REGLEMENTARE din 4 decembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 838 din 27 decembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 118 20/08/2003
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 118 20/08/2003
ART. 4APROBAT DEORDIN 1834 04/12/2001

privind condiţii de avizare a documentaţiilor tehnice pentru obiectivele aflate în zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă RACR-CADT



 + 
Capitolul 1Introducere1.1 Scop1.1.1. Prezenta reglementare privind condiţiile de avizare a documentaţiilor tehnice pentru obiectivele aflate în zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă este elaborata pentru aplicarea prevederilor Reglementării RACR-SACZ privind stabilirea servituţilor de aeronautica civilă şi a zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilă.1.1.2. Reglementarea de faţa stabileşte:a) caracteristicile, condiţiile şi cerinţele generale pentru zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă (zone care trebuie protejate în interes aeronautic);b) cadrul permisiv de extindere şi/sau de utilizare a construcţiilor, amenajărilor, activităţilor, terenurilor etc. în zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă (limitări, restrictii etc.).1.1.3. Prezenta reglementare furnizează elementele tehnice necesare în vederea declarării zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilă şi instituirii regimului de protecţie adecvat acestor zone, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale aplicabile.1.2 Aplicabilitate1.2.1. – (1) Zonele care trebuie protejate în interes aeronautic civil (zone supuse servituţilor de aeronautica civilă) sunt zonele din perimetrul şi din vecinătatea terenurilor de aeronautica civilă.(2) Terenurile de aeronautica civilă sunt:a) aerodromurile civile (aeroporturi, heliporturi, helipuncte, terenuri de lucru aerian permanente sau temporare); şib) amplasamentele mijloacelor de navigaţie aeriană şi meteorologie aeronautica aferente aviaţiei civile.1.2.2. – (1) Autoritatea Aeronautica Civilă Română (A.A.C.R.) furnizează elementele tehnice necesare şi acorda consultanţa de specialitate în legătură cu stabilirea zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilă şi regimului de protecţie corespunzător, asa cum sunt definite prin Reglementarea de aeronautica civilă RACR-SACZ, corelat cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.(2) Fiecare zona va fi individualizata prin forma şi dimensiunile/limitele sale, prin servituţile de aeronautica civilă sub incidenţa cărora se afla, precum şi prin regimul de utilizare permis, compatibil cu servituţile respective, şi va fi inclusă în planurile de urbanism zonal, potrivit prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare (privind amenajarea teritoriului, domeniul public, regimul construcţiilor, protecţia mediului, planurile de urbanism etc.) şi cu perspectivele/proiectele de dezvoltare şi/sau de modernizare din domeniul aeronautic.1.2.3. Controlul tehnic de specialitate asupra obiectivelor (construcţii, amenajări, activităţi etc.) din zonele cu servituţi de aeronautica civilă se exercită de Autoritatea Aeronautica Civilă Română prin intermediul avizelor emise, potrivit normelor legale în vigoare, la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) ale obiectivelor respective, precum şi prin intermediul bazei de date specializate care include caracteristicile relevante ale obiectivelor implicate.1.2.4. Responsabilitatea aplicării prezentei reglementări revine:a) Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei (M.L.P.T.L.) şi Autorităţii Aeronautice Civile Române (A.A.C.R.) – în îndeplinirea atribuţiilor de reglementare tehnica a condiţiilor de avizare a documentaţiilor tehnice pentru construcţii şi amenajări, de elaborare de studii aeronautice şi de acordare de consultanţa de specialitate, precum şi în acţiunile de colaborare cu administraţiile publice locale pentru protejarea zonelor de interes aeronautic şi a obiectivelor destinate aviaţiei civile;b) administratorilor aeroporturilor şi administratorilor mijloacelor de navigaţie aeriană – în îndeplinirea responsabilităţilor acestora de cunoaştere şi de control asupra obstacolelor, pentru prevenirea tuturor factorilor de risc pentru zborul aeronavelor în zonele aferente aerodromurilor/mijloacelor administrate;c) administraţiilor publice locale – în îndeplinirea responsabilităţilor de declarare a zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilă şi de instituire şi menţinere a regimului de protecţie adecvat în zonele respective. Responsabilităţile se exercită în cadrul competentelor deţinute privind aplicarea prevederilor legale referitoare la planificarea