REGLEMENTARE din 18 decembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.056 din 30 decembrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1448 16/10/2014
ActulABROGAT PARTIAL DEORDIN 1245 06/10/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LALEGE 130 21/07/2000
CAP. 1REFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997
CAP. 1REFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997 ART. 63
CAP. 1REFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997
CAP. 1REFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997 ART. 63
CAP. 1REFERIRE LAHG 405 12/08/1993
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1448 16/10/2014
ActulABROGAT PARTIAL DEORDIN 1245 06/10/2008
ActulAPROBAT DEORDIN 2459 18/12/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 2459 18/12/2006

aeronautică civilă română privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar – RACR-AD-AACDA



 + 
Capitolul 1GENERALITATI1.1. Scop1.1.1. Scopul prezentei reglementari de aeronautica civila este stabilirea cadrului reglementat necesar pentru aplicarea prevederilor art. 63 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul Aerian, republicată, cu modificările şi completările ulterioare referitoare la evaluarea, autorizarea şi supravegherea organizaţiilor care desfăşoară activităţi sau furnizeaza servicii în domeniul aeroportuar sau conex.1.1.2. Autoritatea Aeronautica Civila Română (AACR) efectueaza activităţile de autorizare şi supraveghere a organizaţiilor care desfăşoară activităţi sau furnizeaza servicii în domeniul aeroportuar sau conex în baza atribuţiilor care îi revin în conformitate cu prevederile Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 şi ale ordinelor ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului aplicabile.1.1.3. Evaluarea şi autorizarea unei organizaţii care solicită sa desfasoare activităţi sau sa furnizeze servicii aeronautice civile în domeniul aeroportuar sau conex se executa de AACR în scopul constatarii şi atestării capacităţii solicitantului de a desfăşura activităţile/serviciile aeronautice civile respective în siguranţa, eficient şi de calitate.1.1.4. Supravegherea agentilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex se executa de AACR în scopul asigurarii ca agentii aeronautici în cauza respecta condiţiile initiale de autorizare, se conformeaza permanent prevederilor reglementarilor aeronautice aplicabile şi nu afectează siguranţa oborului.1.2. Aplicabilitate1.2.1. Prevederile prezentei reglementari se aplică organizaţiilor care solicită autorizarea pentru desfăşurarea de activităţi sau furnizarea de servicii aeronautice civile în domeniul aeroportuar sau conex, precum şi celor care deţin o autorizatie de agent aeronautic civil în acest domeniu.1.2.2. – (a) Pentru organizaţiile care distribuie produse aeronautice şi pentru organizaţiile implicate direct în activităţi legate de operarea aeronavelor (operatori aerieni, servicii de dirijare şi control al traficului aerian, de informare aeronautica şi meteorologica, etc.), prevederile prezentei reglementari se aplică numai în ceea ce priveste armonizarea şi integrarea activităţilor lor de baza în ansamblul şi specificul activităţilor aeroportuare.(b) Evaluarea, autorizarea şi supravegherea organizaţiilor menţionate la lit. (a) pentru activităţile lor de baza sunt supuse unor reglementari specifice emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT).1.2.3. În cazul în care o organizaţie din categoriile menţionate în paragraful 1.2.2 desfăşoară activităţi aeronautice civile complementare, incadrate potrivit prezentei reglementari în domeniul aeroportuar sau conex, autorizarea şi supravegherea activităţilor în cauza se vor executa potrivit acestei reglementari.1.2.4. Prezenta reglementare stabileste cerinţele pentru autorizarea agentilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex şi acordarea Certificatului de autorizare, pentru modificarea şi prelungirea valabilităţii documentului de autorizare, pentru supravegherea activităţii agentilor aeronautici autorizati, precum şi reguli generale de functionare a agentilor aeronautici respectivi.1.2.5. – (a) Autorizarea şi supravegherea agentilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex sunt servicii prestate de AACR şi se tarifeaza conform prevederilor legale.(b) AACR poate să restrictioneze, sa suspende sau sa anuleze autorizarea unui agent aeronautic civil din domeniul aeroportuar sau conex, duca nu se mentin condiţiile cerute şi pentru care aceasta a fost acordată. Restrictionarea, suspendarea sau anularea autorizarii nu presupun rambursarea tarifelor stabilite conform prevederilor legale, achitate pentru serviciile prestate de AACR.1.3. Definitii şi abrevieri1.3.1. În sensul prezentei reglementari, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:Acceptat/acceptabil – indicatie pozitiva despre anumite subiecte şi propuneri pe care AACR le considera compatibile cu scopul propus.Activităţi aeronautice civile – totalitatea activităţilor legate de proiectarea, construcţia, atestarea, reparatia, întreţinerea şi operarea aeronavelor civile, a aerodromurilor şi a altor obiective de infrastructura aeronauticii civile, de dirijarea şi controlul traficului aerian, de informarea aeronautica şi meteorologica a operatorilor aerieni, de pregătirea şi perfectionarea personalului aeronautic civil, precum şi a activităţilor aeronautice civile conexe acestora.Activităţi aeronautice civile conexe – totalitatea serviciilor care contribuie direct la asigurarea desfăşurării activităţilor aeronautice civile.Agent aeronautic civil – orice persoană fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activităţi aeronautice civile.Anulare – retragerea de către Autoritatea Aeronautica Civila Română a documentului de autorizare, ca urmare a nerespectarii condiţiilor care au stat la baza autorizarii initiale sau a cerințelor impuse de Autoritatea Aeronautica Civila Română. În acest caz, sunt anulate toate drepturile şi privilegiile acordate prin autorizarea respectiva, iar după revocare, organizaţia nu mai poate desfăşura activităţi sau emite documente în baza autorizarii, fiind obligata sa elimine din documentele sale toate referirile la aceasta.Autorizare – confirmare oficiala data printr-un document eliberat de Autoritatea Aeronautica Civila Română cu respectarea prevederilor reglementarilor aeronautice române, prin care se atesta capacitatea deţinătorului de a desfăşura activităţile aeronautice civile menţionate în acest document.Evaluare – constatarea indeplinirii/neindeplinirii de către o organizaţie a condiţiilor impuse pentru autorizarea ca agent aeronautic civil.Facilităţi – baza materiala asociata domeniului de activitate care face obiectul autorizarii unei organizaţii ca agent aeronautic civil.Handling – ansamblul serviciilor specializate destinate pasagerilor, bagajelor, marfii, postei, echipajului şi aeronavei, asigurate pe aeroport.Manual operational – document care stabileste organizarea compartimentelor de specialitate