REGULAMENT-CADRU din 18 aprilie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 18 aprilie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 251 01/04/1999
ART. 63RECTIFICAT DERECTIFICARE 130 18/04/1997
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 219 09/04/1998
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 219 09/04/1998
ANEXA 4RECTIFICAT DERECTIFICARE 130 18/04/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 18/04/1997
ART. 22REFERIRE LALEGE 31 06/05/1996 ART. 4
ART. 22REFERIRE LAOG 5 16/01/1996 ART. 6
ART. 86REFERIRE LALEGE 31 06/05/1996
ART. 90REFERIRE LALEGE 65 15/07/1994
ART. 90REFERIRE LAOG 12 14/01/1994
ART. 90REFERIRE LALEGE 32 12/11/1968
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 251 01/04/1999
ActulAPROBAT DEHG 130 18/04/1997
ActulCONTINUT DEHG 130 18/04/1997
ART. 63RECTIFICAT DERECTIFICARE 130 18/04/1997
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 219 09/04/1998
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 219 09/04/1998
ANEXA 4RECTIFICAT DERECTIFICARE 130 18/04/1997

privind autorizarea, organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi actualizarea tarifelor de licenţă percepute acestora



 + 
Capitolul 1Definirea şi clasificarea organizatorilor de jocuri de noroc şi jocurilor de noroc + 
Articolul 1Organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc şi pronosticurilor sportive constituie monopol de stat în condiţiile legii.
 + 
Articolul 2Organizarea oricărui joc de noroc implica, în general, existenta urmatoarelor elemente: joc, miza, mijloace, organizator şi participant.
 + 
Articolul 3Prin joc de noroc se înţelege procedura de atribuire a unor cistiguri de orice fel, în functie de anumite elemente aleatorii – indiferent de modul producerii acestora -, cu perceperea anticipata a unor taxe de participare.
 + 
Articolul 4Prin organizator de jocuri de noroc se înţelege orice persoană fizica sau juridica, înregistrată legal în România şi autorizata sa exploateze jocuri de noroc, potrivit prevederilor prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 5Prin participant la joc se înţelege orice persoană fizica, care doreste şi are dreptul legal de participare la joc. Participarea la joc presupune adeziunea fără limite sau rezerve la toate prevederile regulamentului jocului respectiv.
 + 
Articolul 6Jocurile de noroc pot fi exploatate numai pe bază de licenţă, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 7Jocurile de noroc ce pot fi exploatate se clasifica după cum urmeaza:a) jocuri cu cistiguri generate de elemente aleatorii, organizate folosind masini, utilaje, montaje şi instalaţii manuale, mecanice, electrice, electromagnetice, electronice, automate, digitale, videoelectronice, videomecanice, videoautomate şi altele care se încadrează în această categorie;b) jocuri cu cistiguri generate de elemente aleatorii, desfăşurate la mese obisnuite sau speciale (tip cazinou), folosind bile, cărţi, insemne, zaruri sau oricare alte obiecte sau forme fizice de participare şi desfăşurare de jocuri de noroc, ca de exemplu: ruleta americana, ruleta franceza, black-jack, poker de orice fel, baccara, chemin de fer, redgo, punto banco, table, canasta, pinacle, 66, pasiente, grade au coeur, belota, 21 şi altele de acest fel;c) jocuri de tip bingo şi keno în sali de joc;d) pronosticuri (pariuri) sportive, dacă evenimentele aleatorii constau în rezultatele unor intreceri sportive de orice fel, pariuri de orice fel;e) loterii, jocuri de tip bingo şi keno, cu transmisie prin retelele de televiziune, când evenimentele aleatorii constau în rezultatele unor extrageri de numere, de litere sau de alte simboluri, indiferent de caracteristicile dispozitivelor mecanice, electronice, digitale sau video, utilizate pentru generarea acestora sau pentru efectuarea extragerilor (cupe, urne, roti şi alte asemenea mijloace); se includ în această categorie toate genurile de tombole, precum şi jocurile interactive, transmise în direct de posturile de televiziune (pentru partea ce reprezinta joc de noroc).
 + 
Articolul 8Jocurile de noroc se pot organiza cu sau fără participarea directa a jucatorilor, indiferent de mijloacele tehnice utilizate.În măsura în care vor aparea şi alte tipuri de jocuri de noroc, caracterizate prin atribuirea de cistiguri în functie de factori aleatorii, de hazard, acestea vor intra sub incidenţa obligativitatii de obtinere a licentelor legale.
 + 
Articolul 9Nu sunt considerate jocuri de noroc şi sunt permise fără autorizare urmatoarele tipuri de jocuri:a) tombolele organizate în scoli, în gradinite sau în alte colectivitati şi care au un caracter distractiv şi nonprofit pentru organizatori;b) jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor masini, aparate, dispozitive de orice fel şi care nu presupun cistiguri bazate pe elemente aleatorii, având ca scop testarea forţei, inteligentei şi dexteritatii participantului;c) jocurile organizate de diferiti agenti economici, ale caror premii se finanţează din profitul net obţinut anterior din activităţile productive, în scopul stimularii acestora, şi care nu presupun taxe de participare pentru jucatori.Pentru a nu fi considerate jocuri de noroc, la jocurile prevăzute la lit. a), b) şi c) se interzice comercializarea sau transferul, sub orice formă, al unor bilete de tip loteristic de orice fel, cu sau fără pret, sau al oricăror simboluri asimilate acestora, inclusiv atasarea şi/sau vinzarea lor împreună cu alte bunuri sau valori. În caz contrar, sunt considerate jocuri de noroc, iar exploatarea acestora se face pe bază de licenţă.
 + 
Articolul 10Jocurile exploatate prin intermediul unor mecanisme, instalaţii de orice fel, ale caror cistiguri presupun concomitent atit dexteritatea sau abilitatea jucatorului, cit şi hazardul, sunt considerate jocuri de noroc şi intra sub incidenţa prevederilor prezentului regulament-cadru (exemplu: jocurile tip Atlantic Pucher, Niagara şi altele care funcţionează pe un principiu asemanator).
 + 
Articolul 11Nu sunt permise şi nu pot fi autorizate să fie organizate şi sa functioneze jocurile de noroc, indiferent de denumire, prin care se acumuleaza fonduri banesti sau alte valori materiale în cadrul unor asociaţii ori al altor forme organizate, cu promisiunea realizării unui cistig prin multiplicarea sumelor depuse numai pe baza sperantei de crestere a numarului de depunatori într-un interval propus de organizatori şi acceptat de depunatori, la data depunerii cererii ori/şi a sumelor de bani.De asemenea, nu sunt permise şi nu pot fi autorizate jocurile de tip alba-neagra, care se bazeaza pe dexteritatea organizatorului, a minuitorului mijloacelor de joc (cărţi de joc, cauciucuri cu timbre, capace cu boabe de cereale, capace cu bila etc).
 + 
Capitolul 2Autorizarea jocurilor de noroc + 
Articolul 12Activitatea de autorizare a jocurilor de noroc se realizează prin intermediul Comisiei de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc, comisie interdepartamentala, denumita în continuare comisie.Aceasta comisi îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor, conform regulamentului de organizare şi functionare a acesteia, cuprins în anexa nr. 1 la prezentul regulament-cadru.Componenta comisiei este cuprinsa în anexa nr. 2 la prezentul regulament-cadru.
 + 
Articolul 13Documentele necesare care se depun la comisie, în vederea obtinerii licentei, sunt prezentate în anexa nr. 3 la prezentul regulament-cadru.