teritoriului în scopuri urbanistice, autorizarea construcţiilor şi controlul respectării legalităţii în domeniu.1.2.5. Pentru siguranţa zborului este obligatorie evaluarea şi avizarea de către Autoritatea Aeronautica Civilă Română a tuturor obstacolelor care penetreaza una dintre suprafeţele de limitare superioară a zonelor definite mai jos, precum şi a tuturor obiectivelor (amenajări, activităţi etc.) amplasate în aceste zone, care intra sub incidenţa servituţilor de aeronautica civilă, conform prevederilor prezentei reglementări.1.2.6. Zonele supuse servituţilor aeronautice sunt următoarele:a) Zone de siguranţă, împărţite după cum urmează:    (1) Zona I – limitarea inaltimii obstacolelor: suprafaţa trapezoidala                 inclinata, având panta 1:250 de la marginea benzii pistei                 (0 m), simetrica faţă de prelungirea axului pistei, cu evazare                 15% spre exterior (30 m);                 – referinţa: cota aerodromului.                 Notă: Zona I se considera la fiecare capăt al pistei.    (2) Zona II – limitarea inaltimii obstacolelor: suprafaţa conica, din care                  se exclude zona I, având panta de 1:150 de la marginile                  benzii pistei (0 m) spre exterior (30 m);                  – referinţa: cota aerodromului.    (3) Zona III – limitarea inaltimii obstacolelor: suprafaţa orizontala, de                   la extremitatea zonei I şi exclude zona II, la înălţimea                   de 30 m;                 – referinţa: cota aerodromului.    (4) Zona IV – fără restrictii de înălţime; prezintă interes obstacolele cu                  înălţimi egale sau mai mari de 45 m;                – referinţa: cota terenului.    b) Zonele de protecţie sunt împărţite după cum urmează:    (1) Zona ILS – asociata amplasamentului antenei ILS de panta;                 – forma: dreptunghiulara orizontala;    (2) Zona radioaltimetru – asociata pistei de decolare-aterizare;                 – forma: dreptunghiulara orizontala;    (3) Alte zone de protecţie – asociate amplasamentelor VOR, DME, NDB, radar,                                 marker etc.;                 – forma: circulara.    c) Regiuni de control (CTR, TMA) – caracteristici stabilite de A.A.C.R.1.2.7. Până la trasarea zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilă în planurile de urbanism zonal, în conformitate cu prevederile Codului aerian, extinderea zonelor prevăzute la articolul precedent este următoarea:    (1) Zona I – distanta/extindere: 8.500 m de la marginea pistei, în direcţia                 axului;    (2) Zona II – distanta/extindere: 4.500 m de la marginile benzii pistei de                  decolare-aterizare, în orice direcţie;    (3) Zona III – distanta/extindere: 8.500 m de la extremitatea zonei I, în                   orice direcţie;    (4) Zona IV – distanta/extindere: de la extremitatea zonei II până la                  limita zonei de control de aerodrom – CTR, respectiv până la                  limita regiunii terminale;    (5) Zona ILS – distanta/extindere: 300 m lateral faţă de prelungirea                   marginii pistei de decolare-aterizare (de partea antenei                   de panta), pe lungimea de 1.000 m de la extremitatea pistei                   (în prelungirea axului pistei, pe direcţia de aterizare                   echipata cu ILS);    (6) Zona radioaltimetru – distanta/extindere: 900 m x 120 m, amplasata                              înaintea pistei;    (7) Alte zone de protecţie – distanta/extindere: 2.000 m faţă de                                 amplasamentul echipamentului de referinţa, în                                 orice direcţie.1.2.8. Faţa de caracteristicile de mai sus ale zonelor supuse servituţilor de aeronautica civilă, Autoritatea Aeronautica Civilă Română poate impune restrictii locale suplimentare, determinate de condiţii specifice particulare.1.3. Definiţii şi abrevieri1.3.1. În sensul prezentei reglementări, termenii utilizaţi au următoarele semnificatii:Administrator al aerodromului – persoana fizica sau juridică care conduce sau gestionează un aerodrom aflat în proprietate publică sau în proprietate privată.Aerodrom – suprafaţa delimitata pe pământ sau pe apa, care cuprinde, eventual, clădiri, instalaţii şi materiale, destinată să fie utilizata, în totalitate sau în parte, pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor.Aeroport – aerodrom deschis pentru operaţiuni comerciale de transport aerian.Agent aeronautic civil – orice persoană juridică autorizata sa desfăşoare activităţi aeronautice civile.Aviz – document emis de Autoritatea Aeronautica Civilă Română pe baza unei solicitări, prin care se stabilesc