PROTOCOL din 17 octombrie 1953

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 11 noiembrie 1993
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEALEGE 112 02/04/2003
ActulINCETAT APLICABILITATEAPROTOCOL 27/06/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEALEGE 112 02/04/2003
ActulINCETAT APLICABILITATEAPROTOCOL 27/06/2002
ActulAPROBAT DELEGE 77 08/11/1993
ActulCONTINUT DELEGE 77 08/11/1993

referitor la Conferinţa Europeană a Ministrilor de Transport*)



––––-Notă *) TraducereGuvernele reprezentate la Conferinţa Europeană a Ministrilor de Transport, reunite la Bruxelles în perioada 13 – 17 octombrie 1953,în dorinţa de a institui o procedură care să permită luarea de măsuri eficace legate de coordonarea şi rationalizarea transporturilor interioare europene de importanţa internationala,au convenit după cum urmează: + 
Articolul 1Conferinţa Europeană a Ministrilor de TransportPrin prezenta este organizată Conferinţa Europeană a Ministrilor de Transport, denumita conferinţa.
 + 
Articolul 2Structura conferinteiConferinţa va cuprinde:a) un consiliu de miniştri de transport, denumit în cele ce urmează consiliu;b) un comitet al supleanţilor, denumit în cele ce urmează comitet.Aceste doua organisme vor fi asistate de un secretariat administrativ.
 + 
Articolul 3Conferinţa are ca obiective:a) sa ia toate măsurile destinate utilizării maxime şi dezvoltării rationale a transporturilor interioare europene de importanţa internationala, într-un cadru general sau regional;b) sa coordoneze şi sa promoveze lucrările organizaţiilor internaţionale interesate în transporturile interioare europene, ţinând cont de activitatea autorităţilor supranationale din acest domeniu.
 + 
Articolul 4Membrii şi membrii asociaţi ai conferintei1. Părţile contractante la prezentul protocol sunt membri ai conferintei.2. Membrii asociaţi ai conferintei sunt Guvernul Statelor Unite ale Americii şi Guvernul Canadei, dacă cer aceasta, şi oricare alt guvern, după ce cererea sa de asociere a primit aprobarea în unanimitate a consiliului.3. Membrii asociaţi pot fi reprezentaţi de observatori la toate întîlnirile consiliului şi ale comitetului. Toate documentele iniţiate de conferinţa trebuie să fie comunicate membrilor asociaţi.
 + 
Articolul 5Consiliul de miniştri de transportConsiliul se compune din acei miniştri care răspund de transporturile interioare în guvernele lor. În acele cazuri în care, într-un guvern, probleme diferite ale transporturilor interioare sunt de competenţa a doi sau mai multor miniştri, oricare dintre aceşti miniştri pot participa la lucrările consiliului, cu condiţia ca guvernul membru respectiv să aibă un singur vot în consiliu.
 + 
Articolul 6Comitetul supleanţilor1. Comitetul este format din funcţionari desemnaţi pe baza principiului asigurării unui supleant pentru fiecare ministru, înţelegindu-se prin aceasta ca fiecare guvern membru nu are decît un singur vot în comitet.2. Rolul comitetului este:a) de a pregati fiecare intilnire a consiliului;b) de a trata problemele pe care consiliul i le încredinţează;c) de a informa în legătură cu măsurile luate în diferite tari pentru a implementa concluziile la care s-a ajuns în cadrul conferintei.
 + 
Articolul 7Dispoziţii administrativea) Sediul administrativ al conferintei va fi la Paris.Consiliul se va întruni la sediul administrativ al conferintei sau în orice alt loc, după cum se va hotărî.Comitetul se va întruni în mod normal la sediul administrativ al conferintei. Totuşi, el se poate întruni şi în altă parte, dacă consiliul decide aceasta, cu acordul guvernului interesat.b) Secretariatul administrativ este integrat din punct de vedere administrativ Secretariatului Organizaţiei Europene pentru Cooperare Economică, dar în exercitarea funcţiilor sale el depinde exclusiv de conferinţa.Secretarii administrativi vor fi numiţi cu acordul conferintei. Ei sunt răspunzători de pregătirea ordinii de zi, de întocmirea proceselor-verbale ale intilnirilor consiliului sau ale comitetului. Ei consemnează concluziile conferintei şi răspund de difuzarea documentelor şi de păstrarea în siguranţa a arhivelor conferintei.