 + 
Articolul 14Acordarea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc reprezinta dreptul pe care statul îl acorda unor persoane juridice sau fizice de a organiza şi exploata jocuri de noroc, în condiţiile respectarii prevederilor prezentului regulament-cadru şi a legislaţiei în vigoare.Acordarea licentei este certificata prin completarea şi eliberarea unui formular special tiparit prin grija Ministerului Finanţelor, intitulat Licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc.Licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc va fi semnata de preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de loctiitorul sau de drept. Licenta va fi însoţită de o anexa, în care vor fi specificate obiectivele autorizate (masinile, utilajele, instalatiile avizate şi spatiile atestate în care vor fi amplasate acestea). Anexa face parte integrantă din licenta şi va fi semnata de seful secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 15Activitatea de autorizare a jocurilor de noroc impune atit avizarea masinilor, instalaţiilor, dispozitivelor şi meselor de joc de noroc, cit şi atestarea spatiului în care se va desfăşura activitatea, precum şi a personalului şi a regulamentelor interne.
 + 
Articolul 16Comisia va putea autoriza functionarea unor masini, instalaţii, dispozitive sau mese de jocuri de noroc numai pe baza unei dovezi de verificare tehnica prin care să se ateste buna functionare a acestora.Dovada verificării tehnice va fi prezentată de către organizatorul de jocuri de noroc, cu ocazia autorizarii, şi va fi eliberata de către firme specializate în domeniu, abilitate de către comisie.În dovada de verificare tehnica vor fi precizate datele de identificare a masinii (documentul de provenienţă, seria de fabricatie, producătorul, tipul masinii, anul fabricatiei, proprietarul), caracteristicile tehnice (modul de functionare, tensiunea de alimentare, gradul de electrosecuritate, procentul de cistiguri din totalul rulajului incasarilor, dat), indexurile contoarelor electromecanice, înainte şi după verificare, modalitatea de sigilare şi componentele sigilate.În cazul instalaţiilor de bingo sau al meselor speciale cu bila, tip ruleta, dovada de verificare tehnica va fi adaptata corespunzător acestora.Pentru masinile din import (noi sau utilizate), dovada de verificare tehnica va fi extinsa şi cu referiri la incadrarea acestora în standardele tehnice în vigoare în România, privind construcţia, condiţiile de securitate ale utilizatorului, marcarea, instalarea şi alte condiţii tehnice.Agentii economici abilitati sa elibereze dovezi de verificare tehnica pot acorda serii la aparate, conform registrului propriu de atribuire de serii.Cu ocazia efectuării verificării tehnice, verificatorul va întocmi un proces-verbal în care vor fi consemnate toate datele referitoare la aceasta operaţiune tehnica şi în care se va menţiona dacă este asigurata corecta functionare şi desfăşurare a jocului.Procesele-verbale de verificare, precum şi dovada de verificare tehnica ce va fi eliberata organizatorului de jocuri de noroc vor fi semnate atit de către verificator, cit şi de către beneficiar.
 + 
Articolul 17Jocurile de noroc pot fi organizate numai în spatii corespunzătoare amenajate pentru desfăşurarea unor astfel de activităţi.Spatiul în care se desfăşoară aceste activităţi poate fi în proprietate, inchiriat sau dobândit sub o alta forma legala (pe bază de contract de colaborare, asociere în participatiune şi altele).În cazul unor contracte de colaborare sau asociere în participatiune, incheiate de către utilizatorii de aparatura specifică jocurilor de noroc cu detinatorii de spatiu, organizatori de jocuri de noroc sunt considerate persoanele fizice sau juridice care exercită cu forme legale dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra aparaturii respective. Întreaga responsabilitate în faţa legii privind corecta desfăşurare a activităţii de exploatare a aparaturii şi a salii de joc revine deţinătorilor cu orice titlu ai acestei aparaturi, care au fost autorizati în condiţiile prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 18Veniturile obtinute de agentii economici din inchirierea spatiului de joc sunt considerate venituri din chirii, iar veniturile obtinute de agentii economici ce au pus la dispoziţia deţinătorilor de aparatura specifică spatiul de joc, pe bază de contract de colaborare sau de asociere în participatiuni, sunt considerate venituri din activitatea de jocuri de noroc.Acesti agenti economici vor avea precizata, în obiectul de activitate, activitatea "jocuri de noroc".Profitul realizat de contribuabilii care obtin venituri din activitatea de jocuri de noroc se impoziteaza conform legii.
 + 
Articolul 19Contractele incheiate de organizatorii de jocuri de noroc cu detinatorii legali ai spatiului de joc vor contine, obligatoriu, urmatoarele date:– data incheierii contractului;– data intrarii în vigoare a contractului;– durata contractului sau data la care acesta îşi pierde valabilitatea;– adresa spatiului în care se organizeaza activitatea;– oblibaţiile părţilor contractante;– numărul, tipul şi seria masinilor ce vor fi amplasate în spatiul respectiv;– cota de participare la veniturile nete încasate sau la profitul sau pierderea înregistrate de asociaţi, în cazul contractelor de colaborare sau de asociere în participatiune, care, pentru organizatorul de jocuri de noroc, nu va fi mai mica de 51%;– cuantumul chiriei datorate, în cazul contractelor de închiriere.
 + 
Articolul 20Autorizarea activităţilor de jocuri de noroc este valabila pe o perioadă de un an, perioada ce curge de la data sedintei comisiei în care s-a acordat autorizarea.După această perioadă, agentii economici pot solicita reautorizarea acestor activităţi, în condiţiile prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 21Solicitanţii de licenţă trebuie să indeplineasca, în prealabil, formalitatile de autorizare a desfăşurării de activităţi ca persoane fizice sau, după caz, de constituire a persoanelor juridice, potrivit legii.
 + 
Articolul 22Pentru eliberarea documentelor de licentiere se vor percepe urmatoarele tarife de licenţă:– 1.250.000 lei pentru fiecare masina electronică cu cistiguri;– 1.800.000 lei pentru fiecare masa de joc de noroc;– 26.000.000 lei pentru o sala de bingo, keno;– 15% din încasările estimate la data autorizarii, pe baza unui studiu tehnico-economic de eficienta, prezentat de agentul economic pentru activităţile de tip loteristic, pronosticuri (pariuri) sportive, pariuri de orice fel, jocuri de tip bingo, keno, transmise direct, din salile autorizate, prin retele de televiziune sau instalaţii asimilate acestora, precum şi jocurile interactive (partea ce reprezinta jocuri de noroc).În situaţia schimbarii locului de exploatare a masinilor şi instalaţiilor de jocuri de noroc se va proceda la reautorizarea acestora, cu perceperea nivelului integral al tarifelor de licenţă precizate mai sus.Nivelul tarifelor de licenţă prevăzute în prezentul regulament-cadru a fost actualizat conform prevederilor art. 4 din Legea nr. 31/1996 şi ale art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 5/1996.Tarifele percepute pentru avizarea jocurilor de noroc se fac venit la bugetul de stat.
 + 
Articolul 23După autorizarea unui agent economic în cadrul sedintei comisiei, tariful de licenţă perceput, contul destinatarului tarifului, precum şi alte date necesare efectuării platii vor fi transmise în scris acestuia, de către secretariatul tehnic al comisiei, în termen de 5 zile lucratoare de la data sedintei.În situaţia în care agentul economic nu achita tariful de licenţă în termen de 30 de zile calendaristice de la data expedierii înştiinţării de plată, autorizarea este nula şi nu se mai elibereaza licenta.Organizarea de jocuri de noroc înainte de intrarea în posesia documentelor de licentiere constituie infractiune şi se pedepseste conform legii.