condiţiile pentru realizarea, dezvoltarea şi/sau utilizarea unui obiectiv (construcţie, amenajare, activitate etc.) amplasat în zone supuse servituţilor aeronautice sau în afară lor şi care poate afecta siguranţa zborului.Heliport – aerodrom utilizat exclusiv pentru elicoptere.Helipunct – heliport cu amenajări auxiliare minime, fără construcţii specifice.Mijloace de navigaţie aeriană – echipamente/sisteme de radionavigatie, supraveghere şi comunicaţii aeronautice, amplasate la sol, destinate navigaţiei aeriene (VOR, NDB etc.) şi protecţiei navigaţiei aeriene (radar).Mijloace meteorologice – echipamente/sisteme meteorologice aeronautice, amplasate la sol şi destinate protecţiei zborului aeronavelor.Obstacol – orice obiect fix (natural sau artificial, temporar sau permanent) sau mobil ori părţi ale acestuia care, prin localizare, proprietăţi fizice, caracteristici constructive şi/sau functionale, afectează sau poate afecta siguranţa zborului, precum şi orice fenomen care nu are origine atmosferica şi care afectează siguranţa operarii aeronavelor.Pista de decolare-aterizare – suprafaţa dreptunghiulara delimitata pe un aerodrom terestru, amenajată pentru aterizarea şi decolarea aeronavelor.Regiune terminala de control – regiune de control stabilită, în principiu, la convergenta rutelor cu servicii de trafic aerian asigurate, în vecinătatea unuia sau a mai multor aerodromuri importante.Reglementări aeronautice – norme, proceduri sau standarde specifice activităţilor aeronautice.Servitute de aeronautica civilă – condiţii, restrictii şi obligaţii impuse sau recomandate de prevederile reglementărilor aeronautice naţionale şi/sau internaţionale în interesul siguranţei zborului.Securitate aeronautica – ansamblu de măsuri, resurse materiale şi forte umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile împotriva actelor de intervenţie ilicită.Siguranţa zborului – capacitate a activităţii aeronautice constând în evitarea afectării sănătăţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale.Teren de lucru aerian – teren de aeronautica civilă compus dintr-un teren amenajat şi demarcat pentru zbor, fără infrastructura specifică, dotat cu instalaţii şi/sau construcţii sumare destinate unor activităţi aeronautice.Zona critica ILS – zona protejata, de dimensiuni definite (precizate) în jurul antenelor radiofarurilor de direcţie şi de panta, în care accesul vehiculelor şi/sau al aeronavelor este interzis pe durata tuturor operarilor ILS (în scopul eliminării perturbatiilor inacceptabile ale semnalului ILS).Zona supusă servituţilor aeronautice – zona aflată sub incidenţa servituţilor aeronautice (zona de siguranţă, zona de protecţie, regiune de control, zona de dezvoltare etc.).Zona de control de aerodrom – spaţiu aerian controlat, care se extinde pe verticala de la suprafaţa pământului până la o limita superioară specificată.Zona de dezvoltare – zona prevăzută în programele/proiectele de extindere a aerodromurilor existente, de modernizare a mijloacelor de navigaţie aeriană şi meteorologice sau de instalare de noi astfel de mijloace, delimitata în scopul actualizării şi conservării servituţilor aeronautice, în interes public şi pentru asigurarea siguranţei zborului.Zona de protecţie – zona adiacenta amplasamentelor mijloacelor de navigaţie aeriană şi meteorologice, indiferent de proprietar, delimitata cu scopul de a preveni interferentele negative de orice natura, directe şi/sau indirecte, asupra performantelor operationale ale acestor echipamente, în interesul siguranţei zborului.Zona de siguranţă – zona adiacenta unui aerodrom, indiferent de proprietar, definită cu scopul de a limita înălţimea obstacolelor şi de a preveni efectele negative de orice natura, directe şi/sau indirecte, asupra operarii aeronavelor şi ansamblului activităţilor aeronautice, în interesul siguranţei zborului şi al securităţii aeronautice.Zona sensibila ILS – zona protejata, care se extinde de la zona critica ILS şi în care staţionarea şi/sau miscarea vehiculelor şi/sau a aeronavelor sunt controlate pe durata operarilor ILS (în scopul evitării perturbatiilor inacceptabile ale semnalului ILS, cauzate de obiectele mobile de mari dimensiuni aflate în perimetrul acestei zone).1.3.2. În cuprinsul prezentei reglementări abrevierile utilizate au următoarele semnificatii:A.A.C.R. – Autoritatea Aeronautica Civilă RomânăCTR – zona de control de aerodromDME – echipament pentru măsurarea distanteiILS – sistem de aterizare după instrumenteM.L.P.T.L. – Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi LocuinţeiNDB – radiofar nedirectionalTMA – regiune terminala de controlVHF – frecventa foarte înaltăVOR – radiofar omnidirecţional VHF.
