REGULAMENT-CADRU din 20 iulie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 5 august 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 68 26/03/2008
ART. 1REFERIRE LALEGE 265 19/07/2007
ART. 1REFERIRE LAOUG 153 19/12/2007
ART. 1REFERIRE LALEGE 38 20/01/2003 ART. 24
ART. 3REFERIRE LAHG 443 12/05/2005
ART. 7REFERIRE LALEGE 38 20/01/2003
ART. 9REFERIRE LALEGE 38 20/01/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 825 20/07/2009
ActulCONTINUT DEORDIN 825 20/07/2009

privind activităţile desfăşurate în locurile de aşteptare a clienţilor



 + 
Capitolul IReglementarea activităţilor de transport de persoane în regim de taxi în perimetrul aeroportuar + 
Secţiunea 1Consideraţii generale + 
Articolul 1Prezentul regulament-cadru este elaborat în conformitate cu prevederile art. 24^1, 24^2- secţiunea 2^1 "Executarea transportului persoanelor în regim de taxi la şi de la aeroporturi" din Legea nr. 68/2008 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 153/2007 privind modificarea Legii nr. 265/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
 + 
Articolul 2(1) În staţiile de debarcare a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi vor avea acces toţi taximetriştii autorizaţi conform legii, indiferent de localitatea de unde aceştia sosesc; durata de staţionare în staţiile de debarcare se va limita la maximum 5 minute, timp suficient şi necesar exclusiv pentru debarcarea persoanelor transportate la aeroport.(2) După operaţiunea de debarcare, autovehiculul taxi va trebui să părăsească imediat şi necondiţionat staţia de debarcare.(3) În zona de grupare şi în locul de aşteptare au acces în exclusivitate acele autovehicule taxi şi taximetriştii autorizaţi care deţin permise de acces auto şi permise de identificare şi acces valabile, eliberate de administraţia aeroportului.(4) Este interzisă orice practică de abordare şi/sau preluare a clienţilor în perimetrul aeroportuar de către taximetrişti sau interpuşi. În acest sens, administraţia aeroportului, prin intermediul organelor de ordine ale statului, va aplica măsurile de sancţionare legale şi, prin structurile proprii, sancţiunile prevăzute prin Regulamentul intern.
 + 
Articolul 3Activităţile de transport în regim de taxi care fac obiectul prezentului regulament se supun măsurilor de securitate aeronautică instituite la nivelul aeroportului, în conformitate cu prevederile anexei 17 de Securitate la Convenţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), ediţia 8/2006, Manualului de securitate al OACI (Doc. 8973/6-OACI, 2002), Manualului de securitate al Conferinţei Europene pentru Aviaţia Civilă – ECAC (Doc. 30-ECAC, ediţia a 12-a, 2007), Regulamentului (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securităţii aviaţiei civile şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002 , Regulamentului (CE) nr. 820/2008 al Comisiei din 8 august 2008 de stabilire a măsurilor de implementare a standardelor de bază comune privind securitatea aviaţiei, Programului naţional de securitate aeronautică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 443/2005, cu modificările ulterioare, Programului de securitate al aeroportului şi regulamentului specific fiecărui aeroport.
 + 
Secţiunea a 2-aDefiniţii + 
Articolul 4În sensul prezentului regulament-cadru, următorii termeni sunt definiţi astfel:– perimetru aeroportuar – acele zone ale aeroportului, din afara zonei de operaţiuni aeriene, în care autovehiculele taxi autorizate au drept de acces în vederea desfăşurării activităţilor de transport de persoane în regim de taxi, conform legii şi prevederilor prezentului regulament;– permis de acces auto – document eliberat de administraţia aeroportului care conferă drept de acces în perimetrul aeroportuar şi atribuit pentru fiecare autovehicul taxi în vederea desfăşurării activităţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport;– permis de identificare şi acces – document de acces eliberat de administraţia aeroportului conducătorului auto taximetrist în vederea desfăşurării în perimetrul aeroportuar a activităţii de transport de persoane în regim de taxi cu autovehiculul taxi autorizat prin permis de acces auto;– suspendarea permisului de acces auto – măsură sancţionatorie aplicată pentru neconformităţile de ordin tehnic/confort/poluare mediu, accidente uşoare ş.a., constatate la autovehiculul taxi autorizat de administraţia aeroportului, şi aplicată de reprezentanţii acesteia până la remedierea lor;– suspendarea permisului de identificare şi acces măsură de securitate sancţionatorie, prevăzută de regulamentele interne ale aeroportului, aplicată conducătorilor auto taximetrişti de către reprezentanţii administraţiei aeroportului pentru o perioadă determinată, în funcţie de numărul de abateri şi de gravitatea acestora constatate în urma analizării de către comisia special constituită în acest sens la nivelul aeroportului, sau măsura dispusă în urma analizării de către comisia special constituită în acest sens la nivelul aeroportului a informărilor transportatorilor autorizaţi pentru cazurile de concediu medical prelungit, detaşare etc., ce privesc conducătorii auto taximetrişti autorizaţi de aeroport;– anularea permiselor de acces auto – retragerea definitivă a permisului de acces auto, dispusă în urma analizării de către comisia special constituită în acest sens la nivelul aeroportului, pentru autovehiculul taxi al cărui conducător auto posesor de permis de identificare şi acces a săvârşit abateri grave de la normele de securitate şi cele ale prezentului regulament;– anularea permiselor de identificare şi acces – retragerea definitivă a dreptului de a deţine permis de identificare şi acces, dispusă în urma analizării de către comisia special constituită în acest sens la nivelul aeroportului, pentru săvârşirea de către conducătorul auto taximetrist de abateri grave de la prevederile legale, normele de securitate, precum şi cele ale prezentului regulament sau în cazul încetării relaţiilor contractuale dintre acesta şi transportatorul autorizat ori dintre transportator şi aeroport;– zonă de grupare – spaţiu delimitat în perimetrul aeroportuar, dispus în afara proximităţii de terminal, destinat grupării/parcării temporare dispecerizate a autovehiculelor taxi autorizate de administraţia aeroportului pentru transport de persoane în regim de taxi de la aeroport;– loc de aşteptare – spaţiu delimitat în perimetrul aeroportuar, amenajat cu peron de îmbarcare, dispus în proximitatea terminalului de pasageri, destinat poziţionării autovehiculelor taxi autorizate de administraţia aeroportului exclusiv pentru preluarea persoanelor de la aeroport;– staţii de debarcare – spaţiu delimitat în perimetrul aeroportuar, dispus în proximitatea terminalului de pasageri, destinat exclusiv debarcării, în limita a maximum 5 minute, a persoanelor care sunt transportate la aeroport în regim de taxi cu autovehicule taxi, indiferent de localitatea de unde acestea sosesc;– flux/traseu de deplasare a autovehiculelor taxi – traseu rutier în perimetrul aeroportuar, marcat cu semne şi sensuri de circulaţie, destinat deplasării autovehiculelor taxi către/în zonele de grupare, locurile de aşteptare/staţiile de debarcare a persoanelor transportate în regim de taxi de la/la aeroport;– PCA – puncte/posturi de control acces instituite la nivelul aeroportului pe fluxurile/traseele de deplasare a autovehiculelor taxi sau la intrarea în zonele de grupare, locurile de aşteptare sau staţiile de debarcare a persoanelor.