 + 
Articolul 24Nu se acordă licenta de functionare în urmatoarele situaţii:a) administratorul şi/sau organizatorul de jocuri de noroc nu a implinit vârsta de 23 de ani;b) organizatorul de jocuri de noroc nu detine spatiu stabil sau acesta nu este corespunzător activităţii respective, neîncadrându-se în prevederile prezentului regulament-cadru, precum şi în normele legale privind amplasarea, dotarile, condiţiile igienico-sanitare şi de prevenire şi stingere a incendiilor;c) spatiul detinut este situat în incinta unor asezaminte de invatamint, cultura, arta, sănătate, cu caracter social, de culte religioase şi altele asemenea, precum şi în zone cu circulatie intensa: pasaje pietonale, statii de transport în comun, spatii excesiv de aglomerate.În mod excepţional se admite organizarea de jocuri de noroc în spatiile anexe, excedentare, ale unor cinematografe, sali de spectacole, sali de sport, case de cultura şi altele de acest fel, cu condiţia să se asigure intrare separata pentru jucatori şi fără a se deranja, în vreun fel, celelalte activităţi;d) organizatorul de jocuri de noroc are în dotare masini, instalaţii, dispozitive executate artizanal de către acesta sau de către altă persoană sau societate comerciala neautorizata, sau care prezinta grad avansat de uzura fizica sau morala;e) administratorii şi directorii executivi ai societatii comerciale care solicită autorizarea au suferit condamnari pentru infractiunea de inselaciune, furt, bancruta frauduloasa, fals şi uz de fals, evaziune fiscala, contrabanda sau o alta infractiune ce a avut ca rezultat pierderea drepturilor civile şi politice, sau au fost în mod repetat sanctionati contraventional în legătură cu nerespectarea unor prevederi legale referitoare la jocurile de noroc;f) organizatorul de jocuri de noroc este functionar public sau ocupa o alta functie ce-l face incompatibil cu functia de gestionar sau administrator.
 + 
Articolul 25Licentele acordate până la publicarea prezentului regulament-cadru rămân în vigoare, în spatiile autorizate, până la expirarea ultimei autorizari acordate.Agentii economici autorizati inaintea publicarii în Monitorul Oficial al României a prezentului regulament-cadru vor lua masurile care se impun privind incadrarea în prevederile acestuia, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare, cu excepţia reglementarilor prevăzute la art. 30 alin. 3 şi la art. 70. Nerespectarea acestei prevederi conduce la suspendarea temporara a licentei de functionare.
 + 
Articolul 26Exploatarea jocurilor de noroc în valută se face cu aprobarea Băncii Naţionale a României, pe baza licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc.
 + 
Capitolul 3Activităţi de jocuri de norocA. Jocuri cu cistiguri generate de elemente aleatorii, folosind masini, utilaje, instalaţii mecanice, electrice, electronice, videoautomate şi altele asemenea + 
Articolul 27Toate masinile, utilajele, instalatiile mecanice, electrice, electronice, videoautomate şi alte jocuri cu cistiguri generate de elemente aleatorii vor fi produse de către societăţi comerciale specializate în domeniu şi vor avea aplicate plăcuţe de identificare individuale, marcate durabil, în care vor fi precizate: tipul aparatului, producătorul, seria şi anul de fabricatie.
 + 
Articolul 28Orice interventie la masinile, utilajele şi instalatiile prevăzute la art. 27 va fi stipulata într-un proces-verbal, semnat atit de către depanator, verificator, cit şi de către organizator, în care vor fi precizate urmatoarele elemente: piesele inlocuite, provenienţă şi calitatea pieselor noi, durata de nefunctionare a masinii, starea sigiliilor, indexurile contoarelor, înainte şi după efectuarea depanarilor, modul de functionare a masinii după interventie, sigiliile aplicate şi altele.Interventiile la contoarele electromecanice se efectueaza numai de către specialisti reprezentind societăţi comerciale abilitate de comisie să execute asemenea operaţiuni. Acestia au obligaţia de a sesiza, de îndată, în scris, comisia în legătură cu constatarea unor interventii sau manopere de natura frauduloasa asupra contoarelor sau programelor de joc ale aparatelor, nerespectarea acestei prevederi ducind la retragerea abilitarii.
 + 
Articolul 29Toate tipurile şi categoriile de masini de jocuri de noroc vor avea în dotare contoare electromecanice (obligatoriu) şi electronice (optional), care vor inregistra atit încasările, cit şi premiile efectuate.Evidenta contabila va fi ţinuta pe baza indexurilor contoarelor electromecanice. Contoarele electromecanice vor fi marcate prin etichetare: credit, debit.
 + 
Articolul 30Contoarele electromecanice vor fi prezentate, obligatoriu, spre citire şi verificare, organelor de control. Dacă din motive de securitate şi/sau de construcţie accesul nu este posibil permanent, organizatorul va adopta varianta montarii unui al doilea rind de contoare electromecanice, legate în paralel cu cele existente initial, în locuri accesibile citirii şi verificării lor.În acest caz, înainte de sigilare, contoarele suplimentare vor fi aliniate la indexurile contoarelor existente, lucru mentionat în procesul-verbal de interventie. Se vor menţiona şi indexurile contoarelor înainte şi după interventie.Masinile cu cistiguri deja autorizate, care nu au expuse permanent la vedere contoarele electromecanice, vor fi adaptate conform prevederilor acestui articol, în termen de un an de la intrarea în vigoare a prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 31Masinile cu cistiguri pot fi amplasate în sali de joc, corespunzător amenajate, în baruri, restaurante, centre de primire turistica (cu avizul Ministerului Turismului) şi altele de acest gen.Nu pot fi autorizate asemenea masini în cofetarii, patiserii, pizzerii sau în alte asemenea unităţi de alimentatie publică, în care ponderea consumatorilor este reprezentata de minori.
 + 
Articolul 32Salile de joc în care sunt amplasate mai mult de 10 masini cu cistiguri vor fi prevăzute cu grupuri sanitare.Salile de joc nu pot fi autorizate dacă organizatorul, respectiv deţinătorul legal al spatiului de joc, nu a obţinut, în prealabil, avizul brigazii locale de pompieri şi, respectiv, avizul directiei sanitare locale.
 + 
Articolul 33Organizarea efectiva a activităţii se va face în conformitate cu regulamentul de ordine interioara al salii de joc, în care vor fi precizate minimum urmatoarele date:– partea contractantă care raspunde de buna întreţinere a masinilor de joc, a salii, de pastrare a ordinii şi linistii;– partea contractantă care raspunde de respectarea programului de joc, de securitatea masinilor şi a înregistrărilor contabile primare;– modul de tinere a evidentei contabile, modalitatea efectuării decontarii veniturilor şi cheltuielilor aferente acestora, între organizatorul de jocuri şi deţinătorul spatiului de joc;– sarcinile şi atribuţiile personalului salii.
 + 
Articolul 34Se interzice cu desăvârşire introducerea de credite pentru jucatori, pe datorie sau contra unor obiecte lasate în gaj.
 + 
Articolul 35Evidenta primara a veniturilor se tine zilnic, la sfirsitul programului, pe fiecare masina în parte, pe formularul prezentat în anexa nr. 4 la prezentul regulament-cadru.Formularele, astfel completate, vor fi cuprinse într-un registru special, numerotat, legat şi stampilat de organul local al Ministerului Finanţelor.Inscrierile se vor face cu pasta de pix, citet, fiind interzise stersaturile sau modificările.Eventualele greseli pot fi corectate prin taierea numarului greşit şi înscrierea numarului corect deasupra acestuia, sub semnatura persoanei care a completat formularul.
 + 
Articolul 36Comisia nu va autoriza unui agent economic mai puţin de 5 masini electronice cu cistiguri, la prima solicitare a acestuia.