 + 
Articolul 8Grupurile restrânsea) Grupurile restrânse pot fi constituite în scopul iniţierii de studii şi discuţii, în cadrul conferintei, în legătură cu probleme de interes special pentru anumiti membri şi care fac parte din obiectivele conferintei.b) Consiliul trebuie să fie anuntat de formarea oricărui grup restrîns şi ţinut la curent în legătură cu progresele înregistrate.c) Dacă ceilalţi membri considera ca interesele lor sunt implicate, ei sunt admişi sa urmărească studiile şi discutiile din cadrul grupurilor restrânse, dar nu se pot opune acelora care sunt urmărite în cadrul conferintei.
 + 
Articolul 9Concluziile conferinteia) Concluziile la care s-a ajuns în cadrul conferintei sunt puse în aplicare în ţările la care se referă; în acest scop, miniştrii de transport interesaţi iau sau propun toate măsurile adecvate, fiecare individual şi în limita competentei sale naţionale.b) Dacă încheierea unui acord internaţional general sau restrîns apare necesară, fiecare ministru de transport interesat cere guvernului sau depline puteri pentru el sau pentru mai multe persoane special desemnate pentru aceasta, pentru a încheia acest acord internaţional. Orice acord internaţional astfel încheiat între un număr limitat de guverne membre este deschis aderării celorlalte guverne membre.c) În anumite cazuri particulare, conferinţa sau un grup restrîns poate, printr-un vot unanim, contrar dispoziţiilor alin. a) şi b) de mai sus, sa transmită concluziile sale unei organizaţii internaţionale investite cu putere de decizie, cerindu-i sa adopte aceasta concluzie cu titlu de decizie proprie.d) Orice guvern membru al conferintei, dar care nu este membru al unei organizaţii internaţionale care ar fi putut lua o hotărâre în conformitate cu prevederile alin. c) de mai sus, poate anunta conferinţa în legătură cu intenţia sa de a acţiona ca şi cum ar fi legat de aceasta decizie.
 + 
Articolul 10Responsabilităţi financiarea) Organizaţia pentru Cooperare Economică Europeană va fi invitata sa ia în sarcina sa salariile şi cheltuielile Secretariatului administrativ şi sa furnizeze toate facilităţile care sunt cerute pentru buna funcţionare a conferintei. Ori de cîte ori un organism al conferintei se intilneste în altă parte decît la sediul administrativ al conferintei, ţara gazda va plati toate cheltuielile ocazionate de intilnire, cu excepţia salariilor Secretariatului administrativ, care vor fi plătite de Organizaţia pentru Cooperare Economică Europeană.b) Guvernele membre ale conferintei, care nu sunt membre ale Organizaţiei pentru Cooperare Economică Europeană, vor contribui la cheltuielile conferintei în baza unor înţelegeri încheiate între ele şi Organizaţia pentru Cooperare Economică Europeană.c) Condiţiile de aplicare a prezentului articol şi a art. 7 de mai sus fac obiectul unei înţelegeri între conferinţa şi Organizaţia pentru Cooperare Economică Europeană.
