Aprobat,
TONI GREBLĂ,
președinte +
Capitolul IInformații generaleÎn temeiul Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare (denumită în continuare Legea nr. 334/2006), al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, cu modificările ulterioare, și al Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Electorale Permanente, aprobat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 4/2020, cu modificările și completările ulterioare, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), prin Departamentul de control al finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale (DCFPPCE), exercită atribuțiile privind controlul finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale.Misiunea DCFPPCE nu se limitează doar la exercitarea funcției de monitorizare și control asupra modului de finanțare a activității partidelor politice și a campaniilor electorale, ci și la verificarea modului de utilizare a surselor de finanțare obținute din fonduri publice, în acest sens fiind desfășurate concomitent activități de prevenție, instruire și îndrumare.În calitate de autoritate de control, prin intermediul DCFPPCE, AEP veghează la respectarea principiilor ce stau la baza finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale, cu scopul de a crește gradul de conștientizare a drepturilor și obligațiilor ce revin tuturor factorilor implicați. În acest sens, DCFPPCE promovează o comunicare deschisă și echidistantă, menită să conducă, împreună cu alte măsuri, la reducerea numărului și a gravității abaterilor contravenționale săvârșite.În anul 2023 s-a continuat utilizarea website-ului www.finantarepartide.ro ca mijloc de comunicare cu partidele politice și cu persoanele interesate de activitatea DCFPPCE.În contextul procesului de digitalizare a activității sale, DCFPPCE a fost implicat în activitățile specifice de implementare a proiectului „DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței, eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale“, finanțat din Fondul social european, Programul operațional Capacitate administrativă 2014-2020, axa prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente.Printre altele, proiectul a vizat dezvoltarea unui instrument informatic online de creare, încărcare și transmitere a raportărilor prevăzute de lege de către formațiunile politice și competitorii electorali, precum și de gestionare de către angajații AEP a informațiilor astfel obținute.Digitalizarea activității DCFPPCE vine cu o serie de avantaje, dintre care enumerăm:– facilitarea îndeplinirii de către partidele politice a obligațiilor ce decurg din lege; … – creșterea nivelului transparenței și accesibilității în ceea ce privește informațiile referitoare la finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale; … – eficientizarea utilizării resurselor. … Punând accentul pe prevenție și pe promovarea bunelor practici, DCFPPCE a transmis notificări pentru toate partidele politice înființate conform datelor obținute din surse publice legale, respectiv din Registrul partidelor politice de la Tribunalul București și din Registrul fiscal al partidelor politice gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă. Partidele politice au fost notificate cu privire la obligațiile ce le revin în temeiul Legii nr. 334/2006 și la termenele de îndeplinire a acestora. Astfel, DCFPPCE și-a îndeplinit cu responsabilitate toate obiectivele stabilite prin Legea nr. 334/2006. Prioritățile avute în vedere au constat în:– respectarea legislației incidente, a regulamentelor și a celorlalte reglementări interne privind organizarea, desfășurarea și valorificarea activităților specifice; … – monitorizarea continuă a modului de implementare de către entitățile verificate a recomandărilor/măsurilor stabilite de Curtea de Conturi și a gradului de îndeplinire a acestora, prin analizarea documentelor justificative transmise de formațiunile politice; … – finalizarea la timp a misiunilor de control, în termenele stabilite prin Planul anual de control; … – transparentizarea activității curente și a activității de campanie; … – asigurarea unei colaborări continue cu responsabilii desemnați de formațiunile politice, competitorii electorali și instituțiile și autoritățile publice; … – valorificarea activităților de control. … 