REGULAMENT-CADRU din 14 martie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: UNIUNEA NATIONALA A NOTARILOR PUBLICI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 15 aprilie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2333 24/07/2013
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 24/07/2013
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 134 01/07/2010
ART. 1REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 36 12/05/1995
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 36 12/05/1995 ART. 48
ART. 6REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010 ART. 616
ART. 6REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010 ART. 617
ART. 6REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010 ART. 618
ART. 6REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010 ART. 619
ART. 6REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010 ART. 620
ART. 6REFERIRE LACOD PR CIVILA (R) 01/07/2010 ART. 621
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 36 12/05/1995 ART. 48
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 16 14/03/2014
ActulCONTINUT DEHOTARARE 16 14/03/2014





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 16 din 14 martie 2014, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 277 din 15 aprilie 2014.
 + 
Articolul 1(1)Pe lângă Camerele Notarilor Publici, denumite în continuare Camere, se pot constitui și funcționa curți de arbitraj, în conformitate cu art. 48 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2)Curtea de arbitraj este o instituție permanentă de arbitraj, neguvernamentală, fără personalitate juridică, independentă în exercitarea atribuțiilor ce îi revin, care funcționează pe lângă Cameră și care își desfășoară activitatea în condițiile legii.(3)Curtea de arbitraj poate soluționa numai litigii izvorâte din actele și procedurile notariale.(4)Regulamentul de organizare și funcționare al Curții de arbitraj, precum și organele de conducere ale acesteia se aprobă de Camere, pe baza prezentului regulament-cadru, aprobat de Consiliul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, denumit în continuare Consiliul Uniunii.(5)Activitatea curților de arbitraj de pe lângă Camere se desfășoară conform prevederilor Legii nr. 36/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.333/C/2013, ale Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură civilă, ale prezentului regulament-cadru și ale regulilor de procedură arbitrală din Regulamentul de organizare și funcționare de la nivelul fiecărei Camere, stabilit pe baza prezentului regulament-cadru aprobat de Consiliul Uniunii. + 
Articolul 2Activitatea Curții de arbitraj este coordonată de către Consiliul de conducere al Curții de arbitraj, denumit în continuare Consiliul. + 
Articolul 3(1)Consiliul este format din președinte, vicepreședinte, un secretar și 2 membri propuși de președintele Camerei și aprobați de către Colegiul director al Camerei, pe lângă care funcționează Curtea de arbitraj.(2)Președintele Consiliului este și președintele Curții de arbitraj, pe care o va reprezenta în relațiile interne și internaționale.(3)În cazuri excepționale, președintele Curții de arbitraj poate delega atribuțiile sale către un alt membru al Consiliului.(4)Membrii Consiliului își exercită funcția pe un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.(5)Consiliul își desfășoară activitatea în baza unui regulament propriu de organizare și funcționare. + 
Articolul 4Membrii Consiliului pot primi o indemnizație lunară. + 
Articolul 5Curtea de arbitraj îndeplinește următoarele atribuții:a)soluționează litigiile izvorâte din actele și procedurile notariale, îndeplinite de notarii publici care își desfășoară activitatea în circumscripția Camerei respective, în condițiile prevăzute de prezentul regulament, de Codul de procedură civilă, de regulile de procedură arbitrală stabilite de către Camere, precum și de legile speciale în domeniu și de convențiile internaționale la care România este parte;b)organizează și administrează activitatea de arbitraj;c)elaborează modele de convenții arbitrale;d)identifică și dezbate aspectele de drept ivite în procedura arbitrajului;e)colaborează cu celelalte instituții cu competențe similare, în vederea desfășurării unor acțiuni comune de promovare a arbitrajului, în general, și ale arbitrajului notarial, în special;f)ține evidența documentelor privind practica arbitrală notarială, întocmește culegeri de practică arbitrală și asigură documentarea necesară în domeniul arbitrajului notarial;g)face propuneri privind îmbunătățirea organizării și desfășurării arbitrajului notarial;h)colaborează cu alte instituții de arbitraj din străinătate și urmărește evoluția arbitrajului în Uniunea Europeană și pe plan internațional;i)îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a arbitrajului, în conformitate cu dispozițiile legale.
 + 
Articolul 6Regulile de procedură arbitrală ale Curții de arbitraj se aprobă de către Consiliu, la propunerea președintelui Curții. Acestea se publică pe pagina de internet a Camerei, precum și a Curții de arbitraj. La stabilirea regulilor de procedură se va ține seama de dispozițiile referitoare la arbitrajul instituționalizat din Codul de procedură civilă (art. 616-621) și de prevederile art. 48 alin. (8) din Legea nr. 36/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 7Camerele pun la dispoziția curților de arbitraj baza materială necesară începerii desfășurării activității de arbitraj. + 
Articolul 8(1)Președintele Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România poate desemna o persoană din cadrul Consiliului Uniunii sau al Biroului executiv care să coordoneze activitatea de înființare și funcționare a curților de arbitraj de pe lângă Camere.(2)Președintele Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România sau reprezentantul desemnat de acesta în condițiile alin. (1) poate participa la ședințele Consiliului oricărei Curți de arbitraj care funcționează pe lângă Camere.(3)Președintele Camerei sau persoana desemnată de acesta din Colegiul director al Camerei răspunde de colaborarea între Colegiul director al acesteia și Curtea de arbitraj. + 
Articolul 9(1)Consiliul se întrunește în ședințe lunare sau ori de câte ori este necesar, la propunerea președintelui Consiliului sau a președintelui Camerei ori a Colegiului director al acesteia.(2)La ședințele Consiliului poate participa președintele Camerei sau un alt reprezentant al Colegiului director, fără drept de vot.