 + 
Articolul 11Relaţii cu organismele internaţionalea) Conferinţa poate stabili relaţii cu organizaţiile internaţionale, supranationale şi neguvernamentale, interesate de problema transporturilor interioare.b) Ori de cîte ori probleme tehnice deosebite, în discuţie în cadrul conferintei, necesita un studiu particular, consiliul sau comitetul invita, ori de cîte ori este posibil şi în maniera care i se pare cea mai potrivita, o organizaţie interguvernamentală sau neguvernamentala internationala, competenţa sa întocmească studiile necesare. Pe baza acestor studii, comitetul va supune spre aprobare consiliului concluziile sale.c) (i) Conferinţa are un interes major în consultarea Organizaţiei Europene pentru Cooperare Economică în probleme legate de transportul european interior de importanţa economică generală şi, de asemenea, în consultarea altor organizaţii la care se face referire în alin. a) de mai sus în legătură cu probleme legate de transportul în domeniile respective. Aceasta consultare se realizează, pe cît posibil, pe bază de reciprocitate.(îi) Dacă Organizaţia Europeană pentru Cooperare Economică considera ca o problemă studiata de către conferinţa este de interes economic general, ea poate cere în unanimitate să fie consultata, înţelegindu-se ca şi conferinţa poate cere, în aceleaşi condiţii, să fie consultata de către Organizaţia Europeană pentru Cooperare Economică în probleme care sunt de competenţa sa.
 + 
Articolul 12Reguli de procedura1. Regulile de procedura anexate la prezentul protocol vor guverna lucrările conferintei.2. Prin decizie unanima consiliul poate revizui sau completa regulile de procedura.
 + 
Articolul 13AmendamenteOrice amendamente aduse acestui protocol pot fi adoptate de către consiliu, miniştrii trebuind să se pronunţe în unanimitate şi având depline puteri din partea guvernelor lor.Orice astfel de amendamente vor intră în vigoare când toate guvernele membre le vor aproba.
 + 
Articolul 14Semnarea, ratificarea şi intrarea în vigoare1. Prezentul protocol va fi deschis spre semnare, la Bruxelles, până la 1 mai 1954, tuturor guvernelor reprezentate la Conferinţa Europeană a Ministrilor de Transport, ţinuta la Bruxelles în perioada 13 – 17 octombrie 1953.2. Oricare dintre aceste guverne poate deveni parte contractantă a prezentului protocol:a) prin semnare fără rezerva de ratificare;b) prin semnare sub rezerva ratificării, urmată de ratificare.3. În cazurile la care se referă paragraful 2 b) de mai sus, instrumentele de ratificare vor fi depozitate pe lângă Guvernul belgian şi vor intră în vigoare după depozitare. Guvernul belgian va anunta guvernele la care se face referire în paragraful 1 de mai sus în legătură cu depozitarea instrumentelor de ratificare.4. Prezentul protocol va intră în vigoare când 6(şase) guverne l-au aprobat fie prin semnare fără rezerva ratificării, fie prin semnare urmată de ratificare, după caz. Pentru fiecare guvern care, după intrarea în vigoare a prezentului protocol, îl va semna fără rezerva ratificării sau îl va ratifica, protocolul va intră în vigoare în momentul semnării sau al ratificării.5. Cu toate acestea, până la intrarea în vigoare a acestui protocol, acele guverne care l-au semnat sub rezerva ratificării convin, pentru a evita orice întârziere, sa îl pună în aplicare de la semnarea sa, cu titlu provizoriu, în măsura în care reglementările lor constituţionale permit aceasta.
 + 
Articolul 15Aderare1. Oricare guvern european nesemnatar poate deveni parte contractantă la prezentul protocol prin aderare la acesta, după ce cererea sa de a deveni membru al conferintei a fost aprobată în unanimitate de către consiliu.2. Instrumentele de aderare vor fi depuse pe lângă Guvernul belgian şi aderarea va produce efecte după depozitare.
 + 
Articolul 16DenunţareOricare guvern membru poate denunta prezentul protocol prin prezentarea unui preaviz de 6(şase) luni Guvernului belgian, care îl va notifica celorlalte guverne membre.Faţa de cele de mai sus, plenipotenţiarii desemnaţi mai jos, pe deplin autorizaţi în acest scop, au semnat prezentul protocol.Încheiat la Bruxelles la 17 octombrie 1953, în limbile engleza şi franceza, ambele texte având aceeaşi autenticitate, într-un singur exemplar care va fi depozitat în arhivele Guvernului belgian, prin intermediul căruia copiile certificate vor fi comunicate tuturor guvernelor participante.
