Informatii Document
Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 782 din 26 septembrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
ORGANIZAȚIA MARITIMĂ INTERNAȚIONALĂCOMITETUL DE SIGURANȚĂ MARITIMĂSesiunea a 85-aOrdinea de zi punctul 26MSC 85/26/Add.1/Corr.310 iulie 2018Original: englezăRAPORTUL Comitetului de siguranță maritimă privind cea de-a optzeci și cincea sesiune a saRectificări** Aceste rectificări sunt emise urmând instrucțiunile MSC 99 (MSC 99/22, paragraful 10.23). +
ANEXA nr. 2REZOLUȚIA MSC.267(85)(adoptată la 4 decembrie 2008)ADOPTAREA Codului internațional din 2008privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008)Introducere2Definiții1Definiția existentă de la paragraful 2.11 se modifică pentru a se citi după cum urmează:Bord liber este distanța dintre linia de încărcare atribuită și puntea de bord liber. În scopul aplicării la navele portcontainer de tip descoperit a prevederilor capitolelor I și II din anexa I la Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare sau a prevederilor Protocolului din 1988, așa cum au fost amendate, «puntea de bord liber» este puntea de bord liber definită conform Convenției internaționale din 1966 asupra liniilor de încărcare sau Protocolului din 1988, așa cum au fost amendate, aplicabilă în cazul în care la partea superioară a ramei gurii de magazie sunt prevăzute capace. … … +
PARTEA ACriterii obligatorii +
Capitolul 1 Generalități2Textul existent al paragrafului 1.1.1 se modifică pentru a se citi după cum urmează:Criteriile menționate la capitolul 2 din această parte prezintă o serie de cerințe minime care trebuie aplicate navelor de marfă și navelor de pasageri având lungimea mai mare sau egală cu 24 m. În cazul navelor portcontainer având lungimea mai mare sau egală cu 100 m, pot fi aplicate criterii alternative la secțiunea 2.2 din prezenta parte.^3 Navele de aprovizionare în larg și navele cu destinație specială nu sunt obligate să respecte prevederile secțiunii 2.3. În cazul acestor nave, conformitatea cu un criteriu alternativ echivalent^4 trebuie să fie demonstrată.^3 Prevederile secțiunii 2.3 din partea B pot fi aplicate ca alternativă.^4 În cazul navelor de aprovizionare în larg, prevederile secțiunii 2.4 din partea B pot fi aplicate ca o alternativă la aplicarea secțiunii 2.2 din prezenta parte. În cazul navelor cu destinație specială, prevederile secțiunii 2.5 din partea B pot fi aplicate ca o alternativă la aplicarea secțiunii 2.2 din prezenta parte. … +
Capitolul 2 Criterii generale3Paragrafele 2.1.1 și 2.1.2 existente se modifică pentru a se citi după cum urmează:2.1.1Toate criteriile conținute în prezenta parte trebuie să fie aplicate pentru toate condițiile de încărcare aplicabile.^5 … 2.1.2Efectele suprafețelor libere de lichid^6 trebuie să fie luate în considerare în toate condițiile de încărcare aplicabile.^5 ... ^5 Se face referire la secțiunile 3.3 și 3.4 din partea B, pentru condițiile de încărcare ce urmează a fi luate în considerare.^6 Se face referire la secțiunea 3.1 din partea B. ... 4Paragrafele 2.1.5 și 2.1.6 existente se modifică pentru a se citi după cum urmează:2.1.5Trebuie să se ia măsuri pentru o marjă de siguranță a stabilității în toate etapele voiajului, acordându-se o atenție deosebită adaosurilor de greutate, cum ar fi acelea datorate absorbției de apă și acoperirii cu gheață^7, precum și reducerilor de greutate, cum ar fi acelea datorate consumului de combustibil și provizii.^7 Detalii cu privire la acumularea de gheață sunt date în capitolul 6 (Considerații cu privire la acoperirea cu gheață) din partea B. … 2.1.6Fiecare navă trebuie să fie prevăzută cu un Manual privind stabilitatea navei, aprobat de către Administrație, care conține suficiente informații^8 pentru a permite comandantului să opereze nava în conformitate cu cerințele aplicabile cuprinse în Cod. Dacă un calculator de stabilitate este utilizat ca supliment la Manualul privind stabilitatea navei în scopul determinării conformității cu criteriile de stabilitate relevante, un astfel de calculator trebuie să fie supus aprobării de către Administrație.^9^8 Se face referire la secțiunea 3.6 din partea B.^9 Se face referire la capitolul 4 (Calcule de stabilitate efectuate cu calculatoarele de stabilitate) din partea B. ... ... 5Textul existent al paragrafului 2.2.1 se modifică pentru a se citi după cum urmează:Aria de sub curba brațului de redresare (curba GZ) nu va fi mai mică decât 0,055 metru-radiani până la un unghi de înclinare transversală φ = 30° și de cel puțin 0,09 metru-radiani până la unghiul de înclinare transversală φ = 40° sau unghiul de inundare φ_f, dacă acest unghi este mai mic de 40°. În plus, aria de sub curba brațului de redresare (curba GZ) dintre unghiurile de înclinare transversală de 30°^ și^ 40°^ sau între 30° și unghiul φ_f, dacă acest unghi este mai mic de 40°, nu trebuie să fie mai mică de 0,03 metru-radiani. Unghiul φ_f este unghiul de înclinare transversală de la care deschiderile din corpul navei, suprastructuri sau rufuri, care nu pot fi închise etanș la intemperii, se inundă. Deschiderile mici prin care nu poate avea loc inundarea progresivă pot fi considerate ca nefiind deschise. ... 6În paragraful 2.3.4, nota de subsol 8 existentă se șterge și la sfârșitul paragrafului se adaugă următoarea frază:În cazul navelor prevăzute cu dispozitive antiruliu, unghiul de ruliu trebuie să fie determinat fără a lua în considerare funcționarea acestor dispozitive, cu excepția cazului în care Administrația consideră satisfăcătoare dovada că dispozitivele sunt eficiente chiar și în cazul întreruperii bruște a alimentării lor cu energie. ... 7În paragraful 2.3.5, ultimele două fraze existente se modifică pentru a se citi după cum urmează:În cazul navelor ai căror parametri se situează în afara limitelor de mai sus, unghiul de ruliu (φ_1) poate fi determinat prin încercări efectuate pe modelul la scară redusă al navei în cauză^12. În plus, Administrația poate accepta astfel de metode alternative de determinare pentru orice navă, dacă le consideră adecvate.^12 Se face referire la procedura descrisă în Linii directoare interimare pentru o metodă alternativă de evaluare a criteriului meteorologic (MSC.1/Circ.1200). … +
Capitolul 3Criterii speciale pentru anumite tipuri de nave8Textul existent al paragrafului 3.3.2.3 se modifică pentru a se citi după cum urmează:În orice moment în timpul voiajului, înălțimea metacentrică transversală GM_0 nu trebuie să fie mai mică de 0,1 m, luând în considerare absorbția de apă de către încărcătura de pe punte și/sau acumularea de gheață pe suprafețele expuse.^14^14 Detalii cu privire la acumularea de gheață sunt date în capitolul 6 (Considerații cu privire la acoperirea cu gheață) din partea B. ... NOTE DE SUBSOL9Notele de subsol 3, 6, 7, 9 și cele următoare existente se renumerotează corespunzător. … –-