 + 
Capitolul 2Condiţii de avizare a documentaţiilor tehnice pentru obiectivele din zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă2.1. În zonele prevăzute la cap. 1, paragrafele 1.2.5 şi 1.2.6, este necesar avizul Autorităţii Aeronautice Civile Române (A.A.C.R.) la documentaţiile tehnice aferente tuturor obstacolelor (clădire, structura, stalp/pilon, cos de fum, macara etc.) care depăşesc limita de înălţime reglementată, precum şi tuturor obiectivelor (construcţii, amenajări, activităţi etc.) care, prin prezenta sau funcţionare, afectează sau pot afecta siguranţa zborului şi a activităţilor aeronautice amplasate în zonele respective, care intra sub incidenţa servituţilor de aeronautica civilă, conform prevederilor Reglementării RACR-SACZ.2.2. Suplimentar cerinței de la paragraful 2.1 este necesar avizul A.A.C.R. la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) pentru următoarele obiective:2.2.1. În zona I:(1) în interiorul perimetrului infrastructurii aeroportuare:a) amenajări diverse (denivelari de teren, împrejmuiri etc.);b) instalaţii aeroportuare diverse (dispozitivul luminos de apropiere etc.);c) instalare sau modernizare mijloace de navigaţie de aeroport (echipamente/sisteme de radionavigatie);d) extindere/dezvoltare aeroport;e) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexă.(2) În zonele limitrofe ale aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii aeroportuare):a) clădiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depăşesc limita de înălţime reglementată;b) construcţii/structuri (piloni, coşuri de fum, sonde etc.), care depăşesc limita de înălţime reglementată;c) construcţii sau structuri metalice de mari dimensiuni (pereţi şi/sau învelitori metalice, împrejmuiri metalice, panouri publicitare metalice etc.);d) pasaje rutiere suprainaltate;e) unităţi de morarit, silozuri etc.;f) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;g) staţii de difuziune (radio, TV);h) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);i) activităţi/surse producătoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aeriană (acţionari electrice de forta, sudura etc.);j) activităţi/surse potenţiale de incendiu, explozie etc. (staţii de alimentare şi/sau depozite de combustibili, aplicaţii pirotehnice etc.);k) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;l) trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;m) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aeriană (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);n) alte obiective care interfereaza sau pot interfera cu domeniul aeronautic civil.2.2.2. În zona II:(1) În interiorul perimetrului infrastructurii aeroportuare:a) sisteme rutiere aeroportuare (pista de decolare-aterizare, cai de rulare, platforme);b) clădiri aeroportuare (aerogara, hangar etc.) şi amenajări diverse (inclusiv împrejmuiri, parapete antizgomot etc.);c) instalaţii aeroportuare diverse, inclusiv stâlpii pentru iluminatul platformei;d) instalarea sau modernizarea mijloacelor meteorologice şi de navigaţie de aeroport (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);e) extinderea, dezvoltarea aeroportului;f) alte obiective cu destinaţie aeronautica sau conexă.(2) În zonele limitrofe ale aeroportului (terenuri exterioare şi adiacente perimetrului infrastructurii aeroportuare):a) clădiri (locuinţe, depozite, hoteluri etc.) care depăşesc limita de înălţime reglementată;b) construcţii sau structuri metalice de mari dimensiuni (pereţi şi/sau învelitori metalice, împrejmuiri metalice, panouri publicitare metalice etc.);c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care depăşesc limita de înălţime reglementată sau care nu depăşesc limita de înălţime reglementată, dar constituie obstacole locale semnificative;d) pasaje rutiere suprainaltate;e) unităţi de morarit, silozuri etc.;f) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;g) staţii de difuziune (radio, TV);h) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);i) activităţi/surse producătoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aeriană (acţionari electrice de forta, sudura etc.);j) activităţi/surse potenţiale de incendiu, explozie etc. (staţii de alimentare şi/sau depozite de combustibili, aplicaţii pirotehnice etc.);k) deschidere, dezvoltare sau modernizare terenuri de lucru aerian permanente sau