 + 
REGULI DE PROCEDURAale Conferintei Europene a Ministrilor de Transport + 
Articolul 1Consiliula) Consiliul va alege, cu acordul majorităţii membrilor prezenţi, un birou compus dintr-un preşedinte şi doi vicepreşedinţi.Acest birou va fi, în principiu, reales anual şi va rămâne în funcţie până la alegerea noului birou.b) În mod normal, preşedintele anterior va fi înlocuit cu vicepreşedintele anului precedent, iar acesta, de al doilea vicepreşedinte.c) Dacă în perioada mandatului sau, unui membru al biroului îi încetează calitatea de ministru al transporturilor în cadrul propriului guvern, va fi înlocuit de ministrul care îl succede în funcţie.
 + 
Articolul 2În principiu, consiliul se va reuni cel puţin o dată pe an, la cererea preşedintelui. În plus, o întrunire a consiliului va fi convocată de către preşedinte la cererea expresă a nu mai puţin de o treime din membri.
 + 
Articolul 3ComitetulBiroul comitetului este compus dintr-un preşedinte şi doi vicepreşedinţi. Pentru a asigura strinsa cooperare între biroul consiliului şi comitet, preşedintele şi vicepreşedinţii comitetului vor fi adjunctii preşedintelui şi ai vicepreşedintelui consiliului.
 + 
Articolul 4Comitetul se va întruni cît de des considera necesar şi, în orice caz, la fiecare sesiune a consiliului.În plus, o intilnire a comitetului se va stabili de către preşedinte la cererea sau cu acordul a nu mai puţin de o treime din membri.
 + 
Articolul 5În afară de cazul în care consiliul decide altfel, întîlnirile atât ale consiliului, cît şi ale comitetului nu vor fi publice.
 + 
Articolul 6Grupurile restrânseGrupurile restrânse formate conform art. 8 al protocolului vor determina propriile lor metode de lucru.
 + 
Articolul 7Ordinea de zia) Înainte de orice intilnire a consiliului sau a comitetului, biroul interesat va redacta o ordine de zi provizorie.b) La primul punct al ordinii de zi va fi o discuţie asupra măsurilor luate de către ţările membre de a implementa concluziile conferintei.c) Ordinea de zi provizorie va fi pusă la dispoziţia tuturor membrilor cu minimum 6 saptamini înainte de data fiecărei sesiuni a consiliului şi cu minimum 3 saptamini înainte de data fiecărei sesiuni a comitetului.d) La deschiderea fiecărei sesiuni, fiecare membru va avea dreptul să facă o propunere pe ordinea de zi provizorie. După aceasta, ordinea de zi va fi adoptată de majoritatea membrilor prezenţi.
 + 
Articolul 8VotareaRezoluţiile adoptate de consiliu sau de comitet privind probleme de procedura în legătură cu progresul obţinut în munca vor fi adoptate de majoritatea membrilor prezenţi, dacă nu exista alte dispoziţii contrare.
 + 
Articolul 9CvorumulPentru orice reuniune a consiliului sau a comitetului, cvorumul este îndeplinit atunci când două treimi din membri sunt prezenţi sau reprezentaţi.
 + 
Articolul 10Procese-verbaleVor fi întocmite procese-verbale la toate întîlnirile consiliului şi ale comitetului.
 + 
Articolul 11AudieriÎn cazul în care conferinţa ia în discuţie un subiect care intră în competenţa unei organizaţii internaţionale, pot fi făcute aranjamente de către comitet, cu aprobarea majorităţii acestuia, pentru a lua cunoştinţa de punctul de vedere al acestei organizaţii.
 + 
Articolul 12Dispoziţii diverseCu excepţia cazului în care biroul consiliului sau al comitetului nu decide altfel, documentele elaborate de conferinţa nu sunt comunicate decît guvernelor membre sau asociate.
 + 
Articolul 13Biroul consiliului poate, cu acordul consiliului, sa publice comunicate de presa privind lucrările conferintei.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x