 + 
Articolul 37În situaţia autorizarii sau reautorizarii unor masini electronice cu cistiguri, datorata schimbarii spatiului de joc, vor fi intocmite procese-verbale de scoatere şi punere în functiune a acestor masini, după caz, în care vor fi menţionate urmatoarele date: data întocmirii procesului-verbal, tipul, seria, anul de fabricatie şi indexurile contoarelor electromecanice ale masinilor. Procesele-verbale vor fi semnate de către organizatorul de joc şi de către deţinătorul, sub orice formă legala, al spatiului de joc.B. Activităţi de tip cazinou
 + 
Articolul 38Jocurile cu cistiguri generate de sansa, de tip cazinou, se desfăşoară între participanti şi organizatori, precum şi direct între participanti.Activitatea se desfăşoară la mese speciale, folosind bile, cărţi sau zaruri, iar complementar, masini videoautomate, electromecanice sau electronice.
 + 
Articolul 39Pentru jocurile de noroc la care evenimentele aleatorii se produc prin intermediul zarurilor, acestea vor fi amestecate şi lansate dintr-o cupa sau urna, fiind interzisa manevrarea lor cu mina.Zarurile vor fi confectionate din materiale care să aibă duritatea necesară impusa de suprafaţa de joc (oase, materiale plastice, ebonita, fildes, metal), vor avea laturile perfect egale (între 20-25 mm), sigla sau denumirea cazinoului, inscripţionată pe una dintre fete, şi să fie perfect echilibrate. Pentru controlul echilibrarii zarurilor, salile de cazinou vor avea în dotare aparate de tip "Balancing Galiper".Se va respecta condiţia ca suma punctelor inscrise pe fetele opuse ale unui zar să fie egala cu cifra 7.
 + 
Articolul 40Dotarea minimala pe care trebuie să o posede un cazinou pentru a putea obtine licenta de functionare este de 10 mese speciale de joc, dintre care cel puţin 4 mese speciale cu bila (rulete).
 + 
Articolul 41Cazinourile vor putea fi amplasate în hoteluri (cu avizul Ministerului Turismului), în cladiri separate, în cinematografe dezafectate, în alte amplasamente care să permită respectarea unor condiţii minime, cum ar fi: sa nu deranjeze alte activităţi invecinate, să se asigure linistea necesară bunei desfăşurări a activităţii, să aibă intrare separata, să permită amenajarea unor încăperi conexe, strict necesare activităţii (grupuri sanitare, bar, garderoba, camera de odihnă pentru personal şi altele).Se interzice autorizarea cazinourilor în cladiri cu destinaţia de locuinte.
 + 
Articolul 42Cazinourile vor avea o dotare tehnica de baza (inclusiv cărţi de joc şi zaruri) şi complementara, la nivelul normelor internationale.Rotile ruletelor vor fi produse de firme recunoscute în domeniu. Mesele vor avea în dotare cutii cu dubla incuietoare, care, în afara programului, vor sta deschise pe mesele de joc.Rotile ruletelor vor fi prevăzute cu numar de serie, original sau atribuit de verificatorul tehnic, pereche pentru cuva şi rotor.Tot în afara programului, rotile ruletelor vor fi protejate cu un capac care să permită incuierea sau sigilarea acestora.
 + 
Articolul 43Salile de joc vor fi amenajate de asa maniera, incit să se creeze o ambianta placuta pentru jucatori.Pardoselile vor fi mochetate, iluminatul electric va fi suficient de puternic, dar astfel montat incit sa nu deranjeze pe jucatori.Salile vor beneficia, în mod obligatoriu, de instalatie de condiţionare a aerului, de putere corespunzătoare dimensiunii acestora.În incinta cazinoului, precum şi la usile de evacuare, vor fi montate lampi care să între în functiune, la tensiune redusa, în momentul unei avarii la circuitul de baza. Aceste lampi au menirea de a asigura protejarea jucatorilor, a personalului salii, precum şi a valorilor, în situaţii de necesitate, constituind circuitul electric de siguranţă.Autorizarea activităţii de cazinou, precum şi organizarea unei astfel de activităţi vor fi cu desăvârşire interzise fără existenta şi buna functionare a circuitului electric de siguranţă.
 + 
Articolul 44Organizatorul activităţii de tip cazinou va înfiinţa, înainte de autorizarea activităţii, un fond de garantie, disponibil în orice moment într-un cont la Banca Naţionala a României, la o valoare fixa de 5.000 $ (sau echivalentul în lei, la cursul oficial de schimb al zilei), pentru fiecare masa de joc.
 + 
Articolul 45Cazinourile pot constitui depozite în lei sau în valută ale clientilor, în beneficiul acestora, cu avizul prealabil al Băncii Naţionale a României.Aceste depozite vor fi pastrate în seifuri special amenajate, iar procedura de primire-predare, pe bază de documente utilizate în regim special, va fi total separata de fluxurile financiare şi de inregistrarile contabile ale cazinourilor.
 + 
Articolul 46În toate cazinourile, întreaga activitate din salile de joc, casierie şi receptie trebuie supravegheata, în mod obligatoriu, prin circuit inchis de televiziune, şi înregistrată video, pe toata durata programului. Inregistrarile video respective vor fi tinute, pe mesele de joc şi pe zile, şi vor fi pastrate, în condiţii de securitate, cel puţin 10 zile. Ele pot fi controlate sau ridicate de către organele de control ale politiei şi ale Ministerului Finanţelor, în vederea efectuării unor verificări.Camerele de luat vederi vor fi amplasate astfel incit să se asigure receptionarea unor imagini clare şi utile, atit la mesele de joc, cit şi la celelalte puncte de lucru.Imaginile de la mesele de joc trebuie să cuprindă intregul caroiaj al mesei, precum şi roata ruletei şi vor avea o fidelitate care să permită vizionarea unor detalii şi anume: culoarea jetoanelor şi valoarea bancnotelor, asezarea jetoanelor pe caroiajul mesei, numărul de jetoane pe coloana.Imaginile de la casierie trebuie să permită vizionarea miinilor casierului, aşezate pe ghiseu, culoarea, numărul şi valoarea jetoanelor şi bancnotelor, iar imaginile de la receptie vor permite vizionarea, integrală sau bust, a persoanelor care patrund în incinta cazinoului.Casieria şi receptia vor fi permanent supravegheate cu ajutorul unor camere de luat vederi fixe, imaginea acestor puncte de lucru urmind a fi captata, permanent, pe monitoare.Urmarirea în direct şi inregistrarea activităţii din cazinou vor fi efectuate în sistem color, cu excepţia receptiei, ale carei imagini pot fi alb-negru.Optional, agentii economici mai pot dota camera tehnica şi cu dispozitive şi instalaţii, cum ar fi: dispozitiv de apropiere a imaginii captate, dispozitive de comanda a camerelor de luat vederi mobile, aparate de fotografiat, înregistrări audio şi altele.
 + 
Articolul 47În cazul în care cazinoul are în dotare peste 25 de masini electronice cu cistiguri, sala respectiva va fi supravegheata prin circuit inchis TV (cu imagini de ansamblu ale masinilor), realizindu-se şi inregistrarea video respectiva.Urmarirea activităţii din sala cu masini electronice cu cistiguri se va face, de asemenea, în sistem color.
 + 
Articolul 48Numararea bacsisului colectat de la mese, precum şi închiderea meselor vor fi urmarite în direct şi înregistrate în sistem video.
 + 
Articolul 49Organizarea activităţii în cazinou (dotarea meselor, verificarea dotarii, intreruperea temporara a activităţii la mese, închiderea meselor, numararea bacsisului, inregistrarea stocului de jetoane) se va face conform regulamentului de ordine interioara al cazinoului.