ale agentului aeronautic civil şi relatiile dintre acestea, precum şi procedurile şi instrucţiunile care guverneaza activităţile de profil pentru realizarea sigurantei operaţiunilor/activităţilor aeroportuare.Memoriu de prezentare – document cuprinzand informaţii detaliate despre organizaţie (modul de constituire, obiectul de activitate, organizare, facilităţi, asigurarea calităţii, activitatea prezenta şi de perspectiva, etc.).Organizaţie – persoana juridica independenta, sau parte specializata a unei persoane juridice, constituita în scopul indeplinirii unor sarcini specifice (ex.: handling).Produs aeronautic – orice aeronava, reper/component de aeronava, inclusiv motoare şi elice complete, precum şi orice materii prime şi materiale destinate construcţiei, intretinerii şi operarii aeronavelor, inclusiv combustibili, lubrifianti, vopsele şi alte produse chimice asociate.Renuntare – cerere formala scrisa adresata Autorităţii Aeronautice Civile Române de către un agent aeronautic civil, prin care solicită anularea documentului de autorizare. În acest caz, organizaţia renunta efectiv la drepturile şi privilegiile acordate în baza autorizarii respective, iar după anulare nu mai are dreptul de a desfăşura activităţile sau de a emite documentele pentru care a fost autorizata initial, fiind obligata sa elimine din documentele sale toate referirile la autorizare.Restrictionare – retragere temporara de către Autoritatea Aeronautica Civila Română a unor competente dintre cele acordate unei organizaţii autorizate prin documentele de autorizare. Restrictionarea constituie un caz particular de suspendare.Securitate aeronautica – ansamblu de măsuri, resurse materiale şi forte umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protectiei aeronauticii civile împotriva actelor de interventie ilicita.Siguranţa zborului – capacitate a activităţii aeronautice constand în evitarea afectarii sănătăţii sau pierderii de vieti omenesti, precum şi a producerii de pagube materiale;Sistemul calităţii – ansamblul de structuri organizatorice, responsabilităţii, proceduri, procese şi resurse, care au ca scop implementarea asigurarii calităţii intr-o anumita activitate aeronautica civila.Suspendare – retragere temporara de către Autoritatea Aeronautica Civila Română a competentelor acordate unei organizaţii autorizate prin documentele de autorizare, ca urmare a nerespectarii condiţiilor care au stat la baza autorizarii initiale sau a cerințelor impuse de Autoritatea Aeronautica Civila Română. În acest caz, autorizarea rămâne valabila, dar nici o activitate invocand autorizarea nu poate fi desfăşurată pe perioada suspendarii. Privilegiile care decurg din autorizare pot fi restabilite atunci când Autoritatea Aeronautica Civila Română constata ca circumstantele care au cauzat suspendarea au fost corectate, iar organizaţia poate demonstra din nou conformarea deplina cu cerinţele aplicabile.Ceilalti termeni specifici utilizati în prezenta reglementare corespund definitiilor din Codul aerian (Legea nr. 130/2000).1.3.2. Abrevieri:AACR – Autoritatea Aeronautica Civila RomânăAD/AP – aerodrom/aeroportICAO – Organizaţia Aviaţiei Civile Internationale (International Civil Aviation Organizaţion)MTCT – Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi TurismuluiRACR – Reglementari Aeronautice Civile Române
 + 
Capitolul 2ACTIVITĂŢI AERONAUTICE CIVILE IN DOMENIUL AEROPORTUAR2.1. Categorii de activităţi aeronautice civile în domeniul aeroportuar2.1.1. Activităţile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activităţi şi servicii necesare pentru amenajarea, întreţinerea şi functionarea aeroporturilor, care trebuie să se conformeze unor cerinţe specifice, stabilite prin reglementarile aeronautice naţionale şi internationale aplicabile, în legătură cu realizarea sigurantei zborului, securitatii aeronautice, regularitatii şi eficientei traficului aerian.2.1.2. Activităţile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activităţi care se desfăşoară atât în perimetrul unui aeroport (ca servicii suport pentru transportul aerian civil sau ca servicii de constructii/montaj/întreţinere/reparatii la infrastructura şi instalatiile aeroportuare), cat şi în afara perimetrului aeroportului (ca servicii de cercetare/proiectare/fabricatie/montaj/reparatii pentru infrastructura, instalatiile şi echipamentele de aerodrom).2.1.3. Categoriile de activităţi aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt urmatoarele: 1. Asistenţa tehnica (service) aeronave şi operaţiuni pe platforma şi    cai de rulare ………………………………………….. – cod AAR 2. Depozitare şi manipulare marfa şi posta pentru transportul    aerian ………………………………………………… – cod AAM 3. Servicii pasageri şi bagaje ……………………………… – cod AAX 4. Catering şi aprovizionare cu materiale de catering la bordul    aeronavelor ……………………………………………. – cod AAB 5. Ansamblul de activităţi de handling aeroportuar (doua sau mai    multe dintre categoriile de activităţi AAR, AAM, AAX, AAB)…… – cod AAH 6. Proiectare, asistenţa tehnica şi consultanţă de specialitate    privind construcţia de obiective noi pentru infrastructura    aviaţiei civile, construcţia de facilităţi destinate depozitarii    combustibililor, alimentarii combustibililor la aeronave,    comunicatiilor, navigatiei aeriene, supravegherii şi meteorologiei    aeronautice, precum şi pentru lucrari de reparatii şi modernizari    la obiectivele de aviatie civila existente ………………… – cod AAP 7. Constructii, reparatii, întreţinere şi/sau modernizari la obiective    de infrastructura a aviaţiei civile şi facilităţi destinate    depozitarii combustibililor, alimentarii combustibililor la    aeronave, comunicatiilor, navigatiei aeriene, supravegherii şi    meteorologiei aeronautice ………………………………… – cod AAC 8. Proiectare, fabricatie şi montaj echipamente şi sisteme    aeroportuare de comunicatii, navigatie aeriana, supraveghere şi    meteorologie aeronautica …………………………………. – cod AAE 9. Distribuire materii prime, materiale, echipamente, (auto)vehicule    speciale, instalaţii şi sisteme cu specific aeroportuar sau conex,    destinate şi utilizate în categoriile de activităţi menţionate mai    sus sau pentru întreţinerea şi functionarea aeroporturilor, cu    excepţia urmatoarelor produse aeronautice: aeronave,    repere/componente de aeronava (inclusiv motoare şi elice complete),    materii prime şi materiale destinate construcţiei, intretinerii    şi operarii aeronavelor (inclusiv combustibili, lubrifianti,    vopsele şi alte produse chimice asociate) …………………. – cod AAD10. Lucrari speciale pentru aeronautica civila (studii, determinari,    atestari, evaluari), pentru producerea de date şi informaţii    utilizabile în domeniul aeronautic civil …………………… – cod AAS11. Alte activităţi, supuse respectarii unor cerinţe aeronautice    specifice ………………………………………………. – cod AAZ2.1.4. Pentru desfăşurarea activităţilor aeronautice civile menţionate în paragraful 2.1.3, organizaţiile de profil trebuie să fie autorizate de AACR conform prevederilor prezentei reglementari.
