PROTOCOL ADIŢIONAL din 7 februarie 1970

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE STAT
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 157 din 17 decembrie 1974
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONVENTIE 07/02/1970
ActulREFERIRE LACONVENTIE 07/02/1970 ART. 67
ActulREFERIRE LACONVENTIE 07/02/1970
ActulREFERIRE LACONVENTIE 07/02/1970 ART. 62
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEDECRET 213 31/10/1974
ActulRATIFICAT DEDECRET 213 31/10/1974

la convenţiile internaţionale privind transportul de mărfuri pe căile ferate (CIM) şi de călători şi de bagaje (CIV), semnate la Berna la 7 februarie 1970*



–––* Traducere.Plenipotenţiarii semnati mai jos au convenit asupra dispoziţiilor ce urmează:I.1. În scopul de a face obligatorii pentru clientela, potrivit dreptului Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, prescripţiile convenţiilor din 1970 în ceea ce priveşte liniile unor părţi teritoriale ale statelor nesemnatare sau care nu au aderat, guvernul Regatului Unit, prin derogare de la dispoziţiile acestor convenţii, este împuternicit sa insereze, pentru traficul provenind din Regatul Unit, în formularele scrisorii de trasura (CIM), biletului internaţional şi recipisei de bagaje (CIV), o trimitere la prezentul protocol adiţional.2. Ţinînd seama de faptul ca în Regatul Unit legislaţia privind transporturile nu prevede nici o obligaţie de a publică tarifele, nici de a le aplica clientelei în mod uniform, se admite ca:a) dispoziţiile CIM sa nu se aplice în Regatul Unit dacă ele cuprind o obligaţie de a publică tarifele şi de a le aplica în mod uniform faţă de clientela;b) taxele de transport şi taxele accesorii, pe care calea ferată este autorizata să le perceapă în Regatul Unit, sînt aplicabile în traficul internaţional supus la CIM.3. Pînă la încheierea şi intrarea în vigoare a unui apendice special la anexa I la CIM, care să conţină prescripţii derogatorii relative la traficul cale ferată-mare, al materiilor periculoase între continent şi Regatul Unit, materiile periculoase care vor fi transportate în regim CIM, cu destinaţia sau provenienţă din Regatul Unit, trebuie să satisfacă prescripţiile anexei I şi, în plus, condiţiile Regatului Unit în ceea ce priveşte reglementările sale feroviare şi maritime referitoare la transportul materiilor periculoase.II.1. În scopul de a face obligatorii pentru clientela, potrivit dreptului Irlandei, prescripţiile convenţiilor din 1970, în ce priveşte liniile unor părţi teritoriale ale statelor nesemnatare sau care nu au aderat, guvernul Irlandei, prin derogare de la dispoziţiile acestor convenţii, este împuternicit sa insereze, pentru traficul provenind din Irlanda, în formularele scrisorii de trasura (CIM), biletului internaţional şi recipisei de bagaje (CIV), o trimitere la prezentul protocol adiţional.2. Ţinînd seama de faptul ca în Irlanda legislaţia privind transporturile nu prevede nici o obligaţie de a publică tarifele, nici de a le aplica clientelei în mod uniform, se admite ca:a) dispoziţiile CIM sa nu se aplice în Irlanda, dacă ele cuprind o obligaţie de a publică tarifele şi de a le aplica în mod uniform faţă de clientela;b) taxele de transport şi taxele accesorii, pe care calea ferată este autorizata să le perceapă în Irlanda, sînt aplicabile în traficul internaţional supus la CIM.3. Pînă la încheierea şi intrarea în vigoare a unui apendice special la anexa I la CIM, care să conţină prescripţii derogatorii relative la traficul cale ferată-mare, al materiilor periculoase între continent şi Irlanda, materiile periculoase care vor fi transportate în regim CIM, cu destinaţia sau provenienţă din Irlanda, trebuie să satisfacă prescripţiile anexei 1 şi, în plus, condiţiile Irlandei în ceea ce priveşte reglementările sale feroviare şi maritime referitoare la transportul materiilor periculoase.III.Dispoziţiile convenţiilor CIM şi CIV nu vor putea avea intiietate faţă de dispoziţiile pe care anumite state le vor adopta în traficul dintre ele, în aplicarea anumitor tratate, cum sînt tratatele relative la Comunitatea europeană a carbunelui şi otelului şi Comunitatea economică europeană.IV.Acest protocol, care completează convenţiile din 1970, rămîne deschis pentru semnare pînă la 30 aprilie 1970.El trebuie să fie ratificat.Statele care nu vor semna prezentul protocol înainte de această dată şi statele care participa la convenţiile menţionate mai sus în aplicarea art. 67 CIM şi art. 62 CIV din 1970 pot adera la prezentul protocol prin notificare.Instrumentul de ratificare sau notificarea aderării va fi depusa la guvernul elvetian.Drept care plenipotenţiarii de mai jos, investiti cu depline puteri, care au fost găsite în buna şi cuvenită forma, au semnat prezentul protocol.Făcut la Berna la 7 februarie una mie noua sute şaptezeci, într-un singur exemplar, care va rămîne depus în arhivele Confederatiei elvetiene, cîte o copie autentică urmînd a fi transmisă fiecărei părţi.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x