REGLEMENTAREA AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ din 5 septembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 948 din 20 septembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2541 05/09/2024
CAP. 1REFERIRE LAHOTARARE 596 27/05/2021
CAP. 1REFERIRE LAPROGRAM 27/05/2021
CAP. 1REFERIRE LACOD AERIAN 18/03/2020
CAP. 1REFERIRE LAHG 791 08/07/2009
CAP. 1REFERIRE LAORDIN 101 09/05/2007
CAP. 1REFERIRE LAREGLEMENTARI 09/05/2007
CAP. 1REFERIRE LAHG 405 12/08/1993
CAP. 1REFERIRE LACONVENTIE 07/12/1944
CAP. 2REFERIRE LAHG 791 08/07/2009
CAP. 2REFERIRE LACONVENTIE 07/12/1944
CAP. 3REFERIRE LAHG 791 08/07/2009 ART. 8
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2541 05/09/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 2541 05/09/2024
ActulREFERIT DEORDIN 2541 05/09/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 2.541 din 5 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 20 septembrie 2024.
 + 
Capitolul IGeneralități1.1.Definiții și abrevieri1.1.1.În sensul prezentei reglementări, termenii de mai jos au următoarele semnificații:a)utilizator al aeroportului – orice persoană fizică sau juridică responsabilă pentru transportul pasagerilor, al poștei și/sau al mărfurilor, pe calea aerului, de la sau către aeroportul în cauză;b)măsură corectivă – acțiune de eliminare a unei neconformități identificate în urma inspecției efectuate.1.1.2.Abrevieri: AACR – Autoritatea Aeronautică Civilă RomânăCNFAL – Comitetul național de facilități aeronauticeCFAL – Comitetele de facilități ale aeroporturilorICAO – Organizația Aviației Civile Internaționale (International Civil Aviation Organization)PNFAL – Programul național de facilități în domeniul transportului aerian, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 596/2021RACR – Reglementare aeronautică civilă românăRACR-APSH – Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piața serviciilor de handling la sol pe aeroporturi – RACR-APSH, ediția 03/2007, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 101/2007SARPs – Standarde și practici recomandate emise de ICAO1.2.Scop1.2.1.Prezenta reglementare aeronautică civilă: a)stabilește cadrul reglementat privind supravegherea facilităților pe aeroporturile civile; b)descrie procesul de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile derulat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, denumită în continuare AACR; c)asigură aplicarea și respectarea standardelor și practicilor recomandate referitoare la facilități, emise de organizațiile internaționale de aviație civilă la care România este parte (SARPs ICAO);d)descrie condițiile pe care administratorii aeroporturilor civile au obligația să le asigure pentru implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează;e)stabilește responsabilitățile administratorilor aeroporturilor civile în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează.1.2.2.AACR efectuează activitatea de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile în baza atribuțiilor și competențelor care îi revin, în conformitate cu prevederile actelor normative naționale aplicabile (Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înființarea Autorității Aeronautice Civile Române, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 596/2021 pentru aprobarea Programului național de facilități în domeniul transportului aerian) și ale prezentei reglementări. 1.3.Aplicabilitate1.3.1.Prevederile prezentei reglementări se aplică aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.1.3.2.În aplicarea prezentei reglementări, AACR poate emite proceduri de aeronautică civilă, obligatorii pentru toate persoanele fizice și juridice cărora le sunt aplicabile.1.4.Acte normative și documente de referințăa)Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările și completările ulterioare; b)Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înființarea Autorității Aeronautice Civile Române, cu modificările și completările ulterioare; c)Hotărârea Guvernului nr. 596/2021 pentru aprobarea Programului național de facilități în domeniul transportului aerian;d)Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, cu modificările și completările ulterioare;e)Anexa nr. 9 – Facilități la Convenția privind Aviația Civilă Internațională, semnată la Chicago la 07.12.1944; f)Doc 9957 ICAO – Manualul facilităților în domeniul transportului aerian;g)Anexa nr. 19 – Managementul siguranței la Convenția privind Aviația Civilă Internațională.
 + 
Capitolul IICondițiile asigurate de către administratorii aeroporturilor civile și responsabilitățile acestora în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități2.1.Condițiile asigurate de către administratorii aeroporturilor civile internaționaleAdministratorii aeroporturilor civile internaționale trebuie să asigure, pentru implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează, următoarele condiții: a)să dețină un certificat de aerodrom valabil, emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în conformitate cu reglementările specifice și să fie certificat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ca fiind aeroport civil internațional, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, cu modificările și completările ulterioare; b)să asigure, direct sau prin alți agenți aeronautici civili certificați, serviciile de handling la sol prevăzute în anexa la Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piața serviciilor de handling la sol pe aeroporturi (RACR-APSH), ediția în vigoare, la o capacitate suficientă pentru traficul derulat pe aeroport;c)să stabilească o procedură de colaborare cu utilizatorii aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, în scopul asigurării unui nivel satisfăcător al facilităților și serviciilor necesare pentru o procesare rapidă a pasagerilor, echipajelor aeronavelor, bagajelor, mărfii și poștei. În situația în care aceste proceduri presupun participarea unor instituții ale statului care își desfășoară activitatea pe aeroport, ele vor trebui să fie avizate de instituțiile în cauză în conformitate cu dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, cu modificările și completările ulterioare. De asemenea, aceste facilități si servicii vor fi proiectate astfel încât să se asigure o organizare optimă a fluxurilor. În dezvoltarea procedurii de colaborare cu utilizatorii aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, este necesar ca administratorii aeroporturilor civile internaționale să stabilească modul de implementare a cerințelor de la punctele 3.36 și 3.39 din anexa nr. 9 – Facilități la Convenția privind Aviația Civilă Internațională;d)să stabilească o procedură de consultare cu utilizatorii aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, cu reprezentanții autorităților de stat și ai agenților aeronautici civili care își desfășoară activitatea pe aeroport, aplicabilă în cazul planificării de noi terminale sau al modificării substanțiale a celor existente sau când sunt necesare modificări ale facilităților ca urmare a aplicării de noi proceduri; e)să stabilească o procedură privind evaluarea calității facilităților și serviciilor asigurate pentru măsurarea gradului de satisfacție a pasagerilor cu privire la aceste facilități și servicii.2.2.Condițiile asigurate de către administratorii aeroporturilor civile deschise traficului aerian internaționalAdministratorii aeroporturilor civile deschise traficului aerian internațional trebuie să asigure, pentru implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează, următoarele condiții: a)să dețină un certificat de aerodrom valabil, emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în conformitate cu reglementările specifice și să fie certificat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ca fiind aeroport civil deschis traficului internațional, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, cu modificările și completările ulterioare;b)să asigure, direct sau prin alți agenți aeronautici civili certificați, serviciile de handling la sol prevăzute în anexa la Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piața serviciilor de handling la sol pe aeroporturi (RACR-APSH), ediția în vigoare, la o capacitate suficientă pentru traficul derulat pe aeroport;c)să stabilească o procedură de consultare cu utilizatorii aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, cu reprezentanții autorităților de stat și ai agenților aeronautici civili care își desfășoară activitatea pe aeroport, aplicabilă în cazul planificării de noi terminale sau al modificării substanțiale a celor existente sau când sunt necesare modificări ale facilităților ca urmare a aplicării de noi proceduri; d)să stabilească o procedură privind evaluarea calității facilităților și serviciilor asigurate pentru măsurarea gradului de satisfacție a pasagerilor cu privire la aceste facilități și servicii.2.3.Responsabilitățile administratorilor aeroporturilor civile internaționale în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilitățiAdministratorii aeroporturilor civile internaționale au următoarele responsabilități în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează: a)asigură facilitățile pentru îmbarcarea și debarcarea pasagerilor; b)asigură semnalizarea corespunzătoare a fluxurilor de pasageri prin utilizarea semnelor internaționale prevăzute în documentul Organizației Aviației Civile Internaționale – Doc 9636; c)asigură instalarea benzilor de mers în aeroporturi atunci când volumul traficului și distanțele ce trebuie parcurse în interiorul terminalului justifică acest demers;d)asigură informarea pasagerilor și a publicului cu privire la aterizarea și decolarea aeronavelor, anularea curselor, modificările de ultim moment ale orarului inițial, precum și schimbarea porților de îmbarcare prin intermediul panourilor sau al monitoarelor de informare, completate de un sistem de informare audio;e)pun la dispoziție spațiile de parcare auto de scurtă și lungă durată;f)se asigură că este furnizat transportul între terminale sau între parcările auto și terminale, dacă acestea sunt amplasate la mare distanță;g)asigură amplasarea facilităților de check-in cât mai aproape posibil de punctele de sosire la terminal;h)furnizează, alături de alte entități, după caz, servicii eficiente pentru operatorii care desfășoară operațiuni de aviație generală pe aeroport sau pentru agenții operatorilor în raport cu solicitările acestora de natură operațională sau administrativă;i)asigură amenajarea zonei de ridicare a bagajelor și dotarea corespunzătoare a acesteia, în concordanță cu volumul de trafic; j)asigură mijloacele de transport al bagajelor din zona de ridicare până la puncte cât mai apropiate de zonele în care pot fi accesate alte mijloace de