 + 
Capitolul 3CERINŢE PENTRU AUTORIZAREA/MENTINEREA VALABILITĂŢII AUTORIZARII AGENTILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR3.1. Cerinţe generale3.1.1. (a) Organizaţia care solicită autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie să fie constituita şi sa functioneze în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale aplicabile.(b) Activitatea(atile) pentru care solicită autorizarea trebuie să fie inclusa(e) în obiectul de activitate declarat şi înregistrat legal.3.1.2. (a) Organizaţia care solicită autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie să dispună de capabilitatea tehnica şi operationala (dotare tehnica şi structuri organizatorice) adecvate specificului activităţii, pentru a realiza siguranţa zborului şi securitatea aeronautica, precum şi calitatea serviciilor prestate.(b) Organizaţia trebuie să dispună de capacitatea financiară necesară pentru susţinerea activităţii(lor) autorizate şi de acoperire asiguratorie suficienta, corelata cu tipul şi volumul activităţii(lor) autorizate.3.1.3. Activităţile de profil trebuie să fie organizate, conduse şi executate, după caz, pe bază de:(a) proceduri operationale detaliate, constituite în Manualul operational; sau(b) sistem de asigurare a calităţii, definit în Manualul calităţii şi implementat la nivelul organizaţiei.3.1.4. Organizaţia trebuie să deţină reglementarile aeronautice naţionale şi internationale (standarde, norme, manuale, specificatii, alte publicatii tehnice de specialitate) aplicabile pentru activitatea(atile) de baza pe care o(le) desfăşoară în domeniul aeroportuar.3.1.5. Organizaţia trebuie să accepte autoritatea de inspecţie şi de supraveghere exercitata de Autoritatea Aeronautica Civila Română (AACR) şi să aplice masurile corective sau cerinţele specifice stabilite de AACR.3.2. Cerinţe privind facilitatile3.2.1. Activităţile cu implicatii în siguranţa zborului desfăşurate în perimetrul infrastructurii aeroportuare trebuie să fie executate cu echipamente şi facilităţi adecvate, autorizate de AACR.3.2.2. Echipamentele şi serviciile din domeniul aeroportuar trebuie contractate numai cu furnizori din tara autorizati ca agenti aeronautici civili sau cu furnizori externi recunoscuti de AACR (furnizori cu renume şi experienta în domeniul aeronautic).3.2.3. Echipamentele folosite pentru activităţile de handling aeroportuar trebuie să corespunda specificatiilor producătorului şi să fie autorizate de AACR.3.2.4. Orice alte echipamente utilizate trebuie să aibă caracteristicile şi performantele adecvate scopului aeronautic propus şi să fie acceptate de AACR.3.2.5. (a) Organizaţia trebuie să implementeze şi sa menţină un program de întreţinere tehnica şi reparatii pentru echipamente şi facilităţi, un sistem de evidenta a stării tehnice pentru echipamentele şi facilitatile respective, precum şi un sistem de înregistrări privind întreţinerea tehnica a acestora.(b) Programul şi sistemele menţionate la lit. (a) trebuie să fie acceptate de AACR.3.3. Cerinţe privind personalul organizaţiei3.3.1. Organizaţia trebuie să dispună de personal suficient pentru a putea desfăşura activităţile aeronautice preconizate.3.3.2. Competenţa personalului implicat în activităţi cu specific aeronautic trebuie stabilita în conformitate cu proceduri şi standarde acceptabile AACR.3.3.3. (a) Personalul implicat în activităţi cu specific aeronautic trebuie să cunoasca şi şi aplice curent reglementarile aeronautice naţionale şi internationale referitoare la domeniul de activitate pentru care este autorizat şi cele în legătură cu siguranţa şi securitatea aeronautica.(b) Personalul implicat în activităţi cu specific aeronautic trebuie să aibă o experienta relevanta şi sa beneficieze de instruire initiala şi recurenta în conformitate cu un program acceptabil AACR.