 + 
Secţiunea a 3-aZone destinate activităţilor de transport de persoane în regim de taxi + 
Articolul 5Administraţia aeroportului stabileşte următoarele zone destinate desfăşurării activităţilor de transport de persoane în regim de taxi la şi de la aeroport:a) zona de grupare în regim dispecerizat a autovehiculelor taxi autorizate dispusă în afara proximităţii de terminal;b) locul de aşteptare în vederea îmbarcării persoanelor în regim dispecerizat, amenajat cu peron de îmbarcare şi marcat cu poziţii cu inscripţia "TAXI", dispus în proximitatea terminalului;c) staţiile de debarcare, marcate cu poziţii cu inscripţia "TAXI", dispuse în proximitatea terminalelor;d) fluxul/traseul de deplasare a autovehiculelor taxi stabilit de administraţia aeroportului, prevăzut cu PCA, după caz, în funcţie de modul de organizare a incintei proprii.
 + 
Articolul 6În staţiile de debarcare au acces toţi transportatorii autorizaţi, indiferent dacă aceştia deţin sau nu permise de acces auto eliberate de administraţia aeroportului.
 + 
Secţiunea a 4-aAutorizarea autovehiculelor taxi în vederea desfăşurării activităţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport + 
Articolul 7Administraţia aeroportului autorizează transportatorii de persoane în regim de taxi de la aeroport conform Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, în baza unei licitaţii organizate în conformitate cu prevederile legale. Permisul de acces auto eliberat pentru autovehiculul taxi de administraţia aeroportului câştigătorilor licitaţiei constituie autorizarea efectivă a autovehiculului taxi pentru desfăşurarea activităţilor de transport persoane în regim de taxi de la aeroport şi are o valabilitate de 5 ani. Permisul de acces auto se vizează anual, concomitent cu preschimbarea permiselor de identificare şi acces eliberate conducătorilor auto taximetrişti, în condiţiile prevăzute de reglementările interne ale aeroportului.
 + 
Articolul 8Transportatorii declaraţi câştigători ai licitaţiei, care obţin autorizarea administraţiei aeroportului prin eliberarea permisului de acces auto pentru autovehiculele taxi din parcul propriu în vederea desfăşurării activităţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport, vor intra în posesia permiselor de acces auto, eliberate în conformitate cu prevederile regulamentelor interne, precum şi a permiselor de identificare şi acces emise conducătorilor auto taximetrişti cu care se află în relaţii contractuale, în conformitate cu standardele de securitate aeronautică şi regulamentele interne în exerciţiu pe aeroport, personal sau prin intermediul împuternicitului legal.
 + 
Secţiunea a 5-aMetodologia de emitere a permiselor de acces auto + 
Articolul 9Pentru a intră în posesia permiselor de acces auto, transportatorii autorizaţi declaraţi câştigători ai licitaţiei trebuie să deţină o autorizaţie valabilă emisă de autoritatea locală pe raza căreia au fost înregistraţi în conformitate cu prevederile Legii nr. 38/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 10Numărul maxim de permise de acces auto acordate de administraţia aeroportului în baza licitaţiei organizate se stabileşte de administraţia fiecărui aeroport.
 + 
Articolul 11Numărul de permise de acces auto eliberate de administraţia aeroportului poate fi suplimentat în funcţie de traficul de pasageri, numai în urma organizării de noi licitaţii conform legii.
 + 
Articolul 12Administraţia aeroportului va pune la dispoziţia transportatorilor autorizaţi autocolante de culoare neagră cu sigla aeroportului şi inscripţia "AEROPORT" pe care aceştia le vor aplica pe părţile laterale ale autovehiculelor taxi pentru care au fost eliberate permise de acces auto. Pe parbrizul autovehiculului taxi va fi aplicat permisul de acces auto cu număr unic, în vederea identificării acestuia.
 + 
Articolul 13(1) Eliberarea permiselor de acces auto se efectuează numai în baza următoarelor documente:a) cerere-tip completată de către împuterniciţii legali ai câştigătorilor licitaţiei pentru autovehiculele taxi proprii pe care le utilizează; modelul cererii-tip va fi pus la dispoziţie de structura administraţiei aeroportului care gestionează înregistrarea şi eliberarea permiselor de acces auto;b) copie după certificatul de înmatriculare al autovehiculului taxi;c) copie după verificarea tehnică a autovehiculului taxi;d) copie după asigurarea în caz de accident, conform legislaţiei în vigoare;e) copie după autorizaţia obţinută de la autoritatea locală pe raza căreia este înregistrat transportatorul.(2) Nedepunerea tuturor documentelor prevăzute la alin. (1) justifică refuzul administraţiei aeroportului de a elibera permisul de acces auto.