heliporturi/helipuncte;l) trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;m) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aeriană (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);n) alte obiective care interfereaza sau pot interfera domeniul aeronautic civil.2.2.3. În zona III:a) staţii de difuziune (radio, TV);b) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depăşesc limita de înălţime reglementată, dar constituie obstacole locale semnificative;d) unităţi de morarit, silozuri etc.;e) gropi de gunoi, instalaţii de reciclare a deşeurilor etc.;f) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;g) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aeriană (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);h) trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;i) alte obiective care afectează sau pot afecta siguranţa zborului.2.2.4. În zona IV:a) staţii de difuziune (radio, TV);b) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);c) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depăşesc limita de înălţime reglementată, dar constituie obstacole locale semnificative;d) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;e) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aeriană (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);f) trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;g) alte obiective care afectează sau pot afecta siguranţa zborului.2.2.5. În zona ILS:a) denivelari de teren;b) obiecte/structuri de orice fel (cu excepţia mijloacelor de navigaţie care nu pot fi inlaturate din motive operationale şi care trebuie să aibă structuri constructive şi/sau de montaj frangibile);c) împrejmuiri metalice;d) trecere de fire/cabluri electrice (cu excepţia celor instalate pentru buna desfăşurare a activităţilor aeronautice);e) surse de câmpuri electromagnetice perturbatoare (inclusiv cabluri de transmisie programe TV);f) acces/tranzit (auto) vehicule, animale, persoane etc. (inclusiv aeronave, pe durata operarii ILS);g) alte obiective care afectează sau pot afecta buna funcţionare a sistemului ILS.2.2.6. În zonele de protecţie:a) clădiri şi amenajări diverse, inclusiv împrejmuiri;b) construcţii sau structuri metalice diverse (pereţi, învelitori şi/sau împrejmuiri metalice, poduri metalice etc.);c) conducte subterane diverse;d) pasaje rutiere suprainaltate;e) staţii de difuziune (radio, TV);f) staţii de comunicaţii (radiorelee, telefonie celulara, translatori etc.);g) activităţi/surse producătoare de perturbatii în funcţionarea mijloacelor de navigaţie aeriană (acţionari electrice de forta, sudura etc.);h) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;i) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aeriană (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);j) trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;k) alte obiective care afectează sau pot afecta buna funcţionare a mijloacelor de navigaţie aeriană respective.2.3. Eliberarea avizelor pentru documentaţiile tehnice ale obiectivelor aflate în zona I şi zona II (conform paragrafelor 2.2.1 şi 2.2.2) se va face numai cu aprobarea Direcţiei generale de servicii transport aerian şi aeroporturi din cadrul M.L.P.T.L., în baza raportului întocmit de A.A.C.R.2.4. În restul teritoriului României este necesar avizul A.A.C.R. la documentaţiile tehnice aferente oricărui obiect/obstacol (stalp/pilon, cos de fum etc.) cu înălţimea egala sau mai mare de 45 m faţă de cota terenului/amplasamentului.2.5. Suplimentar cerinței de la articolul precedent, în restul teritoriului României este necesar avizul A.A.C.R. la documentaţiile tehnice (inclusiv studii de fezabilitate, proiecte de execuţie/instalare etc.) pentru obiective cum sunt:a) construcţii/structuri izolate (piloni, coşuri de fum, sonde etc.) care nu depăşesc limita de înălţime reglementată dar constituie obstacole locale semnificative;b) deschiderea, dezvoltarea sau modernizarea terenurilor de lucru aerian permanente sau a heliporturilor/helipunctelor;c) instalarea sau modernizarea mijloacelor de navigaţie aeriană (echipamente/sisteme de radionavigatie, comunicaţii, supraveghere);d) trasee pentru autostrăzi/şosele naţionale, cai ferate, linii electrice aeriene magistrale, conducte pentru gaze naturale, conducte pentru combustibili lichizi, reţele de radiorelee etc.;e) alte obiective care afectează sau pot afecta siguranţa zborului.
