PROTOCOL din 19 decembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 123 din 9 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 113 09/05/2006
ActulCONTINUT DEDECIZIE 244 19/12/2005

privind comunicarea publică a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora, precum şi a prestaţiilor artistice din domeniul audiovizual şi tabelul cuprinzând drepturile patrimoniale cuvenite artiştilor interpreţi sau executanţi şi producătorilor de fonograme



FIHR – Federaţia Industriei Hoteliere din România, cu sediul în Bucureşti, bd. Gh. Magheru nr. 7, bl. EVA, et. 3, camera 40, sectorul 1, telefon/fax 312 05 70, e-mail fihr@fx.ro, având contul RO 46CBIT4260102336002000, deschis la Banca Comercială Ion Ţiriac, reprezentată legal prin domnul Mihai Râjniţă, în calitate de secretar general,CREDIDAM – Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi, cu sediul în Bucureşti, str. Jules Michelet nr. 15-17, et. 2, ap. 11, telefon/fax 318 58 13, e-mail office@credidam.ro, având contul RO23INGB0001000152938958, deschis la ING Bank Bucureşti, reprezentat legal prin domnul Ştefan Gheorghiu, în calitate de director general,UPFR – Uniunea Producătorilor de Fonograme din România, cu sediul în Bucureşti, str. Nicolae Racotă nr. 16-18, et. 4, ap. 9, sectorul 1, telefon 224 65 77, fax 224 65 83, e-mail office@upfr.ro, având contul RO66BRDE445SV20971204450, deschis la BRD-GSG – Sucursala Dorobanţi Bucureşti, reprezentată legal prin doamna Ioana Feşnic, în calitate de preşedinte,convin prin prezentul protocol după cum urmează:1. Prin comunicarea publică a fonogramelor publicate în scop comercial sau a reproducerilor acestora se înţelege comunicarea acestora în spaţii publice, indiferent de modalitatea realizării comunicării, prin întrebuinţarea unor mijloace mecanice sau electroacustice (instalaţii de amplificare, aparatură de redare a înregistrărilor sonore sau audiovizuale, receptoare radio sau televizoare, echipament informatic etc.).2. Prin utilizarea prestaţiilor artistice din domeniul audiovizual în scop ambiental se înţelege comunicarea acestora în spaţii publice, indiferent de modalitatea realizării comunicării către public.3. Prin utilizator de fonograme, în sensul prezentei metodologii, se înţelege orice persoană fizică sau juridică autorizată care foloseşte cu orice titlu (de proprietate, de administrare, de închiriere, de subînchiriere, comodat etc.) spaţii în care sunt comunicate fonograme publicate în scop comercial sau reproduceri ale acestora.4. Prin utilizator al prestaţiilor artistice din domeniul audiovizual se înţelege orice persoană fizică sau juridică autorizată care foloseşte cu orice titlu (de proprietate, de administrare, de închiriere, de subînchiriere etc.) spaţii în care sunt utilizate opere audiovizuale în scop ambiental.5. Utilizatorul are obligaţia să obţină din partea organismelor de gestiune colectivă a drepturilor artiştilor interpreţi sau executanţi şi a producătorilor de fonograme autorizaţii pentru utilizarea fonogramelor publicate în scop comercial şi a prestaţiilor artistice din domeniul audiovizual în schimbul unei remuneraţii potrivit tabelului anexat, indiferent de durata efectivă a utilizării.6. Autorizaţia neexclusivă se eliberează pe o perioadă determinată de 12 luni. În cazul utilizatorilor cu activitate sezonieră, autorizaţia se va elibera exclusiv pentru perioada de funcţionare, în baza declaraţiei pe propria răspundere a utilizatorului.7. Obligaţia de plată a remuneraţiilor revine deţinătorului, cu orice titlu, al spaţiului în care are loc comunicarea publică.8. În situaţia subînchirierii parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publică, deţinătorii, cu orice titlu, ai spaţiilor închiriate vor plăti remuneraţii distincte dacă utilizează surse proprii de sunet sau de sunet şi imagine.9. Pentru remuneraţiile ce au fost stabilite în cotă fixă plata se efectuează lunar (tabelul anexat), până cel târziu în ultima zi a lunii respective.10. Pentru remuneraţiile stabilite în cotă procentuală (tabelul anexat) plata se efectuează lunar, până cel târziu în data de 10 a lunii următoare. Baza de calcul a remuneraţiei din tabel o reprezintă, după caz: a) totalul veniturilor; b) bugetul de cheltuieli.11. Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,1% aferente sumelor neachitate la termen, pe zi de întârziere.12. Autorizaţia încetează de drept în cazul întârzierilor de plată mai mari de 90 de zile.13. Organismele de gestiune colectivă pot numi unul sau doi delegaţi pentru monitorizarea utilizării operelor în scop ambiental. Delegaţii au acces liber la concerte, discoteci, baruri, spectacole etc. numai în baza legitimaţiilor emise de organismele de gestiune colectivă şi a delegaţiilor care indică ora şi scopul accesului. Reprezentanţii organismelor de gestiune colectivă pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate fonograme publicate în scop comercial sau reproduceri ale acestora, precum şi prestaţii artistice din domeniul audiovizual.14. Remuneraţiile stabilite în sumă fixă se pot modifica anual, începând cu prima lună a anului următor celui în care s-a publicat metodologia, de către organismele de gestiune colectivă, pe baza indicelui de inflaţie, stabilit la nivel naţional.15. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismelor de gestiune colectivă, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în 5 zile de la data depunerii.16. Modificările devin efective începând cu luna următoare publicării.FIHRMihai RâjniţăUPFRIoana FeşnicCREDIDAMŞtefan GheorghiuTABELUL CUPRINZÂND DREPTURILE PATRIMONIALE CUVENITE ARTIŞTILOR INTERPREŢI SAU EXECUTANŢI ŞI PRODUCĂTORILOR DE FONOGRAME.