 + 
Articolul 14Pentru ca cererea prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. a) să fie acceptată trebuie îndeplinite următoarele condiţii:a) să fie semnată de directorul general al societăţii/asociaţiei de taximetrişti/taximetristul independent sau administratorul/ împuternicitul ori înlocuitorul legal al acestora şi să aibă aplicată ştampila oficială a transportatorului solicitant; nu se acceptă ştampila şi semnătura şefilor unor direcţii sau departamente din structura de organizare a transportatorului solicitant;b) să fie depusă în original; nu se acceptă copiile cererilor sau cele transmise prin fax;c) să conţină datele de identificare ale autovechiculelor taxi autorizate;d) cererile nesemnate, incorect completate sau incomplete nu vor fi procesate.
 + 
Articolul 15Ridicarea permisului de acces auto se face de către un împuternicit legal al transportatorului autorizat sau personal de către taximetristul independent, pe bază de semnătură, după prezentarea documentului de identificare şi numai după predarea vechiului permis de acces, dacă pentru autovehiculul taxi respectiv a fost emis un permis anterior.
 + 
Articolul 16Transportatorii autorizaţi deţinători de permise de acces auto, eliberate de administraţia aeroportului, au obligaţia să notifice administraţia aeroportului în maximum 5 zile lucrătoare şi să solicite corecturile necesare, în situaţiile în care drepturile de acces acordate unor autovehicule taxi nu se mai justifică din cauza unor defecţiuni tehnice, scoaterii din uz, înstrăinării etc.
 + 
Articolul 17Permisele de acces auto se emit pentru o perioadă de 5 ani, trebuie vizate anual, sunt valabile doar împreună cu permisele de identificare şi acces eliberate conducătorilor auto taximetrişti autorizaţi şi nu sunt transmisibile.
 + 
Articolul 18(1) Deţinătorii de permise de acces auto au obligaţia să solicite vizarea anuală cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de împlinirea termenului de un an.(2) În vederea acordării vizei anuale, transportatorii autorizaţi vor depune documentele prevăzute la art. 13 alin. (1).
 + 
Articolul 19Nedepunerea tuturor documentelor prevăzute la art. 13 alin. (1) justifică refuzul administraţiei aeroportului de a acorda viza anuală.
 + 
Articolul 20Permisul de acces auto va conţine elemente de securizare şi minimum următoarele elemente de identificare:a) denumirea aeroportului emitent;b) numărul de înmatriculare al autovehiculului taxi;c) data eliberării şi data expirării;d) vize anuale;e) semnătura persoanei autorizate de administraţia aeroportului şi ştampila acesteia;f) denumirea transportatorului autorizat.
 + 
Secţiunea a 6-aUtilizarea permiselor de acces auto + 
Articolul 21Accesul în zonele prevăzute la art. 5 lit. a), b) şi d), stabilite de administraţia aeroportului în funcţie de configuraţia incintei aeroportului, este permis numai în baza permiselor de acces auto şi a permiselor de identificare şi acces valabile, eliberate de administraţia aeroportului.
 + 
Articolul 22În perimetrul aeroportuar permisele de acces auto sunt prezentate obligatoriu pentru verificare la solicitarea personalului abilitat de administraţia aeroportului.
 + 
Articolul 23Permisele de acces auto vor fi poziţionate obligatoriu la vedere, pe parbriz, pe întreaga perioadă în care autovehiculul taxi se află în perimetrul aeroportuar.
 + 
Articolul 24Permisele de acces auto se folosesc exclusiv pentru accesul în zonele şi pe fluxurile/traseele de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite conform prezentului regulament şi sunt valabile numai cu autovehiculul taxi autorizat pentru care au fost eliberate.
 + 
Articolul 25Folosirea permiselor de acces auto contrar regimului definit prin prezentul regulament şi prin regulamentele interne ale aeroportului se consemnează într-un registru de abateri şi se sancţionează în mod corespunzător.
 + 
Secţiunea a 7-aPierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permiselor de acces auto + 
Articolul 26Responsabilitatea asupra asigurării integrităţii permisului de acces auto aparţine persoanelor cărora administraţia aeroportului le-a eliberat permise de identificare şi acces şi care conduc autovehiculul taxi pentru care a fost eliberat permisul de acces auto. Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului de acces auto duce la suportarea de către acestea a sancţiunilor stabilite de către administraţia aeroportului.
 + 
Articolul 27Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului de acces auto se notifică administraţiei aeroportului de către conducătorul auto taximetrist responsabil în perioada respectivă de integritatea acestuia, în vederea invalidării.
 + 
Articolul 28(1) Taximetristul este obligat să depună la registratura aeroportului, în termen de cel mult 48 de ore de la data producerii sau constatării evenimentului, o declaraţie de pierdere, furt sau deteriorare/distrugere. Declaraţia va fi însoţită de dovada anunţului de dispariţie/pierdere a permisului de acces auto într-o publicaţie cu difuzare naţională şi, în cazul furtului, de o copie a reclamaţiei înregistrate la organele de poliţie. În cazul deteriorării/distrugerii permisului, declaraţia acestuia va conţine împrejurările şi cauzele care au dus la deteriorarea/distrugerea permisului.(2) În cazul deteriorării permisului de acces auto, eliberarea unuia nou se va face doar în condiţiile predării celui vechi.
 + 
Articolul 29În cazul în care un permis de acces auto este declarat pierdut sau furat şi ulterior este găsit, acesta va fi predat reprezentanţilor aeroportului pentru distrugere, dacă s-a emis un alt permis de acces pentru autovehiculul taxi respectiv, sau va fi schimbat, dacă nu s-a emis un alt permis.
 + 
Articolul 30Un nou permis de acces auto poate fi eliberat numai în baza unei cereri semnate de una dintre persoanele prevăzute la art. 14 lit. a), la care se anexează, după caz:a) declaraţie din care să rezulte împrejurările şi cauzele care au dus la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului;b) chitanţa de plată a sumei care reprezintă contravaloarea publicării anunţului de pierdere sau furt într-o publicaţie cu difuzare naţională, precum şi o copie a anunţului publicat;c) permisul vechi, în cazul deteriorării acestuia.
