REGULAMENT-CADRU din 12 iulie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIICASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 30 iulie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 539 31/05/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 262 31/03/2010 ART. 22
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010 ART. 22
ART. 9REFERIRE LAORDIN 163 18/02/2008
ART. 9REFERIRE LAORDIN 93 07/02/2008
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 539 31/05/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 628 12/07/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 628 12/07/2010

de organizare şi funcţionare al comisiei constituite în baza prevederilor art. 22 alin. (3) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010, pentru stabilirea necesarului de medici de familie cu liste, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, precum şi pentru stabilirea numărului minim de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale de pe listele medicilor de familie din mediul rural, pentru care se încheie contractul de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară



 + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 22 alin. (3) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010.
 + 
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialitatea medicină de familie, un reprezentant al patronatului judeţean al medicilor de familie, un reprezentant al asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familie. La lucrările comisiei poate participa, cu rol consultativ, şi un reprezentant al administraţiei publice locale, după caz. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de către casa de asigurări de sănătate. Pentru fiecare membru desemnat instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
 + 
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
 + 
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot. Opiniile şi menţiunile reprezentantului administraţiei publice locale, consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor, au rol consultativ.(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.(3) Hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii cu drept de vot prezenţi.
 + 
Articolul 5În condiţiile în care, la nivel judeţean, nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 6(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de către toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de către secretarul comisiei.(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de către preşedintele comisiei.
 + 
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
 + 
Articolul 8Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei şi reprezentantul administraţiei publice locale, după caz, care are rol consultativ, sunt convocaţi în scris de către secretarul comisiei.
 + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte necesarul de medici de familie cu liste proprii, pe localităţi, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară cu casa de asigurări de sănătate;b) stabileşte numărul minim de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale de pe listele medicilor de familie din mediul rural, pe localităţi, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară cu casele de asigurări de sănătate;c) stabileşte zonele din mediul urban neacoperite din punctul de vedere al numărului necesar de medici de familie, pentru care se pot încheia contracte cu medicii de familie cu liste sub 1.000 de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale;d) analizează situaţiile de scădere a numărului minim de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale, timp de 6 luni consecutiv, cu mai mult de 20% din numărul minim de persoane înscrise pe listă stabilit pentru localitatea/zona respectivă, situaţii ce pot conduce la încetarea contractului de servicii medicale în asistenţa medicală primară, pentru cabinetele medicale individuale, respectiv la excluderea din contract a medicilor de familie la care se înregistrează astfel de situaţii, pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale;e) analizează situaţiile de încadrare a cabinetelor medicale în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 163/93/2008 pentru aprobarea criteriilor de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală primară şi din ambulatoriul de specialitate în funcţie de condiţiile în care se desfăşoară activitatea, în coroborare cu atribuţiile prevăzute la lit. a) şi b);f) analizează situaţiile de încadrare a localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de familie; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de familie a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de familie în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii proprii pe care le va face publice prin afişare pe pagina web a casei de asigurări de sănătate în termen de 3 zile lucrătoare de la data constituirii acesteia.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x