 + 
Articolul 50În organizarea şi derularea jocurilor de tip cazinou, unitatile organizatoare vor folosi numai jetoane pentru care vor asigura o gestiune stricta privind provenienţă, inregistrarea, circulatia şi casarea acestora, stabilita prin instrucţiunile interne ale cazinoului. Aceeasi evidenta va fi ţinuta şi în cazul cartilor de joc şi al zarurilor.Jetoanele valorice pot fi cumparate sau restituite la casierie sau la mesele de joc, în lei sau în alte mijloace de plată autorizate de Banca Naţionala a României.
 + 
Articolul 51Unitatile organizatoare vor prevedea, prin regulamentul de ordine interioara al cazinoului, toate detaliile privind organizarea, numărul meselor şi al masinilor, numărul personalului angajat, condiţiile de angajare, specializarea, orele de lucru, programul de functionare a salilor, organizarea evidentelor contabile, modalitatea de admitere a clientilor, condiţiile de supraveghere şi de securitate şi altele.
 + 
Articolul 52Se interzice lucratorilor din sala sa transporte jetoane sau bani, în numerar, în incinta cazinoului, în alte condiţii decit cele stabilite prin regulamentul de ordine interioara al cazinoului.
 + 
Articolul 53Este interzisa orice procedura, directa sau indirecta, care să aibă ca finalitate imprumutarea jucatorilor cazinoului cu bani.
 + 
Articolul 54Bacsisurile oferite de jucatori salariatilor şi impartite acestora de conducerea societatii comerciale sub forma de stimulente materiale vor fi impozitate conform legii. Bacsisurile vor fi evidentiate separat în contabilitate.
 + 
Articolul 55Personalul din salile de joc (pit-boss, crupieri, inspectori de masa, casieri, ospatari) trebuie să poarte în timpul serviciului numai imbracaminte fără buzunare.
 + 
Articolul 56Evidenta accesului jucatorilor în incinta cazinoului se va face cu ajutorul unui calculator electronic.Datele de identificare vor fi transcrise de pe documentele legale de identificare, astfel:– pentru cetatenii straini: pasaportul, cartea de identitate diplomatica sau consulara, legitimatia provizorie;– pentru cetatenii români: buletinul de identitate sau alte acte eliberate de organele de politie, care poarta o fotografie şi semnatura titularului.
 + 
Articolul 57Listele cu persoanele care, prin decizii interne ale cazinourilor, au fost declarate indezirabile şi cărora li s-a interzis accesul în cazinou vor fi comunicate, de îndată, organelor de politie.
 + 
Articolul 58Administratia cazinoului are obligaţia organizarii şi conducerii contabilitatii conform prevederilor legislaţiei româneşti în materie.Formularele de evidenta zilnica, tipizate, redactate în limba română, nu trebuie să prezinte spatii goale, ştersături şi modificari.
 + 
Articolul 59Personalul de execuţie din cazinouri (de la directori, inclusiv, în jos) va fi format prin scolarizare în tara sau poate fi angajat din strainatate, cu permis de muncă pentru cetatenii straini, eliberat în condiţiile legii. În ultimul caz, angajarile vor fi avizate de comisie, pe baza unei caracterizari date de managerul unităţii de la ultimul loc de muncă.Pentru angajatii cetăţeni straini, conducerea fiecarui cazinou va informa comisia, în termen de 10 zile, despre transferul sau desfacerea contractului de muncă, cu precizarea motivelor care au stat la baza acestor măsuri.
 + 
Articolul 60Sub sanctionarea desfacerii contractului individual de muncă, accesul crupierilor în orice alt cazinou din tara este interzis.Aceeasi sanctiune se aplică şi persoanei sau persoanelor care au facilitat accesul în cazinou al crupierului în cauza, cu buna stiinta, sau au cunoscut aceasta situaţie şi nu au sesizat conducerea cazinoului respectiv.
 + 
Articolul 61Acordarea licentei de exploatare se va face în urma deplasarii la faţa locului a unei echipe de specialisti, formata din reprezentanti ai comisiei, experti ai secretariatului tehnic al comisiei şi reprezentanti ai organelor locale ale Ministerului Finanţelor şi ale politiei, în numar de cel puţin cinci persoane, care va întocmi o nota de constatare privind indeplinirea condiţiilor de autorizare prevăzute de prezentul regulament-cadru.Nota de constatare va fi semnata de către toţi membrii echipei, precum şi de reprezentantul agentului economic verificat, şi va fi inaintata comisiei.C. Jocuri de tip bingo şi keno, în sali de joc
 + 
Articolul 62Prin sala de joc bingo se înţelege o incapere corespunzătoare amenajata, care are în dotare un complex de dispozitive, instalaţii, masini, echipamente, a caror functionare se interconditioneaza, rezultind un tot unitar de tip loteristic, caracterizat prin extrageri şi premieri succesive, rapid realizate prin intermediul unui circuit inchis de televiziune.
 + 
Articolul 63O sala de bingo va avea în mod obligatoriu urmatoarele dispozitive şi echipamente:– un aparat de extragere aleatorie a numerelor (turbosuflanta cu serpentina);– unul sau mai multe panouri cu afisaj luminos, comandate electronic, prin intermediul cărora vor fi afisate principalele date de joc: premiul de linie, premiul de bingo, premiul de bingo acumulat, fondul de rezerva, preţul cartonului, intervalul de serie vindut, numărul de cartoane vindute, bila maxima, numărul de bile extrase;– unul sau mai multe panouri cu afisaj luminos, printr-un numar variabil de monitoare Tv color, prin intermediul cărora vor fi afisate principalele date de joc, numerele extrase, precum şi cartoanele câştigătoare.Se face precizarea ca numărul panourilor cu lampi electrice, precum şi numărul monitoarelor vor fi impuse de necesitatea accesului jucatorilor la informaţiile de joc, din orice punct al salii, indiferent de configuratia şi dimensiunea acesteia;– un calculator electronic coordonator de joc, pentru gestiunea contabila a jocului, prevăzut cu un monitor de control, şi una sau mai multe imprimante (dintre care una de format A4);– alte dispozitive şi accesorii specifice jocului de bingo (tastatura, întrerupătoare, instalaţii audio şi altele).Optional, pot fi racordate la instalatia de baza calculatoare electronice de joc, în beneficiul jucatorilor, de tip "mini-bings".
 + 
Articolul 64Pentru a fi autorizate, salile de bingo trebuie să indeplineasca urmatoarele condiţii de baza:– să aibă intrare separata şi sa nu deranjeze alte activităţi;– să fie corespunzător amenajate, astfel incit să se asigure condiţii civilizate de joc, (iluminat electric corespunzător, sistem de ventilatie a aerului, corespunzător dimensionat pentru sala umpluta la capacitatea maxima, mobilier adecvat, grupuri sanitare civilizate, pardoseli mochetate total sau parţial, în functie de caracteristicile acestora, instalatie de sonorizare care să asigure o auditie optima, uniforme pentru personal);– să fie dotate cu circuit electric de siguranţă, la tensiune redusa, care să asigure un iluminat ce va permite protejarea jucatorilor, a personalului şi valorilor, în cazuri de necesitate;– să aibă obtinute, în prealabil, toate avizele şi acordurile legal prevăzute (P.S.I., sanitar şi altele impuse de situaţii specifice);– întreaga aparatura din dotare sa functioneze corespunzător.
