REGLEMENTARE AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ din 23 iunie 2010 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 161 07/03/2016
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGLEMENTARI 23/06/2010
CAP. 1ARE LEGATURA CUORDIN 292 05/04/2012 ART. 1
CAP. 1REFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997
CAP. 1REFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 161 07/03/2016
ActulREFERIT DEORDIN 161 07/03/2016
ActulREFERIT DEORDIN 2178 29/11/2012

privind amenajarea, utilizarea şi înregistrarea aerodromurilor civile – RACR-AD-IADC, ediţia 1/2010(actualizată până la data de 19 aprilie 2012*)



–––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 19 aprilie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 292 din 5 aprilie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + 
Capitolul IGeneralităţi1.1. Scop1.1.1. Prezenta reglementare aeronautică civilă stabileşte:(i) cadrul reglementat necesar evaluării şi înregistrării aerodromurilor civile din România, conform prevederilor Codului aerian civil (Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare);(îi) cerinţele şi condiţiile tehnice de referinţă pentru proiectarea, amenajarea şi exploatarea aerodromurilor înregistrate.1.1.2. Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română" (AACR) efectuează activităţile de înregistrare a aerodromurilor civile din România în baza atribuţiilor şi competenţelor care îi revin, în conformitate cu prevederile actelor normative naţionale aplicabile şi ale prezentei reglementări.1.1.3. Evaluarea şi înregistrarea unui aerodrom civil se execută de AACR în scopul constatării şi atestării capacităţii administratorului aerodromului respectiv şi a personalului de care dispune de a îndeplini cerinţele tehnice, operaţionale, de siguranţă a zborului şi de protecţie a mediului, potrivit reglementărilor aeronautice interne în vigoare şi acordurilor sau convenţiilor internaţionale la care România este parte.1.2. Aplicabilitate1.2.1. – (1) Prevederile prezentei reglementări se aplică aerodromurilor şi heliporturilor civile înregistrate.(2) Heliporturile înregistrate sunt aerodromuri înregistrate destinate exclusiv elicopterelor.1.2.2. Pe aerodromurile înregistrate se pot efectua numai zboruri interne după regulile de zbor la vedere (VFR) cu avioane având masa maximă la decolare sub 5.700 kg, elicoptere sau aeronave fără motor, cu respectarea reglementărilor aplicabile şi în condiţiile stabilite prin certificatul de înregistrare.––-Pct. 1.2.2. a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 292 din 5 aprilie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 258 din 19 aprilie 2012.1.2.3. Prevederile prezentei reglementări se aplică numai aerodromurilor civile terestre.1.2.4. Prevederile prezentei reglementări sunt obligatorii pentru administratorii aerodromurilor civile înregistrate.1.2.5. Faţă de specificaţiile prezentei reglementări, AACR poate impune cerinţe şi/sau restricţii locale suplimentare, determinate de caracteristici, condiţii şi/sau circumstanţe particulare, cu respectarea prevederilor reglementărilor aeronautice aplicabile.1.2.6. AACR poate să anuleze înregistrarea unui aerodrom civil, în cazul în care constată că nu se menţin condiţiile iniţiale de înregistrare şi/sau cerinţele specifice impuse.1.2.7. – (1) Toate activităţile privind evaluarea şi înregistrarea aerodromurilor civile sunt servicii prestate de AACR şi se tarifează conform prevederilor legale.(2) Anularea înregistrării, precum şi neacordarea sau neprelungirea valabilităţii acesteia, ca urmare a neconformităţilor constatate cu ocazia inspecţiilor/auditurilor de specialitate, nu presupun rambursarea tarifelor achitate pentru serviciile prestate de AACR.1.2.8. Aplicarea prevederilor prezentei reglementări se face în concordanţă cu prevederile anexei III la Regulamentul (CEE) nr. 3.922/91 al Consiliului din 16 decembrie 1991 privind armonizarea cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative în domeniul aviaţiei civile şi, respectiv, ale reglementării aeronautice civile române RACR – OPS LAAG privind operaţiunile de lucru aerian şi aviaţie generală.1.3. DefiniţiiÎn sensul prezentei reglementări, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:Administrator al aerodromului – (1) persoana fizică sau juridică ce conduce şi gestionează un aerodrom aflat în proprietatea publică sau în proprietatea privată a unor persoane fizice ori juridice;(2) relativ la un aerodrom certificat, este deţinătorul unui certificat de autorizare sau al unui certificat de înregistrare, după caz.Aerodrom – suprafaţa delimitată pe pământ, care cuprinde, eventual, clădiri, instalaţii şi echipamente, destinată să fie utilizată, în totalitate ori în parte, pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor.Aerodrom autorizat – aerodromul al cărui administrator a obţinut un certificat de autorizare.Aerodrom certificat – aerodrom autorizat sau înregistrat, după caz.Aerodrom înregistrat – aerodromul al cărui administrator a obţinut un certificat de înregistrare.Audit – examinare sistematică a condiţiilor tehnice şi operaţionale ale unui aerodrom, a funcţionării aerodromului, precum şi a desfăşurării operaţiunilor/activităţilor aeronautice specifice, în scopul stabilirii conformităţii cu prevederile reglementărilor aeronautice relevante privind siguranţa zborului.Certificat de autorizare/înregistrare – documentul eliberat de AACR, care atestă capacitatea deţinătorului de a conduce şi de a gestiona un anumit aerodrom, respectiv de a asigura desfăşurarea operaţiunilor/activităţilor aeronautice civile menţionate în acest document.Heliport – aerodromul utilizat exclusiv pentru elicoptere.Inspecţie – examinare sistematică de către AACR a infrastructurii, facilităţilor, sistemelor/instalaţiilor şi echipamentelor de aerodrom, în scopul stabilirii conformităţii cu specificaţiile tehnice prevăzute de reglementările aeronautice aplicabile.Securitate aeronautică – ansamblu de măsuri, resurse materiale şi forţe umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile împotriva actelor de intervenţie ilicită.Servitute aeronautică – condiţii, restricţii, obligaţii impuse sau recomandate de prevederile reglementărilor aeronautice naţionale şi/sau internaţionale în interesul siguranţei zborului aeronautic.Siguranţa zborului – capacitate a activităţii aeronautice constând în evitarea afectării sănătăţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale.