 + 
Secţiunea a 8-aRestituirea permiselor de acces auto + 
Articolul 31Toate permisele de acces auto eliberate de administraţia aeroportului sunt proprietatea aeroportului şi trebuie restituite emitentului astfel:a) în termen de 48 de ore de la data expirării;b) în termen de 24 de ore de la înştiinţarea transportatorului autorizat de către reprezentanţii compartimentului emitent din cadrul aeroportului, în situaţia suspendării/anulării/deteriorării;c) în termen de 24 de ore de la sesizarea reprezentanţilor aeroportului sau a transportatorului autorizat, în situaţiile în care drepturile de acces acordate pentru autovehiculul taxi nu se mai justifică din cauza scoaterii din uz, înstrăinării etc.
 + 
Articolul 32Administraţia aeroportului îşi rezervă dreptul de a nu mai emite alte permise de acces auto transportatorilor autorizaţi care nu au restituit permisele de acces auto în termenele prevăzute de prezentul regulament.
 + 
Secţiunea a 9-aAutovehiculul taxi autorizat + 
Articolul 33Pe perioada valabilităţii permisului de acces auto eliberat de administraţia aeroportului, autovehiculul taxi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) să fie dotat conform legislaţiei în vigoare şi prezentului regulament;b) să fie în permanentă stare de curăţenie exterioară şi interioară şi să asigure condiţiile de siguranţă şi confort pasagerilor;c) să ofere la exterior informaţii referitoare la:1. autorizarea funcţionării în perimetrul aeroportuar prin aplicarea pe părţile laterale a autocolantelor cu însemnele şi înscrisurile aeroportului emitent;2. tarifele practicate;3. dotările standard vizibile de la distanţă şi caseta cu lampa taxi;d) în interior să ofere, prin afişare la loc vizibil, informaţii privind:1. tarifele de transport aplicate pe km, necesare atât potenţialului client, cât şi organelor de control ale statului şi celor de supraveghere autorizate de aeroport;2. titularul legal al autorizaţiei de transport în regim de taxi;3. numele, prenumele şi fotografia taximetristului, pe un ecuson;e) dotările standard şi cele suplimentare să fie în stare de funcţionare;f) să fie în stare tehnică perfectă, fără pierderi de uleiuri sau carburanţi şi echipat cu anvelope corespunzătoare anotimpului.
 + 
Secţiunea a 10-aMetodologia de emitere a permiselor de identificare şi acces + 
Articolul 34Permisele de identificare şi acces eliberate de către administraţia aeroportului conducătorilor auto taximetrişti în vederea desfăşurării activităţilor de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport conţin cel puţin următoarele elemente de securizare şi identificare stabilite prin programul de securitate al aeroportului şi prezentul regulament, astfel:a) denumirea şi sigla aeroportului;b) numele şi prenumele taximetristului;c) data expirării valabilităţii;d) fotografia titularului;e) codul numeric personal;f) denumirea transportatorului autorizat cu care se află în relaţii contractuale taximetristul;g) semnătura directorului general al aeroportului;h) elemente de securizare specifice.
 + 
Articolul 35Emiterea permiselor de identificare şi acces pentru zonele cu acces limitat stabilite de fiecare administraţie aeroportuară prin regulamentele interne se efectuează în baza următoarelor documente:a) solicitare scrisă de emitere a permiselor de identificare şi acces adresată de către transportatorul autorizat câştigător al licitaţiei;b) cerere-tip de acordare a permiselor de identificare şi acces pentru persoane, aprobată de conducerea aeroportului. Modelul cererii-tip va fi pus la dispoziţie de compartimentul desemnat din cadrul aeroportului cu înregistrarea şi gestionarea acestora. Cererea-tip trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:1. să fie semnată de directorul general al societăţii/asociaţiei de taximetrişti/taximetristul independent sau administratorul/ împuternicitul ori înlocuitorul legal al acestora şi să aibă aplicată ştampila oficială a transportatorului solicitant; nu se acceptă ştampila şi semnătura şefilor unor direcţii sau departamente din structura de organizare a transportatorului solicitant;2. să fie depusă în original; nu se acceptă copiile cererilor sau cele transmise prin fax;3. să conţină informaţiile privind efectuarea de transport persoane în regim de taxi de către taximetristul pentru care se solicită emiterea permisului de identificare şi acces în zonele prevăzute de prezentul regulament;4. cererile nesemnate, incorect completate sau incomplete nu vor fi procesate;c) copie după actul de identitate al taximetristului pentru care se solicită emiterea permisului de identificare şi acces;d) cazierul judiciar al taximetristului, în original, emis cu cel mult 6 luni înainte de data solicitării emiterii permisului de identificare şi acces;e) adeverinţă, formular tipizat pus la dispoziţie de compartimentul desemnat din cadrul aeroportului cu înregistrarea şi gestionarea acestora, completată, semnată şi ştampilată de către una dintre persoanele prevăzute la lit. b) pct. 1, prin care se face dovada calităţii de angajat a taximetristului pentru care se solicită emiterea permisului de identificare şi acces, precum şi a faptului că a fost instruit cu privire la prevederile programului de securitate propriu. Transportatorul autorizat va prezenta copie legalizată după autorizaţia de transport, emisă de autoritatea locală pe raza căreia este înregistrat;f) aviz care atestă instruirea iniţială efectuată în cadrul aeroportului.
 + 
Articolul 36Preschimbarea permiselor de identificare şi acces se face anual cu ocazia vizării anuale a permiselor de acces auto emise de aeroport, în baza cererii prevăzute la art. 35 lit. b), precum şi a următoarelor documente:a) copie după actul de identitate al titularului permisului de identificare şi acces;b) cazierul judiciar, în original, emis cu cel mult 6 luni înainte de data solicitării preschimbării permisului de identificare şi acces;c) notă de conformitate privind utilizarea permisului de identificare şi acces emisă de compartimentul specializat al aeroportului.
 + 
Articolul 37Titularii permiselor de identificare şi acces au obligaţia să solicite preschimbarea permisului de identificare şi acces în conformitate cu prevederile regulamentelor interne ale aeroportului.