1.1.Atribuțiile Departamentului de control al finanțării partidelor politice și a campaniilor electoraleDCFPPCE are următoarele atribuții stabilite prin ordin al președintelui AEP:– monitorizarea și controlul, conform legii, ale finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale; … – îndrumarea și urmărirea respectării destinațiilor cheltuielilor efectuate din subvenții; … – gestionarea, monitorizarea și actualizarea bazei de date privind Registrul fiscal al partidelor politice. … … 1.2.Principalele activități desfășurate în anul 2023:a)verificarea respectării dispozițiilor legale privind finanțarea activității curente a tuturor partidelor politice înregistrate în Registrul fiscal al partidelor politice; … b)aplicarea sancțiunilor pentru abaterile contravenționale constatate referitoare la finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale; … c)realizarea de activități de prevenție, îndrumare și instruire; … d)actualizarea informațiilor cuprinse în Registrul fiscal al partidelor politice; … e)verificarea respectării dispozițiilor legale privind îndeplinirea obligațiilor referitoare la transmiterea de către formațiunile politice a raportărilor obligatorii instituite de Legea nr. 334/2006 până la data de 30 aprilie 2023; … f)monitorizarea stadiului achitării datoriilor înregistrate în campania electorală de către competitorii electorali până la data achitării integrale a acestora; … g)continuarea demersurilor în vederea implementării măsurilor dispuse prin decizii ale Curții de Conturi a României; … h)soluționarea petițiilor și a solicitărilor de informații de interes public primite în domeniul finanțării activității partidelor politice. … … +
Capitolul IIActivități de control2.1.Verificarea respectării dispozițiilor legale privind îndeplinirea obligațiilor referitoare la transmiterea de către formațiunile politice a raportărilor obligatorii instituite de Legea nr. 334/2006 până la data de 30 aprilie 2023Ca măsură de prevenție, în anul 2023 au fost transmise adrese de informare a partidelor politice cu privire la transmiterea către AEP a raportărilor obligatorii, menționând totodată termenele și condițiile de depunere a acestora.Formațiunile politice au fost înștiințate cu privire la posibilitatea transmiterii tuturor raportărilor obligatorii inclusiv prin intermediul poștei electronice.Verificarea respectării dispozițiilor legale privind îndeplinirea obligațiilor referitoare la transmiterea de către formațiunile politice a raportărilor obligatorii instituite de Legea nr. 334/2006 până la data de 30 aprilie 2023 s-a desfășurat concomitent cu misiunea de control privind legalitatea veniturilor și cheltuielilor realizate în anul 2022. … 2.2.Controlul finanțării activității curente a partidelor politice și a subvențiilor acordate de la bugetul de statÎn conformitate cu Planul anual de control pentru perioada ianuarie 2023-decembrie 2023, aprobat de președintele instituției, au fost demarate 215 misiuni de control. A fost verificată activitatea a 207 formațiuni politice. Pentru 8 partide politice radiate până la data începerii controlului s-a dispus clasarea.Anterior, DCFPPCE a transmis tuturor partidelor politice notificări cu privire la data începerii misiunilor de control, obiectivele urmărite, documentele ce urmează a fi puse la dispoziția controlorilor, precum și date de contact pentru furnizarea de informații suplimentare.Obiectivele principale ale controalelor au vizat:– verificarea modului de organizare a contabilității; … – verificarea veniturilor din cotizații; … – verificarea veniturilor din donații; … – verificarea evidenței împrumuturilor în bani; … – verificarea veniturilor din alte surse; … – verificarea destinației cheltuielilor efectuate din subvențiile primite de la bugetul de stat; … – verificarea înregistrării în contabilitate a veniturilor și cheltuielilor electorale din timpul campaniilor electorale în evidența contabilă a partidului; … – verificarea concordanței dintre informațiile privind veniturile publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, și datele rezultate din evidența contabilă a partidului; … – verificarea respectării recomandărilor menționate în raportul de control întocmit cu ocazia controlului efectuat anterior la formațiunea politică; … – verificarea organizării