 + 
Capitolul IICerinţe şi condiţii tehnice generale de amplasare şi utilizare a aerodromurilor/heliporturilor înregistrate2.1. Aerodromurile/Heliporturile înregistrate pot fi amplasate numai în extravilanul localităţilor, funcţionarea lor fiind permisă în baza certificatului de înregistrare emis de AACR.2.2. Amenajarea unui aerodrom/heliport înregistrat este permisă numai cu acordul proprietarului terenului şi după obţinerea tuturor avizelor/autorizaţiilor specifice prevăzute de legislaţia naţională aplicabilă.2.3. Utilizarea unui aerodrom/heliport înregistrat este permisă numai după obţinerea certificatului de înregistrare şi în condiţiile stabilite prin acesta.2.4. – (1) Aerodromurile/Heliporturile înregistrate nu sunt deschise utilizării publice.(2) Cu excepţia cazurilor de forţă majoră, utilizarea de către o aeronavă a unui aerodrom/heliport înregistrat este permisă numai cu acordul administratorului aerodromului/heliportului în cauză.2.5. Întreaga responsabilitate privind siguranţa operaţiunilor de aerodrom, inclusiv menţinerea datelor de înregistrare şi informarea referitoare la modificarea acestora, revine administratorilor aerodromurilor/heliporturilor înregistrate.2.6. Aerodromurile/Heliporturile înregistrate nu sunt supuse supravegherii continue a AACR, dar pot fi inspectate de AACR ori de câte ori este necesar, în scopul verificării respectării prevederilor reglementărilor aplicabile.2.7. Inspectorii AACR împuterniciţi au drept de acces nerestricţionat, în scop de inspecţie şi control pe toate aerodromurile/heliporturile civile înregistrate din România, potrivit atribuţiilor legale deţinute.2.8. Cerinţele actelor normative naţionale în vigoare privind stabilirea servituţilor aeronautice civile şi a zonelor cu servituţii aeronautice civile se aplică tuturor aerodromurilor/heliporturilor înregistrate.2.9. Dacă aerodromurile/heliporturile înregistrate sunt amplasate în zone de control (CTR), administratorii acestora trebuie să stabilească proceduri de coordonare cu unitatea de trafic aerian (TWR) şi cu celelalte aerodromuri din aceeaşi zonă, în scopul menţinerii siguranţei zborului.2.10. Solicitantul certificatului de înregistrare pentru un aerodrom/heliport sau deţinătorul unui astfel de certificat, după caz, trebuie să facă dovada îndeplinirii cerinţelor de securitate aeronautică prevăzute de reglementările legale în vigoare.
 + 
Capitolul IIIAmplasarea şi amenajarea aerodromurilor înregistrate3.1. La stabilirea amplasamentului unui aerodrom înregistrat:a) terenul trebuie să fie degajat de obstacole care pot afecta siguranţa zborului (reţele electrice/telefonice, clădiri, stâlpi/piloni, canale, copaci, proeminenţe de teren etc.);b) pista trebuie să permită aterizarea, rularea şi staţionarea avioanelor la sol, în condiţii de teren uscat sau umed;c) terenul trebuie să fie plan şi să nu prezinte denivelări pe suprafaţa de mişcare (gropi, şanţuri, muşuroaie etc.);d) terenul trebuie să fie într-o zonă neafectată de inundaţii şi să permită drenarea naturală a apelor pluviale în caz de precipitaţii.3.2. Pentru siguranţa operaţiunilor aeriene:a) suprafaţa aerodromului trebuie amenajată şi menţinută în stare bună de utilizare, adecvat tipului de sol (înierbat sau sol compactat);b) lungimea terenului de zbor trebuie stabilită astfel încât să permită decolarea şi aterizarea tipurilor de aeronave cărora le este destinat aerodromul, corespunzător caracteristicilor/ performanţelor acestora;c) declivitatea longitudinală a terenului de zbor nu trebuie să fie mai mare de 2%.3.3. Amplasamentul aerodromului va fi definit prin coordonatele geografice ale punctului de referinţă, măsurate cu precizie de o secundă.3.4. Semnalizările la sol şi marcajele folosite pe aerodromurile înregistrate trebuie să respecte prevederile aplicabile ale reglementării aeronautice civile române RACR – RA privind regulile aerului.3.5. – (1) Administratorul unui aerodrom înregistrat trebuie să identifice obstacolele semnificative din zonă, să evalueze influenţa acestora asupra siguranţei zborului şi să le marcheze corect pe harta de obstacolare a aerodromului.(2) Obstacolele prevăzute la alin. (1) vor fi localizate prin măsurători topografice.3.6. – (1) Regimul de obstacolare în zona aerodromului se defineşte prin următoarele suprafeţe virtuale de limitare a înălţimii obstacolelor, asociate acestuia: suprafeţe de decolare/aterizare (culoare aeriene de acces), suprafeţe de tranziţie şi suprafaţa orizontală.(2) Caracteristicile suprafeţelor menţionate la alin. (1) sunt prevăzute în figura 1.3.7. Acolo unde condiţiile locale nu permit realizarea pantelor precizate pentru suprafeţele de limitare a înălţimii obstacolelor în culoarul aerian de acces se admite panta de 1:50 pe lungimea totală de 2.000 m.3.8. Direcţiile de apropiere finală şi de decolare trebuie să fie libere de obstacole semnificative (reţele electrice, clădiri, stâlpi, copaci, proeminenţe ale terenului etc.).3.9. – (1) Delimitarea explicită a unei piste de decolare-aterizare se va realiza pe lungimea de minimum 500 m şi lăţimea de minimum 30 m, în cazul pistelor înierbate (naturale), sau pe lungimea de minimum 500 m şi lăţimea de minimum 18 m, în cazul pistelor pavate, astfel încât să corespundă caracteristicilor şi cerinţelor de operare ale avioanelor preconizate să utilizeze pista.