REGLEMENTARE TEHNICĂ din 14 noiembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUIMINISTERUL ADMINISTRATIILOR SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 476 bis din 1 iunie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1025 22/12/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1945 14/11/2005
ART. 9REFERIRE LAHG 2288 09/12/2004
ART. 9REFERIRE LALEGE 481 08/11/2004
ART. 9REFERIRE LAOUG 21 15/04/2004
ART. 9REFERIRE LAHG 85 23/01/2003
ART. 9REFERIRE LAREGULAMENT 23/01/2003
ART. 9REFERIRE LAOUG 195 12/12/2002
ART. 9REFERIRE LAOUG (R) 195 12/12/2002
ART. 9REFERIRE LAORDIN 1112 04/04/2000
ART. 9REFERIRE LAORDIN 411 08/06/2000
ART. 9REFERIRE LALEGE 82 15/04/1998
ART. 9REFERIRE LAORDIN 46 27/01/1998
ART. 9REFERIRE LAOG (R) 43 28/08/1997
ART. 36REFERIRE LALEGE 82 15/04/1998
ART. 36REFERIRE LAOG (R) 43 28/08/1997 ART. 44
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1025 22/12/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 1945 14/11/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 1945 14/11/2005

"Normativ privind prevenirea şi combaterea inzapezirii drumurilor publice", indicativ AND 525-2005*)



Notă *) Aprobata de Ordinul nr. 1945 din 14.11.2005, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 476 din 01.06.2006

NORMATIV PRIVIND PREVENIREA SI COMBATEREA INZAPEZIRII DRUMURILOR PUBLICE

– Indicativ AND 525-2005 –

Capitolul I. Generalitati

Sectiunea 1. Obiect si domeniu de aplicare

Art. 1. Prezentul normativ reglementează modul de prevenire şi organizare a intervenţiilor pentru ombaterea poleiului şi înzăpezirii drumurilor publice (exclusiv străzile şi drumurile vicinale), de conducere şi coordonare a acestei activităţi în vederea asigurării viabilitatii drumurilor pe timp de iarna.

Art. 2. La străzi aplicarea acestui normativ se poate face numai în măsura în care el corespunde situaţiei concrete privind amplasarea străzilor, organizarea circulaţiei rutiere şi pietonale în interiorul localităţii şi a altor elemente caracteristice ce le asigură condiţii asemănătoare unui drum public clasat. Organele administraţiei locale vor stabili prin asimilare cu prezentul normativ modul de tratare a acestor probleme pentru străzile ce le au în administrare.

Sectiunea a 2-a. Prevederi generale

Art. 3. Administratorul drumului îşi va organiza sistemul de informare şi control asupra stării drumurilor cât şi a modului de pregătire şi acţionare pe timp de iarnă.

Art. 4. Conducerea şi coordonarea activităţii de prevenire şi intervenţie pentru combaterea poleiului si înzăpezirii drumurilor se realizează prin comandamente instituite la nivel central şi teritorial, aprobate prin ordine şi decizii.

Art. 5. (1) Pe timp de viscol, ninsoare abundentă sau alte fenomene meteorologice care generează blocarea căilor rutiere, se va interzice accesul autovehiculelor spre zonele afectate, prin montarea mijloacelor de semnalizare rutiera corespunzatoare, în scopul facilitării intervenţiei operative cu utilajele specifice.

(2) Aprobarea pentru închiderea temporară a circulaţiei rutiere pe un sector de drum afectat de fenomenele menţionate, se dă, pentru drumurile naţionale, de către comandamentul central de iarnă al MTCT la iniţiativa CNADNR si a Direcţiei Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei, iar pentru drumurile de interes judeţean sau local de către comandamentele judeţene sau

al municipiului Bucureşti cu acordul Inspectoratelor Judeţene de Poliţie – Serviciul de circulaţie rutieră.

Art. 6.(1) În cazuri de urgenţă, când starea timpului impune închiderea circulaţiei rutiere pe un sector de drum pentru a se evita producerea unor evenimente grave ce ar putea periclita viaţa participanţilor la trafic şi când sistemul de informare existent nu pennite luarea operativă a aprobării menţionate mai sus, şeful secţiei drumurilor naţionale impreuna cu seful Serviciului Politiei Rutiere pot opera închiderea circulaţiei cu instalarea mijloacelor de semnalizare corespunzătoare şi a informării participanţilor la trafic.

(2) În aceste cazuri, în tennenul cel mai scurt posibil, şeful secţiei va infonna simultan asupra măsurilor luate, conducerea CNADNR, DRDP, Consiliul Judetean si Inspectoratul Judetean al Situatiilor de Urgenta, iar seful Serviciului Politiei Rutiere va informa operativ Directia Politiei Rutiere asupra masurilor dispuse.

Art. 7. Pe timp de viscol nu se va acţiona pentru deszăpezire decât în situaţii cu totul excepţionale, când sunt în pericol vieţi omeneşti, datorită surprinderii pe drum a unor persoane, autovehicule sau utilaje de deszăpezire, în colaborare cu comandamentele judeţene de deszăpezire impreuna cu Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta, in vederea acordării primului ajutor persoanelor afectate de calamităţi.

Art. 8. (I) Participanţii la trafic au obligaţia să-şi pregătească corespunzător şi din timp autovehiculele pentru circulaţia pe timp de iarnă, să le echipeze cu lanţuri, materiale antiderapante şi sculele necesare; utilizeze combustibili corespunzători perioadei friguroase şi să se infonneze din timp şi permanent, înainte de plecare, privind starea drumurilor şi prognozele meteo pentru zonele respective. Aceştia nu se vor deplasa în zone înzăpezite, zone cu viscole sau polei generalizat sau unde dispeceratele drumurilor îi avertizează asupra situaţiei existente, cu recomandarea să nu circule în perioada respectivă.