 + 
Capitolul 3Dispoziţii finale3.1. – A.A.C.R. va comunică autorităţilor administraţiei publice locale modificările în legătură cu zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă, respectiv cu regimul de protecţie aferent, în vederea actualizării planurilor de urbanism zonal.3.2. – (1) Pentru instituirea regimului de protecţie corespunzător în zonele aflate sub incidenţa servituţilor de aeronautica civilă, autorităţile administraţiei publice locale implicate vor include în documentaţiile tehnice ale planurilor de urbanism zonal aspectele specifice referitoare la restrictii, limite, obligaţii, condiţii/posibilităţi de utilizare (inclusiv structura culturilor agricole şi modalităţile de exploatare a acestora pe terenurile limitrofe aerodromurilor, pentru descurajarea şi evitarea concentrarii pasarilor şi animalelor sălbatice) etc.(2) Dacă zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă se extind peste mai multe unităţi administrativ-teritoriale, procedurile indicate vor fi derulate de fiecare dintre autorităţile administraţiei publice locale implicate, potrivit portiunilor de zone care le revin, astfel încât să se asigure continuitatea zonelor respective şi unitatea regimului de protecţie instituit.3.3. – În cazul în care, datorită extinderii unor terenuri de aeronautica civilă sau deschiderii altor asemenea terenuri, construcţiile existente împiedica sau periclitează activitatea aeronautica, A.A.C.R. va stabili, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale implicate şi în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, măsurile necesare pentru respectarea condiţiilor de siguranţă a zborului.3.4. Autorităţile administraţiei publice locale vor solicita organizaţiilor care au, potrivit legii, drumuri în administrare avizele A.A.C.R. pentru portiunile de drum destinate decolarii-aterizarii aeronavelor în situaţii speciale/de urgenta.3.5. În zonele supuse servituţilor de aeronautica civilă autorităţile administraţiei publice locale vor elibera autorizaţiile de construcţie numai pe baza avizelor emise de A.A.C.R., cu respectarea integrală a cerinţelor/condiţiilor stipulate în avizele respective.3.6. Autorităţile administraţiei publice locale vor soma persoanele fizice sau juridice care deţin sau administrează un obiectiv care afectează siguranţa zborului şi pentru care nu s-a obţinut în prealabil, potrivit normelor legale, avizul definitiv al A.A.C.R. sa desfiinteze necondiţionat obiectivul de referinţa.3.7. Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura aplicarea respectării prevederilor prezentei reglementări, referitor la declararea zonelor cu servituţi de aeronautica civilă, instituirea regimului de protecţie corespunzător şi condiţiile de autorizare şi de realizare a diferitelor obiective în zonele respective.3.8. – (1) Realizarea/instalarea, întreţinerea şi supravegherea marcajelor pentru zi şi a balizajelor pentru noapte se asigura de către deţinătorii obiectivelor respective.(2) Deţinătorii obiectivelor balizate luminos trebuie să asigure buna funcţionare şi utilizarea corecta a balizajului pentru noapte (punerea în funcţiune pe timpul nopţii, precum şi ziua, în condiţii de vizibilitate redusă).(3) Proprietarii terenurilor pe care exista construcţii, instalaţii şi/sau amenajări care necesita marcare pentru zi şi/sau balizare pentru noapte trebuie să permită accesul deţinătorilor acestor obiective în vederea instalării, întreţinerii şi/sau supravegherii funcţionarii marcajelor şi balizajelor respective.
 + 
Anexa ––-la reglementare–––––Anexa se găseşte la pag. 15 din Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 838/27.12.2001.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x