 + 
Articolul 65Salile de bingo nu pot fi autorizate în urmatoarele situaţii:a) calculatorul electronic manifesta unele deficiente de programare sau este neperformant, în sensul că: permite desfăşurarea jocului în condiţiile pierderii partiale sau totale a memoriei, în situaţia unei intreruperi a alimentarii cu energie electrica; permite desfăşurarea jocului în situaţia scoaterii din circuit a imprimantei sau a suportului de date (hârtia de imprimanta).Organizarea jocului cu asemenea deficiente conduce la suspendarea temporara sau la anularea licentei de functionare;b) în incinta unor imobile care au amplasate locuinte deasupra ori dedesubtul salii de joc;c) în gradinile de vara, terasele restaurantelor, dacă nu sunt acoperite integral şi nu sunt situate la o distanta de cel puţin 35 m de blocuri de locuinta, hoteluri sau alte cladiri cu caracter social sau public;d) în incinta unor centre de primire turistica, fără avizul Ministerului Turismului;e) aparatul de extragere aleatorie a numerelor cu turbosuflanta nu este dotat cu serpentina de stocare a bilelor;f) comenzile echipamentului de joc nu sunt efectuate prin intermediul calculatorului.
 + 
Articolul 66Procentul de premiere din totalul rulajului incasarilor va fi de minimum 65% şi de maximum 80%, pe fiecare joc obisnuit în parte, cu excepţia jocurilor la care se acordă premii speciale, când va fi respectat doar procentul minim.Procentul de premiere va fi detaliat de către fiecare organizator de jocuri de noroc în parte, prin prevederile regulamentului de joc, care va fi aprobat de către comisie.Acest procent este compus din suma procentelor ce reprezinta premiile obisnuite (premiu de linie, premiu de bingo, premiu de bingo acumulat) şi diferenţa de până la limita maxima stabilita de organizator, care reprezinta fondul de rezerva ce va putea fi folosit la acordarea premiilor speciale şi la reconstituirea, optionala, a premiului de bingo acumulat, în cazul în care acesta a fost acordat.Premiul de bingo acumulat, constituit din încasări într-un procent stabilit de organizator sau din fondul de rezerva, se acordă jucatorului cistigator integral la bila maxima afisata pe panoul de date.Se interzice acordarea parţială a acestuia, în cote fixe, precum şi acordarea unor premii speciale din premiul de bingo acumulat.Premiile speciale acordate jucatorilor se constituie numai din fondul de rezerva, acumulat la jocurile anterioare.Se precizeaza ca premiile obisnuite şi fondul de rezerva vor fi afisate permanent pe panoul cu datele generale de joc.
 + 
Articolul 67Cartoanele folosite la jocul de bingo vor fi achiziţionate numai de la agentii economici abilitati de către comisie cu producerea şi comercializarea acestora şi vor fi gestionate conform normelor pentru formulare tipizate cu regim special.
 + 
Articolul 68Întreaga gestiune a jocurilor va fi evidentiata pe hârtia imprimantei calculatorului, unde vor fi precizate, obligatoriu, urmatoarele date: enumerarea cronologica a jocurilor organizate, data şi ora începerii jocului, ora sfirsitului jocului, preţul cartoanelor vindute, numărul cartoanelor vindute, intervalul de serie vindut, premiul de linie, premiul de bingo, premiul de bingo acumulat, fondul de rezerva, biletele extrase, bila maxima, numărul cartonului cistigator atit la linie, cit şi la bingo, validarea jocului.La sfirsitul fiecarei zile de joc, calculatorul va opera sinteza jocurilor, numărul de jocuri executate, sumele încasate, valoarea premiilor acordate şi alte date sintetice.După aceasta sinteza, hârtia de imprimanta va fi barata, urmind ca situaţia zilei să fie insusita şi semnata de responsabilul de joc şi de intregul personal existent în sala în momentul inchiderii programului, dar nu mai puţin de cinci persoane.Fiecare dintre cei cinci sau mai mulţi angajaţi îşi va inscrie personal numele, ora semnarii, functia, urmate de semnatura. Ordinea inscrierii va fi data de ierarhia functiilor deţinute.Aceasta procedura se va efectua imediat după terminarea ultimului joc şi după redarea sintezei zilei de către calculator.
 + 
Articolul 69Hirtia de imprimanta cu datele de joc constituie baza întocmirii unui document contabil şi se păstrează ca atare, împreună cu acesta, conform normelor legale.
 + 
Articolul 70În termen de doua luni de la data publicarii în Monitorul Oficial al României a prezentului regulament-cadru, comisia va abilita, în baza unor criterii specifice, ce vor fi aduse la cunoştinţa, celor interesati, un numar de agenti economici specializati în domeniu, care vor produce, vor comercializa şi vor instala programele de joc ce urmeaza a fi admise în salile de joc bingo, iar în termen de 8 luni de la aceeasi data, toţi agentii economici organizatori de sali de joc bingo sunt obligati sa treaca la utilizarea acestor programe.
 + 
Articolul 71Agentii economici abilitati în condiţiile art. 70 vor depune la comisie, în plic sigilat, un suport magnetic de date, continind programul-martor, precum şi alte date ce vor fi stabilite de către comisie.Întreaga documentatie care a stat la baza abilitarii constituie instrument de lucru la dispoziţia organelor de control.
 + 
Articolul 72Acordarea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc se va face în urma deplasarii la faţa locului a unei echipe de specialisti formata din reprezentanti ai comisiei, experti ai secretariatului tehnic al comisiei şi din reprezentanti ai organelor locale ale Ministerului Finanţelor şi ale politiei, în numar de cel puţin cinci persoane, care vor întocmi o nota de constatare privind indeplinirea condiţiilor de autorizare prevăzute de prezentul regulament-cadru.Nota de constatare va fi semnata de către toţi membrii echipei, precum şi de reprezentantul agentului economic verificat şi va fi inaintata comisiei.D. Pronosticuri (pariuri) sportive, pariuri de orice fel, loterii, tombole, jocuri de bingo, keno, transmise prin retele de televiziune sau prin mijloace de transmisie asimilate, jocuri interactive (partea de joc de noroc).
 + 
Articolul 73Pot fi autorizate activităţi de tip pronosticuri (pariuri) sportive, pariuri de orice fel, loterii, tombole, jocuri de bingo, keno, transmise prin retelele de televiziune sau prin mijloace de transmisie asimilate, jocuri interactive (partea de joc de noroc), în condiţiile prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 74Tariful de licenţă aferent activităţilor mai sus amintite se calculeaza aplicind un procent de 15% la încasările estimate la data autorizarii, obtinute din vinzarea biletelor loteristice, conform unui studiu tehnico-economic de eficienta, prezentat de agentul economic, care va contine, în esenta, urmatoarele date: totalul incasarilor (numărul biletelor loteristice vindute, valoarea unui bilet, valoarea totala), totalul cheltuielilor (din care: pe elemente principale de cheltuieli), profitul brut.Studiul de eficienta va fi întocmit pe o perioadă de un an.
 + 
Articolul 75La aceste categorii de jocuri se va percepe anticipat, la momentul autorizarii, tariful de licenţă rezultat din studiul de eficienta.La această categorie de jocuri de noroc nu vor fi autorizati agentii economici din al caror studiu de eficienta rezultă un tarif de licenţă mai mic de 150 milioane lei.
 + 
Articolul 76În cazul în care, în timpul executiei se înregistrează abateri în plus de la cuantumul incasarilor prevăzute în studiul de eficienta, suma reprezentind tariful de licenţă se va regulariza în termen de 10 zile lucratoare de la sfirsitul fiecarui trimestru, cu excepţia trimestrului IV, când aceasta regularizare se va face în termen de 10 zile lucratoare de la depunerea bilantului contabil.
 + 
Articolul 77Organizatorii de astfel de activităţi vor elabora regulamente de joc şi regulamente de ordine interioara, în care vor fi precizate toate datele principale privind organizarea activităţii în cauza: numărul de angajaţi, sistemul de salarizare, procentul de cistiguri din totalul incasarilor, sistemul de triere şi de omologare a cistigurilor, sistemul de plată a cistigurilor, sistemul de control şi de securitate şi alte elemente definitorii ale activităţii respective. Regulamentele de joc şi de ordine interioara vor fi aprobate de adunarea generală a acţionarilor sau a asociatilor din respectivele societăţi comerciale.