  1. (2) Pentru nerespectarea prevederilor de mai sus, participantii la traficul rutier sunt direct răspunzători şi vor suferi consecinţele legale în vigoare.

    Art. 9. Administratorul drumului are obligaţia să informeze din timp participanţii la traficul rutier privind orice restricţie introdusă pe drum, să le semnalizeze corespunzător nonnelor în vigoare şi să recomande variante ocolitoare.

    Sectiunea a 3-a. Notatii

    1. a) MTCT – Ministerul Transporturilor Constructiilor si Turismului;

    2. b) CNADNR-Compania Nationala de Autostrazi siDrumuri Nationale din Romania;

    3. c) DRDP – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri;

    4. d) SDN – Secţia de Drumuri Naţionale;

    5. e) ADL – Administraţia Drumurilor Locale;

    6. f) DN – Drum Naţional;

    7. g) DJ – Drum Judeţean;

    8. h) DC – Drum Comunal;

    9. i) CJ – Consiliul Judeţean;

    10. j) ANM – Administratia Naţionala de Meteorologie;

    11. k) PSI – Paza şi Stingerea Incendiilor;

      1. 1) DPR – Direcţia Poliţiei Rutiere;

  1. m) ARL – Antrepriza de Reparaţii si Lucrări;

  2. n) TAF – Tractor Auto Forestier;

  3. o) CGMB – Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

  4. p) IJSU – Inspectoratul Judetean pentru Situatii de Urgenta

  1. r) MZA – Media zilnica anuala;

  2. s) Auto cu RSP – auto care are in bena raspanditor pentiu sare, amestec sare­ nisip, amestec sare cu solutie de clorura de calciu.

Sectiunea a 4-a. Referinte

  1. a) Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată şi aprobată prin Legea m. 82/1998 cu modificarile si completarile ulterioare;

  2. b) Legea nr. 481/ 2004 privind protectia civila;

  3. c) Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 195/ 2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modifica.rile si completarile ulterioare;

  4. d) Hotararea Guvernului nr. 85/ 2003 pentru aplicare Ordonantei de urgenta a Guvernului m. 195/ 2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modifica.rile si completa.rile ulterioare;

  5. e) Hotararea Guvernului nr. 2288/ 2004 pentru repartizarea functiilor de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si

image

image

Tabelul 1 CLASIFICAREA DRUMURILOR PE NIVELURI DE INTERVENŢIE (NI)

DUPĂ NIVELURILE DE VIABILITATE ÎN TIMPUL IERNII

Nr. crt.

Niveluri de viabilitate

Niveluri de intervenţie

Încadrarea drumurilor publice pe niveluri de viabilitate în timpul iernii, în funcţie de:

Clasa tehnică

Importanţa economică şi administrativă a drumurilor

image

1 NIVEL I

image

'

N.I.1

I, II şi o parte din III

Autostrăzile, drumurile publice cu 4 benzi de circulaţie, drumuri publice cu 2 benzi de circulaţie, care leagă capitala de oraşele reşedinţă de judeţ, de municipii şi orasele resedinte de judeţ între ele. Drumurile publice

(naţionale, judeţene sau comunale), care asigură legătura cu gările, porturile, aeroporturile şi punctele de treceri de frontieră sau care conditionează aprovizionarea' centrelor economice importante cu materii prime, alimente sau forţă de

muncă.

2

NIVEL II

N.I.2

IV

şi restul drumurilor din clasa tehnică III

Restul drumurilor naţionale care fac parte din clasa tehnică III şi drumurile judeţene care asigură legătura cu centrele de comună

N.I.3

V

Restul drumurilor publice care trebuiesc mentinute în stare de viabilitate. '

3

NIVEL III

4

NIVEL IV

N.I.4

MZA<500

Sectoarele de drumuri publice cu trafic redus de vehicule pentru care cheltuielile necesare menţinerii în 24 ore în stare de viabilitate depăşesc cheltuielile produse prin devierea circulaţiei

pe trasee ocolitoare.

:

Tabelul 2 FORMAŢIA DE UTILAJE ŞI ECHIPAMENTE CORESPUNZĂTOARE

NNELELOR DE INTERVENŢIE

Nivel de I Formatie de utilaje

I

interventie

Nr. buc.

km echivalenti

N.1.1.

1

Unimog echipat

2

15-25

Incarcator

2

15-25

I

II Auto cu RSP si lama

2

15-20

, Autofreza

2

100

I

i Buldoexcavator

1

50

! Autogreder

1

50

.

Remorcher

1

150

Macara > 30 t

1

150

N.1.2.

Unimog echipat

2

20-30

Incarcator

2

20-30

Auto cu RSP si lama

2

20-25

I

'Autofreza

1

100

Buldoexcavator

1

60

Autogreder

1

60

Remorcher

1

200

Macara> 30 t

1

200

Tractor

1

30

N.1.3.

