mare Satu Mare
  29. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Sălaj Zalău Sălaj
  30. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Sibiu Sibiu Sibiu
  31. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Suceava Suceava Suceava
  32. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Teleorman Alexandria Teleorman
  33. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Timişoara Timişoara Timiş
  34. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Tulcea Tulcea Tulcea
  35. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Vaslui Vaslui Vaslui
  36. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Vâlcea Râmnicu Vâlcea Vâlcea
  37. Oficiul de studii pedologice şi agrochimice Vrancea Focşani Vrancea

D. Structura organizatorică OSPA1. OSPA cuprinde în structura sa organizatorică, după caz, următoarele compartimente:a) compartiment de studii pedologice, pedohidrologice, geotehnice, de bonitare a terenurilor agricole şi de utilizare raţională a resurselor de teren;b) compartiment evaluatori funciari;c) compartiment de studii agrochimice;d) compartiment de monitorizare, evaluare, control şi avertizare pentru prevenirea, limitarea şi combaterea poluarii mediului în agricultura;e) compartiment analize de laborator (pentru: sol, apa, planta, produse agroalimentare şi alte analize specifice obiectului de activitate);f) compartiment cercetări, verificări, testări în câmpuri experimentale şi parcele de referinţa, consultanţa şi extensie;g) compartiment cartografie, multiplicare, difuzare;h) compartiment financiar-contabil, personal, salarizare, juridic, administrativ.2. Conducerea OSPA este asigurata de director, care coordonează şi răspunde de întreaga activitate, şi de contabil-şef, care răspunde de activitatea financiar-contabila.──────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x