 + 
Articolul 78Procentul de cistiguri din totalul incasarilor va fi de:– minimum 50% pentru loterii, pronosticuri (pariuri) sportive, pariuri de orice fel;– 60% pentru activitatea jocurilor de bingo, keno, transmise prin retele de televiziune sau prin mijloace de transmisie asimilate, şi pentru jocuri interactive (pentru partea de jocuri de noroc).
 + 
Articolul 79Biletele de loterii, pronosticuri (pariuri) sportive, bingo sau keno, cu transmisie prin retelele de televiziune sau mijloace de transmisie asimilate, vor fi tipizate şi vor fi produse şi comercializate de către agenti economici abilitati în acest scop de către comisie.
 + 
Articolul 80Tragerile la sorti sau extragerile de numere câştigătoare se vor face la date prestabilite, în sali publice şi sub directa supraveghere a unor comisii din care vor face parte, obligatoriu, cite un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi al politiei.
 + 
Articolul 81În cazul organizarii de pronosticuri (pariuri) sportive, nu se acordă autorizatie de functionare persoanelor fizice sau juridice care au, în mod direct sau prin interpusi, legătură cu activitatea sportiva.
 + 
Articolul 82Jocurile de tip bingo, transmise prin retelele locale de televiziune, se vor organiza în sali bingo deja autorizate, transmisia se va face în direct, iar biletele aferente acestor jocuri vor fi vindute numai la casieria salii respective.Evidenta contabila a acestor jocuri se va tine separat de cea a jocurilor obisnuite, în sali. La aceste jocuri, câştigurile vor fi afisate la comanda calculatorului de joc. Tot în direct vor fi transmise, prin retelele de televiziune, şi jocurile interactive.
 + 
Capitolul 4Drepturile şi oblibaţiile organizatorilor de jocuri de noroc + 
Articolul 83Toţi organizatorii de jocuri de noroc pot organiza şi exploata aceste activităţi în condiţiile şi cu respectarea prezentului regulament-cadru.Regia Autonoma "Loteria Naţionala" este unicul organizator, pe intreg teritoriul tarii, al jocurilor de noroc: loto, expres, pronosport, loz în plic şi "instant lottery" (confor obiectului sau de activitate).Regia Autonoma "Loteria Naţionala" poate organiza, singura sau în asociere cu alte persoane juridice, jocuri de noroc, altele decit cele prevăzute în alineatul precedent, numai pe bază de licenţă obtinuta în conformitate cu prevederile prezentului regulament-cadru.
 + 
Articolul 84Activităţile pentru care s-a obţinut licenta de exploatare pot fi extinse prin autorizarea majorarii numarului de mese de joc sau de masini deţinute şi prin organizarea altor categorii de jocuri de noroc.În ambele situaţii, vor fi prezentate documentaţii corespunzătoare şi vor fi platite tarifele de licenţă aferente, conform prevederilor prezentului regulament-cadru.În aceste cazuri licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc, asa cum este definita la art. 14, este valabila până la expirarea ultimei autorizari.
 + 
Articolul 85Organizatorii de jocuri de noroc au urmatoarele obligaţii:a) sa intretina utilajele din dotare în condiţii corespunzătoare, în scopul mentinerii normelor şi parametrilor de functionare existenti în cartile tehnice şi în regulamentele de desfăşurare a jocurilor aprobate de comisie;b) să asigure securitatea utilajelor şi a accesoriilor (ceasuri, contoare, indicatoare, afisaje electrice, instalatie de alimentare cu energie electrica), inclusiv a sigiliilor aplicate de societatea comerciala verificatoare;c) sa tina zilnic, la sala de joc, o evidenta completa, calara şi detaliata a incasarilor realizate pe fiecare sala, dispozitiv, masina sau masa de joc, precum şi a premiilor (cistigurilor) acordate, inclusiv evidentele cerute de prezentul regulament-cadru sau de alte acte normative în vigoare (în limba română);d) după obtinerea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc, sa comunice, în scris, acest lucru, în termen de 10 zile, organelor teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi ale politiei, pentru a fi luati în evidenta;e) să asigure desfăşurarea civilizata a jocurilor şi respectarea ordinii şi linistii publice;f) sa nu permita accesul persoanelor în stare de ebrietate sau cu intentia vadita de a perturba ordinea, linistea şi buna desfăşurare a jocurilor;g) să prezinte toate documentele cu date financiar-contabile, regulamentele de organizare a jocurilor, cartile tehnice ale masinilor sau alte documente solicitate de către organele de control prevăzute de lege;h) să asigure functionarea instalaţiilor şi a salilor de joc la nivelul existent în momentul autorizarii;i) sa informeze comisia, în termen de 10 zile, despre schimbarea sediului agentului economic, cesionarea de acţiuni sau părţi sociale, schimbarea acţionarilor, asociatilor, administratorilor şi directorilor;j) sa nu permita accesul minorilor în salile de joc şi sa nu instaleze jocuri distractive, de amuzament sau similare, în salile de jocuri de noroc;k) sa nu participe şi sa nu permita participarea propriilor salariati, direct sau prin interpusi, la jocurile organizate în salile de joc apartinind societatii comerciale pe care o administreaza sau ai caror proprietari sunt;l) sa afiseze în limba română, la loc vizibil, valoarea mizelor, a impulsurilor, procentul de premiere din totalul rulajului incasarilor, regulamentele de joc, precum şi licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc;m) sa tina, în permanenta, la casieria salii şi sa puna la dispoziţia jucatorilor caietul de reclamatii şi sesizari, care va fi numerotat, snuruit şi sigilat prin stampilare de către organele locale de politie şi ale administraţiei financiare din raza teritoriala a salii de joc;n) sa nu practice jocuri de noroc cu mese de joc sau masini autorizate, în afara salii autorizate, nici în imediata ei vecinatate: pe trotuare, piete publice, cheiuri, plaje şi alte locuri neamenajate;o) intregul personal, operator de jocuri, să fie angajat numai cu avizul prealabil al organului de politie. Avizarea angajarii administratorilor, directorilor şi personalului, operator de jocuri, care lucreaza în salile de cazinou sau organizeaza activităţi de pronosticuri (pariuri) sportive, loterii, tombole, pariuri de orice fel, se face de către Inspectoratul General al Politiei din Ministerul de Interne;p) sa tina un caiet special, numerotat, snuruit şi stampilat de organul local de politie, în care fiecare angajat, care are acces în sala de jocuri sau la casieria unităţii, sa consemneze zilnic banii personali, la intrarea şi la ieşirea din serviciu;r) sa tina un registru unic de control, numerotat, snuruit şi stampilat de organul local al Ministerului Finanţelor;s) sa urmareasca ca fiecare angajat cu atribuţii în salile de joc sa poarte obligatoriu, la loc vizibil, un ecuson cu numele şi functia deţinută;t) sa menţină disponibil, în orice moment, fondul de garantie prevăzut la art. 44 (pentru activităţile de tip cazinou);u) sa intocmeasca procese-verbale de scoatere şi punere în functiune a masinilor electronice cu cistiguri, conform reglementarilor stipulate la art. 37;v) sa nu schimbe programul calculatorului jocului de bingo fără aprobarea comisiei;z) sa comunice organului local al administraţiei financiare programul de functionare, care va fi afisat.
 + 
Capitolul 5Contraventii şi sancţiuni + 
Articolul 86Organizarea şi exploatarea fără licenta a jocurilor de noroc constituie infractiune şi se pedepseste conform prevederilor Legii privind regimul monopolului de stat nr. 31/1996.