(2) Pragurile pistei trebuie localizate prin coordonatele lor geografice, măsurate cu precizie de o secundă.3.10. De-a lungul conturului fiecărei piste se va asigura o zonă de siguranţă specificată corespunzător pe hartă, pentru a putea fi folosită de avioanele care utilizează pista respectivă, în eventualitatea în care depăşesc limita declarată a pistei, denumită banda pistei, care va avea o lăţime minimă de 30 m de la marginile pistei.3.11. Pentru desfăşurarea în siguranţă a activităţii de zbor pe un aerodrom este necesară definirea unor căi de rulare care să permită circulaţia în siguranţă şi cu operativitate a avioanelor pe sol. Căile de rulare vor avea o lăţime de cel puţin 7,5 m.3.12. La organizarea/proiectarea condiţiilor privind rularea sau tractarea avioanelor, precum şi pentru poziţiile de parcare trebuie să fie asigurată o distanţă de cel puţin 5 m între extremităţile avioanelor şi între extremităţile avioanelor şi obiectele din jur (clădiri, garduri, copaci, vehicule etc.).3.13. Pe durata parcării avioanelor operatorul aeronavei trebuie să adopte măsurile adecvate de protecţie, siguranţă şi supraveghere a acestora, în conformitate cu prevederile reglementărilor aeronautice aplicabile.3.14. Platforma (de parcare, de încărcare etc.) se va amenaja în exteriorul suprafeţei de manevră.3.15. În cazul în care aerodromul nu dispune de un centru de informare a zborului (FIC = Flight Information Center), este obligatorie definirea unei suprafeţe de semnale conform prevederilor reglementării aeronautice civile române RACR – RA privind regulile aerului.3.16. În perimetrul suprafeţelor de mişcare (piste, căi de rulare, platforme) nu se admit obiecte fixe, cu excepţia mijloacelor vizuale necesare navigaţiei aeriene, care trebuie să fie frangibile şi marcate în culori contrastante cu fundalul.3.17. Orice obiect care poate constitui prin înălţimea sau poziţia sa un pericol la aterizarea sau la decolarea avioanelor şi care nu poate fi înlăturat trebuie marcat vizibil.Figura 1. Suprafeţe de limitare a înălţimii obstacolelor pentru aerodromuri––––NOTĂ(CTCE)Reprezentarea grafică a figurii nr. 1, se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 478 din 13 iulie 2010, la pagina 21, (a se vedea imaginea asociată).
 + 
Capitolul IVAmplasarea şi amenajarea heliporturilor înregistrate4.1. La stabilirea amplasamentului unui heliport se va urmări ca terenul să fie degajat de obstacole care pot afecta siguranţa zborului (reţele electrice/telefonice, clădiri, stâlpi/piloni, copaci, proeminenţe de teren etc.).4.2. Suprafaţa de decolare/aterizare va fi de formă pătrată, cu latura 2D (unde D este cea mai mare dintre dimensiunile maxime de gabarit ale elicopterelor folosite, când rotoarele sunt pornite).4.3. Suprafaţa de siguranţă situată la exteriorul ariei de decolare/aterizare trebuie să fie la nivelul acesteia, de formă pătrată, cu latura 2D+10 m.4.4. Suprafeţele de decolare/aterizare şi, respectiv, de siguranţă trebuie:a) să permită aterizarea şi staţionarea elicopterelor la sol;b) să fie plane şi să nu prezinte denivelări (gropi, şanţuri, muşuroaie etc.);c) să fie într-o zonă neafectabilă de inundaţii şi să permită drenarea naturală a apelor pluviale în caz de precipitaţii.4.5. Pentru siguranţa operaţiunilor aeriene:a) heliportul trebuie să permită decolarea şi aterizarea tipurilor de elicoptere ale căror performanţe permit folosirea acestor suprafeţe, cu caracteristicile declarate;b) suprafeţele de decolare/aterizare şi, respectiv, de siguranţă trebuie amenajate şi menţinute în stare bună de utilizare, adecvat tipului de sol (înierbat sau sol compact) şi de condiţiile acestuia (praf, nisip, zăpadă);c) panta suprafeţelor nu trebuie să fie mai mare decât limitele admise pentru tipurile de elicoptere care se intenţionează a fi folosite, aşa cum sunt precizate în manualele de zbor ale acestora.4.6. Amplasamentul heliportului va fi definit prin coordonatele geografice ale punctului de referinţă, măsurate cu precizie de o secundă.4.7. Semnalizările la sol şi marcajele folosite pe heliporturile înregistrate trebuie să respecte prevederile aplicabile ale reglementării aeronautice civile române RACR – RA privind regulile aerului.4.8. – (1) Administratorul unui heliport înregistrat trebuie să identifice obstacolele semnificative din zonă şi să evalueze influenţa acestora asupra siguranţei zborului.(2) Obstacolele prevăzute la alin. (1) vor fi localizate prin măsurători topografice.4.9. – (1) Regimul de obstacolare în zona heliportului se defineşte prin următoarele suprafeţe virtuale de limitare a înălţimii obstacolelor, asociate acestuia: suprafeţe de decolare/aterizare (culoare aeriene de acces) şi suprafeţe de tranziţie.(2) Caracteristicile suprafeţelor menţionate la alin. (1) sunt prevăzute în figura 2.4.10. Direcţiile de apropiere finală şi de decolare trebuie să fie libere de obstacole (reţele electrice, clădiri, stâlpi, copaci, proeminenţe ale terenului etc.).4.11. Orice obiect care poate constitui prin înălţimea sau poziţia sa un pericol la aterizarea ori la decolarea elicopterelor şi care nu poate fi înlăturat trebuie marcat vizibil.