transport;k)pun la dispoziție, după caz, spațiile și mijloacele necesare dedicate ghișeelor pentru operatorii aerieni în zona de tranzit direct, în conformitate cu volumul de trafic. Cerințele privind aceste spații și programul de funcționare se stabilesc împreună cu operatorii aerieni;l)se asigură că facilitățile din terminal sunt proiectate, organizate și gestionate astfel încât publicul care nu călătorește să nu interfereze cu pasagerii de pe fluxurile de plecare/sosire; m)pun la dispoziție, după caz, facilitățile necesare pentru operatorii de turism, în spații publice sau necontrolate din zonele de plecare și/sau sosire pentru a minimiza aglomerația din clădirile terminalelor, în limita spațiului disponibil;n)se asigură că spațiile și mijloacele dedicate activităților comerciale nu împiedică fluxurile de pasageri;o)asigură amenajarea și dotarea corespunzătoare a încăperilor pentru mamă și copil și a spațiilor speciale pentru infanți și însoțitorii acestora;p)se asigură că există și sunt funcționale, pe toată durata programului de funcționare a aeroportului, atât pe fluxul de plecări, cât și pe cel de sosiri, servicii de schimb valutar, cu respectarea prevederilor legale specifice acestei activități;q)se asigură că sunt prevăzute facilitățile pentru utilizarea cărților de credit ca mijloc de plată a serviciilor prestate pe aeroport, inclusiv pentru achitarea tarifelor;r)asigură amenajarea punctelor de informare a pasagerilor, atât pe fluxurile de sosiri, cât și pe cele de plecări;s)asigură informarea vizuală a pasagerilor asupra bunurilor interzise la bordul aeronavelor, precum și asupra măsurilor prevăzute de lege în acest sens; Informațiile sunt afișate în cel puțin două limbi de circulație internațională;t)asigură amenajarea încăperilor sau a spațiilor speciale pentru cazurile în care măsurile de securitate impun controlul corporal al pasagerilor. Pasagerii sunt informați asupra scopului procedurii;u)asigură amenajarea facilităților necesare pentru depozitarea temporară a bagajelor, în scopul ridicării ulterioare;v)asigură amenajarea spațiilor corespunzătoare, securizate, în care bagajele neridicate, neidentificate sau deteriorate sunt păstrate până la livrare, revendicare ori distrugere, conform legislației specifice. Personalul companiilor aeriene are acces la bagaje pe toată durata programului de funcționare a aeroportului;w)asigură amenajarea unui spațiu corespunzător pentru revendicarea bagajelor pierdute.2.4.Responsabilitățile administratorilor aeroporturilor civile deschise traficului aerian internațional în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilitățiAdministratorii aeroporturilor civile deschise traficului aerian internațional au următoarele responsabilități în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează: a)asigură facilitățile pentru îmbarcarea și debarcarea pasagerilor; b)asigură semnalizarea corespunzătoare a fluxurilor de pasageri prin utilizarea semnelor internaționale prevăzute în documentul Organizației Aviației Civile Internaționale – Doc 9636;c)asigură instalarea benzilor de mers în aeroporturi atunci când volumul traficului și distanțele ce trebuie parcurse în interiorul terminalului justifică acest demers;d)asigură informarea pasagerilor și a publicului cu privire la aterizarea și decolarea aeronavelor, anularea curselor, modificările de ultim moment ale orarului inițial, precum și schimbarea porților de îmbarcare prin intermediul panourilor sau al monitoarelor de informare, completat de un sistem de informare audio; e)pun la dispoziție spațiile de parcare auto de scurtă și lungă durată;f)asigură amplasarea facilităților de check-in cât mai aproape posibil de punctele de sosire la terminal;g)furnizează, alături de alte entități, după caz, servicii pentru operatorii care desfășoară operațiuni de aviație generală pe aeroport sau pentru agenții operatorilor în raport cu solicitările acestora de natură operațională sau administrativă;h)asigură amenajarea zonei de ridicare a bagajelor și dotarea corespunzătoare a acesteia, în concordanță cu volumul de trafic; i)asigură mijloacele de transport al bagajelor din zona de ridicare până la puncte cât mai apropiate de zonele în care pot fi accesate alte mijloace de transport;j)pun la dispoziție, după caz, spațiile și mijloacele necesare dedicate ghișeelor pentru operatorii aerieni în zona de tranzit direct, în conformitate cu volumul de trafic. Cerințele privind aceste spații și programul de funcționare se stabilesc împreună cu operatorii aerieni;k)se asigură că facilitățile din terminal sunt proiectate, organizate și gestionate astfel încât publicul care nu călătorește să nu interfereze cu pasagerii de pe fluxurile de plecare/sosire; l)pun la dispoziție, după caz, facilitățile necesare pentru operatorii de turism, în spații publice sau necontrolate din zonele de plecare și/sau sosire pentru a minimiza aglomerația din clădirile terminalelor, în limita spațiului disponibil;m)se asigură că spațiile și mijloacele dedicate activităților comerciale nu împiedică fluxurile de pasageri;n)asigură amenajarea și dotarea corespunzătoare a încăperilor pentru mamă și copil și a spațiilor speciale pentru infanți și însoțitorii acestora;o)se asigură că sunt prevăzute facilitățile pentru utilizarea cărților de credit ca mijloc de plată a serviciilor prestate pe aeroport, inclusiv pentru achitarea tarifelor;p)asigură