 + 
Articolul 87Constituie contraventii la regimul exploatarii jocurilor de noroc urmatoarele fapte, dacă nu au fost savirsite în astfel de condiţii incit, potrivit legii, să fie considerate infractiuni:a) vinzarea şi distribuirea fără forme legale a masinilor, meselor şi instalaţiilor de jocuri de noroc;b) practicarea unor procente de cistiguri din încasări mai mici decit cele legale;c) lipsa plăcuţelor de identificare individuala a masinilor şi meselor de joc sau modificarea acestora;d) nerespectarea obligaţiilor ce revin organizatorilor de jocuri de noroc, prevăzute la art. 85;e) exploatarea jocurilor de noroc prin instalaţii neverificate anual din punct de vedere tehnic;f) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. 2, ale art. 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 39, 42, 43, 45, 46, 47, 48, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 58, 59, 67, 68, 69, 77, 79, 80 şi 82;g) nerespectarea condiţiilor avute în vedere la autorizare şi prevăzute în nota de constatare întocmită pentru obtinerea licentei, pe întreaga perioadă de functionare.Contraventiile prevăzute la acest articol se sancţionează cu amendă între 500.000 lei – 1.000.000 lei, cu excepţia celor constatate la organizatorii de jocuri de tip cazinou, care se sancţionează cu amendă între 800.000 lei – 1.000.000 lei.
 + 
Articolul 88Contraventiile prevăzute la art. 87 pot fi insotite de măsura suspendarii temporare a licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc, care se propune de către organul constatator.Sumele aflate în joc sau rezultate din fapte ce constituie infractiune sau, după caz, contraventie, se confisca şi se fac venit la bugetul de stat.
 + 
Articolul 89Contraventiile se constata şi sanctiunile se aplică de către organele de control ale Ministerului Finanţelor şi ale politiei.Comisarii Gărzii financiare, inspectorii Directiei generale a controlului financiar de stat din Ministerul Finanţelor şi ofiterii de politie cu drept de control asupra evidentei financiar-contabile, modului de functionare a jocurilor, de admitere a jucatorilor în incinta, precum şi altor aspecte legate de modul de desfăşurare a activităţii privind jocurile de noroc, stabilite prin prezentul regulament-cadru.Accesul organelor de control în incinta cazinourilor şi a salilor de joc este permisa în orice moment şi se face pe baza legitimatiei de serviciu sau a unui act emis în acest scop.
 + 
Articolul 90Contraventiilor prevăzute la art. 87 le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sanctionarea contraventiilor, astfel cum a fost modificata şi completata prin Ordonanţa Guvernului nr. 12/1994, aprobata şi modificata prin Legea nr. 65/1994.
 + 
Capitolul 6Dispozitii finale + 
Articolul 91Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament-cadru.
 + 
Articolul 92Prezentul regulament-cadru intră în vigoare la data publicarii lui în Monitorul Oficial al României.
 + 
Anexa 1REGULAMENT 18/04/1997
 + 
Anexa 2COMISIA DE COORDONARE, AVIZARE ŞI ATESTARE A JOCURILOR DE NOROCComisia de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc are urmatoarea competenţa:1. Ministerul Finanţelor:– ministru de stat, ministrul finanţelor, presedinte;– secretar de stat, coordonatorul veniturilor statului, membru, loctiitorul de drept al presedintelui;– director general – Directia generală a impozitelor indirecte, membru;– comisar general – Garda financiară, membru.2. Ministerul de Interne:– seful Inspectoratului General al Politiei, membru.3. Ministerul Turismului:– secretar de stat, membru.4. Ministerul Industriei şi Comerţului:– secretar de stat, membru.
 + 
Anexa 3LISTAdocumentelor necesare autorizarii jocurilor de norocÎn vederea autorizarii jocurilor de noroc, solicitanţii vor inainta comisiei un dosar continind urmatoarele documente:1. Adresa prin care se solicita comisiei acordarea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc (se vor nominaliza aceste jocuri, seriile de fabricatie ale masinilor şi meselor de joc, precum şi spatiile în care urmeaza a fi amplasate acestea), precum şi opisul documentelor prezentate la dosar.Adresa va fi redactata şi dactilografiata în limba română şi va fi semnata de către administratorul sau directorul agentului economic, continind sediul agentului economic, cu numărul de telefon, şi având aplicata stampila acestuia.2. Statutul societatii comerciale (autorizatia de functionare), care să aibă precizata în obiectul de activitate activitatea de "joc de noroc".3. Contractul de societate, după caz.4. Certificatul de inmatriculare la Oficiul Registrului comerţului.5. Cod fiscal.6. Dovada varsarii capitalului social subscris, în condiţiile legii.7. O descriere amanuntita a activităţii, inclusiv schita spatiilor de joc, cu locul de amplasare a meselor de joc.8. Regulamentul de functionare a jocului, în care va fi precizat obligatoriu procentul acordat pentru cistiguri din totalul rulajului incasarilor.9. Declaratie pe propria raspundere, privind experienta în domeniul organizarii activităţii de jocuri de noroc, insusirea legislaţiei specifice, legalitatea fondurilor investite, capacitatea financiară care să permită organizarea activităţii, sanctiunile primite în legătură cu organizarea anterioara a unor activităţi de jocuri de noroc.10. Cazierele judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi.11. Actele privind dreptul de proprietate sau de folosinţă a spatiului de joc.12. Studiul tehnico-economic de eficienta, întocmit pentru perioada autorizarii, privind urmatoarele jocuri: loterii, pronosticuri (pariuri) sportive, pariuri de orice fel, tombole, bingo şi keno, transmise prin retelele locale de televiziune, jocuri interactive.13. Regulamentul de ordine interioara privind organizarea şi desfăşurarea activităţii, în care vor fi precizate detaliat: sarcinile şi atribuţiile personalului, sistemul de evidenta financiar-contabila, modul de asigurare a securitatii documentelor, a valorilor şi altele de acest fel.14. Dovada de verificare tehnica a masinilor, instalaţiilor şi meselor de joc, eliberata de societăţi comerciale specializate în domeniu, abilitate de către comisie.15. Dovada functionalitatii spatiului de joc, ce va fi eliberata de organele judetene ale Ministerului Finanţelor, şi nota de constatare întocmită de reprezentantii Ministerului Finanţelor şi ai politiei, în care se va consemna modul de respectare a prevederilor regulamentului-cadru.Dovada va fi eliberata agentului economic în termen de 15 zile de la solicitarea acestuia şi se referă la activitatea de jocuri de noroc, organizata cu masini electronice cu cistiguri.16. O fotografie, format 9/12 cm, a tipului de aparat.17. Documentele de provenienţă legala a masinilor, instalaţiilor şi meselor de joc.18. Dovada constituirii fondului de garantie prevăzut la art. 44 din regulamentul-cadru.
 + 
Anexa 4– Organizator: Societatea Comerciala ……………….– Deţinătorul spatiului: Societatea Comerciala……………– Data: ………………SITUAŢIA ZILNICA A VENITURILOR

                     
  Nr. crt. Seria maşinii Indexul contoarelor la început Indexul contoarelor la sfârşit Diferenţa Valoarea impulsului Valoarea – lei –
  intrări ieşiri intrări ieşiri intrări ieşiri
              col. 4- col. 5-   col. 6 x
  col. 2 col. 3 col. 8
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
  1.                  
  2.                  
  3.                  
  4.                  
  5.                  
    TOTAL:                
     
  Total lei …………, din care: – organizatorul ………… % = ………. lei
    – deţinătorul spaţiului …. % = ………. lei.
    Întocmit,

––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x