Unimog echipat

2

25-40

Incarcator

2

25-40

Auto cu RSP si lama

2

25-30

I

.Autofreza

1

150

Buldoexcavator

1

75

Autogreder

1

75

Remorcher

1

250

Macara > 30 t

1

250

Tractor

1

45

Art. 15. Programul pregătirilor în vederea iernii se elaborează de către unităţile teritoriale de administrare a drumurilor publice şi va cuprinde ansamblul de măsuri necesare/cantităţile de lucrări estimate şi termenele de realizare pentru:

  • punerea in ordine a drumurilor;

  • pregătirea bazelor de deszăpezire;

  • apărarea drumurilor cu panouri parazăpezi;

  • revizuirea şi repararea utilajelor, a echipamentelor şi mijloacelor de transport prevăzute în programul de iarnă;

  • aprovizionarea cu materiale pentru combaterea poleiului, pregătirea; completarea şi revizuirea spaţiilor de depozitare, stabilirea sectoarelor de drum pe care se acţionează numai cu materiale antiderapante;

  • instruirea personalului;

  • organizarea reţelei de coordonare operativă şi informare;

  • asigurarea necesarului de indicatoare si mijloace de semnalizare rutiera pentru închiderea, la nevoie, a sectoarelor de drum inzapezite;

  • încheierea contractului cu ANM pentru fumizarea infonnatiilor meteo.

    Art. 16. Programul de punere în ordine a părţii carosabile a drumurilor (reparaţii izolate sau pe suprafete întinse, impermeabilizarea părţii carosabile, asigurarea scurgerii apelor, înlăturarea obstacolelor ce ar putea provoca înzăpezirea drumurilor) se întocmeşte, pentru perioada 15 august- I noiembrie confonn anexei nr. 3.

    Art. 17. În vederea pregătirii pentru iarnă a bazelor de deszăpezire şi a punctelor de sprijin, se vor face din timp verificări pe teren referitoare la starea clădirilor, instalaţiilor electrice, de alimentare cu apă, sanitare şi canalizare, de încălzire, a mijloacelor de infonnare radio-telefonie meteorologică, starea cazannamentului, echipamentelor de PSI şi protecţie, a depozitelor de carburanţi, lubrifianţi, materiale antiderapante sau chimice, în urma cărora se vor stabili măsurile necesare, în scopul creării unor condiţii corespunzătoare desfăşurării operative a activităţii unităţilor pe toată durata iernii.

    Punerea in ordine a bazelor de deszapezire se va încheia:

  • pana la 20 octombrie pentiu zonele de munte;

  • pana la 1 noiembrie pentiu restul bazelor.

Art. 18. Lista sectoarelor de drumuri înzăpezite se va evidenţia confonn anexei nr. 4, iar lista sectoarelor de drum ce vor fi apărate cu panouri de parazăpezi, număml rândurilor şi lungimea acestora se vor evidenţia conform anexei 2.6. şi

va fi aprobată de administratorul drumului, acestea făcând parte integrantă din planul operativ de acţiune pe timp de iarnă, al unităţilor respective.

Panourile de parazăpezi ce urmează a fi folosite pentru apărarea drumurilor, vor fi revizuite, reparate şi depozitate corespunzător iar montarea lor se va face în funcţie de disponibilizarea terenurilor, termen 15 noiembrie – 1 decembrie.

Termenele de montare, vor fi depuse odată cu planul operativ aprobat, la Comandamentul Central de Iarna al MTCT de deszăpezire, în vederea acordării sprijinului necesar unităţilor de drumuri, în relaţiile cu proprietarii terenurilor pe care acestea unnează se monteze.

Art. 19. Utilajele şi echipamentele specifice pentru deszăpezirea drumurilor ş1 combaterea poleiului se vor prezenta in bazele de deszapezire pana la:

  • 20 octombrie pentru zonele de munte;

  • 1 noiembrie pentru celelalte zone.

Contractele pentru activitatea de iarna cu terti se vor încheia pana la data de 10 octombrie.

Art. 20. Aprovizionarea cu materiale se va desfasura astfel:

  • Materiale antiderapante (concasate cu granulozitate O – 8 cu sortul O – 1 sub I 0%) toata cantitatea pana la 1 noiembrie atat pentru zona de ses cat si pentru zona de munte;

  • Materiale chimice (sare, solutie de sare, clorura de calciu):

    • o 50% din cantitatea necesara pana la 1 noiembrie;

    • o 75% din cantitatea necesara pana la 31 decembrie;

    • o Completare pana la 100% in functie de conditiile meteo si stocuri.

Acolo unde se actioneaza cu amestec de material antiderapant si sare proportia amestecului este de 1:1.

Art. 21. Cantităţile de carburanţi (benzină, motorină) pentru minimum 14 zile de acţionare se vor stabili în funcţie de numărul autovehiculelor şi utilajelor din fiecare bază şi vor fi aprovizionate până la 5 octombrie în bazele din zona de munte şi până la I noiembrie în restul bazelor, şi care se va menţine la

acest nivel, prin completarea pe toată perioada iernii.

Art. 22. Se va organiza reţeaua de coordonare operativă şi infonnare pana la 15 octomb1ie prin care se vor stabili:

– posturile telefonice de la unităţile proprii şi de la alte unităţi amplasate de-a lungul drumurilor, inclusiv a programului de serviciu pentru informare;

image

Tabelul 3

Caracteristici generale si intervale de timp maxim necesare, corespunzatoare fiecarui nivel de interventie pe drumuri

image

'Interval de timo admis interventiilor oe drumuri

Nr Nivel de

Caracteristici generale ale

Deszapezi-

rea drumului

Curatirea zapezii de pe platforma

drumului si

Raspandirea materialelor chimice in amestec cu antiderapante

crt

intervetie

fiecarui nivel pe minim

acosta-ment

Raspandire

Raspandire

de interventie I o banda

de

circulatie

(asig. circul. pe toata partea carosabila)

preventiva cu materiale chimice

pentru combaterea poleiului

o

I ··

1

1      

N.1.1.