informarea vizuală a pasagerilor asupra bunurilor interzise la bordul aeronavelor, precum și asupra măsurilor prevăzute de lege în acest sens. Informațiile sunt afișate în cel puțin două limbi de circulație internațională;q)asigură amenajarea încăperilor sau a spațiilor speciale pentru cazurile în care măsurile de securitate impun controlul corporal al pasagerilor. Pasagerii sunt informați asupra scopului procedurii;r)asigură amenajarea facilităților necesare pentru depozitarea temporară a bagajelor, în scopul ridicării ulterioare;s)asigură amenajarea spațiilor corespunzătoare, securizate, în care bagajele neridicate, neidentificate sau deteriorate sunt păstrate până la livrare, revendicare ori distrugere, conform legislației specifice. Personalul companiilor aeriene are acces la bagaje pe toată durata programului de funcționare a aeroportului;t)asigură amenajarea unui spațiu corespunzător pentru revendicarea bagajelor pierdute.
 + 
Capitolul IIIProcesul de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile3.1.Scopul procesului de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile3.1.1.Supravegherea facilităților pe aeroporturile civile se efectuează de AACR în scopul evidențierii modului în care administratorii aeroporturilor civile se conformează cu standardele și practicile internaționale recomandate referitoare la facilități și asigură condițiile pentru implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează.3.1.2.AACR desfășoară activitatea de supraveghere a facilităților pentru a evalua modalitatea în care administratorii aeroporturilor civile își îndeplinesc responsabilitățile în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează.3.1.3.AACR prezintă raportări în cadrul CNFAL cu privire la stadiul implementării facilităților pe aeroporturile civile din România.3.2.Organizarea procesului de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile3.2.1.Procesul de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile se organizează, este condus și se execută de AACR, prin personalul de specialitate al acesteia.3.2.2.AACR stabilește, anual, programul de supraveghere a facilităților pe aeroporturile civile în funcție de complexitatea elementelor supuse supravegherii, constatările rezultate, recomandările emise de către CNFAL și eventuale sesizări, după caz.3.2.3.Activitățile de supraveghere exercitate de AACR includ:a)evaluări ale documentelor; b)inspecții la fața locului (activități desfășurate la aeroporturile civile inspectate).3.3.Evaluarea documentelor3.3.1.În cadrul activităților de evaluare a documentelor, AACR solicită, din partea administratorilor aeroporturilor civile, următoarele elemente:a)procedurile descrise la paragrafele 2.1 și 2.2 din prezenta reglementare;b)informațiile privind aspectele abordate la nivelul CFAL în cadrul reuniunilor acestora, respectiv privind problemele rezultate în legătură cu derularea procedurilor specifice la intrarea/ieșirea aeronavelor, echipajelor, pasagerilor, mărfurilor, poștei și bunurilor la nivelul aeroporturilor.3.3.2.Informațiile referitoare la aspectele discutate la nivelul CFAL vor fi comunicate AACR prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta reglementare. 3.4.Inspecția la fața locului 3.4.1.Activitățile de inspecție desfășurate de către AACR la fața locului, prin echipa de inspecție, sunt derulate în vederea evaluării modului de ducere la îndeplinire, de către administratorii aeroporturilor civile, a responsabilităților în implementarea și asigurarea funcționării sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează, precum și a elementelor rezultate în urma analizei documentației transmise de către administratorii aeroporturilor civile, în conformitate cu dispozițiile prezentei reglementări.3.4.2.Procesul de inspecție desfășurat la fața locului cuprinde următoarele etape:a)inițierea inspecției la fața locului;b)pregătirea activităților asociate inspecției la fața locului;c)efectuarea inspecției la fața locului;d)încheierea inspecției la fața locului.3.5.Inițierea inspecției la fața locului3.5.1.Obiectivul inspecției la fața locului îl reprezintă derularea activităților necesare cu scopul identificării elementelor ce pot reprezenta blocaje în implementarea și asigurarea funcționării, de către administratorii aeroporturilor civile, a sistemului de facilități la aeroporturile pe care le administrează. 3.5.2.AACR stabilește contactul inițial cu administratorul aeroportului civil prin adresă scrisă.3.5.3.Scopul contactului inițial este să:a)furnizeze informații despre perioada de timp propusă pentru inspecție și componența echipei;b)furnizeze informații despre obiectivele inspecției;c)solicite, după caz, accesul la documentele relevante;d)determine, după caz, cerințele specifice locațiilor pentru acces, siguranță, securitate și sănătate în muncă etc.;e)se convină, după caz, asupra necesității și numărului persoanelor însoțitoare (observatori sau ghizi, după caz).3.6.Pregătirea activităților asociate inspecției la fața locului 3.6.1.AACR, prin echipa de inspecție, analizează documentația transmisă de către administratorul aeroportului civil în conformitate cu elementele descrise în prezenta reglementare.3.6.2.AACR, prin echipa de inspecție, întocmește Planul de inspecție în conformitate cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta reglementare. Planul de inspecție va fi transmis aeroportului civil cu cel puțin 5 zile lucrătoare anterior datei stabilite pentru începerea inspecției.3.6.3.Planul de inspecție include următoarele elemente:a)perioada de timp apreciată ca fiind necesară pentru desfășurarea inspecției; b)obiectivul inspecției;c)referințele utilizate în inspecție; d)domeniul de inspecție;e)datele de desfășurare a inspecției și locațiile unde vor avea loc discuțiile;f)rolul și responsabilitățile membrilor echipei care efectuează inspecția;g)datele de identificare ale membrilor echipei de inspecție;h)alte elemente suplimentare, după caz.3.6.4.AACR, prin echipa de inspecție, analizează informațiile relevante pentru inspecția stabilită și pregătește documentele necesare în vederea desfășurării inspecției. 