PROTOCOL nr. 5 din 9 iunie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 22 ianuarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 3REFERIRE LAACORD 09/06/2006 ART. 1
ART. 3REFERIRE LAACORD 09/06/2006 ART. 7
ART. 3REFERIRE LAACORD 09/06/2006 ART. 8
ART. 4REFERIRE LAACORD 09/06/2006 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DELEGE 328 22/11/2007
ActulCONTINUT DEACORD 09/06/2006
ActulREFERIT DEREGULI 09/06/2006

aranjamente tranzitorii între Comunitatea Europeană şi statele membre CE, pe de o parte, şi Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, pe de altă parte



 + 
Articolul 1Perioade de tranziţie1. Prima perioadă de tranziţie se va extinde de la data intrării în vigoare a prezentului acord până când toate condiţiile prevăzute la art. 2 alin. 1 din prezentul protocol vor fi îndeplinite de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, după cum vor fi verificate printr-o evaluare întreprinsă de către Comunitatea Europeană.2. A doua perioadă de tranziţie se va extinde de la sfârşitul primei perioade de tranziţie până la îndeplinirea de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei a tuturor condiţiilor prevăzute la art. 2 alin. 2 din prezentul protocol, după cum vor verificate printr-o evaluare întreprinsă de către Comunitatea Europeană.
 + 
Articolul 2Condiţii referitoare la tranziţie1. Până la sfârşitul primei perioade de tranziţie, Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei:(i) va fi membră cu drepturi depline a JAA şi va depune toate eforturile pentru implementarea în întregime a legislaţiei din domeniul siguranţei aviaţiei, aşa cum este prevăzută în anexa nr. I;(îi) va aplica Documentul 30 ECAC şi va depune toate eforturile pentru implementarea în întregime a legislaţiei din domeniul securităţii aviaţiei, aşa cum este prevăzută în anexa nr. I;(iii) va aplica Regulamentul (CEE) nr. 3.925/91 (referitor la eliminarea controalelor la bagajele de cabină şi de cală), Regulamentul (CEE) nr. 2.409/92 (referitor la tarifele şi preţurile pentru serviciile aeriene), Directiva 94/56/CE (referitoare la investigarea accidentelor), Directiva 96/67/CE (privind serviciile de handling la sol), Directiva 2003/42/CE (referitoare la raportarea evenimentelor), Directiva 2000/79/CE (referitoare la timpul de muncă în aviaţia civilă) şi Directiva 2003/88/CE (referitoare la timpul de lucru), aşa cum sunt prevăzute în anexa nr. I;(iv) va separa furnizorii de servicii de trafic aerian de organismul naţional de reglementare, va înfiinţa un organism naţional de supervizare a serviciilor de trafic aerian, va începe reorganizarea spaţiului său aerian într-un bloc sau mai multe blocuri funcţionale şi va aplica o utilizare flexibilă a spaţiului aerian;(v) va ratifica Convenţia pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian internaţional (Convenţia de la Montreal);(vi) va face suficiente progrese în implementarea regulilor referitoare la ajutorul de stat şi concurenţă, incluse într-un acord menţionat la art. 14 alin. 1 din Acordul principal sau în anexa nr. III la prezentul acord, oricare ar fi aplicabil.2. Până la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei va aplica prezentul acord, inclusiv întreaga legislaţie prevăzută în anexa nr. I.