··     ·   · 2      

  • Asigurarea unei informari permanente asupra viabilitatii si coordonarea operativa a inte1ventiilor;

  • Dotarea cu utilaje suficiente si orgamzarea

lucrului

       3      

10 ore dupa încetarea

viscolului

·     4

max. 4 zile

5

Cand prognoza meteorolo- g1ca generala sau mijloacele de detectare locale indica posibilitate

6

max. 3 ore

pennanent al sau a

I . ..

aparitiei

poleiului,

acestora;

  • Prioritate in interventie;

  • Asigurarea raspandirii preventive de materiale antiderapante, continuu si prioritar

I nmsoru

'

ghetii sau a

..

mnsorn s1

in perioada m care se manifesta variatii de temp. (+ziua si

– noaptea)

image

I

– Asigurarea unei informari pennanente i

2 N.1.2

asupra viabilitatii si coordonarea operativa a interventiilor;

– Dotarea cu utilaje suficiente independent de

24 ore

sau a

. ..

Max. 5 zile

idem

Max. 5 ore

nivelul I; mnsom viscolite.

3 N.1.3

  • Asigurarea raspandirii preventive a materialelor antiderapante tratate cu antiaglomerant.

  • Asigurarea unei informari permanente;

  • Se pot folosi 48 ore si utilaje

    repartizate nivelului I si II.

  • Organizarea activitatii de

. .

iarna st a

infonnarii, fara prioritate,

Max. 7 zile

idem

Max. 7 ore

4 N.1.4

numai in cazul

necesitatii

. ..

as1gurar11

circulatiei pe sectoarele de drum respective.

Art. 29 Combaterea poleiului se face utilizând materiale antiderapante cât şi fondanţi chimici.

Amestecurile trebuie să fie omogene, iar răspândirea lor cât mai uniformă pe suprafaţa părţii carosabile.

Utilizarea sării este eficientă numai pentm temperaturi la suprafaţa carosabilului mai mari de -7°C,.

Sarea pură se va utiliza numai pe îmbrăcăminţi bine etanseizate.

Pentm temperaturi mai scăzute (până la -30°C) se va utiliza clomra de calciu.

Art. 30. Pe dmmurile de nivel I de viabilitate pe timp de iarnă este interzisă răspândirea manuală de materiale antiderapante si fondanti chimici.

Art. 31. Depozitarea materialelor chimice şi antiderapante, încărcarea acestora, amplasarea depozitelor, modul de utilizare şi răspândire a acestora, utilajele şi echipamentele de răspândire a lor, viteza de lucm a acestora, semnalizarea vehiculelor care fac aceste operaţiuni, organizarea acţiunii de răspândire se va face în conformitate cu prevederile din Metodologia de aplicare a prezentului Normativ.

Art.32. În cazul in care se întâlneşte un vehicul înzăpezit, care ingreuneaza actiunea de deszapezire, personalul care însoţeşte utilajul de deszăpezire, va comunica imediat la baza cea mai apropiată, datele de identificare a vehiculului, care va lua masuri de degajare a partii carosabile împreuna cu organele politiei mtiere.

Art. 33. Se interzice tractarea de către utilajele de deszăpezire a vehiculelor rămase pe drum, cu excepţia celor singulare, care împiedică acţiunea de deszăpezire.

Art. 34. Utilajele de combatere a poleiului şi de deszăpezire vor fi dotate cu semnale speciale luminoase de avertizare cu lumina galbena, montate astfel încât să fie vizibile din toate direcţiile. Acestea vor funcţiona numai în timpul acţiunii sau a deplasării spre locul de acţiune.Punctele extreme ale gabaritului acestor utilaje se vor marca cu steguleţe galbene.

Art. 35. Autovehiculele de însoţire şi principalele utilaje de deszăpezire (autofreze, buldoexcavatoare, maşini echipate pentru intervenţii, autorăspânditoare de materiale chimice sau antiderapante etc.) vor fi dotate cu aparate radio-telefon sau telefon mobil având totodată instalaţiile de lumini şi semnalizări prevăzute de lege.

Art. 36. In baza art. 44 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 republicată, aprobată prin Legea nr. 82/1998, pentm protecţia unor sectoare de drumuri sensibile la îngheţ-dezgheţ, administratorii acestora pot introduce în perioada

de dezgheţ restricţii cu caracter temporar privind sarcinile admise să circule pe drumul respectiv (bariere de dezgheţ).

Art. 37. Calendarul privind îndeplinirea sarcinilor referitoare la pregatirea activitatii pe timpul iernii este prezentat în anexa 6.

Art.38. Evidenta activitatii privind combaterea poleiului şi deszăpezirii drumurilor din administrare pe timp de iarnă, pe fiecare bază de deszăpezire se va ţine în registre numerotate şi sigilate, conform anexei m. 7 – Jurnal de activitate pe timp de iarnă, care constituie docwnentul primar de bază.

În cazul executării acestei activităţi pe bază de contract prin terţi, se va ţine aceeaşi evidenţă, se va semna zilnic de responsabilul autorizat din partea executantului, va fi verificată zilnic şi acceptată de către şeful de district pe raza căruia se efectuează prestaţia.

Art. 39. Raportarea situatiei drwnurilor nationale se face de catre Comandamentul central de iarna, confonn modelului prezentat in anexa 8 si se difuzeaza Ministerului Transporturilor Constructiilor si Turismului, Ministerului Administratiei si Internelor, Inspectoratului General al Politiei Romane, Directiei Politiei Rutiere si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.