UTILIZATORI

Producători
de fonograme

Artistii
interpreţi/
executanţi
Artistii
interpreţi/
executanţi
A

1

Unităţi de alimentatie publică(restaurante, cafenele, braserii, baruri,
fas-food, cofetarii şi asimilate, Sali de jocuri şi cazinouri)*)-
Remuneraţie/luna
În oraşe sau statiuni turistice
a) cu suprafaţa până la 100 mp 20 20 10
b) cu suprafaţa cuprinsă între
100-200 mp
29 29 15
c) cu suprafaţa cuprinsă între
200-500 mp
40 40 20
d) cu suprafaţa peste 500 mp 56 56 25
2 În comune şi sate
a) cu suprafaţa până la 50 mp 9 9 2,5
b) cu suprafaţa cuprinsă între
51-300 mp
12 12 5
c) cu suprafaţa peste 301 mp 20 20 7,5
B

Discoteci

1,5% din
incasări
brute
1,5% din
încasări
brute
C Unităţi comerciale sau de prestări servicii**) Remuneraţii/lună
1 În oraşe sau statiuni turistice
a) cu suprafaţa până la 100 mp 9 9
b) cu suprafaţa cuprinsă între
100-200 mp
10 10
c) cu suprafaţa cuprinsă între
200-500 mp
29 29
d) cu suprafaţa peste 500 mp 40 40
e) supermarket cu suprafaţa cuprinsă
între 500-1500 mp
50 50
f) hipermarket cu suprafaţa de peste
1501 mp
75 75
2 În comune şi sate
a) cu suprafaţa până la 50 mp 9 9
b) cu suprafaţa peste 50 mp 14 14
c) supermarket cu suprafaţa cuprinsă
între 500-1500 mp
50 50
d) hipermarket cu suprafaţa de peste
1501 mp
75 75
3

Standuri mobile, vehicule publicitare
care activează în spatii publice
20

20

D Târguri şi expoziţii***)-Remuneraţii/zi
1

Târguri, iarmaroace, talciocuri în
aer liber
15 15
2

Târguri sau expoziţii de prezentare a produselor agroalimentare,
industriale sau a bunurilor de larg consum
a) în spaţii cu suprafaţa de până la
500 mp
25 25
b) în spaţii cu suprafaţa de peste
500 mp
35 35
3 Expoziţii de artă ştiinţă, carte şi alte asemenea
a) în spaţii de până la 200 mp 2 2
b) în spaţii de peste 200 mp 5 5
4

Petreceri organizate în cadrul unor
colocvii, simpozioane, congrese,
vernisaje, lansări de carte sau de
disc şi alte reuniuni
35

35

E Spectacole****)
1 Parade stradale cu caracter festiv 0,5% 0,5%
2

Parade stradale cu caracter
publicitar sau electoral
1,5% 1,5%
3

Muzica transmisă prin difuzoare,
parade sau fanfare care deschid sau
însoţesc manifestări sportive
0,1%

0,1%

4

Spectacole de stradă istorice, de
sunet şi lumină, artificii, etc
0,5%

0,5%

5

Concursuri sportive în spatii publice
(alergări, karting, auto-moto,
ciclism)
0,1%

0,1%

6

Circ sau altele asemenea, precum
delfinarii, manejuri
3,5%

3,5%

7 Spectacole pe gheaţă 3,5% 3,5%
8

Manifestări sportive pe fond muzical
(gimnastică, patinaj artistic, balet
nautic, dans sportiv şi altele
asemenea)
2,5%

2,5%

9

Parade de modă, concursuri de
frumuseţe
2,5% 2,5%
F Sport şi agrement
1 Stadioane:
a) sub 10.000 locuri 47 47
b) peste 10.000 locuri 0,02/scaun 0,02/scaun
2