 + 
Capitolul 4PROCEDURA DE AUTORIZARE A AGENTILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR4.1. Semnificatia autorizarii4.1.1. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar atesta ca organizaţia titulara este autorizata de Autoritatea Aeronautica Civila Română (AACR), în conformitate cu prevederile reglementarilor aeronautice civile, sa desfasoare activităţile prevăzute în anexa la documentul de autorizare.4.1.2. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar emis unei organizaţii atesta ca organizaţia respectiva are capacitatea tehnica şi operationala sa desfasoare activităţi aeronautice în domeniul aeroportuar şi conferă organizaţiei dreptul sa angajeze şi sa presteze pe teritoriul naţional activităţile autorizate.4.1.3. În procesul autorizarii, organizaţia trebuie să faca dovada ca:(a) are capabilitatea de a desfăşura activitatea pentru care a cerut autorizarea la standardul de calitate impus de domeniul aeronautic civil şi se conformeaza cerințelor de siguranţă a traficului aerian;(b) se conformeaza cerințelor de dotare şi întreţinere tehnica impuse de natura/specificul şi amploarea/extinderea activităţii preconizate;(c) are asigurat un management adecvat, compatibil cu cerinţele legislaţiei naţionale şi ale reglementarilor aeronautice în vigoare;(d) are stabilite proceduri acceptabile AACR în conformitate cu prezenta reglementare, cu cerinţele aeronautice aplicabile şi cu respectarea legislaţiei în domeniu;(e) are stabilit şi implementeaza un sistem al calităţii acceptabil AACR, incluzând evaluari independente, care să monitorizeze activităţile autorizate;(f) a desemnat o persoană cu responsabilităţii în implementarea sistemului calităţii şi a supravegherii mentinerii condiţiilor de autorizare;(g) detine resurse financiare suficiente şi are perspectiva de realizare a activităţii propuse.4.2. Etapele autorizarii4.2.1. Procedura de autorizare a unui agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar cuprinde urmatoarele etape:(a) solicitarea autorizarii;(b) verificarea documentatiei pentru autorizare;(c) evaluarea organizaţiei la faţa locului;(d) acordarea Certificatului de autorizare.4.2.2. (a) Durata procesului de autorizare este de 60 de zile calendaristice de la data depunerii cererii de autorizare.(b) Aceasta perioada se prelungeste cu intervalele de timp în care solicitantul aplica cerinţele suplimentare formulate de AACR (completarea documentatiei prezentate initial, implementarea unor măsuri corective, etc.).4.2.3. Activităţile de verificare, evaluare şi supraveghere sunt servicii prestate de AACR către solicitanţii şi detinatorii de autorizaţii de agenti aeronautici civili în domeniul aeroportuar şi se tarifeaza potrivit prevederilor legale în vigoare.4.3. Solicitarea autorizarii4.3.1. Pentru obtinerea Certificatului de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar, solicitantul trebuie să prezinte la AACR cererea pentru acordarea Certificatului de autorizare, însoţită de urmatoarele documente:(a) Memoriul de prezentare a organizaţiei;(b) Manualul operational (pentru activităţile cu codurile AAB, AAR, AAH, AAM, AAX) sau Manualul calităţii (pentru activităţile cu codurile AAC, AAD, AAE, AAP, AAS);(c) Raportul de autoevaluare a conformarii organizaţiei cu cerinţele aplicabile activităţilor pentru care se solicita autorizarea şi cu datele declarate după caz în Manualul operational sau în Manualul calităţii;(d) alte documente care pot sustine cererea de autorizare;(e) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare în vederea autorizarii.4.3.2. Solicitantul va fi informat de AACR asupra continutului şi formei documentatiei necesare autorizarii, precum şi asupra etapelor procedurii de autorizare.4.4. Verificarea documentatiei pentru autorizare4.4.1. În etapa de verificare a documentatiei pentru autorizare, AACR realizează analiza de fond a documentatiei prezentate: conţinutul, modul de intocmire şi de prezentare, informaţiile declarate de solicitant în legătură cu organizaţia şi cu activităţile propuse pentru autorizare, nivelul de documentare relativ la prevederile legislaţiei naţionale şi ale reglementarilor aeronautice aplicabile, etc.4.4.2. Analiza documentelor prezentate de solicitant în vederea autorizarii se efectueaza la sediul AACR.4.4.3. (a) După primirea cererii de autorizare şi a documentatiei aferente, AACR efectueaza verificarea acesteia.(b) În cazul în care în timpul procesului de evaluare se constată că este necesar să se introduca documente în completarea dosarului de autorizare, perioada de autorizare de maximum 60 zile se va prelungi corespunzător timpului necesar societatii de a elabora şi a depune la AACR documentele în cauza.4.4.4. La verificarea cererii pentru autorizare şi a Memoriului de prezentare a organizaţiei, AACR urmareste:(1) datele de identificare declarate de solicitant;(2) imputernicirea, în cazul în care solicitantul este reprezentat de altă persoană;(3) actele constitutive, cu toate completările şi modificările ulterioare;(4) structura şi conţinutul Memoriului de prezentare a organizaţiei;(5) detalii despre activităţile pentru care se solicita autorizarea;(6) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare în vederea autorizarii.4.4.5. Organizaţia care solicită autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie să intocmeasca şi sa menţină la zi Memoriul de prezentare a organizaţiei, structurat conform Anexei.4.4.6. La verificarea Manualului operational sau Manualului calităţii (după caz), AACR urmareste:(1) structura organizatorica şi interfetele compartimentelor prestatoare ale activităţilor pentru care se solicita autorizarea;(2) procedurile de sistem, procedurile tehnice de execuţie, procedurile operationale, instrucţiuni de lucru specifice activităţilor pentru care se solicita autorizarea;(3) facilitatile tehnice specifice şi facilitatile conexe, proceduri de control şi întreţinere, etc.;(4) documentele de autorizare emise de autorităţile de stat în domeniu pentru asigurarea protectiei muncii, prevenirii şi stingerii incendiilor şi protectiei mediului înconjurător, dotarile tehnice şi masurile adoptate pentru menţinerea condiţiilor din aceste domenii.