PROTOCOL II din 9 noiembrie 1973

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 157 din 17 decembrie 1974
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONVENTIE 07/02/1970
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEDECRET 213 31/10/1974
ActulRATIFICAT DEDECRET 213 31/10/1974

întocmit de către conferinţa diplomatică întrunită în vederea punerii în vigoare a convenţiilor internaţionale privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) şi de călători şi bagaje (CIV) din 7 februarie 1970 privind prelungirea duratei de valabilitate a Convenţiei adiţionale la CIV din 1961 referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor, semnată la 26 februarie 1966 şi intrata în vigoare la 1 ianuarie 1973



Cu ocazia conferintei diplomatice întrunită la Berna de la 5 la 9 noiembrie 1973 în vederea punerii în vigoare a convenţiilor internaţionale privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) şi de călători şi bagaje (CIV) din 7 februarie 1970,Plenipotenţiarii semnati mai jos ai statelor părţi la Convenţia adiţională la Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV), din 25 februarie 1961, referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor, din 26 februarie 1966, după ce şi-au comunicat deplinele lor puteri, găsite în buna şi cuvenită forma, au convenit asupra celor ce urmează:considerind:– ca, pentru motive pur formale, s-a prevăzut la art. 27 al Convenţiei adiţionale la Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV), din 25 februarie 1961, referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor, semnată la 26 februarie 1966 şi intrata în vigoare la 1 ianuarie 1973, ca aceasta va avea aceeaşi durata ca şi CIV din 1961 şi– ca, sus-menţionată convenţie adiţională, nefiind încă în vigoare la data celei de-a şaptea conferinţe de revizuire, nu putea deci să fie, cu aceasta ocazie, nici revizuită, nici integrată în CIV din 1970;recunoscind:– ca sus-menţionată convenţie adiţională trebuie să ramina în vigoare chiar după abrogarea CIV din 1961 şi intrarea în vigoare a CIV din 1970 şi– ca o prelungire a duratei de valabilitate a sus-menţionatei convenţii adiţionale nu se opune mandatului dat oficiului central de a studia posibilitatea integrării textelor CIV şi ale convenţiei adiţionale la CIV, astfel încît să se creeze o reglementare completa şi uniforma pentru transportul călătorilor pe căile ferate, analoga reglementării pentru celelalte moduri de transport,se hotărăşte:să se prelungească durata de valabilitate a convenţiei adiţionale din 26 februarie 1966 şi sa i se aducă, în consecinţa, următoarele modificări de redactare:1. Titlul se modifica astfel:"Convenţia adiţională la Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV), din 7 februarie 1970, referitoare la răspunderea caii ferate în caz de moarte sau ranire a călătorilor. "2. Al doilea alineat al preambulului se modifica astfel:"au hotărît sa completeze printr-o convenţie adiţională Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV) din 7 februarie 1970."3. Articolul 1 1 lit. a) şi b) se modifica astfel:"a) călătorii al căror transport este reglementat de Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV) din 7 februarie 1970,b) insotitorii transporturilor ce se efectuează în conformitate cu Convenţia internationala privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) din 7 februarie 1970 ."4. Articolul 2 6 se modifica astfel:" 6. Calea ferată răspunzătoare, în sensul prezentei convenţii, este aceea care, potrivit listei liniilor CIV, exploatează linia pe care a avut loc accidentul. Dacă potrivit listei menţionate, exploatarea se face de către doua cai ferate, fiecare dintre aceste cai ferate este răspunzătoare."5. Articolul 20 1 alin. 1 se modifica astfel:" 1. Cînd hotărîrile pronunţate, în baza dispoziţiilor prezentei convenţii, în contradictoriu sau în lipsa, de către judecătorul competent, au devenit executorii potrivit legilor aplicate de acest judecător, ele devin executorii în fiecare dintre celelalte state contractante, imediat după îndeplinirea formalităţilor prevăzute în statul interesat. Revizuirea fondului litigiului nu este admisă."6. Articolul 22 1 se modifica astfel:" 1. Sub rezerva dispoziţiei din 2, prezenta convenţie nu este aplicabilă pagubelor produse în timpul transportului pe liniile serviciilor auto sau de navigaţie înscrise în lista liniilor CIV."7. Articolul 26 alin. 1 se modifica astfel:"Dacă un stat parte la Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV) din 7 februarie 1970, care nu a semnat prezenta convenţie, vrea sa adere la aceasta, el va informa despre acest fapt guvernul elvetian, care îl va aduce la cunoştinţa statelor contractante."8. Articolul 27 se modifica astfel:"Prezenta convenţie are aceeaşi durata ca şi Convenţia internationala privind transportul de călători şi bagaje pe căile ferate (CIV) din 7 februarie 1970; ea poate fi revizuită în conformitate cu procedura prevăzută pentru aceasta şi putindu-i-se, eventual, integra."9. Articolul 28 al doilea alineat se modifica astfel:"La textul în limba franceza s-au anexat cîte un text în limba germană, în limba engleza, în limba italiana şi un text în limba arabă, care au valoare de traduceri oficiale."Prezentul protocol rămîne deschis semnării pînă la 31 ianuarie 1974.Statele care nu vor fi semnat prezentul protocol înainte de această dată şi statele care vor participa, înainte de intrarea în vigoare a CIV din 7 februarie 1970, la convenţia adiţională din 26 februarie 1966, în aplicarea art. 26 al acesteia, pot sa adere la prezentul protocol, printr-o notificare adresată guvernului elvetian, care o va aduce la cunoştinţa statelor participante la convenţia adiţională.Prezentul protocol intră în vigoare la aceeaşi dată ca şi Convenţia internationala CIV din 7 februarie 1970.Drept care plenipotenţiarii de mai jos au întocmit şi semnat prezentul protocol.Încheiat la Berna la 9 noiembrie 1973, într-un singur exemplar, care va rămîne depus în arhivele Confederatiei elvetiene, cîte un exemplar autentic urmînd a fi trimis fiecărei părţi.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x