3.6.5.Documentele necesare în vederea desfășurării inspecției, utilizate de către AACR, prin echipa de inspecție, la aeroportul civil, constau în chestionare și formulare specifice pentru înregistrarea constatărilor.3.6.6.Chestionarele și formularele utilizate în timpul inspecției sunt instrumente de lucru ale AACR și nu implică transmiterea sau răspândirea lor către aeroportul civil inspectat.3.7.Efectuarea inspecției/controlului la fața locului 3.7.1.La ședința de deschidere condusă de către AACR, prin echipa de inspecție, participă conducerea aeroportului civil inspectat și alți reprezentanți desemnați din partea aeroportului civil inspectat, după caz.3.7.2.În cadrul ședinței de deschidere sunt abordate următoarele aspecte:a)prezentarea participanților, inclusiv a observatorilor, ghizilor, cu o evidențiere a rolurilor acestora în cadrul inspecției;b)confirmarea obiectivului inspecției;c)confirmarea planului de inspecție;d)confirmarea disponibilității resurselor și a locațiilor necesare pentru desfășurarea inspecției; e)confirmarea modului de comunicare dintre echipa de inspecție din partea AACR și administratorul aeroportului civil;f)metoda de raportare a constatărilor;g)confirmarea aspectelor referitoare la confidențialitate în raport cu informațiile primite;h)înștiințarea privind condițiile în care inspecția poate fi întreruptă;i)informarea privind sistemul de reclamații și apeluri față de modul de desfășurare a inspecției;j)informarea cu privire la ședința de închidere.3.7.3.Administratorul aeroportului civil are obligația de a pune la dispoziția echipei din partea AACR care efectuează inspecția un spațiu adecvat pentru această ședință.3.7.4.AACR, prin echipa de inspecție, realizează analiza elementelor și a documentelor relevante pentru colectarea informațiilor în scopul sprijinirii activităților din timpul inspecției.3.7.5.Constatările rezultate în urma inspecției vor fi înregistrate și raportate, conform Fișei constatărilor prezentată în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezenta reglementare.3.7.6.Fișa constatărilor completată și semnată conform anexei nr. 3 se înregistrează la aeroportul civil și se emite în două exemplare originale (un exemplar pentru echipa de inspecție din partea AACR, respectiv un exemplar pentru aeroportul civil inspectat).3.7.7.Ședința de închidere a inspecției este condusă de către AACR, prin echipa de inspecție, și are ca scop prezentarea constatărilor și concluziilor inspecției desfășurate.3.7.8.În cadrul ședinței de închidere, AACR, prin echipa de inspecție:a)informează participanții la ședință cu privire la constatările menționate în Fișa constatărilor, ce va fi predată formal;b)stabilește termenul până la care aeroportul civil inspectat urmează să prezinte un Plan de măsuri corective în vederea eliminării neconformităților, menționate în fișa constatărilor, identificate pe parcursul inspecției; 3.8.Încheierea inspecției la fața locului3.8.1.Inspecția este considerată încheiată atunci când toate activitățile cuprinse în Planul de inspecție au fost încheiate.3.9.Prezentarea, de către AACR, în cadrul CNFAL, a raportului de supraveghere a facilităților și a planurilor de măsuri corective întocmite de către aeroporturile civile inspectate3.9.1.Având în vedere constatările rezultate în urma procesului de inspecție derulat la aeroporturile civile din România, AACR întocmește un raport pe care îl înaintează, alături de planurile de măsuri corective întocmite de către aeroporturi, în atenția CNFAL, cu ocazia ședinței ordinare anuale a CNFAL sau, după caz, în cadrul ședinței extraordinare CNFAL.3.9.2.Raportul de supraveghere prezentat în cadrul CNFAL include informațiile rezultate în urma procesului de supraveghere derulat de către AACR până la acel moment.3.10.Supravegherea implementării recomandărilor emise de către CNFAL administratorilor aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional3.10.1.AACR supraveghează implementarea recomandărilor emise de către CNFAL administratorilor aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.3.10.2.AACR are în vedere, în procesul de supraveghere a implementării recomandărilor emise de către CNFAL, liniile de acțiune propuse și termenele de finalizare asociate incluse în cuprinsul acestora. 3.10.3.În situația în care, în procesul de supraveghere a implementării recomandărilor emise de către CNFAL administratorilor aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, AACR constată că aceste recomandări nu sunt implementate, sesizează Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Anexa nr. 1la reglementare
RAPORTARE
elemente abordate în cadrul reuniunilor CFAL