 + 
Articolul 38Noul permis de identificare şi acces se eliberează numai în schimbul celui vechi şi numai dacă abaterile de la regulile de acces şi măsurile de securitate instituite prin regulamentele interne în perimetrul aeroportuar săvârşite de titularul acestuia, dacă este cazul, au fost soluţionate.
 + 
Articolul 39Permisul de identificare şi acces expirat va fi returnat administraţiei aeroportului în termen de 48 de ore de la data expirării, iar în cazul suspendării/anulării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înştiinţării titularului de către reprezentanţii compartimentului emitent din cadrul aeroportului.
 + 
Articolul 40Pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului de identificare şi acces se notifică administraţiei aeroportului de către titularul acestuia.
 + 
Articolul 41(1) Titularul permisului de identificare şi acces este obligat să depună la registratura aeroportului, în termen de cel mult 48 de ore de la data producerii sau constatării evenimentului, o declaraţie de pierdere, furt sau deteriorare/distrugere. Declaraţia va fi însoţită de dovada anunţului de dispariţie/pierdere a permisului de identificare şi acces într-o publicaţie cu difuzare naţională şi, în cazul furtului, de o copie a reclamaţiei înregistrate la organele de poliţie. În cazul deteriorării/distrugerii permisului, declaraţia acestuia va conţine împrejurările şi cauzele care au dus la deteriorarea/distrugerea permisului.(2) În cazul deteriorării permisului de identificare şi acces, eliberarea unui nou permis se va face doar în condiţiile predării celui vechi.
 + 
Articolul 42În cazul în care un permis de identificare şi acces este declarat pierdut sau furat şi ulterior este găsit, acesta va fi predat reprezentanţilor aeroportului pentru distrugere, dacă s-a emis un alt permis de identificare şi acces titularului sau va fi schimbat, dacă nu s-a emis un alt permis.
 + 
Articolul 43Un nou permis de identificare şi acces poate fi eliberat numai în baza unei cereri semnate de una dintre persoanele prevăzute la art. 35 lit. b) pct. 1, la care se anexează, după caz:a) declaraţie din care să rezulte împrejurările şi cauzele care au dus la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea permisului;b) chitanţa de plată a sumei care reprezintă contravaloarea publicării anunţului de pierdere sau furt într-o publicaţie cu difuzare naţională, precum şi o copie a anunţului publicat;c) permisul vechi, în cazul deteriorării acestuia.
 + 
Secţiunea a 11-aFluxuri/Trasee de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite de administraţia aeroportului pentru desfăşurarea activităţilor de transport de persoane în regim de taxi în perimetrul aeroportuar + 
Articolul 44(1) Administraţia aeroportului stabileşte fluxurile/traseele de deplasare a autovehiculelor taxi şi procedurile specifice desfăşurării activităţilor de transport în regim de taxi în perimetrul aeroportuar, pentru accesul la şi de la zonele prevăzute la art. 5. Fluxurile/Traseele de deplasare a autovehiculelor taxi vor fi aduse la cunoştinţa taximetriştilor titulari ai permiselor de identificare şi acces, cu ocazia instruirii acestora de către reprezentanţii transportatorului autorizat în conformitate cu programul de securitate propriu şi a verificării de către reprezentanţii compartimentului desemnat al aeroportului la semnarea angajamentului de securitate. Taximetriştii independenţi vor fi instruiţi de către reprezentanţii compartimentului desemnat al aeroportului cu ocazia primirii permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului şi a semnării angajamentului de securitate.(2) Pentru informarea celorlalte categorii de transportatori de persoane în regim de taxi, ce vor pătrunde în staţiile de debarcare a persoanelor, administraţia aeroportului va asigura informarea prin înscrisuri standard, semne şi semnale rutiere pentru fluxul/traseul respectiv.
 + 
Secţiunea a 12-aDrepturi şi obligaţii + 
Articolul 45Transportatorii autorizaţi câştigători ai licitaţiei privind atribuirea permiselor de acces auto în vederea desfăşurării activităţii de transport persoane în regim de taxi de la aeroport au următoarele drepturi:a) să li se elibereze de către administraţia aeroportului permise de acces auto şi permise de identificare şi acces cu respectarea condiţiilor legale şi procedurale de atribuire;b) să fie informaţi în scris, cu 60 de zile calendaristice înainte de data intrării în vigoare a modificărilor tarifului de taxare maximal pe km stabilit de către aeroport, timp necesar şi suficient pentru a întreprinde măsurile de reactualizare şi corelare a echipamentelor de înregistrare şi taxare din dotarea autovehiculului taxi;c) să li se asigure o zonă de grupare, în funcţie de configuraţia incintei aeroportului, marcată cu poziţii de parcare, cu fluxuri de intrare şi ieşire, iluminată corespunzător şi dotată cu grup sanitar;d) să beneficieze de o dispecerizare organizată a accesului în zona de grupare şi de coordonarea planificării la cursă pentru preluarea persoanelor din proximitatea terminalelor, în funcţie de ordinea sosirii, prin intermediul dispecerilor aeroportului;e) să beneficieze de sprijinul specializat al reprezentanţilor compartimentului desemnat al aeroportului în vederea elaborării programului de securitate propriu;f) să fie informaţi în timp util cu privire la eventualele amendamente sau modificări aduse la prezentul regulament sau cu referire la măsurile suplimentare de securitate aeronautică instituite pe aeroport în funcţie de situaţia operativă existentă. În situaţia în care reprezentanţii autorităţii aeroportului decid, din raţiuni de securitate, întreruperea temporară a desfăşurării activităţilor de transport în regim de taxi, aceştia vor anunţa în cel mai scurt timp taximetriştii autorizaţi de aeroport existenţi în perimetrul aeroportuar în acel moment, prin personalul desemnat pe linia securităţii aeroportuare;g) să înainteze în scris conducerii aeroportului propuneri sau soluţii constructive şi transparente în vederea îmbunătăţirii şi optimizării activităţii de transport în regim de taxi la şi de la aeroport;h) să conteste în scris aplicarea măsurilor sancţionatorii privind nerespectarea prevederilor prezentului regulament, contestaţie ce va fi analizată de comisia special desemnată la nivelul aeroportului de administraţia aeroportuară, în concordanţă cu regulamentele interne.