evidenței cheltuielilor. … Cu sprijinul personalului cu atribuții de control din cadrul structurilor teritoriale ale AEP, la nivelul DCFPPCE s-au desfășurat în principal activități de control al finanțării activității curente a tuturor partidelor politice beneficiare de subvenții de la bugetul de stat, precum și pentru alte 4 partide politice.Celelalte formațiuni politice cuprinse în planul anual de control au fost verificate de către personalul cu atribuții de control din cadrul direcțiilor județene ale AEP în circumscripția cărora acestea își aveau sediul central ori conform repartizării dispuse de directorul general al DCFPPCE, după caz, sub coordonarea directă a personalului DCFPPCE.După finalizarea misiunilor de control au fost întocmite și aprobate rapoartele de control și documentele de sancționare. Personalul departamentului s-a ocupat de preluarea, punerea pe circuitul de aprobare și centralizarea tuturor documentelor de control și sancționare de la personalul din teritoriu, asigurând inclusiv comunicarea acestora contravenienților cu sediul în municipiul București și în județul Ilfov ori contravenienților cu sediile în celelalte județe, după caz.Abaterile cu caracter contravențional constatate în urma activității de control cu privire la finanțarea activității curente a partidelor politice au vizat în principal aspecte referitoare la:– nerespectarea prevederilor legale referitoare la organizarea contabilității partidelor, conform prevederilor contabile în vigoare; … – nerespectarea obligației de a pune la dispoziția echipelor de control documentele solicitate; … – nerespectarea prevederilor legale referitoare la obligația publicării de către partidele politice în Monitorul Oficial al României, Partea I, a datelor obligatorii referitoare la sursele de finanțare obținute în anul 2022; … – nerespectarea prevederilor legale referitoare la obținerea de venituri din alte surse; … – nerespectarea prevederilor legale referitoare la finanțarea din împrumuturi; … – nerespectarea prevederilor legale referitoare la donații și la reducerile de preț care depășesc 20% din valoarea bunurilor sau serviciilor oferite; … – nerespectarea obligației de a depune la Autoritatea Electorală Permanentă raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor și a situațiilor financiare anuale; … – nerespectarea obligației partidelor politice de a transmite datele pentru întocmirea sau actualizarea registrului fiscal al partidelor politice. … … 2.3.Valorificarea activităților de controlUlterior aprobării, rapoartele de control și documentele de sancționare emise au fost comunicate contravenienților persoane fizice și juridice de către personalul DCFPPCE. Comunicarea s-a realizat în principal prin intermediul Poștei Române. Acolo unde nu a fost posibilă comunicarea documentelor emise de AEP prin poștă, agenții constatatori au întreprins demersuri pentru îndeplinirea procedurii de comunicare prin înmânare sau afișare, după caz.Ca urmare a finalizării tuturor misiunilor de control stabilite prin Planul anual de control pentru anul 2023 au fost emise următoarele documente de sancționare:– 171 de procese-verbale de constatare a contravențiilor; … – 171 de decizii de sancționare cu avertisment/amendă; … – 25 de hotărâri de confiscare a sumelor care au constituit obiectul contravențiilor constatate. … Cuantumul total al amenzilor aplicate a fost de 3.240.000 lei, iar pentru suma totală de 338.032,64 lei s-a dispus confiscarea.Sumele care se fac efectiv venit la bugetul de stat pot varia, în funcție de factori precum plata voluntară a amenzilor în termen de 15 zile de la comunicare (caz în care contravenienții plătesc jumătate din minimul amenzii aplicate, diminuând astfel cuantumul sumelor prezentate mai sus) sau contestarea în instanță a sancțiunilor aplicate.În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, DCFPPCE monitorizează constant stadiul achitării amenzilor/confiscărilor dispuse. În cazul în care contravenienții nu fac dovada achitării acestor sume în termen de 15 zile de la data comunicării, DCFPPCE înaintează documentele de sancționare către Direcția juridică, pentru demararea procedurilor de executare silită.Conform dispozițiilor legale în vigoare, contravenienții au dreptul de a contesta în fața instanțelor de judecată competente sancțiunile dispuse de AEP. În acest context, DCFPPCE sprijină activitatea Direcției juridice, prin punerea la dispoziție a tuturor documentelor relevante, precum și prin formularea de puncte de vedere cu privire la abaterile constatate.