CAPITOLUL 4. CONDUCEREA ŞI COORDONAREA ACŢIUNILOR DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A POLEIULUI ŞI ÎNZĂPEZIRII DRUMURILOR PUBLICE, SISTEMUL DE INFORMARE PRIVIND STAREA DRUMURILOR PE TIMP DE IARNĂ. MĂSURI DE PROTECŢIA MUNCII ŞI PSI

Art. 40. Conducerea şi coordonarea acţiunilor de prevenire şi intervenţie pentru combaterea poleiului şi mzapezm1 dmmurilor se realizează prin comandamente instituite la nivel central şi teritorial, aprobate prin ordine şi decizii.

Rapmtarea situatiei dmmurilor nationale se face de catre Comandamentul central de iarna, conform modelului prezentat în anexa 8 si catre Ministerul Transporturilor Constructiilor si Turismului, Ministeml Administratiei si Internelor, Inspectoratului General al Politiei Romane, Directiei Politiei Rutiere si Companiei Nationale de Autostrazi si Drwnuri Nationale din Romania.

image

ANEXA 1 UNITATEA

17

PROPUNERI DE ÎNCADRARE A DRUMURILOR PE NIVELURI DE VIABILITATE ÎN TIMPUL IERNII

Categoria functionala a drumurilor

Sectorul de drum

Dela

km…..

La

km………….

Intre localitatile

Lungime (km)

Nivelul de interventie si formatia de utilaje

Motivarea incadrarii

A DRUMURI NATIONALE

DN6

132+435

184+230

Mihaesti Radomir

52

Nivelul I de viabilitate

NI 1

Leaga municipiul de reteaua judetului si capitala

DNSS

4+400

71+105

Craiova Bechet

66

NI 1

Leaga municipiul Craiova cu sudul Olteniei

·

1––· •.

Total niv. I 118

DN54

1+550

54+500

Caracal Islaz

52

Nivelul II de viabilitate

NI2

Legatura Caracal – G.

Total niv II

52

Nivel III de viabilitate

Nivel IV de viabilitate

B.DRUMURIJUDETENE '

18

ANEXA NR. 2 UNITATEA

PLAN OPERATIV DE ACŢIUNE PE TIMPUL IERNII SECŢIA

Denumirea bazei………………….DN…………..km…...………nr. tel………....…………………..OF. PTTR…….. .Resp. baza….…………………………..

Sector activitate DN (DJ, DC)…………………………km………………………...km L =

Nr.crt.

Denumirea utilajelor si mijloacelor de transport de insotire proprii sau închiriate. Sectorul de drum pe care se actioneaza

DN(DJ, DC)

Km……..km….

Numele si prenu- mele conducatorilor auto sau mecanicilor si insotitorilor, adresa si nr. de telefon

Puncte de informare si politie

Pozitia depozitelor de materiale antiderapante si antiaglomerante, DN, DJ, DC, km si cantitatea

(mc, tone)

Necesarul de carburanti si lubrifianti pentru toata perioada de iarna

Benzina tone,

Motorina tone,

Ulei kg

Stoc tampon carburanti si lubrifianti pentru 14 zile

Benzina tone

Motorina tone

o

1

2

3

4

5

6

ANEXA NR. 2.1. UNITATEA

CENTRALIZATORUL MA!ERIAl:_ELOR CHȘICE ŞI ANTIDERAPANTE, AL CARBURANŢILOR ŞI LUBRIFIANŢILOR, PE BAZE ŞI SECŢII PREVAZUTE IN PLANUL DE ACŢIUNI PE TIMPUL IERNII

Sectia baza

Materiale antiderapante

Benzina Tone

Motorina tone

Ulei

kg

Nisip (tone)

Sare (tone)

Solutii sare

14 zile ! Toata activitate i iama

l

14 zile activitate

Toata iama

Toata iama

––•-··-··

l ·–

...

·

19

NOTĂ: Centralizatorul se face la DRDP (Consiliul Judeţean) pe secţii şi baze în mod analog la sectie pe baze

ANEXA NR. 2.2. UNITATEA

CENTRALIZATORUL AUTOUTILAJELOR SI MIJLOACELOR DE TRANSPORT PREVĂZUTE ÎN PLANUL OPERATIV DE ACŢIUNE ÎN TIMPUL IERNII

20

!

I

Nr. crt.

Denumirea utilajului si a echipamentului UM=buc.

Sectia

TOTAL

Baza

Baza

Baza

Baza

A Utilaie si echipamente proprii

1

Autofreze

2

Autogredere

3

Buldozere

4

Tractoare

5

Incarcatoare

6

Remorchere

7

Unimog

8

Autobasculante

9

Automacarale

10

Autocisterne

11

·–··–·

12

Lame pentru auto

Lame pentru tractoare

13

Gredere simipurtate

I

21

I

14

Raspanditoare pentru auto

15

Raspanditoare pentru tractor

16

Perii rotative

i 17

Buldoexcavatoare

··1··8

Autospeciale cu raspanditor si lama Autovehicul revizie drum

·-

1–-– •• ·

-·-

r ·

••

19

20

Alte utilaie

B. Utilaje si echipamente închiriate

·…. ....... –.– . -. –.

.··

21

Autofreze

22

Autogredere

23

Buldozere

24

Tractoare

25

Incarcatoare

26

Remorchere

27

Unimog

28

Autobasculante

29

Automacarale

30

Autocisterne

31

Lame pentru auto

32

Lame pentru tractoare

33

Gredere simipurtate

I

image

ANEXA NR. 2.3.

UNITATEA

CENTRALIZATORUL BAZELOR DE DESZĂPEZffiE ŞI AL PUNCTELOR DE SPRIJIN

Nr.crt.

Sectie Baza

Baze

Puncte sprijin

TOTAL

NOTĂ: Centralizatorul se face la DRDP (Consiliul Judeţean)pe secţii şi baze şi în mod analog la secţie pe baze.