 + 
Capitolul VServicii pe aerodromurile/heliporturile înregistrate5.1. Asigurarea cu combustibili de aviaţie5.1.1. Administratorii aerodromurilor/heliporturilor înregistrate care desfăşoară activităţi de handling combustibili de aviaţie (aprovizionare şi stocare combustibili de aviaţie şi alimentare cu combustibili a aeronavelor la sol) trebuie să fie autorizaţi de AACR în conformitate cu prevederile reglementărilor aeronautice naţionale aplicabile.5.1.2. Dacă activitatea de handling combustibili de aviaţie pe aerodromurile/heliporturile înregistrate este subcontractată la agenţi aeronautici de handling combustibili autorizaţi de AACR, autorizarea de la paragraful 5.1.1 nu mai este necesară.5.2. Servicii de salvare şi stingerea incendiilor5.2.1. În timpul desfăşurării operaţiunilor aeriene, corelat cu tipul/dimensiunile aeronavelor utilizate, pe aerodromurile/ heliporturile înregistrate trebuie să existe cel puţin:a) un sistem de comunicaţii (inclusiv GSM), care să permită contactarea şi alarmarea serviciilor locale de salvare, pompieri etc.;b) echipamente şi materiale uzuale pentru salvare, descarcerare şi stingerea incendiilor: un stingător cu pulberi chimice uscate, de capacitate minimă 90 kg, care să asigure un debit de aplicare minim de 2,25 kg/sec., foarfeci, chingi, unelte, nisip etc.;c) echipamente uzuale de protecţie la foc şi fum pentru personalul de intervenţie: mască de gaze, bocanci etc.;d) două truse medicale de prim ajutor pentru cazuri de urgenţă, cu materiale şi medicamente necesare pentru tratarea plăgilor şi arsurilor, antişoc, imobilizarea fracturilor etc.;e) un autovehicul capabil să transporte echipamentele şi materialele menţionate mai sus, precum şi personalul de intervenţie.5.3. Servicii de handling la sol5.3.1. Administratorii aerodromurilor/heliporturilor înregistrate care desfăşoară activităţi de handling la sol trebuie să fie autorizaţi de AACR pentru aceasta, în conformitate cu prevederile legislaţiei şi ale reglementărilor aeronautice naţionale aplicabile.5.3.2. Dacă activitatea de handling la sol pe aerodromurile/heliporturile înregistrate este subcontractată la agenţi aeronautici de handling autorizaţi de AACR, autorizarea de la paragraful 5.3.1 nu mai este necesară.Figura 2. Suprafeţe de limitare a înălţimii obstacolelor pentru heliporturi––––NOTĂ(CTCE)Reprezentarea grafică a figurii nr. 2, se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 478 din 13 iulie 2010, la pagina 23, (a se vedea imaginea asociată).