(5) programul de instruire, calificare şi perfectionare profesionala a personalului de conducere şi de execuţie implicat în activităţile pentru care se solicita autorizarea;(6) modalitatile de planificare, lansare, organizare/derulare, control şi înregistrare a activităţilor pentru care se solicita autorizarea;(7) alte elemente de evaluare, specifice activităţilor din domeniul aeroportuar supuse autorizarii.4.4.7. În cazul în care sunt necesare precizări suplimentare, modificari şi/sau completari la cererea şi/sau documentaţia pentru autorizare, AACR va cere în scris solicitantului informaţiile respective.4.4.8. Solicitantul trebuie să actualizeze în mod corespunzător şi operativ documentaţia.4.4.9. Solicitantul îşi asuma şi poarta integral responsabilitatea pentru autenticitatea informaţiilor/datelor furnizate.4.5. Evaluarea organizaţiei la faţa locului4.5.1. În etapa evaluării organizaţiei la faţa locului, AACR urmareste concordanta datelor declarate cu situaţia reala a organizaţiei şi completarea informaţiilor necesare la atestarea capabilitatii şi capacităţii organizaţiei de a desfăşura în condiţii de siguranţă şi eficienta activitatea(activităţile) pentru care solicită autorizarea.4.5.2. Evaluarea se realizează prin inspecţii de documentare efectuate de inspectori sau de echipe de inspectori ai AACR în zonele de activitate care au legătură directa cu obiectul autorizarii, după caz, astfel:(a) la sediul solicitantului;(b) în sectoarele operationale;(c) la bazele/punctele de activitate;(d) la facilitatile tehnice proprii sau inchiriate;(e) în orice alte zone considerate de inspectorii AACR necesar a fi vizitate.4.5.3. Printre obiectivele inspecţiei la faţa locului, inspectorii AACR vor urmări dacă:(a) mijloacele tehnice specifice şi facilitatile conexe (incluzând echipamente, instalaţii, dispozitive, materiale, programe de calcul, etc.) sunt adecvate pentru susţinerea activităţii propuse. Echipamentele aeroportuare trebuie să fie acceptate de AACR pentru a corespunde cerințelor de siguranţă.(b) organizaţia – sau compartimentul specializat pentru activităţi în domeniul aeroportuar dispune de un cadru organizatoric adecvat şi funcţionează conform procedurilor implementate şi cuprinse în sistemul calităţii;(c) personalul cu functii de conducere şi de execuţie trebuie să aibă o pregatire corespunzătoare în domeniu, sa cunoasca şi să aplice procedurile sistemului calităţii, legislatia în vigoare, alte norme şi reglementari din domeniul sau de responsabilitate. Personalul trebuie să fie instruit, testat, autorizat, licentiat după caz.(d) laboratoarele de încercări sunt autorizate şi certificate, aparatele şi/sau dispozitivele de măsura şi control sunt verificate şi calibrate corespunzător, conform procedurilor sistemului calităţii. Laboratoarele de încercări vor putea fi autorizate de către AACR sau după caz, AACR va putea accepta autorizarile altei autorităţi a statului abilitata în domeniu, sau autorizarile altor autorităţi internationale recunoscute în domeniu.(e) Manualul operational sau Manualul calităţii sunt complete, actualizate, difuzate, cunoscute integral sau pe secţiuni – după necesităţi – şi implementate de toate compartimentele implicate.Procedurile sistemului calităţii şi instrucţiunile de lucru sunt actualizate şi difuzate, iar prevederile lor sunt cunoscute şi aplicate în activitatea curenta (evaluare prin urmarirea nemijlocita a derularii activităţii, verificarea documentelor intocmite, chestionarea prin sondaj a personalului implicat, etc.);(f) echipamentele, aparatele, instalatiile, dotarile tehnice speciale şi facilitatile sunt în stare buna de functionare şi exista proceduri implementate de verificare, control, întreţinere/reparatii precum şi înregistrare a datelor referitoare la menţinerea stării lor tehnice. Echipamentele aeroportuare vor fi acceptate/autorizate de AACR, pentru asigurarea cerințelor de siguranţă.(g) incadrarea compartimentelor şi/sau sectoarelor de activitate cu personal este corespunzătoare (numeric, domenii/profiluri, nivel de pregatire de specialitate, calificare şi experienta profesionala, documente doveditoare, etc.);(h) exista condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii, inclusiv pentru personal, sunt respectate cerinţele de protectia muncii şi prevenirii şi stingerii incendiilor şi dacă sectoarele/spatiile de lucru sunt organizate optim şi functional;(i) în baza documentara şi la locurile de desfăşurare a activităţii exista norme, manuale, specificatii tehnice, etc. din domeniul aeronautic în legătură directa cu activităţile care fac obiectul autorizarii, precum şi dacă prevederile acestora sunt cunoscute, aplicate şi respectate;(j) subunitatile dislocate în alte localităţi – unde este cazul – şi care vor executa activităţi în domeniul aeroportuar în baza autorizarii organizaţiei sunt coordonate/integrate corespunzător privind organizarea, structura ierarhica de autoritate şi control, baza de documentare, circuitul informational, structura şi competenţa personalului, dotarea tehnica; urmarirea, verificarea şi inregistrarea activităţilor, respectarea sistemului calităţii adoptat de organizaţie, etc.);(k) alte aspecte specifice activităţilor care fac obiectul autorizarii sunt compatibile cu exigentele domeniului aeronautic: siguranţa, regularitatea şi eficienta traficului aerian, calitatea activităţilor/serviciilor prestate, etc..4.5.4. La finalizarea evaluării la faţa locului, inspectorii AACR vor stabili neconformitatile faţă de cerinţele pentru autorizare în domeniul aeroportuar. AACR va notifica organizaţia în termen de 15 zile lucratoare în legătură cu neconformitatile constatate şi va formula cerinţe suplimentare.4.5.5. (a) Solicitantul va transmite la AACR, în scris, programul masurilor corective preconizate (acţiuni/activităţi, grafic de timp. etc.) pentru eliminarea neconformitatilor semnalate.(b) în forma acceptata de AACR programul trebuie aplicat în mod operativ de către solicitant.4.5.6. În situaţia în care se constată că organizaţia indeplineste condiţiile de autorizare în totalitate sau cu limite, inspectorii AACR vor stabili restrictiile care se impun şi vor întocmi Raportul de evaluare în vederea emiterii Certificatului de autorizare.4.5.7. AACR va efectua evaluari de supraveghere şi va verifica stadiul indeplinirii masurilor corective sau preventive din program.4.6. Acordarea Certificatului de autorizare4.6.1. (a) Rezultatele acţiunilor de evaluare se concretizeaza prin intocmirea de către inspectorii AACR a unui Raport de evaluare, în care se consemneaza aprecierile privind capacitatea solicitantului de a desfăşura activităţi aeroportuare în condiţii de siguranţă şi eficienta, neconformitatile constatate, cerinţe suplimentare ce trebuie indeplinite de solicitant, termenele de inlaturare a neconformitatilor şi de indeplinire a cerințelor suplimentare formulate de AACR. Raportul de evaluare va mai cuprinde domeniul de autorizare admis cu eventualele restrictii. În Raportul de evaluare se vor mai specifică reglementarile, standardele, normele şi alte documente de referinţa interne sau internationale, care au fost considerate în cadrul evaluării, vor fi nominalizate compartimentele semnificative evaluate, obiectivele inspectate, etc. Raportul de evaluare va fi semnat de către inspectorii AACR implicati în procesul de evaluare şi va fi aprobat de Directorul Directiei de specialitate din cadrul AACR.