ANEXA NR. 2.4. UNITATEA

LISTA BAZELOR DE DESZĂPEZffiE _şi A PUNCTELOR DE SPRIJIN CARE DESERVESC ZONA DE MUNTE

Nr.crt.

Sectia

Baze

DN

Poz.km

Programul de lucru al bazei

23

NOTĂ: în mod analog se face lista pentru administraţiile de drumuri locale.

24

Anexa nr. 2.5.

UNITATEA ……………………..

CENTRALIZATORUL PANOURILOR DE PARAZĂPEZI CE SE VOR MONTA PE PERIOADA IERNII

NOTĂ: În mod analoe se face centralizatorul pentru Administratiile drumurilor locale

Nr.crt.

Sectia Baza

L_ungimea (m) _   _   

image

image

image

· ·

Panourilor ce se vor monta Sectoarelor de drum care se

vor apara

1–……..–-

image

·

Anexa nr. 2.6. UNITATEA

LISTA SECTOARELOR DE DRUM CARE SE VOR APĂRA CU PANOURI PARAZĂPEZI PE PERIOADA IERNII

DN, DJ, DC, sectorul aparat cu panouri parazapezi pe subunitari

Dreapta sau stanga

Nr. randuri necesare

Panourilor ce se vor monta

Lungime (m)

Drumurilor ce se vor apara

observatii

NOTĂ: în mod analog se face centralizatorul pentru Administraţiile drumurilor locale

Anexa nr. 2.7. UNITATEA

CENTRALIZATORUL STAŢITLOR DE RADIO FIXE ŞI MOBILE CE VOR FUNCŢIONA PE PERIOADA IERNII

Nr. crt.

Sectia Baza

Statii (buc.)

Fixe

Mobile

Total

'

!

I

I

'

NOTĂ: În mod analog se completează centralizatorul pentru Administraţiile de drumuri locale.

Anexa nr. 2.8. UNITATEA

25

LISTA STAŢIILOR FIXE DE RADIO CARE VOR FI FOLOSITE ÎN CAMPANIA DE IARNĂ

Locul amplasarii

Canal lucru

Indicativ apel

26

Anexa nr. 2.9.

UNITATEA

LISTA SUBUNITĂŢILOR (SECŢIILOR) DIN CADRUL D.R.D.P. (ADMINIS'TRA ŢIA DRUMURILOR LOCALE) cu adresa

unităţii, şeful unităţii şi numerele de telefon de la serviciu si de acasă

Nr.crt.

Specificatia iAdresa unitatii

i

I

I

Numele si

prenumele sef sectie

Prefix PT / CFR / mobil

.. ..

Nr. telefon

Serviciu

Acasa

I

Sectia

I

i

f

I

I

I

!

i

,

.

i

!

I

UNITATEA

27

LISTA BAZELOR DE DESZĂPEZIRE cu adresa unităţii, şeful bazei şi numerele de telefon de la serviciu şi de acasă

Nr.crt.

Specificatia

J

Adresa unitarii

Numele si prenumele sef

district

Prefix PT / CFR / mobil

Nr. telefon

–-

Serviciu

Acasa

1

Sectia

Baza

·-

...

···

•-

·········•·•-•-

··image

28

Anexa nr. 2.11.

UNITATEA

LISTA INDICATOARELOR DE CIRCULAŢIE FIXE ŞI MOBILE SPECIFICE SEMNALIZĂRII RUTIERE PE TIMP DE IARNĂ

UM = buc.

Nr.crt.

DN

Poz.km

'

Nr. indic. de circulatie fig....………...

Fig. D 15

(Lanturi pentru zapada) + aditionala P 27 polei , gheata, zapada sau P29 – ploaie, ceata, viscol

Fig. CI (Accesul interzis)+ aditionala P 27 – polei , gheata, zapada sau P29 – ploaie, ceata, viscol

Fig. F 37

(Ocolire)+ aditionala P 27 – polei , gheata, zapada sau P29 – ploaie, ceata, viscol

Fig. A9 (Drum îngustat)

II Fig. A 19. (Drum

1 lunecos)+

aditionala P 27 – polei, gheata, zapada sau P 29 – ploaie, ceata, viscol

image·

–·–– –·· .. .

·–

  • *Indicatoarele din coloanele 4, 5 şi 6 se stabilesc de către secţie în funcţie de numărul drumurilor şi al sectoarelor înzăpezite cu posibilităţile de ocolire pe ruta cea mai apropiată.

  • ** Figurile: A19, D15, CI, F37, A9 si placutele aditionale: P27 si P29 au ca referinta standardul roman SR 1848-1: 2004.

NOTĂ: În coloana 3 pentru sectoare mai lungi de 2 km se montează panoul adiţional P 8 „lungimea sectorului periculos”. Anexa se completează la planul operativ al bazei, secţiei, DRDP, Administraţia Drumurilor Locale.

UNITATEA

29

NECESARUL DE CARBURANŢI, LUBRIFIANŢI, INVENTAR GOSPODĂRESC, ECHIPAMENT DE PROTECŢIE ŞI PSI LA SECŢIA (BAZA)

Nr.

crt.

Dotru-i

N

Baza

Total

E

Baza

Baza

Baza

A. Cazarmament

1

Paturi Buc.

N

-• –––

E

–––

––

–– –––

2

Saltele Buc

N

E

!3

i

I

Paturi Buc.

N

E

I

Cearceafuri Buc.

N

'4

E

5

Perne Buc.

N

E

6

Fete perna buc

N

E

30

B. Echipament de protectie

7

Sube Buc.