 + 
Capitolul VIResponsabilităţi şi obligaţii ale administratorilor aerodromurilor/heliporturilor înregistrate şi ale utilizatorilor acestora6.1. Administratorii aerodromurilor/heliporturilor înregistrate trebuie să amenajeze, să obţină certificatul de înregistrare şi să utilizeze terenurile respective în limitele certificate.6.2. Administratorii aerodromurilor/heliporturilor înregistrate trebuie să asigure:a) starea fizică adecvată a pistei/terenului de zbor sau a ariei de decolare-aterizare şi zonele de siguranţă corespunzătoare;b) echipamentele şi mijloacele de sol necesare operării în siguranţă pe aerodromul/heliportul în cauză;c) personal pregătit corespunzător pentru operarea şi întreţinerea aerodromului/heliportului;d) proceduri operaţionale care să permită desfăşurarea în siguranţă a operaţiunilor pe aerodromul/heliportul respectiv;e) delimitarea şi semnalizarea sectoarelor de teren interzise/periculoase;f) instalarea anunţurilor de avertizare pe fiecare drum public adiacent suprafeţei de mişcare sau, dacă un astfel de drum public nu este controlat de administratorul aerodromului, informarea autorităţii responsabile şi solicitarea instalării pe drumul public respectiv a anunţurilor de avertizare cu privire la pericolul reprezentat de aeronave pentru persoane sau pentru traficul vehiculelor;g) instruirea corespunzătoare a tuturor persoanelor implicate direct sau indirect în activităţile de zbor ori conexe executate;h) evaluarea şi transmiterea spre publicare a modificărilor survenite în caracteristicile, amenajarea şi utilizarea aerodromului/heliportului, cu adoptarea măsurilor necesare pentru menţinerea siguranţei zborului;i) deţinerea şi actualizarea unui exemplar al documentaţiei tehnice de înregistrare.6.3. Administratorii aerodromurilor/heliporturilor înregistrate sunt responsabili pentru menţinerea condiţiilor de amenajare şi a serviciilor de aerodrom/heliport, pentru corectitudinea datelor transmise spre publicare, precum şi pentru verificarea corectitudinii datelor publicate.6.4. În vederea declarării şi protejării zonelor supuse servituţilor aeronautice civile, administratorii aerodromurilor/ heliporturilor înregistrate au obligaţia de a transmite autorităţilor competente documentaţia tehnică adecvată.6.5. Operatorii aeronavelor care utilizează aerodromuri/heliporturi înregistrate trebuie să cunoască, să aplice şi să respecte cerinţele tehnice şi operaţionale stabilite pentru aerodromurile/heliporturile în cauză de către administratorii acestora şi să verifice înainte de operare dacă performanţele aeronavelor sunt compatibile cu caracteristicele acestor aerodromuri/heliporturi. Operatorii aeronavelor trebuie să se informeze prin orice mijloc la dispoziţie (telefon fix sau mobil, fax, e-mail, radio) despre starea aerodromului şi situaţia meteorologică în zonă, precum şi cu privire la activitatea şi disponibilitatea administrativă a aerodromului.6.6. Operatorii aeronavelor care utilizează aerodromuri/ heliporturi înregistrate sunt direct răspunzători pentru încălcarea cerinţelor menţionate la paragraful 6.5.
 + 
Capitolul VIIProcesul de înregistrare a aerodromurilor/heliporturilor7.1. Scopul şi semnificaţia înregistrării7.1.1. În procesul înregistrării, AACR verifică dacă solicitantul certificatului de înregistrare sau deţinătorul unui astfel de certificat, după caz, are competenţa şi experienţa minimă necesare pentru conformarea cu prevederile prezentei reglementări şi ale legislaţiei naţionale aplicabile, respectiv dacă deţine capacitatea tehnică şi operaţională în vederea desfăşurării în siguranţă a activităţilor aeronautice preconizate.7.1.2. Prin certificatul de înregistrare eliberat, AACR atestă înregistrarea aerodromului/heliportului în cauză şi stabileşte cadrul permisiv de operare.7.2. Etapele înregistrării7.2.1. Procesul de înregistrare a aerodromurilor/heliporturilor cuprinde următoarele etape:(i) solicitarea înregistrării;(îi) evaluarea aerodromului/heliportului la faţa locului;(iii) emiterea certificatului de înregistrare.7.2.2. – (1) Durata procesului de înregistrare este de maximum 60 de zile începând cu data depunerii la AACR a cererii aferente, însoţite de documentele de înregistrare necesare.(2) Dacă AACR solicită informaţii suplimentare şi/sau completarea documentelor depuse, durata de înregistrare se prelungeşte corespunzător.7.3. Solicitarea înregistrării unui aerodrom/heliport7.3.1. În vederea obţinerii certificatului de înregistrare, solicitantul trebuie să prezinte la AACR cererea pentru acordarea certificatului, însoţită de următoarele informaţii şi documente:a) acordul proprietarului sau deţinătorului legal al terenului pentru amenajarea aerodromului/heliportului;b) datele de contact ale administratorului aerodromului/ heliportului: adresa, mijloace de comunicaţii (telefon, fax etc.);c) programul/orele de serviciu ale aerodromului/heliportului;d) hărţile/planurile de aerodrom/heliport, de zonă şi de obstacolare, cu localizarea obstacolelor semnificative şi cu reprezentarea traiectoriilor de zbor (orientarea direcţiei de decolare şi aterizare, turul de pistă etc.), hărţi/planuri elaborate în conformitate cu cerinţele stabilite de AACR;e) tabel cu obstacolele din vecinătatea aerodromului/heliportului, întocmit conform anexei nr. 1;f) situaţia reală a dotărilor tehnice şi a serviciilor, conform tabelului din anexa nr. 2, completat în limbile română şi engleză; rubricile marcate cu asterisc sunt obligatorii;g) regulamente şi/sau