1. Aeroportul:
2. Data organizării reuniunii CFAL:
3. Participanți:
4. Problemele analizate rezultate în legătură cu derularea procedurilor specifice la intrarea/ieșirea aeronavelor, echipajelor, pasagerilor, mărfurilor, poștei și bunurilorA. Problemele analizatea) Categoria de probleme analizateb) Cauzele ce au generat/generează apariția problemelorc) Soluțiile identificate pentru remedierea problemelor la nivelul aeroportuluid) Acțiunile întreprinse în vederea eliminării cauzelor care au generat/generează apariția problemelore) Entitățile implicate în procesul de punere în aplicare a soluțiilor identificate pentru remedierea problemelor la nivelul aeroportuluif) Resursele necesare pentru punerea în aplicare a soluțiilorg) Calendarul propus pentru punerea în aplicare a soluțiilorh) Recomandări elaborate, după caz, către instituția vizată pentru implementarea propunerilor care nu pot fi integrate la nivelul Comitetului de facilități al aeroportuluiB. Blocajele identificatea) Tipurile de blocaje identificate în raport cu fluxurile de aeronave, echipaje, pasageri, mărfuri, poștă și bagaje la aeroporturib) Măsurile propuse/avute în vedere pentru îmbunătățirea/fluidizarea fluxurilor de aeronave, echipaje, pasageri, mărfuri, poștă și bagaje la aeroporturi
5. Măsurile propuse pentru îmbunătățirea colaborării între entitățile cu responsabilități în furnizarea facilităților pe aeroport
6. Lista procedurilor existente necesare aplicării facilităților la nivelul aeroportului și pentru eficientizarea furnizării serviciilor specifice către beneficiari, în situația în care acestea diferă de cele menționate la paragrafele 2.1 și 2.2 din reglementare
7. Măsuri dispuse, după caz, în raport cu prevederile art. 52 din PNFAL
8. Alte aspecte