 + 
Articolul 46(1) Transportatorii autorizaţi câştigători ai licitaţiei privind atribuirea permiselor de acces auto în vederea desfăşurării activităţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport au următoarele obligaţii:a) să respecte prevederile prezentului regulament şi celelalte cerinţe legale în vigoare privind desfăşurarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi;b) să prezinte spre avizare compartimentului specializat al aeroportului, prin reprezentanţii lor legali, programul de securitate propriu;c) să se asigure că autovehiculele taxi autorizate de aeroport îndeplinesc în permanenţă cerinţele legislaţiei din domeniu şi cele prevăzute în prezentul regulament.(2) Taximetriştii angajaţi ai transportatorilor autorizaţi au următoarele obligaţii:a) să la cunoştinţă şi să semneze angajamentul de securitate privind asumarea şi respectarea întocmai a măsurilor de securitate aeronautică instituite pe aeroport;b) să aplice necondiţionat taxarea pe km, până în limita tarifului maximal stabilit de către aeroport pentru pasagerii preluaţi de la aeroport din locul de aşteptare;c) să deţină şi să prezinte la solicitarea organelor de control ale statului, precum şi reprezentanţilor aeroportului toate documentele necesare desfăşurării în legalitate a activităţilor de transport în regim de taxi de la aeroport;d) să prezinte o ţinută corespunzătoare, un comportament civilizat în relaţia cu clientul şi cu personalul aeroportuar;e) să respecte conduita de bună practică, conform prevederilor standardului ocupaţional al taximetristului;f) să deţină atestatul profesional valabil şi să-l prezinte la solicitarea organelor abilitate de legislaţia în vigoare care reglementează activitatea de transport de persoane în regim de taxi şi circulaţia pe drumurile publice şi de prezentul regulament;g) să ocupe în ordine, pe direcţia înainte, poziţiile de parcare marcate cu inscripţia "TAXI", cu respectarea regulii "primul venit = primul plecat în cursă";h) să respecte fluxurile/traseele de deplasare stabilite de aeroport şi să prezinte la control documentele de identificare şi acces la solicitarea personalului abilitat al aeroportului;i) să nu părăsească autovehiculul taxi în timpul cât se află în zona de grupare şi, respectiv, în locul de aşteptare decât în condiţiile stabilite prin regulamentul intern al aeroportului;j) să asigure eliberarea la finalul cursei a bonului fiscal în baza căruia va încasa contravaloarea prestaţiei efectuate, precum şi, la solicitarea clientului, a chitanţei/facturii fiscale;k) să pretindă ca plată pentru prestaţia efectuată doar suma prevăzută pe bonul fiscal emis de aparatul de înregistrare/taxare, în moneda naţională;l) să predea tichetul de ordine dispecerului aeroportului din locul de aşteptare, la preluarea clienţilor.
 + 
Articolul 47Este strict interzis taximetriştilor angajaţi ai transportatorilor autorizaţi câştigători ai licitaţiei privind atribuirea permiselor de acces auto în vederea desfăşurării activităţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport:a) să între în terminalele de pasageri, în vederea abordării de potenţiali clienţi, această practică fiind asimilată desfăşurării de activităţi neautorizate de transport de persoane în regim de taxi;b) să între cu autovehiculele taxi în parcările publice aflate în proximitatea terminalelor de pasageri;c) să refuze cursa unui client, indiferent de motiv: cursă scurtă, motive etnice, rasiale sau religioase etc.;d) să execute activitatea de transport în regim de taxi fără dotările legale şi cele prevăzute de prezentul regulament;e) să staţioneze în alte locuri decât cele destinate şi amenajate special în acest sens de aeroport;f) să execute în perimetrul aeroportuar activităţi de întreţinere, inclusiv spălare, curăţenie etc., a autovehiculului taxi.
 + 
Capitolul IINorme de securitate aeroportuară + 
Secţiunea 1Responsabilităţi generale + 
Articolul 48Transportatorii autorizaţi să desfăşoare activităţi de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport au următoarele responsabilităţi generale cu privire la securitatea aeroportuară:a) să întocmească un program de securitate propriu, cu sprijinul reprezentanţilor aeroportului, pe care îl înaintează spre avizare administraţiei aeroportului şi să semneze angajamentul de securitate întocmit de aeroport;b) să respecte măsurile de securitate aplicate pentru zonele publice şi cu acces limitat ale aeroportului;c) să informeze administraţia aeroportului cu privire la evenimentele care ar putea afecta activitatea de aviaţie civilă în aeroport;d) să nu furnizeze informaţii persoanelor neautorizate, inclusiv clienţilor, cu privire la activităţile specifice structurilor componente ale sistemului de securitate aeroportuară.
 + 
Secţiunea a 2-aObligaţii ale titularilor de permise de identificare şi acces + 
Articolul 49Permisele de identificare şi acces se utilizează exclusiv pentru accesul pe traseele/fluxurile de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite conform prezentului regulament pentru desfăşurarea activităţii de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport, potrivit drepturilor de acces conferite de acestea.
 + 
Articolul 50Permisele de identificare şi acces sunt strict personale şi pot fi utilizate numai în timpul programului de lucru pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu serviciul prestat.
 + 
Articolul 51Pe tot parcursul prezenţei în zonele pentru care a fost eliberat, permisul de identificare şi acces este purtat obligatoriu la vedere.
 + 
Articolul 52Permisele de identificare şi acces trebuie să fie prezentate la control obligatoriu în punctele de control acces şi ori de câte ori acest lucru este solicitat de către personalul abilitat al aeroportului.
 + 
Articolul 53Este interzisă utilizarea permisului de identificare şi acces de către o altă persoană în afara titularului de drept.
 + 
Articolul 54Este interzisă utilizarea unui permis de identificare şi acces a cărui perioadă de valabilitate a expirat sau care a fost suspendat/anulat. Permisul de identificare şi acces expirat va fi returnat administraţiei aeroportului în termen de 48 de ore de la data expirării, iar permisul de identificare şi acces suspendat/anulat în termen de 5 zile lucrătoare de la data înştiinţării titularului de către personalul abilitat al compartimentului desemnat al aeroportului cu gestionarea şi înregistrarea acestor documente de acces.