proceduri operaţionale stabilite de administratorul aerodromului/ heliportului, inclusiv pentru salvare şi stingerea incendiilor, în caz de incident sau accident de aviaţie civilă, cu asumarea responsabilităţii privind aplicarea acestora;h) raportul de autoevaluare (verificare internă a îndeplinirii cerinţelor de înregistrare prevăzute de reglementarea de faţă);i) alte documente pe care solicitantul le consideră relevante pentru procesul de înregistrare.7.3.2. Administratorii aerodromurilor/heliporturilor înregistrate pot decide asupra necesităţii elaborării unui manual al aerodromului/heliportului şi eventual a implementării unui sistem de management al siguranţei (SMS).7.3.3. La depunerea cererii de înregistrare, solicitantul va face dovada achitării către AACR a tarifului de înregistrare stabilit conform prevederilor legale în vigoare.7.4. Evaluarea aerodromului/heliportului la faţa locului se efectuează de către inspectorii AACR împuterniciţi, care urmăresc:(i) conformitatea datelor din documentele depuse odată cu cererea de înregistrare cu datele din teren;(îi) îndeplinirea prevederilor prezentei reglementări şi identificarea eventualelor neconformităţi cu prevederile reglementărilor aeronautice şi legislaţiei naţionale în vigoare.7.5. Emiterea certificatului de înregistrare7.5.1. După finalizarea evaluării aerodromului/heliportului la faţa locului, inspectorii AACR vor întocmi un raport de specialitate, în care se consemnează:a) lista de control cuprinzând elementele verificate în cadrul inspecţiei etc.;b) aspectele constatate privind organizarea şi administrarea aerodromului/heliportului, starea infrastructurii de aerodrom, facilităţile şi echipamentele de aerodrom, procedurile operaţionale şi măsurile de siguranţă implementate etc.;c) eventualele neconformităţi depistate;d) măsurile de remediere stabilite, dacă este cazul;e) termenele de înlăturare a neconformităţilor şi de îndeplinire a cerinţelor suplimentare formulate de AACR;f) concluziile privind capacitatea administratorului aerodromului şi a personalului de care dispune de a desfăşura operaţiuni de aerodrom în condiţii de siguranţă;g) propuneri privind acordarea sau neacordarea certificatului de înregistrare, eventualele restricţii la operaţiunile/activităţile autorizate etc.7.5.2. Raportul de evaluare va fi semnat de către inspectorii AACR desemnaţi pentru procesul de evaluare şi va fi aprobat de directorii direcţiilor de specialitate implicate din cadrul AACR.7.5.3. Certificatul de înregistrare se semnează de directorul general al AACR.7.5.4. Certificatul de înregistrare se eliberează pentru un anumit aerodrom/heliport şi atestă înregistrarea acestuia de către AACR.7.5.5. Anexa la certificatul de înregistrare precizează operaţiunile/activităţile aeronautice certificate, precum şi condiţiile şi limitările impuse acestora.7.5.6. Certificatul de înregistrare se emite pentru o perioadă de maximum 3 ani.7.5.7. Formatul, structura şi conţinutul raportului de evaluare, ale certificatului de înregistrare şi ale anexei la acesta se stabilesc de AACR.7.5.8. Certificatul de înregistrare emis de AACR (exemplarul original) se transmite solicitantului, însoţit de o copie a raportului de evaluare.7.5.9. Câte un exemplar original al certificatului de înregistrare şi al raportului de evaluare se păstrează la AACR.7.5.10. După eliberarea certificatului de înregistrare, pe aerodromul în cauză se pot desfăşura operaţiunile/activităţile aeronautice autorizate, în condiţiile şi/sau cu limitările stabilite de AACR şi cu respectarea tuturor prevederilor legale şi regulamentare aplicabile.7.5.11. Decizia de neacordare a certificatului de înregistrare, însoţită de motivele care au stat la baza adoptării ei, se comunică de AACR solicitantului, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea deciziei.7.6. La solicitarea deţinătorului unui certificat de înregistrare privind prelungirea certificării, depusă cu cel puţin 45 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al acestuia, AACR efectuează un audit de specialitate şi poate emite un nou certificat de înregistrare pentru o perioadă de până la 3 ani, dacă:(i) se menţin cel puţin condiţiile iniţiale de înregistrare şi nu se constată neconformităţi care pot sau ar putea afecta siguranţa zborului;(îi) nu au existat notificări de disfuncţionalităţi şi/sau neconformităţi din partea utilizatorilor aerodromului/ heliportului sau din partea unor instituţii abilitate ale statului;(iii) nu s-au produs incidente sau accidente de aviaţie pe respectivul aerodrom/heliport, a căror cauză determinantă este imputabilă administratorului aerodromului/heliportului.7.7. Pentru fiecare aerodrom/heliport înregistrat care nu deţine deja un indicativ ICAO de locaţie, după emiterea certificatului de înregistrare AACR va iniţia, la cerere, procedura de obţinere a acestui indicativ.7.8. Contestaţii7.8.1. Solicitantul sau deţinătorul unui certificat de înregistrare, după caz, poate contesta deciziile AACR de neacordare sau de anulare a acestuia.7.8.2. – (1) Contestaţiile împotriva deciziilor AACR menţionate la paragraful 7.8.1, argumentate/documentate corespunzător, se depun la AACR, în scris, de către solicitantul sau deţinătorul certificatului de înregistrare, după caz, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a deciziei AACR.(2) AACR va comunică petentului, în scris, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei, menţinerea sau revocarea deciziei în cauză, motivată.