În urma finalizării procedurilor, întreg personalul departamentului a fost implicat în activități de arhivare, cu respectarea Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a Instrucțiunilor privind activitatea de arhivă la creatorii și deținătorii de documente, activitate ce s-a suprapus cu cele arătate anterior.Lista partidelor politice verificate și a sancțiunilor aplicate poate fi consultată pe site-ul www.finantarepartide.ro. … +
Capitolul IIIAlte activități desfășurate în anul 20233.1.Monitorizarea transparenței cheltuielilor efectuate din subvențiiPentru a asigura o mai mare transparență a veniturilor și cheltuielilor realizate din subvenții acordate de la bugetul de stat, începând cu anul 2021, DCFPPCE a operaționalizat aplicația informatică Registrul fiscal al partidelor politice, cu scopul de a facilita îndeplinirea obligațiilor de raportare și transparență ce revin partidelor politice care primesc anual subvenții, concomitent cu asigurarea legalității modului de cheltuire a fondurilor publice, conform destinațiilor stabilite la art. 25 alin. (1) din Legea nr. 334/2006.Lunar, persoanele desemnate de reprezentanții formațiunilor politice beneficiare ale subvențiilor de la bugetul de stat au obligația de a încărca în aplicație, până cel mai târziu la data de 25 a fiecărei luni, toate informațiile referitoare la subvențiile încasate în luna anterioară și cheltuielile efectuate din acestea.După verificarea preliminară de către personalul DCFPPCE, datele au fost publicate pe site-ul www.finantarepartide.ro, la secțiunea „Acasă“, sub denumirea „Situația cheltuielilor efectuate din subvenția de la bugetul de stat, pe destinații, conform art. 25 din Legea nr. 334/2006“.Periodic, DCFPPCE publică pe site analize și reprezentări grafice ale cheltuielilor efectuate din subvenții acordate de la bugetul de stat, defalcate pe destinații și procente.În anul 2023, partidele politice au obținut venituri din subvenții acordate de la bugetul de stat în valoare totală de 227.417.122,83 lei. Cheltuielile angajate din subvenții au fost în sumă totală de 252.832.792,38 lei.În totalul cheltuielilor efectuate ponderea cea mai mare au avut-o cheltuielile din următoarele categorii: presă și propagandă, personal, organizarea de activități cu caracter politic, sondaje de opinie naționale și locale, investiții în bunuri mobile și imobile necesare activității partidelor și consultanță politică.În figura*) de mai jos sunt reprezentate principalele categorii de cheltuieli angajate de partidele politice din subvențiile acordate de la bugetul de stat în anul 2023:
*) Figura este reprodusă în facsimil. … 3.2.Publicări pe site-ul www.finantarepartide.ro și în Monitorul Oficial al României, Partea IÎn anul 2023 au fost publicate pe site-ul www.finantarepartide.ro documentele transmise de 133 de partide politice, respectiv:• rapoartele detaliate ale veniturilor și cheltuielilor realizate în anul precedent;• situațiile financiare anuale;• rapoartele de audit statutar al situațiilor financiare anuale întocmite de partidele politice care primesc subvenții de la bugetul de stat;• raportările obligatoriu a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform Legii nr. 334/2006, respectiv:– Situația cuantumului total al cotizațiilor primite de către partidele politice în anul fiscal precedent; … – Lista membrilor de partid care au plătit în anul fiscal precedent cotizații a căror valoare însumată depășește baremul de 10 salarii de bază minime brute pe țară; … – Lista persoanelor fizice care au făcut donații în anul fiscal precedent a căror valoare cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară; … – Lista persoanelor juridice care au făcut donații în anul fiscal precedent a căror valoare cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară; … – Suma totală a donațiilor confidențiale primite de un partid politic în anul fiscal precedent; … – Situația centralizată a donațiilor constând în bunuri materiale necesare activității politice primite de la organizații politice internaționale la care