 + 
Articolul 10Curtea de arbitraj de la nivelul fiecărei Camere are un secretariat propriu. + 
Articolul 11(1)La nivelul Curții de arbitraj din fiecare Cameră se instituie un fond constituit dintr-o cotă de 10% din onorariile arbitrilor, fond destinat plății indemnizațiilor prevăzute la art. 4, precum și pentru acoperirea altor cheltuieli.(2)Taxele arbitrale vor fi folosite în scopul susținerii cheltuielilor legate de activitatea de soluționare a litigiilor, plata cheltuielilor de secretariat, onorariile arbitrilor și documentarea acestora, precum și orice cheltuială necesară funcționării Curții de arbitraj de la nivelul Camerei respective.
 + 
Articolul 12(1)Normele cu privire la onorariile arbitrilor și la taxele arbitrale se aprobă de către Colegiul director al Camerei.(2)Taxele de arbitraj sunt aprobate de Colegiul director al Camerei la propunerea Consiliului.
 + 
Articolul 13Curtea de arbitraj se compune din arbitri aprobați de către Colegiul director al Camerei, la propunerea președintelui Camerei sau a Consiliului, dintre persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute de prezentul regulament. + 
Articolul 14Poate fi arbitru persoana care îndeplinește următoarele condiții:a)are capacitatea deplină de exercițiu;b)este cetățean român sau cetățean al unui stat aparținând Spațiului Economic European sau cetățean al Confederației Elvețiene;c)cunoaște limba română;d)este licențiat în drept;e)are o vechime în specialitatea studiilor de minimum 5 ani;f)se bucură de o bună reputație profesională;g)este apt din punct de vedere medical, fizic și psihologic, pentru exercitarea funcției.
 + 
Articolul 15(1)Înscrierea în Tabloul de arbitri se face în următoarele condiții:a)formularea unei cereri scrise;b)o adeverință sau diplomă de studii din care să rezulte dovada licențierii în drept ori, în cazul obținerii acestora în altă țară, echivalate sau recunoscute de autoritățile române;c)curriculum vitae;d)adeverință din care să reiasă vechimea în specialitatea studiilor;e)recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la o persoană cu o reputație profesională recunoscută;f)declarație pe propria răspundere din care să reiasă că a luat cunoștință de regulile de procedură arbitrală ale Curții de arbitraj privind răspunderea arbitrilor.(2)Dosarul care cuprinde actele de înscriere se depune fie la Secretariatul Curții de arbitraj, fie la Secretariatul Camerei. Dosarul complet se avizează de către președintele Camerei și se înaintează Colegiului director al acesteia, spre aprobare.
 + 
Articolul 16Membrii Curții de arbitraj au obligația de a respecta confidențialitatea activității de arbitraj, neavând dreptul a publica sau divulga informațiile de care au luat cunoștință în îndeplinirea atribuțiilor ce le revin. Aceeași obligație revine și personalului din cadrul secretariatului. + 
Articolul 17(1)Tabloul de arbitri se publică atât pe pagina de internet a Camerei, cât și pe pagina de internet a Curții de arbitraj organizată la nivelul acesteia.(2)Nominalizarea ca arbitru se face cu respectarea condițiilor prevăzute în Codul de procedură civilă, în Regulamentul de organizare și funcționare stabilit de către Camere în baza prezentului regulament-cadru aprobat de Consiliul Uniunii.
 + 
Articolul 18(1)Suspendarea sau excluderea, după caz, a arbitrilor din Tabloul de arbitri se face de către Colegiul director al Camerei, pe baza unui raport al președintelui Camerei sau pe baza unui raport întocmit de către Consiliu.(2)Decizia Colegiului director al Camerei privind măsura excluderii din Tabloul de arbitri este definitivă.
 + 
Articolul 19Încetarea calității de arbitru și, respectiv, radierea din Tabloul de arbitri se face în următoarele condiții:a)la cererea scrisă a arbitrului în cauză;b)prin sancționarea cu excluderea, ca urmare a săvârșirii unor fapte grave de către arbitru, în înțelesul art. 20 din prezentul regulament-cadru. + 
Articolul 20Prin fapte grave în înțelesul art. 19 lit. b) se înțelege:a)încălcarea principiului imparțialității dovedită prin orice mijloace de probă admise de lege, exercitarea arbitrajului cu rea-credință sau gravă neglijență;b)nerespectarea caracterului confidențial al arbitrajului, publicând sau divulgând date de care au luat cunoștință în calitate de arbitri, fără a avea autorizarea părților;c)atingerea adusă onoarei ori reputației unui arbitru înscris în Tabloul de arbitri al Curții de arbitraj ori unui membru al Colegiului director al Camerei prin afirmații, verbale ori scrise, ce impută fapte care, dacă ar fi adevărate, ar expune persoana disprețului public.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x