(b) în functie de constatarile referitoare la intrunirea sau neintrunirea cerințelor de autorizare prevăzute de reglementarile aplicabile, Raportul de evaluare va consemna acordarea, respectiv neacordarea, Certificatului de autorizare.4.6.2. Directorul General al AACR decide acordarea sau neacordarea Certificatului de autorizare, în baza concluziilor prezentate în Raportul de evaluare.4.6.3. (a) Certificatul de autorizare se semneaza de Directorul General al AACR, Directorul Directiei de specialitate şi de Consilierul juridic din cadrul AACR.(b) În Anexa la Certificatul de autorizare se precizeaza condiţiile şi/sau restrictiile impuse activităţilor autorizate.4.6.4. Termenul de valabilitate al Certificatului de autorizare este de 1 an, de la data emiterii.4.6.5. (a) Certificatului de autorizare emis de AACR se transmite solicitantului, insotit de un exemplar al Raportului de evaluare.(b) Un exemplar martor al Certificatului de autorizare rămâne la AACR.4.6.6. După primirea Certificatului de autorizare, deţinătorul acestuia are statut de agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar şi poate desfăşura activităţile autorizate pe aeroporturile din România – în condiţiile şi cu restrictiile stabilite de AACR.4.6.7. După emiterea Certificatului de autorizare, AACR procedeaza la declanşarea activităţii de supraveghere.4.6.8. Decizia de neacordare a Certificatului de autorizare, însoţită de motivele care au stat la baza adoptarii ei, se comunică de AACR, în scris, în termen de 15 zile lucratoare de la luarea deciziei, solicitantului autorizatiei.4.6.9. (a) În cazul neacordarii Certificatului de autorizare, solicitantul poate să conteste decizia la AACR, în termen de 15 zile lucratoare de la data luării la cunoştinţa. AACR va transmite către solicitant în termen de 10 zile lucratoare decizia de mentinere sau revocare a neacordarii autorizarii.(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de către AACR a deciziei de neacordare a autorizatiei, la MTCT, în termen de 15 zile lucratoare de la data luării la cunoştinţa. Termenul de solutionare a contestaţiei de către MTCT este stabilit de legislatia naţionala în vigoare privind modul de solutionare a contestatiilor şi sesizarilor de către instituţiile administraţiei publice centrale.4.7. Prelungirea valabilităţii Certificatului de autorizare4.7.1. Condiţii de prelungire a valabilităţii Certificatului de autorizare:(a) agentul aeronautic care solicită prelungirea indeplineste condiţiile prevăzute la paragraful 4.1.3 al prezentei reglementari;(b) agentul aeronautic care solicită prelungirea îşi asuma respectarea tuturor reglementarilor şi normelor legale intrate în vigoare în perioada de valabilitate a Certificatului anterior;(c) agentul aeronautic care solicită prelungirea îşi indeplineste oblibaţiile de plată a serviciilor prestate de către AACR;(d) nu exista rapoarte de constatare sau reclamatii, primite de AACR privind deficiente de fond ale activităţii sau lucrărilor organizaţiei care solicită prelungirea;(e) instituţiile abilitate ale statului nu au constatat deficiente; în activitatea desfăşurată de organizaţia care solicită prelungirea în perioada de valabilitate a certificatului anterior.4.7.2. Solicitarea prelungirii valabilităţii Certificatului de autorizare se face printr-o cerere depusa la AACR cu 45 de zile înainte de expirarea datei de valabilitate, însoţită de urmatoarele documente:(a) Raportul de autoevaluare pentru activităţile cu profil aeronautic, incluzând, după caz, schimbările de natura organizatorica, tehnica şi operationala faţă de condiţiile din perioada evaluării initiale sau de la ultima inspecţie de supraveghere, programe propuse privind actiunile corective, lista procedurilor comune cu administratorul aeroportului şi/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc.;(b) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de prelungire a autorizarii.4.7.3. Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris în secţiunile 4.4, 4.5 şi 4.6, adaptat la specificul solicitarii.4.7.4. Prelungirea valabilităţii Certificatului de autorizare se face în baza Raportului de evaluare, emis în urma evaluării agentului aeronautic în cauza şi în conformitate cu prevederile secţiunii 4.6.4.7.5. Decizia de aprobare a prelungirii perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este urmata de emiterea noii editii a Certificatului de autorizare.4.7.6. Prelungirea perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este de 1 an.4.7.7. Dacă Certificatul de autorizare expira, prin depăşirea datei de valabilitate, organizaţia în cauza trebuie să se reautorizeze (procedura de autorizare initiala şi de acordare a Certificatului).4.7.8. Neplata tarifului cuvenit AACR indreptateste AACR sa suspende autorizarea, până la achitarea obligaţiilor financiare.4.7.9. (a) În cazul neprelungirii valabilităţii Certificatului de autorizare, solicitantul poate să conteste decizia la AACR, în termen de 15 zile lucratoare de la data luării la cunoştinţa. AACR va transmite către solicitant în termen de 10 zile lucratoare decizia de mentinere sau revocare a neprelungirii autorizarii.(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de către AACR a deciziei de neprelungire a autorizatiei, la MTCT, în termen de 15 zile lucratoare de la data luării la cunoştinţa. Termenul de solutionare a contestaţiei de către MTCT nu va depăşi 30 zile de la data înregistrării contestaţiei.4.8. Modificarea Certificatului de autorizare4.8.1. Pentru modificarea gamei de activităţi autorizate, un agent aeronautic civil se va adresa AACR, cu o cerere de modificare a Certificatului de autorizare, însoţită de urmatoarele documente:(a) Raportul de autoevaluare pentru activităţile cu profil aeronautic, incluzând, după caz, schimbările de natura organizatorica, tehnica şi operationala faţă de condiţiile din perioada evaluării initiale sau de la ultima inspecţie de supraveghere, programe propuse privind actiunile corective, noile proceduri comune cu administratorul aeroportului şi/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc.;(b) dovada platii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de modificare a autorizarii.4.8.2. Modificările pot consta în includerea/excluderea unor activităţi din categoria autorizata, restrangerea/extinderea cadrului de realizare a unor activităţi din categoria autorizata şi/sau includerea/excluderea uneia sau mai multor categorii de activităţi (relativ la clasificarea din Cap. 2, para. 2.1.3).4.8.3. Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris în secţiunile 4.4, 4.5 şi 4.6, adaptat la specificul modificarii solicitate.4.8.4. Aprobarea modificarilor este urmata de emiterea noii editii a anexei la Certificatul de autorizare în cauza.4.9. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare4.9.1. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar poate fi restrictionat de AACR pe o perioadă limitata, în cazul în care deţinătorul acestuia:(a) nu mai indeplineste integral, pentru o parte din activitatea agentului aeronautic;(b) nu mai dispune, temporar, de facilitatile necesare executarii activităţii;(c) se abate în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare şi de la elementele declarate în Memoriul de prezentare a organizaţiei;(d) nu respecta reglementarile aeronautice aplicabile sau cerinţele specifice stabilite de AACR;4.9.2. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar poate fi suspendat de AACR pe o perioadă limitata, în cazul în care deţinătorul acestuia:(a) nu şi-a achitat oblibaţiile de plată ce îi revin pentru servicii prestate de către AACR;(b) are deficiente minore în activitate;(c) nu mai dispune, temporar, de facilitatile necesare executarii activităţii;(d) se abate în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare şi de la elementele declarate în Memoriul de prezentare a organizaţiei;(e) nu respecta reglementarile aeronautice aplicabile sau cerinţele specifice stabilite de AACR;(f) nu respecta oblibaţiile stabilite prin conventii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice în care desfăşoară activităţi şi/sau sunt locatari;(g) este răspunzător pentru producerea unor incidente aeronautice în perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situaţii care afectează siguranţa activităţilor aeroportuare.4.9.3. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se aplică şi atunci când AACR este notificata de către unul din organismele de stat specializate, din cadrul MTCT (Corpul de control al MTCT, Inspectoratul de Stat în Constructii, Directia Generală a Aviaţiei Civile, Inspectoratul Aviaţiei Civile), care constata ca agentul aeronautic se afla intr-unul din cazurile descrise la para. 4.9.1 şi para. 4.9.2.4.9.4. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se face în baza:(a) propunerilor din actele de constatare intocmite de inspectorii AACR în cadrul inspecţiilor de supraveghere;(b) constatarilor urmare a verificării reclamatiilor/sesizarilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic în cauza;(c) constatarilor organismelor de stat specializate menţionate la para. 4.9.3.4.9.5. Decizia de restrictionare sau suspendare a Certificatului de autorizare, însoţită de motivele care au stat la baza adoptarii ei, se comunică de AACR. în scris, în termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizatiei.4.9.6. (a) Certificatul de autorizare poate fi suspendat pe o perioadă de cel mult 6 luni.(b) Dacă până la expirarea perioadei de suspendare nu sunt eliminate cauzele care au condus la suspendarea Certificatului de autorizare, acesta se anulează.4.9.7. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se stabilesc de AACR în functie de riscul potenţial, generat de activitatea agentului aeronautic în cauza.4.10. Anularea Certificatului de autorizare4.10.1. Certificatul de autorizare poate fi anulat de AACR în cazul în care deţinătorul acestuia;(a) are deficiente majore în activitatea derulata,– constatate cu ocazia inspecţiilor instituţiilor abilitate ale statului şi comunicate de acestea la AACR;– semnalate de reclamatiile beneficiarilor (agenti aeronautici civili) şi confirmate de inspecţiile de supraveghere ale AACR;– semnalate de reclamatiile beneficiarilor (agenti aeronautici civili) şi susţinute prin rapoarte de control, evaluari, etc. ale instituţiilor abilitate ale statului;(b) prezinta neconformitati majore, constatate de către AACR în cadrul procesului de supraveghere a agentului aeronautic în cauza;(c) nu mai dispune de facilitatile necesare executarii activităţii;(d) a radiat din obiectul sau de activitate legal înregistrat activităţile autorizate;(e) se abate sistematic în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare, de la elementele declarate în documentaţia de autorizare prezentată şi/sau de la condiţiile initiale de acordare a Certificatului de autorizare, referitoare la siguranţa, regularitatea şi eficienta traficului aerian, precum şi la calitatea activităţilor/serviciilor aeroportuare prestate;(f) nu respecta oblibaţiile stabilite prin conventii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice în care desfăşoară activităţi şi/sau sunt locatari;(g) este răspunzător pentru producerea unor incidente aeronautice majore în perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situaţii care afectează grav siguranţa activităţilor aeroportuare;(h) omite sa corecteze în termenul de suspendare deficientele care au justificat măsura suspendarii temporare a autorizatiei;(i) solicita în scris anularea şi depune documentul original la AACR.4.10.2. Anularea Certificatului de autorizare se face în baza:(a) propunerilor din actele de constatare intocmite de inspectorii AACR în cadrul inspecţiilor de supraveghere;(b) constatarilor urmare a verificării reclamatiilor/sesizarilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic în cauza;(c) constatarilor organismelor de stat specializate menţionate la para. 4.9.3.4.10.3. Decizia de anulare a Certificatului de autorizare, însoţită de motivele care au stat la baza adoptarii ei, se comunică de AACR, în scris, în termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizatiei.4.11. Contestatii4.11. (a) Contestaţiile împotriva deciziei de restrictionare, suspendare sau anulare a Certificatului de autorizare se depun la AACR, de către agentul aeronautic în cauza, în termen de 15 zile lucratoare de la data luării la cunoştinţa. AACR va transmite către solicitant în termen de 10 zile lucratoare decizia de mentinere sau revocare a restrictionarii, suspendarii sau anularii Certificatului de autorizare.(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de către AACR a deciziei de restrictionare, suspendare sau anulare a Certificatului de autorizare, la MTCT în termen de 15 zile lucratoare de la data luării la cunoştinţa. Termenul de solutionare a contestaţiei de către MTCT este stabilit de legislatia naţionala în vigoare privind modul de solutionare a contestatiilor şi sesizarilor de către instituţiile administraţiei publice centralei.