 + 
Articolul 3Aranjamente tranzitorii1. Fără a ţine seama de art. 1 alin. 1 din Acordul principal,a) pe durata primei perioade de tranziţie:(i) transportatorilor aerieni comunitari şi transportatorilor aerieni licenţiaţi de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei li se va permite să îşi exercite în mod nelimitat drepturile de trafic între orice punct din Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei şi orice punct dintr-un stat membru CE;(îi) transportatorii aerieni comunitari nu vor fi deţinuţi în majoritate sau nu se vor afla sub controlul efectiv al Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei sau al resortisanţilor acesteia şi transportatorii aerieni licenţiaţi de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei nu vor fi deţinuţi în majoritate sau nu se vor afla sub controlul efectiv al statelor membre CE sau al resortisanţilor acestora;b) pe durata celei de-a doua perioade de tranziţie:(i) transportatorilor aerieni licenţiaţi de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei li se va permite să îşi exercite drepturile de trafic prevăzute la lit. a) pct. (i);(îi) transportatorilor aerieni comunitari li se va permite să îşi exercite în mod nelimitat drepturile de trafic între puncte situate în Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei şi alte părţi asociate şi li se va permite să schimbe, în orice punct, o aeronavă cu o altă aeronavă, cu condiţia ca acel zbor să fie parte a unui serviciu care deserveşte un punct situat într-un stat membru;(iii) transportatorilor aerieni licenţiaţi de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei li se va permite să îşi exercite în mod nelimitat drepturile de trafic între puncte situate în diferite state membre CE şi li se va permite să schimbe, în orice punct, o aeronavă cu o altă aeronavă, cu condiţia ca acel zbor să fie parte a unui serviciu care deserveşte un punct situat în Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei.2. În sensul prezentului articol, transportator aerian comunitar va însemna un transportator aerian licenţiat de către un stat membru CE, Norvegia sau Islanda.3. Art. 7 şi 8 din Acordul principal nu se vor aplica până la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, fără a prejudicia obligaţia Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei şi a Comunităţii de a acorda licenţe de operare, în conformitate cu documentele menţionate în anexa nr. I, transportatorilor aerieni care sunt deţinuţi în majoritate sau se află sub controlul statelor membre CE ori al resortisanţilor acestora şi transportatorilor aerieni care sunt deţinuţi în majoritate sau se află sub controlul Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei ori al resortisanţilor acesteia, de la sfârşitul primei perioade de tranziţie.
 + 
Articolul 4Aplicarea unei anumite legislaţii de către Fosta Republică Iugoslavă a MacedonieiFără a ţine seama de art. 2 din prezentul acord, până la intrarea în vigoare a prezentului acord, Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei:(i) va pune în practică prevederile Convenţiei pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian internaţional (Convenţia de la Montreal);(îi) va impune respectarea de către transportatorii aerieni licenţiaţi de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004;(iii) va anula sau va alinia la legislaţia comunitară contractul dintre Guvernul Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei şi Macedonian Airlines (MAT).
 + 
Articolul 5Siguranţa aviaţiei1. La începutul primei perioade de tranziţie, Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei va fi implicată cu statut de observator în activitatea Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei.2. La sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, Comitetul reunit, înfiinţat conform art. 18 din Acordul principal, va stabili în mod explicit statutul şi condiţiile pentru participarea Fostei Republici Iugoslave a Macedoniei la Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei.3. Până la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, dacă sunt identificate deficienţe în ceea ce priveşte siguranţa, Comunitatea Europeană poate cere să i se acorde unui transportator aerian licenţiat de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei permisiunea de a opera pe rute aeriene spre, dinspre sau în interiorul Comunităţii Europene, cu condiţia unei evaluări specifice de siguranţă. O astfel de evaluare va fi efectuată de către Comunitatea Europeană în mod expeditiv, în scopul evitării oricărei întârzieri exagerate în exercitarea drepturilor de trafic.
 + 
Articolul 6Securitatea aeronautică1. La începutul celei de-a doua perioade de tranziţie, partea confidenţială din legislaţia în domeniul securităţii, aşa cum este prevăzută în anexa nr. I, va fi disponibilă autorităţii competente din Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei.2. Până la sfârşitul celei de-a doua perioade de tranziţie, dacă sunt identificate deficienţe în ceea ce priveşte securitatea, Comunitatea Europeană poate cere să i se acorde unui transportator licenţiat de către Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei permisiunea de a opera pe rute aeriene spre, dinspre sau în interiorul Comunităţii Europene, cu condiţia unei evaluări specifice în domeniul securităţii. O astfel de evaluare va fi efectuată de către Comunitatea Europeană în mod expeditiv, în scopul evitării oricărei întârzieri exagerate în exercitarea drepturilor de trafic.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x