partidul politic respectiv este afiliat sau de la partide politice ori formațiuni politice aflate în relații de colaborare politică; … – Lista persoanelor fizice care au acordat împrumuturi a căror valoare depășește 100 de salarii de bază minime brute pe țară; … – Lista persoanelor juridice care au acordat împrumuturi a căror valoare depășește 100 de salarii de bază minime brute pe țară; … – Suma totală a împrumuturilor cu o valoare mai mică de 100 de salarii de bază minime brute pe țară primite de un partid politic în anul fiscal precedent; … – Situația centralizată a cuantumurilor totale ale veniturilor obținute în anul fiscal precedent din sursele prevăzute de art. 16 din Legea nr. 334/2006; … – Situația centralizată a cuantumurilor totale ale sumelor ce fac obiectul aportului financiar în asocierea cu formațiuni nepolitice. … În plus, au fost publicate următoarele documente ce țin de activitățile desfășurate la nivelul Departamentului:– Situația sancțiunilor aplicate formațiunilor politice în anul 2022; … – Raportul de activitate al DCFPPCE pentru anul 2022; … – Situația subvențiilor acordate formațiunilor politice și a cheltuielilor efectuate din această sursă în anul 2023, pe luni; … – Centralizări trimestriale, semestriale și anuale ale cheltuielilor efectuate din subvenții acordate de la bugetul de stat; … – Sintezele rapoartelor de control întocmite în urma verificării activității curente desfășurate de partidele politice în anul 2022. … Ca urmare a finalizării misiunilor de control desfășurate în anul 2023 au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, 127 de sinteze ale rapoartelor de control. Transmiterea spre publicare s-a realizat cu respectarea termenului legal de 45 de zile de la data efectuării controalelor. Activitatea de publicare a tuturor sintezelor rapoartelor de control întocmite în anul de referință s-a încheiat în anul 2024. … 3.3.Comunicate de presăDCFPPCE a continuat să dezvolte comunicarea cu reprezentanții formațiunilor politice și cu persoanele interesate, facilitând accesul la informațiile de interes public prin elaborarea de comunicate de presă și prin publicarea de informații relevante pe pagina de internet www.finantarepartide.ro. Îmbunătățirea calității și eficienței publicării informațiilor ce decurg din activitatea DCFPPCE este menită să asigure atât transparența instituțională, cât și crearea unui climat de încredere între partidele politice, competitorii electorali, instituțiile și autoritățile publice, reprezentanții societății civile, funcționarii publici și orice persoană interesată.Așadar, pentru o permanentă și mai bună informare a opiniei publice, în anul 2023 au fost elaborate și publicate pe pagina de internet a instituției 10 comunicate de presă referitoare la finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. … 3.4.Actualizarea informațiilor din Registrul fiscal al partidelor politicePe parcursul anului 2023 au fost gestionate și actualizate permanent următoarele:– Registrul fiscal al partidelor politice, pe baza datelor din Registrul partidelor politice, a informațiilor transmise de partidele politice potrivit legii, precum și a rezultatelor verificărilor cuprinse în rapoartele de control; … – Registrul fiscal al alianțelor politice, pe baza datelor din Registrul partidelor politice, a informațiilor transmise de alianțele politice și a rezultatelor verificărilor cuprinse în rapoartele de control. … … 3.5.Soluționarea petițiilor, sesizărilor și cererilor de informații de interes publicÎn anul 2023, la nivelul DCFPPCE au fost înregistrate și soluționate un număr total de 291 de petiții și solicitări de informații de interes public, în următoarele domenii:– finanțarea activității curente a partidelor politice; … – organizarea, funcționarea și îndeplinirea atribuțiilor Autorității Electorale Permanente. … În vederea soluționării petițiilor, sesizărilor și cererilor de informații de interes public, conform dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, și ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, personalul DCFPPCE a desfășurat activități de înregistrare, verificare și elaborare a răspunsurilor către petenți. … 3.6.Activități de instruire și formare profesionalăPersonalul DCFPPCE a participat în perioada mai-iunie 2023 la cele două sesiuni organizate pentru cursul „Expert prevenire și combatere a corupției“. Obiectivele cursului au vizat dobândirea de competențe necesare pentru cunoașterea și înțelegerea cadrului conceptual, legal și instituțional în domeniul promovării eticii, integrității și prevenirii și combaterii corupției.