 + 
Anexa nr. 2la reglementare
Plan de inspecție

Autoritatea Aeronautică Civilă Română PLAN DE INSPECȚIE pag.1/y

1. Nume (aeroport civil internațional/deschis traficului aerian internațional):
2. Perioada inspecției: (început-sfârșit)

3. Obiectivul inspecției:

4. Referințe:
Nr. crt.
01
02

5. Domeniul de inspectare:
Nr. crt.
01
02

6. Desfășurarea inspecției
Data/ora: Locația/activitatea:

7. Note:

8. Date identificare echipă inspecție AACR: Nume, prenume: Telefon: E-mail:
Membru
Membru

Instrucțiuni de completare:

1. Se va menționa numele complet al aeroportului civil.
2. Se va menționa perioada inspecției indicând ziua și ora de început, precum și ziua și ora finalizării inspecției.
3. Se va menționa care este obiectivul inspecției.
4. Se vor indica referințele utilizate în procesul de inspecție.
5. Se vor indica informații referitoare la amploarea inspecției în sensul descrierii activităților/proceselor planificate a fi inspectate.
6. Se vor indica informații cu privire la activitățile planificate, împărțirea acestora în cadrul echipei de inspecție din partea AACR și perioadele de timp estimate.
7. Se vor menționa informații cu privire la metodele de inspecție utilizate, precum și eventuale elemente suplimentare, după caz.
8. Se vor completa numele, prenumele membrilor echipei de inspecție din partea AACR și datele de contact ale acestora.

 + 
Anexa nr. 3la reglementare
Fișa constatărilor

Autoritatea Aeronautică Civilă Română Fișa constatărilor Nr. înregistrare pag. 1/y

1. Nume (aeroport civil internațional/deschis traficului aerian internațional):
2. Perioada inspecției: (început-sfârșit)

3. Constatări:

Nr. crt. Referința Descrierea constatării Note
01
02
03
04
….

4. Comentarii

5. Date identificare echipă inspecție AACR: Nume, prenume: Semnături: Data:
Membru
Membru

Instrucțiuni de completare

1. Se va menționa numele complet al aeroportului civil inspectat.
2. Se va menționa data, respectiv ora de început, precum și data, respectiv ora finalizării inspecției.
3. Se vor descrie constatările și se va evidenția referința asociată acestora.
4. Se vor insera eventuale comentarii ale aeroportului civil inspectate.
5. Se vor completa numele și prenumele membrilor echipei de inspecție din partea AACR, semnătura acestora și data.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x