N

E

8

Scurte imblanite Buc.

N

E

– –

9

–··

Cisme paslari

Buc.

·

N

-····-·–

E

10

Manusi Buc.

N

..

––······–

....·-·– ····-

E

··-

–-

11

Caciuli Buc.

N

E

i C. Carburanti, lubrifianti, combustibili

13

Benzina Tone

N

E

14

Motorina Tone

N

E

15

Ulei Kg.

N

E

16

** Carbuni(lemne de foc) tone

N

E

D. Unelte, protectia muncii si PSI

I

I

image

17

i

Lopeti Buc.

N

E

1 18

I

Cazmale Buc.

N

E

I

! 19

Tarnacoape Buc.

N

. ··

...

E

20

···

21

i

!

Trusa sanitara Buc.  

· ·····

Veste avertizare

Buc.

N

E

... ··

N

·-

E

!

I 22

I

Pichet de incendiu Buc.

N

E

i

! E. Mijloace de iluminat, vesela

:

I 24

Lampi cu petrol Buc.

N

E

N

–-··

••–·--·-

–·–···· ·–

Felinare de vant

·-·-·-

Buc.

E

25

Lanterne Buc.

N

E

26

Ligheane

Buc.

N

E

:

31

I

32

i

27

Galeti pentru apa Buc

N

E

28

Canide baut apa Buc.

N

E

F. – ateri L.P !ltt:!:_lc_ombaterea poleiull!i _..

·–-·–– ––· ··. ···-· ·

29

Sare

Tone

N

E

, 30

Nisip m3

N

····-··–

E

–·–-·-··-·

·

··-·-

31

Z ura m·

N

E

G. Alte dotari

32

Statii radio fixe Buc

N

E

33

Statii radio mobile Buc.

N

E

34

Antena statie radio buc

N

E

35

Giruieta Buc.

N

E

36

Termometre

Buc.

N

E

i

image

  • * N = necesar

  • * E = existent

** Se completează numai în cazul în care baza este dotată cu încălzire centrală şi/sau alimentare cu apă.

image

Anexa nr. 2.14.

UNITATEA

LISTA MIJLOACELOR DE SEMNALIZARE MOBILE NECESARE INCHIDERII TEMPORARE A CffiCULATIEI RUTIERE PE SECTOARELE DE DRUMURI BLOCATE

34

UM=buc.

Nr.crt.

I

DN

Paz.km

Nr. indic. de circulatie fig………………….

Fig. a55.

Bariera normala

!

Fig. a56

Bariera directionala

Fig. a54 Lampa cu lumina

galbena intermitenta

Fig. a60

Parapet lestabil din material plastic

Fig. al4 si a21

Indicatoare rutiere (accesul interzis si

ocolire)

I

!

····

··

-·-

··-·

* Figurile: a55, a56, a54, a60, al4 si a21 au ca referinta standardul roman SR 1848-1: 2004.

Anexa nr. 3

UNITATEA

PROGRAM DE SECŢIA ……….

PUNERE ÎN ORDINE A PĂRŢII CAROSABILE PENTRU CAMPANIA DE IARNA LA

Nr.

crt.

DN

Pozitie km

PROGRAM

Necesar mixtura asfaltica

Termen final de executie

Raspunde:

Observatii Reabilitare Constructor

Reparatii (m2)

Colmatari ( ml)

din partea DRDP

din partea sectie

-·–––

1.

2.

3.

–.-–-

– ·-

….

-· ·–

Anexa nr. 4 UNITATEA

image

–-·––

Nr.crt.

––-·-

Sectorul de drum

Lungimea sectorului de drum

(m)

· ·····-·–····- .. -·-

Caracteristici sector

·–

Observatii

perdele de protectie

panoun parazapez1 mobile

. .

••

Pozitia kilometrica

DN, Dj sau DC

35

SITUAŢIA SECTOARELOR DE DRUM ÎNZĂPEZIBILE

36

Anexa Nr. 5 UNITATEA SECŢIA PROCESVERBAL

de verificare a pregătirilor pentru iarna Subsemnaţii

din partea DRDP (ADL) şi

din partea Secţiei verificând pregătirile de iarnă ale secţiei, am constatat următoarele:

  1. I. Punerea în ordine a părţii carosabile

  2. II. Instalarea panourilor – parazăpezi – ml

  3. III. Concluzii asupra locatiei Pagina 2

  4. IV. Instruirea personalului

  5. V. Pregătirea bazelor

Nr. crt.

Dotari

N

Baza

Total

E

Baza

Baza

Baza

A. Cazarmament

1

Paturi

Buc.

N

E

2

Saltele Buc

N

E

3

Paturi Buc.

··-···

Cearceafuri

Buc.

N

E

–·– ····· ....

4

N

·–

E

5

Perne Buc.

N

E

6

Fete perna buc

N

E

B. Echipament de protectie

7

Sube Buc.

N

E

8

Scurte imblanite Buc.

N

E

9

Cisme paslari Buc.

N

E

10

Manusi Buc.

N

     ,.                                          ···–-·-·–

E

11

Caciuli Buc.

N

E

37

C. Carburanti, lubrifianti, combustibili

13 Benzina Tone

                                  N                                   

E

  1. 14 ! Motorina

             Tone        

    – ––·

  2. 15 Ulei

Kg.

                                  N                                   

E

imageimage

·-·-···· ..

                                  N                                   

E

16 ** Carbuni(lemne de foc) tone

N

E

D. Unelte, protectia muncii si PSI

  1. 17 Lopeti

             Buc.                         

  2. 18 Cazmale Buc.

N .