 + 
Capitolul VIIIPrecizări şi dispoziţii finale8.1. Cerinţele, condiţiile şi specificaţiile tehnice aplicate de deţinătorul unui certificat de înregistrare privind amenajarea şi/sau utilizarea aerodromurilor/heliporturilor înregistrate (elemente de infrastructură, mijloace vizuale, servicii de aerodrom, activităţi de întreţinere etc.), suplimentare celor prevăzute în prezenta reglementare, vor respecta prevederile aplicabile cuprinse în reglementările aeronautice civile RACR – AD – PETA privind exploatarea tehnică a aerodromurilor, RACR – AD – PETH privind exploatarea tehnică a heliporturilor şi RACR – RA privind regulile aerului.8.2. În cazul modificării condiţiilor atestate prin certificatul de înregistrare deţinut, administratorul aerodromului/heliportului trebuie să solicite la AACR un nou certificat, prezentând documentaţia corespunzătoare situaţiei curente.8.3. Condiţiile de utilizare, procedurile operaţionale şi alte date/informaţii relevante privind aerodromurile/heliporturile înregistrate se publică în publicaţia de informare aeronautică AIP VFR – România.8.4. AACR poate acorda exceptări de la prevederile prezentei reglementări, la solicitarea scrisă a administratorilor aerodromurilor/heliporturilor înregistrate şi pe baza evaluării implicaţiilor potenţiale, a analizei de risc şi a măsurilor compensatorii prezentate/propuse de administratorii în cauză pentru menţinerea siguranţei zborului.8.5. Neplata tarifului cuvenit pentru serviciile prestate îndreptăţeşte AACR să refuze acordarea sau prelungirea certificatului de înregistrare, până la achitarea tarifului corespunzător.8.6. Nerespectarea de către administratorii aerodromurilor/ heliporturilor înregistrate a prevederilor prezentei reglementări se sancţionează prin anularea de către AACR a certificatului de înregistrare.8.7. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta reglementare.
 + 
Anexa 1───────la RACR-AD-IADC────────────────                             TABEL       cu obstacolele din vecinătatea aerodromului/heliportului┌─────────┬────────┬────────────┬─────────────┬───────────┬────────┬───────────┐│Nr. │ │Latitudine*)│Longitudine*)│Cotă sol**)│Înălţime│Observaţii ││crt. │Denumire│(N°, ', ") │(E0°, ', ") │ (m) │ (m) │ ││ │ │sau distanţă│sau distanţă │ │ │ ││ │ │pe ax (m) │ la ax (m) │ │ │ │├─────────┼────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────┼───────────┤│Exemplu 1│copac │N45°44'32" │E025°44'32" │ 103 │ 12 │ │├─────────┼────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────┼───────────┤│Exemplu 2│antenă │671 │59 │ 99 │ 7 │ │└─────────┴────────┴────────────┴─────────────┴───────────┴────────┴───────────┘__________*) Coordonatele geografice vor fi comunicate în sistem WGS 84 sau în sistemul geodezic naţional. Se va preciza sistemul utilizat pentru măsurarea obstacolelor.**) Cota la sol se va măsura în sistem MN 75.
 + 
Anexa 2───────la RACR-AD-IADC───────────────AERODROME/HELIPAD LOCATION INDICATOR AND NAMEGEOGRAPHICAL AND ADMINISTRATIVE DATA┌──┬────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1*│Aerodrome/helipad reference point coordinates and │ ││ │site at aerodrome/heliport │ │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2*│Direction and distance from city │ │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3*│Elevation/Reference temperature │ │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Geoids undulation at ELEV PSN │ │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│ │MAG VAR/Annual rate of change │ │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5*│Aerodrome/helipad Administration, address, │ ││ │telephone, telefax, telex, AFS │ │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Types of traffic permitted │VFR │├──┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Remarks │ │└──┴────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                       OPERATIONAL HOURS┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Aerodrome/helipad Administration │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Customs and immigration │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3* │Health and sanitation │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │AIS Briefing Office │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │ATS Reporting Office (ARO) │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6* │MET Briefing Office │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │ATS │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│8* │Fuelling │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│9* │Handling │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│10*│Security │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│11 │De-icing │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│12 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                HANDLING SERVICES AND FACILITIES┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Cargo-handling facilities │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Fuel/Oil types │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Fuelling facilities/capacity │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │De-icing facilities │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Hangar space for visiting aircraft │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Repair facilities for visiting aircraft │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                          PASSENGER FACILITIES┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Hotels │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Restaurants │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Transportation │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Medical facilities │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Bank and Post Office │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Tourist Office │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘             RESCUE AND FIRE FIGHTING SERVICES┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Aerodrome/helipad category for fire fighting │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Rescue equipment │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Capability for removal of disabled aircraft │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘               SEASONAL AVAILABILITY – CLEARING┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Types of clearing equipment │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Clearance priorities │1. │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘              APRONS, TAXIWAYS AND CHECK LOCATIONS DATA┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Apron/helicopter stands surface and strength │Dimensions: ││ │ │Surface: ││ │ │Strength: │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Ground taxiway width, surface and designation │Width: ││ │ │Surface: ││ │ │Designation: │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Air taxiway width and designation │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │ACL location and elevation │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │VOR checkpoints │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │INS checkpoints │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘               AERODROME/HELIPAD OBSTACLES┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────┐│ În approach/TKOF areas │ At aerodrome/helipad │ Remarks │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────┤│Area affected Obstacle type │Obstacle type │ ││ Elevation Coordinates│Elevation Coordinates │ ││ Markings/LGT │Markings/LGT │ │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ ││ a b c │ a b │ │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ ││ │ │ ││ │ │ │└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────┘             METEOROLOGICAL INFORMATION PROVIDED┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Associated MET Office │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Hours of service │ ││ │MET Office outside hours │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Office responsible for TAF preparation │ ││ │Periods of validity │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Trend forecast │ ││ │Interval of issuance │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Briefing/consultation provided │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Flight documentation │ ││ │Language(s) used │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Charts and other information available for briefing or │ ││ │consultation │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│8 │Supplementary equipment available for providing │ ││ │information │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│9 │ATS units provided with information │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│10 │Additional information (limitation of service, etc.) │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                     DECLARED DISTANCES┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│RWY designator Remarks │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                   APPROACH AND FATO LIGHTING┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │APP LGT system type, LEN, INTST │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Type of visual approach slope indicator system │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │FATO area LGT characteristics and location │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Aiming point LGT characteristics and location │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │TLOF LGT system characteristics and location │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Remarks │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘          INDICATOR DE LOCAŢIE ŞI DENUMIRE A AERODROMULUI/HELIPORTULUI                   DATE GEOGRAFICE ŞI ADMINISTRATIVE┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Coordonatele şi amplasamentul punctului de │ ││ │referinţă al aerodromului/heliportului │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Distanţa şi direcţia faţă de localitate │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3* │Altitudine – temperatură de referinţă │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Ondulaţia geoidului ELEV PSN │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│ │MAG VAR/Variaţia anuală │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5* │Adresa administraţie aerodromului – heliportului, │ ││ │telefon, telefax, telex, AFS │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Tip de trafic admis VFR │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Observaţii │ │└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                         INTERVALE DE OPERARE┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Administraţia aerodromului/heliportului │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Servicii de vamă graniţă │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3* │Servicii sanitare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Servicii de informare aeronautică AIS │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Birou de raportare ATS (ARO) │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6* │Servicii meteorologice (MET) │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Servicii de trafic aerian │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│8* │Alimentare cu combustibili │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│9* │Handling │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│10* │Securitate aeronautică │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│11 │Degivrare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│12 │Observaţii │ │└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘               FACILITĂŢI ŞI SERVICII DE HANDLING LA SOL┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Servicii handling cargo │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Tipuri de combustibili şi lubrifianţi │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Capacităţi şi instalaţii de alimentare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Servicii de degivrare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Spaţiu de hangar pentru aeronave vizitatoare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Servicii de reparaţii pentru aeronave vizitatoare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Observaţii │ │└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                SERVICII PENTRU PASAGERI┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Hoteluri │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Restaurante │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Transport │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Servicii medicale │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Servicii poştale şi bancare │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Birou de turism │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Observaţii │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘            SERVICII DE SALVARE ŞI STINGEREA INCENDIILOR┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Categoria de protecţie asigurată de serviciile de │ ││ │stingere incendii │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Echipament de salvare │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Capacităţi de evacuare a aeronavelor accidentate │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Observaţii │ │└────┴──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘            DISPONIBILITATE ÎN DIFERITE PERIOADE┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Tipul echipamentului de curăţare │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Priorităţi de curăţare │2. │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Observaţii │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘      DATE DESPRE PLATFORME, CĂI DE RULARE ŞI PUNCTE DE VERIFICARE┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1* │Suprafaţa şi capacitatea portantă a standurilor deb │Dimensiuni: ││ │parcare pentru avioane şi elicoptere │Suprafaţă: ││ │ │Capacitate ││ │ │portantă: │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2* │Lăţimea, tipul suprafeţei şi indicativele căilor de │Lăţime: ││ │rulare │Tipul suprafeţei: ││ │ │Indicativ: │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Lăţimea şi indicativul căilor de rulaj aerian │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Locaţia şi altitudinea ACL │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Puncte de verificare VOR │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Puncte de verificare INS │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Observaţii │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘           OBSTACOLELE DIN ZONA AERODROMULUI/HELIPORTULUI┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────┐│În zonele de apropiere – urcare │Pe aerodrom/heliport │Observaţii │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼───────────┤│Zona afectată Tipul obstacolului │Tipul obstacolului │ ││ Altitudine Coordonate│Altitudine Coordonate│ ││ Marcaje/balizare │Marcaje/balizare │ │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ ││ a b c │ a b │ │├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤ ││ │ │ ││ │ │ │└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┴───────────┘                   INFORMAŢII METEOROLOGICE ASIGURATE┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Serviciul MET asociat │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Programul │ ││ │Oficiul MET disponibil în afara programului │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Oficiile responsabile pentru TAF │ ││ │Perioade de valabilitate │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Prognoze │ ││ │Intervale de emitere │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Informare/consultanţă asigurate │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Documentaţie pentru zbor │ ││ │Limbile de lucru │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│7 │Hărţi şi alte materiale documentare disponibile │ ││ │pentru informare sau consultare │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│8 │Echipamente suplimentare disponibile pentru a se │ ││ │asigura informarea │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│9 │Unităţile ATS cărora li se comunică informaţiile │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│10 │Informaţii suplimentare (limitări operaţionale etc.) │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘                       DISTANŢE DECLARATE┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Indicativul pistei Observaţii │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘             BALIZAJ LUMINOS DE APROPIERE ŞI FATO┌───┬───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐│1 │Tipul balizajului luminos de apropiere, lungime, │ ││ │intensitate │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│2 │Tipul sistemului de indicare a pantei de apropiere │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│3 │Caracteristicile balizajului şi locaţia FATO │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│4 │Caracteristicile şi amplasamentul punctului ţintă │ ││ │pentru elicoptere │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│5 │Amplasarea şi caracteristicile balizajului luminos al │ ││ │zonei de decolare-aterizare │ │├───┼───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤│6 │Observaţii │ │└───┴───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x