 + 
Articolul 55Taximetriştii care deţin permise de identificare şi acces au obligaţia de a raporta administraţiei aeroportului, pe orice cale şi în cel mai scurt timp, orice situaţie neprevăzută, produsă voluntar sau involuntar de către persoane cu care iau contact prin natura activităţii de transport de persoane în regim de taxi, ce poate aduce atingere securităţii aeroportuare, inclusiv informaţiile primite pe orice cale sau constatate personal privind:a) introducerea sau intenţia de a introduce în perimetrul aeroportuar arme, muniţii, explozivi, bunuri periculoase, elemente incendiare sau alte dispozitive de această natură, reale sau simulate, precum şi elemente de iniţiere ale acestora;b) primirea pe orice cale a unor mesaje de ameninţare la adresa securităţii aeroportuare;c) abandonarea sau lăsarea nesupravegheată în zonele de securitate ale aeroportului a diferitelor obiecte precum genţi, bagaje, colete etc.;d) pătrunderea sau intenţia de pătrundere într-o zonă de securitate a aeroportului în care accesul este interzis persoanelor neautorizate;e) producerea sau intenţia de a produce acte de intervenţie ilicită împotriva aviaţiei civile;f) furnizarea/transmiterea de informaţii persoanelor neautorizate, inclusiv clienţilor, cu privire la activităţile specifice structurilor componente ale sistemului de securitate aeroportuară;g) pierderea, furtul sau deteriorarea permiselor de acces eliberate de către administraţia aeroportului;h) izbucnirea de incendii în perimetrul aeroportuar sau pericolul apariţiei acestora.
 + 
Capitolul IIICondiţii generale privind accesul în zonele cu acces limitat ale aeroportului + 
Articolul 56(1) Orice taximetrist care, pentru desfăşurarea activităţilor de transport în regim de taxi, accede în zonele cu acces limitat ale aeroportului trebuie să fie în posesia unui permis de acces auto pentru autovehiculul taxi pe care îl conduce şi a unui permis de identificare şi acces valid, care vor fi purtate într-un loc vizibil, respectiv pe parbriz pentru autovehiculele taxi şi pe haine pentru taximetrist, pe tot timpul prezenţei în locaţiile menţionate.(2) Permisele de acces auto şi permisele de identificare şi acces valide, autocolantele cu sigla aeroportului şi inscripţia "AEROPORT" care se emit conferă dreptul la acces titularului de drept al acestora, numai cu respectarea prezentului regulament. Documentele respective sunt valabile numai în zonele publice şi cu acces limitat pentru care au fost eliberate.(3) Accesul taximetriştilor şi al autovehiculelor taxi în zonele cu acces limitat se poate realiza numai prin punctele de acces desemnate, cu respectarea fluxurilor/traseelor de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite de administraţia aeroportului. Accesul se acordă numai de către agenţii de securitate aeroportuară în PCA instituite, după caz, în funcţie de configuraţia incintei aeroportului, şi numai după efectuarea controlului documentelor de identificare şi acces.(4) Controlul documentelor de acces presupune verificarea tichetului de ordine, a permisului de acces auto şi a permisului de identificare şi acces, emise de aeroport, iar după caz, pentru o edificare suplimentară în cazul unor suspiciuni, a autorizaţiei de taximetrist, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare al autovehiculului taxi, în vederea acordării accesului.(5) Taximetristul care încearcă să pătrundă într-o zonă ce face obiectul prezentului capitol, cu ajutorul unui permis de acces auto sau al unui permis de identificare şi acces care nu-i aparţin sau care sunt false, va fi reţinut şi predat instituţiilor autorizate ale statului pentru efectuarea cercetărilor şi aplicarea măsurilor legale, după caz.(6) Este interzis accesul sub influenţa băuturilor alcoolice şi consumul acestora de către taximetriştii care desfăşoară activităţi de transport de persoane în regim de taxi de la aeroport. Administraţia aeroportului îşi rezervă dreptul de a constata şi aplica sancţiunile stipulate în prezentul regulament, precum şi de a sesiza reprezentanţii instituţiilor statului cu activitate pe aeroport pentru aplicarea măsurilor legale.(7) În cazul în care se constată nerespectarea măsurilor de securitate aeroportuară şi a prezentului regulament, permisele de acces auto pot fi suspendate temporar sau anulate de către personalul administraţiei aeroportului.(8) Administraţia aeroportului îşi rezervă dreptul de a aplica sancţiuni, în conformitate cu prevederile stipulate în prezentul regulament, în cazul constatării încălcării acestora.
 + 
Articolul 57Administraţia aeroportului are autoritatea:a) de a decide zonele în care se permite accesul;b) de a nu elibera permise de acces auto şi permise de identificare şi acces transportatorilor autorizaţi şi taximetriştilor care nu îndeplinesc cerinţele de securitate aeronautică;c) de a aplica sancţiuni pentru abaterile de la regulile de acces şi măsurile de securitate în zonele cu acces limitat ale aeroportului.