Piscine, plaje, ştranduri, pârtii
de schii
9 9
3 Patinoare deschise publicului 20 20
4

Şcoli de dans, şcoli de balet, centre
de sănătate şi gimnastică aerobică
20

20

5

Săli de sport, patinoare şi piscine
de antrenament sportiv
9

9

6 Parcuri de distracţie 29 29
7

Orăşele ale copiilor, serbări, alte
activităti dedicate copiilor
20

20

G Turism*****) – Remuneraţii/lună
1 Hoteluri până la categoria 3 stele situate în statiuni turistice
a) cu capacitate de cazare mică 9 9 10
b) cu capacitate de cazare medie
(31-100 camere)
20 20 20
c) cu capacitate de cazare mare 29 29 30
2 Hoteluri până la categoria 3 stele situate în oraşe
a) cu capacitate de cazare mică 12 12 20
b) cu capacitate de cazare medie
(31-100 camere)
20 20 30
c) cu capacitate de cazare mare 40 40 40
3 Hoteluri de categoriile 4 şi 5 stele 80 80 80
4

Moteluri, cabane, campinguri şi sate
de vacanţă
9 9 10
5

Unităţi agroturistice, popasuri
turistice, pensiuni
9 9 10
H Transporturi******) Remuneraţii/mijloc de transport
1 Transporturi rutiere de pasageri
a) autobuze, troleibuze şi tramvaie 4 4
b) microbuze şi taxiuri 9 9
c) autocare de transport
Intern 20 20
Extern 40 40
Combinat 29 29
d) vehicule de agrement, atelaje,
remorci, platforme
9 9
2 Transporturi feroviare
a) trenuri de pasageri în trafic
intern
29 29
b) trenuri de pasageri în trafic
international
40 40
c) vagoane restaurant în trafic
intern
29 29
d) vagoane restaurant în trafic
international
40 40
3 Transport aerian
a) zboruri interne 29 29
b) zboruri continentale 56 56
c) zboruri transcontinentale 111 111
4 Transporturi pe apă
a) ambarcaţiuni de agrement pe lacuri 9 9
b) ambarcaţiuni fluviale de agrement 29 29
5 Transport pe cablu
a) Telecabine 9 9
b) Lifturi şi ascensoare 2 2
c) Spatii de aşteptare 6 6
6 Aeroporturi Remuneratii lună
a) interne 29 29
b) Internationale 40 40
7 Gări şi staţii de metrou Remuneratii/lună
a) în Bucureşti şi municipii
reşedinţă de judeţ
20 20
b) în alte oraşe 14 14
c) săli de aşteptare clasa I 12 12
8 Autogări Remuneratii/lună 9 9
I Parcări
1 Până la 500 mp 15 15
2 Peste 500 mp 25 25
3 Cinematografe în aer liber 50 50
J

Centrale telefonice, apelul în
aşteptare/centrală vândută
1% 1%
    NOTE
____________
     *) În calculul suprafeţelor vor fi luate în considerare spatiile comerciale
        utile, inclusiv ringurile de dans.
    **) În calculul suprafeţelor vor fi luate în considerare spatiile
        comerciale utile. Dacă acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe
        activităti, remuneratiile cuvenite artiştilor interpreţi sau executanţi
        şi producătorilor de fonograme se vor plăti pentru fiecare activitate
        în parte
   ***) Remuneratiile aplicabile pentru târguri şi expoziţii organizate în afara
        oraşelor sau în comune şi sate vor fi reduse cu 40% faţă de cele
        indicate în tabel
  ****) Baza de calcul a remuneratiei o reprezintă, după caz:
     a) încasările brute obtinute prin vânzarea de bilete, programe, materiale
        promoţionale, consumatii etc, la locul reprezentatiei;
     b) bugetul de cheltuieli al altor manifestări decât cele prevăzute la
        lit a);
     c) bugetul de cheltuieli pentru campaniile publicitare, promotionale sau
        electorale.
        În cazul spectacolelor făra vânzare de bilete la intrare, cuantumul
        remuneratiilor se stabileşte prin aplicarea procentelor indicate asupra
        a 60% din bugetul de cheltuieli al spectacolului
 *****) Remuneratiile prevăzute pentru unitătile de cazare se percep numai în
        cazul existentei echipamentelor radio- tv în camera
******) La transportul aerian sumele forfetare sunt aplicabile pentru fiecare
        cursă, dar numai în cazul aeronavelor dotate cu echipamente de
        ascultare pentru pasageri. Pentru mijloacele de transport neutilizate
        mai mult de 20 de zile pe luna nu se plătesc remuneratii. La
        transporturile de pasageri rutiere, feroviare şi pe apă sumele sunt
        datorate numai pentru mijloacele de transport dotate cu echipament
        specific (difuzoare, amplificare, ascultare, după caz).

____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x