 + 
Capitolul 5PROCEDURA DE SUPRAVEGHERE A ACTIVITĂŢII AGENTILOR ECONOMICI AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR5.1. Scopul procesului de supraveghere5.1.1. Procesul de supraveghere a activităţilor desfăşurate de agentii aeronautici civili din domeniul aeroportuar are scopul de a verifica dacă acestia:(1) mentin condiţiile existente la acordarea autorizarii initiale şi respecta cerinţele specifice menţionate în Anexa la Certificatul de autorizare;(2) respecta cerinţele reglementarilor aeronautice civile aplicabile privind siguranţa, regularitatea şi eficienta activităţilor aeroportuare şi a traficului aerian, precum şi calitatea serviciilor prestate.5.1.2. Supravegherea activităţilor desfăşurate de agentii aeronautici civili din domeniul aeroportuar se efectueaza pe întreaga perioadă de valabilitate a Certificatului de autorizare.5.2. Organizarea procesului de supraveghere5.2.1. (a) Procesul de supraveghere se organizeaza, este condus şi se executa de către Autoritatea Aeronautica Civila Română (AACR), cu inspectori aeronautici de specialitate.(b) Supravegherea se realizează pe baza programului şi procedurilor stabilite de AACR, adaptate specificului fiecarei categorii de activităţi din domeniul aeroportuar.5.2.2. Activitatea de supraveghere se realizează prin inspecţii şi evaluari periodice ale activităţilor de profil desfăşurate de aeronautici civili din domeniul aeroportuar.5.2.3. În cazul sesizarii unor deficiente sau a aparitiei unor dificultati, de orice natura, care afectează sau ar putea afecta siguranţa activităţilor aeronautice, AACR organizeaza inspecţii speciale pentru cazul respectiv.5.2.4. (a) Dacă în urma activităţii de supraveghere se constată că deţinătorul Certificatului de autorizare nu mai indeplineste condiţiile cerute pentru autorizare sau nu respecta limitarile specificate în documentul de autorizare, AACR informeaza imediat, în scris, agentul aeronautic în cauza asupra neconformitatilor constatate şi solicita remedierea acestora într-o perioadă de timp determinata.(b) AACR evalueaza dacă agentul aeronautic implicat mai poate continua activitatea în perioada de remediere a neconformitatilor constatate şi, în consecinţa, AACR poate restrictiona sau suspenda autorizarea în perioada de referinţa.5.2.5. În cazul în care deficientele sesizate nu se remediaza, AACR suspenda sau revoca (anulează) documentul de autorizare al agentului aeronautic respectiv.
 + 
Capitolul 6RESPONSABILITATI ŞI OBLIGATII6.1. Agentii aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex trebuie să:(a) Menţină organizaţia, facilitatile, cadrul operational şi/sau sistemul calităţii conform prevederilor prezentei reglementari şi cel puţin la standardul declarat initial, constatat şi aprobat prin Certificatul de autorizare acordat de Autoritatea Aeronautica Civila Română (AACR).(b) Desfasoare în domeniul aeronautic numai activităţile/serviciile pentru care deţin autorizare, cu respectarea limitarilor stabilite în Anexa la Certificatul de autorizare.(c) Permita şi asigure persoanelor desemnate de AACR accesul la documentaţia şi facilitatile proprii şi ale subcontractantilor/furnizorilor, pentru efectuarea evaluării sau supravegherii necesare determinarii conformarii continue a organizaţiei cu prevederile prezentei reglementari şi ale celorlalte reglementari aeronautice aplicabile.(d) Comunice la AACR, anticipat când este posibil, orice modificare semnificativa în organizare, facilităţi, sistemul calităţii sau proceduri operationale, însoţită de o evaluare a implicatiilor potentiale şi de un plan de măsuri pentru eliminarea sau minimizarea acestora.(e) Utilizeze ca subcontractanti/furnizori agenti aeronautici civili (organizaţii autorizate în domeniul aeronautic) sau alte organizaţii pentru care AACR a acceptat ca evaluarea să fie facuta de agentul aeronautic civil în cauza, prin sistemul propriu de asigurare a calităţii.6.2. În activitatea curenta, titularul Certificatului de autorizare are obligaţia să prezinte la AACR spre aprobare/avizare, înainte de predare către beneficiar şi/sau aplicare, rezultatele specifice ale activităţilor sale cu profil aeronautic (studii teoretice, proiecte tehnice, programe/planuri, documentaţii tehnice, buletine de laborator, etc.).
 + 
Anexa la reglementareMEMORIUL DE PREZENTARESolicitantul trebuie să intocmeasca şi sa menţină la zi Memoriul de prezentare a organizaţiei, care va fi structurat şi va contine cel puţin urmatoarele elemente: + 
Partea I: INFORMATII PRELIMINARII01. Cuprins02. Scopul Memoriului de prezentare03. Documente de referinţa04. Abrevieri şi sigle05. Definitii şi terminologie06. Lista paginilor efective07. Lista reviziilor08. Lista de distribuţie a memoriului09. Prezentarea organizaţiei
 + 
Partea 1: MANAGEMENT1.1. Declaratia managerului responsabil al organizaţiei din care să reiasă conformarea Memoriului de prezentare şi a manualelor conexe cu reglementarile aplicabile în vigoare. În cazul în care conducerea organizaţiei decide delegarea competentelor în aplicarea dispoziţiilor Memoriului de prezentare, acest fapt va fi stipulat şi persoana delegata va fi precizata.1.2. Personalul de conducere1.3. Sarcinile şi responsabilitatile personalului de conducere1.4. Organigrama organizaţiei1.5. Personalul de inspecţie/certificare1.6. Resurse umane1.7. Descrierea generală a facilitatilor/amplasamentelor1.8. Domeniul de activitate1.9. Procedura de notificare la AACR a modificarilor relative la activităţile organizaţiei/autorizari/amplasamente/personal1.10. Procedura de amendare a Memoriului de prezentare
 + 
Partea 2: PROCEDURI SPECIFICE ŞI DE ASIGURAREA CALITATII

2.1 Responsabilitatea managementului

2.2 Sistemul calităţii
2.3 Analiza contractului
2.4 Controlul documentelor şi al datelor

2.5 Aprovizionarea
2.6 Controlul produsului furnizat
de client
2.7 Identificarea şi trasabilitatea
produsului
2.8 Controlul proceselor
2.9 Inspecţii şi încercări
2.10 Controlul echipamentelor de
inspecţie, măsurare şi incercare

2.11 Stadiul inspecţiilor şi al
incercarilor
2.12 Controlul produsului neconform
2.13 Acţiuni corective şi preventive
2.14 Manipulare, depozitare,
ambalare, conservare şi livrare
2.15 Controlul înregistrărilor
2.16 Audituri interne

2.17 Instruire

2.18 Service
2.19 Tehnici statistice

ANEXEFormulare utilizateDupă caz, organizaţiile solicitante vor elabora un set de proceduri specifice (proceduri operationale, proceduri tehnice de execuţie), care vor fi parte a Memoriului de prezentare sau vor constitui un document separat, specificat în Memoriul de prezentare şi alaturat acestuia.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x