  E                                                                                                                    

                                  N                                   

E

19 Tarnacoape Buc.

                                  N                                   

E

20 Trusa sanitara Buc.

                                  N                                   

E

21 Veste avertizare Buc.

                                  N                                   

E

38

image

31 Zgura m3

N

E

G. Alte dotari

32 · Statii radio fixe

i

       [_Buc      

·

N

E

···· · –·-

···•–····

····

N

· ··-

33

Statii radio mobile

Buc.

E

34

Antena statie radio 'buc

N

.·-·.

. ·····–·

f–-– •

E

·-·

35

Giruieta Buc.

N

E

36

Termometre Buc.

N

E

40

  • * N = necesar

  • * E = existent

    ** Se completează numai în cazul în care baza este dotată cu încălzire centrală şi/sau alimentare cu apă. Pagina 3

    Pagina4

  • * N = necesar

  • * E = existent

** Se completează numai în cazul în care baza este dotată cu încălzire centrală şi/sau alimentare cu apă. Semnăturile comisiei

Anexa 6

CALENDARUL

privind îndeplinirea sarcinilor referitoare la pregătirea activităţii pe timpul iernii

Nr.crt.

Denumirea sarcinii

Temen de execuţie

I !

Transmiterea la CNADNR a situaţiei privind evoluţia

30V

' precipitaţiilor a numărului mediu anual de zile cu polei şi cu

viscol pentru iama precedentă pe fiecare sectie

2

Aprobarea programului de revizie şi reparare a utilajelor specifice de deszăpezire, de către DRDP, respectiv Administratia drumurilor locale

30V

...,, Întocmirea propunerilor de încadrare a drumurilor pe nivele

1 VII

de viabilitate în timpul iernii şi înaintarea acestora la

CNADNR.

4

Aprobarea nivelurilor de viabilitate în CA – CNADNR şi transmiterea la DRDP

15 VII

5

Transmiterea la DRDP-uri si CJ a nivelurilor de viabilitate aprobate în CA-ANO

30 VII

6

Întocmirea planului operativ de acţiune pe timpul iernii la secţii şi înaintarea lui ta DRDP, respectiv Administraţia drumurilor Locale

15 VII

7

Transmiterea la CNADNR respectiv CJ a planurilor operative pentru aprobare

1 VIII

8

Aprobarea planurilor operative de acţiune pc timpul iernii de

1

15 VIII

: către CNADNR respectiv CJ şi transmiterea lor la DRDP şi

Administratia Drumurilor Locale.

9

Transmiterea planurilor operative la baze

10 IX

10

Punerea în ordine a drumurilor, pentru intrare în iarnă.

15 VIII-I IX

11

Instmirea personalului care participă la activitatea de iarnă, la prezentarea in baze.

15 X

12 i Organizarea reţelei de coordonare operativă şi infonnare

15 X

13

Pregătirea bazelor de deszăpezire şi a punctelor de sp1ijin

20X

1 XI

I- zone de munte

: – celelalte zone

14 Aprovizionarea bazelor cu carburanţi pentru 14 zile de

; functionare

5X

1 XI

'

  • zona de munte

  • celelalte zone

15

Aprovizionarea cu materiale antiderapante

1 XI

  • 50% din cantitate

  • 75% din cantitate

– 25 % din cantitate

16

*Aprovizionarea cu materiale chimice antiaglomerante 75% din cantitate

100% din cantitate

1 XI

31 XII

Functie de conditiile meteo si

stocuri

17

Montarea indicatoarelor pentru semnalizarea rutieră pe timpul 1em11

  • zona de munte

  • celelalte zone

1 XI

15 XI

18

Montarea panourilor de parazăpezi

15XI-

1XII

19

Perfectarea contractelor de închiriere a utilajelor necesare întretinerii

'

10 X

, drumurilor pe timpul iernii

20

Prezentarea utilajelor închiriate în baze şi puncte de sprijin

  • zonă de munte

  • celelalte zone

20X

1 XI

21

Verificarea pregătirilor la bazele de deszăpezire de către com1s11

1 XI

25 XI

i

  • zonă de munte

  • celelalte zone

Anexa nr. 7

BAZA DE DESZĂPEZIRE

JURNAL DE ACTIVITATE PE TȘP DE IARNĂ privind combaterea lunecuşului şi a zăpezii pe dmmurile din administrare

Ofiţer de serviciu,

Ora intrare si ora iesire;

Activitate prestata;

N umar de muncitori prezenti;

Modul de actionare a utilajelor: patmlare, actionare cu lama, raspandire material antiderapant.

Anexa nr. 8 UNITATEA

BULETIN METEO RUTIER

privind starea dmmurilor (naţionale, judeţene, comunale) Din data de

                 ora

  1. 1. Evenimente mtiere (accidente)

  2. 2. Sectoare de dmmuri închise temporar circulaţiei mtiere

  3. 3. Utilaje cu care se acţionează la pct. 2

  4. 4. Dmmuri cu circulaţie îngreunată

  5. 5. Utilaje cu care se acţionează la pct. 4

  6. 6. Starea părţii carosabile perestul dmmurilor curată şi uscată (DN …..poz km )

    curată şi umedă (DN ..poz km )

    zăpadă continuă (DN poz km grosimea stratului variază între O 10 cm)

    suluri de zăpadă(DN poz km h variază între cm)

    parţial gheaţă în grosime de la ... până la ...cm, DN...km km

    polei DN… km km

    mâzgă etc. DN km km

  7. 7. Starea timpului în restul zonei din administrare

    • cerul (senin, acoperit, partial acoperit)

    • vântul (calm sau dacă bate se comunică viteza în km/oră şi direcţia)

image

image

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x