 + 
Capitolul IVAbateri + 
Articolul 58Următoarele fapte săvârşite de către taximetriştii titulari ai permiselor de identificare şi acces constituie abateri de la normele prezentului regulament:a) taxarea pe km, peste limita tarifului maxim stabilit de către aeroport, pentru pasagerii preluaţi de la aeroport din locul de aşteptare;b) neasigurarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 33 pentru autovehiculul taxi pentru care s-a eliberat permis de acces auto, în conformitate cu legislaţia din domeniu şi cu prezentul regulament;c) refuzul de a elibera la finalul cursei bonul fiscal/factura/chitanţa fiscală pe baza căreia va încasa contravaloarea prestaţiei efectuate;d) pretinderea ca plată pentru prestaţia efectuată a unei sume care nu este prevăzută pe bonul fiscal;e) folosirea sau încercarea de a folosi în mod abuziv în perimetrul aeroportuar documentele de acces eliberate pentru autovehiculele taxi şi cele eliberate conducătorilor auto taximetrişti;f) nerespectarea regulilor de aşteptare în zona de grupare în regim dispecerizat, în funcţie de algoritmul dat de tichetele de ordine;g) nerespectarea ordinii de aşezare la rând în locurile de aşteptare în funcţie de solicitarea dispecerului şi de numărul tichetelor de ordine;h) preluarea peste rând a pasagerilor din locul de aşteptare;i) nerespectarea indicaţiilor dispecerilor aeroportului şi ale agenţilor de securitate aeroportuară;î) părăsirea autovehiculului taxi pe poziţiile inscripţionate "TAXI" în locul de aşteptare;j) abordarea de potenţiali clienţi în perimetrul aeroportuar;k) poluarea zonelor aeroportuare voluntar sau accidental cu carburanţi, uleiuri sau alte reziduuri;l) alterarea, pierderea sau nepăstrarea tichetului de ordine pe toată perioada cât se află în zona de grupare şi în locul de aşteptare;m) nerespectarea marcajelor care delimitează poziţiile de parcare "TAXI";n) refuzul nejustificat de a prelua în cursă un client;o) nerespectarea fluxurilor/traseelor de deplasare a autovehiculelor taxi stabilite de administraţia aeroportului;p) încercarea de pătrundere în zonele cu acces limitat destinate desfăşurării activităţilor de transport în regim de taxi cu permise de acces auto sau permise de identificare şi acces expirate, suspendate, anulate sau fără acestea;q) nepurtarea la loc vizibil, respectiv în partea superioară a corpului sau pe parbriz pe toată perioada prezenţei în perimetrul aeroportuar a permiselor de identificare şi acces şi a permiselor de acces auto emise pentru taximetriştii şi autovehiculele taxi autorizate de aeroport;r) utilizarea permiselor de acces auto pentru îndeplinirea altor activităţi decât cea de transport în regim de taxi de la aeroport;s) neprezentarea pentru control a documentelor de acces solicitate de către personalul autorizat al aeroportului;ş) neanunţarea pierderii/furtului/deteriorării/distrugerii permisului de acces auto sau a permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului, în termenele prevăzute de prezentul regulament;t) refuzul de a preda permisul de acces auto şi/sau permisul de identificare şi acces la solicitarea personalului autorizat al aeroportului ca urmare a unei abateri prevăzute de regulament;ţ) folosirea altui permis de acces auto sau a altui permis de identificare şi acces decât cele proprii;u) împrumutarea sau înstrăinarea permisului de acces auto/permisului de identificare şi acces propriu;v) utilizarea unui permis de acces auto sau a unui permis de identificare şi acces a căror perioadă de valabilitate a expirat sau care au fost suspendate/anulate;x) afectarea măsurilor de securitate aeroportuară prin încălcarea unor reguli de circulaţie a vehiculelor sau prin blocarea unor căi de acces;y) nerespectarea măsurilor de securitate aeroportuară asumate prin angajamentul de securitate;z) distrugerea sau deteriorarea intenţionată a permiselor de acces auto/permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului;aa) modificarea permiselor de acces auto sau a permiselor de identificare şi acces emise de administraţia aeroportului;bb) nerestituirea în termen de 48 de ore de la data expirării perioadei de valabilitate a permiselor de acces auto eliberate de administraţia aeroportului sau, în cazul suspendării/anulării acestora, în termen de 24 de ore de la data înştiinţării posesorului de către personalul abilitat al compartimentului desemnat al aeroportului cu gestionarea şi înregistrarea acestor documente de acces;cc) nerestituirea în termen de 48 de ore de la data expirării perioadei de valabilitate a permiselor de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului sau, în cazul suspendării/anulării acestora, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înştiinţării posesorului de către personalul abilitat al compartimentului desemnat al aeroportului cu gestionarea şi înregistrarea acestor documente de acces;dd) producerea sau facilitarea producerii unui act de intervenţie ilicită împotriva aviaţiei civile.
 + 
Capitolul VSancţiuni + 
Articolul 59În cazul constatării abaterilor prevăzute la cap. IV, administraţia aeroportului are dreptul de a suspenda sau anula, după caz, permisul de acces.
 + 
Articolul 60Suspendarea sau anularea unui permis de acces auto atrage în mod direct aceeaşi sancţiune şi în ceea ce priveşte permisul de identificare şi acces al taximetristului vinovat de fapta care a atras măsura respectivă.
 + 
Articolul 61Administraţia aeroportului elaborează, aprobă şi pune în practică proceduri specifice privind suspendarea sau anularea permiselor de acces.
 + 
Articolul 62Administraţia aeroportului are dreptul de a institui şi alte sancţiuni, cu respectarea legislaţiei specifice.
 + 
Articolul 63În situaţia constatării nerespectării cerinţelor care decurg din legislaţia care reglementează transportul persoanelor în regim de taxi la şi de la aeroporturi, administraţia aeroportului va sesiza, după caz, şi reprezentanţii Poliţiei Transporturi Aeriene, Poliţiei Rutiere, R.A. Registrul Auto Român, Oficiului Naţional pentru Protecţia Consumatorilor, ai secţiilor financiare pe raza cărora au domiciliul cei implicaţi sau reprezentanţii celorlalte organe/instituţii competente teritorial pentru aplicarea măsurilor legale corespunzătoare.
 + 
Articolul 64Administraţia aeroportului va efectua, în conformitate cu procedurile de securitate aeroportuară în vigoare pe aeroport, reinstruirea şi testarea taximetriştilor care deţin permise de identificare şi acces eliberate de aeroport în cazul constatării şi consemnării în registrul de abateri a săvârşirii de către aceştia a vreunei abateri de la normele de securitate aeroportuară asumate prin angajamentul de securitate sau stipulate în prezentul regulament.
 + 
Articolul 65Administraţia aeroportului elaborează, aprobă şi aplică o procedură de soluţionare a contestaţiilor depuse de reprezentanţii transportatorilor de persoane în regim de taxi autorizaţi de aeroport sau de titularii permiselor de identificare şi acces împotriva măsurilor de sancţionare aplicate de aeroport prin comisia numită în acest sens la nivelul aeroportului, conform art. 45 lit. h).____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x