În perioada 12-15 septembrie 2023, personalul DCFPPCE a participat la cursul de instruire pentru utilizarea aplicației informatice de creare, încărcare și transmitere a raportărilor prevăzute de lege de către formațiunile politice și competitorii electorali, precum și de gestionare de către angajații AEP a informațiilor astfel obținute, dezvoltate în cadrul proiectului „DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale“. Tematica generală avută în vedere a fost păstrarea unui climat de etică, integritate și transparență, respectiv diminuarea riscurilor de corupție în procesele electorale prin instrumentele informatice de raportare standardizată a unor aspecte specifice finanțării curente a partidelor politice și finanțării campaniilor electorale.În perioada 18-22 septembrie 2023 s-a desfășurat programul de instruire și formare profesională internă a personalului Autorității Electorale Permanente, organizat în colaborare cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), pentru angajații DCFPPCE, în vederea ducerii la îndeplinire a obiectivelor protocolului de colaborare încheiat între cele două instituții. Pe aceeași temă, în perioada 2-6 octombrie 2023 au fost instruiți și angajații cu atribuții de control din cadrul direcțiilor județene ale AEP, iar în perioada 20-22 noiembrie a fost organizat cursul pentru reprezentanții partidelor politice și directorii financiari ai acestora.Cursurile de formare au fost susținute de o echipă mixtă formată din personal al DCFPPCE și CECCAR, iar temele urmărite au fost:– introducere în contabilitate; … – tratamente contabile specifice activelor imobilizate si activelor circulante; … – contabilitatea decontărilor cu terții; … – contabilitatea cheltuielilor; … – contabilitatea veniturilor; … – contabilitatea capitalurilor proprii; … – închiderea exercițiului financiar. Situațiile financiare și comunicarea informațiilor contabile; … – reorganizarea partidelor; … – monografie contabilă generală privind înregistrarea principalelor operațiuni ale activității curente la nivelul unei filiale a unui partid politic; … – monografie contabilă generală privind finanțarea campaniilor electorale la nivelul unei filiale a unui partid politic. … … +
Capitolul IV Priorități pentru perioada următoareÎn anul 2024 DCFPPCE își propune ca, pe lângă desfășurarea activităților curente, ce includ verificarea legalității finanțării celor patru campanii electorale ce se vor desfășura pe teritoriul României și rambursarea cheltuielilor electorale, să își concentreze eforturile în următoarele direcții:– elaborarea ghidurilor finanțării campaniei electorale pentru fiecare tip de alegeri; … – organizarea de instruiri, în colaborare cu CECCAR, pentru mandatarii financiari coordonatori, reprezentanții partidelor politice și directorii financiari ai acestora; … – asigurarea suportului necesar competitorilor electorali în vederea înregistrării mandatarilor financiari coordonatori; … – punerea la dispoziție pe pagina de internet www.finantarepartide.ro a modelelor formularelor necesare pentru înregistrarea mandatarilor financiari coordonatori, pentru declararea contribuțiilor și cheltuielilor electorale, pentru întocmirea raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale etc.; … – asigurarea suportului necesar, la solicitarea mandatarilor financiari și a directorilor financiari ai partidelor politice, cu privire la obligațiile și termenele de depunere a documentelor și raportărilor obligatorii în temeiul Legii nr. 334/2006; … – aducerea la cunoștința publică a răspunsurilor formulate de către DCFPPCE la petițiile primite în domeniul finanțării campaniilor electorale, prin actualizarea rubricii „Întrebări și răspunsuri“ de pe pagina de internet mai sus menționată; … – publicarea situațiilor sancțiunilor aplicate formațiunilor politice cu ocazia misiunilor de control referitoare la finanțarea campaniilor electorale desfășurate în anul 2024. …
Director general,
Constantin RadaBucurești, 15 martie 2024.Nr. 5.225.